Mitkä ovat niitä selviä merkkejä?

ujoN

Mitä ovat ne selvät merkit joita miehet kaipaavat jotta uskaltaisivat tehdä aloitteen? Usein kuulee sanottavan että jos saisi selviä merkkejä voisi tehdä aloitteen.
Noh, miehet.. millaisia merkkejä meidän täytyy antaa jotta oikeasti ymmärrätte avata pelin?

56

3219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+15

      No yksi tyttö suoraan sanoi mulle kesken juttelun että hänellä ei ole poikaystävää, kyllä minä jo siitä tajusin mistä on kyse.

      • 12+1

        Mutta ei noin suorakaan tarvitse olla, itse tajuan naisen kiinnostuksen jo siitä jos hän kyselee jatkuvasti aktiivisesti eli haluaa tietää elämästäni. Aina kun nainen on ollut kiinnostunut niin hän on kysellyt.
        Ja aina kun nainen ei ole ollut kiinnostunut niin itse sai viedä täysin keskustelua ja nainen kysyy suorastaan säälistä joskus jotain :D


      • eferg
        12+1 kirjoitti:

        Mutta ei noin suorakaan tarvitse olla, itse tajuan naisen kiinnostuksen jo siitä jos hän kyselee jatkuvasti aktiivisesti eli haluaa tietää elämästäni. Aina kun nainen on ollut kiinnostunut niin hän on kysellyt.
        Ja aina kun nainen ei ole ollut kiinnostunut niin itse sai viedä täysin keskustelua ja nainen kysyy suorastaan säälistä joskus jotain :D

        Jaa, olikohan yks nainen sitten musta kiinnostunut kun kovasti ennen pikkujouluja kyseli multa asioita vähän väliä, sitten kun multa jäi ne pikkujoulut välistä niin eipä ole tätä enää näyttänyt kiinnostaneen puhua mulle juuri mitään ja todellakin itse saan raahata keskusteluja kuin kivirekeä. Odottiko kenties pääsevänsä pikkujouluissa kontakteihin mutta katsoi pikkujouluihin saapumattomuuteni ei-kiinnostuksen merkkinä ja pettyi?


      • enkestäenosaa
        12+1 kirjoitti:

        Mutta ei noin suorakaan tarvitse olla, itse tajuan naisen kiinnostuksen jo siitä jos hän kyselee jatkuvasti aktiivisesti eli haluaa tietää elämästäni. Aina kun nainen on ollut kiinnostunut niin hän on kysellyt.
        Ja aina kun nainen ei ole ollut kiinnostunut niin itse sai viedä täysin keskustelua ja nainen kysyy suorastaan säälistä joskus jotain :D

        mä taas en uskalla kysellä, yhtään mitään, varsinkaan jos oon kiinnostunut, ettei vaan vaikuta liian innostuneelta kun sellainen on kuulemma iso turn off.
        samaan aikaan jotkut kaverit kyselee paljonkin, ihan vaan small talkia tai jopa tosi mun mielestä intiimiä kysymyksiä miehiltä, joista eivät silti ole tippaakaan kiinnostuneita, ihan vaan huvinvuoksi.


      • näin kävi
        eferg kirjoitti:

        Jaa, olikohan yks nainen sitten musta kiinnostunut kun kovasti ennen pikkujouluja kyseli multa asioita vähän väliä, sitten kun multa jäi ne pikkujoulut välistä niin eipä ole tätä enää näyttänyt kiinnostaneen puhua mulle juuri mitään ja todellakin itse saan raahata keskusteluja kuin kivirekeä. Odottiko kenties pääsevänsä pikkujouluissa kontakteihin mutta katsoi pikkujouluihin saapumattomuuteni ei-kiinnostuksen merkkinä ja pettyi?

        Kyllä.


      • Ei se
        enkestäenosaa kirjoitti:

        mä taas en uskalla kysellä, yhtään mitään, varsinkaan jos oon kiinnostunut, ettei vaan vaikuta liian innostuneelta kun sellainen on kuulemma iso turn off.
        samaan aikaan jotkut kaverit kyselee paljonkin, ihan vaan small talkia tai jopa tosi mun mielestä intiimiä kysymyksiä miehiltä, joista eivät silti ole tippaakaan kiinnostuneita, ihan vaan huvinvuoksi.

        "mä taas en uskalla kysellä, yhtään mitään, varsinkaan jos oon kiinnostunut, ettei vaan vaikuta liian innostuneelta kun sellainen on kuulemma iso turn off."

        Tuppisuunakaan oleminen herätä suuria tunteita miehessä. Tuppisuu antaa ei kiinnostuneen kuvan miehelle. Mieluummin vaikka liian innokas kuin tuppisuu.


      • tyhmäkö?

        Häh, tuostako pitäisi jotain päätellä? Itse kun juttelen naisille samoin kuin ihmisille keskimäärin niin ottaisin tuon vain yleisenä asioiden tilan toteamuksena joka ei mitenkään liity minuun.


      • maria10
        eferg kirjoitti:

        Jaa, olikohan yks nainen sitten musta kiinnostunut kun kovasti ennen pikkujouluja kyseli multa asioita vähän väliä, sitten kun multa jäi ne pikkujoulut välistä niin eipä ole tätä enää näyttänyt kiinnostaneen puhua mulle juuri mitään ja todellakin itse saan raahata keskusteluja kuin kivirekeä. Odottiko kenties pääsevänsä pikkujouluissa kontakteihin mutta katsoi pikkujouluihin saapumattomuuteni ei-kiinnostuksen merkkinä ja pettyi?

        eferg!
        Aivan varmasti nainen oli sinusta kiinnostunut, mutta koki saaneensa nenilleen eli pakit. Nyt joudutkin tekemään tosissasi töitä, jotta ko. nainen kiinnostuisi sinusta uudelleen. Kuka nyt kahteen kertaan haluaisi päätään seinään lyödä ;)??

        Puhumisesta yleensäkin:
        Jos mieheltä tai naiselta pitää "hohtimien avulla" kiskoa sanoja tai enemmän kuin parin lauseen viestejä (esim. nettituttavuus tai alkuajan viestittely), nainen/mies katsoo, että kiinnostusta ei toisella osapuolella ole riittävästi. Niin nainen/mies häipyy bittiavaruuteen taikka poistuu takavasemmalle!


      • maria10
        tyhmäkö? kirjoitti:

        Häh, tuostako pitäisi jotain päätellä? Itse kun juttelen naisille samoin kuin ihmisille keskimäärin niin ottaisin tuon vain yleisenä asioiden tilan toteamuksena joka ei mitenkään liity minuun.

        Sanojen merkitys ihmisten välisessä viestinnässä on vain 5-15%! Kaikkein merkittävimpänä ja totuuden paljastajana viestinnässä toimii kehonkieli (katseen suunta, eleet, ilmeet, asennot, liikehdintä jne., jne.) - joten, ei aivan yksinkertaista täällä päätellä, mistä oikein on ollut kysymys, vaikka tuolla ylempänä itsekin yksinkertaistin asian (tunne tuli ensin ja vasta sen jälkeen tieto :)! )


      • eferg
        maria10 kirjoitti:

        eferg!
        Aivan varmasti nainen oli sinusta kiinnostunut, mutta koki saaneensa nenilleen eli pakit. Nyt joudutkin tekemään tosissasi töitä, jotta ko. nainen kiinnostuisi sinusta uudelleen. Kuka nyt kahteen kertaan haluaisi päätään seinään lyödä ;)??

        Puhumisesta yleensäkin:
        Jos mieheltä tai naiselta pitää "hohtimien avulla" kiskoa sanoja tai enemmän kuin parin lauseen viestejä (esim. nettituttavuus tai alkuajan viestittely), nainen/mies katsoo, että kiinnostusta ei toisella osapuolella ole riittävästi. Niin nainen/mies häipyy bittiavaruuteen taikka poistuu takavasemmalle!

        Oho, aika osuva nimivalinta, alkoi peräti epäilyttämään. Mutta no, eipä minulla sinällään mitään pakottavaa tarvetta tätä naista ole iskeä (vaikka kivaa silmäruokaa onkin), erinäisistä naisista riippumattomista syistä johtuen. Mutta tympii vaan tuo kun nyt olen tälle kuin joku 2. luokan kansalainen jolle hyvä kun edes jotain välttämättömimpiä viitsii puhua, anteeksiko tässä nyt pitäisi pyydellä vaikkei mitään normaalista kanssakäymisestä poikkeavaa lähestymistä ole edes tapahtunut...


      • simplex
        eferg kirjoitti:

        Jaa, olikohan yks nainen sitten musta kiinnostunut kun kovasti ennen pikkujouluja kyseli multa asioita vähän väliä, sitten kun multa jäi ne pikkujoulut välistä niin eipä ole tätä enää näyttänyt kiinnostaneen puhua mulle juuri mitään ja todellakin itse saan raahata keskusteluja kuin kivirekeä. Odottiko kenties pääsevänsä pikkujouluissa kontakteihin mutta katsoi pikkujouluihin saapumattomuuteni ei-kiinnostuksen merkkinä ja pettyi?

        Mulle kävi juuri näin. Tyyppi pyöri ennen pikkujouluja ympärillä kuin väkkärä, mutta itse kemuissa herraa ei näkynyt missään. Jättää naiselle pikkuisen epäuskoisen olon tai jopa olon siitä, että toista rupesi "pelottamaan" niin paljon, ettei uskaltanut saapua.
        Kaiken lisäksi olen rakastunut häneen. Sitä en pysty hänelle näyttämään.


      • ash tonishing
        simplex kirjoitti:

        Mulle kävi juuri näin. Tyyppi pyöri ennen pikkujouluja ympärillä kuin väkkärä, mutta itse kemuissa herraa ei näkynyt missään. Jättää naiselle pikkuisen epäuskoisen olon tai jopa olon siitä, että toista rupesi "pelottamaan" niin paljon, ettei uskaltanut saapua.
        Kaiken lisäksi olen rakastunut häneen. Sitä en pysty hänelle näyttämään.

        No ei muutakun heivaat moisen luuserin mielestäsi. Vai olisitko muka rakastuneisuuksissasi valmis odottamaan ja antamaan toisen mahdollisuuden, mikäli äijä ei nyt mikään aivan järetön pelimies häntäheikki ole?


      • QuietMan86
        enkestäenosaa kirjoitti:

        mä taas en uskalla kysellä, yhtään mitään, varsinkaan jos oon kiinnostunut, ettei vaan vaikuta liian innostuneelta kun sellainen on kuulemma iso turn off.
        samaan aikaan jotkut kaverit kyselee paljonkin, ihan vaan small talkia tai jopa tosi mun mielestä intiimiä kysymyksiä miehiltä, joista eivät silti ole tippaakaan kiinnostuneita, ihan vaan huvinvuoksi.

        Itselläni taas miehenä on samat fiilikset, en uskalla kysellä naisilta mitään, koska pidän sitä liian "tungettelevana" ja sitä kautta turn offina.


    • merkkejä

      Sama tapa ei sovi kaikille. Naisen kannattaa valita omalle luonteelleen sopiva tyyli.

      Tässä ’keinoja‚ jotka ovat minuun ’tehonneet‚
      – ’liian’ lähelle tuleminen (toimii jopa kaupan kassajonossa)
      – silmiin katsominen ja merkittävä hymy
      – ”mä olisin valmis”
      – ”missä me voitais jutella”

      Ilman selvää merkkiä en tee koskaan aloitetta niin en myöskään pety

      • ei enää koskaan

        Ei toiminut. Mies hyvinkin läheltä katseli silmiin iloisena, flirttiä. Mitään ei muuta tehnyt. Vedätti, esitti vissiin tyhmää. Sitten lopulta tästä kyllästyneenä, kysyin suoraan. "Minä olen varattu." No miksi et tätä sanonut jo aiemmin.. "Et kysynyt." Että silleen!.....


      • Varatun
        ei enää koskaan kirjoitti:

        Ei toiminut. Mies hyvinkin läheltä katseli silmiin iloisena, flirttiä. Mitään ei muuta tehnyt. Vedätti, esitti vissiin tyhmää. Sitten lopulta tästä kyllästyneenä, kysyin suoraan. "Minä olen varattu." No miksi et tätä sanonut jo aiemmin.. "Et kysynyt." Että silleen!.....

        Naisen tunnistaa juuri noista merkeistä. Nainen hymyilee ja katsoo suoraan silmiin. Nainen vaikuttaa todella kinnostuneelta, mutta se on vain vedätystä, jolla nainen yrittää saada miehen tekemään aloitteen. Varattuna onkin helppo hymyillä ja flirttailla, koska siinä ei menetä mitään jos mies tai nainen ei teekään aloitetta sille flirttailijalle.

        Voi kuulostaa hullulta, mutta katsele niitä, jotka vaikuttavat vähiten kiinnostavilta, koska oikeasti kiinnostunut ei välttämättä uskalla näyttää tunteitaan.


      • ei enää koskaan
        Varatun kirjoitti:

        Naisen tunnistaa juuri noista merkeistä. Nainen hymyilee ja katsoo suoraan silmiin. Nainen vaikuttaa todella kinnostuneelta, mutta se on vain vedätystä, jolla nainen yrittää saada miehen tekemään aloitteen. Varattuna onkin helppo hymyillä ja flirttailla, koska siinä ei menetä mitään jos mies tai nainen ei teekään aloitetta sille flirttailijalle.

        Voi kuulostaa hullulta, mutta katsele niitä, jotka vaikuttavat vähiten kiinnostavilta, koska oikeasti kiinnostunut ei välttämättä uskalla näyttää tunteitaan.

        Minä (nainen), olin siis vapaa, ja sitä yritin iskeä ja hän vastasi kyllä flirttiin, mutta siihen se sitten jäikin....


      • QuietMan86
        ei enää koskaan kirjoitti:

        Ei toiminut. Mies hyvinkin läheltä katseli silmiin iloisena, flirttiä. Mitään ei muuta tehnyt. Vedätti, esitti vissiin tyhmää. Sitten lopulta tästä kyllästyneenä, kysyin suoraan. "Minä olen varattu." No miksi et tätä sanonut jo aiemmin.. "Et kysynyt." Että silleen!.....

        Ja arvaappas montako kertaa minä olen miehenä joutunut törmäämään tähän samaan ilmiöön? Todella monta kertaa ja siksi en enää uskalla tehdä aloitetta enkä juuri kysellä naisilta mitään.


      • Älä ota nokkiisi
        ei enää koskaan kirjoitti:

        Minä (nainen), olin siis vapaa, ja sitä yritin iskeä ja hän vastasi kyllä flirttiin, mutta siihen se sitten jäikin....

        Tätä kutsutaan markkina-arvon testaukseksi. Hyvännäköiselle miehelle tämä on arkipäivää, baarissa jopa yleistä. Naiset tekee sitä jatkuvasti.


    • ujoN

      Riittääkö hymyt, katseet ja tervehtiminen, vai vieläkö pitäisi olla selvempi?
      Kuinka rohkaisen?

      • Hymyn.

        Ja moikkaamisen pitäisi riittää hyvin. Varmista se, että mies näkee sen moikkaamisen. Älä lannistu jos mies ei teekään lähiaikoina aloitetta, koska miehenkin pitää kerätä rohkeutta, jotta saa tehtyä sen aloitteen. Sekin vielä, että paikkakin pitää olla oikea, koska siinä ei saa olla häiriötekijöitä ympärillä kun mies tekee sen aloitteen. Hänen pitää saada olla sinun kanssa kahdestaan jos hän tekee aloitteen.


      • Nuo kaikki

        mitä luettelit ovat naiset itse pilanneet siten että ensin juuri noin ilmaisevat kiinnostuksensa ja sitten kun lähestyt torjutaan pystyyn. Eli liikkeellä on viimeisen 10 vuoden aikana ollut aivan liikaa pelkkää oman egon buustatusta tuolla tavalla harrastavia naisia, joten teidän naisen jotka oikeasti olette kiinnostuneita pitää olla "tyrkympiä" (tämä siin vain omassa mielessänne) että saisitte varmemmin aloitteita.


      • 16+19

        Ei riitä, menet itse puhumaan hänelle.


      • -M-

        Uskallat siis hymyillä miehelle ja tervehtiäkin. Millaista pelinavausta sinä sitten odotat mieheltä? Miksi et itse tee sitä?


      • 40-v mies

        Toisena ujona (nimenomaan naisten keskuudessa) sanoisin, että noilla mainitsemillasi pääsee jo pitkälle. Pointti on siinä, kun itsekään ei ole ihan niitä parhaita naisten eleiden tulkitsijoita. Tuosta on jo helpompi edetä...


      • Nainen3
        Nuo kaikki kirjoitti:

        mitä luettelit ovat naiset itse pilanneet siten että ensin juuri noin ilmaisevat kiinnostuksensa ja sitten kun lähestyt torjutaan pystyyn. Eli liikkeellä on viimeisen 10 vuoden aikana ollut aivan liikaa pelkkää oman egon buustatusta tuolla tavalla harrastavia naisia, joten teidän naisen jotka oikeasti olette kiinnostuneita pitää olla "tyrkympiä" (tämä siin vain omassa mielessänne) että saisitte varmemmin aloitteita.

        Itse ainakin kiinnostuneena toimin juuri noin. Mutta sitten jos mies tulee tunnustamaan että on kiinnostunut, voi itsellä iskeä äkkiä suunnaton ujoudenpuuska ja voi tulla torjuttua hyvinkin kiinnostava mies, kun tilanne tulee "liian nopeasti". Se harmittaa myöhemmin, varsinkin kun yleensä miehet eivät sitten enää tee uutta aloitetta. Yleensä voin moikkailla miestä vaikken olisi kiinnostunutkaan, mutta jos hymyilen ja hakeudun seuraan niin on erittäin hyvät mahdollisuudet että olen hyvinkin kiinnostunut, ja muutenkin sen katseesta yleensä näkee.


      • Tässä tekstissä
        Nainen3 kirjoitti:

        Itse ainakin kiinnostuneena toimin juuri noin. Mutta sitten jos mies tulee tunnustamaan että on kiinnostunut, voi itsellä iskeä äkkiä suunnaton ujoudenpuuska ja voi tulla torjuttua hyvinkin kiinnostava mies, kun tilanne tulee "liian nopeasti". Se harmittaa myöhemmin, varsinkin kun yleensä miehet eivät sitten enää tee uutta aloitetta. Yleensä voin moikkailla miestä vaikken olisi kiinnostunutkaan, mutta jos hymyilen ja hakeudun seuraan niin on erittäin hyvät mahdollisuudet että olen hyvinkin kiinnostunut, ja muutenkin sen katseesta yleensä näkee.

        kulminoituu naisten idioottimaisuus.


    • psodifposdifopiops

      Piereskellä, röyhtäillä, juoda olutta, puhua rivoja, lukea autolehtiä, katsoa urheilua, omistaa vain kahdet kengät, jättää wc-pöntön kansi auki asioidessasi vessassa, tehdä kaikki kotityöt ja passata miestä.

      • Lgjdhfpk

        Olen kiinnostunut eräästä miehestä, mutta en uskalla kysellä (enää) mitään, kun hän tahtoo selvästi edetä tooodella hitaasti. Mutta jotenkin juttu silti etenee. Mä en ole tuppisuukaan, mutta puhun aiheista, jotka eivät mene liian likelle tätä toista. Hän selvästi menee ihan lukkoon, jos mä alan ilmaista jotain halua. Jos olen ilmaisematta, hän on enempi vapautunut ja ok.
        Rakastan häntä, en voi sille mitään. Se selvästi ahdistaa häntä. Mutta kuitenkin hän nauttii rakkaudestani, kunhan rakkauteni vain antaa ei odota, pyydä tai vaadi. Minulle tämä ok, koska olen ikävä kyllä varattu. Mies tietää sen. Emme ole puhuneet aiheesta. En silloin ollut varattu, kun rakastuin häneen. Mutta tiemme erosivat muista syistä.


      • Jagdpanther
        Lgjdhfpk kirjoitti:

        Olen kiinnostunut eräästä miehestä, mutta en uskalla kysellä (enää) mitään, kun hän tahtoo selvästi edetä tooodella hitaasti. Mutta jotenkin juttu silti etenee. Mä en ole tuppisuukaan, mutta puhun aiheista, jotka eivät mene liian likelle tätä toista. Hän selvästi menee ihan lukkoon, jos mä alan ilmaista jotain halua. Jos olen ilmaisematta, hän on enempi vapautunut ja ok.
        Rakastan häntä, en voi sille mitään. Se selvästi ahdistaa häntä. Mutta kuitenkin hän nauttii rakkaudestani, kunhan rakkauteni vain antaa ei odota, pyydä tai vaadi. Minulle tämä ok, koska olen ikävä kyllä varattu. Mies tietää sen. Emme ole puhuneet aiheesta. En silloin ollut varattu, kun rakastuin häneen. Mutta tiemme erosivat muista syistä.

        Toi o jo aika surullista...


      • aikuistu!
        Lgjdhfpk kirjoitti:

        Olen kiinnostunut eräästä miehestä, mutta en uskalla kysellä (enää) mitään, kun hän tahtoo selvästi edetä tooodella hitaasti. Mutta jotenkin juttu silti etenee. Mä en ole tuppisuukaan, mutta puhun aiheista, jotka eivät mene liian likelle tätä toista. Hän selvästi menee ihan lukkoon, jos mä alan ilmaista jotain halua. Jos olen ilmaisematta, hän on enempi vapautunut ja ok.
        Rakastan häntä, en voi sille mitään. Se selvästi ahdistaa häntä. Mutta kuitenkin hän nauttii rakkaudestani, kunhan rakkauteni vain antaa ei odota, pyydä tai vaadi. Minulle tämä ok, koska olen ikävä kyllä varattu. Mies tietää sen. Emme ole puhuneet aiheesta. En silloin ollut varattu, kun rakastuin häneen. Mutta tiemme erosivat muista syistä.

        Kuulehan nyt, tulepa alas sieltä vaaleapunaisen pilven päältä. Sinä olet varattu! Mies ei halua edetä toooodella eikä todella hitaasti. Miksiköhän menee lukkoon? Voisiko johtua siitä kun varattu alkaa ehdotella? Anna toisen olla rauhassa tai eroa ja sitten ota asia uudestaan esille. Miksi kiusaat toista, kun häntä ei kerran kiinnosta? Ja miksi aiheutat mielipahaa kumppanillesi, siksikö kun ei satu vielä tietämään?


      • Lgjdhfpk
        aikuistu! kirjoitti:

        Kuulehan nyt, tulepa alas sieltä vaaleapunaisen pilven päältä. Sinä olet varattu! Mies ei halua edetä toooodella eikä todella hitaasti. Miksiköhän menee lukkoon? Voisiko johtua siitä kun varattu alkaa ehdotella? Anna toisen olla rauhassa tai eroa ja sitten ota asia uudestaan esille. Miksi kiusaat toista, kun häntä ei kerran kiinnosta? Ja miksi aiheutat mielipahaa kumppanillesi, siksikö kun ei satu vielä tietämään?

        Päinvastoin, mä autan häntä. Lukossa hän on jo valmiiksi. Sosiaalinen fobia vaivaa. Minun mieheni tietää, sanoi, että kyllä tunteita maailmaan mahtuu. Mutta pointtini oli, että välillä niitä merkkejä ei joiltain saa esim. juuri sosiaalisten pelkojen aiheuttamien ongelmien takia.


      • ..edelleen aikuistu!
        Lgjdhfpk kirjoitti:

        Päinvastoin, mä autan häntä. Lukossa hän on jo valmiiksi. Sosiaalinen fobia vaivaa. Minun mieheni tietää, sanoi, että kyllä tunteita maailmaan mahtuu. Mutta pointtini oli, että välillä niitä merkkejä ei joiltain saa esim. juuri sosiaalisten pelkojen aiheuttamien ongelmien takia.

        Et sinä auta sitä miestä yhtään, et itseäsi etkä miestäsi. Lopeta jonninjoutavat kirkasotsaiset höpinät toisen auttamisesta. Itsekkäitä syitä, ja vain koska olet "rakastunut ". Yrität tuon löpinän alle peittää sen tosiasian, että teet hallaa omalle suhteellesi, tahdoit tai et. Ja mitä sitten kunhan se mies rakastuu sinuun ja jää tyhjän päälle yksinään? Hänen tilanteensa ei ole silloin yhtään parempi kuin nytkään. Kerroitkos muuten miehellesi koko totuuden? Vastauksestaan päätellen et. Tai jos antaa sinun mennä ja olla rakastunut toiseen, niin silloin teillä on eron paikka, hän ei sinusta välitä. Mietipä joka kantilta ennenkuin kolahtaa omaan nilkkaan!


      • Se kirjainhässäkkä
        ..edelleen aikuistu! kirjoitti:

        Et sinä auta sitä miestä yhtään, et itseäsi etkä miestäsi. Lopeta jonninjoutavat kirkasotsaiset höpinät toisen auttamisesta. Itsekkäitä syitä, ja vain koska olet "rakastunut ". Yrität tuon löpinän alle peittää sen tosiasian, että teet hallaa omalle suhteellesi, tahdoit tai et. Ja mitä sitten kunhan se mies rakastuu sinuun ja jää tyhjän päälle yksinään? Hänen tilanteensa ei ole silloin yhtään parempi kuin nytkään. Kerroitkos muuten miehellesi koko totuuden? Vastauksestaan päätellen et. Tai jos antaa sinun mennä ja olla rakastunut toiseen, niin silloin teillä on eron paikka, hän ei sinusta välitä. Mietipä joka kantilta ennenkuin kolahtaa omaan nilkkaan!

        Mitä se sinua kaivelee, mitä mä teen, kun et mistään mitään ymmärrä, etkä tiedä kokonaistilannetta (enkä sitä täällä kaikille kerrokaan). Rauhoitu nyt vaan, olen saanut elämässä tarpeekseni varmistelusta ja hissukseen elämisestä, jos tunnen jonkun asian oikeaksi, toteutan sitä ja luotan omaan arviointikykyyni asiassa. Sinä et siihen tietenkään voi luottaa, koska et nyt tiedä koko tarinaa. Mutta juuri sen takia kiihkosi puuttua asiaan ihmetyttää. Luuletko, että kuvitelmasi tämän lyhyen nettikirjoituksen perusteella kokonaistilanteesta ovat ihan oikeita ja minä, joka elän tilanteessa, olen siitä ihan pihalla.

        No, mielikuvansa kullakin.


      • se rauhoittunut
        Se kirjainhässäkkä kirjoitti:

        Mitä se sinua kaivelee, mitä mä teen, kun et mistään mitään ymmärrä, etkä tiedä kokonaistilannetta (enkä sitä täällä kaikille kerrokaan). Rauhoitu nyt vaan, olen saanut elämässä tarpeekseni varmistelusta ja hissukseen elämisestä, jos tunnen jonkun asian oikeaksi, toteutan sitä ja luotan omaan arviointikykyyni asiassa. Sinä et siihen tietenkään voi luottaa, koska et nyt tiedä koko tarinaa. Mutta juuri sen takia kiihkosi puuttua asiaan ihmetyttää. Luuletko, että kuvitelmasi tämän lyhyen nettikirjoituksen perusteella kokonaistilanteesta ovat ihan oikeita ja minä, joka elän tilanteessa, olen siitä ihan pihalla.

        No, mielikuvansa kullakin.

        No toivottavasti saat haluamasi mahdollisimman vähillä vahingoilla muitten elämässä.
        PS. Muistaakseni sinä tulit tänne alunperin kertomaan tilanteestasi. Eikös se ollutkaan sitä varten, että pitää kommentoida? :D


      • Nainen4
        Jagdpanther kirjoitti:

        Toi o jo aika surullista...

        Oi, mulla vastaava kokemus, mutta niin että mies olisi kirjoittanut tuon mulle. Nainenkin osaa joskus käyttäytyä typerästi... Jänistin joskus tilanteesta eikä se sen jälkeen enää tuntunut etenevän, mutta ujo kun olen, en saanut koskaan korjatuksi asiaa, ja nyt sitten tilanteet on mitä on. Ja itsekin tätä nykyä varattu, mutta silti edelleen en todellakaan ole välinpitämätön miehen suhteen...


      • Nainen4
        se rauhoittunut kirjoitti:

        No toivottavasti saat haluamasi mahdollisimman vähillä vahingoilla muitten elämässä.
        PS. Muistaakseni sinä tulit tänne alunperin kertomaan tilanteestasi. Eikös se ollutkaan sitä varten, että pitää kommentoida? :D

        Mutta mitä kirjainhässäkkä haluaa? Sen toisen miehen? Vai vain auttaa miestä ja jatkaa sitten oman miehensä kanssa? Vai kaksi miestä? Huolestuttaa että jompaan kumpaan miehistä sattuu.


      • Kirjainhässäkkä :)
        Nainen4 kirjoitti:

        Mutta mitä kirjainhässäkkä haluaa? Sen toisen miehen? Vai vain auttaa miestä ja jatkaa sitten oman miehensä kanssa? Vai kaksi miestä? Huolestuttaa että jompaan kumpaan miehistä sattuu.

        Haluan olla sen toisen miehen ystävä ja samalla saan omia traumojani työstettyä, mutta EN hänen kustannuksellaan. Oman mieheni kanssa on suhde vain parantunut tämän homman tullessa kuvioon JA työstettyäni sitä ja omia traumojani. Mieheni ei siis ole ollenkaan pahoillaan, enkä ole pettänyt häntä. Hän kestää sen, että tykkään jostakusta toisestakin.

        Tämän toisen miehen kanssa etenen hänen tahtiinsa ystävyyden luomisessa ja minulle itselleni on ajan kanssa nyt kirkastunut, että rakkautta voi kohdistaa toiseen ystävänäkin, ei aina romanttisesti. Aion myös kertoa tämän miehelle jos tarvetta ilmenee, koska tietenkään en halua aiheuttaa epäilemäänne tilannetta.

        Sitä paitsi alkutilanne tälle tuttavuudellemme oli sellainen, että mies halusi (vähän lapsellisesti) herättää minussa rakkautta JA kun siinä onnistui, ilmeisesti kauhistui omaa kykenemistään, eikä vastannutkaan siihen rakkauteen. MINÄ sain häneltä kauheat sydänsurut. Mutta en murtunut niihin, koska tiesin hänen tehneen sen omien ongelmiensa ja vaikeuksiensa takia. Rakkauteni ei kuollut vaan kasvoi salaa näköjään itseltänikin, kun emme olleet vuosiin tekemisissä, mutta nyt olemme ja minulle on ihan ok tukea häntä ystävänä, joka rakastaa häntä, koska a) mulla on puoliso ja b) hän ei taida vieläkään ola kykenevä lunastamaan tekonsa seurauksia niin sanotusti, eli ei pysty suhteeseen. Mutta tarvitsee naisystävää aivan varmasti ja ellei tarvitse niin kuulen sen kyllä häneltä.
        Tapaamme ja pidämme yhteyttä harvoin, siksi tämä juttu elää omaa elämäänsä oikeastaan ilman että kauheasti olemme vielä(kään) jutelleet. Mutta kaikki ajallaan


    • tigery

      Joo, minä en oo aiemmin tajunnu että jos mies juttelee se on iskemistä. En tiedä mitä olen kuvitellut että varmaan miehen iskuyritys on jotain että tulee valkoisella hevosella pyytämään treffeille. Ilmankos olen yksin :D

      En kuvittele että jokainen joka juttelee on iskemistä, ja eihän sitä ikinä voi tietää. Mulla yksi mies aloitti jo juttelee koulussa muutamia kertoja viimevuona, en torjunut mutta en tehnyt sen kummempia.

      Nyt molemminpuolista flirttiä, tekis mieli miettii mitä miesten päässä liikkuu. Liian helposti otan sen asenteen että ''ei sitä kiinnosta'' sen viestien perusteella..

      Hmm. Aion kyllä flirttailla ja ehkä jollain tapaa toivon että se pyytää ulos :)
      Ja toivon että ei oo varattu.

      • Nainen4

        Siis mulla aivan sama! Vaikka suunnilleen rautalangasta mies koettais vääntää että on kiinnostunut niin joskus vasta jälkikäteen olen kunnolla tajunnut mistä on ollut kyse. Mutta tyhmyydestä saa kärsiä...


    • juuh

      Selviä merkkejä ainakin minulle on kun nainen tulee juttelemaan, katsoo silmiin ja hymyilee. Ja kun juttu asteelle on päästy niin kertoo jotain itsestään ja kysyy myös minulta asioita elämästäni jolloin tulkitsen tuon niin että hän haluaa tietää olenko kiinnostunut hänestä kerran hän on kiinnostunut minunkin asioista. Tuolloin kysyn jo sitten yleensä suoraan että kiinnostaisiko tavata vaikka kahvikupin äärellä niin voitaisiin tutustua vähän paremmin. Moni nainen sanoo että miehen pitäisi osata jo katseesta tai hymystä tulkita se naisen kiinnostus miestä kohtaan mutta en osaa ainakaan minä vaan kyllä minulle ainakin pitää tulla puhumaan, vaikka tervehtii ja sanoo jotain sen hetkiseen tilanteeseen liittyvää jolloin ainakin itse tartun sitten tuohon aloitukseen jatkaen juttua.

    • asdasdasdsa

      Kyllä itselle riittää lämmin ja hymyilevä katse ja se, että aistii että toinen on kiinnostunut. Aidon kiinnostuksen pystyy kyllä tunnistamaan, jos niitä vain osaa lukea. Itse yritän kyllä tehdä näissä tapauksissa aloitteen, jos vain itselläkin on ihastumisen tunne riittävän vahva.

    • ruma.

      Sanokaa vaan että olen liian ruma teille niin tiedän että ei tarvii edes puhutella.

      • Leuka ylös

        :D nyt vaan vähän itsetuntoa kehiin ja kehitä niitä asioita joita pidät itsessäs kehittämisen arvoisina! kukaan ei ole toivoton tapaus, ei alkujaankaan. epäilisin että olet sinkku. tee itsestäs sellainen että itse pidät itsestäs, niin muutkaan ei voi olla sinuun rakastumatta!!


    • Silmiin katsominen ja hymyily ei riitä ainakaan mulle, eikä muuten vaan juttelukaan. Vaan pitäis olla selkeämmin kiinnostunut, eli on kiinnostunut ja kysyy vähän henkilökohtasemmin eri asioista ym. Ja jos on kauempaa ettei ole jutteluetäisyydellä niin vaikka käsimerkkiä että tule tänne ym. :)

    • justsayiin

      ''Jos haluat nähdä joskus niin ilmoita minulle :)''

      Näin heitin miehelle joka on flirttaillut minulle, tai jutellut. Mikä nyt sit flirttailua, mutta kovin on ollut kiinnostunut. Nyt kun heitin tuon, ei ole kuulunut pariin viikkoon.

      Toi tuli siihen, että nähtiin baarissa sattumalta, sit jälkeenpäin tunnustelin jäätä ja heitin ton. Kai mun on vaan unohdettava?

      • Ensimmäiseksi niin hienoa ja rohkeaa toimintaa sinulta, kumpa useampi nainen tekisi noin. Juuri jotain tuollaista odotan naiselta joka on minusta kiinnostunut ja en ole vielä itse huomannut hänen kiinnostustaan minua kohtaan. Tuo yksi ainoa lause tekee hyvin selväksi että hei, ota minuun yhteyttä koska haluan olla seurassasi. Jos noin selvästä viestistä ei mies ymmärrä tehdä aloitetta niin sitten ei mistään tai ei sitten vaan ole oikeasti kiinnostunut vaikka flirttiä heittäisikin.


    • 13+16

      Tuskin olen ainut joka on tehnyt sellaisen huomion että jos saat selvän aloitteen niin se on 99% tapauksista ei-mieluiselta kohteelta.
      Niiltä kiinnostavilta tapauksilta taas minkäännäköistä aloitetta ei tule.

      • Juuri tuon takia

        Naiset eivät halua niitä aloitteita tehdäkään.


    • taukki poika

      itse olen tyhmä mutta nainen voisi tulla kaupassa ihan suoraan kysymään lähdetkö kanssani ulos tai jos ostaa esim lihapullia niin tulla sanomaan että ei ole ketään miestä ja sinkku nainen ei yksin jaksa syödä oletko vapaa syödään puoliksi tuo oli hyvä mitä joku kirjoitti sanoa ei ole poikaystävää tai miestä niin luulisi että meikäläinenkin voisi tajuta mutta se on varma kun tulee itse kysymään taukkikin tajuaa

    • tyttö

      mä en oikein uskalla sanooihstukselle et tykkään sust meen yleensä ihalukkoo

      • nuoripoika

        Vanhemmat kokeneemmat naiset uskaltaa lähestyä, ja se on seksikästä.


    • ihmehaahuilija

      pääsispä semmosen uhkean naisen pakaroiden väliin

    • Nonih

      Tääkään nainen ei ymmärrä miehiä.. ollenkaan!

      Tässä ollu sutinaa yhden miehen kans (minä tein aloitteen ihan ekaks) mut nyt kun sitten odotan miehen aloitteita niin niitä onki saanu odottaa, ja hidasta on! Kyllä se viestittelee n. 3-4 pv välein ja kyselee kuulumisia jne. ja aina innokkaasti vastaan. Siihen se tyssää!

      Onko kiinnostunut vai ei?? No otapa tuosta selvää kun ei tiedä! Viimeks kun ehdotin tapaamista niin sille ei käynyt, nyt sitten ootan et ehdottaako se jotain.

      Toiveena olis, miehet, että JOS sitä kiinnostusta ON, niin näyttäkää se niin, että sen aikuisten oikeasti myös huomaa!

      • kokototuus

        Joko täys tumpelo naisten kanssa tai sit ei ole oikeesti kiinnostunut/pelaa aikaa kanssasi, oot varasijalla otettavaksi satunnaiskäyttöön jos paremmat vaihtoehdot loppuu. Kun sitten pitkän odottelun jälkeen vihdoin pääset treffeille annat tussua lukitaksesi miehen itsellesi, mutta pelimiestä ei pimppikoukkuun saa kun sillä sitä tussua tulee koko ajan jostain.


      • 12+16

        "Onko kiinnostunut vai ei?? No otapa tuosta selvää kun ei tiedä! Viimeks kun ehdotin tapaamista niin sille ei käynyt, nyt sitten ootan et ehdottaako se jotain. "

        En oikein koe että o oikeesti kiinnostunu tuon perusteella. Ujolle saattaa olla iso kynnys tehdä aliitteita, mutta ei se enää toisen aloitteen jälkeen pitäisi olla ongelma. Kiireitä toki on toisinaan itse kullakin, mutta kyllä vähän tyhmemmänkin luulisi tajuavan ehdottaa toista aikaa huonon ajan tilalle.

        Itse olen kyllä ujo tekemään aloitteita (valitettavasti). Mutta jos kiinnostava nainen tekee aloitteen, mutta aika ei käy, niin täysin 100% varma paikka tehdä vastaehdotus ilman pelkoa pakeista tms. Vähä niinku laittas rahaa pankkiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe