Martinniemen työväentalon kuntosali

Kynäniska

Hei!

Olen tuore martinniemeläinen ja pitkästä aikaa pitäisi ottaa taas tuttua miestä niskasta kiinni ja tehdä jotain kuntonsa eteen. Onkos kellään kokemuksia Martinniemen työväentalon kuntosalista? Käykö paljon (ruuhkaksi asti) väkeä ja minkälainen varustetaso? Olen ymmärtänyt että on tyyliin "vanhan liiton sali" eli penkki, kyykkyteline, ehkä joku talja, vapaita painoja jne. mutta laitteita ei ilmeisesti pahemmin löydy? Itse en noitten laitteiden perään niin olekaan mutta ajattelin että jos saisi tuon vaimokullan houkuteltua joskus matkaan.

Kiitän etukäteen asiallisista vastauksista! Toivon että vastaukset tyyliin "Mikset mee itse katsomaan, mitä täällä kyselet" jätettäisiin laittamatta.

22

894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peruskunto

      Martinniemestä en tiedä, mutta Jatulin kuntosali on minusta ok, ja naisena ainakin tykkään siellä käydä. Löytyy perusvarustusta ihan runsaanlaisesti, pienehköhän se tilana on...

    • marttilainen vm 67

      Laitteita ei oikein ole mutta vapaita painoja kyllä riittävästi. Nyt tammikuussa ollut välillä jopa ruuhkaa siinä 17-19 aikavälillä, mutta kyllä sekaan mahtuu! Isompi kuin jatulin sali. Lippuja saa talonmieheltä ja ne ovat mielestäni todella edullisia, puoli vuotta taisi olla jotain 70e.

      • mätä talo

        Ja home haisee!!;!


      • Risto Reipas

        Ei ole kallis kiitti vinkistä, vaikka en ole aloittaja.


      • Kuukerin Nelli
        mätä talo kirjoitti:

        Ja home haisee!!;!

        mätä talo
        Ja home haisee!!;!



        Home ei muuten haise.


      • tosi on.
        Kuukerin Nelli kirjoitti:

        mätä talo
        Ja home haisee!!;!



        Home ei muuten haise.

        Ainaki vesi tulee salin katosta läpi ja haisee todella pahalle. Ei ole terveellistä olla siellä.!


    • kuntoillut siellä

      Hyvä paikka kunnonkohotukseen, sinne vaan muiden joukkoon!

      • entinen kävijä

        ainakin ennen oli 2 kyykky paikkaa , 2-3 penkkiä,hack-kyykky,jalkaprässi,pohjeprässi,vanha ylä-talja,vanha risti-talja, käsipainoja.. kaikki mitä oikea perustreenari tarvii kun ei hifistele vaan treenaa oikeaa perustreeniä


    • salilla tavataan

      smith teline, dippipunnerrus paikka, alatalja, eli kyllä tuolla kaikki tarvittava löytyy:) ainut miinus leuanvetotangon puuttuminen

    • d13wee

      ja osa painoista ja vinotangoista on joku pitkäkyntinen vienyt vuosien saatossa

    • kirkkolainen

      Hyvä sali on tänä päivänä. Ja edullinen.

    • puttaa

      Onko saliin tullu uusia laitteita.ja onko tuo paikka oikeasti homeessa?

      • Jaksaa

        Piti lopettaa reenailu kun astma piipula enemmän käyttöä kuin puntilla, ja nykyään saa kerätä kaikki painot lattialta jotka ovat ympäri ämpäri niin ja on ollut välillä aika epämääräisen näköistä kun vaimon luona martinniemessä käyn eipä ole hyvää sanottavaa koko paikasta laitteet ovat hyviä vähän vanhanaikaisia mutta jos huolto pelaisi niin sali olisi hyvä ja ilmastointi on, ilo nähdä siellä ja järjestys kun itse pidin salia niin kaikki asiakkaita varten kuntoon ,vastaavalle terveiset että iltaisin kun laitat ovet lukkoon käy tarkistamassa sali tekee sinunkin kunnollesi


    • putaan paras

      sali
      ei mitään hyödyllisiä ainakaan..
      homeesta en tiiä, mut talvella liian kylmä ja kesällä liian kuuma :D
      voittaa jatulin salin ja viihtyy paremmi kun goren ylihinnoitellussa ja täpötäynnä olevassa salissa:)
      mitäpä muuta sitä kovaan kuntoon pääsemiseen tarviikaan.

      penkki
      mave
      kyykky, siinäpä ne tärkeimmät ja sit tietysti jalkarässi, hauiskääntö, dippi, vatsat
      vähä lisäksi:) leuanveto myös, mutta martissa ei leuanvetotankoa ole, joten tekee sit vaikka ylätaljaa:)

    • liottaa

      hommeesta pääsee eroon tulitikuilla

    • pumppi

      Hyvä sali se on ja mukava sielä on käydä.

    • entinentalkkari

      Olen entinen talonmies työväentalolla ja siellä ei haise home ja vesi ei tuu salista läpi!

    • Mömmömenninkäinen

      Itse treenasin martin salilla n.11 vuotta ensin koulun kellari gymillä , sitten muutettiin työväentalolle. Itse asiassa minä ja pari kaveria on hommattu sinne smith-teline, hakki ja prässi. Jos meinaat ruveta treenaan "natiksella", käy kolme kertaa viikossa. Maanantaina rinta, ojentajat ja olkapäät. Tiistai lepo, keskiviikkona jalat, torstai lepo ja perjantaina selkä ja hauikset. Viikonloppu lepo tai ottaa viinaa. Tämä sen vuoksi, koska lihas kasvaa levossa, kun se on ensin rääkätty kuin naapurin kissa. Liikkeitä ei tarvi olla montaa, mutta motivaatio ja keskittyminen pitää olla huipussa treenipäivinä. Itse kokeilin hangattuani ensin viisi kertaa viikossa, mutta tulosta ei oikein syntynyt. Silloinen jo paljon kokeneempi treenikaverini pyysi kokeilemaan tätä ohjelmaa ja pyysi myös, että lopettaisin viikonloppuisin viinan kanssa läträämisen, kyllä se muutaman vuoden päästä loppuikin. Eli ma rinta: vinopenkkiä smithissä 3 kovaa sarjaa lämmittelyhilujen jälkeen, eka voi olla 10-12 toistoa lisää rautaa 6-8 toistoa ja kolmas sarja 2-4 toistoa. Niin ja venyttely on todella tärkeää, sitä lihasta mitä treenaat, niin venyttele sievästi sitä sarjojen välissä. Itse sain kuulla siitä kuittailua, mutta tokaisin vain, että en oo rikkonut paikkoja vielä, niin kuin eräät, enkä koskaan 11 vuoden treenamisen aikana rikkonut. Sitten toinen rintaliike vinopenkkiä vapailla painoilla kolme sarjaa, näissä toistot voi olla pikkasen pitempiä 12-15, 8-10 ja 4-6 tärkeintä on, että liike pysyy hallussa alusta loppuun, eli äärinmäinen venytys alhaalla ja sieltä hallitusti ylös rintalihakset pumppiin. Vaihtoehtoisesti voit joskus tehdä samanlaisen sarjan ristikkäistaljassa vapaitten painojen sijaan. Sitten ojentajiin tasapenkiltä kulmatangolla ns.ranskalaiset kapea ote ja hitaasti otsalle ja siitä ylös, itse joskus laitoin yli sata kg:ta ja heivasin pään takaa ylös, mutta se oki eri aikaa silloin, samat toistot, kuin tangolla rinta. Toinen liike ojentajille on push down, jossa taljassa, tai ristikkäistaljan toisella puolella tehdään suoralla tai lievällä kulmatangolla ylhäältä alas, niin että se tuntuu suoraan ojentajiin, sarjat samat, kuin vinopenkissä vapailla painoilla. Olkapäihin: smith, vinopenkkiin ihan pieni kulma ja asettaa se siten, että tanko kulkee juuri nenän edestä, kolme kovaa sarjaa, toistot samat kuin vinopenkissä. Toinen liike vipunostot vapailla painoilla sivulle, etukumarassa, tai vuorotahtiin eteen. Itse pidin mieluiten etukumarassa sivulle, hyvä liike takaolkapäille. Voit olla varma, että tiistai aamuna on lihakset kipeänä, lepoa vaan. Keskiviikko: jalat, kyykky vapailla painoilla, niin syvälle, että perse hipoo maata, kolme kovaa sarjaa hilukyykkyjen ja venyttelyjen jälkeen/sarjojen välissä, toistot varmaan arvaatkin jo. Voit myös kokeilla kyykkyä smith-telineessä, jos selkäsi on jäykkä, tai oma suosikkini hakkikyykky, mutta tässä monet ovat hajoittaneet polvet.Itse laitoin Martin hakkiin seitsemän kahdenkympin painoa molemmin puolin ja tein sillä muutaman toiston polvisiteiden kanssa. Tämän jälkeen vielä etu-ja takapotkut Martin paska potkulaitteessa toistot samat kuin maanantain toisissa sarjoissa ja pohkeet3-4sarjaa istuultaan n.20-25 toistoa. Torstai on se päivä, kun et pysty kävelemään, mikäli treenasit kovaa ja hallitusti. Perjantai:motivaatio kova ja keskity, tarvitaan sisäistä raivoa: maastaveto, voit käyttää remmejä,jos haluat, itse käytin yleensä vain mangeesiumia ja nuuskin vitusti aminohappoa, suht kapealle jalat ja vastakkaiasote käsillä, tutut sarjat ja tutut toistot. Oma ennätykseni nostaessani ykköstä maasta jäi vähän kaivelemaan, haalittiin kaikki Martin painot, mitä tankoon saatiin mahtumaan 357kg, porukka tuki ällistelemään ja totes ettei taida nousta, mutta niin se vain nousi ja suht helposti, paitsi että veri lensi nokasta. Siihen vielä ylätalja eteen, tai taakse, tässä kannattaa käyttää vetoremmejä, että se veto tuntuu suoraan yläselässä, eikä tarvi puristaa, niin kovaa jolloin se kohdistuu hauiksiin. Silloin tällöin kannattaa olla vetämättä maasta ja tehdä, vaikka alataljaa vetoremmejen kanssa, sarjat ja toistot varmaan muistatkin jo. Ja vielä, niin ihana hauistreeni:scott penkissä puhtaita toistoja, ylhäällä ei levätä, vaan lihas on kokoajan jännityksessä, tietty joskus voi hullutella, itse otin 110kg:lla joskus scottia, mikä oli aivan järjetöntä. Sitten vinopenkkiin: n. 45 asteen kulma ja käsipainoilla vuorotahtiin, sarjojen ja toistojen pysyessä samoina, kuin edellisinä päivinä, voit tietty jatkaa vielä, mikä viittaa siihen, että teet liian pienillä painoilla. Ok, viikon treenit takana, mitä viikonloppuna, lepoa, vai viinakauppaan, suosittelen, että lepäät, jos ei ole pehettä, jos on, niin se levon saakin unohtaa. About tällä treenimenetelmällä sain sekä voimaa, että kokoa lisää. Niin kauan, ku natiksella jaksoi treenata;)

      • Pilivilinna

        Oli niin yhteen pötköön kirjotettu, ettei meinannu selevää saada, mutta asiaa puhuit.


    • kekekekek3e

      uskopuhetta mutta paskon

    • Reenari

      Kulukeeko martinsalilla ennää kettää?

    • Jeesus_Kristus

      Lähetään raamatun eessä jammaileen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe