Kumpi on pahempi?

cghkhjkhjkhj

Kumpi on pahempi asia:

Lapsikastettu ihminen käy Helluntaiseurakunnassa kasteella.

tai:

Lapsikastettu ihminen kääntyy muslimiksi, eli julkisesti tekee muslimien uskontunnustuksen.

Syy miksi kysyn on se että olen itse lapsikastettu joka kävi helluntaikirkon kasteella... ja kaveripiirissä on yksi mukava heppu joka meni kääntymään muslimiksi jotta sai naida kauniin aasialaisen tyttöystävänsä...

Mietin vaan, että miten lapsikasteen puolustajat ja "uudestikasteen" peläkääjät ajattelevat tilanteeni... olenko samassa pinteessä teidän mielestä?

Vai onko muslimiksi kääntynyt tehnyt isomman synnin?

Minähän hylkäsin vain lapsikasteeni, hän hylkäsi koko kristinuskon.

95

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin luulen

      Muslimiksi kääntynyt joutuu tekemään uskontunnustuksen, jossa mitätöidään
      Jeesus ja Muhammed asetetaan hänen yläpuolelleen.

      Eli muslimiksi kääntynyt on luopunut kristinuskosta, mutta epäilen, että tällä palstalla
      olevat vauvakastekiihkoilijat pitävät pahempana, jos uskoontullut käy sen jälkeen kasteella. Kirkostahan loppuisivat jäsenet, jos kaikki tekisivät niin.

    • jhgf,ljij

      Hm!! Ihmettelen...
      Eihän Jumala ole avioliittoa asettanut eikä Jeesuskaan vaikka oli Kaanan häissä.
      Evankeliumien tietoa ei tuollaiset ole... On se kristinuskon herra jumalan oppia?

      • Joka tapauksessa molemmat ovat syntiä, josta tulee tehdä parannus. Helluntaioppi kuuluu lakiuskoon.


      • khjkhkhkhkhkj
        weha kirjoitti:

        Joka tapauksessa molemmat ovat syntiä, josta tulee tehdä parannus. Helluntaioppi kuuluu lakiuskoon.

        Tossa wehan kommentissa ei ole oikeasti mitään järkeä, näkee kuinka olet sakramenttiesi sokaisema...

        Onneksi en aio tehdä parannusta koskaan siitä että kasteelle menin... joten olen siis eri veneessä wehan kanssa... ja kaikkien muittenkin lapsikastetta puolustavien...

        Ninhän se menee, lopussa toinen otetaan ja toinen jätetään... älä siis ihmettele weha miksi jäit ja me lähdettiin... olet oman puolesi valinnut.


      • mathetes
        weha kirjoitti:

        Joka tapauksessa molemmat ovat syntiä, josta tulee tehdä parannus. Helluntaioppi kuuluu lakiuskoon.

        weha,lle!

        Kirjoitit:
        >>Joka tapauksessa molemmat ovat syntiä, josta tulee tehdä parannus. Helluntaioppi kuuluu lakiuskoon.


    • Kansan lähetysläinen tekee uskon ratkaisun ja helluntaioppinen antaa elämänsä Jeesukselle. Nuo on iljettävää synergismiä ja lain tekoja. Jeesus teki puolestani ratkaisun ristillä ja pelastus on yksin armosta, yksin uskon kautta.

      Toinen jätetään siis eroon Jumalasta, välissä ei ole mitään tuhatvuotista valtakuntaa, jota helluntaioppi opettaa:


      Joh.5:28 "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
      29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."

    • Kaste on liittona Jumalan puolelta aina voimassa. Vaikka kaikki
      ihmiset olisivat valheellisia, niin Jumala on luotettava liittolainen. Kaste on myös määrältään yksi, eikä muut kasteet kuuluu hengelliseen yhteyteen, kuten Raamattu opettaa.

      Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä, saman merkkisen kasteen uusimisesta.

      • hgfdswstgil

        Älä aseta itsees Jumalan ja Jeesuksen herraksi!

        Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään ihmistä, ei lapsiakaan satoja miljoonia tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäsenyyteen.

        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Ja mitä tulee kasteen uusimiseen Jeesus ei opettanut kastamisesta mitään vaan ymmärtämättömyydenne on eksytyksen oppia.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        SIIS kreikan kielen "kaste" on suomeksi myöskin PESTÄ, ja se pelastaa päivittäin tuhansia, ellei miljoonia joka päivä mm sairaalloissa hygenian hoitaminen on elin tärkeää:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Ja "wehallekkin" tiedoksi, että JEESUS EI ASETTANUT "yksi pesu" OPPIA VAAN KÄSKI SEURA ESIKUVAA JA ANTOI VELVOLLISUUDEKSI PESTÄ TOISTEN JALAT.
        Tietysti tuo on noinkin mutta SAMALLA sillä on syvempi merkitys jota uskontunnustuksen antaneiden ymmärryksellä ette ymmärrä.

        Siis "yksi kaste" oppinne on perCstänne.


    • 13+10

      Jeesuksen opetuslapset kävivät kahteen kertaan kasteella.

      • 13+11

        Mutta kristillisen kasteen he saivat vain kerran, silä sitä ei voi eikä saa uusia.


      • ghfgfgfghkhj
        13+11 kirjoitti:

        Mutta kristillisen kasteen he saivat vain kerran, silä sitä ei voi eikä saa uusia.

        ai? No, meninkö pilalle ihmisenä kun "uusitutin" kasteeni?


      • 13+11
        ghfgfgfghkhj kirjoitti:

        ai? No, meninkö pilalle ihmisenä kun "uusitutin" kasteeni?

        En ota siihen kantaa, itse en ikinä menisin uudestikasteelle.


      • dhfhfdhdfhfd
        13+11 kirjoitti:

        En ota siihen kantaa, itse en ikinä menisin uudestikasteelle.

        On se vaan niin kumma juttu että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen suoritettu kaste muuttuisi pahaksi asiaksi jos se tehdään lapsikastetulle...

        Normaali kansa ei onneksi noin ajattele, kaikki jotka tietävät ovat pitäneet mahtavana asiana että elämä muuttui myönteisellä tavalla kun kävin kasteella... Tämä "uudestikaste" -fanaattisuus tuntuu olevan pelkästään ääri-luterilaisten juttu.... eikä teitä montaa prosenttia suomalaisista ole.


      • 13+1123
        dhfhfdhdfhfd kirjoitti:

        On se vaan niin kumma juttu että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen suoritettu kaste muuttuisi pahaksi asiaksi jos se tehdään lapsikastetulle...

        Normaali kansa ei onneksi noin ajattele, kaikki jotka tietävät ovat pitäneet mahtavana asiana että elämä muuttui myönteisellä tavalla kun kävin kasteella... Tämä "uudestikaste" -fanaattisuus tuntuu olevan pelkästään ääri-luterilaisten juttu.... eikä teitä montaa prosenttia suomalaisista ole.

        Kun ihminen on lapsena kastettu, niin en voi mitenkään käsittää sitä että uskova ihminen lähtee kaikkivaltiaan Jumalan tekoja muuttelemaan tai korjailemaan. Jos joku menee uudestikasteelle niin samalla se tarkoittaa sitä että kyseinen henkilö hylkää sen teon jonka Jumalan on jo aiemmin tehnyt, ja tuo tilalle oman suorituksensa. Kaste on uudestikastajille oma suoritus ja uskon näyttäminen. Se siis tekee uudestikasteesta väärän, että siinä hylätään Jumalan armo, joka Raamatun mukaan meille kasteessa lahjoitetaan.

        En tiedä mitä normaalikansa ajattelee mutta suurin osa luterilaisita kristityistä, kuten oikeoppisista kristityistäkin, tuomitsee tuollaisen pelleilyn tyystin. Kyllä Jumalan tekoon voidaan luottaa.


      • sghhgfdhfdh
        13+1123 kirjoitti:

        Kun ihminen on lapsena kastettu, niin en voi mitenkään käsittää sitä että uskova ihminen lähtee kaikkivaltiaan Jumalan tekoja muuttelemaan tai korjailemaan. Jos joku menee uudestikasteelle niin samalla se tarkoittaa sitä että kyseinen henkilö hylkää sen teon jonka Jumalan on jo aiemmin tehnyt, ja tuo tilalle oman suorituksensa. Kaste on uudestikastajille oma suoritus ja uskon näyttäminen. Se siis tekee uudestikasteesta väärän, että siinä hylätään Jumalan armo, joka Raamatun mukaan meille kasteessa lahjoitetaan.

        En tiedä mitä normaalikansa ajattelee mutta suurin osa luterilaisita kristityistä, kuten oikeoppisista kristityistäkin, tuomitsee tuollaisen pelleilyn tyystin. Kyllä Jumalan tekoon voidaan luottaa.

        Itselle se oli viimeinen oljenkorsi, ei mikään näytön paikka.

        Kasteesta vähän päälle 200 päivää nyt ja olen ollut tipaton koko tämän ajan.

        Kaikki jotka minut tuntee ovat ihmetelleet kuinka pääsin eroon alkoholista, no enhän minä mitään tehnyt... menin vaan kasteelle... ja kuka minut paransi? Paholainen vai? tuskinpa...


      • 13+11
        sghhgfdhfdh kirjoitti:

        Itselle se oli viimeinen oljenkorsi, ei mikään näytön paikka.

        Kasteesta vähän päälle 200 päivää nyt ja olen ollut tipaton koko tämän ajan.

        Kaikki jotka minut tuntee ovat ihmetelleet kuinka pääsin eroon alkoholista, no enhän minä mitään tehnyt... menin vaan kasteelle... ja kuka minut paransi? Paholainen vai? tuskinpa...

        Uudestikaste on aina turha! Jumala todellakin voi ja auttaakin irti riippuvuuksista mutta sitä ei tee uudestikaste vaan ensimmäinen kasteesi, joka on yhä voimassa.

        Hienoa joka tapauksessa kuulla että olet päässyt irti riippuvuuksistasi! Siunausta uskon tielle"


      • kuuliaisuutta
        13+11 kirjoitti:

        Uudestikaste on aina turha! Jumala todellakin voi ja auttaakin irti riippuvuuksista mutta sitä ei tee uudestikaste vaan ensimmäinen kasteesi, joka on yhä voimassa.

        Hienoa joka tapauksessa kuulla että olet päässyt irti riippuvuuksistasi! Siunausta uskon tielle"

        Uudestikaste on todella turhaa, mutta jos ihminen on läpikäynyt vain tuon kirkkoon liittämisen riitin, joka ei ole raamatullinen kaste, niin on oikein, että hän uskoon tultuaan "antaa kastaa itsensä", kuten Raamatun uskovat tekivät.

        Luonnossakin lapsi pestään heti synnytyksen jälkeen. Samoin jumalanlapseksi syntynyt
        pestään eli kastetaan.
        Eihän pesemällä ketään synnytetä, kuten lapsikasteen puolustajat olettavat.

        Jos tosissaan haluaa seurata Jeesusta ja Hänen antamaansa esimerkkiä myös kaste-
        asiassa, on parasta totella Jumalan sanaa.
        "Hän antoi teille esikuvan, että seuraistte Hänen jälkiänsä."


      • pelkkää armoa
        kuuliaisuutta kirjoitti:

        Uudestikaste on todella turhaa, mutta jos ihminen on läpikäynyt vain tuon kirkkoon liittämisen riitin, joka ei ole raamatullinen kaste, niin on oikein, että hän uskoon tultuaan "antaa kastaa itsensä", kuten Raamatun uskovat tekivät.

        Luonnossakin lapsi pestään heti synnytyksen jälkeen. Samoin jumalanlapseksi syntynyt
        pestään eli kastetaan.
        Eihän pesemällä ketään synnytetä, kuten lapsikasteen puolustajat olettavat.

        Jos tosissaan haluaa seurata Jeesusta ja Hänen antamaansa esimerkkiä myös kaste-
        asiassa, on parasta totella Jumalan sanaa.
        "Hän antoi teille esikuvan, että seuraistte Hänen jälkiänsä."

        Lapsikaste on täysin pätevä kaste, ja raamatullinen kaste parhaimmillaan. Ja siinä jos missä ihminen antaa kastaa itsensä.

        Kasteessa nimenomaan tullaan Jumalan lapseksi. KAste ei siis ole lapseuden vahvistamista, vaan tähän lapseuteen tulemista. Pesemällä nimenomaan uudestisynnytään kuten Raamattu opettaa.


      • voi itkun parahdusta
        pelkkää armoa kirjoitti:

        Lapsikaste on täysin pätevä kaste, ja raamatullinen kaste parhaimmillaan. Ja siinä jos missä ihminen antaa kastaa itsensä.

        Kasteessa nimenomaan tullaan Jumalan lapseksi. KAste ei siis ole lapseuden vahvistamista, vaan tähän lapseuteen tulemista. Pesemällä nimenomaan uudestisynnytään kuten Raamattu opettaa.

        herraisä onko suomalaiset näin pöljiä ?!?

        no onhan se oppi mennyt päähän ja luihin kun on viissataa vuotta korkealta seinältä sitä harhaa paukutettu heti maidosta alkaen !

        olisko anekauppa päässyt yhtä pitkälle tässä kansassa, se jää arveluiden varaan, mutta ilmeisesti olisi !


      • voi u-kastajien itku
        voi itkun parahdusta kirjoitti:

        herraisä onko suomalaiset näin pöljiä ?!?

        no onhan se oppi mennyt päähän ja luihin kun on viissataa vuotta korkealta seinältä sitä harhaa paukutettu heti maidosta alkaen !

        olisko anekauppa päässyt yhtä pitkälle tässä kansassa, se jää arveluiden varaan, mutta ilmeisesti olisi !

        herraisä onko suomalaiset näin pöljiä ?!?

        Anekauppa ei perustu Raamattuun, lasten kastaminen perustuu. Uudestikastetta ei Raamatussa ole.


    • Tiedän uudelleenkastajia, jotka olivat ennen kovia juoppoja, koska ovat menneet itse kasteelle ja tehneet itse uskonratkaisun. Eräskin sitten alkoi taas juopottelemaan ja luopui. Sitten hän taas teki uskonratkaisun ja sanoi, että teki sen kunnolla ja sitten taas meni maailmaan.

      Ei sillä pääsee taivaaseen, jos lopettaa juopottelun ja huonon elämän, vaikkakin hyvä asia on. Taivaaseen pääsy on yksin armon tie ja yksin uskon kautta.

    • Mietin aloituksen asioita, ja jos vaihtoehtoina on nuo kaksi, luopuisin kokonaan noista. Muslimiksi en kääntyisi, enkä myöskään helluntailaiseksi laki uskovaiseksi kääntyisi. Miten ihmeessä voisin? Opetukset ovat kaikessa aivan muuta, kun olen lapsuudessa kuullut ja Raamattua lukenut.

      • hgfdxs

        weha,
        kerro meille sitten kun olet oppinut ymmätämään, että rikollisella kristittyjen kristinuskolla on tuhansia eri lahkoja.
        siis kuulumalla yhteen niistä, on kaikkien kanssa samassa rikollisuudessa.

        Monetkaan uskovaiset, wehankaan lisäksi eivät osaa eroittaa toisistaan kristittyjä ja kristillisiä toisistaan vaan kristityt USKOO olevansa kristillisiä!!!

        Kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä.
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia
        Kristilliset = Jeesuksen seurakuntalaisia

        Kristittyjen historia todistaa heidät saatanaa jumalanaan palveleviksi mm satojen miljoonien ihmisten tappajiksi, tapattajiksi jne.

        Kristillisien nimissä; valkeuden enkeleinä sitten kristityt muka esiintyvät osoittavat leveää tietä helevettiin osoittaen pelastukseen vaikka todellisuudessa se tie johtaa helevettiin.

        Jokainen järkevä ymmärtää, ettei Jeesus antanut lähetyskäskyä tappamalla opetettavaksi vaan Lakia, älä tapa käskyäkin noudattamalla!
        Joten "miekka sivistyksen" saatanallisuutta Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimissä opettavia odottaa saatanallisuuden pettymys:
        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Tässä ei Jeesus käske miekaa käyttää eikä käske tappamaan:
        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista


      • selvä fariseus

        Varmaan on oikein että Wehasta ei tule helluntailaista, sillä noin itsekeskeinen ja
        omavanurskas ei kovin kauaa voisi olle seurakunnassa.
        Weha on "kiistojen kipeä" ja heistä Raamattu varoittaa. Hänen kirjoituksissaan ei näy pienintäkään rakkautta, vaan ne ovat kaikki oman oikeassa-olemisen kerskaamista.
        Onneksi hänen kaltaisiaan ei ole kirkossa kovin monta.


      • adfgdfsgdsgsdfg

        No, molemmat ovat tosia, minä nyt satuin menenään kasteelle.. ja yks kaveri kääntyi muslimiksi kun muslimien lakien mukaan he eivät voi antaa tyttäriään vääräuskoisille vaimoiksi...

        Ja omasta mielestäni asiani ovat äärettömästi paremmin nyt kuin tuolla kaverilla... En aio tehdä parannusta "uudestikasteestani", koska se myös tarkoittaisi että hylkäisin vasta saavuttamani raittiuden.. jota en todellakaan halua hylätä.. eikä kukaan joka tuntee minut...

        Joten mun puolesta voitte wehan kaltaiset lapsesta asti uskossa olleet luterilaiset pitää turpansa kiinni.. koska tämä maailma ei oikeasti toimi niin kuin te luulette...


      • jsrhrawbthteq
        adfgdfsgdsgsdfg kirjoitti:

        No, molemmat ovat tosia, minä nyt satuin menenään kasteelle.. ja yks kaveri kääntyi muslimiksi kun muslimien lakien mukaan he eivät voi antaa tyttäriään vääräuskoisille vaimoiksi...

        Ja omasta mielestäni asiani ovat äärettömästi paremmin nyt kuin tuolla kaverilla... En aio tehdä parannusta "uudestikasteestani", koska se myös tarkoittaisi että hylkäisin vasta saavuttamani raittiuden.. jota en todellakaan halua hylätä.. eikä kukaan joka tuntee minut...

        Joten mun puolesta voitte wehan kaltaiset lapsesta asti uskossa olleet luterilaiset pitää turpansa kiinni.. koska tämä maailma ei oikeasti toimi niin kuin te luulette...

        Uudelleen kasteesi on oma valintasi. Hyvä jos asiat ovat nyt paremmin, mutta uudestikasteella ei ole sen kanssa mitään tekemistä, vaan Jumalalla. Parannus uudestikasteesta ei takoita sitä että hylkäisit raittiuden vaan sitä, että nimenomaan hylkäät juomisen. Uudestikaste on synti siinä missä juopottelukin.

        Näitä asioita ei saa mitata järjellä tai kokemuksilla vaan ainostaan Jumalan Sanalla. Siinä luterilaiset ovat vielä uudestikasteájia paljon, paljon edellä Itse lapsena asti uskossa olleena olen kiitollinen siitä että saan olla uskossa ilman omia tekoja. Ja varsinkin ilman uudestikasteita.


      • dsfgdsfgdsfgdf
        jsrhrawbthteq kirjoitti:

        Uudelleen kasteesi on oma valintasi. Hyvä jos asiat ovat nyt paremmin, mutta uudestikasteella ei ole sen kanssa mitään tekemistä, vaan Jumalalla. Parannus uudestikasteesta ei takoita sitä että hylkäisit raittiuden vaan sitä, että nimenomaan hylkäät juomisen. Uudestikaste on synti siinä missä juopottelukin.

        Näitä asioita ei saa mitata järjellä tai kokemuksilla vaan ainostaan Jumalan Sanalla. Siinä luterilaiset ovat vielä uudestikasteájia paljon, paljon edellä Itse lapsena asti uskossa olleena olen kiitollinen siitä että saan olla uskossa ilman omia tekoja. Ja varsinkin ilman uudestikasteita.

        Niin, se oli oma valinta. Ja olin ollut uskossa vuodesta 05, alkoholiongelman kanssa... joten nyt siis teidän oppien mukaan se on itse piru joka minut paransi tuon kasteen yhteydessä... kun se ei muka voinut olla kristillinen kaste... kun kerran minut on vuonna 75 lapsena valeltu vedellä...


      • mffshswhfn
        dsfgdsfgdsfgdf kirjoitti:

        Niin, se oli oma valinta. Ja olin ollut uskossa vuodesta 05, alkoholiongelman kanssa... joten nyt siis teidän oppien mukaan se on itse piru joka minut paransi tuon kasteen yhteydessä... kun se ei muka voinut olla kristillinen kaste... kun kerran minut on vuonna 75 lapsena valeltu vedellä...

        Ei toinen kaste parana riippuvuuksista, vaan ensimmäinen, joka on yhä voimassa. Ja Jumala parantaa, ei piru. Jos sinut on lapsena kastettu niin se oli oikea kaste ja uudestikasta on silloin rutha, koska on vain yksi kaste.


    • voi käsittämätöntä

      Voi tätä järjen määrään puutetta näillä kirkollisilla höpöttäjillä !!?

      Siis on se ihme että muten ajokortin saanut ja ilman holhousta oleva saattaa langata aivan pähkähulluihin kirkollisiin taikatemppuihin ja pitää niitä oikein jumalan suunnittelemina ihmiseen nähden hah ei voi nauramatta asiaa läpiajatella !
      Ja siinä sitten seisoo hienoissaan pappi aj alaukkaria kummia ja kummittelejiaa on kastemekkoa ja pitsiöhelöä kaffia ja kakkua ja koko sakki ihan vakavissaan kuvittelee että nyt vauvalle tapahtui jotain taivaallista hah !!

      kun ainut joka hyötyi oli kauppiaat ei kukaan eikä mikään muu !

      • Käsittämätön käytös

        Voi tätä silmitöntä vihaa, kerskailua ja katkeruutta mitä uudestikastajat täällä levittävät. Kllä heissä on aivan toinen henki kuin meissä kristityissä oleva Pyhä Henki. Haukkuvat ja haukkuvat Kristuksen omia.


    • No niin, nyt se alkaa Melperien hyökkäys. Rakkaus ei iloitse vääristä opetuksista, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

      Onhan nuo papin asut ihan hieno asia ja tulee ihan Raamatusta.
      Parjaajat katsokaa peiliin!!!

    • 777

      Ei ole rakentavaa keskustelua riitely ja toisten haukkuminen. Asioista voi olla erimieltä hyvässä hengessä ja toinen toistan kunnioittaen.

      • 534

        Se on juuri näin! Tämän kun uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ymmärtäisi.


    • Helluntaioppi on pahempi ainakin jossain, kuin muslimi, koska helluntaioppi on lähempänä oikeaa uskoa, niin että se harhauttaa ja eksyttää ihmisiä helpommin.

      • vcbncvnvcbnvbn

        Jos kerran noin ajatellaan uskis-luterilaisten parissa, niin miksi harrastatte ekumeniaa hellareiden kanssa?

        Jos Helluntai-oppi on pahempi kuin Jeesuksen kieltäjien oppi, niin sittenhän se pitäisi kitkeä pois tästä maasta... miksi niin ei tapahdu?


    • Nimiluterilaiset voivat ekumenisia hellareiden kanssa. Tunnustukselliset luterilaiset, eivät hyväksy sekaoppia ja vääriä opetuksia.

      Jumalan sanalla taistelu on hengellistä taistelua, ei fyysistä. Meillähän on uskonnonvapaus...

      • fgfdhjfgjhgfjh

        ...no, mitä itse olen luther-säätiön hommaa seurannut.. niin heille tuntuu olevan tärkeätä lähinnä sakramenttiensa puolustaminen... En olis yhtään yllättynyt jos teidän porukkanne joskus hyväksyisikin homosuhteet, mutta silti tuomitsevat "uudestikasteen"...


      • fgfdhjfgjhgfjh kirjoitti:

        ...no, mitä itse olen luther-säätiön hommaa seurannut.. niin heille tuntuu olevan tärkeätä lähinnä sakramenttiensa puolustaminen... En olis yhtään yllättynyt jos teidän porukkanne joskus hyväksyisikin homosuhteet, mutta silti tuomitsevat "uudestikasteen"...

        Aika kovaa spekulaatiota ja lässytystä:) Lähetys-säätiö ei hyväksy homosuhteita ja ovat siinäkin varmasti tiukempia kuin vaikkapa mitkään uudesti kastajat...


      • oikea oppi
        weha kirjoitti:

        Aika kovaa spekulaatiota ja lässytystä:) Lähetys-säätiö ei hyväksy homosuhteita ja ovat siinäkin varmasti tiukempia kuin vaikkapa mitkään uudesti kastajat...

        En tiedä, keitä Weha tarkoittaa tuolla "uudestikastajilla", mutta tarkoittaisikohan se sitä, että ns hätäkasteen saanut pitää vahvistuttaa tuo seremonia papilla?

        Mistähän kohtaa Raamatusta tuokin harha-oppi on repäisty?

        Mutta kun on luovutuu raamatullisesta uskovien kasteesta ja kehitetty pakollinen vau-
        vakaste, niin sen epäkohtia joudutaan korjaamaan toisella harhalla.

        Onneksi Wehankin mielestä taistelu on hengellistä, eikä fyysisitä, kuten oli vielä
        Lutherin aikaan, jolloin kasteen armosta kieltäytyneet menettivät päänsä.
        "Heidän hedelmistään te heidät tunnette".

        Näin ei toimi sellainen, jota ohjaa Pyhä Henki.


      • oikea oppi kirjoitti:

        En tiedä, keitä Weha tarkoittaa tuolla "uudestikastajilla", mutta tarkoittaisikohan se sitä, että ns hätäkasteen saanut pitää vahvistuttaa tuo seremonia papilla?

        Mistähän kohtaa Raamatusta tuokin harha-oppi on repäisty?

        Mutta kun on luovutuu raamatullisesta uskovien kasteesta ja kehitetty pakollinen vau-
        vakaste, niin sen epäkohtia joudutaan korjaamaan toisella harhalla.

        Onneksi Wehankin mielestä taistelu on hengellistä, eikä fyysisitä, kuten oli vielä
        Lutherin aikaan, jolloin kasteen armosta kieltäytyneet menettivät päänsä.
        "Heidän hedelmistään te heidät tunnette".

        Näin ei toimi sellainen, jota ohjaa Pyhä Henki.

        On jo luterilaisen uskonpuhdistuksen oppi, että sota käydään Jumalan sanalla, eikä miekalla hengellisissä asioissa.

        Hätä kasteessa ns. siunataan kaste julkisesti kirkossa vahvistaen, ei uudesti kasteta.

        Raamatussa kasteen merkitys ei ole uskovien kaste, vaan uskoon tulevien kaste. Siitä voit palstalla otetuin Raamatun kohdin kyllin lukea.

        Uudelleen kastajat ovat niitä, jotka toimitavat kasteen uudelleen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kasteita voi olla, jopa moniakin. Raamatussa ja Luterilaisuudessa, kaste on liittona aina Jumalan puolelta voimassa ja kaste on määrältään yksi. Tarvitsemme aina uudelleen uskomista, emme koskaan uudelleen kastamista.

        Luterilainen opetus ei miekkatyöllä hyväksy kasteita, eikä ole koskaan hyväksynyt. Sen sijaan vastustajat aina parjaavat Jumalan miehiä ja naisia.


      • cxvdhfghfd
        weha kirjoitti:

        Aika kovaa spekulaatiota ja lässytystä:) Lähetys-säätiö ei hyväksy homosuhteita ja ovat siinäkin varmasti tiukempia kuin vaikkapa mitkään uudesti kastajat...

        Joo, sinä sanot spekulaatioksi ja lässytykseksi.. minä taas profetoimiseksi... mulla on ollut tapana tietää tällaiset asiat.. Kiitos Herran.

        Eli joo sanotaan nyt sitten ennustus:

        Luther säätiö hyväksyy homosuhteet (jotka on tuomittu Raamatussa.)

        Mutta edelleen tuomitsee "uudestikasteen". (Josta ei ole Raamatussa sanaakaan, että voiko sellaista edes ollakaan...)

        Eli olet sakramentaali, et Jeesuksen opetuslapsi.. ja samat sanat kaikille luther-säätiöläisille.. sakramenttinne ei teitä pelasta..


      • fggjghj
        cxvdhfghfd kirjoitti:

        Joo, sinä sanot spekulaatioksi ja lässytykseksi.. minä taas profetoimiseksi... mulla on ollut tapana tietää tällaiset asiat.. Kiitos Herran.

        Eli joo sanotaan nyt sitten ennustus:

        Luther säätiö hyväksyy homosuhteet (jotka on tuomittu Raamatussa.)

        Mutta edelleen tuomitsee "uudestikasteen". (Josta ei ole Raamatussa sanaakaan, että voiko sellaista edes ollakaan...)

        Eli olet sakramentaali, et Jeesuksen opetuslapsi.. ja samat sanat kaikille luther-säätiöläisille.. sakramenttinne ei teitä pelasta..

        ..tarkoitin että olet sakramentalisti, tai sakramentaali-uskovainen... jos sellaisia termejä edes onkaan...


      • cxvdhfghfd kirjoitti:

        Joo, sinä sanot spekulaatioksi ja lässytykseksi.. minä taas profetoimiseksi... mulla on ollut tapana tietää tällaiset asiat.. Kiitos Herran.

        Eli joo sanotaan nyt sitten ennustus:

        Luther säätiö hyväksyy homosuhteet (jotka on tuomittu Raamatussa.)

        Mutta edelleen tuomitsee "uudestikasteen". (Josta ei ole Raamatussa sanaakaan, että voiko sellaista edes ollakaan...)

        Eli olet sakramentaali, et Jeesuksen opetuslapsi.. ja samat sanat kaikille luther-säätiöläisille.. sakramenttinne ei teitä pelasta..

        Nim, cxvdhfghfd taidat elää omassa maailmassa ja nähdä omia unia. Siitä vaan vapaasti, satusetiä on maamme täynnä.


      • sfdghfghfdhdf
        weha kirjoitti:

        Nim, cxvdhfghfd taidat elää omassa maailmassa ja nähdä omia unia. Siitä vaan vapaasti, satusetiä on maamme täynnä.

        samat sanat weha, tulet huomaamaan viimeisellä tuomiolla että koko teologiasi olikin oman mielesi tuotosta.. ei sille Raamatusta perustaa löydy.


      • tuuliviiri!!!
        sfdghfghfdhdf kirjoitti:

        samat sanat weha, tulet huomaamaan viimeisellä tuomiolla että koko teologiasi olikin oman mielesi tuotosta.. ei sille Raamatusta perustaa löydy.

        Wehan teologia tuosta Luther-säätiön ainutlaatuisuudesta kumoutuu jo sillä Raamatun
        ilmoituksella, että kerran taivaassa on pelastettuja "kaikista sukukunnista ja kielistä maan päältä", Ilm 7.
        Tuo muutama tuhat tiukkapipoista Lutherin kannattajaa Säätiössä ei täytä edes
        tuota ennustusta.

        Vapaat suunnat täyttävät parhaiten tämän UT:n ennustuksen, sillä he tekevät ahkerasti lähetystyötä ja mm Kiinassa on menossa valtava herätys. Maanalaiset
        seurakunnat kasvavat. Samoin Etelä -Amerikassa.

        Luther säätiö kutistuu kuin pyy maailmalopun edellä'.

        Aikoinaan Weha vaahtosi vl-uskon ainoasta pelastavasta Jumalan valtakunnasta ja
        nyt on ääni kellossa muuttunut.

        Miten tuollaisen tuuliviirin sanoihin kukaan voi luottaa.


      • sääli Säätiötä
        tuuliviiri!!! kirjoitti:

        Wehan teologia tuosta Luther-säätiön ainutlaatuisuudesta kumoutuu jo sillä Raamatun
        ilmoituksella, että kerran taivaassa on pelastettuja "kaikista sukukunnista ja kielistä maan päältä", Ilm 7.
        Tuo muutama tuhat tiukkapipoista Lutherin kannattajaa Säätiössä ei täytä edes
        tuota ennustusta.

        Vapaat suunnat täyttävät parhaiten tämän UT:n ennustuksen, sillä he tekevät ahkerasti lähetystyötä ja mm Kiinassa on menossa valtava herätys. Maanalaiset
        seurakunnat kasvavat. Samoin Etelä -Amerikassa.

        Luther säätiö kutistuu kuin pyy maailmalopun edellä'.

        Aikoinaan Weha vaahtosi vl-uskon ainoasta pelastavasta Jumalan valtakunnasta ja
        nyt on ääni kellossa muuttunut.

        Miten tuollaisen tuuliviirin sanoihin kukaan voi luottaa.

        Kiinassa on meneillään valtava herätys, kun ihmisiä tulee uskoon.
        Salaiset kotiseurakunnat kasvavat. Erään arvion mukaan kolmenkymmenen vuoden kuluttua Kiina on kristillinen maa!
        http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/10776023/China-on-course-to-become-worlds-most-Christian-nation-within-15-years.html

        Brasiliassakin on kansasta jo n kolmannes protestanttisia kristittyjä.

        Taitaa tuo Wehan ihannoima Säätiö jäädä yksin kieriskelemään omassa oikeaoppi-
        suudessaan ja itsekehussaan. He eivät tee lähetystyötä ja keskittyvät vain oman
        hurskautensa pönkittämiseen.
        He keskittyvät vain toisten haukkumiseen, kuten Wehan kirjoitukset hyvin
        todistavat.


    • 777

      Se on ainakin ihan varma, että aikuisena kasteella käyminen löytyy Raamatusta. Jokaisen täytyy se myöntää. Se taas ei ole niinkään varma, löytyykö sieltä vauvojen kastamista.

      • Niin kuin aurinko taivaalla paistaa, niin selvä on lapsikastekin Raamatussa. Kaste on sama kuin Jeesus (Gal.3:27) ja Jeesus on kuollut myös pienten lasten puolesta, joten kaste kuuluu imeväisellekin (Room.6:3,5).


      • 888

        Ei sillä ole mitään merkitystä kastetaanko vauvana vai aikuisena. Kaste on Jumalan työ


      • 888 kirjoitti:

        Ei sillä ole mitään merkitystä kastetaanko vauvana vai aikuisena. Kaste on Jumalan työ

        Ei toki, mutta sillä on merkitystä, jätetäänkö pienet lapset kastamatta, uudelleenkastajien harhan vuoksi.


      • totta!
        weha kirjoitti:

        Ei toki, mutta sillä on merkitystä, jätetäänkö pienet lapset kastamatta, uudelleenkastajien harhan vuoksi.

        Juuri näin!


      • voi pimeyttä
        weha kirjoitti:

        Niin kuin aurinko taivaalla paistaa, niin selvä on lapsikastekin Raamatussa. Kaste on sama kuin Jeesus (Gal.3:27) ja Jeesus on kuollut myös pienten lasten puolesta, joten kaste kuuluu imeväisellekin (Room.6:3,5).

        Eikö tuo ole törkeää Jumalan pilkkaa kun Weha väittää, että "kaste on sama kuin Jeesus"???

        Vesikö se riippuikin ristillä????
        Voiko Wehaa sanoa enää kristityksi. Tuohan on pakanuutta ja taika-uskoa.


      • voi valoa
        voi pimeyttä kirjoitti:

        Eikö tuo ole törkeää Jumalan pilkkaa kun Weha väittää, että "kaste on sama kuin Jeesus"???

        Vesikö se riippuikin ristillä????
        Voiko Wehaa sanoa enää kristityksi. Tuohan on pakanuutta ja taika-uskoa.

        Kaste antaa Jeesuksen, jota ilman ei ole pelastusta kellään.


      • turha yritys
        weha kirjoitti:

        Ei toki, mutta sillä on merkitystä, jätetäänkö pienet lapset kastamatta, uudelleenkastajien harhan vuoksi.

        Mistähän Wehaan on tullut tuollainen julma ja armoton henki, että pienet, viattomat
        vauvat tarvitsisivat jotain vesiseremoniaa kelvatakseen Jumalalle.

        Olisikohan tuo julma henki tullut siinä julmassa ja väksinsuoritetusta vauvakasteesta?

        Lapset ovat tukevasti Jumalan kädessä ja Hän on voimallinen varjelemaan omiaan.
        Jumalan tahto on, "ettei yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen, " Matt 18:14

        Kovastihan Weha ja kumppanit koettavat vastustaa Jumalan tahtoa mutta turhaa
        he sitä yrittävät. Matt 18:10
        Katsokaa, että ETTE HALVEKSU YHTÄKÄÄN NÄISTÄ PIENISTÄ, sillä minä sanon
        teille, että heidän enkelinsä taivaassa näkevät aina minun Isäni kasvot."

        Miksihän Weha halveksii lapsia ja yrittää riistää heidät Jumalan kädestä. Kuitenkin
        Raamattu sanoo: "Eikä kukaan voi riistää heitä minun Isäni kädestä."


      • u-k-i-e n R:lle
        turha yritys kirjoitti:

        Mistähän Wehaan on tullut tuollainen julma ja armoton henki, että pienet, viattomat
        vauvat tarvitsisivat jotain vesiseremoniaa kelvatakseen Jumalalle.

        Olisikohan tuo julma henki tullut siinä julmassa ja väksinsuoritetusta vauvakasteesta?

        Lapset ovat tukevasti Jumalan kädessä ja Hän on voimallinen varjelemaan omiaan.
        Jumalan tahto on, "ettei yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen, " Matt 18:14

        Kovastihan Weha ja kumppanit koettavat vastustaa Jumalan tahtoa mutta turhaa
        he sitä yrittävät. Matt 18:10
        Katsokaa, että ETTE HALVEKSU YHTÄKÄÄN NÄISTÄ PIENISTÄ, sillä minä sanon
        teille, että heidän enkelinsä taivaassa näkevät aina minun Isäni kasvot."

        Miksihän Weha halveksii lapsia ja yrittää riistää heidät Jumalan kädestä. Kuitenkin
        Raamattu sanoo: "Eikä kukaan voi riistää heitä minun Isäni kädestä."

        Raamatusta tuo oppi tulee. Kristus sanoo että kukaan ei VOI pelastua ilman uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä. Kaikki ihmiset tarvitsevat pelastusta koska kaikki ovat syntisiä. Sinun inttämisesi ei muuta sitä miksikään. Kukaan ei ole Jumala kädessä ilman kastetta ja uskoa Kristukseen

        Jos mielestäsi lapset ovat jo Kristuksessa niin mikseivät aikuiset ole? Missä vaiheessa ihminen tulee pois Jumalan sylistä?`Tällaisesta ei Raamattu opeta miään.

        Pelastuksen jakaminen ilman Kristusta on suurta Jumalan Sanan halventamista, mitä tämäkin uudestikastajat tekee koko ajan.

        Se ei ole lasten halveksimista, että ymmärtää heidän olevan syntisiä ja tarvitsevat Kristusta, koska Raamattu näin opettaa. Se on suurta rakkautta heitä kohtaan että vie heidät Kristuksen luo,

        Julmaa on sinun oppisi.


      • mieti sitä
        u-k-i-e n R:lle kirjoitti:

        Raamatusta tuo oppi tulee. Kristus sanoo että kukaan ei VOI pelastua ilman uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä. Kaikki ihmiset tarvitsevat pelastusta koska kaikki ovat syntisiä. Sinun inttämisesi ei muuta sitä miksikään. Kukaan ei ole Jumala kädessä ilman kastetta ja uskoa Kristukseen

        Jos mielestäsi lapset ovat jo Kristuksessa niin mikseivät aikuiset ole? Missä vaiheessa ihminen tulee pois Jumalan sylistä?`Tällaisesta ei Raamattu opeta miään.

        Pelastuksen jakaminen ilman Kristusta on suurta Jumalan Sanan halventamista, mitä tämäkin uudestikastajat tekee koko ajan.

        Se ei ole lasten halveksimista, että ymmärtää heidän olevan syntisiä ja tarvitsevat Kristusta, koska Raamattu näin opettaa. Se on suurta rakkautta heitä kohtaan että vie heidät Kristuksen luo,

        Julmaa on sinun oppisi.

        Sanoisin, että se on SAIRASTA väittää vauvojen olevan syntisiä.

        Jeesushan kehoitti meitäkin tulemaan lasten kaltaiseksi, jotta perisimme taivasten
        valtakunnan. Pitäisikö meidän siis tulla syntisiksi???

        Lapset viedään Jeesuksen luo rukouksessa ja siunaamalla heitä. Siihen ei tarvita
        vettä.
        "Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

        Pitäisikö tuohen keskelle laitta vettä, ennenkuin Jeesus olisi siinä???


      • mieti tätä
        mieti sitä kirjoitti:

        Sanoisin, että se on SAIRASTA väittää vauvojen olevan syntisiä.

        Jeesushan kehoitti meitäkin tulemaan lasten kaltaiseksi, jotta perisimme taivasten
        valtakunnan. Pitäisikö meidän siis tulla syntisiksi???

        Lapset viedään Jeesuksen luo rukouksessa ja siunaamalla heitä. Siihen ei tarvita
        vettä.
        "Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

        Pitäisikö tuohen keskelle laitta vettä, ennenkuin Jeesus olisi siinä???

        "Sanoisin, että se on SAIRASTA väittää vauvojen olevan syntisiä."

        Se on sinun mielipiteesi. Raamatun mukaan he ovat syntisiä.

        "Jeesushan kehoitti meitäkin tulemaan lasten kaltaiseksi, jotta perisimme taivasten
        valtakunnan. Pitäisikö meidän siis tulla syntisiksi???"
        Ei meidän tarvitse TULLA syntisiksi kun kaikki lähtökohtaisest olemme sitä. Jeesushan tahtoi sanoi että uskokaa KUIN lapsi. Tässä loistava esimerkki pienen lapsen uskosta.

        "Lapset viedään Jeesuksen luo rukouksessa ja siunaamalla heitä. Siihen ei tarvita
        vettä"
        Kukaan ei pääse Kristuksen luo ilman kastetta ja uskoa. Näin on Jumala säätänyt.


    • Uudesti kastaja hei, kun Raamattu tuntee ja kertoo perisynnin, sinun olisi syytä tukkia suusi ja pestä saippualla se.

      Room.3:10: niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan".

      "olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).

      Joh.3:6. "Mikä lihasta on syntynyt on liha" Jne. Jne..

      oh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

      • olet julmuri

        Kyllä tässä alkaa vähitellen uskomaan perisyntiin, kun lukee sinun julmaa tekstiäsi.
        Ei kukaan normaali ihminen tuomitse vauvoja kadotukseen. Mutta teissä luterilaisissa
        on tuo perisynti sen johdosta, että oppi-isänne Luther kirosi juutalaiset ja siksi
        Jumala kostaa teille:
        "Joka sinua (juutalaisia) kiroaa, sitä minäkin kiroan."

        Etkö todella osaa muuta kuin kopioda noita samoja värssyjä, joita tulkitset oman, sairaan mielesi mukaan.
        Lue KOKO RAAMATTUA. Siellä Jumala ilmoittaa rakkautensa ja armonsa ihmislasta
        kohtaan.

        PS
        Raamattu ei mainitse perisyntiä missään. Se on vain iskostunut sinuun aivopesun johdosta. Yksinkertainen ihminen kun uskoo helposti tällaisia julmia tarinoita.


      • olet julmuri kirjoitti:

        Kyllä tässä alkaa vähitellen uskomaan perisyntiin, kun lukee sinun julmaa tekstiäsi.
        Ei kukaan normaali ihminen tuomitse vauvoja kadotukseen. Mutta teissä luterilaisissa
        on tuo perisynti sen johdosta, että oppi-isänne Luther kirosi juutalaiset ja siksi
        Jumala kostaa teille:
        "Joka sinua (juutalaisia) kiroaa, sitä minäkin kiroan."

        Etkö todella osaa muuta kuin kopioda noita samoja värssyjä, joita tulkitset oman, sairaan mielesi mukaan.
        Lue KOKO RAAMATTUA. Siellä Jumala ilmoittaa rakkautensa ja armonsa ihmislasta
        kohtaan.

        PS
        Raamattu ei mainitse perisyntiä missään. Se on vain iskostunut sinuun aivopesun johdosta. Yksinkertainen ihminen kun uskoo helposti tällaisia julmia tarinoita.

        Satusetä kirjoittelee omasta päästään ja luulostaan oppeja. Raamattua heitetään kintaalla.


      • julma u-k-i-e n R
        olet julmuri kirjoitti:

        Kyllä tässä alkaa vähitellen uskomaan perisyntiin, kun lukee sinun julmaa tekstiäsi.
        Ei kukaan normaali ihminen tuomitse vauvoja kadotukseen. Mutta teissä luterilaisissa
        on tuo perisynti sen johdosta, että oppi-isänne Luther kirosi juutalaiset ja siksi
        Jumala kostaa teille:
        "Joka sinua (juutalaisia) kiroaa, sitä minäkin kiroan."

        Etkö todella osaa muuta kuin kopioda noita samoja värssyjä, joita tulkitset oman, sairaan mielesi mukaan.
        Lue KOKO RAAMATTUA. Siellä Jumala ilmoittaa rakkautensa ja armonsa ihmislasta
        kohtaan.

        PS
        Raamattu ei mainitse perisyntiä missään. Se on vain iskostunut sinuun aivopesun johdosta. Yksinkertainen ihminen kun uskoo helposti tällaisia julmia tarinoita.

        Perisyntihän on niin selvä Raamatu opetus kuin olla ja voi. Kaikki ihmiset ovat samassa asemassa ja syntyneet syntiksi ja synnin tilaan.

        "Ei kukaan normaali ihminen tuomitse vauvoja kadotukseen"

        Ei kun JUMALA TUOMITSEE!!!! Kukaan ihminen ei tuomitse ketään kadotukseen. Ihmisen on ymärrettävä että Jumala on säätänyt kasteen ja Sanan välittämään tämän pelastuksen. Tuomio jätetään Hänelle.

        Julmaa on uudestikastajien oppi pitää vauva pois Kristuksen luota. Todella julmaa.


      • kinnas lentää
        weha kirjoitti:

        Satusetä kirjoittelee omasta päästään ja luulostaan oppeja. Raamattua heitetään kintaalla.

        No nyt olemme Wehan lkanssa samaa mieltä!
        Hän tunnnustaa olevansa satusetä ja aivopesty sellainen. Kummalla kädellä sinä heität Raamattua?

        Toivottavasti et heti peru sanojasi, kuten käy aina silloin, kun huomaat lausuneesi
        vahingossa tottuden.


      • tosi julmaa
        julma u-k-i-e n R kirjoitti:

        Perisyntihän on niin selvä Raamatu opetus kuin olla ja voi. Kaikki ihmiset ovat samassa asemassa ja syntyneet syntiksi ja synnin tilaan.

        "Ei kukaan normaali ihminen tuomitse vauvoja kadotukseen"

        Ei kun JUMALA TUOMITSEE!!!! Kukaan ihminen ei tuomitse ketään kadotukseen. Ihmisen on ymärrettävä että Jumala on säätänyt kasteen ja Sanan välittämään tämän pelastuksen. Tuomio jätetään Hänelle.

        Julmaa on uudestikastajien oppi pitää vauva pois Kristuksen luota. Todella julmaa.

        Todella julmaa oppia estää vauvoja olemasta Jeesuksen luona ja sylissä.

        Jumala tuomitsee kadotukseen vain ne, jotka tekevät syntiä eivätkä pyydä Häneltä
        anteeksiantoa. Syntyminen ei ole synti.

        Fariseukset ja eräät vedestä syntyneet vaativat ihmistekoja, ennenkuin he sallisivat
        lasten olevan Jeesuksen omia.


      • etrfd
        tosi julmaa kirjoitti:

        Todella julmaa oppia estää vauvoja olemasta Jeesuksen luona ja sylissä.

        Jumala tuomitsee kadotukseen vain ne, jotka tekevät syntiä eivätkä pyydä Häneltä
        anteeksiantoa. Syntyminen ei ole synti.

        Fariseukset ja eräät vedestä syntyneet vaativat ihmistekoja, ennenkuin he sallisivat
        lasten olevan Jeesuksen omia.

        Ukastaja ! Onko paha olla Ukastaja tradition alla?


      • ratitio
        etrfd kirjoitti:

        Ukastaja ! Onko paha olla Ukastaja tradition alla?

        Itseltäsikö tuota kysyt?
        Vauvakastehan on kirkollinen traditio, jota Raamattu ei tunne.


      • u-kastajan kintas
        kinnas lentää kirjoitti:

        No nyt olemme Wehan lkanssa samaa mieltä!
        Hän tunnnustaa olevansa satusetä ja aivopesty sellainen. Kummalla kädellä sinä heität Raamattua?

        Toivottavasti et heti peru sanojasi, kuten käy aina silloin, kun huomaat lausuneesi
        vahingossa tottuden.

        Kyllä Weha viittaa uudestikkastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa -trolliin satusedällä. Tämä trollihan satuilee kaikenlaisia Raamatun vastaisia oppeja.


      • tosi selkeää
        tosi julmaa kirjoitti:

        Todella julmaa oppia estää vauvoja olemasta Jeesuksen luona ja sylissä.

        Jumala tuomitsee kadotukseen vain ne, jotka tekevät syntiä eivätkä pyydä Häneltä
        anteeksiantoa. Syntyminen ei ole synti.

        Fariseukset ja eräät vedestä syntyneet vaativat ihmistekoja, ennenkuin he sallisivat
        lasten olevan Jeesuksen omia.

        "Jumala tuomitsee kadotukseen vain ne, jotka tekevät syntiä eivätkä pyydä Häneltä
        anteeksiantoa"

        Ja kaikki tekevät syntiä, joten kaikki ovat matkalla kadotukseen ilman Kristusta, joka meille annetaan kasteen ja evankeliumin Sanan kautta.

        Uudestikastajat vaativat ihmistekoja kuten uudestikaste. Meille kristityille riittää Jumalan teot.


      • dfgdsfgdsfgdfg
        julma u-k-i-e n R kirjoitti:

        Perisyntihän on niin selvä Raamatu opetus kuin olla ja voi. Kaikki ihmiset ovat samassa asemassa ja syntyneet syntiksi ja synnin tilaan.

        "Ei kukaan normaali ihminen tuomitse vauvoja kadotukseen"

        Ei kun JUMALA TUOMITSEE!!!! Kukaan ihminen ei tuomitse ketään kadotukseen. Ihmisen on ymärrettävä että Jumala on säätänyt kasteen ja Sanan välittämään tämän pelastuksen. Tuomio jätetään Hänelle.

        Julmaa on uudestikastajien oppi pitää vauva pois Kristuksen luota. Todella julmaa.

        Kaikki ihmiset ovat samassa asemassa???

        Teidän teologian mukaan Jeesus ei ollut samassa asemassa... koska Hänellä ei ollut mitään automaattisyntiä...

        Eihän se voi olla niin, koska muutenhan Jeesus ja Jumala olisivat huijareita... koska eivät olisi ottaneet perisyntiä päällensä, jos se kerran kuuluu ihmisyyteen...

        Jeesus oli 100% ihminen, joten jos Hän olis syntyessään synnitön, niin on myös kaikki muutkin ihmiset.


      • ashasrhj
        dfgdsfgdsfgdfg kirjoitti:

        Kaikki ihmiset ovat samassa asemassa???

        Teidän teologian mukaan Jeesus ei ollut samassa asemassa... koska Hänellä ei ollut mitään automaattisyntiä...

        Eihän se voi olla niin, koska muutenhan Jeesus ja Jumala olisivat huijareita... koska eivät olisi ottaneet perisyntiä päällensä, jos se kerran kuuluu ihmisyyteen...

        Jeesus oli 100% ihminen, joten jos Hän olis syntyessään synnitön, niin on myös kaikki muutkin ihmiset.

        VÄÄRIN!

        Jeesus oli synnitön KOSKA HÄNET SIITTI PYHÄ HENKI. Siksihän tarvittiin PH siittämään Jeesuksen, jotta Hän ei olisi samassa synnin tilasssa. Jeesus oli ihminen ja Jumala.

        Kyllä uudestikastajilla on nyt ihmeellisiä selityksiä...


      • väärin meni sekin
        ashasrhj kirjoitti:

        VÄÄRIN!

        Jeesus oli synnitön KOSKA HÄNET SIITTI PYHÄ HENKI. Siksihän tarvittiin PH siittämään Jeesuksen, jotta Hän ei olisi samassa synnin tilasssa. Jeesus oli ihminen ja Jumala.

        Kyllä uudestikastajilla on nyt ihmeellisiä selityksiä...

        Jospa lukist uudelleen tuon tarusi niin saattaisit saaha silmäsi ihan auki !


      • oikein meni sekin
        väärin meni sekin kirjoitti:

        Jospa lukist uudelleen tuon tarusi niin saattaisit saaha silmäsi ihan auki !

        Ei ole tarua vaan totta :) Kristus sikisi Pyhästä Hengestä.


    • niin miksi

      Miksi te kristityt juotte sen kymmene litraa viinaa vauvasta vaariin joka vuosi ?

      Jumalako sitä toivoo vai kuka kertokaa?onko sekin Jumalan teko?

    • omenaa pukkaa
      • viinaralli

        Se on nääs tuo vedestä syntyminen sellainen tauti, että nestettä pitää saada.
        Laadulla ei väliä.


      • ... on u-kastajilla
        viinaralli kirjoitti:

        Se on nääs tuo vedestä syntyminen sellainen tauti, että nestettä pitää saada.
        Laadulla ei väliä.

        Niin vedestä syntyminen on! Onneksi uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä tuo kristitylle kristitylle rauhan ettei tarvi sitä kaljaa kitata kuten uudestikastajat.


    • totuuskin joskus

      Miksi sorrut noin lapselliseen vääntelehtimiseen ?

      Kukaan uskova todellinen ei tarvitse kaljaa eikä viinoja tipantippaa koskaan !

      se on tämä kastettu vauvakastekansa joka sitä kinnaa.

      • tämä on totuus

        Kyllä Suomen kansa sitä kinnaa, ei kristityt, vaan epäuskoinen kansa ja uudestikastajat.


      • mikä totuus?
        tämä on totuus kirjoitti:

        Kyllä Suomen kansa sitä kinnaa, ei kristityt, vaan epäuskoinen kansa ja uudestikastajat.

        Mutta eikös tuo "epäuskoinen kansa" ole juuri niitä vedestä syntyneitä, joita
        Suomen kansasta on n 80 %.
        Mihin se kasteen teho katosi?
        Unohtiko Jumala opettaa noita väkisin kastettuja vaikka oli kastanut heidät. Ihminen
        itsehän ei voi tehdä mitään pelastuakseen.
        Jumalahan tekee kaiken, Jumala kastaa, Jumala opettaa, Jumala vie taivaaseen....


      • totuusontämä
        mikä totuus? kirjoitti:

        Mutta eikös tuo "epäuskoinen kansa" ole juuri niitä vedestä syntyneitä, joita
        Suomen kansasta on n 80 %.
        Mihin se kasteen teho katosi?
        Unohtiko Jumala opettaa noita väkisin kastettuja vaikka oli kastanut heidät. Ihminen
        itsehän ei voi tehdä mitään pelastuakseen.
        Jumalahan tekee kaiken, Jumala kastaa, Jumala opettaa, Jumala vie taivaaseen....

        epäuskoinen kansa on kastettuja, mutta ei opetettuja. Molemmat tarvitaan. Kasteen teho ei katoa minnekään. Jos ajatellaan vaikka sitä miten vähän riivaustapauksia on Suomessa verrattuna lähetyskentille, niin kasteen tehon huoma heti.

        Jumala todella vie taivaaseen ilman mitään ihmisen omia tekoja.


    • Uudesti kastaja:"Mutta eikös tuo "epäuskoinen kansa" ole juuri niitä vedestä syntyneitä, joita
      Suomen kansasta on n 80 %.
      Mihin se kasteen teho katosi?
      Unohtiko Jumala opettaa noita väkisin kastettuja vaikka oli kastanut heidät. Ihminen
      itsehän ei voi tehdä mitään pelastuakseen.
      Jumalahan tekee kaiken, Jumala kastaa, Jumala opettaa, Jumala vie taivaaseen.... "

      weha: "Tunnen itse monia uudesti kastajia, jotka ovat jättäneet oman uskonsa. Mitä tulee taas lapsena kastettuihin, Jeesuksen omiin pienokaisiin, niin kun nämä luopuvat, syy Ei ole kasteen, vaan epäuskon. Epäuskon syy on usein opetuksen puutteen tai yksinkertaisesti luopumus."

      • huono ope?

        Tarkoitatko, että Jumala ei opettanutkaan heitä, vaikka kastoi heidät?


    • Niin kirkomme kasteopetus on retuperällä, eikä opetus edes tavoita kaikkia. Tarvitsemme maassamme tunnustuksellisia selkeitä saarnamiehiä. Heitä tulee seurata, niin kuin apostoli kehoittaa. Näihin en tietenkään laske uudesti kastajia, jotka ovat väärää oppia ja omaa mahdottomuuttaan, sekä vanhurskauttaan täynnä. Jos tuhlaajapoika/tyttö saa palaamisen armon, emme tarvitse uudelleen kastamista sillä, (kaste asetus-sanoineen on kertakaikkinen), vaan tarvitsemme uudelleen uskomista.

      • tällaista suomen kan

        Emme tarvitse mitään tunnustuksellisia, vaan uudestisyntyneitä julistajia.

        Suurin osa papeista ei tiedä aiheesta yhtään mitään vaikka nostavat kovasti palkkaa mukamas jostain jumalan palvelijan työstä hah kaikkea sitä !!

        Tämä kaljaa kinnaava kansa on juuri sitä tunnustuksellista kansaa, he tunnustavat olevansa lutterin lapsia ja kaikki heidän tekonsa todistavat heidän pakanuutensa puolesta.
        Minkäänlaista merkkiäkään mistään Hengellisyydestä ei ole, ja edellisestä kirkkoreisustakin on nykypäivästä ripille pääsyyn.

        siinä sitä on tunnustusta kerrakseen.


      • lut.
        tällaista suomen kan kirjoitti:

        Emme tarvitse mitään tunnustuksellisia, vaan uudestisyntyneitä julistajia.

        Suurin osa papeista ei tiedä aiheesta yhtään mitään vaikka nostavat kovasti palkkaa mukamas jostain jumalan palvelijan työstä hah kaikkea sitä !!

        Tämä kaljaa kinnaava kansa on juuri sitä tunnustuksellista kansaa, he tunnustavat olevansa lutterin lapsia ja kaikki heidän tekonsa todistavat heidän pakanuutensa puolesta.
        Minkäänlaista merkkiäkään mistään Hengellisyydestä ei ole, ja edellisestä kirkkoreisustakin on nykypäivästä ripille pääsyyn.

        siinä sitä on tunnustusta kerrakseen.

        Tarvimme tunnustuksellisia uudestisyntyneitä. Itse olen uudestisyntynyt, käyn kirkossa joka viikkoa ja olen tunnustuksellinen


      • lut. kirjoitti:

        Tarvimme tunnustuksellisia uudestisyntyneitä. Itse olen uudestisyntynyt, käyn kirkossa joka viikkoa ja olen tunnustuksellinen

        Näin se on, ja on muistettava, ettei väärää oppia seuraavat voi edes pelastua:


        Room.16:16 Tervehtikää toisianne pyhällä suudelmalla. Kaikki Kristuksen seurakunnat lähettävät teille tervehdyksensä. 17 Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa. [2. Tess. 3:6; 2. Tim. 3:5; Tit. 3:10; 2. Joh. 1:10]


      • tällaista suomen kan kirjoitti:

        Emme tarvitse mitään tunnustuksellisia, vaan uudestisyntyneitä julistajia.

        Suurin osa papeista ei tiedä aiheesta yhtään mitään vaikka nostavat kovasti palkkaa mukamas jostain jumalan palvelijan työstä hah kaikkea sitä !!

        Tämä kaljaa kinnaava kansa on juuri sitä tunnustuksellista kansaa, he tunnustavat olevansa lutterin lapsia ja kaikki heidän tekonsa todistavat heidän pakanuutensa puolesta.
        Minkäänlaista merkkiäkään mistään Hengellisyydestä ei ole, ja edellisestä kirkkoreisustakin on nykypäivästä ripille pääsyyn.

        siinä sitä on tunnustusta kerrakseen.

        Laittaisin paremmaksi, suuri, hyvin suuri, osa papeista kansankirkossamme, ovat vain nimiluterilaisia.


      • lut. kirjoitti:

        Tarvimme tunnustuksellisia uudestisyntyneitä. Itse olen uudestisyntynyt, käyn kirkossa joka viikkoa ja olen tunnustuksellinen

        ai nimimerkki lut on uudestisyntynyt?

        Milloin se tapahtui? Jos vastaat lapsikasteessasi, niin saanen olla eri mieltä oletko uudestisyntynyt...


      • näin uskon
        weha kirjoitti:

        Näin se on, ja on muistettava, ettei väärää oppia seuraavat voi edes pelastua:


        Room.16:16 Tervehtikää toisianne pyhällä suudelmalla. Kaikki Kristuksen seurakunnat lähettävät teille tervehdyksensä. 17 Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa. [2. Tess. 3:6; 2. Tim. 3:5; Tit. 3:10; 2. Joh. 1:10]

        Weha kirjoittaa yhtä omavanhurskaasti ja ylpeästi kuin ennen ollessaan vl. Hänen
        tapansa kirjoittaa ei ole muuttunut vaikka seurakunta on vaihtunut.
        "Näin se on, ja on muistettava, ettei väärää oppia seuraavat voi edes pelastua"

        Tuo ei pidä paikkaansa, sillä tunnen monia, jotka ovat olleet väärässä opissa, ovat
        kuuluneet kirkkoon, mutta huomanneet, että se ei riitä, ja
        kun ovat nöyrtyneet ja ottaneet vastaan evankelimin ja uskoneet Herraan Jeesukseen,
        niiin ovat kokeneet pelastuksen.
        Niinhän kävi vanginvartijallekin, joka kysyi:
        "Mitä minun pitää tehdä, että pelastuisin"?

        Paavali ei ruvennut heti kastamaan tätä etsivää, vaan sanoi:
        Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin sinun perhekuntasi."

        Me pelastumme vain uskomalla Jeesukseen eikä kuulumalla johonkin seurakuntaan.

        En kuitenkaan kannusta ketään pysymään erossa Wehasta, sillä hän on vain sokea
        ja uskoo kiltisti, mitä hänelle opetetaan. Kyllä Wehakin aikanaan löytää armollisen
        Jumalan.


      • sydämen asenne
        weha kirjoitti:

        Laittaisin paremmaksi, suuri, hyvin suuri, osa papeista kansankirkossamme, ovat vain nimiluterilaisia.

        Wehakin tunnustaa, että tuo pakollinen vauvakaste saa aikaiseksi ainostaan nimikristittyjä!
        Onko syy Jumalan joka kastaa mutta ei opeta vai kirkon, joka luottaa väärään oppiin?

        Papithan, jos ketkä ovat kyllä saaneet opetusta, joten siinä ei ole vika.
        Vika on siinä, että kuvitellaan, että jokin liukuhihnamainen seremonia voisi pelastaa
        ihmisen ilman tämän omaa mielenmuutosta.

        Oikea opetuskaan ei ole tae siitä, että pelastuu, sillä näinhän kävi jo UT:n aikana:
        Ap 28:
        24. Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset
        eivät uskoneet."

        Usko kun ei tule millään seremonialla tai litanialla!!


      • lut.
        anabaptist kirjoitti:

        ai nimimerkki lut on uudestisyntynyt?

        Milloin se tapahtui? Jos vastaat lapsikasteessasi, niin saanen olla eri mieltä oletko uudestisyntynyt...

        Minua eivät kiinnosta sinun mielipiteesi. Raamatun sanan mukaan kaste uudestisynnyttää. Piste.


      • U-k-i-e n R:lle
        sydämen asenne kirjoitti:

        Wehakin tunnustaa, että tuo pakollinen vauvakaste saa aikaiseksi ainostaan nimikristittyjä!
        Onko syy Jumalan joka kastaa mutta ei opeta vai kirkon, joka luottaa väärään oppiin?

        Papithan, jos ketkä ovat kyllä saaneet opetusta, joten siinä ei ole vika.
        Vika on siinä, että kuvitellaan, että jokin liukuhihnamainen seremonia voisi pelastaa
        ihmisen ilman tämän omaa mielenmuutosta.

        Oikea opetuskaan ei ole tae siitä, että pelastuu, sillä näinhän kävi jo UT:n aikana:
        Ap 28:
        24. Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset
        eivät uskoneet."

        Usko kun ei tule millään seremonialla tai litanialla!!

        Vauvakaste saa aikaan nimikristittyjä, JOS he eivät ota sanaa vastaan. Myös aikuiskaste saa aikaan nimikristittyjä, jos he eivät ole uskossa.

        Kirkko luottaa aivan oikeaan oppiin. Joka uskoo JA saa kasteen, se pelastuu. Uudestikastajat jätätävät jälkimmäisen osan pois, eli hylkäävät Jumalan ilmoituksen. Uskon herättää Jumalan Sana, eli myös kaste.


      • hwrfhwh
        näin uskon kirjoitti:

        Weha kirjoittaa yhtä omavanhurskaasti ja ylpeästi kuin ennen ollessaan vl. Hänen
        tapansa kirjoittaa ei ole muuttunut vaikka seurakunta on vaihtunut.
        "Näin se on, ja on muistettava, ettei väärää oppia seuraavat voi edes pelastua"

        Tuo ei pidä paikkaansa, sillä tunnen monia, jotka ovat olleet väärässä opissa, ovat
        kuuluneet kirkkoon, mutta huomanneet, että se ei riitä, ja
        kun ovat nöyrtyneet ja ottaneet vastaan evankelimin ja uskoneet Herraan Jeesukseen,
        niiin ovat kokeneet pelastuksen.
        Niinhän kävi vanginvartijallekin, joka kysyi:
        "Mitä minun pitää tehdä, että pelastuisin"?

        Paavali ei ruvennut heti kastamaan tätä etsivää, vaan sanoi:
        Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin sinun perhekuntasi."

        Me pelastumme vain uskomalla Jeesukseen eikä kuulumalla johonkin seurakuntaan.

        En kuitenkaan kannusta ketään pysymään erossa Wehasta, sillä hän on vain sokea
        ja uskoo kiltisti, mitä hänelle opetetaan. Kyllä Wehakin aikanaan löytää armollisen
        Jumalan.

        Taas sairasta toisen ihmisen nälvimistä tältä sairaalta miekkalähetystrollilta joka tunnetaan nimellä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Hän kirjoittaa ylpeästi ja muita halventavasti

        Tiedän monia uudetsikastajia, jotka ovat olleet väärässä opissa ja palanneet kirkkoon, siihen oikeaan raamatulliseen oppiin. He ovat tuominneet oman uudestikasteensa ja luottavat vauvana saatuun kasteeseen, ne joilla semmoinen on.


      • lkjhgf
        U-k-i-e n R:lle kirjoitti:

        Vauvakaste saa aikaan nimikristittyjä, JOS he eivät ota sanaa vastaan. Myös aikuiskaste saa aikaan nimikristittyjä, jos he eivät ole uskossa.

        Kirkko luottaa aivan oikeaan oppiin. Joka uskoo JA saa kasteen, se pelastuu. Uudestikastajat jätätävät jälkimmäisen osan pois, eli hylkäävät Jumalan ilmoituksen. Uskon herättää Jumalan Sana, eli myös kaste.

        Edelleen totuus on, ettei Jeesus käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden toimesta sen jäsenyyteen.
        Opetelkaa ymmärtämään totuus!


      • lkjhgf kirjoitti:

        Edelleen totuus on, ettei Jeesus käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden toimesta sen jäsenyyteen.
        Opetelkaa ymmärtämään totuus!

        Nimikristittyjä tuo epäusko, ei vauvakaste. Maailma on täynnä epäuskoisia, koskaan kastamattomia ihmisiä. Sitten on niitä, jotka ovat käyneet kaksi tai useamman kerran kasteella. Esim. tampereella on baptisteja, jotka kastavat helluntailaisetkin uudelleen, kun on tullut kunnolla uskoon.

        Useimmat papit ovat luopuneita Raamatun ja luterilaisten tunnustuskirjojen opista. On niitä uskollisia pappeja vielä maassamme.


      • mnjbhgf
        weha kirjoitti:

        Nimikristittyjä tuo epäusko, ei vauvakaste. Maailma on täynnä epäuskoisia, koskaan kastamattomia ihmisiä. Sitten on niitä, jotka ovat käyneet kaksi tai useamman kerran kasteella. Esim. tampereella on baptisteja, jotka kastavat helluntailaisetkin uudelleen, kun on tullut kunnolla uskoon.

        Useimmat papit ovat luopuneita Raamatun ja luterilaisten tunnustuskirjojen opista. On niitä uskollisia pappeja vielä maassamme.

        Niin... No kaste ja lapsikaste on täysin rikollista toimintaa. Jumalan Valtakunnan kaltaisesta lapsesta tehdään valehdellen ja perisyntiseksi väittämällä rituaaliin uhri jossa lapsi hengellisesti pyritään tappamaan ja saa kuolleen merkin (ristin) otsaan.
        Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole uskonnollisena järjestönä LAILLINEN 11§ uskonnollinen järjestö vaan on laiton ellei rikollinen mm rikollisia suojeleva.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing

        Lasten vanhempien piikkiin kirkko niitä lapsikaste rikoksia teetää joten kannattee miettiä miten toimii kun Jumalan Valtakunnan kaltaista raahaa kasteelle rikollisesti...

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
        7 §
        Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen
        Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen.
        Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti.
        Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla.
        8 §
        Rikosoikeudellinen laillisuusperiaate
        Ketään ei saa pitää syyllisenä rikokseen eikä tuomita rangaistukseen sellaisen teon perusteella, jota ei tekohetkellä ole laissa säädetty rangaistavaksi. Rikoksesta ei saa tuomita ankarampaa rangaistusta kuin tekohetkellä on laissa säädetty.

        jne...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe