Soneralla taitaa mennä huonosti?

Loppuuko Sonera?

Meidän perheemme on ollut Soneran asiakkaana 10 vuotta. Tähänasti kaikki on ollut ok. Nyt yllätyin kun Intrum Justitia lähetti paksun nipun laskuja..toistakymmentä. Ihmettelin, olinko muka jättänyt jotain joskus maksamatta? No ei, selvis että Sonera on siirtänyt laitemyyntinsä (läppärin) laskutuksen ko. firmalle mitään informoimatta. Samalla lasujen erämaksut olivat nousseet minulla 10s.- miksiköhän?-ja mitä vielä on sieltä yksipuolisesti odotettavissa? Tuollanenkin hinnankorotus tekee satojatuhansia yhteensä kaikilta osamaksulla maksavilta lisää!!
Aikoinaan kun aloitin, oli kultatason etuja : euron sunnuntait, puheajat, tekstarialet, ilmaisia viestejä..jne.. nyt kaikki on lopetettu- siispä harkitsen itsekin pitkäaikaisen suhteemme lopettamista.
Ei tarjota kuin kalliita turhia puhepaketteja, joita en todellakaan tarvitse. Lyhytpuheluista laskutetaan heti aloituksestakin, vaikket pääsisi mihinkään.
Taidanpa katsella muita operaattoreita!

20

635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+16

      Samaa myös ihmettelin. Tähän asti oli Soneran läppäriä laskuttanut Lindorff, joka on toimittanut laskut sähköpostilla. Ensin pelästytti Intrumin jumalaton laskunivaska kun ei heti edes tajunnut mistä on kyse ja mitä laskutetaan. Mitä ihmeen järkeä oli antaa yhdellä kertaa vuoden laskut, varsinkin kun olen tilatessa nimenomaan pyytänyt sähköpostilaskuja.

      Ja 10 sentin hinnankorotus oli mullakin. Myös laskujen eräpäivät on melkein kaksi viikkoa aikaisemmin kuin Lindorffin kanssa.

      • Make566

        Sama täällä. Irtisanon välittömästi kaiken asioinnin Soneran kanssa. Vittu kun säikähdin että on joku ulosotto päällä. Ja tunnolliseti kaikki maksut maksanu - voi videl castro sentään.


    • Pietro2

      Mä päivitin liittymän Sonera Sopivaan. Näin halpaa puhuminen ja tekstaaminen ei ole ollut koskaan.

      • JimboJumbo

        Muutaku Elisalla, Saunalahdella ja DNA:lla... Surkea mikä surkea!


    • sonerapartio

      Terve kaikille!

      Intrumin laskutus on aiheuttanut ihmetystä ihan syystäkin ja ollaan täällä päässä selvitelty asiaa viime päivinä. Kannattaa tsekata tämä toinen ketju: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11512996, josta löytyy vähän lisäinfoa tämän hetken tilanteesta.

      Johannes@SoneraPartio

      • Partiopa hyvinkin

        Mikä Soneran agentti lienet, mutta takaisin en ole saanut kahteen kertaan perittyä maksuerää. Niin vain komeesti vetivätrahani liiviinsä! Yritän tässä taistella muidenkin vähäosaisten puolesta, en vain itseni, vaikka vääryys potuttaakin.
        Ja tuota Intrumin laskutusta epäilen että Sonera on myynyt "vaikeasti perittävät laskut" Intrumille. Silloinhan summa voi olla mikä vaan, ja alkuperäinen kauppasumma ei pidä paikkaansa.
        Olen niin vihainen, ett jos kärpänen lentäisi päälaelleni nyt, niinse paistuisi!


      • poispois

        Taka-alalle yrittävät siirtää keskustelua.


    • peeetttyyynyyt

      Tuleeko näistä merkintä luottotietoihin? Siis näistä uusista laskuista jotka tulee perintätoimistolta? Jo on p-----stä nämä soneran venkoilut, se tekee ihan mitä vaan ja ennenkaikkea saa tehdä mitä vain asiakkailleen.

    • ryöstää2

      Kirjoitin tuonne "muut liittymät" Sonera-stoorini! Tällaisen:
      Verkkokauppa Sonera. Ostin sieltä tietokoneen. Maksoin yhden laskun väärällä viitteellä. Maksu meni kuitenkin oikealle Soneran tilille oikealla tilinumerolla. Minulle tulee maksumuistutus. Selvitän asiaa sähköpostilla. Otan yhteyttä pankkiini. Saan maksullisen kuitin maksusta. Lähetän Soneralle. Pankista vielä soitettiin Soneralle.
      Soneralta ilmoitettiin sähköpostitse että suoritus on löytynyt. Menee vähän aikaa. Tulee samasta laskusta uusi perinnällä lisätty muistutus. Lähetän sähköpostia ja viittaan edelliseen keskusteluun.
      Menee 2 vuotta. Nyt Sonera on myynyt vähän yli 50 € maksavan "maksamattoman" eräni perintäfirmalle, joka uhkaa lähettää minulle 12 kk maksut "maksamattomasta" laskustani.
      Sonera on pilannut koko viikkoni! Olen etsinyt pankista kaikki 36 tiliotetta ja tulostanut kaikki maksamani erät. - Mutta se ei ilmeisesti riitä! Mitä hyötyä tositteista on, jos ne eivät todenna heidän mielestään maksun suorittamista?
      Tuo on mielestäni petoksellista toimintaa!
      Heidän olisi pitänyt palauttaa väärällä viitteellä maksamani rahat ja olisin voinut maksaa sen sitten oikealla viitteellä. Viitteen numerosarjasta jäi yksi numero pois, koska oli häiriötekijöitä ympäristössä, en voinut kovin hyvin keskittyä maksamiseen. Häiriötekijä ilmaantui kun olin jo kirjautunut verkkopankkin.

      Mutta kuinka monelle on käynyt näin? Onhan nykyään paljon vanhuksia, jotka maksaa laskujaan netissä, kun pankkikonttoreitakin on suljettu.

      Sanoin irti Soneran netin ja puh.liittymän. Ei kiitos Soneraa enää missään muodossa! Eikä etenkään Soneran verkkokauppaa!
      Epäreilu kauppa.

    • ryöstää3

      Oletko ihan varma, että paperissa eilue:"Sonera on myynyt saatavan ja sen oikeudet meille Intrum Justitialle.
      Mietin, onko tämä minunkin laskuni "epävarma saatava", joka on siksi myyty eteenpäin. Vai onko laskutus yleisesti siirtynyt pois Lindorffilta?
      Epävarma saatavahan voidaan myydä. Mutt mulle tuli kanssa että seuraavat 12 erää lähetetään mulle Intrumilta, siis vaikka maksueriä ei enää ole. Ja olen ollut tässäpaskat housussa, ett pitääkö minun lähteä tekemään rikosilmoitus po firmaa vastaan. Luulisi täss sen verran olevan viellä oikeusvaltion-tynkää, ett mitä tahansa mielivaltaisuuksia ei luulisi saavan tehdä! kuitenkin olen ostanut puhelimia, tietokoneita ym. ja aina tarvetta tulee. Kyrsiinnyin tosipaljon aiheettomasta perinnästä!

    • ei kyyneliä

      Saisi loppuakin. Epärehellistä toimintaa laskuttaa kahteen kertaan!
      Vaikka kyllä ne omistaja-porhot on varmaan jossain jahdilla etelässä. Sen verran on tuohta että sisäfileensä paistavat grillissä, satasia sytykkeenä.
      Siellä se minunkin kahteen kertaan peritty osamaksu-sataseni palaa

      • kuurua

        Ja miksi tämä keskustelu on täällä monen mutkan takana piilossa!!!
        Saisi olla etusivulla!


    • yksi intrumin kohde

      Olin tehnyt osamaksu sopimuksen läppäristä 36kk.Maksoin joulukuussa v. 2012.loput maksuerät jotka olivat ensivuoden kevääseen asti.Soneralta tuli huhtikuuhun asti 0,00e.laskuja ja minulle saatavaa -19,90.enpä saanut tuota saatavaa,vaan intrumilta tuli nyt 6.6.soneran läppärin 6kk.osamaksu saatavat.soitin soneraan ja selvitin tilannetta,että olen maksanut kaiken ja heillä on minulle 19.90.saatavana.Pyysivät soittamaan intrumiin.Minulla on kuitti verkkopankinssa ko.maksuista.Jää nähtäväksi miten intrum tässä asiassakin toimii vai joutuuko ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.Kerron tästä lisää homenna,miten kävi.

      • Näin o

        Itse otin yhteyttä kanssa kuluttaja viarstoon joka nyt hoitaa asiaa. En ala maksamaan tälle Justitia Intrumille yhtään ylimääräistä.


    • yksi intrumin kohde

      Kappas vaan.Ei mennyt vuottakaan, kun Intrum justitia lähetti 7kpl.laskuja vuonna 12/12 maksetusta läppäristä. kerroin jo tuossa aiemmin miten homma meni.
      Taas taistellaan toistamiseen.samasta maksetusta asiasta.on se kumma, että he hukkaavat kuitin jonka lähetin heille vuosi sitten s.postitse. Tänään ähetin Intrumille uudestaan kuitin ja huomenna soitan taas.
      Älkää hyvät ihmiset ottako osamaksulla mitää Soneralta..perintä toimisto muistaa joka vuosi periä uudestaan ja uudestaan maksetun laskun.

    • Antisavipää

      ootte te ressukat säälittäviä

    • Kutiperse

      Kutittaa perseesee

    • urhokas

      Huonosti näyttää menevän kun sopimuksia on vaikea lopettaa. Pidetään kynsin hampain vain kiinni vaikka on sovittu lopetuksesta niin ei sitten kuitenkaan lopu vaan piti kolme kertaa käydä selvittämässä total sport sopimuksen lopettamista ja nyt toivottavasti on jo loppunut .

    • Sikailua

      Kaikki laskut tulee samassa siksi että ihmiset unohtaisi maksaa ne ja joutuisivat maksamaan lisäkuluja. Ja yhden kirjeen lähettäminen on halvempaa. Kun laskunmaksusta tehdään bisnestä niin järkikin sanoo että siinä kustaan silmään ja rötösherrat juhlii kun tulee helppoa rahaa. Perintätoimistot muuten kiertävät veroja minkä kerkiävät ja yleensä se raha on pois ressukoilta köyhiltä ja vanhuksilta. Laillista koronkiskontaaon nykyään laillista harrastaa jos sen osaa naamioida kuten Intrum Justitia tekee. Musta aukko on syntymässä ja joskus vielä koko paska räjähtää jonkun niskaan. Kiitokset soneralle harmaan talouden tukemisesta!!!

    • SoneraOnPaskaaa

      Se pitäisi heti kieltää lailla tuo puhelimella soittelu ihmisille kaupustelutarkoituksessa.
      Millä oikeudella sitä tehdään häiriköiden kansalaisia jatkuvasti.
      Sonera on pahinta laatua oleva sutki pulju joka tätä harrastaa.
      Puhelimessa luvataan sitä ja tätä törkeästi valehdellen.
      Nauhoitetaan sitten vain se uhrin lupaus lähettää esim. se soneran sim-kortti.
      Aletaan sillä heti rahastamaan samalla hetkellä. Siis vaikka asiakas palauttaa kortin heti avaamatta postiin. Mitä te sitä lähetätte luvatta postilaatikkoon. Kuittaus postissa pitäisi olla. Silloin se on laillista.
      Onko se nauhoitus edes Suomen lain mukaista. Varsinkin sillä uhkailu vanhoille ihmisille.
      Laskuja alkaa sitten tulemaan uhkauksien kera. Klarnalla, ulosmittauksilla ja 5 euron viivästyksillä.
      Tästä soneran sutkista ansasta ei pääse sitten millään ilveellä eroon.
      Varsinkin vanhoille ihmisille tämä on outoa peliä. Eihän tuo soneran netti edes toimi kunnolla maaseudulla eikä keskuksissakaan.
      Soittaminen asiakaspalveluun maksaa kuunnellen tuntitolkulla jotain pimputusta.
      Mistäpä se soneran lupauksiin luottanut edes tietää mistään asiakaspalveluista.
      Nettiyhteyskin toimii ilmojen mukaan miten sattuu. hitaasti ja katkeillen kokoajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe