Entäs se lapsen siunaaminen?

fghfdhdfh

Mites on, halveksiiko lapsikastaja vapaiden suuntien lapsien siunaamisia???

Ei pidä vähätellä siunauksen voimaa... Ideaali tilannehan taitaa vapaissa suunnissa olla, että lapsen siunaaminen kantaa lasta siihen asti että hän itse haluaa kasteelle...eikö?

30

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siunaamalla ei pääse taivaaseen, eikä siunaamisessa ole pelastavaa lupausta. Kasteessa on pelastava lupaus, jossa Jeesus itse on.

      "...Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua..."(2.Moos 20:24). Kasteessa eittämättä on Jeesuksen nimen muisto.

      • hjghdjhgjfgh

        Siunaamalla ei ehkä pääse taivaaseen.. mutta missään ei sanota että kastamaton joutuu kadotukseen...


      • hjghdjhgjfgh kirjoitti:

        Siunaamalla ei ehkä pääse taivaaseen.. mutta missään ei sanota että kastamaton joutuu kadotukseen...

        Joh.3:5:

        "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]


        6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]


      • fddfsgdsfg
        weha kirjoitti:

        Joh.3:5:

        "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]


        6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

        No mites tämä Markus 16:16?

        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


        Tuossa selkeästi sanotaan että uskon puute vie kadotukseen, ei kasteen puute.

        Muutenhan tuossa pitäisi lukea: Joka ei usko tai joka ei ole kastettu , se tuomitaan kadotukseen.

        eikö?


      • kjhgcf
        weha kirjoitti:

        Joh.3:5:

        "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]


        6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

        Sinulla ei taaskaan ollut Markus 16:15 oppia teksteissä.
        Siis opetat saatanaa palvelevien herrojesi oppeja.

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        HUOM! raamatun mukaan ei ero saatanasta Paavali saanut!


      • dfslhndsfl
        fddfsgdsfg kirjoitti:

        No mites tämä Markus 16:16?

        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


        Tuossa selkeästi sanotaan että uskon puute vie kadotukseen, ei kasteen puute.

        Muutenhan tuossa pitäisi lukea: Joka ei usko tai joka ei ole kastettu , se tuomitaan kadotukseen.

        eikö?

        Ei kasteen puute kadotakaan, mutta kaste pelastaa kun uskoo


      • Ei muistoja

        Hah, hah..

        Wehalla on erinomainen kyky kuvitella, että tuossa puhuttaisiin mitään kasteesta.
        Tuossahan puhutaan ALTTARIN RAKENTAMISESTA!!!

        Lapsikasteessa saattaa olla KAUKAINEN muisto Jumalan nimestä tai
        kummeista, sillä eihän kukaan muista mitään lapsikasteestaan. Mutta uskovien
        kasteessa ei ei tarvitse muistella, vaan saa elää todeksi Jeesuksen läsnä-olon!

        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja SINUN SYDÄMESSÄSI. Se on se uskon
        sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja
        ja uskot sydämestäsi... " Room 10:8-9


      • ljhgfdes
        dfslhndsfl kirjoitti:

        Ei kasteen puute kadotakaan, mutta kaste pelastaa kun uskoo

        Kaste; Jeesuksen antaman tiedon mukaan pelastaa ihmisen korkeintaa hygieenisesti tappavilta taudeilta, tänäänkin esim. sairaaloissa tuhansia!:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        kaste sanan käännös/tulkinta on väärennetty raamattuun:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kaste on kristillinen toimitus, jossa kastettu liitetään kirkon eli Kristuksen ruumiin jäseneksi. Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma. "


    • Pirkko-pappi

      Hei.
      Ketjun aloittaja kysyy halveksiiko lapsikastaja vapaiden suuntiin lapsien siunaamista. Jos tarkoitat kysymyksesi luterilaisille paperille, olen yksi heistä ja vastaan omasta puolestani. En halveksi. Toivottavasti kukaan ei halveksi kenenkään siunaamista. Siunaamiseen on Ihmisen tuomista Jumalan eteen, Jumalan siunaamiseen pyytämistä. Se on aina hyvä ja tärkeä asia! Jumala siunaa, hänellä on valta, voima ja kunnia. Olen luterilaisen kirkon pappina ja kristittyjä iloinen jokaisesta kasteelle tuodusta, niin pienestä vauvasta, kuin rippikouluikäisestä tai aikuisesta. On hyvä asia, että pieni vauva saa kasteen lahjan, hän saa osakseen Jumalan jokapäiväisen lupauksen armosta, hän liittyy Kristuksen kirkon jäseneksi ja hän saa oikeuden kasteopetukseen.

      Kuka pelastuu; vain kastettu, vain uskossa kastettu vai vain uskova vai myös kastamaton vauva.... Tämä on Jumalan kädessä ja hyvä niin. Hänellä on valta ja voima. Meidän tehtävämme on elää täällä elämäämme omalla paikallamme ja tehdä oma tehtävämme niin hyvin kuin mahdollista ja jättää Jumalan haltuun ne asiat, jotka hänelle kuuluvat.

      Ystävällisesti

      • totuus esiin

        Pirkko-pappi
        kirjoitit:
        "Kuka pelastuu; vain kastettu, vain uskossa kastettu vai vain uskova vai myös kastamaton vauva.... Tämä on Jumalan kädessä ja hyvä niin. Hänellä on valta ja voima. Meidän tehtävämme on elää täällä elämäämme omalla paikallamme ja tehdä oma tehtävämme niin hyvin kuin mahdollista ja jättää Jumalan haltuun ne asiat, jotka hänelle kuuluvat."

        Jeesus otti mukaansa Paratiisiin ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin.
        Jeesus ei ole käskenyt KETÄÄN , puolustus kyvyttömiä lapsiakaan kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen.

        Ole hyvä ja vastaa:
        Millaisen jumalan nimeen sinä opetat?


      • jhgfdres
        totuus esiin kirjoitti:

        Pirkko-pappi
        kirjoitit:
        "Kuka pelastuu; vain kastettu, vain uskossa kastettu vai vain uskova vai myös kastamaton vauva.... Tämä on Jumalan kädessä ja hyvä niin. Hänellä on valta ja voima. Meidän tehtävämme on elää täällä elämäämme omalla paikallamme ja tehdä oma tehtävämme niin hyvin kuin mahdollista ja jättää Jumalan haltuun ne asiat, jotka hänelle kuuluvat."

        Jeesus otti mukaansa Paratiisiin ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin.
        Jeesus ei ole käskenyt KETÄÄN , puolustus kyvyttömiä lapsiakaan kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen.

        Ole hyvä ja vastaa:
        Millaisen jumalan nimeen sinä opetat?

        Pirkko-pappi :lle....

        Jeesus todisti lasten olevan Jumalan Valtakunnan kaltaisia, synnittömiä ja peristynnittömiä sillä sellaisia syntejä ei Jumalan Valtakunnassa ole:
        Markuksen evankeliumi:
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        Luukkaan evankeliumi:
        18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

        Kenen opin mukaan Jumalan Valtakunnan kaltaisesta lapsesta pakko kastettuna tulee muuta kuin herra jumalan palvelija?

        Jeesuksen "sallikaa" sanan ymmärrystä:
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi JA teettää salakavalasti lasten vanhempien lastiksi rikos lapsikaste päätösestä!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi käyttävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!

        OLISKO kumminkin niin, että Jeesuksen tahto tarkoittaa sitä, että lapsi saa OIKEUDEN pitää Luojaltaan saamansa JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDEN?

        Missä ja kuka on toisin kaste ja lapsikasteen asettanut?

        Kaikkivaltiaan Jeesuksen antamien tietojen mukaan, KETÄÄN EI OLE KÄSKETTY KASTETTAVAKSI IHMISIÄ, PIKKU LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN, MAAILMAN KANSOJA RYÖSTÄNEEN JNE RIKOLLISUUDEN herra jumalaa/jumalia palvelevien rikollisuuden orjuuteen tukijoiksi, uhreiksi jne.

        Ilmoita jos tarvitset näyttöä rikollisen kristinuskon rikoksista mm satojen mojoonien ihmisten tappamisista, tapattamisista jne.

        ja

        MUISTA että rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia vaikka sellaisia eksyttäjänä kastaa ja pakko kastattaa!


      • jhgytfds
        jhgfdres kirjoitti:

        Pirkko-pappi :lle....

        Jeesus todisti lasten olevan Jumalan Valtakunnan kaltaisia, synnittömiä ja peristynnittömiä sillä sellaisia syntejä ei Jumalan Valtakunnassa ole:
        Markuksen evankeliumi:
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        Luukkaan evankeliumi:
        18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

        Kenen opin mukaan Jumalan Valtakunnan kaltaisesta lapsesta pakko kastettuna tulee muuta kuin herra jumalan palvelija?

        Jeesuksen "sallikaa" sanan ymmärrystä:
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi JA teettää salakavalasti lasten vanhempien lastiksi rikos lapsikaste päätösestä!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi käyttävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!

        OLISKO kumminkin niin, että Jeesuksen tahto tarkoittaa sitä, että lapsi saa OIKEUDEN pitää Luojaltaan saamansa JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDEN?

        Missä ja kuka on toisin kaste ja lapsikasteen asettanut?

        Kaikkivaltiaan Jeesuksen antamien tietojen mukaan, KETÄÄN EI OLE KÄSKETTY KASTETTAVAKSI IHMISIÄ, PIKKU LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN, MAAILMAN KANSOJA RYÖSTÄNEEN JNE RIKOLLISUUDEN herra jumalaa/jumalia palvelevien rikollisuuden orjuuteen tukijoiksi, uhreiksi jne.

        Ilmoita jos tarvitset näyttöä rikollisen kristinuskon rikoksista mm satojen mojoonien ihmisten tappamisista, tapattamisista jne.

        ja

        MUISTA että rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia vaikka sellaisia eksyttäjänä kastaa ja pakko kastattaa!

        Tämä on ilmeisesti eksyttäjiltä unohtunut!
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Jeesuksen teot osoittavat raamatun ja sen tulkitsimiset eksytyksiksi:
        Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko
        Usko tarkoittaa 1) tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, 2) luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, 3) uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista[1].

        Kaikki se, mitä raamatussa on, ei tule Jumalallisuutta omaavien IHMISTEN lukea:
        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista


      • kjhgfd

        Jos olisit vilpitön niin olisit vastannut!


    • Mark.16. uskova ja kastettu pelastuu ja joka ei usko (tätäkään), ei pelastu.

      • jhgfd

        weha, Noin se toimi kun se uskova kastaja seisoi miekka kädessä suomalaisen edessä ja sanoi jotta "uskot tai kuolet" ja lisäsi siihen vielä itseään kehuen että "me olemme syntisiä ja perisyntisiä uskotko?"

        Suomalais heimo oli kristillisiä eikä kristittyjä ennen rikollisuuden miekka sivistyksen tuomaa perkeleen perisyntiä.
        Sitä todistaa mm Jeesuksen opetuslapsen vierailu suomalais heimon luona!
        Sen ja ne tiedot ovat herraa jumaloivat hyljänneet:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.
        HUOM! Lukekaa tarkkaan sivun nuoli > linkkien sivujen tiedotkin!

        Siis weha on oikeassa, sillä he, jotka ottivat vastaan rikollisuuden herra jumalan oppeineen pelastuivat miekakuolemalta!!!
        Tosin
        kristilliset suomalais heimolaiset jotka pakeni itään pelastuivat kristittyjen miekalla murhaajien hulluuksilta.


    • Wehalla on erinomainen kyky kuvitella, että tuossa puhuttaisiin mitään kasteesta.
      Tuossahan puhutaan ALTTARIN RAKENTAMISESTA!!!


      Ei, ei, tuossa sanotaan, MIHIN TAHANSA säädän nimeni muiston, siinä tulen luoksesi. Kasteessa on Jeesuksen nimen muisto.

      • ei muistoja

        Weha saa elää muistoissaan, mutta Raamattuun uskova voi elää todeksi sen, että
        "missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, SIINÄ minä olen heidän keskellään."

        Uskova ei elä muistoista vaan todellisuudesta!

        Jumala ei ole säätänyt lapsikasteeseen mitääm muistoa!


      • jghjghjghj

        Eikös ehtoollisessa pitäisi olla kyse Jeesuksen muistosta? Eikä kasteessa siis...


      • hoono muisti?
        jghjghjghj kirjoitti:

        Eikös ehtoollisessa pitäisi olla kyse Jeesuksen muistosta? Eikä kasteessa siis...

        Jos kasteessa muistellaan Jeesusta, niin eikös Hän mennyt aikuisena kasteelle???

        Esimerkki velvoittaa!


    • Lasten siunaamista ei luterilaisuudessa mitenkään halveksita ja näin lapsille tehdäänkin mm. ehtoollisella ja muualla. Sen sijaan sitä pidetään vääränä, kun lapset jätetään kastamatta ja ilman Kristusta (Gal.3:27).

      • mnjbh

        Tätä edustat ja nyt teit se virhaan taas, että opetat herrasi oppia "Kristuksen" Nimessä Jeesusta pilkaten;
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Jeesus ei näihin rikollisen kristinuskon rikoksiin ole lähetyskäskyä antanut joten kokeilleppas oikein kovasti miettiä kenen käskystä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/


      • lyhyt "työ"aika
        mnjbh kirjoitti:

        Tätä edustat ja nyt teit se virhaan taas, että opetat herrasi oppia "Kristuksen" Nimessä Jeesusta pilkaten;
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Jeesus ei näihin rikollisen kristinuskon rikoksiin ole lähetyskäskyä antanut joten kokeilleppas oikein kovasti miettiä kenen käskystä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

        "...palaan työhöni..."


      • ssgdgdsfgdsfg

        se on ihan sama mitä luterilaisuudessa ajatellaan... luterilaisuus on kuitenkin ollut osallisena sellaisessakin asiassa kuin natsi-saksa ja holokausti... joten se siitä sen uskontokunnan uskottavuudesta.. melkein pahempi kuin islam siis... vaikka Jeesusta nimellisesti tunnustaakin...


    • Hei

      Ei tulisi mieleenkään halveksia siunausta.

      Meistä jokainen tarvitsee siunausta joka päivä ja erityisen paljon siunausta tarvitsee pieni lapsi. Kastejuhlassa on tärkeää myös se, että lapselle tärkeät ihmiset kokoontuvat kiittämään uudesta elämästä, siunaamaan lasta ja rukoilemaan hänen puolestaan. Lapsi tarvitsee esirukouksia myös tulevaisuudessa ja siihen kaikkia läheisiä - erityisesti kummeja rohkaistaan.

      Kaste on sakramentti. Se tarkoittaa myös sitä, että se on salaisuus ja mysteeri. Ei tarvitse kokonaan selittää eikä edes ymmärtää. Mysteerejä kunnioitetaan!

      Päivi-pappi Hämeestä

      • sanahelinää!!

        Päivi-pappi yrittää kauniilla sanonnoilla sotkea asioita keskenään ja johtaa ihmisiä
        harhaan.
        Totta kai jokainen tarvitsee siunausta ja Jeesus itse antoi siitä esimerkin, miten
        lapsia tulee siunata.
        Miksi Päivi-papille se ei riitä??

        Pakollinen lapsikaste ei ole pelkkä siunaus vaan siinä yritetään vastoin Raamatun sanaa tehdä vauvasta Jumalan lapsi, ja siinä hän muka saa synnit anteeksi ja
        taivaskelpoisuuden.
        Lapsi on muka perisynnin vallassa ja kadotetu.

        Eivät nuo kauniit fraasit, joita Päivi-pappi viljelee, muuta tätä tosi-asiaa miksikään,
        vai onko hän hylännyt kirkon virallisen opetuksen? Eivät nyky-ajan kummit
        rukoile lapsen puolesta, koska eivät useinkaan edes itse usko Jeesukseen eivätkä
        kirkon oppeihin.


      • jhuygtfds

        Rohkenen epäillä, satoja miijoonia ihmisiä tappaneen, tapattaneen rikollisuuden edystajien antamia siunauksia!!!
        Jeesus ei käskenyt ketään, lapsiakaan kastettavaksi ja siunattavaksi rikollisuuteen jolla ei ole Jeesuksen seurakuntia tai Jeesuksen opetuslapsia.

        Luukas 20:
        45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

        Mark. 13:21
        Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko"


    • palkka papit helisee

      Siinä on päivillä sananhelinää ja kilinää, kun oikeaa asia ei ole eikä halutakkaan olevan, niin sitten se onkin koko kaikki yhtä mysteeriä.

      laittakaa vielä virsikirja ja katkismus vauvan tyynyn sisälle, niin johan on mysteeriä kerrakseen.

      vaaleanpunaista.

    • Heippa!

      Tässä kohdassa haluan puolustaa nykyajan kummeja. Olen nähnyt välähdyksen monista kummeista ja näen heissä sekä halua uskoa niinkuin kirkko opettaa että halua rukoilla lapsen puolesta. Hyvin usein kummit arvostavaat suuresti saamaansa luottamustehtävää.

      Tehtäväni pappina ei ole asettaa kummien uskolle suuria kriteerejä. Pieni usko on riittävä, sinapinsiemenistä kasvaa suuria puita....

      Päivi-pappi Hämeestä

    • lkjhgfds

      Jumala ja Jeesus ei ole vaihtuneet!
      Ja se merkitsee että evankeliumeissa olevat tiedot ovat Heidän totuus ja niissä ei käsketä kastaa ketään rikollisen kristinuskon seurakuntiin.

    • lkjhgfds

      JEESUKSEN EVANKELIUMIA Markuksen mukaan:
      10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
      10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
      10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

      LAPSIAKIN TAPPANEELLE JA TAPATTANEEN RIKOLLISUUDELLE OPPIA:
      10:17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
      10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
      10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"

      Markuksen evankeliumi:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
      Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
      -Matteuksen evankeliumista
      -Markuksen evankeliumista
      -Luukkaan evankeliumista
      -Johanneksen evankeliumista

      Te, herrojenne ja herra epäjumalienne oppeja kasteesta opettavat lopettakaa valehtelemasta Jeesuksen Nimeen. Palvelkaa herrojanne niiden omassa nimissä. Ilmeisesti tiedätte, ettei Jeesus ole ketään käskenyt kastaa ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen rikollisuuden orjuuteen. Häpeätte herrojanne ja sen vuoksi Jeesusta pilkaten Jeesuksen Nimeen valenhtelette. Hävetkää!

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe