Sonera kusettaa kuluttajaa!

TuomasP74

Olen ihmeissäni Soneran toiminnasta kun laskutus ei ole toiminut 1,5v. Sain eilen puhelun jossa minulle kerrottiin minulla olevan maksamattomia puhelinlaskuja vuoden ajalta vaikka olen niitä maksanut aina laskun saadessani. Asiakaspalveluun soittaessani ja tiedusteltaessani että minne maksut ovat menneet niin eivät osanneet kertoa.. Siis mitä ihmettä?!?! Tilinumerot joihin maksut oli suoritettu eivät kuulemma olleet Soneran ja he eivät myöskään tienneet mikä tili se ylipäätään oli.

Asiakaspalvelun käytös oli asiaa hoitaessani oli todella pöyristyttävää ja asiatonta!

Otinkin yhteyttä pankkiin selvittääkseni että minne maksamani rahat ovat päätyneet ja pankista selvitettiin että Soneran tilille olivat menneet. Soneralle ilmoitin asiasta ja sieltä kerrottiin että maksut eivät heillä kaikesta huolimatta näy.

Asia etenee nyt kuluttaja-asiamiehen avustuksella ja päädyin myös lopettamaan puhelinliittymän Soneralla.

OLKAAPA SIIS TARKKANA JA TARKISTAKAA KAIKKI PUHELINLASKUNNE!

16

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • giirl1

      Sonera on aivan p_a_s_k_a firma, Puhelimen multimedia viestien lähetys ja vastaanotto on ollut rikki 3 viikkoa ja kuhan vain naureskelevat. Älä ikinä HANKI SONERAA

    • Morjesta,

      Hyvä että lähdit tutkimaan asiaa, tälle pitää saada nyt selvyys.

      Jäin miettimään että sait siis eilen sunnuntaina puhelun, että sinulla on maksamattomia laskuja? Mistä se puhelu tuli ja näkyikö siinä puhelinnumeroa? Oliko soittajalla muuta asiaa kuin tämä?

      Vielä varmistaisin että onhan tilinumero, johon olet aina maksanut, tämä -> FI86 5000 0120 0088 25 ?

      Maksusuoritukset kyllä löytyvät, kunhan tilinumero on oikein ja maksuissa on käytetty sinulle kuuluvia viitenumeroita :)

      Tero@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

      • rry_y

        Älä valehtele,,,,,yritätte siellä Soneralla vain mielistella jotta saisitte kusetetttua asiakkaita ... Viesti menee nyt Poliisille !


    • obsun61

      Voin kertoa teille kaikille ettei kannata mennä siihen halpaan,että homma toimii.
      Ei mikään toinen yhtiö kuseta niin paljon kuin Sonera.
      Minun kohdalla kävi niin että kenttä katkes Lahden keskustassa, syy oli ettei 4G verkko toiminnutäydellä teholla,valitin siitä ja mulle tuli kirje ettei vika ole kuin mun puhelimessa.

      No laitoin puhelimen huoltoon,ja se tulitakas EI MITÄÄN VIKAA,sitten yhtenä päivänä soi ouhelin ja kuinka ollakkaan SONERAN MIES OVEN TAKANA.
      TULI MITTA TÄYTEEN ,ja lähetin Sonera miehen teholle.
      Eli mulle valehdeltiin,Mun puhelin oli mun pomon mielestä pois kolmena päivänä eli multa jäi monet kaupat saamatta.ja provisiot.
      Kun eilen valitin taas ,ettei ole näkyny hyvityksiä,sieltä jo kurppa sanoi että selvittää (oikeus) jutun,no se soitti mulle että ovat muuttanu mun liittymä tyypin tavalliseen,sanoin miten voitte tehdä sen ilman mun lupaa, muijja huusi mulle ja löi luurin korvaan..

      ELI KYSEESSÄ ON TÄYSIN paska FIRMA,SUOSITTELEN ETTÄ KANNATTAA HARKITA ENNEN KUIN OTTAA TOLLASTA paska PALVELUA........
      VIISAINTA KUN MENEE SUORAAN REHELLISEMPIÄ OVIA KOHTI..
      TEEN TÄSTÄ KANTELUN KULUTTAJA ASIAMIEHELLE..
      YRITÄN SAADA KYSEISEN (Soneran) FIRMAN JOHTOA KIINNI,JA OPETTAMAAN KUINKA PALVELLAAN ASIAKKAITA......

      ELI KURPALLE POTKU PERSEELLE

    • karvapossu1

      Miten kuvittelet että ne asiakaspalvelijat ei saisi valmista puhelunrunkoa jota ne noudattaa kuin raamattua? Joten kyllä se Soneran johto tietää kuinka asiakaspalvelijat palvelee. Ja loppujen lopuksi eihän Soneralla taida enää montaa omaa palvelijaa olla, vuokrafirmoilla halvempaa tuottaa.

    • 23423

      Soneralta tulee laskuja, vaikka Soneraa ei ole käytetty vuosiin. Pyydetty lopettamista, ei näytä onnistuvan. Järkyttäviä laskuja, osallistuvat aktiivisesti näihin pikavippihuijauksiin ja ottavat muhkeita laskuja. Rikolliseksi toiminnaksihan Soenran toimia nyt ihan julkisestikin epäillään, lue Hesari.

    • No Nokia never

      Minulle tuli tänään 10.04 klo 13:35 seuraavanlainen txt:

      Hei. Liittymääsi kuuluu kiinteähintainen nettipalvelu, jota voit käyttää turvallisesti ilman lisämaksuja kotimaassa. Jos haluat käyttää nettiä puhelimella, poistathan Datakäytön eston Omilla Sivuilla: www.sonera.fi/omatsivut T.Sonera.

      Minulla ei ei ollut Omiasivuja joten loin ne...
      Nilltä sitten löytyikin seuraava maininta:

      Nykyisen liittymäsi päivittäminen puheen, viestien ja tiedonsiirron osalta ei ole enää mahdollista. Suosittelemme, että päivität nykyisen liittymäsi Sonera Sopivaan. Sopiva-liittymän paketeilla puhut, lähetät viestejä ja surffaat netissä samaan edulliseen hintaan niin kotimaassa pohjolan ja Baltian sisällä. Sopivalla puhut myös videopuheluita ja lähetät kuvaviestejä saman kiinteän kuukausimaksun hinnalla.

      Siis jokin juttu ei nyt kohtaa, sähköpostia heillä ei ole ((ja minulla ei ole (eikä tule) FB tai Tw- tiliä)) mihinkä reklamoida eikä omilla sivulla ollut reklamointipaikkaa vaikka etusivulla niin mainostettiin..


      Kusetusta/huijausta sanon minä

      • No Nokia newer

        No ny tais tulla sonerapartion Terollekin luu kurkkuun factoista kun ei ole mitään kommentoinu....

        Kusetusta/huijausta sanon minä


      • No Nokia newer kirjoitti:

        No ny tais tulla sonerapartion Terollekin luu kurkkuun factoista kun ei ole mitään kommentoinu....

        Kusetusta/huijausta sanon minä

        Moroo!

        Terolle ei mennyt tietääkseni luu kurkkuun, eilen tämän kanssa viimeksi puhelimessa juttelin :) Tero siirtyi Partiosta toisiin tehtäviin ja minulle on hakusessa uusi "kumppani" jakamaan internettiä ja partiointia. Pian tämän pitäisi olla selvillä ja päästään taas vauhdikkaasti keskusteluihin mukaan :)

        Oletko kyseisen liittymän omistaja? Tällöin muokkaus on mahdollista. Kokeiles tätä polkua pitkin mennä muokkaamaan liittymää: http://bit.ly/1h1nCyA (Käytä luomiasi Sonera Tunnuksia). --> Valitse liittymäkarusellista se liittymä, jota haluat muokata --> Ylävälilehdestä valitse "Lisäpalvelut" --> "Käytössäsi nyt" --> "Estot ja rajoitukset" , muokkaa.

        Kun olet saanut tehtyä haluamasi muutokset liittymälle niin paina vielä lopuksi "Vahvista". Näin on sitten paketti kasassa.

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    • Sonera on paras

      Uusavuttomia surkimuksia koko ketju täynnä. Soneralla kaikki toimii aina moitteettomasti :)

    • maksavaasiakas

      Kun Sonera on laittanut kaapeli kanavat .ja jopa vaihtaa mm kuukausittain tuon kanava 30 Sonera Bonus kanavan , niin luulisi että he voivat myöskin poistaa kanavia !
      Jopa minä olen pystynyt kerran kuukaudessa MIX kanavia vaihtamaa .
      Niimpä ole kysynyt Soneralta ja pyytänyt niin puhheluin, chatti yhteydellä , ja sähkö postilla , että poistaisivat Nuo Venäjän ilmais kanavat 17 - 24 -26 sekä kanavat 181 -182.
      Maksaako Venäjä noista , kun ei millään voida niitä poistaa, kaiken moista selitystä , on tullut ja nuo erotiikka kanavat , joita ei ole koskaan ole ollut käytössä , ei ns kysely tekstiä voi poistaa , voi olla normaali , niikuin 180 kanavassa ,teksti " palvelu ei käytössä " tai teksti niinkuin kanava 175 " pääsy evätty ".
      Sonera " asiakas palvelu " antaa vaan tietoa ettei ,voi poistoja tai tekstiä muuttaa ?
      JOS EI ONNISTU TÄMÄN KUUN AIKANA ,LOPETAN KAIKEN YHTEISTYÖN SONERAN KANSSA , JA PAHA KELLO KAIKAA LAAJASTI .
      Kun lukee näitä palstoja ,on tullut tunne , Sonera on Paska.

    • bbccdd

      Meillä ongelmia muilla yhtiöillä Elisa/Dna Sonera toimii kuin rasvattu.
      Poikani kuoli Thaimaassa harjoittelumatkalla ja suljimme hänen puhelimensa ja nettinsä, eli kaikki. Pyysin loppulaskut Elisalta ja Dna:lta ja maksoin ne pois, mutta lähes vuodenjälkeen alkoi tapahtua kun tuli perintäfirman kirje jossa kerrottiin ulosotosta. Soitin Elisalle ja kertoivat minun maksaneen jopa hieman liikaa ja annoin palautteen, sekä ilmoitin perintäfirmalle asian olevan loppuun käsitelty puolestamme ja riitautin asian, meni monta viikkoa ja palveluntarjoajilta tuli kirje, että ei ole maksamattomia laskuja ja parin kuukauden kuluttua kirje ja e-mail perintätoimistolta, että kaikki ulosmittaukset on lopetettu. Pesällä oli omaisuutta, mutta en halunnut maksaa laskuja moneen kertaan.
      Olkaa tarkkana noiden perintä/laskutus firmojen kanssa. Itseltä menee kaikki Soneran laskut automaattisesti maksuun ja ei ole ollut mitään muita ongelmia kuin asiakaspalveluun ei voi luottaa, sillä eivät ota yhteyttä eikä vastaa puhelimeen kohtuullisessa ajassa.

    • Sirinä-Sonera

      Nykyjään Sonera tekee sopimukset usein puhelimessa, eivätkä KOSKAAN vaivaudu toimittamaan asiakkaalle edes tietoa siitä mistä on tarkalleen sovittu. Aivan helvetin törkeää toimintaa.

    • asiakasentinen

      Soneran kanssa tulee toimeen, kun ei tule mitään asiaa asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun mielestä kaikki on asiakkaan aiheuttamia ongelmia ja jos jotain tehdään siitä pitää saada maksu asiakkaalta. Olin soneran laajakaista-asiakas melkein 16 vuotta ja koskaan vika ei ollut todellisuudessa minun laitteistossa ja ongelmia oli noin kerran vuodessa 1-2 viikon ajan. Ja kyllä silloin alkuaikoina myös asiakaspalvelu toimi oikein hyvin,mutta sitä samaa ei voin sanoa tästä loppuajasta.

    • Soneraboikottiin

      On kyllä soneralla ihmeellistä toimintaa. Itseltäni katkaistiin netti ilman mitään ilmoitusta maanantaina 24.7.2017, oli kuulemma maksamattomia, noh sellanen parinsadan summa piti maksaa ja torstaina 27.7.2017 laskut maksettiin pois. Nyt on odoteltu siitä asti että palaisi netti takas. Eipä ole kuulunut(tänään 10.8.2017) Asiakaspalvelussa sanottiin vain ettei maksua muka näy heillä. Toki viikonloppuna ei mitkään asiat kulje, mutta on se nyt helvetti jos ei 5pv riitä tilisiirtoon niin haluaisin tietää mihin hittoon ne rahat sitten muka katosi?! Soneralla on muutenkin uskomattomia laskuja tullut! Netti on paska kaapeli niin en ymmärrä miten voi olla noin kallista! En varmasti jää soneralle asiakkaaksi, enkä suosittele kenellekään muulle ellei ole ylimäärästä rahaa ja huviksesi haluat kokea tuskaa!

      • mitähittoaoikeasti

        Uskomatonta, että siellä toimitaan vielä tolla tavalla. Testasin silloin, maksoin laskun välittömästi, mutta sekään aika ei riittänyt tilisiirtoon. Sitten tilasin paperilaskun, tehtiin e-lasku sekään ei toiminut, vaikka paperilaskussa pitäisi olla kaikki tiedot oikein. Kuka ja mikä taho Sonerassa silloin huijasi asiakkaita, niin sanotuilla muistutus laskuilla, koplasiko joku välistä ja koplaa edelleen ???!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe