hyva pizza ohje

hyva pizza

teille hyyva pizza resepti...

Aineksia:
-valmis pizza pohja (esim apetit)
-purkki tomaateja
-pepperoni makaraa

Ohjeita
Lämmitä uunissa kunnes juusto sulanut ja pizza kuuma.

13

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karvakäsi

      ja pista paljo valkosibale!haluko oregano?suoko tääl vai otta mukka?haluko kokin"special majoneesi"pizzaan?

    • jamie olivar

      en kyllä laittaisi peperoni makarea se on aika väkevn makuinen suomen suuhun. laittaisin keitettyjä perunoita ja nakki keitoa

    • ime ime huorrrrrrr

      minä vatkaan myös munaa

    • makkara pärsees

      mäkkärä persseeseen vaan

    • oma_suosikki

      Kyllä mä kallistuisin napolilaistyyppiseen pohjaan ja hyvästä tomaattimurskasta sipulin ja mausteiden kanssa kasaankeitetystä kastikkeesta. Juustoksi pintaan näitä pussissa myytäviä 125 g:n mozzarellapalloja pieniksi revittyinä.

      Ennen paistoa hieman oliiviöljyä pintaan. Kiviarina (tai pizzakivi) ja riittävän kova lämpö alhaalta. Valmiiseen lätkään tuoreita basilikan lehtiä pintaan ja vielä pieni ripaus öljyä.

      Jos pitää täyttää, max 2 täytettä ja niitäkin vain hivenen, ettei paistuminen esty.

      • läski dennis

        pitääkö tulla trollaamaan kunnon ketjuihin vittu


      • vehnäjauho
        läski dennis kirjoitti:

        pitääkö tulla trollaamaan kunnon ketjuihin vittu

        Sä voit kysyy sitä itseltäs.


      • pizzamaan

        Yksi parhaimmista kastikepohjista on pastellan pienet pasta-kastikkeet - toki myös niitä tulee tuunata, mutta silti vaivaton ja hyvä pizzan pohjalle.

        Itse pidän paksummasta pohjasta hyvin kohotettuna, joten napolialaista pizzani eivät ole nähneetkään - olisiko enemmän roomalaista.

        Ja täytteitä myös runsaasti kuten juustoja, leikkeleitä, tomaatteja, paprikaa, yrttejä jne.. ihan oman maun mukaisesti.

        Toki soossin voi tehdä myös itse käyttäen pohjana sofriittoa eli sipulia, porkkanaa, selleriä, valkosipulia hienonnettuina, kuullotetaan, sekaan hyvälaatuisia, pilkottuja tomaatteja (kannat pois) kastikkeen määrästä riippuen puoli kiloa/kilo ja annetaan muhia alhaisella lämmöllä 30-60 minuuttia, maustetaan suolalla, pippurilla ja tuoreilla yrteillä. Kun maku ja rakenne ovat hyvät annetaan jäähtyä huoneenlämpöiseksi ja levitetään kohonneen pizza-taikinan päälle. Tomaatit voivat olla myös purkista, mutta silti hyvälaatuisia ja riittävästi.

        Kastikkeita voi maustaa eri tavoin makunsa mukaan esim. viinillä, viinietikalla, worcester-kastikkeella jne... ja jos haluaa tasaisen pehmeää rakennetta niin sen voi soseuttaa ja vaikka työntää siivilästä läpi, mikä poistaa niin tomaatin siemenet/kuoret kuin sellerin kuidut - itselleni ne eivät koskaan ole olleet mikään ongelma.


      • oma_suosikki
        pizzamaan kirjoitti:

        Yksi parhaimmista kastikepohjista on pastellan pienet pasta-kastikkeet - toki myös niitä tulee tuunata, mutta silti vaivaton ja hyvä pizzan pohjalle.

        Itse pidän paksummasta pohjasta hyvin kohotettuna, joten napolialaista pizzani eivät ole nähneetkään - olisiko enemmän roomalaista.

        Ja täytteitä myös runsaasti kuten juustoja, leikkeleitä, tomaatteja, paprikaa, yrttejä jne.. ihan oman maun mukaisesti.

        Toki soossin voi tehdä myös itse käyttäen pohjana sofriittoa eli sipulia, porkkanaa, selleriä, valkosipulia hienonnettuina, kuullotetaan, sekaan hyvälaatuisia, pilkottuja tomaatteja (kannat pois) kastikkeen määrästä riippuen puoli kiloa/kilo ja annetaan muhia alhaisella lämmöllä 30-60 minuuttia, maustetaan suolalla, pippurilla ja tuoreilla yrteillä. Kun maku ja rakenne ovat hyvät annetaan jäähtyä huoneenlämpöiseksi ja levitetään kohonneen pizza-taikinan päälle. Tomaatit voivat olla myös purkista, mutta silti hyvälaatuisia ja riittävästi.

        Kastikkeita voi maustaa eri tavoin makunsa mukaan esim. viinillä, viinietikalla, worcester-kastikkeella jne... ja jos haluaa tasaisen pehmeää rakennetta niin sen voi soseuttaa ja vaikka työntää siivilästä läpi, mikä poistaa niin tomaatin siemenet/kuoret kuin sellerin kuidut - itselleni ne eivät koskaan ole olleet mikään ongelma.

        Sulla on hyvä lähestymistapa tuotteeseen, vaikka erilaisesta pidämmekin. Mä vedän kastikkeen aika kuivaksi, ettei kostuta pohjaa, vaikka lätyn paistan kiven päällä väh 350 asteessa. Jotkut antavat juustolle ruskeeta, mä haluun sen vain sulavan ja ottavan pari kuplaa.


      • pizzacalmo
        oma_suosikki kirjoitti:

        Sulla on hyvä lähestymistapa tuotteeseen, vaikka erilaisesta pidämmekin. Mä vedän kastikkeen aika kuivaksi, ettei kostuta pohjaa, vaikka lätyn paistan kiven päällä väh 350 asteessa. Jotkut antavat juustolle ruskeeta, mä haluun sen vain sulavan ja ottavan pari kuplaa.

        Ja taas erotaan mielipiteissämme - toki kastikkeen tulee olla paksua (kuivaa) ja huoneenlämpöistä ennen taikinalle levitystä, mutta haluan myös juustolle hieman väriä.

        Paras pizza kuitenkin mielestäni on, ei suoraan uunista, vaan jäähdytettynä (varsinkin tomaattipohjaiset) jääkaapissa ns. hiukopalana tai dagenefter-ateriana kylmänä kuuman, makean maitokahvin kera nautittuna.

        En tiedä mikä siinä on, mutta kylmä pizza kuuman kahvin kera on vain häkellyttävän hyvää varsinkin kun mausteet ovat kohdillaan ja pizzassa on riittävästi tomaattia.

        Kokeile, ylläty ja nauti.


      • joulupukki pukki
        oma_suosikki kirjoitti:

        Sulla on hyvä lähestymistapa tuotteeseen, vaikka erilaisesta pidämmekin. Mä vedän kastikkeen aika kuivaksi, ettei kostuta pohjaa, vaikka lätyn paistan kiven päällä väh 350 asteessa. Jotkut antavat juustolle ruskeeta, mä haluun sen vain sulavan ja ottavan pari kuplaa.

        vai vedät sä "kastikkeet"kuivana pizzaan?taidat olla joku karvakäsi sitten?mä kyl kosteana/märkänä aivan pohjaan asti


      • pukin/katinkontti
        joulupukki pukki kirjoitti:

        vai vedät sä "kastikkeet"kuivana pizzaan?taidat olla joku karvakäsi sitten?mä kyl kosteana/märkänä aivan pohjaan asti

        Katso kun kastikkeen voi joko keittää kasaan (kuivaksi) tai sitten levittää se lätylle kosteampana - ihan miten taikina kestää tai makusi on.

        Mitään leimautumista seksuaalikäytökseen "kuivalla" kastikkeella ei ole vaan ihan sukupuoli- ja kastike-neutraali termistö riippuen halutusta lopputulemasta eli maukkaasta pizzasta.

        Oletko muuten maistanut kylmää, tomaattista pizzaa kuuman, makean maitokahvin kera ja mitä pidit mausta.


    • timo taikuri

      mä trollaan vaikka pizzan perseestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe