Jos läheinen raiskattaisiin, mitä tekisit?

Vastaa rehellisesti

Tyttäresi, vaimosi tai siskosi raiskattaisiin ja raiskaaja saisi vain ehdollista vankeutta, ottaisitko oikeuden omiin käsiisi?

58

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmaankin joo

      Vaikea kysymys mutta todennäköisesti menisin niin sekaisin, että jotain tapahtuisi.

    • Vastaan rehellisesti

      Otin.
      6 vuotta istuin.

      Ja otan vastakin.

      • Näin se vain on

        "Otin.
        6 vuotta istuin.

        Ja otan vastakin."

        Älä jauha paskaa, ei Suomessa sellaista tapahdu. Jos tapahtuisi olisi siitä ollut isot otsikot. Tai sitten kyseessä on joku todella vanha juttu vuosikymmenten takaa.

        Sinä siis uskot mitä tahansa paskaa mitä esim. vaimosi kertoo? Ollut huoraamassa, tietää millainen väkivaltainen psykopaatti olet, joutuu kertomaan hätävalheen raiskauksesta ja sinä idiootti olet ruumiita tekemässä? Jos näin olet harvinaisen tyhmä mies.


      • omnipotentia

        Puhut paskaa. 6v tuomiot näkyy otsikoissa!


    • guuvfgh

      Äitinä vastaan:
      Kyllä ei siihen jäis!!!
      Kunnioitan niitä ihmisiä jotka mouhii raiskaajan tai pedofiilin.

    • matti "anteeksi"

      Pitää pyytää anteeksi.

      • kukkis

        Onnea valitsemallesi tielle.

        Itse en osaa oikein sanoa ottaisinko oikeuden omiin käsiin. Näin ensi istumalta se vaikuttaisi houkuttelevalta. Tunteen vallassa ihminen voi toimia äkkinäisesti.

        Mutta mutta. Uskon että kosto ei palvele kenenkään etua. Kyllähän se tyydyttäisi kostajan kostonhimoa, mikä taas ei välttämättä palvele kostajan etua. Jos raiskaaja esimerkiksi kuolee, ei hän koskaan voisi pyytää anteeksi loukkaamiltaan ihmisiltä. (Et saa tietää edes sitä, miksi hän teki sen. Ehkä et ole edes siitä kiinnostunut?) Ehkä hän ei tekisi sitä muutenkaan, mutta silti. Saatuasi koston, millainen on loppuelämäsi? Sen omaiset, jolle kostit, saattavat kostaa sinulle, ja omaisesi kärsivät entisestään. No, elät kostosta huolimatta katkeruudessa ja vihan vallassa. Olen nähnyt dokumentteja rikoksen uhrin omaisista, jotka ovat hakeutuneet puheisiin rikoksen tekijän kanssa, ja saaneet tältä tunnustuksen ja anteeksipyynnön. Se taas ei tarkoita että rikollinen pääsisi vastuusta tai että sinun tulisi antaa hänelle anteeksi. Luulisin, että todella harvoin voi antaa anteeksi. Voi olla, että oma olo olisi joka tapauksessa siedettävämpi. Ehkä katkeruus vähenisi. Joka tapauksessa sinun täytyy elää elämääsi ja tukea rikoksen uhria parhaasi mukaan olit kostanut tai et. (Tai sitten ei.)

        Tämä oli minun rehellinen vastaukseni. Vähän pitkä. Vaikeita juttuja.


    • mhammed

      Raiskatuksi tullutta naista rankaisisimme suvun edessä.

      • kukkis

        Oli tämä sitten selvä fleimi jonkun ei-muslimin taholta tai ei, toivotan onnea myös sinulle Suomen lain osalta. :-)


    • miten kuten

      Onhan niitä raiskauksia ja "raiskauksia".

      • Vaadin rahaa

        Ensin me juotiin viinaa, sitten se sika raiskas mut ja sitten me juotiin lisää viinaa. Syyllinen on tuo tuossa vai oliko se se vaalea, jokatapauksessa vaadin tuhansien eurojen korvaukset!


      • Omnipotentia
        Vaadin rahaa kirjoitti:

        Ensin me juotiin viinaa, sitten se sika raiskas mut ja sitten me juotiin lisää viinaa. Syyllinen on tuo tuossa vai oliko se se vaalea, jokatapauksessa vaadin tuhansien eurojen korvaukset!

        Nainen ei suomessa koskaan ole syyllinen!


    • wa4t 44

      Löisin vasaralla tyttäreni raiskaajan kivekset murskaksi ja lisäksi tatuoisin tämän otsaan sanan "OLEN RAISKARI".

    • 300pieces

      Koska Suomen oikeuslaitos on yksi iso vitsi, todennäköisesti ottaisin oikeuden omiin käsiin. Ehdollinen ei ole rangaistus.

      • Omnipotentia

        Pitäisiköhän sinua rangaista todella kova että tulisit lainkuuliaaksi? Huomaat että toiveessasi on pieni ristiriitaisuus.


    • Omnipotentia

      Miksi ajattelet että ensi ajatukseni olisi kosto. Minusta tuntuu ihan vilpittömästi että maailmankuvasi tulee hollywoodin viihdeteollisuudesta. Olen varmaan nähnyt sata elokuvaa missä sinun esittämä kostotodellisuus tuntuu oikealta.

    • Xqgjbklhftffdfhilf

      Jos mut raiskattais, en luultavasti edes vaivautuis ilmottamaan poliisille, ku ei ne kuitenkaan anna mitään kunnollisia rangaistuksia. Ottaisin oikeuden suoraan omiin käsiini. Eli etsisin sen raiskaajan jostain käsiini, silpoisin sen sukuelimet, puhkoisin sen silmät ja kiduttaisin sitä julmasti monta tuntia. Enkä välittäis vaikka joutuisin vankilaan sen takia, vankilaan joutuminen on kuitenki aika pieni rangaistus kiduttamisesta ja pysyvän vamman aiheuttamisesta. Enkä tulis katkeraks tai sais pahaa oloa. Päinvastoin, mulla olis loistava fiilis ja olisin erittäin tyytyväinen ku tietäisin, että raiskaaja joutuu kärsimään enemmän ku mä. Kostaminen helpottaa oloa ja auttaa toipumaan. On ihanaa kun paha saa palkkansa!

      • omnipotentia

        Jaaha... monet puhuu kuin kosto olisi manna jota haluavat ensisijaisesti. Ei sanaakaan hoidosta tai rahallisesta korvauksesta, terapiaa, palkallinen loma tms.

        Entä jos olisi sellainen systeemi kuin ruotsissa jossa ymmärtääkseni saa rahaa korvauksena valtiolta jos on tullut raiskatuksi. Ilmoittaisitko silloin poliisille?


      • Xqgjbklhftfdfhilf
        omnipotentia kirjoitti:

        Jaaha... monet puhuu kuin kosto olisi manna jota haluavat ensisijaisesti. Ei sanaakaan hoidosta tai rahallisesta korvauksesta, terapiaa, palkallinen loma tms.

        Entä jos olisi sellainen systeemi kuin ruotsissa jossa ymmärtääkseni saa rahaa korvauksena valtiolta jos on tullut raiskatuksi. Ilmoittaisitko silloin poliisille?

        Rahallinen korvaus ei riitä mulle. Jos joku tekee mulle pahaa, haluun vaan et se tyyppi KÄRSII. Mun on pakko kostaa, muuten asia jää kaivelemaan enkä toivu kunnolla. Ja sen jälkeen ku oisin kiduttanu sitä raiskaajaa, en kyllä viittis enää puhua asiasta poliisille, ku saisin taatusti itekki jonku tuomion.


      • omnipotentia
        Xqgjbklhftfdfhilf kirjoitti:

        Rahallinen korvaus ei riitä mulle. Jos joku tekee mulle pahaa, haluun vaan et se tyyppi KÄRSII. Mun on pakko kostaa, muuten asia jää kaivelemaan enkä toivu kunnolla. Ja sen jälkeen ku oisin kiduttanu sitä raiskaajaa, en kyllä viittis enää puhua asiasta poliisille, ku saisin taatusti itekki jonku tuomion.

        Mielestäni et ole oikea aikuinen!


      • Xqghvgukkbfdevbkbc
        omnipotentia kirjoitti:

        Mielestäni et ole oikea aikuinen!

        Kyllä oon. Täytin just muutama kuukausi sitte 18, eli oon ihan virallisesti aikuinen.


      • omnipotentia
        Xqghvgukkbfdevbkbc kirjoitti:

        Kyllä oon. Täytin just muutama kuukausi sitte 18, eli oon ihan virallisesti aikuinen.

        Mutta et oikeasti!


      • Xqgkgtykhfrhcjkbmjjb
        omnipotentia kirjoitti:

        Mutta et oikeasti!

        Mitenniin en oikeasti? Jos oon 18, niin silloin oon aikuinen ja sillä hyvä.


      • omnipotentia
        Xqgkgtykhfrhcjkbmjjb kirjoitti:

        Mitenniin en oikeasti? Jos oon 18, niin silloin oon aikuinen ja sillä hyvä.

        Aikuinen ihminen on henkisesti kypsä. Omaa aikuisuuden perustaidot. Ei se numerosta ole kiinni. Olenkin huolestunut nykynuorisosta. Heissä muka tulevaisuus? Horror!


      • Xqgjgrgjihjlkjgtdfdf
        omnipotentia kirjoitti:

        Aikuinen ihminen on henkisesti kypsä. Omaa aikuisuuden perustaidot. Ei se numerosta ole kiinni. Olenkin huolestunut nykynuorisosta. Heissä muka tulevaisuus? Horror!

        Mutta mähän olen henkisesti kypsä. Vai millä perusteella muka en olisi? Ja mikä siinä nykynuorisossa niin kauheesti huolestuttaa?


      • Suojeluskunta tänne
        Xqgjgrgjihjlkjgtdfdf kirjoitti:

        Mutta mähän olen henkisesti kypsä. Vai millä perusteella muka en olisi? Ja mikä siinä nykynuorisossa niin kauheesti huolestuttaa?

        Olet "täysi-ikäinen" et "aikuinen". Aikuinen hillitsee omat tuntemuksensa ja osaa käsitellä niitä asianmukaisesti.

        Itse olen sitä mieltä, että raiskauksesta yleensä saatava vankeusrangaistus on liian lyhyt. Mielestäni raiskauksesta pitäisi Suomessa tulla vähintään 18 vuoden vankeusrangaistus. Ja jos raiskauksen uhri olisi alle 15- vuotias, pitäisi rangaistukseen lisätä vielä 5 vuotta lisää. Lisäksi uhrille pitäisi maksaa aina yli 150 000€ korvaukset. Vankilassakin pitäisi julkistaa, että kyseinen henkilö on raiskaaja, niin hän saisi vankilassa asianmukaisen kohtelun.


    • sairasmielisyyttä

      se äijä ois joko ojassa tai teholla sen verran tullu kokemusta terä aseista ja muista aseista jotka ei käytä ruutia vaikka niitäkin osaa käyttää mutta pitää tehä pienet valmistelut ostaa kokonaan uus vaate kerta maski (kommandopipo yms) hanskat ja sitten POLTTAA tai muuten hävittää ne niin nopeesti kun vaan pystyy nii ei mitää todisteista yms ymmärrätte varmaan
      ja oma mielen terveys menny kiusaamisessa jonka takia nykyään osaankin käyttää aseita PALJON alottelijaa paremmin

      • omnipotentia

        Myönnät siis olevasi kiusaamisesta sekaisin ja sairasmielinen.
        Kuitenkin otaksut että tekosi on jotenkin laillisempi kuin naista kohtaan tehty rikos?
        Hollywood viihdeteollisuus jankuttaa kostoa jo sukupolven ajan, tulos näkyy.


    • omnipotentia

      Kaikki nämä kostopuheet koskee ainoastaan yhdenlaisia rikoksia. Miehen väkivaltaisia rikoksia naista kohtaan.

      Jos mies lyö toista miestä on jopa vaikea todistaa että rikos on tapahtunut, Puhumattakaan poliisin kohtelusta jolloin kysytään puolustauduitko ja uhkailitko tai provosoitko?

      Suomessa elää vanha myytti naisen puhtaudesta. Nainen on aina syytön ja viaton. Todellisuudessa naiset ovat hyvinkin rikollisia. Varkauksia, huumerikoksia, perheväkivaltaa. Surullisinta on etä voivat piiloutua naisen viattomuusmyytin taakse. Tarvitaan törkeä tapaus kuten Auer ennen kuin mitään tapahtuu.

      On ihmeellistä mitä viha voi syntyä jos edes näyttää että on kajonnut naiseen vaikka se olisi jopa itsepuolustusta.

    • Jepjepjep

      Poliisin pitäisi kyllä nähdä nämä keskustelut :D

    • DWK.

      Naiset ovat yleensä miehiä heikompia fyysiseti, itse olen sitä

      mieltä että vain raukkamaiset ihmiset pahoinpitelevät itseään heikompia.

      Suomen laissa pahoinpitely on aina kielletty.

      Hätävarjelutilanteessa saa puolustaa itseään tai toista oikeudettomalta

      hyökkäykseltä vähäisimmällä tarvittavalla voimakeinolla, joka on puolustelta-
      vissa, tilanne yleiseti huomioon ottaen.

      • Kostajat

        Mielestäni harvoin vaaditaan kostoa jos esimerkiksi vanhus on pahoinpidelty.


    • laina

      Oikeuden tehtävä on rangaista rikollisia asianmukaisella ankaruudella. Jos oikeus ei sitä tee, ja vakava rikos on kuitenkin varmuudella tapahtunut, niin silloin jonkun muun on annettava laillinen ja asianmukainen rangaistus. Olisi tietysti vaikea kutsua mitään epävirallisten kyläkäräjien päätöksiä lailliseksi rangaistukseksi, mutta parempi ja laillisempi tilanne on sekin, kuin ei oikeutta ollenkaan.

      Mahdollisten kyläkäräjienkin täytyy ehdottomasti perustaa toimintansa laillisuuteen, esimerkiksi kuulla kaikkia osapuolia ja tuomita vain, jos syyllisyys on varmuudella todistettu.

    • oikeaoikeus

      Käsien ja jalkojen amputointi, sukupuolielimien poisto, kielen irroitus ja silmien puhkaisu riittänee.

      • Islam

        Ehkä sharia laki olisi mieleen? Uskottomien naisten kivitys?


      • allahin tie
        Islam kirjoitti:

        Ehkä sharia laki olisi mieleen? Uskottomien naisten kivitys?

        Joo, näiden silpomisrangaistusten kannattajien on sitten turha vastustaa islamia.


    • Ajatelkaa vähän

      Hohhoijaa miten lapsellista uhoamista, kasvakaa aikuisiksi. 99% paskaa jauhavista ei tekisi yhtään mitään ja se olisi fiksua. Jos vaimo raiskattaisiin, sen kostaisi ja itse saisi elinkautisen sitä tulisi lusittua vähintään 12 vuotta. Koston takia olisi vähintään tuon ajan pois lasten ja vaimon elämästä, todella itsekästä ja typerää.

    • Wjfgkbkhlnhlhh

      Mutta elinkautisenhan saa ainoostaan murhasta... Eikä kukaan täällä uhannu vielä tappa raiskaajaa, uhattiin vaan aiheuttaa pysyviä vammoja. Ja ei murhastakaan mitään rangaistusta tuu jos ei satu jäämään siitä kiinni...

      • Ajatelkaa vähän

        "Mutta elinkautisenhan saa ainoostaan murhasta... Eikä kukaan täällä uhannu vielä tappa raiskaajaa, uhattiin vaan aiheuttaa pysyviä vammoja. Ja ei murhastakaan mitään rangaistusta tuu jos ei satu jäämään siitä kiinni..."

        Törkeästä pahoinpitelystä maksimituomio on kymmenen vuotta vankeutta. Ensikertalainen istuu siitä viisi vuotta ja sekin on pitkä aika. Jokainen voi muistella mitä olisi menettänyt jos viimeiset viisi vuotta olisi vankilassa ollut.

        Niinhän sitä kaikki luulee ettei murhasta jää kiinni mutta aika harva on selvittämättä.


      • Wjfgkbhlnhlhh
        Ajatelkaa vähän kirjoitti:

        "Mutta elinkautisenhan saa ainoostaan murhasta... Eikä kukaan täällä uhannu vielä tappa raiskaajaa, uhattiin vaan aiheuttaa pysyviä vammoja. Ja ei murhastakaan mitään rangaistusta tuu jos ei satu jäämään siitä kiinni..."

        Törkeästä pahoinpitelystä maksimituomio on kymmenen vuotta vankeutta. Ensikertalainen istuu siitä viisi vuotta ja sekin on pitkä aika. Jokainen voi muistella mitä olisi menettänyt jos viimeiset viisi vuotta olisi vankilassa ollut.

        Niinhän sitä kaikki luulee ettei murhasta jää kiinni mutta aika harva on selvittämättä.

        Mutta KAIKKI murhaajat ei kuitenkaan jää kiinni. Mistä tiiät etten juuri mä kuulu siihen pieneen ovelaan ihmisryhmään jotka pystyy tekemään mitä vaan jäämättä siitä kiinni? Ja miks pahoinpitelystä pitäis antaa maksimituomiot, ku raiskauksestaki annetaan aina minimituomiot?


    • Jaska K

      Aika ihmeellistä tekstiä täällä suht kaikilta, miksikö?No kun kaikki on niin valmiita tilanteen tullen kostamaan?Olisiko se sillä selvä sitten ja kaikki unohtuisi?Oletteko koskaan ajatellut, että se raiskaaja voisi myös satuttaa teitä/sinua joka tulee kostamaan?Hänkin voi kostaa?Ei kosto ole ratkaisu, eikä se paranna haavoja, ei se tee tehtyä tekemättömäksi.Itselleni sanasta kosto, tulee mieleen kierre, kostonkierre.Se on paha asia.Koska esim jos sinä/te kostatte jollekkin, se joku kostaa takaisin, jos te kostatte ja uhri kuolee, uhrilla on aina myös ystäviä, ne kostaa, varmaan moni täällä kirjoittajista ei edes tiedä ja osaa kuvitella millaista on oikea henkinen ja fyysinen väkivalta koston saralla.Joskus kannattaisi ajatella kaikkia asioita hiukan laajemmin kuin yhdeltä kantilta.Kuitenkaan se kostaminen ei ole niin helppoa kuin moni kuvittelee, elokuvat on erikseen ja oikeat teot on erikseen ja sanat on sanoja, puheet puheita, tosipaikan tullen tännekkin kirjoittelijoista ei kykenisi tekemään juurikaan muuta kuin itse pelkäämään, joten älkää olko asioissa niin putkinäköisiä.

      • Xqgivggciijngfghun

        No mikä olis muka sitte parempi ratkasu ku kosto? Kyllä mulle ainaki tulee parempi olo sen jälkeen ku oon kostanu. Se ei ehkä tee tehtyä tekemättömäks, mut ei tee kyllä mikään muukaan. Raiskaaja ansaitsee julman koston ja kaikkien tulee saada ansionsa mukaan. Ja kun tietä että tekijä kärsii enemmän ku mä, niin kyllä ne haavat sitte pikkuhiljaa paranee, ainakin mulla... Ja kai sillä raiskaajallakin jotain pelkäämisen aihetta ois. Ei se välttämättä uskaltais kostaa takas enää sen jälkeen ku ois nähny kuinka julma se uhriki osaa halutessaan olla... Ei ainakaan mulle kukaan oo uudestaan tullu kostamaan sen jälkeen ku oon ite kostanu jotain. Eli kosto on tähän mennessä ollu aina loistava ratkasu ja asia on sitte ollu sillä selvä ja kaikki unohtunu. Kyllä ne haavat yllättävän nopeesti paranee sen jälkeen ku on kostanu... Ja jos nyt jostain syystä pelkää että se raiskaaja tulee kostamaan takas, niin voihan sen sit varmuuden vuoks vaikka tappaa ja hävittää ruumiin ja muut jäljet. Sit ei ainakaan käy mitään. Paitsi jos se raiskaaja tulee kummittelemaan...


      • Ajatelkaa vähän
        Xqgivggciijngfghun kirjoitti:

        No mikä olis muka sitte parempi ratkasu ku kosto? Kyllä mulle ainaki tulee parempi olo sen jälkeen ku oon kostanu. Se ei ehkä tee tehtyä tekemättömäks, mut ei tee kyllä mikään muukaan. Raiskaaja ansaitsee julman koston ja kaikkien tulee saada ansionsa mukaan. Ja kun tietä että tekijä kärsii enemmän ku mä, niin kyllä ne haavat sitte pikkuhiljaa paranee, ainakin mulla... Ja kai sillä raiskaajallakin jotain pelkäämisen aihetta ois. Ei se välttämättä uskaltais kostaa takas enää sen jälkeen ku ois nähny kuinka julma se uhriki osaa halutessaan olla... Ei ainakaan mulle kukaan oo uudestaan tullu kostamaan sen jälkeen ku oon ite kostanu jotain. Eli kosto on tähän mennessä ollu aina loistava ratkasu ja asia on sitte ollu sillä selvä ja kaikki unohtunu. Kyllä ne haavat yllättävän nopeesti paranee sen jälkeen ku on kostanu... Ja jos nyt jostain syystä pelkää että se raiskaaja tulee kostamaan takas, niin voihan sen sit varmuuden vuoks vaikka tappaa ja hävittää ruumiin ja muut jäljet. Sit ei ainakaan käy mitään. Paitsi jos se raiskaaja tulee kummittelemaan...

        Raiskaajillakin on sukulaisia ja ystäviä. He luultavasti uskovat että ei ole mitään tehnyt vaan syyttömänä tuomittu. Aivan samalla tavalla he tulisivat kostamaan sinun tekosi, siitä syntyisi kostonkierre.

        Tämän takia meillä on poliisi ja oikeuslaitos jotka nämä asiat hoitaa, ei yksityiset kansalaiset. Jokainen järkevä ihminen ymmärtää ettei kosto ole mikään ratkaisu.


      • Xqgygfijgtjvjorgfihh
        Ajatelkaa vähän kirjoitti:

        Raiskaajillakin on sukulaisia ja ystäviä. He luultavasti uskovat että ei ole mitään tehnyt vaan syyttömänä tuomittu. Aivan samalla tavalla he tulisivat kostamaan sinun tekosi, siitä syntyisi kostonkierre.

        Tämän takia meillä on poliisi ja oikeuslaitos jotka nämä asiat hoitaa, ei yksityiset kansalaiset. Jokainen järkevä ihminen ymmärtää ettei kosto ole mikään ratkaisu.

        Eli raiskaajalla siis on oikeus kostaa, mutta uhrilla ei? Raiskaaja voi tehä ihan mitä lystää ja uhrin pitää vaan kiltisti alistua kohtaloonsa, vai? Raiskaaja ei missään tapauksessa saa kärsiä yhtä paljo ku uhri, eihän? Kuulostaapa reilulta...

        Just sillä tavalla nää sun poliisis ja oikeuslaitokseski hoitaa nää hommat: raiskaaja saa ehkä puol vuotta ehdollista, mut uhri joka kehtaa lyödä takas saaki sitte kymmenen vuotta ehdotonta vankeutta. Voi kuinka oikeudenmukasta... Raiskaajat pääsee täällä ihan liian helpolla. Ne ansaitsis kovemmat rangaistukset. Mutta ehei, eihän nyt kivoja pikku raiskaajia saa satuttaa, ei missään nimessä... Nehän vois vaikka saada traumoja... Onkohan näiden lakien keksijä kenties itekki ollu raiskaaja?

        Ja onks raiskaajien läheiset tosiaanki niin tyhmiä että ne uskoo raiskaajan syyttömäks vaikka mitä ois tapahtunu? Jos mä oisin naimisissa ja saisin tietää että mun mies on raiskannu jonku, niin pieksisin sen semmoseen kuntoon että se joutuis suoraan teholle. Ja samaa toivoisin muiltaki raiskaajien läheisiltä... Ja jos uhri ehtis kostaa ensin, niin en taatusti menis kostamaan takas sen raiskaajan puolesta, sehän olis päivänselvästi ansainnu sen mitä se uhri sille sit ikinä tekiskään. Kaikkien pitää saada ansionsa mukaan, olipa ne sitte kuinka läheisiä tahansa...

        Ja minkä takia raiskaajan läheiset olis jotenki valmiimpia kostamaan ku raiskatun läheiset? Sanoit yhessä viestissä että 99% raiskatun läheisistä ei tekis yhtään mitään, ja sit sanoit että raiskaajan läheiset tulee kyllä kostamaan uhrille... Miks ne voi kostaa mut uhrin läheiset ei?

        Mitä ite tekisit jos sut tai joku sun läheinen raiskattais? Et mitään vai? No siitähän se läheinen varmasti ilatuukin... Entä mitä tekisit jos sun läheinen olis raiskannu jonku ja sit sen uhri kostais sille? Sitkö oisit yhtäkkiä valmis kostamaan takas? Eihän näissä sun viesteissäs oo minkäänlaista logiikka! Niin että ajatteleppa nyt vähän itekki...


      • omnipotentia
        Xqgivggciijngfghun kirjoitti:

        No mikä olis muka sitte parempi ratkasu ku kosto? Kyllä mulle ainaki tulee parempi olo sen jälkeen ku oon kostanu. Se ei ehkä tee tehtyä tekemättömäks, mut ei tee kyllä mikään muukaan. Raiskaaja ansaitsee julman koston ja kaikkien tulee saada ansionsa mukaan. Ja kun tietä että tekijä kärsii enemmän ku mä, niin kyllä ne haavat sitte pikkuhiljaa paranee, ainakin mulla... Ja kai sillä raiskaajallakin jotain pelkäämisen aihetta ois. Ei se välttämättä uskaltais kostaa takas enää sen jälkeen ku ois nähny kuinka julma se uhriki osaa halutessaan olla... Ei ainakaan mulle kukaan oo uudestaan tullu kostamaan sen jälkeen ku oon ite kostanu jotain. Eli kosto on tähän mennessä ollu aina loistava ratkasu ja asia on sitte ollu sillä selvä ja kaikki unohtunu. Kyllä ne haavat yllättävän nopeesti paranee sen jälkeen ku on kostanu... Ja jos nyt jostain syystä pelkää että se raiskaaja tulee kostamaan takas, niin voihan sen sit varmuuden vuoks vaikka tappaa ja hävittää ruumiin ja muut jäljet. Sit ei ainakaan käy mitään. Paitsi jos se raiskaaja tulee kummittelemaan...

        "Kyllä mulle ainaki tulee parempi olo sen jälkeen ku oon kostanu.
        Olet lapsi! Loistava esimerkki nykynuorison henkisestä kehittymättömyydestä!

        "Kyllä ne haavat yllättävän nopeesti paranee sen jälkeen ku on kostanu..."
        Tottakai sinun omankädenoikeutta kostetaan. Olet todennäköisesti kostokierteessä!


    • Sehäneiolelaitonta

      Sanaa tulisi varmasti levitettyä tavalla tai toisella, että osaisivat muut varoa ja suojella omiaan.

    • luoja-73

      Pikaistuksissaan,juuri tapahtuneen jälkeen,olisin varmasti valmis vaikka tappamaan.
      Sitten kun ehditään ottamaan järki käteen,niin mitä hyötyä siitä olisi?Joku voi heittää että hullut rakit pitää tappaa.No,ehkä totta,mutta mulle tärkeintä olis olla sen uhrin tukena ja turvana.Siinä että joku joutuu väkivallan uhriksi ja sitten vielä lähin ihminen lähtee kostosta lusimaan on jo liikaa.
      Siinä on mielen vahvuutta ja oikeaa voimaa kun kantaa särkyneen sielun uuteen elämään.
      Helvetisti vaikeempaa ja ottaa aikaa PALJON enemmän kuin pöhkö ryntäys kostoon.
      Tässä valinnassa EI todellakaan annetaisi mitään anteeksi,vaan tehtäisiin se mikä on uhrin kannaltä tärkeintä.

      • Yhxuköibkhjlhfrc

        Raiskaajan tappamisesta ois mm. sitä hyötyä että ku se ois kuollu, se ei vois enää koskaan raiskata ketään ja silloin moni muu ihminen säästyis raiskaukselta. Ja tietenki sen uhrin tukena pitää olla, mut sen LISÄKS voi vielä kostaa raiskaajalle. Jos mut raiskattais, enkä jostain syystä pystyis ite kostamaan, ois hyvä jos joku viittis kostaa mun puolesta. Se auttais mua paljo enemmän ku henkisenä tukena oleminen. En vaan toivu jos tekijä ei saa kunnollista rangaistusta.


      • Järkihoi
        Yhxuköibkhjlhfrc kirjoitti:

        Raiskaajan tappamisesta ois mm. sitä hyötyä että ku se ois kuollu, se ei vois enää koskaan raiskata ketään ja silloin moni muu ihminen säästyis raiskaukselta. Ja tietenki sen uhrin tukena pitää olla, mut sen LISÄKS voi vielä kostaa raiskaajalle. Jos mut raiskattais, enkä jostain syystä pystyis ite kostamaan, ois hyvä jos joku viittis kostaa mun puolesta. Se auttais mua paljo enemmän ku henkisenä tukena oleminen. En vaan toivu jos tekijä ei saa kunnollista rangaistusta.

        Mikä sitten olisi oikea tapa sinunlaisten murhaajien kohdalla? Kostotappo ehkä?


    • kirves

      Ottaisin oikeuden omiin käsiin.

    • digvjwn g cwioejf qv

      En. Raiskaus on raiskarin ja raiskatun välinen asia.

    • Kosto on suloinen

      Murhaisin raiskaajan.

    • Näin se vain on

      Kylläpäs porukka uhoaa mutta se on vain puhetta. Suomessa on vuosien varrella tapahtunut tuhansia raiskauksia mutta enpä kyllä muista tapauksia joissa olisi otettu oikeus omiin käsiinsä. Ei suuret sanat suuta halkaise, kyllä maailmaan ääntä mahtuu.

    • demarkakja

      Minut raiskattiin muutama vuosi sitten. Harvalle siitä koskaan kerroin: näin se yleensä on, ettei ne äidit, isät, sisarukset, ystävät, jopa aviomiehet/-vaimot saa tietää asiasta mitään. Meidän yhteiskunnassa ei näistä asioista puhuta: se on tabu, ja siksi raiskatun on niin vaikea siitä kenellekään kertoa. Se muuttaa koko suhteen siihen, kenelle siitä kertoo. Ei sitä tahdo, ei tahdo myöntää olevansa uhri, epäonnistunut, ahdistunut, suoraansanottuna niin paskana jonkun miehen takia.

      Tahdoin kirjoittaa tänne siksi, että joskus asiat menee hyvin. Omaan käsiinsä kukaan niistä muutamasta ystävästä, jolle asiasta kerroin, otti tätä asiaa. Mutta silti se mies, joka minun elämäni musersi, on nyt kuollut. Kuoli vuosi sitten. Onneksi. Toivoin kys. miehen kuolemaa niin kauan, että en voi kuin iloita.

      Yhteiskunnassamme on ongelmana se, että talousrikoksista saat helposti 10v kakun, mutta jos tapat henkisesti naisen (tai miehen, on sekin mahdollista) raiskaamalla, saat muutaman kuukauden ehdollista. Haastoin raiskaajani oikeuteen, mutta onneksi se kuoli ennen oikeudenkäyntiä. Olisin musertunut lisää henkisesti jos se olisi tuomittu syyttömäksi tai saanut niin kevyen tuomion...

      Meidän pitää nousta yhdessä vastaan oikeussysteemiämme. Ongelma ei ole se, etteivät tuomarit voisi antaa pitkiä tuomioita, vaan se, että "käytäntönä" on antaa niitä mahd. kevyitä tuomioita raiskareille. Pitää tehdä kansalaisaloite tätä roskaa vastaan! Kansalaisaloite, jossa vaaditaan raiskaajille pitkiä ehdottomia vankeusrangaistuksia MINIMIrangaistukseksi. Nytkin on mahdollista saada vankilatuomio ensikertalaisraiskauksesta, mutta "se ei ole tapana" joten sitä ei tapahdu: jos tapahtuu -> tuomittu valittaa -> saa muutaman kuukauden ehdollista. Pitää saada muutos lakikirjoihin: Suomessa ei saa saada niin paha ihminen vain ehdollista vankeutta.

      Jos kansa yhdessä nousee tätä vastaan ja tuomiot kovenee, ehkä tarve edes jossain määrin vähenee omankädenoikeudelle. Vaikka edelleenkin olen sitä mieltä, että jokaisen raiskaajan saa tappaa ilman MITÄÄN omatunnontuskia. Olen onnellinen, että omani on kuollut. Sellainen ihminen, joka tahtoo tappaa toisen henkisesti, ei ansaitse elää.

    • ...
    • ajappat1

      Tappaisin raiskaajan muhaajan,vetäisin lipputankoon roikkumaan elimestään!

    • Jos joku mamu

      raiskaa, ottakaa ensimmäiseltä vastaan tulevalta mamulta munat pois.
      Oppivat omassa piirissään pikkuhiljaa, ettei kaverin munilla kannata naida.

    • Niin,

      Lappilaiset ovat pahimpia hyväksikäyttäjiä ja valitettavasti ovat levittäytyneet eteläänkin rahan perässä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe