Korvan rätinä APUA

hermomenee

Toivon todella että joku osaisi vastata minulle jotain. Vasen korvani on rätissyt nyt yli vuoden ajan aina niellessä ja haukotellessa. Välillä rätinä on todella kovaa, kun taas joskus (harvemmin) sitä ei juurikaan kuulu. Vaiva on Todella häiritsevä. Olen käynyt ainakin kymmenellä eri lääkärillä ja erikoislääkäreillä (korva-nenä-kurkku ja neurologi) mutta mitään ei löydy. Ainut mitä ovat sanoneet on että tärykalvo ei liiku kunnolla joten paine ei siis pääse ulos. Haluaisin tietää mistä tällainen johtuu sillä yksikään lääkäri ei osaa sitä minulle sanoa ja olen TODELLA turhautunut. Tämä vaiva hallitsee elämääni ja alkaa masentaa. Kuuloni on muuten ihan normaali, testattu on. Minulla on myös muutamia muita vaivoja, kuten outoa tunnetta/kipua vasemman silmän takana tai lähinnä ympärillä, ja niinpä olenkin varma että siellä on kasvain.. Osaisiko kukaan kertoa minulle mitä tämä Voisi olla?

7

9229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hermomenee

      ainiin ja olen 21-vuotias jos sillä on jotain merkitystä tms.

    • hermomenee

      vielä yksi lisäys, ainakaan kuukautta-kahta, ennen korvien rätinän alkamista ei ollut mitään flunssaa tai lentomatkaa mikä olisi voinut tämän aloittaa.

    • hermomenee

      Tuo tinnitus on käsittääkseni erilaista. Korvissani ei vingu ja ääni kuuluu ainoastaan kun nielaisen ja haukottelen.

    • Niska

      Niin kuului minullakin kun nielaisin ja haukottelin ennen kuin alkoi muutamaa viikkoa myöhemmin vinkua ja se johtui niskastani.

      Jospa kokeilisit kuitenkin vielä tätä suosittelemaani konstia tsekataksesi asiaa sillä siihen menee vain 5 sekuntia eikä siihen kuole.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-60056977

    • olisinvoinutgooglata

      Mulla on ollu toi juttu nyt kai seitsemän vuotta (olen 22). Juttu alkoi avoimen korvatorven vaivasta, joka oli pahimmillaan ekan vuoden aikana, ja sen jälkeen on esiintynyt lähinnä kovan hengästymisen yhteydessä. Mutta rusahtelu niellessä ja haukotellessa (joksi sitä kutsun) on siis jatkunut sen seitsemän vuotta.

      Ei ole korvalääkärit osanneet sanoa, mistä rusahdus johtuu, mutta oma käsitykseni on että se on jokin korvatorven hetkellisestä avautumisesta tuleva ääni. Miksi ääni sitten tulee on aika mysteeri, koska kyllähän korvatorven hetkellinen avautuminen on täysin normaali paineentasausmekanismi välikorvalle. Itse olen onnistunut kehittämään jonkin nielaisutekniikan, jolla rusahdus on vaimeampi. Joskus tosin on aikoja jolloin se ei toimi niin hyvin, esim. nyt on oikeassa korvassa aika selkeä risahdus vaikka kuinka kontrolloisi nielaisua.

      En nyt jaksa enempää pohtia tätä, toivottavasti oli jotain apua.

    • Anonyymi

      Minullakin räsähtää korvissa aina kun nielaisen. On jatkunut puoli vuotta. Korvalääkäri ei osannut sanoa syytä eikä siis neuvoa apua vaivaani.
      Räsähtely vaikeuttaa jokapäiväistä elämää.
      Onkohan joku on saanut helpotusta ko. ongelmaan.
      Olisin kiitollinen neuvoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe