Bestis ei pyytänyt kummiksi

joten en minäkään

Bestisystäväni jonka kanssa oltu parhaita ystäviä jostain ala-asteelta ei pyytänyt kummankaan lapsensa kummiksi minua. Tosin ei hän pyytänyt ketään muutakaan ystävää (joita hänellä oikeastaan ei edes ole, vaan sukulaisiaan). mutta maksan potut pottuina eikä hänkään pääse minun lasteni kummiksi ,vaikka olin koko elämäni sitä suunnitellut. Saa mitä tilaa. Ei ole pikku juttu mielestäni ohittaa parasta ja läheisitä (ja melkein ainoaa) ystäväänsä näin isossa asiassa, tietäen varmasti miten loukkaavaa se on.
Onko mielestänne tahallista häijyyttä häneltä toimia noin, vai piilohalveksuntaa? mielestäni on piilohalveksuntaa, ei sii sano suoraan ettet kelpaa, mutta toimillaan osoittaa selvästi. Ystävyys meni, samoin luotamus.Alan ettiä parempaa kummiehdokasta omille lapsilleni, olisi pitänyt jo vuosia sitteen.Tästä "ystävästä"ei ainakana tule.

14

1444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niisku-10

      Jos noin pienestä asiasta vedät herneen, niin en yhtään ihmettele, miksi ystäväsi ei pyytänyt sinua kummiksi. Lapsi olisi pienen riidan seurauksena jäänyt ilman kummia, jos noin nokkiisi otat asioista. Eikö jokainen vanhempia saa valita lasten kumminsa ihan vapaasti? Aikuistu, äläkä piipitä turhista asioista!

    • bhuhbnht

      "pienestä", hah hah haa! Ei oikeestaan isompaa asiaa olekaan, ehket jos nyt ei häihinsä olisi halunnut. Jos se on mielestään pientä, niin samaa saa sit itelleen ja nauran räkäsesti päälle kun ilmoitan ettei kelpaa kummeiksi!!
      Vanhempi saa valita vapaasti kummit, mutta samoin ystävät saa valita sen jälkeen omat lastensa kummit, ja myös ystävänsä, ja ketä ei ainakaan enää kohtele niin kuin muita ystäviään! siitäs saa.
      Mitähän jos sinä looseri aikuistuisit!

    • Tosi typerää avaajal

      Jossain suvuissa on tapana, että kummeiksi pyydetään vain lapsen vanhempien sisaruksia. Ihan turhasta vedit herneen nenään. Meidänkään lasten kummeina ei ole yhtään ystävistämme, muttei kukaan heistä ole loukkaantunut. Päinvastoin ovat helpottuneita varmaan, kun ei ole kummin velvollisuuksiakaan.

      • Jufdhnpm

        Perinteisesti lapsen kummiksi on pyydetty sukulaisia. Vaikuttaa siltä, että ystäväsi suvussa on edelleen tämä tapa. Saattaa jopa olla, ettei hänelle ole edes tullut mieleen, että ystäviäkin voisi pyytää. Suvun tavasta poikkeaminen voisi olla paljon loukkaavampaa sukulaisia kohtaan, kun se, ettei kaveria pyydä.


    • laksjdhf

      nooooo..etpähän saa sinä ittekään sitä kunniaa, varmasti olet NIIIIIIN "helpottunut"!!! Ihminen jolla ei ole ainuttakaan kummilasta!

      • Tosi typerää avaajal

        Väärin meni, minulla on viisi kummilasta ja kummin velvollisuudet olen hoitanut ihan hyvin. Helpottunut olen, ettei kummilapsia ole tämän enempää. Kaikki kummilapseni ovat joko minun tai mieheni sisarusten lapsia. Jokukossa on myös yksi siskoni tyttären lapsi. Eli meillä todellakin pyydetään kummeiksi lähinnä vain sukulaisia ja vasta sitten kun esim. sisarukset "loppuvat", voidaan pyytää ystäviäkin.

        Olet itsekeskeinen pikkusielu, kun kuvittelit että pääset ihan ekana kaverisi lapsen kummiksi, kun olet "bestis". Sorry, vähän naurattaa. :D
        Kasvappa aikuiseksi!


      • ystävä
        Tosi typerää avaajal kirjoitti:

        Väärin meni, minulla on viisi kummilasta ja kummin velvollisuudet olen hoitanut ihan hyvin. Helpottunut olen, ettei kummilapsia ole tämän enempää. Kaikki kummilapseni ovat joko minun tai mieheni sisarusten lapsia. Jokukossa on myös yksi siskoni tyttären lapsi. Eli meillä todellakin pyydetään kummeiksi lähinnä vain sukulaisia ja vasta sitten kun esim. sisarukset "loppuvat", voidaan pyytää ystäviäkin.

        Olet itsekeskeinen pikkusielu, kun kuvittelit että pääset ihan ekana kaverisi lapsen kummiksi, kun olet "bestis". Sorry, vähän naurattaa. :D
        Kasvappa aikuiseksi!

        Minusta tuo kyllä kertoo jotain teidän "ystävyydestä." ?? Itse neljän ystäväni lapsen kummi.


      • Tosi typerää avaajal
        ystävä kirjoitti:

        Minusta tuo kyllä kertoo jotain teidän "ystävyydestä." ?? Itse neljän ystäväni lapsen kummi.

        Veri on vettä sakeampaa ja jos kerran on mahdollisuus valita lapsen kummiksi sisaruksia, miksei niin tekisi? Omat sisarukseni olisivat loukkaantuneet, jos olisin sivuuttanut heidät ja pyytänyt ystäviäni kummeiksi, mutta ystävien on paljon helpompi ymmärtää (avaajaa ja sinua lukuunottamatta), että sukulaiset eli lapsen tädit, sedät ja enot ovat läheisempiä lapsen elämässä.


      • ystävä
        Tosi typerää avaajal kirjoitti:

        Veri on vettä sakeampaa ja jos kerran on mahdollisuus valita lapsen kummiksi sisaruksia, miksei niin tekisi? Omat sisarukseni olisivat loukkaantuneet, jos olisin sivuuttanut heidät ja pyytänyt ystäviäni kummeiksi, mutta ystävien on paljon helpompi ymmärtää (avaajaa ja sinua lukuunottamatta), että sukulaiset eli lapsen tädit, sedät ja enot ovat läheisempiä lapsen elämässä.

        Siinä meitä on sakeaa verta ja pelkkää vettä "tehtävää" hoitamassa. Eikä kenelläkään meistä tästä ongelmaa.


      • ystävä
        Tosi typerää avaajal kirjoitti:

        Veri on vettä sakeampaa ja jos kerran on mahdollisuus valita lapsen kummiksi sisaruksia, miksei niin tekisi? Omat sisarukseni olisivat loukkaantuneet, jos olisin sivuuttanut heidät ja pyytänyt ystäviäni kummeiksi, mutta ystävien on paljon helpompi ymmärtää (avaajaa ja sinua lukuunottamatta), että sukulaiset eli lapsen tädit, sedät ja enot ovat läheisempiä lapsen elämässä.

        Siinä sakeaa verta ja laimeeta vettä "tehtävää" hoitamassa. Eikä kenelläkään ongelmaa ei mielipahaa.


    • siitäs saa

      no siittenpähän hänkään ei osaa loukkaantua kun valitsen toiset ystäväni kummeiksi, MUTTA EN TÄTÄ "veri on vettä sakeampa"-henkilöä. Olkoot onnellinen sitten ILMAN KUMMILAPSIA! Olisi saanut omia kummilapsia, mutta palvelus palveluksesta, ei tulekaan saamaan!
      p.s. hänelllä ei ole kovin montaa sisarusta. Ja, mikähän IHME estää panemasta kummeiksi sekä sisaren/veljen ja luotettavimman ystävänsä? Ei todellakaan mikään, kummeja kun pitää olla vähintään kaksi!

      • Kakarat veks täältä

        Mikä pakkomielle teillä on kummilapsiin? Ainoastaan juuri rippikoulun käyneelle 15-vuotiaalle kummilapsen saaminen on "statussymboli". Ystävänkin lapsesta voi välittää ilman kummiuttakin!


      • Hutxjlij

        Eihän tässä ole mitään johdonmukaista. Ystäväsi ei ehkä tosiaan osaa loukkaantua siitä, että et pyydä häntä kummiksi - ja miksi pitäisikään. Ehkä hän on jo aikuinen. Mutta silti pidät kostoa sitä, että et pyydä häntä kummiksi. Ja eihän tuossa ole edes mitään kpstetavaa. Kostaminen on äärimmäisen epäkypsää jne.


    • on outoa

      On varmaan jollain tavalla piiloagressiota tai piilokateutta tai - kostoa.
      Ellei hänellä ole liuta omia sisaruksia tai ystäväsi mies ei pidä sinusta sillä hänellä on myös suuri sananvalta asiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe