Raskaana(KO)

piisami

Oisko täällä ketää ihanaa ihmistä joka haluais kertoa hieman alkuraskaudesta ja oireista ym?
En ole siis vielä tehnyt testiä, mutta kuukautiset on 6 päivää myöhässä, olleet suht säännölliset, saattanut heittää päivällä joskus, mutta aina tulleet.
Nyt kuitenkin myöhässä.
Onko mitään merkkejä vielä näin alussa että oisin raskaana?
Vauva on siis erittäin toivottu ja rakkaudella yritetty!
Luin netistä,että jos testin tekisi nyt, se ei näytä "vielä" positiivista tulosta, eli teen testin ensiviikolla..?
Mitään erikoisia tuntemuksia ei kyllä ole :o himottais kyllä koko ajan :D Se on nyt ehkä semmonen yks mikä tulee mieleen, sitten rintoihin on ilmestyneet tumman punaisia raskausarpia (mutta tuota en usko raskausmerkiksi, eikö oo vähän aikasta, jos on viikkoja 4 ja 6päivää ja alkais rintoihin nyt jo ilmestyy nuin selviä raskausarpeja ??), myös eräät erittäin himon kohteena aina olleet karkit on nykyään vastenmielisiä ja jotkin ruuat ei maistu.
Onko tuossa raskauden merkkejä?

Kiitos vastainneille (jos niitä nyt tulee :D ) ja kertokaa omia kokemuksia, tai kertokaa ees että kannattaako testiä tehdä ensiviikolla, vai jo aijemmin?

42

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

      Tee testi jo tänään. Jos menkat on 6pvä myöhässä ei tartte olla edes aamupissa, mut osta vaikka Cittarin Pregcheck-liuskat, paketissa on kaksi liuskaa ja hinta on himpun alle 3e.

    • piisami

      Kiitos vastauksesta!

      Löytyy kaapista tuommonen Professorin raskaustesti. Onkohan ihan yhtä luotettava, tais olla apteekin halvimpia.
      Onko mitään suositeltavaa aikaa kuinka kauan olla käymättä pissalla ennen testiä? niin ei tulis ainakaan liian "haaleaa".
      Ja vielä yksi kysymys, Onko testi tässä vaiheessa luotettava?

    • Fjgfj

      En tiedä mistä olet tuollaista tietoa saanut testaamisesta, mutta voit todellakin tehdä testin saman tien ja aamuvirtsasta. Raskaustestit ovat nykyään niin herkkiä, että näyttävät 99-prosenttisesti oikean tuloksen jo sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa. Ei siis tarvitse odotella enää.

    • piisami

      " Kun alkio on kiinnittynyt, alkaa hCG-hormonin (human Chorion Gonadotropin) tuotanto. Juuri tätä istukkahormonia etsitään raskaustestissä. Sen määrä on tällä viikolla vielä niin pieni, että se ei todennäköisesti anna positiivista tulosta "

      Tuossapa ois kopioituna teksti erään raskauslaskuri sivulta, siksi en ole sit testiä tehnyt...

      • Jghslsv

        Millä viikolla? Kun kuukautiset ovat myöhässä, on todellakin hormonia lähes kaikissa tapauksissa jo riittävästi. Ihan puppua tuo teksti. Raskaushormonin määrä suunnilleen kaksinkertaistuu joka toinen päivä ja nykyiset raskaustestit ovat herkkiä. Jos menkat ovat jo lähes viikon myöhässä, testi kuin testi yleensä näyttää positiivista.


      • piisami
        Jghslsv kirjoitti:

        Millä viikolla? Kun kuukautiset ovat myöhässä, on todellakin hormonia lähes kaikissa tapauksissa jo riittävästi. Ihan puppua tuo teksti. Raskaushormonin määrä suunnilleen kaksinkertaistuu joka toinen päivä ja nykyiset raskaustestit ovat herkkiä. Jos menkat ovat jo lähes viikon myöhässä, testi kuin testi yleensä näyttää positiivista.

        viikkoja 4 ja 6 päivää. Voin vaikka linkittää tänne kyseisen sivun niin siellä viikko 4 kohdassa lukee noin.


      • ....................
        piisami kirjoitti:

        viikkoja 4 ja 6 päivää. Voin vaikka linkittää tänne kyseisen sivun niin siellä viikko 4 kohdassa lukee noin.

        Nuo raskausviikot ovat vähän hassuja, eli jos sinulla on nyt viikkoja 4 6, olet raskausviikolla 5 jo =) HUomenna alkaisi kuudes raskausviikko, vaikka se on 5 0 =)
        Eli kun kuukautiset alkavat, se on 0 0, mutta raskausviikko yksi =)
        Joten tuo sivun viikko neljä tarkoittaisi mahdollisesti sitä että viikko 3 =)
        (En nyt tiedä osasinko järkevästi selittää... olin itsekin alkuun pihalla noitten kanssa =) )


      • Jfhkkz
        piisami kirjoitti:

        viikkoja 4 ja 6 päivää. Voin vaikka linkittää tänne kyseisen sivun niin siellä viikko 4 kohdassa lukee noin.

        Melkein arvasinkin, mistä on kyse. :) Katsot nimittäin väärää viikkoa. Kun sinulla on viikkoja 4 6, niin sinun pitää katsoa viikkoa viisi. Raskausviikoissa on sama juttu kuin englanniksi vuosisadoissa, 1900-luku on 20th century. Samoin 4 6 on viides raskausviikko, koska neljä viikkoa on tuolloin jo täynnä ja kulumassa on viides viikko.


      • piisami
        Jfhkkz kirjoitti:

        Melkein arvasinkin, mistä on kyse. :) Katsot nimittäin väärää viikkoa. Kun sinulla on viikkoja 4 6, niin sinun pitää katsoa viikkoa viisi. Raskausviikoissa on sama juttu kuin englanniksi vuosisadoissa, 1900-luku on 20th century. Samoin 4 6 on viides raskausviikko, koska neljä viikkoa on tuolloin jo täynnä ja kulumassa on viides viikko.

        En oo tuommosesta kuulutkaan :o Kukaan sisarruksistani tai ystävistäkään ei ole puhunut mitään, kun ollut joskus puhetta näistä raskausviikoista!
        Mutta kiitos teille, kun selvensitte asiaa :)


      • Fjkgdk
        piisami kirjoitti:

        En oo tuommosesta kuulutkaan :o Kukaan sisarruksistani tai ystävistäkään ei ole puhunut mitään, kun ollut joskus puhetta näistä raskausviikoista!
        Mutta kiitos teille, kun selvensitte asiaa :)

        No itse asiassahan se on ihan loogista, jos ajattelet ensimmäistä raskausviikkoa. Sehän on se joka lähtee nollasta ja täyttyy kun on 1 0. Jos vasta siitä lähtisi raskausviikko yksi, niin mikäs se edeltävä olisi? :) Nollas raskausviikko? Eli ihan järkevästi ne menevät, sitä ei vain ehkä ensin tule niin ajatelleeksi.


    • SALKDJGKSJG

      Kaikissa testeissä toitotetaan, että voi tehdä ekasta kuukautisten poisjäämispäivästä lähtien. Eikä testit maksakaan paljoa, en ymmärrä miksei niitä voi tehdä vaikka pari ihan huvin vuoksi.. Se on enemmän järkevää kun kysyä täältä oletko raskaana. Minulla ainakin kaikki raskaudet ovat näkyneet päivän-kahden päästä kuukautisten poisjäännistä.

      Raskausoireet yleensä johtuu hormooneista ja kuten sanoit, hormoonien määrä noin alussa on vielä pieni joten mitenpä niitä oireita olisikaan.

      • piisami

        "Raskausoireet yleensä johtuu hormooneista ja kuten sanoit, hormoonien määrä noin alussa on vielä pieni joten mitenpä niitä oireita olisikaan. "
        ^--- hyvä pointti!

        Jotkuhan sen vaan hoksaa jo heti alussa, ennen testin tekoakin, että on raskaana!
        siksi siis kysyin, tuota että mitähän oireita oisi, mutta ei siitä sen enempää...
        Päälimmäinen kysymyshän on tuo testin teon ajankohta.
        Ja aijemmin jo sanoinkin ,että testi minulta löytyy jo kaapista, että voin sen kyllä tehä jo tänään,mutta mietin kuinka varma tulos on...


    • onnellinen mamma :)

      Itse aloin myös reilu vuosi sitten epäillä raskautta, kun kuukautiset oli 7pv myöhässä. Testin tein ja selvää positiivista näytti. Niihin aikoihin alkoi myös esiintyä rintojen arkuutta, sekä jatkuva nälän tunne oli yhdessä vaiheessa. Siinä ne mun alkuraskauden oireet oikeastaan olikin.

    • näin täällä..

      Olen kolmessa raskaudessani tehnyt testin seuraavana päivänä siitä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, ja selkeät positiiviset saanut tulokseksi joka kerta. Raskausoireet alkaneet sitten myöhemmin, 6-7 viikolla.

      • piisami

        Kiitos vastauksesta! :)
        Mä päätin että teen testin tänään, teen sen heti kun vaan seuraavan kerran tulee tarvetta vessaan, ja jos näyttää negatiivista ja menkat ei ala, niin teen ensiviikolla uuden ja sen mukaan sit mennään.
        ISO kiitos kaikille jotka vasta ja hyvää viikonloppua! :)


      • uteliasulbero
        piisami kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! :)
        Mä päätin että teen testin tänään, teen sen heti kun vaan seuraavan kerran tulee tarvetta vessaan, ja jos näyttää negatiivista ja menkat ei ala, niin teen ensiviikolla uuden ja sen mukaan sit mennään.
        ISO kiitos kaikille jotka vasta ja hyvää viikonloppua! :)

        Kereo miten kävi :)


    • ....................

      Itse kuumeilen kolmatta mutta ei ole mitään mahdollisuutta edes ruveta yrittämään vielä pitkään aikaan joten olen todella (vähän liiankin =D ) utelias muitten suhteen =D
      Tulehan tosiaan kertomaan mitä testi näytti (laita kuvaa jos jaksat ;) ), ja toivon että tulos on se mitä toivotkin =)

      • piisami

        Lupaan kyllä tulla kertomaan mikä tulos sieltä tulee! :) Vielä en oo testiä tehnyt, kun ei olo kunnolla ollut hätää (tai hätää oikeastaan ollenkaan)
        JOS nyt oisin raskaana, tämä oisi enemmän kun ootettu! On niin yritettykin saada lasta, ja monen monta kuukautta on ollut pettymystä kun menkat ovat tulleet.
        Mutta ei passaa vielä intoilla että tulis plussaa.


      • bbb1
        piisami kirjoitti:

        Lupaan kyllä tulla kertomaan mikä tulos sieltä tulee! :) Vielä en oo testiä tehnyt, kun ei olo kunnolla ollut hätää (tai hätää oikeastaan ollenkaan)
        JOS nyt oisin raskaana, tämä oisi enemmän kun ootettu! On niin yritettykin saada lasta, ja monen monta kuukautta on ollut pettymystä kun menkat ovat tulleet.
        Mutta ei passaa vielä intoilla että tulis plussaa.

        Minulla hedelmöittymisestä on viikko, eli se on nyt kiinnittynyt kohtuun. Mulla on nyt jo alkanut raskausoireet. Minulla on kuvotusta ja lämpöä. Joku saattaa kuvitella kuvotuksen, mutta lämpöä on vaikea kuvitella.


      • Ei selvä merkki
        bbb1 kirjoitti:

        Minulla hedelmöittymisestä on viikko, eli se on nyt kiinnittynyt kohtuun. Mulla on nyt jo alkanut raskausoireet. Minulla on kuvotusta ja lämpöä. Joku saattaa kuvitella kuvotuksen, mutta lämpöä on vaikea kuvitella.

        Se ruumiinlämpö on koholla ovulaation jälkeen myös aivan tavallisessa kierrossa, josta ei seuraa raskautta. :) Siinä on vain se ero, että alkaneessa raskaudessa lämpö jää hieman koholle. Normaalisti ruumiinlämpö laskee tavalliselle tasolleen, kun kuukautiset alkavat.


      • bbb1
        Ei selvä merkki kirjoitti:

        Se ruumiinlämpö on koholla ovulaation jälkeen myös aivan tavallisessa kierrossa, josta ei seuraa raskautta. :) Siinä on vain se ero, että alkaneessa raskaudessa lämpö jää hieman koholle. Normaalisti ruumiinlämpö laskee tavalliselle tasolleen, kun kuukautiset alkavat.

        Joo, voit olla oikeassa. Mutta tämä kuvotus on minulle tuttuakin tutumpi. Olen seitsemättä kertaa raskaana (itsekin yllätyin mitä kirjoitin, niin varma raskaudestani olen), ja jokaisessa raskaudessa olen ollut työkyvytön juuri tämän pikkuhiljaa pahevan pahoinvoinnin takia.


      • Shdsldk
        bbb1 kirjoitti:

        Joo, voit olla oikeassa. Mutta tämä kuvotus on minulle tuttuakin tutumpi. Olen seitsemättä kertaa raskaana (itsekin yllätyin mitä kirjoitin, niin varma raskaudestani olen), ja jokaisessa raskaudessa olen ollut työkyvytön juuri tämän pikkuhiljaa pahevan pahoinvoinnin takia.

        En tarkoittanutkaan ottaa kantaa mahdolliseen raskauteen. :) Kunhan kommentoin tuota, että koholla olevaa lämpöä ei voi kuvitella. Ei voikaan, mutta se ei tuossa vaiheessa ole raskausoire, koska se olisi koholla joka tapauksessa. Sitten, jos eivät lämmöt laske normaalitasolle ja menkat myöhästyvät, voi sen perusteella epäillä raskautta.


      • bbb1
        Shdsldk kirjoitti:

        En tarkoittanutkaan ottaa kantaa mahdolliseen raskauteen. :) Kunhan kommentoin tuota, että koholla olevaa lämpöä ei voi kuvitella. Ei voikaan, mutta se ei tuossa vaiheessa ole raskausoire, koska se olisi koholla joka tapauksessa. Sitten, jos eivät lämmöt laske normaalitasolle ja menkat myöhästyvät, voi sen perusteella epäillä raskautta.

        Kyllä mä tiesin, että et ottanutkaan kantaa mahdolliseen raskauteen. Hauskaa kevättä!


    • ...................

      .Ärgh, nyt mua ärsyttää kun en tiedä oliko piisamin testi positiivinen vai ei =D

      • Kupla ottassa?

        Hänellä lienee niin kutsuttu seurapiirirakko tai sitten kyseessä oli vain trolli. :D

        Itselläni ei alkuraskaudessa ole ollut mitään "oikeita oireita tai tuntemuksi", ainoastaan jonkinlainen "aavistus", joka on pitänyt paikkansa.


    • piisami

      Sori, kun kesti vastaus!
      Mutta joo, testi tehty ja se oli nega :( !! Oon kyllä niin pettynyt, kun ootin sitä plussailua!
      Mutta menkat eivät ole vieläkään alkaneet, teen alkuviikosta uuden testin ja sen mukaan menen, jos sekin on nega, soitan tk ajan ja toivottavasti sillon viimestään tulee se plussa tai saa jonkun "syyn" miksi menkat on pois.
      Nyt vaan on tosi etova olo tuntuu siltä kun oksettais koko ajan ja palelee hirveesti!
      Närästystä ollut kans jo monta päivää :/
      Rinnat ei kyllä oo olleet mitenkään "hellät" tai kipeät.

      • Ei hätää mitään

        Nuo oireet on helppo kuvitella itselleen, kun kovasti toivoo raskautta. Jotkut jopa oksentavat, eivätkä ole raskaana, ainoastaan toivovat sitä. Ja vaikka olisikin raskaana, niin ei oireita voi olla hirveää listaa jos raskaus ei vielä näy testissä. Nykyiset testit reagoivat jo hyvin pieneen määrään raskaushormonia ja raskaushormoni on se, mikä oireet aiheuttaa. Jos hormonia ei edes ole riittävästi, jotta se näkyisi testissä, ei voi olla juuri oireitakaan.

        Sinun ei tarvitse tilata aikaa lääkärille, vaikka menkkoja ei kuuluisikaan. Vaikket olisikaan raskaana, voivat menkat jäädä välistä eikä se ole mitenkään vaarallista. Vaikka olisi miten säännöllinen kierto, siihen voi tulla joskus häiriöitä. Vasta sitten, jos toisiakaan menkkoja ei kuulu, voi olla hyvä käydä lääkärin pakeilla. Ethän muuten ole lähiaikoina lopettanut hormonaalista ehkäisyä?


      • piisami
        Ei hätää mitään kirjoitti:

        Nuo oireet on helppo kuvitella itselleen, kun kovasti toivoo raskautta. Jotkut jopa oksentavat, eivätkä ole raskaana, ainoastaan toivovat sitä. Ja vaikka olisikin raskaana, niin ei oireita voi olla hirveää listaa jos raskaus ei vielä näy testissä. Nykyiset testit reagoivat jo hyvin pieneen määrään raskaushormonia ja raskaushormoni on se, mikä oireet aiheuttaa. Jos hormonia ei edes ole riittävästi, jotta se näkyisi testissä, ei voi olla juuri oireitakaan.

        Sinun ei tarvitse tilata aikaa lääkärille, vaikka menkkoja ei kuuluisikaan. Vaikket olisikaan raskaana, voivat menkat jäädä välistä eikä se ole mitenkään vaarallista. Vaikka olisi miten säännöllinen kierto, siihen voi tulla joskus häiriöitä. Vasta sitten, jos toisiakaan menkkoja ei kuulu, voi olla hyvä käydä lääkärin pakeilla. Ethän muuten ole lähiaikoina lopettanut hormonaalista ehkäisyä?

        Ei ole ollut mitään ehkäsyä käytössä,joten ainakaan siitä ei voi johtua menkkojen pois jäänti.


      • Ei hätää mitään
        piisami kirjoitti:

        Ei ole ollut mitään ehkäsyä käytössä,joten ainakaan siitä ei voi johtua menkkojen pois jäänti.

        No, tosiaan ei ole mitään syytä huoleen. Itselläni yritysaikana kuukautiset tulivat kerran kaksi viikkoa myöhässä, mutta kyllä ne menkat sieltä tulivat. Ja raskaana en ollut, kaikki testit negaa. Ovulaatio voi joskus myöhästyä reilustikin tai sitten kyseessä voi olla anovulatorinen kierto, jolloin vuoto ei välttämättä alakaan normaalisti. Älä siis huolestu, todennäköisesti mikään ei ole vialla. Ottaisin lääkäriin yhteyttä ihan lähiaikoina vain, jos tulee kovia kipuja tms..


      • piisami
        Ei hätää mitään kirjoitti:

        No, tosiaan ei ole mitään syytä huoleen. Itselläni yritysaikana kuukautiset tulivat kerran kaksi viikkoa myöhässä, mutta kyllä ne menkat sieltä tulivat. Ja raskaana en ollut, kaikki testit negaa. Ovulaatio voi joskus myöhästyä reilustikin tai sitten kyseessä voi olla anovulatorinen kierto, jolloin vuoto ei välttämättä alakaan normaalisti. Älä siis huolestu, todennäköisesti mikään ei ole vialla. Ottaisin lääkäriin yhteyttä ihan lähiaikoina vain, jos tulee kovia kipuja tms..

        Tää nyt on oikeastaan eka kerta kun kuukautiset on näin myöhässä.
        Stressiä ei ole, joten en usko että kuukautiset oisivat senkään takia myöhässä ja en kyllä ole edes ajatellut olevani raskaana, eräs päivä vaan aloin miettimään että "onko kuukautiset jo olleet tässä kuussa" ja huomasinkin että ei ole ja ne on myöhässä.
        Ensiviikolla teen kuitenkin uuden testin ja annan muutaman päivän kulua ja jos ne kuukautiset sieltä sit tulee, jos ei, niin sitten kyllä on pakko soittaa tk:hon ja kysellä että mitäs nyt.
        Ollut kyllä menkkamaista kipua, mutta ei ole sit kuitenkaan alkaneet.
        Mutta minä kyllä tänne kirjotan heti, jos kuukautiset alkaa tai plussailen :)


      • Ei hätää mitään
        piisami kirjoitti:

        Tää nyt on oikeastaan eka kerta kun kuukautiset on näin myöhässä.
        Stressiä ei ole, joten en usko että kuukautiset oisivat senkään takia myöhässä ja en kyllä ole edes ajatellut olevani raskaana, eräs päivä vaan aloin miettimään että "onko kuukautiset jo olleet tässä kuussa" ja huomasinkin että ei ole ja ne on myöhässä.
        Ensiviikolla teen kuitenkin uuden testin ja annan muutaman päivän kulua ja jos ne kuukautiset sieltä sit tulee, jos ei, niin sitten kyllä on pakko soittaa tk:hon ja kysellä että mitäs nyt.
        Ollut kyllä menkkamaista kipua, mutta ei ole sit kuitenkaan alkaneet.
        Mutta minä kyllä tänne kirjotan heti, jos kuukautiset alkaa tai plussailen :)

        Niin, ei minullakaan kierto ennen sitä ollut koskaan heitellyt. Mutta kun se ihmiskeho ei ole kone, niin siten voi käydä kenelle tahansa. Ja edelleen: ei tarvitse hakeutua lääkäriin, jos yhdet kuukautiset jäävät välistä. Todennäköisesti tk:sta ehdotetaan, et tulet heille tekemään raskaustestin virtsasta (käytännössä samoja testejä kuin kotioloissa käytettävät) ja jos se on negatiivinen, niin käsketään odotella. Ehkä jostakn tk:sta annetaan sitten lähete veritestiin ja jos sekin on negatiivinen, niin sittenkin vain odotellaan. Vuoto voidaan lopulta saada tulemaan lääkkeillä, mutta ei sellaiseen ole tarvetta vain yksien menkkojen jäätyä välistä.


      • piisami
        Ei hätää mitään kirjoitti:

        Niin, ei minullakaan kierto ennen sitä ollut koskaan heitellyt. Mutta kun se ihmiskeho ei ole kone, niin siten voi käydä kenelle tahansa. Ja edelleen: ei tarvitse hakeutua lääkäriin, jos yhdet kuukautiset jäävät välistä. Todennäköisesti tk:sta ehdotetaan, et tulet heille tekemään raskaustestin virtsasta (käytännössä samoja testejä kuin kotioloissa käytettävät) ja jos se on negatiivinen, niin käsketään odotella. Ehkä jostakn tk:sta annetaan sitten lähete veritestiin ja jos sekin on negatiivinen, niin sittenkin vain odotellaan. Vuoto voidaan lopulta saada tulemaan lääkkeillä, mutta ei sellaiseen ole tarvetta vain yksien menkkojen jäätyä välistä.

        Juu,ymmärsin jo tuon ettei tarvi ottaa tk yhteyttä,mutta mieluummin otan ja teen siellä sit testin,jos koti testi nega ja menkat ei ala. Haluan kuitenkin tietää,että olen kunnossa eikä johdu jostakin vakavasta menkkojen pois jäänti ym.


      • Ei hätää mitään
        piisami kirjoitti:

        Juu,ymmärsin jo tuon ettei tarvi ottaa tk yhteyttä,mutta mieluummin otan ja teen siellä sit testin,jos koti testi nega ja menkat ei ala. Haluan kuitenkin tietää,että olen kunnossa eikä johdu jostakin vakavasta menkkojen pois jäänti ym.

        No pyydä sitten suoraan lähete siihen veritestiin, ei se virtsatesti plussaksi siitä muutu, että se tehdään tk:ssa kodin sijaan. :)


      • piisami
        Ei hätää mitään kirjoitti:

        No pyydä sitten suoraan lähete siihen veritestiin, ei se virtsatesti plussaksi siitä muutu, että se tehdään tk:ssa kodin sijaan. :)

        Tiedän kyllä miten ne tk.ssa toimii sen testin suhteen :) Kiitos kuitenkin vinkistä.


      • piisami
        piisami kirjoitti:

        Tiedän kyllä miten ne tk.ssa toimii sen testin suhteen :) Kiitos kuitenkin vinkistä.

        2 testiä haettu lisää!! :) En vielä tiedä teenkö tänään vai huomenna aamusta. Tulis ees toiseen plussaa! :D


    • sj.

      Heippa. Yleensä menkat myöhästyy jo senki takia että ovulaatio on tullut myöhemmin.
      Niinkuin itselläni...ja nyt en oo enää ollenkaa varma millon se ovulaatio oikeesti ois ollu. Viime viikolla veikkaisin :)

      • piisami

        Voi se kyllä sit siitäkin johtua et myöhässä. Eniten tämä epätietosuus on se mikä vaivaa, huoli siitä onko kropassa kaikki ok ym mietityttää. Huomenna soitto tk.hon ja toivon jotai vastausta saavan tai ainakin jotain selkoa, jos sais tähän. Raskaus ois ihana uutinen,mutta en jaksa toivoa liikaa,kuhan ois kuitenkin kaikki hyvin kehossa.


      • Ekdk
        piisami kirjoitti:

        Voi se kyllä sit siitäkin johtua et myöhässä. Eniten tämä epätietosuus on se mikä vaivaa, huoli siitä onko kropassa kaikki ok ym mietityttää. Huomenna soitto tk.hon ja toivon jotai vastausta saavan tai ainakin jotain selkoa, jos sais tähän. Raskaus ois ihana uutinen,mutta en jaksa toivoa liikaa,kuhan ois kuitenkin kaikki hyvin kehossa.

        Mutta kun ei kuukautisten välistä jääminen tai reilustikaan myöhästyminen yleensä ole merkki mistään vakavasta! Mitä oikein epäilet olevan vialla tuon "onko kropassa kaikki ok" kanssa? Sinulla on menkat alle kaksi viikkoa myöhässä, ei kuukausia, rauhoitu ihmeessä!


      • piisami
        Ekdk kirjoitti:

        Mutta kun ei kuukautisten välistä jääminen tai reilustikaan myöhästyminen yleensä ole merkki mistään vakavasta! Mitä oikein epäilet olevan vialla tuon "onko kropassa kaikki ok" kanssa? Sinulla on menkat alle kaksi viikkoa myöhässä, ei kuukausia, rauhoitu ihmeessä!

        Arvasin että "soitto tk.hon" saa haloon aikaseksi :D mutta olen keskustellut lääkärin kanssa ja hän oli ihan samaa mieltä että kannattaa asia tutkituttaa,en minä mitään siinä menetä.


      • Ekdh
        piisami kirjoitti:

        Arvasin että "soitto tk.hon" saa haloon aikaseksi :D mutta olen keskustellut lääkärin kanssa ja hän oli ihan samaa mieltä että kannattaa asia tutkituttaa,en minä mitään siinä menetä.

        Ei tämä mikään haloo ole. En tiedä minkä lääkärin kanssa olet jutellut, mutta kun ei ole mitään syytä tuollaisesta myöhästymisestä huolestua, niin on se nyt vähän kurjaa niitä tk:n muutenkin vähäisiä resursseja tuhlata. Sinä et ole sairas, ei ole kipuja, menkat vain ovat myöhässä. En vain itse ihan ymmärrä miksei voi odottaa, mutta sinunhan päätöksesi se on. Toivottavasti saat mielenrauhan sitten, kun asia on tutkitu.


      • piisami
        Ekdh kirjoitti:

        Ei tämä mikään haloo ole. En tiedä minkä lääkärin kanssa olet jutellut, mutta kun ei ole mitään syytä tuollaisesta myöhästymisestä huolestua, niin on se nyt vähän kurjaa niitä tk:n muutenkin vähäisiä resursseja tuhlata. Sinä et ole sairas, ei ole kipuja, menkat vain ovat myöhässä. En vain itse ihan ymmärrä miksei voi odottaa, mutta sinunhan päätöksesi se on. Toivottavasti saat mielenrauhan sitten, kun asia on tutkitu.

        En sen tarkemmin ala taustojani kertomaan,kun että kyllä tämä tk soitto ja tuleva käynti on ajankohtanen,eikä yhtään liioittelua. Varmasti on ihmisiä,jotka ovat sinne menneet aijemminkin "tuhlaamaan" heidän aikaa.


      • vieraileva
        piisami kirjoitti:

        En sen tarkemmin ala taustojani kertomaan,kun että kyllä tämä tk soitto ja tuleva käynti on ajankohtanen,eikä yhtään liioittelua. Varmasti on ihmisiä,jotka ovat sinne menneet aijemminkin "tuhlaamaan" heidän aikaa.

        En lukenut kaikkia viestejä, mut kerron oman sattumani;
        menin terveyskeskukseen ja sain lähetteen labraan. Meni kaksi päivää ja tuloksista selvisi, että ainoastaan yksi testeistä on poikkeava. Positiivinen raskaudelle. Noh eipähän tarvinnut enää arpoa, ja välttyi apteekin raskaustestejen hankinnoilta. Lääkärissä aikaa meni 10 min ja labrassa se, mitä jonotin (: Suosittelen vaan suoraan lääkärille, sillä samalla saat muutkin arvot selvitettyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe