Loukkaantuisitko kummina tästä?

täti24

Kummityttöni täyttää 1v ensi kuussa. Minut ja puolisoni on kutsuttu juhliin myöhemmin kuin eräs toinen sukulaisperhe joka menee ensimmäisenä. He eivät ole kummeja. En varmaan tule näkemään kakun leikkaamista enkä kynttilän puhaltamista. Asunto on pienehkö mutta mielestäni tämä ei ole mikään syy.

Olen odottanut syntymäpäivää ja suunnitellut lahjaa. Nyt olo on vähän surullinen ja tuntuisi nololta viedä hieno lahja kun on pyydetty tulemaan tyyliin joskus viiden maissa. Olen pitänyt tyttöön hyvin yhteyttä, muistanut merkkipäivät ja hoitanut pari kertaa! Tuntuu oudolta jos en saisi nähdä lapsen kakun syöntiä ja kynttilän puhaltamista ensimmäisten vieraiden joukossa..

Onko tästä normaalia loukkaantua vai ylireagoinko?

18

848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Houhouhou81

      Omg! Naurettavaa loukkaantua moisesta. Meillä on tulossa vauva ja asumme yksiössä, myös lapsen syntymän jälkeen. Ei pienessä asunnossa edes happi kulje ku on enemmän porukkaa. Päivä on kummityttösi, ei sinun sujui päiväsi.

    • ...

      Itse en loukkaantuisi, koska elämässäni olen kohdannut paljon suurempia asioita ja "vastoinkäymisiä". Onko sinulla jotenkin normaalia pienemmät ympyrät? Onko sinulla ollut aiemmin vastaavanlaisia "päähänpiittymiä"?

      Voisitko pyytää että saat kakunpuhaltamiskuvista kopioita, vaikka tosin kummilapsesi ei vielä todennäköisemmin itse kynttilöitä osaa puhaltaakaan? Jos asia kauheasti askarruttaa, ilmoita että tulisitte pyydettyä aikaisemmin, koska mielelläsi seurustelisitte myös muiden vieraiden kanssa.

    • täti24

      Kiitosta vastauksista.ehkä yksiö on liian pieni suuriin juhliin..

    • En loukkaantuisi. Itselläni on kummilapsi ja en itse ole aina paikalle päässyt, joten tuollaisesta en edes osaisi loukkaantua.

    • Näinpäz

      Voithan sä sanoo, että voiko tulla aiemmin ku myöhemmin on menoja muualle.

    • kummimyös

      Voisihan sen ottaa myös kohteliaisuutena, että haluavat keskittyä teihin ihan omalla ajalla, saatte juhlia rauhassa kummitytön kanssa. Kakun leikkaaminen ei siis ole se tärkein juttu, vaan yhdessäolo ja juhliminen.

      Ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä, että mitä kaikkia merkkipäiviä on tytöllä ollut ennen 1-vuotisjuhlia?

    • äiti42

      Muutimme eron myötä lasten kanssa pieneen asuntoo. Synttärien ollessa ajankohtaisia, ajattelin pyytää vieraat porrastetusti ihan tilan sanelemana pakkona. Viimeiseksi ajattelin pyytää ne vieraat, joiden kanssa haluan viettää aikaa pidempään. Silloin ei seuraavat enää ole ahdistelemassa heitä pois.
      Eli ei kannata loukkaantua, mene ja nauti siitä hetkestä.

    • kummix3

      Ei kannata loukkaantua, vaikka olet huolellisesti valmistautunut. Kirjoitus tuo toki myös aitoa iloa näkyville pienestä ihmisestä. Vanhana kummina voin jälkeenpäin todeta. että en itse olisi niin tehnyt. Se mitä on vielä joskus miettinyt tästä "kummin roolista" ja sen vaativuudesta. Tulee varmaan se aika jolloin kummi voi enemmän olla oma itsensä ja silloin suorituskeskeisyys vähenee. Silti kannattaa lapsen tärkeimpiin juhliin mennä, jos niitä pidetään ja myös kummille sopii.

    • KALLE KELLO

      Ylireagoit. Olet todella lapsellinen. Jos asunto on pieni, on selvää se ettei kenenkään ole kiva olla kun suolat sillissä. Miten niin "menetät" kakun leikkuun ja kynttilät??? Itse olemme sytyttäneet kynttilät "uusille" vieraille, kun ei kaikki kerralla mahtunut tai kerennyt samaan kellon aikaan. Kukaan ei koskaan loukkaantunut, tuskin tuli edes noin typerä ajatus kenellekkään mieleen. Olet lapsellinen. Kasva aikuiseksi ja ajattele muitakin kuin itseäsi baby

    • Kummii

      Loukkaantuisin ehdottomasti ja panisin välit poikki! Tuollainen ei MISSÄÄN NIMESSÄ KÄY PÄINSÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • kummitus

        :D Niimpä!! ja kakkukin piru vie leikattiin !!!!!!!!! Voisitko ehdottaa että viet omat kynttilät? sitten näkisit kun kummilapsi puhaltaa ne.


      • Kalifi-syndroomako
        kummitus kirjoitti:

        :D Niimpä!! ja kakkukin piru vie leikattiin !!!!!!!!! Voisitko ehdottaa että viet omat kynttilät? sitten näkisit kun kummilapsi puhaltaa ne.

        Tai voisitko viedä oman kakunkin ja leikkiä ettei mitään sukulaisia ollutkaan, vaan SINÄ olit eka???


    • aong

      Eikö ole hyvä merkki jos pyydetään viimeisinä? Ainakin itse tykkäisin ei tarvitse kiirehtiä (töiden jne muiden pakollisten monojen suhteen), vähiten vieraita ja tod.näk eniten aikaa viettää kummilapsen kanssa.

      • zukihariogivara

        Jotkut hiihto -teemabileet vai? Vai miksi monot pakolliset?


    • ihan turhaa

      Eiköhän ne vanhemmat tiedä mikä heille on ahdasta. Eikä todellakaan ole normaalia loukkaantua moisesta. Oletkohan raskaana, hormonit muuten ok?

    • greeger

      no mua ei kutsuttu kun pari kertaa lapsen synttäreille, nyt kohta hän jo aikuinen. Riparikutsustakin yritettiin oveluudella luistaa. Eihän 1 v vielä kakkua syö.

    • älä nyt viitti

      Meillä synttärit järjestetään myös aina porrastetusti. Ensimmäisenä tulee ne lapselle läheisimmät ja tärkeimmät, joita ovat mm. isovanhemmat ja muut sukulaiset. Kummit on meilläkin yleensä viimeiset saapuvat. Ei ole kukaan koskaan motkottanut, kynttilät laitetaan palamaan uudestaan siihen kakunrippeisiin. Kummit on omia kavereitani, jolloin tunnelma on rennompaa, sukulaisten kanssa kun on aina vähän näytettävä ja pistettävä parastaan. Kaikkia vieraita ei kutsuta samaan aikaan, koska silloin todennäköisesti joku ottaisi nokkiinsa kun lapsi ei edes ehdi huomaamaan kaikkia vieraita tai mummo vie lapsen huomion kokoajan tms.

    • no hohhoijaa

      Jos joku nyt vielä tätä ketjua katsellee, niin kiinnitin huomiota aloittajan "olen muistanut merkkipäivät!

      Mitä ihmeen merkkipäiviä alle yksivuotiaalla on? Joku nimipäivä ehkä.

      Muutenkin tällainen kärpäsestä härkänen -tekeminen vain luo ikävää ilmapiiriä. Vanhemmilla oli varmasti omat harkitut syynsä porrastaa juhlaväki sisään tässä järjestyksessä. Jos siitä sitten loukkaantuu, niin anna mennä vain.... ja laita ehdottomasti välit poikki koko 1-vuotiaaseen kummilapseesi lopun elämääsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe