Lappeenrannan välittäjät

asunnonostaja1

Ihan näin asunnonostajan näkökulmasta ajattelin vertailla välittäjiä. Eli meinasin tässä kertoa avoimesti omista kokemuksistani miten välittäjät ovat hoitaneet hommansa.

OPKK no soitin heille ja kysyin näyttöä erääseen paikkaan, niin vastaus oli että et ole tosissas käyppä ekaks vilkasemassa pihalta. Sitten kun kysyin toiseen paikkaan näyttöä ni aamupäivisin sopisi kun olen itse töissä ja vasta kolmenviikon päästä, eikä välittäjä sitten edes osannut vastata kysymyksiin kun kysyin kohteesta.

SKV, No niiden kanssa ei edes löydetty perille kun ei välittäjä tiennyt missä kyseinen kohde on.

SP-koti Soitin sinne välittäjälle ja kerroin että haluaisin mennä yksityisnäytölle kohteeseen mitä kävin näytöllä katsomassa ja välittäjälle kävi jo heti seuraavalle päivälle näyttö ja hän varasi usemman kohteen minulle mitä mentiin katsomaan ja mitä hän markkinoi minulle samaltasuunnalta. Sen lisäksi välittäjä osasi kertoa kohteesta.

Habita Kävin heidän asuntonäytöllä jossa oli muitakin katsojia, välittäjä otti kaikilta puhelinnumeron ja nimen ja kierteli siellä ihmisten seassa ja kyseli mielipiteitä ja kertoi kohteen historiasta ja osasi vastata melkein kaikkiin kysymyksiin ja mihin ei osannut vastata niin hän soitti myyjälle ja selvitti asian ja vastasi sen jälkeen suoraan kysymykseen, mutta mikä minut eniten ylläti niin habitan edustaja soitti minulle seuraavana päivänä ja kyseli kohteesta ja että mitä mieltä olin. Hän kysyi myös millaista etsin ja kun kerroin hän markkinoi minulle useampaa heidän kohdetta ja varasi minulle koko maanantai illan kahdeksasta eteenpäin ajelluttaen minua ympäri Lappeenrantaa.

Muut välittäjät sellaista sameaa massaa jotka seisovat hiljaa kulmassa ja antavat esitteen kun kysyy. Eivät markkinoi kohdetta oikein vaan seisovat oikeasti hiljaa kulmassa esitteet kourassa ja kun lähtee niin tökkäävät kortin käteen ja sanovat soita jos kiinnostuit.

Eli minun mielestäni parhaat välittäjät ostajan näkökulmasta ovat Habita ja SP-koti. Mutta pakko sanoa jos itse myisin asunnon joskus niin kilpailuttaisin nämä kaksi liikettä keskenään sen verta positiivisesti erottuivat joukosta.

24

4277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mökkeilijät.........

      Kotikulma-> suullinen ja kirjallinen arvio heitti viidellä tonnilla eikä välittäjä edes suvainnut soittaa ja informoida etukäteen. Arvio kuitenkin maksaa aikalailla...

    • Aikku.

      OP-kiinteistönvälitys on töppäillyt minun kohdallani niin monta kertaa ja palvelu ollut todella huonoa joten jos joskus tarvitsen välittäjää niin sieltä en ainakaan kysy. Tosin lakipuolella sama surkea palvelu.

    • asunnon myynyt

      Oma kokemukseni on myönteinen ainankin karjalankiinteistövälityksestä. Huoneistokeskus huh huh.. Iha älytön meininki huijasivat minua että toimeksi anto oli mukamas toistaiseksi voimassa oleva kun kohde oli ollut yli vuoden myynnissä. Ja sain sitten vain toiselta välittäjältä tietää että toimeksianto ei voi olla lain mukaan yli 4kk voimassa ilman allekirjoitusta. Ja olipahan huoneistokeskus kuulemma saanut muutaman ehdollisen tarjouksen entisestä asunnostani mutta itse sain niistäkin vasta tietää kun soitin vihaisena huijaamisesta.

      • Näyttöhöylä

        Oma kokemukseni ei ole myönteinen, en edes käy katsomassa kiinnostavia kohteita jos karjala esittelee.


    • Entten tentten,..,.

      Nyt täällä sitten "avoimesti" vertaillaan kokemuksia yhdestä ainoasta henkilöstä, jonka kanssa on asioitu välityksessä.
      Sen perusteella annetaan arvio koko yrityksen kattavasta toiminnasta ?
      Ette oo tosissanne ?
      Nää tällaiset sepustukset pitäisi jo lailla kieltää.
      Ei - en ole kiint.väl.

    • Varo nartistia

      Kannattaa ehdottomasti vaatia lkv tutkinnon suorittanutta hoitamaan asunnonvälitys.

      Epäonneksi sattui pari vuotta sitten ns. "Jokapaikan höylä" asuntoni esittelijäksi. Hieman vissiin kaunisteltu cv:tä kun oli päässyt myyntineuvottelijaksi, oli omaa yritystoimintaa yms.

      Asunnoista ei paljoa ymmärtänyt, mutta aito narsisti oli. Oli muka asunnossa liikaa vikoja kun ei mennyt kaupaksi, ei tietenkään hänessä. kumma että toisessa asunnonvälitystoimistossa ei koettu asuntoa ongelmaksi, vaan se myytiin parissa kuukaudessa.

      Ei onneksi taida tuo tapaus enää samoja hommia tehdä.

    • Tehkääpä näin

      Kiinteistövälittäjä saattaa olla ehkä maailman turhin ammattiryhmä. Nykyisin tietoa löytyy niin hyvin netistä että jokainen voi suhteellisen helposti hommata ne samat paperit ja tiedot mitkä myydessä pitää olla. Välittäjää käyttäessäänkin sillä myyjällä on kaikesta huolimatta todella iso vastuu mahdollisista jälkiseuraamuksista.

      Toisin sanoen hyvinkin pienellä vaivalla voi säästää todella ison summan rahaa kun ei tarvitse maksaa turhasta.

      Myös asuntoa ostaessa kannattaa ottaa yhteys siihen asunnon omistajaan ja tarjota "tiskin alta." Hyvällä tuurilla jos myyjän sopimuskin välittäjän kanssa on lähiaikoina katkolla niin varmasti muutaman ylimääräinen tonni sen verran kiinostaa että saatte heivattua sen täysin ylimääräisen välikäden pois rahoja jakamasta.

    • Tsege4

      Meille Habitan myyjä teki ikävän tempun myymällä lomautuksen pelossa asuntomme pilkkahintaan. Emme tienneet Habitan surkeasta tilanteesta mitään ja ihmettelimme kun myyjä yhtäkkiä pakotti meidät myymään asuntomme ensimmäiselle tarjouksen tehneelle aivan alihintaan. Myyjän käytös oli hyvin hermostunut eikä hän kaupanteon jälkeen halunnut tulla tapaamaan minua. Toivottavasti häpesi. Ennemminkin varmaan pelkäsi. Tosi ***** temppu. En missään nimessä suosittele Habitaa asunnonvälittäjäksi.
      Myyjä ilmeisesti vältti oman lomautuksen uhraamalla meidät. Olimme hänelle vain välineitä. Jäi paha maku Habitasta. En koskaan tule enää käyttämään heidän palveluitaan. En suosittele myöskään muille.
      Avopuolisoni, joka asuntoa Habitan välitykselä möi, oli jäänyt leskseksi muutama vuosi sitten ja oli nyt bur out lomalla, joten hän oli Habitan välittäjälle helppo nakki painostaa kauppaan. Seurasin toimintaa kauhulla vierestä. Avopuolisoni uskoi Habitan myyjää "alan asiantuntijana". Välittäjä vannoi ja vakuutti, että yleinen hintataso on pudonnut ja putooaa edelleen. Todellisuudessa pääkaupuniiseudulla asuntojen hinnat olivat kyseisenä kuukautena nousseet 2, 6 prosenttia ja nousu jatkuu. Me pudotimme Habitan vaatimuksesta hintaa 19.000 jo alunperin alhaisesta hinnasta. Remonttikulut jäivät siten meidän maksettavaksi. VAROKAA HABITAN SUTKEJA.

      • Helppo uskoa

        Omalla arvoasteikolla kiinteistövälittäjät on samassa kastissa puhelinmyyjien ja käytettyjen autojen kauppiaiden kanssa, eli pelkkää pohjasakkaa.


    • Tilannetta seurannut

      Onko Sp-Koti vielä olemassa? Kaikki entiset välittäjät muissa toimistoissa!!!!

    • Varohuokeskusta

      Huoneistokeskuksen myyntisuoritus keväällä 2018 oli luokaton.

      Välittäjä viisveisasi myyjän sopimukseen asettamista ehdoista liittyen vapautumiseen sekä myöhemmin painosti kaupan peruuntumisella hyväksymään aivan muuta ja pelasi härskisti ostajan pussiin.

      Tarjousdokumentaatiota vaati allekirjoittamaan pienemmällä hinnalla kuin hyväksytty oli. Kauppakirjassa oli useita virheitä, mikä viittaa huolimattomuuteen tai lukihäiriöön.

      Kysyttäessä joidenkin dokumenttien tarpeellisuutta, ei vaivautunut kertomaan syytä.

      Palkkasimme välittäjän tekemään työn puolestamme, mutta nyt erinäisiin selvittelyihin ja tarkistuksiin kului hirmuinen määrä aikaa.

      Kehoitan pysymään kaukana ko firmasta sekä myynti-, että ostopuolella! Tämä välittäjä oli vielä fileaalissa johtavassa asemassa!

    • PertsaPena

      Onpa porukalla ollut huonoa tuuria! Meillä on kokemusta Kiinteistömaailmasta ja SP-kodista, ja kumpikin on ollut todella asiallisia firmoja. Varsinkin SP-koti on todella joustava näyttöjen ym. kanssa ja kaikki on mennyt ihan nappiin. Kiinteistömaailmassa taas asiakaspalvelu oli upeaa ja hyvin asiantuntevaa (ainakin ostajan näkökulmasta). Suosittelisin noita kahta firmaa varauksetta kaikille!

    • eivastuutamistään

      Kannattaa huomioida, että asuntokauppa on aina myyjän ja ostajan välinen juridinen toimenpide. Välittäjän vastuu rajoittuu törkeässäkin tapauksessa korkeintaan palkkion suuruiseksi. Vastuuta välitäjällä ei siis ole vaikka koittavatkin markkinoida tarpeellisuuttaan juuri suurella vastuulla. LKV "tutkinto" on koe, johon voi kuka tahansa valmistautua itseopiskeluna ja käydä suorittamassa koe. Myöskään isännöitsijällä ei ole kummoista vastuuta. Oikeudessa on mm. anettu päätös, jossa isännöitsijätodistuksessa puuttui tieto poikkeavasta kunnossapitovastuusta ja silti todettiin että isännöitsijätodistus ei tarvitsekaan sisältää tätä tietoa vaan yhtiöjärjestys riittää. Yhtiöjärjestys taas oli kirjoitettu niin ympäripyöreäksi ettei isännöitsijä tai hallitus sitä pystynyt tulkitsemaan. Oikeuden päätös piti saada. Tämä siis tiedoksi kaikille asuntokauppoja tekeville. Vastuu on AINA JA KAIKESTA vain myyjällä.

    • kaikkimulleheti

      Kiinteistövälittäjä on ainoa ammattikunta, jonka toimina on eturistiriidassa palkkaajansa kanssa. Välittäjän ainoa tarkoitushan on saada kauppa syntymään nopeasti hinnasta välittämättä. Palkkion kiinteä osuus on ainoa merkityksellinen asia. Hinta painostetaan heti alas ja kaupat mahdollisimman vähällä vaivalla lukkoon. Asiakas joka palkkion maksaa voi hävitä merkittävän summan ja silti maksaa välityspalkkion. Aivan naurettavaa.. Turha ammattikunta, palkiot eivät ole missään suhteessa esim. suunnittelijoiden työsuoritteeseen.

    • Pohjanoteeraus

      Olen myymässä asuntoa josta syystä kutsunut joitakin välittäjiä arvioimaan asuntoani, eläissäni en ole tavannut niin pahvia myyjää kun tämä SP kodin naikkonen oli.

    • Perushetero

      Kuka se transu välittäjä on? Ilmiantakaa niin tietää varoa

      • Koditon

        Missä firmassa?


    • Spko

      SP -koti.. Täysin perseestä. Mokasi/ sähläsi sekä myynnin, että oston. Että toisen myynnin. Ikinä en suosittele. Ammattitaidon firma. Yksi hyvä tyyppi siellä on ja toivoisin hänen löytävän toisen työpaikan. Muutama asunto myyty ja ostettukin, mutta nää on jotain niin outoa.

    • UteliasUN

      Etkö osaa itse myydä? Mihin tarvitset välittäjää?

    • Anonyymi

      En suosittele Lappeenrannam Kiinteistömaailmaa. Huolimatonta sähellystä, sopimukset päätyy eikä kohteita poisteta netistä, alihinnoittelua, ammattitaidottonuutta, kaupan kassalta asunnon myyntiin nettikurssilla.

    • Anonyymi

      Kiinteistömaailman toista yrittäjää vaivaa törkeä ylimielisyys ja asiakkaan aliarviominen

      • Anonyymi

        Ei kai rehellistä kiinteistönvälijttäjää ole koskaan ollut olemassakaan.


      • Anonyymi

        Totta!


      • Anonyymi

        kumpaa sun mielestä enemmän?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe