Kiipeily korkealla

Kiipeilijä

Näin tänä yönä oudon unen, enkä osaa tulkita sitä.
Uni alkaa siitä, kun olen kiivennyt korkealle vanhan tornin ulkoseinää pitkin. Seinän ulokkeet ovat todella kapeita ja pieniä, mutta silti olin saanut itseni kiivettyä korkealle. Tornin päässä oli ilmeisesti kaverini, enkä muista mitä hän sanoi. Jossain vaiheessa selvisi, että olin kiivennyt sinne tornin reunaa koristavien erikoisten helmien takia, joita halusin kerätä. Sain kerättyä yhden. Sen jälkeen tahdoin alas sieltä, ja jo hetken ajattelin hyppäämistä alas, koska ilmeisesti siinä vaiheessa minulle selkeni koko jutun olevan unta. Kuitenkin lähdin liukunaan alas pitkin seinää ja pääsin maankamaralle. Sen jälkeen tapasin jonkun ystäväni ja kerroin tälle päässeeni alas.

Mikäli tulkintaa auttaa, niin olen lukioikäinen tyttö, ja koeviikko on edessäpäin. Juuri nyt olen kipeänä. Onkohan unella jokin erityinenkin merkitys?:) kiitokset avusta ja vaivannäöstänne!

2

2141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sandralta

      Torni lukioikäiselle saattaa merkitä saavutusta, että olet pärjännyt niin pitkälle. Ulkoseinää kiipeäminen rappujen sijaan on erikoista. Onko nyt niin, ettet käy koulua sydämesi halusta, vaan muista syistä, esim. vanhempien toivomuksesta, tai ylioppilastutkinto on "välttämätön paha" päästäksesi toiveammattiisi? Alashyppääminen voi olla luovuttamisen halua, joskus koulunkäynti tympii. Maankamaralle pääseminen voi olla reaaliteettien hyväksymistä, tassut maassa olemista.
      Olla kipeänä koeviikon edellä saa aikaan painetta ja energiat on matalalla. Siksi unessa halu hypätä koko jutusta, keskeyttää, on luultavasti tämän hetkinen jaksamisen notkahdus, eikä merkitse kokeiden epäonnistumista.

    • Vanha torni saattaisi edustaa ylioppilastutkintoa ylipäätään ja kiipeily sitä pitkin omaa kilvoitteluasi sen myötä. Toki unet liittävät sisäänsä paljon muitakin mielleyhtymiä kuin päällimmäisenä olevat.

      Suorittaminen ja tavoitteisiin pääseminen ovat unen teemana aluksi. Sinulla on ystäviä, jotka ovat samoissa aikeissa kanssasi. Et koe heitä kilpailijoina vaan kanssasuorittajina. Helmien poiminta. Voisiko se olla yksinkertaisesti L? Tavoittelet yhtä ällää ja kun sait sen, et halua enempää. Saatuasi sen, et halua kilpailla hänen kanssaan.

      Tätä voitaisiin ajatella varovaisena toiveena paremmasta pärjäämisestä kuin kaverilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe