jos tiedän rikollisesta toiminnasta

pelottaa

enkä ilmoita viranomaisille, olenko syyllistynyt johonkin??
Kyse ei ole mistään kovin vakavasta, vaan veronkierrosta tai jostain. Asiasta olen varma, mutta anonyymisti uskaltaisin ilmoitella esim. poliisille. Mutta onko takeita, ettei ilmiannettu saa tietää kuka ilmoitti?

14

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+7

      Rikoslaista löytyvät kyllä sellaiset rikokset, kuin rikoksentekijän suojeleminen ja törkeän rikoksen ilmoittamatta jättäminen, mutta ne eivät sovi sinun tapaukseesi.
      Veronkiertorikokset tutkii ensin verottaja, joka vasta oman tutkinnan jälkeen ilmoittaa niistä poliisille. Vihjeen rikoksesta voi antaa aina poliisille, mutta tässä tapauksessa on järkevintä vihjata veronkierosta verottajaa.
      Mitään pelkoa ei tarvitse tuntea, koska vihjeen voi aina antaa nimettömänä.

      • Miks ilmoittaa?

        "Veronkiertorikokset tutkii ensin verottaja, joka vasta oman tutkinnan jälkeen ilmoittaa niistä poliisille"

        Kaiken muun lisäksi verottaja leikkii tuomaria omassa asiassaan.


    • Veron maksaja

      Mihin osoiteeseen veron kierrosta tulisi ilmoittaa verottajalle?

    • Mix ilmoittaa?

      Itse en ilmoittaisi tosiaankaan veronkierrosta. Rikoksena se on kun asiaa ajattelee, aika omituinen.

      Verotuksessa valtio ryöstää so ottaa väkivallan uhalla osan ihmisen tuloista itselleen. Valtio kuitenkaan ei kutsu sitä ryöstöksi vaan verotukseksi. Nyt kun ryöst... verotuksen uh... asiakas päättääkin suojella omaisuutta, hänestä tuleekin rikollinen.

      • 4+8

        Tuota, vasemmistolaiset käyttävät seuraavanlaista esimerkkiä, miksi kaikkien on kuuluttava ammattiyhdistysliittoon ja maksettava jäsenmaksut.
        Työntekijät kantavat pitkää hirttä, joka on kaikkien harteilla, jolloin kenenkään rasitus ei muodostu liian suureksi. Liittoon kuulumaton tekee kuitenkin vilppiä ja kyyristelee hirren alapuolella, eli ei tosiasiassa kanna lainkaan. Silloin muitten taakka tietysti kasvaa.
        Veronkiertäjä toimii samalla lailla.


      • Mix ilmoittaa?
        4+8 kirjoitti:

        Tuota, vasemmistolaiset käyttävät seuraavanlaista esimerkkiä, miksi kaikkien on kuuluttava ammattiyhdistysliittoon ja maksettava jäsenmaksut.
        Työntekijät kantavat pitkää hirttä, joka on kaikkien harteilla, jolloin kenenkään rasitus ei muodostu liian suureksi. Liittoon kuulumaton tekee kuitenkin vilppiä ja kyyristelee hirren alapuolella, eli ei tosiasiassa kanna lainkaan. Silloin muitten taakka tietysti kasvaa.
        Veronkiertäjä toimii samalla lailla.

        No tuo vertaus on aika lailla samanlainen.

        Tietenkin on asia erikseen, kannattaako tuota hirttä kantaa lainkaan.


    • toleranssi.

      Hyvin sanottu.
      Ne keitä ei ole vielä valtio onnistunut aivopesemään, ymmärtävät tämän pointin.

      • Mix ilmoittaa?

        Olet erehtynyt hienoisesti: Sinun on oltava pahasti aivopesty jos ET ymmärrä tuota pointtia.


      • Mix ilmoittaa?

        Ja joka tapauksessa olen sitä mieltä, että verotuksen ollessa nykytasolla verottaja saa kyllä itse etsiä "rikkurit". Minulle verottajan toimet tuovat muutenkin vuosittain pakollista, palkatonta puuhaa, joten en minä enää vapaaehtoisesti rupea verokarhun hyväksi puuhastelemaan.


      • 8+6
        Mix ilmoittaa? kirjoitti:

        Ja joka tapauksessa olen sitä mieltä, että verotuksen ollessa nykytasolla verottaja saa kyllä itse etsiä "rikkurit". Minulle verottajan toimet tuovat muutenkin vuosittain pakollista, palkatonta puuhaa, joten en minä enää vapaaehtoisesti rupea verokarhun hyväksi puuhastelemaan.

        Pinnarit käyttävät kuitenkin härskisti palveluja, jotka muut ovat verovaroin maksaneet.


    • Varmasti saa tietää

      Aivan varmasti nimesi tulee vastaajan tietoon.

      Jos sinulla ei ole pitäviä todisteita, voit saada lisäksi syytteet väärästä ilmiannosta.

      • 5+15

        Lopeta jo valehteleminen. Vihjeen voi antaa aina nimettömänä. Verottaja tutkii
        sen jälkeen, antaako se aihetta. Verottajalla on salassapitovelvollisuus, aivan kuten sossullakin.


    • omakohtaisesti

      Voit saada syytteen väärästä ilmiannosta, jos ilmenee, että siellä ei olekaan tapahtunut mitään rikollista. Ja jos olet tehnyt ilmiannon esim. netissä viranomaisille, niin he saavat IP-numeron perusteella selville miltä koneelta ilmoitus on tehty. Valitettavasti vai pitäisikö sanoa onneksi niin voivat tehdä. Valitettavaa se on silloin kun henkilö on yrittänyt olla lainkuuliainen ja tarkoitus on ollut auttaa viranomaisia ja sitten joutuukin itse syytetyksi. Näin voi käydä ja on käynytkin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe