C++ vai java

aljla

Olen innokas aloittamaan ohjelmoinnin jommalla kummalla edellä mainitulla kielellä, mutta olen vasta-alkaja ja MITÄÄN KOKEMUSTA EI OLE. Miten aloitan?

14

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan alkuun

      Millä päätelmillä päädyit juuri C tai javaan? Mitä odotat ohjelmointikieleltä?

    • molemmat_ok

      Mun mielestä kannattaa aloittaa javalla. Kielet ovat saman tapaisia, mutta javassa ei tarvi huolehtia muistin käytöstä, destruktoreista yms. Molempien kielten taitajille on kysyntää.

    • mies..

      Minä suosittelisin taas C , Javan oppiminen C :n jälkeen on helppoa.

      • rekursiivisetfunktio

        Tuo on totta, kun C:n osaa, niin on todella helppoa oppia kaikki muutkin. 1 sellainen mikä C:ssä on, eli oliot, eli struktuurit struktuurien sisällä, sekä funktiot ja eri tavoin määritellyt muuttujat jokaisen erillisen funktion sisällä joka voi olla vaikka sisimpiä jonkun kymmenen sisäkkäisen struktuurin (struct {}}}}}) sisällä oleva pikkufunktio, mitä olikaan, ainakin static, global, extern, .... lukemattomia määritelmiä, miten mitäkin funktiota käsitellään minkäkin struktuurin, eli ns. funktio-funktion, sekä struktuurit struktuurien sisällä, operaatioissa :D

        Ei tuollaisia ole pakko käyttää, mutta on mahdollisuus, vapaa muistin käyttö on tietysti myöskin hyöty tai haitta jos ei halua käyttää muistia lainkaan, niin ei tarvitse.


    • hemmothebest

      Kannattaa aloittaa pacalilla jolla itse aloitin jolloin oppi perus rutiinin koodaukseen ja pascalin opetteleminen ei ole kovin hankalaa ite opin sen 1viikkossa. hyvä ohjelma pascalin kirjoittamiseen on lazarus. mutta jos haluat aloittaa toisella noista niin suosittelen myös c .

    • piirtäätoimintoja

      Ei edes kannata erotella c/c , sama kieli on, mutta nimet vain muuttuvat niin... c-kielen jos tiedät, niin noin suurin piirtein osaat sitten jokaisen muunkin kielen.

      Mutta niin c:ssä on tuo että pitää osata hallinnoida muistin käsittelyä itse sitten jonkin verrankin, fyysisen ja dynaamisen muistin erot jne...

      Pascalia en kyllä lähtisi opettelemaan, noh joku en osaa sanoa... visual BASIC, jossa voi piirtää nappeja?

    • javajavajavajava

      c on kuollut ja kuopattu yli 10 vuotta sitten, ei mitään järkeä opiskella ns "legacy"-kieltä. täten ainoaksi vaihtoehdoksi jää java.

      • C++ is dead

      • vittu sä oot pihalla

      • -x-
        vittu sä oot pihalla kirjoitti:

        Crysikset on kylläkin koodattu XML:llä ja LUA:lla...

        scripti osuus.. engine on natiivi koodia


      • javaonpahaakahvia

        Luulet siis että kohta supertietokoneiden GIPS/MIPS -operaatiot sekunnissa mitataan XML tai JAVA -kielellä? Minä en usko näin, usko sinä kerran näin haluat uskoa, uskovainen kun olet.

        Mm. DirectX ja kaikki hardware-ajurit ovat c/assembler seosta, ei löydy paljon XML:llä tehtyä kiihdytinkoodia, vai löytyykö esim. ATI AMD:n kiihdyttimien ajureista?


    • tytöilleohjelmia

      olen samaa mieltä että helpompi noista on JAVA, koska C-kieli ...tulee erilaisia juttuja, muistin käsittelyjä, dynaamista ja staattista sellaista, JAVA varmaan tai VisualBASIC.... ajattelisin että c-kieli on aika lähellä assemblyä sitten ja voi olla liian vaikea.

      Ja JAVA:lla vieläl olisi kai helppo tehdä omia mukavia ohjelmia. Melko helposti.

      • tarpeeksinopeakoodi

        Mutta aina pitää huomioida että se toimii täydellä teholla se ohjelma myöskin 16MHz 80386 PC-tietokoneella!


    • ptrVideoRAMiin

      C-kielen opettelu auttaa muihinkin opintoihin aika paljon muun muassa digitaalielektroniikkaan, koska operaatiot ovat aika samankaltaisia :)

      On ainakin hyvä perusta sitten ja tiedot, muistin käsittely on tosiaan hieman hankalaa aluksi, toisaalta helppoakin, jos käyttää vain normaaleja taulukkomuuttujia kun varaa muistia, mutta..

      Jos menee sitten directx:n kautta suoraan videomuistin käsittelyyn, sekä ring-0 i/O ajureiden tekemiseen Windowsille, muuttuu monimutkaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe