Kuinka päästä näyttelijäksi?

Epätietoinenalku

Hei!
Niin typerältä kuin tuo kysymys kuulostaakin, olen sen kanssa vakavissani.
Monta vuotta ovat ihmiset minulle toistaneet, että minun pitäisi suunnata näyttelijän uralle, mutta olen aina vastannut ettei se ole mahdollista ilman, että on monta vuotta rehkinyt teatterissa ensin.
Kumminkin tämä palava himo päästä näyttelemään on käynyt liian suureksi, ja minun on vain pakko lähteä toteuttamaan unelmaani, vaikka sitten hitaalla nousulla.
Tällä hetkellä minulla ovat opiskelut kesken, ja rahatilanne erittäin huono, joten en pysty aloittamaan mitään näyttelijäkursseja tähän hätään, saatika maksamaan teatterin lukukausi maksua.

Kyllä, olen yrittänyt netistä löytää vastauksia tähän, mutta en ole löytänyt suoraa vastausta. Tähän asti ainoa mitä olen saanut aikaiseksi oli liittyminen kelaamo.fi:hin.

Joten nyt pyydänkin taas luotettavalta Suomi24.fi:ltä apua, mitä kautta löydän koe-esiintymisaikoja, näyttelijä-hakemuksia yms?

Ja jos se vaikuttaa mitenkään, olen kotoisin Turusta.

Kiitän ja kuittaan jo etukäteen!

3

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopa2

      Googleta mut kilpailu on niin kovaa et tuskin kukaan sulle kertoo... Ja kannattaa kullä alottaa ihan sieltä harrastelijateatterista harvemmin ne suuret roolit nenän eteen tupsahtaa. Tiiän et kuulostaa ikävältä mut toi on totuus

    • Epätietoinenalku

      Kiitos vastauksesta. Tämä olikin ihan selvällä järjellä arvattavissa että minimini rooleista koko homma lähtee käyntiin, jos lähtee.
      Kuitenkin nuo harrastelijateatterit ovat niin kalliita, ettei vain yksinkertaisesti ole varaa.
      Ja jotain tälläistä uumoilinkin etteivät tietäjät ole kovin halukkaita kertomaan.

      Ehkä sitten odottelen että on varaa maksaa tuota teatterihommaa, vaikkei sitten tulisikaan suurta julkkista (kröhöm, joita suomessa tunnetusti onkin erittäin paljon), niin saanpahan ainakin kokemusta. Sitten joskus.

      • tilulilltt

        Ei maksa mitään kun lähdet paanalle tai torille esittämään itseäsi tai mita tahansa roolia.yhteisötaidet.jokainen vastaantulija on vastanäyttelijäsi.yllättävää.ei kässäreitä!taiteen vapaus!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe