Hyvä neurologi Seinäjoella?

Tiedosta kiitollinen

Kuka ois hyvä neurologi seinäjoella tai lähiympäristössä? Tarkoitan sellaista, joka haluaa auttaa ja kuunnella. Eikä vaan heti ole kyseenalaistamassa ja toteamassa, että tuolla on korvien välissä vikaa.

52

16522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höh

      Rantala maire. Voi olla, että muistan nimen väärinkin kun äsken googletin. Paras neurologi, joka minua on tämän vuoden aikana hoitanut. Mukavin siis.

      • Täpärästi selvinnyt

        Suosittelen samaa, eli Maire Rantalaa. Itse en Seinäjoen seudulla menisi kellekään muulle.
        Lisäsi vähän kauempaa, Tampereelta löytyy äärimmäisen pätevä dosentti Aki Hietaharju.

        Nämä aloittajan mainitsemat, diagnoosia tietämättömät neurologit ovat vaarallisia, eikä asiaa yhtään auta, että leimaavat potilaan.
        Jos eivät tiedä diagnoosia (jos sairaus ei kuulu yleisimpiin tautiluokituksiin), niin eivät lähde sitä myöskään selvittämään.


      • Jamppa1984

        Se Maire Rantala on aivan pimee määrää potilaille mitä lääkkeitä sattuu ja lausunnot on mitä sattuu! Osaston sosiaali työn tekijäki rupes melkeen itkeen ku sille vihdoi valkeni osaston lääke sekoilut ku kävin selittää ku olin itte saanu kahtena päivänä aamu lääkkeet putkeen väärin ja yhteen epilepsia lääkkeeseen rinnakkais lääkkeet mitä olin syöny yli puolet elämästäni!


      • Anonyymi

        Lääkärin EI tarvitse olla mukava, tärkeämpää on, että hän on pätevä!!!


    • Neurologiset oireet

      Itse olen Seinäjoen keskussairaalassa neurologian puolella tutkittavana hankalien neurologisten oireiden vuoksi. Tuntuu kyllä siltä, että siellä ei oikein ole tietoa ja taitoa diagnosoida, kun oireet vähän erikoisemmat.
      Onko sinulla ollut joku juttu, kun olet kirjoittanut "Täpärästi selvinnyt" ??

      • Täpärästi selvinnyt

        Valitettavasti on omakohtaisia kokemuksia :(
        En voi tässä tarkemmin kertoa, mutta luottamus on mennyt täysin.
        Luojan kiitos selvisin hengissä, apu tosin tuli muualta.
        Jälkeenpäin olen monesti miettinyt, että miksi eivät minua auttaneet.
        Jos itse olisin lääkäri, niin en mitenkään voisi jättää asioita ikään kuin "kellumaan", kyse on kuitenkin ihmishengistä ja terveys on kallisarvoinen asia.


      • Missä osaavat lääkär

        Älkää hyvät ihmiset menkö Seinäjoen keskussairaalaan älkääkä ainakaan Maire Rantalan vastaanotolle. Rahat menevät kuin Kankkulan kaivoon. Sen sain kokea kun kävin hänen vastaanotollaan. Lääkäritalo nyppii vaan ihmisten rahat. Yritä mennä Tampereelle mutta Maire Rantala ottaa myös siellä vastaan joten sivuuta hänet. Kyllä ketuttaa kun ei mitään osata mutta rahastaa osataan. Millaiseksi on mennyt lääkärikoulutus? Jokaiselle lääkäriksi aikovalle kunnon psykologiset testit että soveltuuko k.o. ihminen edes lääkärin työhön. Mutta Suomi on pullollaan huonoja lääkäreitä jotka vaan rahastavt ihmisiä, viis siitä että parannettaisiin ihmisiä. Työterveyslääkärit tekevät yhteistyötä lääkärikeskusten kanssa joten määrätään sille ja sille lääkärille vaikka lääkäri on täysnolla mutta jeesataan kaveria, niin kaveri jeesaa toisella kertaa. Näin se menee!


      • TämäSydänVieläLyö

        niin, en tiedä, puhummeko nyt samasta Maire Rantalasta, neur.lääkäristä, mutta oma kokemuksei on erittäin, eritäin positiivinen a myönteinen vastuununoisesta lääkärstä, joa todellakin kiinnostaa potilan hyvinvointi ja jaksaminen. Kiitos sdämestäni tule Mairelle tämän viestini myötä. :)


      • Anonyymi
        Missä osaavat lääkär kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset menkö Seinäjoen keskussairaalaan älkääkä ainakaan Maire Rantalan vastaanotolle. Rahat menevät kuin Kankkulan kaivoon. Sen sain kokea kun kävin hänen vastaanotollaan. Lääkäritalo nyppii vaan ihmisten rahat. Yritä mennä Tampereelle mutta Maire Rantala ottaa myös siellä vastaan joten sivuuta hänet. Kyllä ketuttaa kun ei mitään osata mutta rahastaa osataan. Millaiseksi on mennyt lääkärikoulutus? Jokaiselle lääkäriksi aikovalle kunnon psykologiset testit että soveltuuko k.o. ihminen edes lääkärin työhön. Mutta Suomi on pullollaan huonoja lääkäreitä jotka vaan rahastavt ihmisiä, viis siitä että parannettaisiin ihmisiä. Työterveyslääkärit tekevät yhteistyötä lääkärikeskusten kanssa joten määrätään sille ja sille lääkärille vaikka lääkäri on täysnolla mutta jeesataan kaveria, niin kaveri jeesaa toisella kertaa. Näin se menee!

        Ettette nyt vain sekoita nimiä: Tampereella toimii neurokirurgi Susanna Rantala. Voihan hänen toinen nimensä olla Maire...tai sitten ei. Vaalea nainen, kotipaikka Kuopio, mutta toimii monissa kaupungeissa.


    • jjj

      Itse olen käynyt Lauri Herralan vastaanotolla. Hän on ihan ok kaveri. :)

      • Apu löytyi Tampereel

        Lauri Herrala on hyvä lääkäri. Maire Rantala ei ole hyvä lääkäri,en suosittele häntä. Mene ennemmin vaikka Tampereelle kuin Maire Rantalsn vastaanotolle.
        En ymmärrä,kuinka joku vielä kehtaa kehua noin huonoa lääkäriä.


      • Anonyymi

        Minkä ikäinen hän on?


    • fggvh

      Päänsärkyyn ja migreeniin ym. liittyvissä ongelmissa kannattaa kääntyä Heikki Teirmaan puoleen, hän on niihin erikseen perehtynyt.

      Maire Rantala on neurologian ja sisätautien erikoislääkäri, tk:ssa voit lääkärille kertoa että mainitsee lähetteessä potilaan haluavan juuri hänelle. Kokemusta hänestä minulla ei ole.

      Muussa tapauksessa joudun neuvomaan Seinäjoen keskussairaalan neurologian poliklinikan välttämistä, mene suuremman kaupungin keskussairaalaan; Tampereelle tai Helsinkiin lähinnä.

      • Hki Kuopio

        Helsinkiä ja Kuopiota voin suositella. Niissä on osaavat neurologit sekä julkisella että yksityisellä puolella.


      • Apu löytyi Helsingis

        Ei enää euroakaan Seinäjoen Lääkäritalolle eikä niiden neurologeille! Nyt löytyi erittäin pätevä neurologi Maija Haanpää. Ottaa vastaan ainakin sairaala Ortonissa. Ja junalla pääset Seinäjoelta kolmessa tunnissa Hesaan josta hyvät bussiyhteydet rautatieasemalta suoraan Ortonin pihaan. Miksi mennä vaivaamaan lääkäreitä joita ei kiinnosta pätkääkään potilaan ongelmat. Hyvä lääkäri tutkii ja kyselee hyvin tarkasti potilaan ja ohjaa lisätutkimuksiin jossa selvitetään,mikä potilasta vaivaa. Kyllä kipeä ja sairas ihminen haluaa tietää,mikä häntä vaivaa.
        Kyllä lääkärikoulukseen täytyisi olla erittäin tarkat psykologiset testit josta selviäisi,onko ihminen miten empaattinen. Ja lääkäreillä on liian hyvät palkat siihen työmäärään nähden,mitä he oikesti tekevät. Hyvä lääkäri on kyllä palkkansa ansainnut.


    • NäiN se oN

      Olen ollut Seinäjoen keskussairaalassa neurologisissa tutkimuksissa yli vuoden, eikä vastaan ole tullut yhtään järkevää neurologia. Samat lääkärit ottavat myös yksityisesti potilaita vastaaan, mutta ei se osaaminen ole sen parempaa. Maksaa vain maltaita ja ihan turhaan!!!
      Jos siis haluaa hyvää hoitoa, kannattaa ehdottomasti mennä kauemmaksi. Seinäjoelta on hyvät yhteydet esimerkiksi Tampereelle Koskiklinikalle.

    • Erkinjuntti on nero!

      Mene Tampereelle tai Helsinkiin. Parhaat lääkärit ovat Timo Erkinjuntti sekä Markus Färkkilä. Kuuntelevat potilasta, ovat Suomen huippuja alallaansa. Kyllä kannattaa lähteä kauemmaksi Seinäjoelta jossa potilaita kyykytetään ja aliarvioidaan. Minä en ainakaan ole tavannut yhtään ainoaa hyvää neurologia Seinäjoelta enkä Tampereen Koskikeskuksesta. Sen olen huomannut että ajanvarauksen hoitaja ehdottaa juuri tuollaisia huonoja lääkäreitä ellet itse tiedä k.o. lääkärikeskuksesta hyvää lääkäriä. Ja yksi asia on näköjään varma että työterveyshuolto juuri suosittelee näitä kavereitaan,ainakin Seinäjoella. Jo se pistää miettimään,mikäs diili näillä on keskenään kun niin hanakasti suositellaan Seinäjoen Lääkäritalon neurologia. Joten tällaiseen älä haksahda.

    • NäiN se oN

      En haksahda! Aika on varattuna vähän kauemmaksi :)

    • mama4

      Entäs minkä niminen neurologi Seinäjoen seudulla olisi paras Chiari/Syringomyelia asioissa, vai tietääkö kukaan neurologi niistä?

    • milloin kellokortti?

      Markus Färkkilä on hyvä neurologi,samoin Timo Erkinjuntti. Osaavat asiansa todella hyvin, kuuntelevat potilasta eivätkä hermostu potiö
      laan kyseilyistä sillä kyllä potilaalla on oikeus esittää kysymyksiä koska hänellä on suuri hätä ja hän maksaa käynnistään. Seinäjoen Lääkäritalo osaa rahastaa mutta yhtään ainoaa hyvää neurologia ei löydy. Ja Seinäjoen keskussairaalasta on turha löytää pätevää neurologia,sisätautilääkäriä tai kuntoutukseen erikoistunutta lääkäriä. Siellä vaan seurustellaan,ei siellä tunnu kenelläkään olevan mitään kiirettä hoitaa sairaita ihmisiä. jos yrität tavoittaa jotakin lääkäriä puolen päivän jälkeen,niin ihan turhaan. Kyllä siellä ainakin menee meidän veroeuroja kuin tuhka tuuleen. kyllä olisi keskussairaalassa todellakin tehostamisen tarvetta. Lääkärit karkaavat yksityisvastaanotolle vaikka heidän pitäisi olla hoitamassa sairaalassa potilaita. Joten mene Helsinkiin joko Färkkilälle tai Erkinjuntille,niin saat avun. Niin sain minäkin.

    • Missä moraali?

      Lääkärit Aki Hietaharju ja Heikki Teirmaa ovat hyviä lääkäreitä. Seinäjoen Lääkäritaloon en mene sillä asiaani ei hoidettu. Miksi potilasta vähätellään vaikka hän on todella sairas. Ja miksi lääkäri hermostuu jos potilas haluaa tietää,mikä häntä vaivaa. Kyllä lääkärin täytyy kuunnella ja olla oikeasti kiinnostunut tutkimaan potilas. Ja ei kaikilla ole varaa juosta lääkäriltä toiselle vaan haluaa saada selvyyden,mikä sairaus on kyseessä. Fiksu lääkäri osaa myös sanoa rehellisesti jos hän ei tiedä.

    • perho2

      Heikki Teirmaata suosittelen!

    • PIPPURIPELTO

      HEIKKI TEIRMAATA PAREMPAA NEUROLOGIA EI OLEKAAN, PELASTI POIKAMME HENGEN, ANTOI OIKEAN DIAGNOOSIN HETI JA LÄHETTI ETEENPÄIN KIIREELLISENÄ JA POIKAMME PELASTUI NELIRAAJAHALVAUKSELTA . TÄMÄ JOS MIKÄ OSOITTAA ETTÄ HÄN ON SYDÄMESTÄÄN LÄÄKÄRI JA KUUNTELIJA. OTTAA VASTAAN KOTONAANKIN SEKÄ TERVEYSTALOLLA.

    • saarelmaf

      Jep. Teirmaa...

      • herätkää ihmiset

        Kyllä,Teirmaa on todella hyvä lääkäri. Seinäjoen keskussairaalasta eikä Seinäjoen lääkärikeskuksista yhdestäkään löydy hyvää neurologia. Ärsyttää todella paljon kun työterveyslääkärit oikein suosittelevat että varaapa aika Seinäjoen lääkäritalolle vaikkapa Maire Rantalalle. Ei ikinä. En vie rahojani hänelle. Ja muutenkin,olen kuullut että Seinäjoen keskussairaalaan neurologinen kuntoutusyksikkö on ihan turha osasto. Sekin osasto kun muutettaisiin esim.kirurgiseksi osastoksi,alettaisiin leikata potilaita pois jonosta,niin moni todella sairas potilas saisi apua. Mutta missä vika kun näin ei tehdä? Seinäjoen keskussairaalan johdossa. Mutta tehdään vaan jonnin joutavia yksiköitä joissa lääkärit ja hoitajat vaan kuluttavat aikaansa ja me veronmaksajat,maksamme lystin. Näin se menee!
        Ainoat hyvät lääkärit keskussairaalassa ovat Timo ja Panu Kuoppala.


      • Sesilia
        herätkää ihmiset kirjoitti:

        Kyllä,Teirmaa on todella hyvä lääkäri. Seinäjoen keskussairaalasta eikä Seinäjoen lääkärikeskuksista yhdestäkään löydy hyvää neurologia. Ärsyttää todella paljon kun työterveyslääkärit oikein suosittelevat että varaapa aika Seinäjoen lääkäritalolle vaikkapa Maire Rantalalle. Ei ikinä. En vie rahojani hänelle. Ja muutenkin,olen kuullut että Seinäjoen keskussairaalaan neurologinen kuntoutusyksikkö on ihan turha osasto. Sekin osasto kun muutettaisiin esim.kirurgiseksi osastoksi,alettaisiin leikata potilaita pois jonosta,niin moni todella sairas potilas saisi apua. Mutta missä vika kun näin ei tehdä? Seinäjoen keskussairaalan johdossa. Mutta tehdään vaan jonnin joutavia yksiköitä joissa lääkärit ja hoitajat vaan kuluttavat aikaansa ja me veronmaksajat,maksamme lystin. Näin se menee!
        Ainoat hyvät lääkärit keskussairaalassa ovat Timo ja Panu Kuoppala.

        Hei! Miten Teirmaalle saa ajan?


    • Taavi3

      Teirmaan Heikki on jäänyt eläkkeelle. Onko kellään tietoa ottaako silti pienessä määrin potilaita vastaan?

    • rikastua

      herrala lauri on hyvä lääkäri. olen ollut hänen vastaan otolla monta kertaa ja soitellut. hiljattain olin pari yötä neuroosastolla , siellä oli ja näki aivan toisia lääkäreitä joku nuori mies se ei ymmärtänyt mistään mitään ja keijo koivisto on - lääkäri. herrala tuntee ainakin minut ja tietää asiani .

    • pääkipu

      Tietääkö kukaan vieläkö Teirmaalle voi varata aikaa?

      • erikoissairas

        Ei saa enää aikoja valitettavasti :(


    • oikeusjakohtuus

      Osaako kukaan suositella neurologia joka kirjoittaa terveelle ihmiselle terveen paperit? Ammattiajoluvasta kysymys...

    • neuroneuvoakaipaava

      Maija Haanpää näyttää nyt työskentelevän Helsinki Hospitalissa, joka on kirurgiaan erikoistunut lääkäriasema.

      Voiko Haanpään vastaaotolle mennä muussa kuin ehkä leikkausta vaativassa ongelmassa? En löytänyt tietoa, että hänellä olisi muita vastaanottoja.

      Ehkä tyhmä kysymys, mutta en käytä paljonkaan mitään lääkäripalveluja.

    • Asko751t

      No kuka Seinäjoen keskussairaalassa on nyt neurologian ylilääkäri? Yllä mainittu Herralako?

      • sammppa

        näin olen ymmärtänny


      • Anonyymi
        sammppa kirjoitti:

        näin olen ymmärtänny

        Keijo Koivisto (ei Herrala!).


    • valitettavaa_mutta_totta

      Taidat vaan tarvita psykiatrista apua. Terapiassa sinua kuunnellaan, eikä heti leimata lahopäiseksi hulluksi.

      Jos ajokortin uusimisen kans on ongelmia, niin Seinäjojella on kuulemma joku neurolooki joka kirioottaa täyspäisen paperit vaikka latvasta lahonnehelle väjelle.

    • pääasiat

      Monenlaisia mielipiteitä tuntuu olevan neurologeista. Helström minun henkeni kerran pelasti, suuri kiitos hänelle! Hän osasi tehdä oikean diagnoosin ja pääsin täpärästi Taysiin leikkaukseen. Monista Senäjoen tässäkin mainituista lääkäreistä runsaasti kokemuksia (huonojakin). Potilasta - varsinkin neurologisissa sairauksissa on osattava kuunnella. Hyvä lääkäri kuunteleekin, eikä valmiiksi tiedä tai koe, että "potilas tietää itse paremmin", jos haluaa keskustella.

    • Anonyymi

      jukka peltola on kuunnellut ainakin minua . pistää vihaksi , kun hän ei ole enää aina seinäjoella on tampereella vai onko hän yksityisenä vastaanottajana ?. lauri herrala on ollut hyvä . he ovat kuunnelleet minua . harvoin käyn enää neurolla . saa pelätä onko siellä joku musta naapa jos pitää mennä . samat /tutut ovat turvallisia . oudot määräävät vain lisää turhaa lääkeittä ym..... on kokemusta . kerran joku outo ei suomalainen ei kuunnellut minua kunnolla . olisi määrännyt lisää vain lääkkeitä . papereihin kirjoitti hevonpaskaa . jukka peltolas kirjoitti puhtaat paperit jälkeenpäin .

    • Anonyymi

      tunteeko jokun Lauri Linden numistä neurologia

      • Anonyymi

        Ammattitaitonen lääkäri! Ääni vähän hiljanen mutta varsin mukava ja hyvä lääkäri


    • Anonyymi

      Hei!
      Ketju on hyvin vanha, joten nyt kysyisinkin tällä hetkellä hyviä neurologeja Seinäjoelta!
      Hellströmistä olen kuullut hyvää, mutta onko muita suositeltavia?
      Migreenin takia olen menossa, jos se asiaan vaikuttaa :)

    • Anonyymi

      Hei!
      Ketju on hyvin vanha, joten nyt kysyisinkin tällä hetkellä hyviä neurologeja Seinäjoelta!
      Hellströmistä olen kuullut hyvää, mutta onko muita suositeltavia?
      Migreenin takia olen menossa, jos se asiaan vaikuttaa :)

    • Ketju on aika vanha, joten osaisiko kukaan suositella tällä hetkellä ketään hyvää neurologia Seinäjoelta?
      Migreenin takia, jos sillä on merkitystä

      • Anonyymi

        Minulla on erittäin hyvät kokemukset Lauri Lindenin potilaana puolentoista vuoden aikana. Suosittelen. Hän on tällä hetkellä Seinäjoen Keskussairaalan neuropolin ylilääkäri.


    • Anonyymi

      Lauri Lindenin ammattitaito kohdata ja hoitaa Parkinssonin tautia sairastavaa on huono. Aliarvioi potilasta ja kyseenalaisti hänen oireet. Onneksi voi vaihtaa lääkäriä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe