Minne rahat? Tarkoitus olla pitkään reissussa

matkaan käy

Terve! Ensimmäistä kiertoreissua suunnittelemassa, nyt alkuun Aasian maita ja ehkä australiassa tarkoitus käydä. Matkan pituutta en ole päättänyt, mutta niin kauan kuin mielekkyyttä riittää ois tarkoitus matkata.

Muuten kaikki tuntuu olevan "selvää" (tosiasiassa mikään tässä reissussa ei ole selvää :D), mutta kun lähtee arviolta 6kk-10kk reissuun, niin missä säilytätte rahoja? Miten paljon rahaa kannatte mukana? Nostatteko sitä jostain pankista tarpeen tullen? Mistä esim? Luotettavia?

Kiitos !:)

22

1534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pankkiautomaatista

      Pankissa olen pitänyt rahoja :-) Nostan yleensä rahaa lentokentältä automaatista niin siitä saa suoraan paikallista valuuttaa eikä tarvii erikseen vaihtaa. Jos jossain on pitempään niin nostan automaatista lisää tai maksan kortilla.

      Hotellihuoneeseen ei kannata jättää yleensä mitään ellei ole tallelokeroa.

      Ehdottomasti kannattaa hommata pari luottokorttia ennen matkaa.

      • onnea matkaan

        Yksi kortti riittää, kun sen pitää tallessa.
        Ei koskaan liikaa rahaa päällä, paikallista pikkurahaa taskussa, isommat rahat paremmassa piilossa. Mielestäni automaatit luotettavampia kuin pankit, pankissa/ katuvaihdossa on joskus vedetty rahaa välistä.
        Halpamatkailijan kannattaa myös näyttää siltä, älä diivaile vaatteilla tai varusteilla. Miltä rähjäisemmältä näytät, sen parempi. Kannattaa miettiä, missä liikkuu mihinkin vuorokauden aikaan.


      • 222
        onnea matkaan kirjoitti:

        Yksi kortti riittää, kun sen pitää tallessa.
        Ei koskaan liikaa rahaa päällä, paikallista pikkurahaa taskussa, isommat rahat paremmassa piilossa. Mielestäni automaatit luotettavampia kuin pankit, pankissa/ katuvaihdossa on joskus vedetty rahaa välistä.
        Halpamatkailijan kannattaa myös näyttää siltä, älä diivaile vaatteilla tai varusteilla. Miltä rähjäisemmältä näytät, sen parempi. Kannattaa miettiä, missä liikkuu mihinkin vuorokauden aikaan.

        Pari kertaa on käynyt niin, ettei ensimmäinen luottokortti kelpaa, joten olen ollut ihan tyytyväinen, että mukana on ollut toinen kortti. Samalla sitä pitää huolta kahdesta kortista kuin yhdestäkin.


    • on tää

      Rahat käärölle ja sukkulanmuotoiseen kapseliin max parisenttiä halkaisija pituutta 10-12 cm. Kapselin sitten vaan sinne minne aurinko ei paista. Tallessa ovat ellei joudu ruumiintarkastukseen jossain vinkuintiassa. Silloin voi nekin rahat mennä.

      • onnea matkaan

        Myös kondoomia voi käyttää.


      • Varma pankki.
        onnea matkaan kirjoitti:

        Myös kondoomia voi käyttää.

        Juuri niin juuri niin. Se on niin sanottu hivakka suolessa. Siellä pysyy ja säilyy. Kannattaa soveltaa käytännössä.
        Joskus tietysti tulee mulkoilua kun tarjoilija joutuu odottamaan, kun sanoo oota käyn vessassa tikistämässä, haluutko tasarahan vai riksaa lisäks, paljonko.
        Pahinta jos hivakka ei meinaa tulla päivänvaloon.


    • nainen

      • miesmatkailija

        hmm aha ymmärsin :D sinnepä sinne, piiloon.


    • Pääsääntönä voinee pitää, mikä tässäkin nyt tullut jo ilmi, että ei kannata kuljettaa paljon rahaa kerralla mukana, tai ei ainakaan kaikkia rahoja samassa jemmassa.

      Ja kannattaa pitää mielessä, että kontakti kotimaassakin voi olla ihan hyvä idea, kenen luona pitää rahaa jemmassa sen varalta, että matkalla sattuu jotain ja rahat katoaa jostain syystä?

      Ja muitakin arvopapereita, kuin rahaa kannattaa säilyttää huolella ja harkitusti, esimerkiksi passia: Valokopioiden ottaminen passista voi olla ihan hyvä idea ennen matkaan lähtöä jo kotimaassa.

      Näillä vinkeillä ei muuta kuin sitten kohti valoja ja läpivedoksi, Happy trails!

    • Olen matkustanut pitkin maailmaa työkseni "koko ikäni" eli kauan. Minulla on aina vähintään kaksi luottokorttia mukana ja nostan automaatista lisää silloin kun tarvitsen. Kaksi korttia minulla on sen takia, että joskus toisen luottoraja on täynnä tai se ei muuten vaan kelpaa.Esim. Ruandassa rahaa sai vain Visalla siellä alueilla, missä minä olin. Käteistä pyrin pitämään mahdollisimman vähän mukana eli mukana on vain tarvittava määrä ja loput hotellin tallelokerossa.

      • Sekunti riittää

        Hei hei älkääs nyt kaikki kulkurit vannoko minkään pilipali-lokeroiden nimeen. Ne saa kaikki sekunnissa auki piikillä perunalla tai vakiokoodilla. Kyllä, myös sen huoneen oven saa piikkaamalla tai vaikkapa avaimella auki.


    • Jemma

      Luottokortti ja muutama satanen rahavyössä hätävarana.

    • rahakukkaro

      Setelit käärölle vehkeen ympärille, ja kuminauha päälle.

    • Kameltravel

      Jos sinulla vielä tässä vaiheessa on tämä epäselvä niin älä lähde ollenkaan.

    • sam2

      minä en ikinä pankissa rahojani pie.aina muutama tonni taskussa.

    • no huh huh

      no perstaskussa tietenkin..vähä vielä siellee et setelin päät näkyy..hyvä luoja sentään..

    • turvallista reissua

      AP:lle: Itse säilytin reilut 2000 euroa reisitaskuhousuissa passeineen päivineen keskellä Bangkokia niin yöaikaan kuin päiväseltään. Tosin olin selvinpäin koko 2 viikon reissun. Oppaana oli nettituttuja australiasta ja thaimaasta, joiden kanssa kierreltiin ympäri ämpäri nakhon si thammaratista somdetiin jne...

    • jwlöh

      Hivakassa.

    • derppi

      Itse olen pitänyt repussa, selkää vasten olevassa olevassa taskussa, myös hyvin epämääräisissä mestoissa. Et trarvitse mtn suurta summaa, kaupungeista löytynee esimerkiksi Citibank, mistä saat nostettua rahaa tarpeen mukaan. Ihan vaan visa debit toimii loistavasti kaikkialla.

    • Travelingman

      Pidän aina koko matkakassan kauluspaidan rintataskussa.
      Kun setelit pilkistävät vielä sopivasti suorana olleessaan, huorat ja portsarit ovat innoissaan.

    • Sumpsan Sulttaani

      Perstaskussa tietenkin, jos joku köyhä vie niin nostan uutta pankista, pöljää tapalla rahasta

    • 12+19

      Rintaliiveissä tai kengässä on hyvä pitää luottokorttia. Rahavyölaukku on hyvä kun sen laittaa niin alas, että se menee kalsareiden sisään eli ei näy ollenkaan.

      Ilman muuta automaatista rahaa vain muutaman päivän tarpeeksi kerrallaan. Hyvä olisi jos on joku täällä Suomessa joka siirtää esim. joka kuukausi 500 € tilillesi (tai mikä sitten onkin sopiva summa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe