Liivatelehti-apua kaivataan!

kakkukokeilija

Olen innostunut tekemään pari kertaa juustokakkua mutta ihmettelen sitä liivatelehtihommaa.
Ohjeissa sanotaan että anna lillua kylmässä vedessä kymmenisen minuuttia ja sitte sekoita esim 5 liivatetta 2 rkl kiehuvaa vettä.
No, minä olen tehnyt näin mutta ne eivät sekoitu tuohon kahteen ruokalusikalliseen, vaan kylmentävät veden 5 sekunnissa kylmäksi ja liivatteet ei kokonaan hajoa sinne. Olen sitten vain sekottanut jäljellä olevat palaset uuteen veteen, eikä silloin hyytyminen ihan onnistu miten pitäisi, vaikka ihan ok se on ollut. Miten muut saavat tämän onnistumaan?

8

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7j64j

      Oletko liottamisen jälkeen puristanut niistä ylimääräisen veden pois, ennen kuin laitat ne kiehuvaan nesteeseen?

    • kakkukokeilija

      juu tottakai, mutta pari ruokalusikallista kylmenee hirveän äkkiä kun liivatteet ovat ihan jääkylmiä. :/

    • laitappa likka

      ne liivatet lämpimään kattilaan kyllä onnistuu.

    • jjoossu

      Oon huomannu et ei se pari rkl vettä riitä alkuunkaan. Lisään sit vaan sitä vettä ja sekottelen, kunnes ne o sulaneet. Ja hyvä tulloo ;)

    • kakkukokeilija

      oho.. Voisin tuota kattilaan tunkemista kokeilla, mutta eikös se sitten vaikuta koko seokseen jos vettä on liikaa.. Mutta niinhän mulla on mennytkin, ku olen hädissäni tunkenut ne uuteen kenties reilumpaan veteen ja hyvää on tullut kuitenkin, vaikkei ehkä ihan oikeanlaista.

    • .....

      Millainen juustokakku kyseessä. Jos raaka-aineisiin kuuluu mm. sitruunamehu, niin kuumenna sitä, ei tarvitse keittää. Mehu ei laimenna kakun makua niin kuin vesi tekee ja happamaan liivatteet liukenevat ihan tosta vaan. 4 liivatetta liukenee 1 desiin kuumennettua mehua tosi hyvin ja juustokakku onnistuu aina.

    • jauhe:)

      Hei liivatejauhekin on keksitty, käyttö paljon helpompaa kuin lehdet, pieni tilkka nestettä ja mikroon muutama sekuntti älä laske kiehumaan, aina onnistunut laitan jauhetta enemmin kun ohjeessa on suhteutettuna liivate lehti määrään.

    • kandipaatti

      Kyllä se pari rkl riittää, kunhan kuumenna veden todella kiehuvaksi ensin mikrouunissa mukissa. Sitten puristetut liivatteet mukiin ja ripeää lusikalla sekoittelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe