Elämä täyttä pas...

fet up

41 vuotta ja elämä ihan yhtä kaaoksessa kuin parikymppisenä. Kouluja käyty ja luultu itsestään suuria, saamatta mitään. Taas sen seitsemättä kertaa työttömänä. Tuntuu todella että epäonni on se ainoa seura tässä elämässä. Kaiken lisäksi vanhenet ja näytät väsyneeltä, työn saanti-mahdollisuudet pienenvät samaa tahtia kun naamaan ilmestyy uusi kurttu.

Itseään piristääkseen sitä käy katsomassa ikäisiään kavereita joilla on ne talovelat, autot ja etelänmatkat, perheet ja pidot. Tarkoituksella höystävät vierailua puhumalla raha-asiansa ääneen ja retostelemalla kulutuksellaan.

Kuinka paljon paskaa ja kuinka monta vuosikymmentä sitä täytyy sietää?

9

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avain olet sinä

      Elämä on juuri sellaista, kuin miksi sinä sen teet - itse. Asenteesi kuulostaa ikävältä, ei ole mikään ihme, että elämäsikin on.

      • fet up

        Kuinka kauan jaksaa kantaa hyvää asennetta kun epäonni seuranut sen 23 vuotta työasioissa ja elämässä yleensä. Kuinka kauan itse jaksaisit ajatella positiivisesti jos et saisi perhettä yrityksisitä huolimatta, et vakituista työtä, että saisit edes alkaa vihdoin maksaa omaa asuntoasi. Kuinka kauan itse jaksaisit hymyillä?

        On hirveän helppoa huudella asennevammasta kun oma elämä vaan liukuu eteenpäin. Aina positiivisuus, ahkeruus ja sosiaalisuus ei vaan kanna satoa!


      • tajuan sen
        fet up kirjoitti:

        Kuinka kauan jaksaa kantaa hyvää asennetta kun epäonni seuranut sen 23 vuotta työasioissa ja elämässä yleensä. Kuinka kauan itse jaksaisit ajatella positiivisesti jos et saisi perhettä yrityksisitä huolimatta, et vakituista työtä, että saisit edes alkaa vihdoin maksaa omaa asuntoasi. Kuinka kauan itse jaksaisit hymyillä?

        On hirveän helppoa huudella asennevammasta kun oma elämä vaan liukuu eteenpäin. Aina positiivisuus, ahkeruus ja sosiaalisuus ei vaan kanna satoa!

        Kiitos, sait minut tajuamaan kuinka mukavasti asiani ovat. Tulin justiinsa navetasta, ja joka paikkaa kolottaa.Tenavat marisee ja takkuaa, nukkumaan menon kanssa. Ruokapöytä pursuaa kippoa ja kuppia, hellalla porisee aika epäilyttävä keitos.Vasikan kokoinen koira marssi rapaisilla tassuilla läpi talon ja toinen perässä..Pyykkejä on vuori pesuhuoneessa odottaen armahtajaa, tiskikone on suurin piirtein räjäytetty täyteen.
        Laskujen jälkeen tilille jäi kolmekymppiä, onneksi puolen kuun maissa ehkä tulee rahaa...
        Sitten kun saan hiukan purettu talouspommia, väännyn yksin nukkumaan.
        Mutta kaikesta huolimatta minulla on elämä, mitä en vaihtaisi kenenkään kanssa, vaikka joskus tuntuu, ettei tämä raahustaminen ole minkään arvoista, mutta kuitenkin tämä on meidän elämää.


    • Revi siitä

      "Aina positiivisuus, ahkeruus ja sosiaalisuus ei vaan kanna satoa!"

      Väärin. Ne kantavat satoa aina ja niillä kasvatetaan se asenne. Mun elämästä et tiedä mitään, joten sekin on väärä esimerkki. Mutta totta, mun asenne ei ole peräreiästä kotoosin, vaikka kaikki ei lähestulkoonkaan aina mene niin kuin valssi kesällä.

    • Nainen 49v.

      Työttömän on vaikea iloita, kyllä sen ymmärrän kokemuksesta ja rahapula estää lähes kaiken toiminnan. Kerrot, että olet käynyt kouluja, mutta koulutus kuitenkin on oman kokemukseni mukaan se paras tapa saada mielenkiintoista työtä. Samalla osoittaa työnantajalle, että ei ole vain ollut työtön.

      Muutaman viikon ajan olen nyt enemmän lukenut suomi24:n viestiketjuja. Tässäkin näki, että ihmiselle vastaavat jotkut, jotka vain osoittavat vian kirjoittajassa. Ei sellaisella saa mitään hyvää aikaan. Toisiin on turha purkaa omia huoliaan.

    • tämmöstä elämää

      Hyvä kirjoitus,aivan ku omani.Tässä sitä ihmetellään mitä sitä alkais tekemään.Muksut on tehty ja koulussa ovat.Nyt tuntuu että olen ihan naatti.Täytin 40v enkä koskaan oo tuntenu itteeni näin saamattomaksi.Välillä tekis mieli vaan jättää ja lähteä.Haluan opiskella mutta ei löydy ammattia pikkukylästä.Jos rohkenen hakea johonkin ja pääsen muualle opiskelemaan mistä tulot muuttoon..jne menoihin.Niinpä..mietin et tässäkö tämä oli.Ukko menee menojaan on aina mennyt,ei paljoa kuuntele.Meillä ei ole mitään keskustelu yhteyttä.
      Olin heittämässä sitä pihalle,sano et eihän niin voi tehdä.Kysyin vastakysymyksen mitä sitten tehdään..ei tiennyt.Mä vaan ihmettelen et miten tästä eteenpäin.Tuntuu et kaikki on mun syytä mä joko huudan tai oon muuten vaan pimee.No jos en huutais ei se kuuntele.Ihmettelen itsekin et miksi se ei osaa sitten kuunnella ja keskustella,kun ei kerran tykkää kun huudan tai olen ilkea.Niin joo ja tämä suhde ei ole huudolla pilattu.Mutta nyt vain on keinot loppu,kun toinen ei tiedä ikinä mitään eikä tee mitään.
      Mua kans vituttaa kun ihmiset leuhkii paljonko on milläkin tilillä rahaa.Miksi ne ees kuvittelee et mua kiinnostaa..ihme porukkaa.
      Työtön olen minäkin,en ole tehnyt ikinä muuta kuin pätkätöitä.Joskus tykkäsin kun ei ollu muuta mut nyt sitä toivois jo pysyviä töitä ja nimenomaan työkavereita.Mä myös kuvittelin itestäni liikoja..tais mennä harakoille tämäkin elämä.
      Nyt vasta olen huomannut et elän sellaista elämää mitä en ikinä toivonut itselleni.

      • Seijahansetäällä

        Jätä se mykkä miehesi, sinulla on elämästä vielä ainakin puolet näkemättä. Haluatko sen loppuajankin olevan tuollaista?

        Itse erosin 48 vuotiaana ja voi tätä auvoa sen jälleen! Kunpa olisi tehnyt tämän jo 20 vuotta aikaisemmin!


      • tämmöstä elämää
        Seijahansetäällä kirjoitti:

        Jätä se mykkä miehesi, sinulla on elämästä vielä ainakin puolet näkemättä. Haluatko sen loppuajankin olevan tuollaista?

        Itse erosin 48 vuotiaana ja voi tätä auvoa sen jälleen! Kunpa olisi tehnyt tämän jo 20 vuotta aikaisemmin!

        Kiitos "Seijahnsetäällä" kirjoituksestasi.Mies se otti ja lähti.Tästähän se mun elämä alkaa nousukiidolla.:D


    • 9+10

      Otapas uusi asenne kehiin. Jos olet velaton, voit olla onnellinen. Jos työtä kaipaat, käy rekrytointi firmassa, saat ainakin jotain osa-aikasta niin näät muita ihmisiä. Parisuhdeasioista saat syyttää itseäsi. Maailma on pullollaan mukavia, sympaattisia ihmisiä. Osaatko hoitaa ihmissuhteita? Joskus voi olla vaikeita ihmisiä... niihin ei kannata tutustua. Etsi kunnollisia ihmisiä, baareista tuskin löydät kodin hengetärtä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe