Rintaliivit Italiasta

cocoo

Olen menossa huhtikuussa Roomaan, ja ajattelin ostaa sieltä itselleni vihdoin oikeankokoiset rintaliivit. Kokoni on 65G/70F (ei todellakaan mikään helppo koko), ja haluaisin kysyä teiltä tiedättekö myydäänkö "muodin kaupungissa" tämän kokoisia rintsikoita? Ja minkälainen hintataso siellä on alusvaatteiden suhteen? Lisäksi vielä kysyn mitä kokoa olen Italian mittataulukoissa?

5

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Madde-

      Italiassa ympärysmitta on numerolla 1-5. Tavallisissa kaupoissa kuppikokoa ei ole vaan liivit menee niin että koossa 1 kuppi on A, koossa 2 kuppi on B jne...

      Pienin ympärys on yleensä 1 eli meidän eurokoko 70. Joissakin kaupoissa on merkitty erikseen kuppikoko.

      eli sun koko olisi 1F tai 0G (jos sellaista on?). Iso kuppi ja pieni ympärys on aika harvinainen siellä! En muista yhtäkään italialaista merkkiä, joka tekisi tuossa koossa liivejä.

      Eli etsi kauppoja, joissa on ulkomaisia merkkejä, vaikkapa ranskalaisia luksusliivejä, jos rahaa riittää, niistä voit löytää sun kokoa.

      Italia ei ole tavaratalojen maa, mutta Piazza Fiumella on tavaratalo la Rinascente, siellä on joitain merkkejä, esim. Chantelle ja Passionata.

      Ostoskauduilla on sellainen kuin Brighenti Alberto, Via Frattina 7.

      Sitten kauempana on Jolie Lingerie, Via Tuscolana 801. Siellä on ranskalaista merkkiä Simone Perele.

      Noissa on ainakin merkkejä, jotka valmistaa sun kokoa, mutta mitään takeita ei ole että kaupassa tuota kokoa on.

      Parhaat rintaliivimaat meidän koossa on Ranska, Englanti, ja Puola.

    • kdkdkd

      Enpä osaa Italian valikoimasta sanoa, mutta varmasti oikean kokoisia liivejä löytyy myös kotimaasta. Kannattaa suunnata oikeaan alusvaateliikkeeseen ja suosiolla unohtaa H&M, Lindex, Prisma tyyppiset liikkeet, joissa kuppikoko usein pysähtyy D-kuppiin. Toinen vaihtoehto on etsiä liivejä netistä, esim http://www.lumingerie.fi/ on erikoistunut isoihin kuppikokoihin.

      Halvallahan liivejä ei löydä eikä väri- tai mallivalikoimaa ole hirmuisesti, sen olen itse ainakin hyväksynyt jo aikoja sitten (itse kokoa 65F/70E). Mieluusti kuitenkin satsaan 50-100 eur/liivi, mikäli saan hyvät, oikean kokoiset ja tukevat liivit vastineeksi.

    • -Madde-

      Melkein voisi sanoa, että jopa Suomessa on helpompi löytää jotain kuin Italiassa. Petyin Rooman valikoimiin - Ja juu olen shoppailut myös Venetsiassa, joten aika samat oli sielläkin markkinat. Ei voi Pariisiin ja Lontooseen verratakaan näissä kuppimitoissa.

      Jos Suomesta käsin liivejä etsii, sitten menee näin:'

      Jos balconettetyyppiset liivit käy, sitten brittiläisistä merkeistä (Freya, Fantasie, Panache, yms.) löytyy keskilaatuista liiviä kohtuullisen edullisesti. Verkkokaupat Bravissimo, Figleaves, Brastop, Boux Avenue...

      Suomessa samoja merkkejä netissä myy tuo yllä mainittu Lumingerie ja ainakin pääkaupunkiseudulla jotkut kaupatkin (Sokos, Funky Lady).

      Suomessakin myynnissä on sellaisia laadukkaita eurooppalaisia merkkejä kuin Simone Perele, Chantelle, Primadonna ja Twist. Ainakin Funky Lady ja Stockmann Helsingissä myyvät. Myös erikoisliiviliikkeet muualla Suomessa.

      Laatu ja tyyli on paras ranskalaisissa, mutta kalliita ovat. Itse ostan joko kalliit liivit harvemmin tai sitten kyttään alesta hyviä useammin. Sama raha menee, joten en tyydy todellakaan mummobeigeihin.

      Puola on todella suurissa kupeissa tunnettu maa, sieltä saa edullisesti tilattua mittatilauksenakin liivit kuulema (Ewa Michalak). Tavallisia merkkejä kuten Krisline ja Gorsenia myydään Suomessakin, ainakin tuo Lumingerie taisi jotain noista myydä.

      Tässä tuli nyt vaihtoehtoja, jos Roomassa ei tärppää.

    • Naas 28v

      Minä suosin Lindexin perus t-paitaliivejä!!! Kokoni 65F tai 70E vähän painon heittelystä riippuen. Ne on ihan parhaat mitä olen omassa koossani löytänyt. Edes kalliit merkkiliivit eivät ole näitä päihittäneet, joten ostan liivini nykyään vain Lindexistä.

      Ainoa huono puoli on suppea valikoima. Väreinä koossani on vain musta, valkoinen ja beige. Olisi kiva käyttää jos muunkin värisiä liivejä. Siksi olenkin alkanut muokkaamaan niitä itse.

      Ostan liivit joissa on sopiva kuppi. Rinnanympäryksellä ei ole väliä, sillä piennenän sen sopivaksi. Kokoni 65F ja 70E ovat keskenään rinnakaiskokoja. Näiden rinnakkaiskoko on myös 75D. Siitä koosta löytyy jo paljon kattavampi valikoima. Etsin siis mieluisat liivit koossa 75D ja käyn kopissa sovittamassa että kuppi on hyvä. Kotona ratkon hakaslistat pois ja kavennan rintaliivien ympärystä tarvittavan määrän (n.10cm) ja ompelen hakaslistat takaisin paikoilleen. Useimmiten myös olkainten paikkaa takana on siirrettävä.

      Tähän mennessä olen tehnyt kolmet liivit itselleni ja kaikki ovat juuri täydellisiä! Ja olen tehnyt nämä muutokset halpoihin liiveihin kokeilumielessä, jos ne eivät toimikkaan. Enää en aijo siis ostaa ylihintaisia "mukaniinhyviä" liivejä ja panostan vihdoinkin kauniisiin liiveihin. Sain vihdoinkin mintun vihreät ja vaalean punaiset sekä kukalliset liivit.

      Jos itselläsi on ompelutaitoa suosittelen tätä! Tai jos et ole ompelutaitoinen, älä arastele viemästä liivejä ompelijalle korjattavaksi. Työ on helppo, joten hintakaan ei ole kova.

      Ei enää mummoliivejä rintaville naisille!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe