Kuuluuko menieren oireisiin

Jaska7777

Kuuluuko menieren oireisiin, siis nimenomaan kohtauksen aikana särky korvan seudulla, takaraivossa ja joskus jopa tuossa silmien ja nenävarren alueella??

6

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -68

      Hei Jaska! Itselläni kohtauksen aikana tuntuu korvassa kova paine, päässä myös paineen tunnetta. Minulla yleensä takaraivo kipu tulee kun kohtaus rupee hieman helpottamaan tai kohtaus on alkamassa. Silmän värvettä minulla on välillä, mikä myös kuuluu menieren tautiin. Kaikilla ei tule sitä. Onko sinulla todettu menieren tauti?

      • Jaska7777

        Minulla ei ole todettu, mutta itse epäilen sitä. Äitilläni on se niin ajattelin että itsellänikin saattaa olla. Vissiin aika vaikea todeta sitä, vai onko siihen joitain kokeita millä se diagnosoidaan?


      • -68
        Jaska7777 kirjoitti:

        Minulla ei ole todettu, mutta itse epäilen sitä. Äitilläni on se niin ajattelin että itsellänikin saattaa olla. Vissiin aika vaikea todeta sitä, vai onko siihen joitain kokeita millä se diagnosoidaan?

        Hei Jaska7777!
        Kyllähän se on vaikea todeta. Itselläni oli jo ensimmäiset oireet 15 vuotta sitten. Diagnoosiin sain vasta elokuussa 2010. Taudillehän tyypillistä on kohtauksittain esiintyvä kiertävä tai kaatava huimaus, kuulonlasku ja korvan tinnitys tai paine korvassa tai molemmat. Kohtauksen pitää kestää vähintään 20 min. Itselläni kohtaus kestää yleensä usemman tunnin. Kohtaukset ovat välillä niin rajuja että, olen saanut samalla tajunnanmenetyskohtauksen ja olen loukkannut itseni samalla. Tutmimuksia joita minulle tehtiin olivat kuulon tutkimus, tasapaino tutkimus ENG, magneetikuvaus.tietokonekerrostutkimus. Millaisia nämä sinun kohtaukset ovat? Onko sinulla kuulo vielä hyvä? Minulla ei ole enään oikeassa korvasssa enään kuuloa lainkaan ja vasemmassa korvassa vähän nurkkakuuloa. Minulla on vasemmassa korvassa kuulolaite mutta silläkään ei tahdo enään pärjätä. Jos sinulla on selkeät menieren tautin oireet, suosittelen hakeutumaan erikoiskorvalääkärille. Jotta saat lääkkeet ja muutenkin tietoa sairaudesta. Äitisi varmaan pystyy myös auttamaan sinua.


      • Jaska7777
        -68 kirjoitti:

        Hei Jaska7777!
        Kyllähän se on vaikea todeta. Itselläni oli jo ensimmäiset oireet 15 vuotta sitten. Diagnoosiin sain vasta elokuussa 2010. Taudillehän tyypillistä on kohtauksittain esiintyvä kiertävä tai kaatava huimaus, kuulonlasku ja korvan tinnitys tai paine korvassa tai molemmat. Kohtauksen pitää kestää vähintään 20 min. Itselläni kohtaus kestää yleensä usemman tunnin. Kohtaukset ovat välillä niin rajuja että, olen saanut samalla tajunnanmenetyskohtauksen ja olen loukkannut itseni samalla. Tutmimuksia joita minulle tehtiin olivat kuulon tutkimus, tasapaino tutkimus ENG, magneetikuvaus.tietokonekerrostutkimus. Millaisia nämä sinun kohtaukset ovat? Onko sinulla kuulo vielä hyvä? Minulla ei ole enään oikeassa korvasssa enään kuuloa lainkaan ja vasemmassa korvassa vähän nurkkakuuloa. Minulla on vasemmassa korvassa kuulolaite mutta silläkään ei tahdo enään pärjätä. Jos sinulla on selkeät menieren tautin oireet, suosittelen hakeutumaan erikoiskorvalääkärille. Jotta saat lääkkeet ja muutenkin tietoa sairaudesta. Äitisi varmaan pystyy myös auttamaan sinua.

        Onko mahdollista että meniereen liittyy sellaiset sekunnin humahdukset joiden seurauksena menee vatsa vähän sekaisin?


      • -68
        Jaska7777 kirjoitti:

        Onko mahdollista että meniereen liittyy sellaiset sekunnin humahdukset joiden seurauksena menee vatsa vähän sekaisin?

        Hei Jaska7777! Voi menieren tautiin liittyä tälläisiä pieniä huimauksia. Itselläni tälläistä pienentä huimausta on päivittäin mutta ne kyllä kestää vähän pitempään. Itselläni myös on päivittäin myös näitä tasapaino ongelmia. Minulla menee vatsa yleensä sekaisin näissä isoissa kohtauksissa. Yleensä laatta lentää molemmista päistä. Pienissä kohtauksissa tulee huono olo. Kysyin sinulta, onko sinulla niitä kuulo ongelmia? Menieren taudissa on myös näitä kuulo ongelmia. Vaikea sanoa kyllä liittyvätkö nämä sinun oireet menieren tautiin.


      • Jaska7777
        -68 kirjoitti:

        Hei Jaska7777! Voi menieren tautiin liittyä tälläisiä pieniä huimauksia. Itselläni tälläistä pienentä huimausta on päivittäin mutta ne kyllä kestää vähän pitempään. Itselläni myös on päivittäin myös näitä tasapaino ongelmia. Minulla menee vatsa yleensä sekaisin näissä isoissa kohtauksissa. Yleensä laatta lentää molemmista päistä. Pienissä kohtauksissa tulee huono olo. Kysyin sinulta, onko sinulla niitä kuulo ongelmia? Menieren taudissa on myös näitä kuulo ongelmia. Vaikea sanoa kyllä liittyvätkö nämä sinun oireet menieren tautiin.

        Kyllä tuntuu että kuulo on ehkä asteen heikentynyt. Olen ainakin huomannut että nykyään useammin pitää pyytää toisia toistamaan mitä mulle sanoivat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe