Lahdesta Hesaan PAKKOtöihin

Palkka = matkakulut

3 tunnin sääntö työttömille tyrmistyttää:
jopa 400€/kk menee jo pelkästään töihin pääsemiseen!!!

Työmatkakulut voivat kallistua satoja euroja kuukaudessa,
kun uudet tuntirajat tulevat.

Moni nousee puoli viideltä, lähtee ajamaan sata kilometriä, kun räntää sataa vaakasuorassa, kuvaillaan tilannetta jo ennen uutta lakia.

Uuden kolmen tunnin säännön mukaan työttömän pitäisi ottaa töitä vastaan Helsingistä, jos hän asuu esimerkiksi Lahdessa, Salossa tai Hämeenlinnassa. Kaupungit sijaitsevat hyvien juna- ja bussiyhteyksien päässä Helsingistä.

Helsingin ja Lahden välinen junalippu voi maksaa useita kymmeniä euroja. Kuukaudessa työmatkakulut voivat nousta useisiin satoihin euroihin.

Pääkaupunkiseudulla on avoimena paljon myyjien ja siivoojien paikkoja.

Kaikki 3 tunnin päässä Hesasta olevat siis saavat töitä!?

Töihin käytetty aika ja työmatkakulut voivat nousta vielä tästäkin.
Palvelualalla kun on yleensä epäsäännöllinen työ. Julkinen liikenne ei aina toimi yhtä joustavasti kaikkina vuorokauden aikoina. Työntekijällä voi aikaa tuhlaantua junan odotteluun.

Jos taas menee omalla autolla, puolentoista tunnin työmatkalla bensakulut ovat kuukaudessa vähintään 300–400 euroa.

26

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei usko

      Mä en usko että työkkärissä ryhdytään tuohon! Perheellisen ei onnistu millään. Ja jotain inhimillisyyttä pitää olla ihmsiä kohtaan.

      Hallitus voi katkerana tehdä mitä tahansa, mutta toimeenpano on taas eri asia. En usko.

      Työn pitää olla kannattavamapaa kuin työttömänä olo, tuossa se ei toteudu.

      • Hei oikeesti?!

        Luuletko ihan tosissas, että te-toimistosta löytyy "inhimillisyyttä"?! Siellä on tasan tarkkaan byrokraatteja, usein varsin luonnevikaisia sellaisia, joiden ensisijainen tehtävä on tuottaa itselleen sairasta nautintoa kyykyttämällä asiakkaita täysin mielivaltaisesti...


    • jfgdshgiushguishiug

      Jotenkin minua huvittaa nämä vollotukset. Ikäänkuin kaikki nyt työllistyneet asuisivat kivenheiton päässä työpaikoiltaan, eikä kellään ainakaan koskaan olisi joka-aamuista rumbaa lasten tarhaan viemisen kanssa. Porukoille tulee näemmä ihan yllätyksenä se, että työmatkoihin kuluu aikaa.

      Herätkää todellisuuteen, ei töissä oleminen ole pelkkää ruusuilla tanssimista ja palkan nostamista. Itselläni menee ruuhkassa ( bussi juna metro) päivittäin yhteensä parhaimmillaankin kolmatta tuntia työmatkoihin siihen vielä kaikki kaupassa käymiset ja muut pakolliset.

      • jfgdshgiushguishiug

        Niin, ja usein sataa vettä, räntää tai lunta, on pakkasta, ja julkinen liikenne takkuilee. Tuulee , on kusihätä, ei pääse istumaan ja ihmiset yskivät bussissa. Tämä on ihan arkipäivää meille työllisille, mutta mistäpä te kotona vuosikausia maanneet siitä mitään tietäisitte


    • So what?

      Omalle työpaikalleni Helsingin perukoille tulee pari ihmistä päivittäin Tampereelta junalla. Muutama tulee kimppakyydillä Lohjan seudulta.

    • Hengaan ihan stadis

      Mikä on Hesa? Onks se joku jyväjemmarien rehuvarasto tai joku? En ymmärrä nyt ollenkaan.

      • onks näin

        Hän tarkoittaa Heseä, eli Hesburgeria: "Kaikki 3 tunnin päässä Hesasta olevat siis saavat töitä!?"


    • pitkä työmatka ookoo

      Serkkuni on käynyt noin parikymmentä vuotta töissä Tampereella milloin Hämeenlinnasta, milloin Helsingistä riippuen asuinpaikasta (välillä sinkkuna, välillä perheellisenä). Työmatkan hän on hyödyntänyt opiskeluun, lukemiseen ja työntekoon.

      Minä käytän pääkaupunkiseudulla päivittäin työmatkaan reilut 2 tuntia joka ikinen työpäivä. Joskus aikaa menee yli 3 tuntiakin. Miksi valittaa työajasta, kun sille ei itse voi oikein mitään. Minä ainakin olen kiitollinen, että edes on töitä. Työmatka pitää vain hyödyntää jotenkin järkevästi esim. rentoutumiseen, musiikin kuunteluun tms.

      • työtön hevonen

        Eri asia on saako palkkaa. 4 tonnin kuukausi palkalla sitä meneekin mielellään töihin. 9 euron päiväpalkalla ei kiinnosta töihinmeno kun kulut joutuu maksaa itse.

        Sitä paitsi kuka tarjoaa jostain kaukaa töitä kun vaan selittää työnantajalle että kolmen tunnin työmatka on pois siitä työstä, siinä ei voi antaa sitten 100% itsestään työlle vaan ehkä 30 % korkeintaan. Ja siksi kukana ei palkkaa mielellään jos tulee kaukaan töihin.

        Kuka mulle tarjoaa vaikka turusta töitä kun asun 100 kilsan päässä, en minä tunne sieltä edes ketään työnantajaa enkä aio lähettää yhtään hakemusta turkuun päin.
        Työkkärit ei tarjoa oikeita töitä vaan kaikki mitä ne tarjoaa ovat 9 euron orja hommia.


      • Ei ole palkkaa
        työtön hevonen kirjoitti:

        Eri asia on saako palkkaa. 4 tonnin kuukausi palkalla sitä meneekin mielellään töihin. 9 euron päiväpalkalla ei kiinnosta töihinmeno kun kulut joutuu maksaa itse.

        Sitä paitsi kuka tarjoaa jostain kaukaa töitä kun vaan selittää työnantajalle että kolmen tunnin työmatka on pois siitä työstä, siinä ei voi antaa sitten 100% itsestään työlle vaan ehkä 30 % korkeintaan. Ja siksi kukana ei palkkaa mielellään jos tulee kaukaan töihin.

        Kuka mulle tarjoaa vaikka turusta töitä kun asun 100 kilsan päässä, en minä tunne sieltä edes ketään työnantajaa enkä aio lähettää yhtään hakemusta turkuun päin.
        Työkkärit ei tarjoa oikeita töitä vaan kaikki mitä ne tarjoaa ovat 9 euron orja hommia.

        9€/päivä ei ole palkkaa, vaan yhteiskunnan varoista maksettu ylläpitokorvaus, jonka on tarkoitus kattaa mm nuo matkakustannukset. 43snt kilometritaksalla laskettuna tuo riittää noin 21km:n päivittäiseen orjatyömatkaan, eli orjatyöpaikka saisi olla vain noin 10km:n päässä kotoa!


      • Oikeisto Makke
        Ei ole palkkaa kirjoitti:

        9€/päivä ei ole palkkaa, vaan yhteiskunnan varoista maksettu ylläpitokorvaus, jonka on tarkoitus kattaa mm nuo matkakustannukset. 43snt kilometritaksalla laskettuna tuo riittää noin 21km:n päivittäiseen orjatyömatkaan, eli orjatyöpaikka saisi olla vain noin 10km:n päässä kotoa!

        Ei orjuuskaan oikeasti ole orjuutta. Oikeasti tosi moni orja on onnellinen ja keskitysleireiritkin olivat ihan mukavia lomaleirejä. Läskitkin siinä mukavasti näillä liikuntaleireillä lähti.


      • hmmm..
        työtön hevonen kirjoitti:

        Eri asia on saako palkkaa. 4 tonnin kuukausi palkalla sitä meneekin mielellään töihin. 9 euron päiväpalkalla ei kiinnosta töihinmeno kun kulut joutuu maksaa itse.

        Sitä paitsi kuka tarjoaa jostain kaukaa töitä kun vaan selittää työnantajalle että kolmen tunnin työmatka on pois siitä työstä, siinä ei voi antaa sitten 100% itsestään työlle vaan ehkä 30 % korkeintaan. Ja siksi kukana ei palkkaa mielellään jos tulee kaukaan töihin.

        Kuka mulle tarjoaa vaikka turusta töitä kun asun 100 kilsan päässä, en minä tunne sieltä edes ketään työnantajaa enkä aio lähettää yhtään hakemusta turkuun päin.
        Työkkärit ei tarjoa oikeita töitä vaan kaikki mitä ne tarjoaa ovat 9 euron orja hommia.

        Kolmen tunnin työmatkastasi ei ole poissa työstäsi vaan vapaa ajastasi..


      • Todella kätevää
        Oikeisto Makke kirjoitti:

        Ei orjuuskaan oikeasti ole orjuutta. Oikeasti tosi moni orja on onnellinen ja keskitysleireiritkin olivat ihan mukavia lomaleirejä. Läskitkin siinä mukavasti näillä liikuntaleireillä lähti.

        Samalla päästään koko kansakuntaa uhkaavasta ylipaino-ongelmasta...


    • gsags

      Nehän voi vähentää verotuksessa.

    • palkatonsaaja

      Saatte sentään palkkaa. Minä olen paraikaa orjatyöprojektissa kaupungillani 1€ tuntipalkalla. Työpaikkaruokailua ei ole, joten tuo raha menee jo pelkästään päivän ruokiin. Eli ole viemässä työpäikan joltain muulta ja teen ne työt vielä ilmaiseksi. Hienoa, eikö vain.

      • ei voi olla totta

        Teetsä siel töitä? Mä en teksi. Ei kukaan itseään arvostava tekisi. Nöyryyttävää.


      • kohta orja
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Teetsä siel töitä? Mä en teksi. Ei kukaan itseään arvostava tekisi. Nöyryyttävää.

        Lähinnä hän varmaan pissa orjtyöpaikan muroihin. Niin minä ainakin tekisin.


    • hommat

      Varmasti voisinkin käydä junalla Hesassa, mutta Pohjosessa on Riihimäki josta duunarikin ehtii vielä töihin. Muut junat on Hesassa vasta puoli kahdeksan aikaan ja duunarihommat alkaa 6 ja 7 aikaan.

    • ei mene olen kipee

      Mun pitäs mennä polkupyörällä bussipysäkille, bussilla linja-autoasemalle ja toisella bussilla kaupunkiin ja taksilla töihin, sama takasinpäin.

      Arvaa vaan kannattaako?

      Olisin velkavankeudessa.

      Mun työmatka maksisi 5 e x 4 bussimtkaa on 20 e/pvä ja takasimtka 40 e yhteen suuntaan elin 80 e edestaas eli yhden päivän työmatka maksaisi 100 e!!!

      Siinä teet kuukauden työtä, että saat työmatkan maksettua yhdeltä päivältä.

    • mitä mitä häh?

      Naurattaa taas nää 9 euron orjatyö lässytykset, kun kerran ne tähänkin keskusteluun taas vedetty. Tässä uudistuksessa puhutaan TYÖPAIKASTA mistä maksetaan PALKKAA, ei siis mistään työkkärin typerästä kurssista. Jumalauta kun alkaa sylettää tälläset kotona lorvineet paukapäät, jotka ei edes erota palkkaa jostain tukiasista pe*kele!!!

      • Jossu Tukiainen

        Kyllä tässä uudistuksessa sinulle maksetaan orjan palkka eli 1 euro tunnissa. Ihan sama mikä olet koulutukseltasi kun 3 kuukauden työttömyyden jälkeen olet orja.


    • Odotan innolla

      Oulustahan lentää Helsinkiin tunnissa...... tulee kohtu pitkä ja kallis työmatka, mutta jos te-toimisto tämän hoksaa, niin....

    • niinpä niin

      katoppa nyt kärkeen junalipun hintoja. =D
      1360 € perushinnoilla keskiarvon ollessa 34 € / suunta.
      Kortilal 380 €..Kyllä ne on satoja eikä kymppejä. Eikä kaiki duunit ole Pasilassa
      Matka katsos jatkuu.

    • paska pummi.

      työkkärin mielestä se 9 euroa päivässä on palkka ja sellasia hommia pitää tehdä jos ne määräävät.

      • oikea konteksti

        Edelleekään se ei ole palkka!!
        Se on matka ja ateria korvaus!!

        Työt saat tehdä ilmaiseksi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe