Useita syyttömiä vuosikausia vankilassa!

Likaiset poliisit

Viime aikoina alettu tutkia uudestaan useita tuomioita, joita epäillään vääriksi.

Uudelleen tutkittavia tapauksia tutki aikoinaan sama, nyt jo eläkkeellä oleva rikostutkija, jota vankilasta vapautuneet vangit syyttävät heidän lavastamisestaan.

Rikostutkija tekaisi tutkimuksissaan tunnustuksia sekä manipuloi ja uhkaili todistajia.

Syyttömänä tuomitut sanovat tuntevansa itsensä häpäistyiksi ja nöyryytetyiksi.

Ranta tuomittiin vankilaan vuonna 1990 tehdystä murhasta. Nyt oikeus kuitenkin totesi, ettei tuomiolle ollut perusteita. Ranta itse vakuutti koko ajan syyttömyyttään.

Rannan syyllisyyden tueksi ei ollut fyysisiä todisteita, eikä häntä tunnistanut lähetti, jota oli yritetty ryöstää. Ranta katsottiin kuitenki syylliseksi aihetodisteiden ja todistajalausuntojen perusteella.

Tuomio alkoi murentua, kun sitä alettiin tarkastella sisäisessä tutkinnassa. Rannan aikoinaan tunnistanut mies kertoi epäilevänsä tunnistustaan ja kertoi, että poliisi oli ohjaillut häntä. Eräs nainen myös todisti, että hänen sittemmin kuollut miehensä oli tunnustanut murhan. Myös muussa poliisityössä havaittiin puutteita.

Tälläinen poliisin touhu ei varmaan hämmästytä ketään?

15

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rouva Tappinen

      Mutta se että tällaista on tapahtunut , on se syy miksi tällainen mistään suurista pahuuksista tietämätön rouva Tappinen on ajautunut sellaiseen tilanteeseen että häntä moititaan Aarniouskovaiseksi (mutta vain netissä).
      Toki olen uskovainen sillä uskon siihen mitä Luuk 20:2 sanotaan nykyajasta: Kaikki mikä on salattua tulee paljastumaan.

      • totuudenpuhuja1

        Minä sensijaan haluaisin nähdä sinut arvoisa rouva Tappinen ihan live-elämässä ja sanoisin sinulle suoraan päin naamasi: "Sinä olet aarniouskovainen!"


      • peukut sulle

        Sä oot niin hyvä!


      • totuudenpuhuja1
        totuudenpuhuja1 kirjoitti:

        Minä sensijaan haluaisin nähdä sinut arvoisa rouva Tappinen ihan live-elämässä ja sanoisin sinulle suoraan päin naamasi: "Sinä olet aarniouskovainen!"

        Lisäys, aarniouskovaisuus kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, kuten kuuluukin.


      • Sirkku Sokeri pala
        totuudenpuhuja1 kirjoitti:

        Lisäys, aarniouskovaisuus kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, kuten kuuluukin.

        Ei. Nyt on kysymys niin ISOSTA nimestä että kyllä AARNIOUSKOLLISUUS ja AARNIOUSKOVAISUUS täytyy kirjoittaa HUUTAEN.

        Eipä sorruta kielioppeihin, nyt sentään puhutaan sadoista kiloista.


    • rouva Tappinen

      Ja minä vastaisin: Perustele väitteesi.

      • totuudenpuhuja1

        Minä perustelen: kaiken kattava tyhmyys.


      • rouva Tappinen
        totuudenpuhuja1 kirjoitti:

        Minä perustelen: kaiken kattava tyhmyys.

        Kyllä maailma olisikin pieni ja mekaaninen jos virheet voisi kuitata oikeinkirjoitussäännöistä muistuttamalla.

        Olen niiden kirjoittajien kanssa samaa mieltä jotka ovat huolissaan siitä luottamuspulasta jonka tavikset ovat joutuneet kohtaamaan Auer- ja Aarniokeissien kohtaamisessa.


    • Tarkenna!

      Saako tälle Rannalle etunimen tai sukupuolen, tai edes jonkun vinkin millä paikkakunnalla tapahtunut, tai edes vinkin millä palstalla tai lehdessä tapausta on käsitelty.

      Muuten tää on Nurmen tai jonkun Virran tapaus tai sattunut yhdelle Virtaselle tai Korhoselle. Eli pötypuhetta.

    • Perustulaillinen

      Poliisin tekemiä raakoja ja törkeitä ihmisoikeusrikoksia ei kukaan tutki.eihän korppi korppia noki ja niissä on aina mukana niin syyttäjä kuin asianajajat ,kyllähän jokainen lukutaitoinen lain tuntija tämän tietää ja sitä varmemmin asiat jää ns.pimentoon..ja esim,Bodmjärvenkin osalta, ei ketään sanktioitu ja rikostutkinnan tehneitä..tutkijoita on edelleenkin vapaalla jalalla..kuinkahan monia syyttömiä ovat vankilaan saaneet..ja sitten ihan vaan tiedoksi.ei poliisilla ole mitään ns,sisäistä tutkinta elintä olemassa omiaan tutkimaan..että se siitä..ja sama koskee syyttäjän virastoja..kyllä se on molemissa johto kokonaan uusiks..

    • tappakaapoliisit

      Suomessa vangitaan joka päivä kolme täysin syytöntä ihmistä, tämä fakta kertonee jotain suomen poliisin rikostutkinnan tasosta sekä viranomaisten järjettömästä mielivallasta.

      • 20+90

        **********************tappakaapoliisit****************

        Vain vh voi olla vihassaan näin sekaisin.


      • samma här
        20+90 kirjoitti:

        **********************tappakaapoliisit****************

        Vain vh voi olla vihassaan näin sekaisin.

        älä vingu kyttä, Kallion jeesus vielä siunaa sinutkin.... sinä olet itse vh paskalakki joka täällä kiusaa netissäkin vaikka vainoaminen on kiellettyä. kuinka paljon poliisi itse tappaa. meniks hermo?

        http://www.youtube.com/watch?v=TFGHnuxzdlc


    • just!

      Suomi on: OIKEUSVALTIO!

      Poliisi - esitutkinta- virkarikos - ? Oikeuskanslerin päätös: jos esitutkintaa ei ole edes aloitettu niin sitä ei voida myöskään lopettaa: http://finlex.fi/fi/viranomaiset/foka/2014/20142073

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe