Parisuhde liikalihavan kanssa?

pohtija1

Olen tavannut erään miehen jonka kanssa tulen todella hyvin juttuun, ajatusmaailma on samanlainen ja arvot jne, mutta hän on liikalihava, itse olen normaali mitoissa.
Sanoin hänelle että se jokin uupui, sen sijaan että olisin kertonut hänelle todellisen syyn eli sen että hänen lihavuutensa vaivaa minua.
Hän haluaa että olen rehellinen jne, mutta onko tuo sellainen asia missä ei kannata olla?
En todellakaan halua aiheuttaa kenellekkään mitään haittaa henkiselle tasolle sanomalla asiasta.
Itselleni eräs mies on sanonut aikoinaan että hän ei halua seurustella työttömän kanssa ja se on vaivannut minua siitä lähtien, joten ajattelen nyt että aiheuttaisin tälle miehelle traumoja kertomalla oikean syyn.
Toisaalta eihän sitä tiedä jos hän haluaisi laihduttaa, mutta en tietenkään voi pyytää ketään muuttumaan.
Harmittaa vain aivan älyttömästi jos kaikki on vain painosta kiinni kun muuten tullaan toimeen todella hyvin jne.
Onko teillä omia kokemuksia tai jotain neuvoja tai toisia näkökantoja ajatella asiaa tai jotain vastaavaa?
En etsi kuitenkaan mallinmitoissa olevaa miestä, eli mahakas mies ei haittaa, mutta liikalihavuus on jo terveydenkin kannalta huono.

26

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järki käteen

      Onko liikalihavuus kriteeri olla olematta parisuhteessa? Pinnallista, eikö totta? Toivon, että mies laihduttaa oman itsensä takia ja sen jälkeen ei edes vilkaise naiseen, joka ei häntä hyväksy sellaisena kuin hän on. Tai oli.

    • etiparempi

      Sano vaan suoraan , rehellisyys kunniaan ja jos äijä ei kehtaa pitää huolta kunnostaan , tuskin se pitää huolta sustakaan.

    • siitä vaan..

      Kyllä mun mielestä se olisi ihan reilua sanoa suoraan, mies tietää sitten mitä korjata. Laihduttaminen on sentään asia mihin voi vaikuttaa, aika moni nainen hylkää miehen esim. pituuden perusteella mille et voi tehdä mitään..

    • dgrdrg

      Todella ärsyttävää että naisia usein haukutaan siitä että he ovat tekopyhiä kun he sanovat vain välittävänsä luonteesta, mutta jos kertovat että ulkonäölläkin on väliä niin sitten on pinnallinen. Eiköhän miehet ja naiset ole yhtä pinnallisia. Tämä siis miehen mielipide.

      Mutta joo ei ole helppo paikka sulla. Eikä tässä ole mielestäni oikeeta ja väärää. En hirveästi itse luottaisi siihen että mies alkaisi laihduttaa sinun takiasi ainakaan merkittävästi. Se on kuitenkin vahva elämän tapa ja vahvoja tapoja ei helpolla muuteta

    • läski oon.

      Naiset ei halua lihavaa miestä ja sen pitäis olla yleisesti tiedossa joten voit sanoa sille kauniista ettäon liina läski. Edes lihava naiset ei halua lihavaa miestä. Itsellä on 10 kg liikaa painoa ja ei naiset ole halunnueet mitään tutustua.

      • Pyöreyskunniaan

        Ei 10 kiloa ylimääräistä ole todellakaan liikaa! Kun aletaan puhua jo useista kymmenistä kiloista niin se on läskiä. Itsekin naisena pidän miehistä, joilta löytyy hieman vatsaa, ruipeloa en koskaan ottaisi.


    • tapaillakovaiei

      Itselläni sama tilanne. Olen tavannut nyt pari kertaa todella mukavan miehen ja ajatuksemme tuntuvat klikkaavan yhteen. Jotenkin heti tuntui kuin olisimme tunteneet kauemminkin. Hän vain on todella suurikokoinen, enkä puhu pituudesta. Itse painoin ennen myös 30 kiloa enemmän, mutta laihdutin. Nyt olen yrittänyt pitää itsestäni huolta liikkumalla ja syömällä hyvin, mutta pelkään että itsekin alkaisin lihoa jälleen tämän miehen kanssa.

      Olen todellisen pulman edessä. Ainoa selvä miinus hänelle on reilu ylipaino. Pidän hänestä, mutta en tunne vetoa mitä tulee ulkonäköön, vaikka luonteen ja mieltymysten perusteella kaikki on melkein täyttä kymppiä. Okei, olemme tavanneet vasta sen pari kertaa, mutta silti. Käyn todellista taistelua tässä itseni kanssa. Olen nainen, joka on aktiivinen myös sängyn puolella. Jaksaisiko mies tehdä hommansa vai saisinko minä hoitaa meidät molemmat? Onnistuuko mies jotenkin houkutella liikkumaan kanssani? Asumme 20 kilometrin päässä toisistamme eli sen puolesta haastava tilanne.

    • 10 kiloa mullakin

      10 kilon ylipaino ei ole vielä mitään mutta jos mies tai nainekin painaa niin paljon,ettei pysty kengännauhoja sitomaan istumatta niin ollaan jo pitkällä:) Miehellä iso vatsa haittaa jo seksiäkin.Mä sanoisin varmaan suoraan,että oot tosi ihana mutta toivoisin,että laihduttaisit hiukan.Tai sitten van suhteeseen ja liikutat ukkoa niin paljon,että laihtuu:)Voihan olla,että hän on vain peruslaiska tai yksinäinen,joka aiheuttaa lihavuutta.Itse tapasin miehen, jolla on kunnon tissit ja ne eivät kyllä silmää hivelleet:)=)=)

    • ole onnellinen

      ilmeisesti on pinnallista ihastumista aito rakkaus ei katso kokoa työttömyyttä jne jos aidosti tunnet vetoa ota miehesi mutta jos kipinä puuttuu niin minusta kannattaa sanoa että se jokin jää uupumaan mutta muista aitoa rakkautta ei ole helppo löytää

      • tätimoonika

        Ei noin lyhyessä voikaan rakastua, tai ainakaan luoda kestävää rakkautta ei sitä pöksyrakkautta. Tilanne on hankala kieltämättä ja ymmärrän kirjoittajia. Molemmat pitävät itsestään huolta ja arvostat hyviä elämäntapoja, liikuntaa ja kaikkea mikä siihen liittyy. Miehet taas kuulostavat "poikamiehiltä", jotka laittavat ruoaksi kasan ranskalaisia ja nakkeja ja keksivät tekosyitä olla liikkumatta. Voin tietenkin olla myös väärässä, mutta tunnen tällaisia miehiä.

        Toivottavasti saatte pulmiinne ratkaisut luotua! Ymmärrän, että tilanne on teille hankala sillä ihan ensimmäisenähän toiseen rakastutaan silmillä ja sitten vasta oppii tuntemaan toista ja mahdollisesti rakastuu myös sisimpään. Kun kyseessä ovat todella isot miehet, jotka eivät juuri teidän makuanne vastaa ja herätä seksuaalista mielenkiintoa niin ymmärrän miten vaikealta itsensä vakuuttelu tuntuu. Joudutte todella taistella, sillä kumpikaan tuskin haluaa olla oikeasti pinnallinen, varsinkaan sinä, joka olet itsekin ollut pulleampi neitonen joskus. Toivon, että saatte miesten kanssa puhuttua ja heidän oman terveytensä takia he haluaisivat pudottaa muutaman kilon


      • makoilija,.,7

        Hah, vain luuseri ottaa työttömän sohvaperunan.


    • oiiuyyghjknnbvccghjk

      Aika hölmöä jos kerran jo ihmisestä tykkää, joka on itsessään jo aika paljon.

    • tapaillakovaiei

      Kirjoitinkin tänne aiemmin, että olen samassa tilanteessa kuin pohtija1. Tapasin tämän miehen nyt lopulta 4 kertaa ja minun oli vain pakko myöntää itselleni, että vaikka pidänkin hänen luonteestaan ja että osaa herrasmiehen käytöstavat niin silti sairaalloinen ylipaino on välissämme, kirjaimellisesti. Miehen työpaikka on alle 2 km päässä asunnoltaan, eikä edes halua saati jaksaisi kävellä/pyöräillä sitä edes satunnaisesti. Hän esitteli minulle paikkakuntaa, jolla asuu ja sielläkin kuljimme aina autolla niin pitkälle kuin mahdollista. Lopulta siis se ylipaino ei ole se syy miksi lopetin seurustelun vaan se elämäntapa, joka on osasyynä ylipainolle. Minä haluan liikkua ja mies ei ollenkaan vaan kulkee alle kilometrin kauppamatkatkin aina autolla.

      Haluankin siis antaa muille samassa tilanteessa oleville neuvoksi, että kysykää vaivihkaa ja selvittäkää erityyleillä miehen/naisen halu liikkua. Ehkä hän voisi haluta hyvässä seurassa, mutta jos ei niin ei sille mitään voi. Se halu pitää tulla itsestään ja sinä voit itse vain hieman avittaa ja kannustaa siinä. Ei se ylipaino ole ongelma vaan se elämäntapa sen takana.

      • uuhhy6utrf5ikjhbkilb

        No mikä siinä haittaa, eikö sitä lenkkiseuraa kavereista löydy?


      • tapaillakovaiei
        uuhhy6utrf5ikjhbkilb kirjoitti:

        No mikä siinä haittaa, eikö sitä lenkkiseuraa kavereista löydy?

        Kuten kirjoitin niin se elämäntapa on syynä, ei se ettei lähtisi juuri minun kanssa lenkille. Jos mies ei voi edes alle kilometrin matkaa edes joskus kävellä/pyöräillä tms. ja syö vain roskaruokaa niin elämäntapamme ovat liian erilaiset, eikä arki voisi sujua. Mies jo hengästyi pienestä mäestä niin miten jaksaisi edes sängyssä tai ylipäätään jos aikaa kuluisi ja saisimme lapsia niin ei jaksaisi heidän kanssaan edes leikkikentälle lähteä.


      • 877iopppppåååååååååå
        tapaillakovaiei kirjoitti:

        Kuten kirjoitin niin se elämäntapa on syynä, ei se ettei lähtisi juuri minun kanssa lenkille. Jos mies ei voi edes alle kilometrin matkaa edes joskus kävellä/pyöräillä tms. ja syö vain roskaruokaa niin elämäntapamme ovat liian erilaiset, eikä arki voisi sujua. Mies jo hengästyi pienestä mäestä niin miten jaksaisi edes sängyssä tai ylipäätään jos aikaa kuluisi ja saisimme lapsia niin ei jaksaisi heidän kanssaan edes leikkikentälle lähteä.

        Jos ihmisestä pitää niin eiköhän kannattaisi kokeilla, eikä tehdä mitään ennustuksia. Kummasti parisuhteessa ruokailutottumuksetkin muuttuvat.


    • kiltti mies.

      "En todellakaan halua aiheuttaa kenellekkään mitään haittaa henkiselle tasolle sanomalla asiasta."

      Naiset aiheuttaa aina haittaa kun antavat pakit miehelle. Itse vedän sellasia 25-35 kilsan lenkkejä kesällä fillarilla ja talvella olen käynyt salilla mutta ei tällänen huonokuntoinen läski sohvaperuna kelpaa siltin. Salillekin kun polkee niin siinä tulee jo 10 kilsaa polkemista.

      • nainen1992

        Vau, jos todella liikut noin paljon niin saat ainakin minulta pisteet! :D Eivät naisetKAAN katso aina vain ulkonäköä vaan siihen liittyy elämäntavat sen takana. Jos miehen hiukset olisivat rasvaiset ja naama kukkisi niin voisi päätellä ettei hän huolehdi hygieniastaan? Jos taas mies on isonpuoleinen niin tietenkin ensireaktio on opittujen mallien mukainen: Hän ei liiku. Itsellänikin 20 kiloa ylimääräistä (167cm/92kg) ja liikun joka viikko lenkkeilen tai kuntosalilla. Myös pyöräilen paljon, silti painoa on aina ollut johtuen ruokailutottumuksista. Silti olen todella tyytyväinen itseeni ja varmasti kunnollani yllättäisin monet, jotka epäilevät muuta. Ei läskiys ja laiskuus kulje aina käsi kädessä.


      • mvien
        nainen1992 kirjoitti:

        Vau, jos todella liikut noin paljon niin saat ainakin minulta pisteet! :D Eivät naisetKAAN katso aina vain ulkonäköä vaan siihen liittyy elämäntavat sen takana. Jos miehen hiukset olisivat rasvaiset ja naama kukkisi niin voisi päätellä ettei hän huolehdi hygieniastaan? Jos taas mies on isonpuoleinen niin tietenkin ensireaktio on opittujen mallien mukainen: Hän ei liiku. Itsellänikin 20 kiloa ylimääräistä (167cm/92kg) ja liikun joka viikko lenkkeilen tai kuntosalilla. Myös pyöräilen paljon, silti painoa on aina ollut johtuen ruokailutottumuksista. Silti olen todella tyytyväinen itseeni ja varmasti kunnollani yllättäisin monet, jotka epäilevät muuta. Ei läskiys ja laiskuus kulje aina käsi kädessä.

        Kyllä sinulla on ainakin 30 kg läskiä, velehtelematta.

        Aiotko tehdä tälle mitään?


        Tässä ketjussa ei muuten kukaan nostanut esiin sitä hyväksyttävyyden eroa, johtuuko ylipaino puhtaasti huonoista elämäntavoista vaiko sairauksista. Esim. kilpirauhasen vajaatoiminta on sellainen mikä herkästi lihottaa, vaikket mitään söisikään.


      • nainen1992
        mvien kirjoitti:

        Kyllä sinulla on ainakin 30 kg läskiä, velehtelematta.

        Aiotko tehdä tälle mitään?


        Tässä ketjussa ei muuten kukaan nostanut esiin sitä hyväksyttävyyden eroa, johtuuko ylipaino puhtaasti huonoista elämäntavoista vaiko sairauksista. Esim. kilpirauhasen vajaatoiminta on sellainen mikä herkästi lihottaa, vaikket mitään söisikään.

        Tiedoksi, että olen pudottanut painoani huimat 40 kiloa eli sen verran olen tehnyt asialle aivan yksin ja vuoden aikana. Käyn kuntosalilla, enemmistö kerroista on lihastreeniä eli ei todellakaan puhuta 30 kilosta rasvaa. Painoindeksit ovat tuttuja ja sielläkin mainitaan nykyisellä painolla, että minun tulisi tiputtaa vielä juurikin tarkalleen 22 kiloa kiloa ollakseni "normaalipainoinen", mutta kun lihaskin painaa ja sitähän minulta myös löytyy. Olen tyyväinen itseeni, enkä koe itseäni mitenkään läskiksi, vaikka vielä painoa on. Liikun, enemmistö ruokailuista on oikeaoppista niin en näe tilanteessani mitään väärää. Olen tyytyväinen näin.


      • --------------
        nainen1992 kirjoitti:

        Tiedoksi, että olen pudottanut painoani huimat 40 kiloa eli sen verran olen tehnyt asialle aivan yksin ja vuoden aikana. Käyn kuntosalilla, enemmistö kerroista on lihastreeniä eli ei todellakaan puhuta 30 kilosta rasvaa. Painoindeksit ovat tuttuja ja sielläkin mainitaan nykyisellä painolla, että minun tulisi tiputtaa vielä juurikin tarkalleen 22 kiloa kiloa ollakseni "normaalipainoinen", mutta kun lihaskin painaa ja sitähän minulta myös löytyy. Olen tyyväinen itseeni, enkä koe itseäni mitenkään läskiksi, vaikka vielä painoa on. Liikun, enemmistö ruokailuista on oikeaoppista niin en näe tilanteessani mitään väärää. Olen tyytyväinen näin.

        Elätkö sinä harhoissa? 167-senttinen 92-kiloinen nainen on vakavasti lihava.
        Jos et ole steroideja vetävä painonnostaja, sinulla on ainakin se 25 kiloa ylipainoa.
        Se on aika huikea määrä alle 170-senttiselle naiselle. Voisin vaikka vannoa, että se myöskin näkyy ja tuntuu jokapäiväisessä arjessa.

        Nimimerkistäsi päätellen olet myös hyvin nuori, eli ikääntymiselle tyypillinen painon nousu ei hurjaa ylipainoasi selitä.

        "Mutta ku mulla on tota lihasta". Voi jeesus miten voi olla todellisuudentaju kadonnut.


      • nainen1992
        -------------- kirjoitti:

        Elätkö sinä harhoissa? 167-senttinen 92-kiloinen nainen on vakavasti lihava.
        Jos et ole steroideja vetävä painonnostaja, sinulla on ainakin se 25 kiloa ylipainoa.
        Se on aika huikea määrä alle 170-senttiselle naiselle. Voisin vaikka vannoa, että se myöskin näkyy ja tuntuu jokapäiväisessä arjessa.

        Nimimerkistäsi päätellen olet myös hyvin nuori, eli ikääntymiselle tyypillinen painon nousu ei hurjaa ylipainoasi selitä.

        "Mutta ku mulla on tota lihasta". Voi jeesus miten voi olla todellisuudentaju kadonnut.

        En enää voi kuin nauraa :D Varmaan itse olet sitten täydellisissä missimitoissa kun voit noin puhua.. Tai sitten todella katkeroitunut omasta vatsasta ja haluat myös muita pilkata. Kuitenkaan ei hyvää käytöstä. Kyllä, olen nuori iältäni, mutta selvästi kypsempi, sillä en ala muita netin suojassa pilkata. Tämä on asiallinen viestiketju, tuskinpa tarkoitettu toisten haukkumiseen/moittimiseen vaan juurikin ongelmien käsittelyyn asiallisesti.


      • Jaskak
        nainen1992 kirjoitti:

        En enää voi kuin nauraa :D Varmaan itse olet sitten täydellisissä missimitoissa kun voit noin puhua.. Tai sitten todella katkeroitunut omasta vatsasta ja haluat myös muita pilkata. Kuitenkaan ei hyvää käytöstä. Kyllä, olen nuori iältäni, mutta selvästi kypsempi, sillä en ala muita netin suojassa pilkata. Tämä on asiallinen viestiketju, tuskinpa tarkoitettu toisten haukkumiseen/moittimiseen vaan juurikin ongelmien käsittelyyn asiallisesti.

        Upeaa nainen1992! Oon ite myös pudottanu painoa paljon ja kyllä silti vaaka näyttää vielä melko paljon mutta sentit vyötäröllä tai pikemminkin niiden puuttumine kertovat totuuden. Paljon jäänyt kyllä myös ylinääräistä nahkaa joka painaa ja ajattelin että se onko sinullakin? Oletko saanut kiinteytettyä?


    • treenaajaHS

      Halusin tuoda myös oman kantani keskusteluun: vaa'an lukema ei aina kerro koko totuutta. Tämän olen saanut itse oppia aikoinani kun harrastin vielä fitnessurheilua. Nykyään toimin PT:nä ja työssäni olen saanut myös yllättyä katsoessani vaa'an näyttävän paljon enemmän mitä kuvittelisin asiakkaan kohdalla. Nainen1992: kerroit että syöt pääasiassa oikeaoppisesti. Sisältääkö ruokasi paljon hiilareita tai suolaa? Se voisi selittää nimittäin myös miksi vaaka näyttää enemmän. Käypä katsomassa kyseinen linkki: http://www.voice.fi/ilmiot/kuntoguru-todisti-etta-vaaka-ei-kerro-koko-totuutta-pudotti-ja-lihotti-11-kiloa-kahdessa-vuorokaudessa/8/55995

      • nainen1992

        Jaskak: Olen onnekas että enemmistö nahasta on laihdutuksen aikana jo kiinteytynyt, mutta valitettavasti ojentajat, vatsa ja sisäreidet ovat vielä melko löysät ylimäätäisen ihon vuoksi. Sen vuoksi kasvatankin lihasmassaa, että myös harrastan paljon aerobista liikuntaa, joka kiinteyttää ihoa. Leikkaus käynyt myös mielessä, mutta yritän ensin muilla keinoin kiinteytyä


    • nimi.merkki

      Olen itse ylipainoinen ja seurustellut sairaalloisen ylipainoisen kanssa. Eniten suhteeseen vaikutti, ettei hänellä riittänyt kunto tehdä juuri mitään. Itse pidän esim. urheilusta ylipainosta huolimatta ja kunto on ihan ok. Painon hänellä lisääntyessä ei seksikään ts. yhdyntä onnistunut. Yli vuoden olimme seksittömässä suhteessa. Hän ei kokenut laihduttamista tarpeelliseksi, eikä itseäni tyydyttänyt seksitön parisuhde.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe