Varma raskausoire on aito kärsivällisyys

Tiinulii

Olen huomannut niin itsessäni kuin läheisissäni, että silloin kun stressaa ja testailee raskautta ja on "all over the place" sen kanssa, silloin todennäköisesti ei ole raskaana.

Silloin kun taas on tärpännyt, mielen valtaa semmoinen rauhallisuus, kärsivällisyys ja tyyneys.

Muutenkin semmoinen henkinen kypsyys.

Onkohan useilla näin? :) Olisi mielenkiintoista kuulla!

Kommentoin tästä yhteen ketjuun ja teki mieli aloittaa ihan oma aihe tästä. :)

7

1441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4 kierto

      Itsellä kävi juuri noin 3 kiertoa meni stressaten, testejä tehden ja jopa niin että mieskin suuttui kun "vaadin" seksiä usein että varmasti tärppäis. 4 kierto meni sitten niin että rauhotuin ja puhuttiin sanoin että lapsi tulee kun on tullakseen että nyt ei ole vielä aika ja sillä 4 kierolla sitten tärppäs :D

    • Tiinulii

      Juurikin näin! :D Itsekkin ennen kuin oikeasti raskauduin olin aivan VARMA että olen raskaana :D Tilasin netistä testejä, ostin apteekin omia testejä :D

      Myös kun ystäväni hössötti testeistä jne. olin melko varma ettei tärppi ollut käynyt. :/ ei ollutkaan :(

      Kun taas joka kerta kun olen ollut raskaana, on mieli ollut rauhallinen testailun suhteen. Välillä vahingossa saattanut käydä mielessä et olisikohan tärpännyt, sen enempää stressiä ottamatta.

      Lisää kokemuksia! Mielenkiintoista tietää onko useilla näin! :)

    • mama2012__

      Joo, mun mies sanoi etten oo koskaan ollut niin tasainen ja tyyni kuin raskaana :) Kaiholla hän sitä muistelee, nyt oon taas PMS-hirmu kerran kuussa :D

      • Mietteliäs..

        Hei, en tiedä osaatteko vastata mutta mulla on ehkäisyrengas ollut käytössä. Edellisen renkaan kanssa kävi niin että oli mulla liian pitkään mutta sen jäljeen tuli kuukautiset normaalisti. Väliviikon jälkeen laitoin taas uuden renkaan, nyt n. 2viikkoa sitten harrastettiin seksiä josta 2 päivää alkoi "outo-olo" ja pieni turvotus mahassa, seuraavana viikonloppuna olisin voinut nukkua 24h putkeen ja olin todella ahdistunut ja itkinkin. Sen jäljeen noin viikon kestänyt todella raju turvotus keskivartalolla ja pientä maha kipuilua. Nyt otin renkaan pois ja turvotus helpotti seuraavana päivänä. Kaikista oudointa on että lämmöt ollut 36.9-37.2 viikon(aloin mitata kun palelin hurjasti yks ilta). Kysymys kuuluukin, jos lämmöt koholla ovulaatiosta niin eikö ehkäsyrenkaan pitäisi juuri estää ovuloiminen?!?! Ja tein viikko sitten raskaustestin mikä oli neg.. Nyt olo mitä parhain ja juuri tuo tyyneys on kummallista :D kuukautiset pitäisi nyt renkaan poiston jälkeen alkaa siis pian.


      • sgiguli
        Mietteliäs.. kirjoitti:

        Hei, en tiedä osaatteko vastata mutta mulla on ehkäisyrengas ollut käytössä. Edellisen renkaan kanssa kävi niin että oli mulla liian pitkään mutta sen jäljeen tuli kuukautiset normaalisti. Väliviikon jälkeen laitoin taas uuden renkaan, nyt n. 2viikkoa sitten harrastettiin seksiä josta 2 päivää alkoi "outo-olo" ja pieni turvotus mahassa, seuraavana viikonloppuna olisin voinut nukkua 24h putkeen ja olin todella ahdistunut ja itkinkin. Sen jäljeen noin viikon kestänyt todella raju turvotus keskivartalolla ja pientä maha kipuilua. Nyt otin renkaan pois ja turvotus helpotti seuraavana päivänä. Kaikista oudointa on että lämmöt ollut 36.9-37.2 viikon(aloin mitata kun palelin hurjasti yks ilta). Kysymys kuuluukin, jos lämmöt koholla ovulaatiosta niin eikö ehkäsyrenkaan pitäisi juuri estää ovuloiminen?!?! Ja tein viikko sitten raskaustestin mikä oli neg.. Nyt olo mitä parhain ja juuri tuo tyyneys on kummallista :D kuukautiset pitäisi nyt renkaan poiston jälkeen alkaa siis pian.

        Voihan olla että hormonit vaan sekaisin?

        Lämpöjen koholla olemisella tarkoitetaan heti aamulla heräämisen jälkeen mitattua lämpöä. Iltalämmöillä ei siis ole merkitystä.

        Tee testi muutaman päivän päästä uudestaan jos ei menkat ala.

        Tule kertomaan kuinka kävi! :)


    • Samaa mieltä

      En osaa tuohon raskautumisstressiin kommentoida, kun omat raskauteni ovat alkaneet ilman kuukausien yrittämistä ja testailuja, mutta raskausoireista omalla kohdallani sanoisin, että varsinaiset raskausoireet ovat alkaneet vasta pari viikkoa positiivisen testin jälkeen. Testit olen tehnyt 1-7 päivää siitä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, ja yksi testi/raskaus on riittänyt vakuuttamaan, että olen raskaana. Välillä ihmettelen, miksi jotkut tekevät niitä useita, jos jo yksi testi on plussan näyttänyt. Jos raskaus menee varhaisessa vaiheessa kesken, se jatkuva testien teko ei sitä estä.

      Ovulaation testaamista en ymmärrä lainkaan (paitsi jos kierto todella epäsäännöllinen/pitkä ja raskautta yritetty tuloksetta pitkään), kun se hedelmöittyminen kyllä tapahtuu jos on tapahtuakseen, jos säännöllisesti 2-3 päivän välein harrastaa seksiä. Ne siittiöt kun elävät siellä kohdussa useankin päivän.

      Kärsivällisyydellä ja rennolla elämänasenteella omat raskauteni ovat alkaneet ilman yhdyntöjen tarkkoja ajoittamisia, oireiden kyttäystä ja turhaa testailua. Kaksi raskauksistani ovat alkaneet niin, että yhdyntöjä oli kierron aikana vain se yksi.

      Täällä palstalla näkyy hyvin sellainen kaikki-heti-mulle-nyt mentaliteetti, kun on tullut elämässä se hetki, johon se perheenlisäys on suunniteltu. Sitten sitä yritetään toteuttaa testien ja ajoitettujen yhdyntöjen avulla laskelmoidusti. Mutta niin kuin jotain koulutus-, työ- ja taloudellisia tavoitteita voi viedä elämässä eteenpäin järjestelmällisesti, niin raskautta välttämättä ei voi. Siinä vaikuttaa tuolla piilossa kehossa lopulta niin monimutkainen biologia, että siihen ei voi täysin itse vaikuttaa. Parasta on vain olla kärsivällinen ja antaa luonnon hoitaa.

    • MietteliäsNainen

      Pohdin tuota itsekin juuri, siksi tähän ketjuun päädyin.. Ekassa raskaudessa mieleni oli alussa niin tyyni ja rauhallinen, vaikka en tiennyt raskauden edes alkaneen! Tuolloin päädyin aborttiin nuoremman iän takia. Nyt pohdin olenko raskaana tapailusuhteesta, koska sama olo.. Viimeksi panikoin ja stressasin ja en ollut raskaana.. Nyt taas on sama kysymys edessä..no..olen valmis äidiksi tällä kertaa jo. Ei ongelmaa..tulee jos tulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe