Lopettamisen syyt:

Deadsmokerr

-En saa hengitettyä normaalisti.
-En saa hengitettyä nenän kautta ollenkaan/erittäin vähän.
-Keuhkot ovat tunkkaiset.
-Pitää aina ikäänkuin huokaista jotta saisi keuhkot täyteen ilmaa, se täytyy tehdä useaan otteeseen päivän aikana.
-Olen aivan tukossa tervaa.
-Jos ei saa henkeä, siitä seuraa merkittäää uupumusta joka johtaa helposti masennuksen tapaiseen oireiluun.
-Olen polttanut 7-vuotta, paljon ketjuun.
- Kaikki tupakkaan liittyvä on elämässäni helpottamaan ahdistusta joka ei todellisuudessa helpota sitä muutakuin tiukassa paikassa.
-Elämäni pyörii röökin ympärillä liikaa.
-Arki tuntuu epäterveeltä.


Lopettamisen estot:

-Voimakas riippuvuus.
-Tapa.
-Ilmapiiri sekä elämänkatsomus.
-Epärehellisyys itselleen sekä kontrollin vaikeus.

8

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Deadsmokerr

      VS teot:

      Älä laita röökiä huuleen.


      --

      Kuinka vaikeaa se voikaan olla? ..

    • moonmake

      itellä oli täysin samat oireet! ja sama 7vuotta polttamista :D ja ikää on 21v kohta 22v, kelasin lopettamista jostain syyskuusta asti, mut tuntu jotenki et ei pysty lopettamaan elämän tilanne niin huono, kerronpas sit miten mun lopettaminen oikeestaan lähti sit alkuun :) yks päivä menin aamulenkille ihan täysin herättyäni, hölkkäsin noin 700-1000m henki ei kulkenut, keuhkoihin pisti oksennusrefleksinen yskiminen. sillon ajattelin et tää on pakko loppua olin 2viikkoo sillei että polttelin 1-7tupakkaa päivässä, toisin sanoen jos satuin alkoholia ottamaan meni se 7röökiä, sit menin sedän vaimon 50v juhlaan, jossa setäni vähä valisti että lopeta herranjumala tupakointi, se ite poltti 35vuotta nykyään henki ei kule keuhkoahtauma todettu, toisinsanoen kuolee tukehtumalla jossain vaiheessa ja seki on vaan 53vuotias.. Sen illan jälkeen en menny röökikauppaan olin 3vrk polttamatta ilman nikotiinikorvaushoitoja, jonka jälkeen tiesin että ratkeen jos en osta jotain nikotiinipitoista ainaki voi kuvitella että se auttaa tai kyllähän se oikeesti auttokin. 1kuukauden ajan söin 2mg ja 4mg purukumeja joista mulla meni kurkku ihan vitun kipeeks en pystyny enää nielemään, joten heitin purkat vegeen ja olin taas muutamia vuorokausia ilman nikotiinia tai taisin syyä muutamia purkkia ehkä päivässä. Sittenpä viisaana poikana ostin nuuskaa, jota olen nyt käyttäny pari kuukautta(jotka loppuu 2päivän sisällä). nyt ajattelin kokeilla täysnikotiinitonta elämää! Ja samalla kun lopetin röökaamisen alotin crossfit-lajin treenaamisen joka antaa helvetisti motivaatiota ettei pistä röökiä suuhun koska siellä ei oikeesti keuhkot kestä muutenkaan! vielä jos tupakoisin en pystys sitä harrastamaan. Ja sanotaan niistä vierotusoireita meni aikalailla näin: VK1 rööki 24/7 mielessä(selailin päivittäin vaan näitä tupakkablogeja yms et en retkahtanu) VK2: Rööki mielessä suurimman osan päivästä vieläkin VK3: samanlaista eka ryyppyreissu lopettamisen jälkeen, joka oli ihan kauheeta ilman röökiä!!! se tuntu ihan mahottomalta olla polttamatta, mutta pidin pintani! VK4: rööki unohtu ku seinäänku pysty olemaan ryyppyreissun polttamatta. sen jälkeen ollut tätä samaa, rööki haisee useimmiten pahalta! joskus se saattaa tuoksahtaa ''hyvälle'' mut aivot sanoo että se on paskaa joten ei se sillai tuoksu hyvälle :) nyt on täys savuttomuutta 3kuukautta takana ja voiton puolella ollaan todellakin! ja olo on todella fressi, kaikki masennukset mitkä johtu siitäku henki ei kulkenu on hävinny, aamupahoinvoinnit ja väsyneisyys! kaikki tipotiessään olen niin energinen nykyään!!! Lopeta ihmeessä, se kannattaa, savu ei kuulu keuhkoihin! PS: nuuska ei oo tuonu minkäänlaisia oireita siis ei minkäänlaisia se on vähä jännä vaikka sitä kriminaalisoidaan tosi paljo suomessa. Ja sori pitkästä tekstistä toivottavasti jaksat lukee!:) tsemppiä lopettamiseen! pidät vaan pintas ja mietit etukäteen semmosen ajatuksen päähäs mitä rupeet miettimään sittenku tulee kauheimamt niksat,! ja muista se tupakanhimo kestää 5min-30min alussa sit se katoo ainaku kestät vaan sen max 30min se häviää :) juot ison lasin vettä tai syöt sitä nikotiinipurkkaa!:) Pitää päivitellä ite mitä tapahtuuku nikotiinit lopetan :)! TSEMPPIÄ!

      • moonmake

        ja vielä sen verran eti netistä se sivu missä lukee joka päivälle mitä sun keholle tapahtuuku oot polttamatta!:) se autto itteeni tosi paljo.. tai ekat 2viikkoo lueskelin ihan koko ajan vaan niitä. Ja joka päivä voit olla itestäs ylpee ku et polta :) sit jonain päivänä sä huomaat että sä et enää oo käynykkää niil sivuilla ja et mieti tupakkaa :) se oikeesti unohtuu tosi nopeesti :) ite pelkäsin kaikkia tilanteita millon poltetaan röökii et ne ois tosi vaikeita, mut päinvastoin muutku menee röökille lähen aina seuraks siihen ja saan hyvän olon siitäku muut vetää sitä paskaa ja ite en!:) ja samalla pysyy se tapa et lähtee ns ''röökille'' samat asiat siellä jauhetaan mut sä et vaan polta samalla :) otat vaikka kahvikupin matkaan aina ja juot sitä :) henkisesti vaikeeta hommaa se on, mut mielenlujuus ja vahvuus on valttia! jos pystys lopettamaan polttamisen sä pystyt ihan mihin vaan! vielä kerron vähä mitä tapahtunu urheilun suhteen: ennen en olis pystyny muutamaa kilometriä enempää juoksemaanku henki ei kulkenu nyt kävin juoksemassa iltalenkkinä kevyesti 10km ihanaaku keuhkoihin ei satu yhtään :) ja 3kk savuttomuuden jälkeen alkaa vasta keuhkot puhdistumaan todenteolla! eli kaikki ihanuus on vielä edessä:) mutta etene päivä kerrallaan ja ole itestäs ylpee joka aamuku heräät ja kelaa että en polttanu eilen, ja ota aina haaste vastaan etten polta tänäänkään ;) jos yhen päivän pystyy olemaan pystyy toisenkin :) älä ala edes miettimään että en polta ikinä, koska se ei onnistu sillai se tulee sit jossain vaiheessa itelles et tiiät ettet polta enää :)


    • Deadsmokerr

      Joo, kyllä jaksoin lukea. Kiitos tästä. Noita röökifoorumeita olen seuraillut aika tiheään tahtiin ja jo pitkän aikaa.

      Tosin, minkään stumpin sivuille en todellakaan ole menossa koska sehän on vaan aivottomien ihmisten sontaa ja saa itselle sellasen olon että lopetetaan ja eletään niinkuin kone, siellä on sen tasosta porukkaa että ei ole polttanut kauaa/ on henkisesti ehkä alemmalla tasolla(?)

      Se onki ainoa sitte, mitä en voi sietää ja joka saa mun veren kiehumaan.

      Noista vierotusoireista sen verran, että kuitenkin mun menneisyydessä olen ollut kunnon urheilija, aina joka liikunnallisen aktiin laittanut kaiken tehon mikä kehosta lähtee. Eli mitä se kertoo ehkäpä. No, mulla on aineenvaihdunta välillä niin kierroksilla, että kädet hakkaa kunnolla, sydän hakkaa, hengitys tuntuu ihmeen kevyeltä, hikoilen, joskus ripuloin, jotenkin stressitaso nousee koska olen tottunut tekemään treenin. Tämän kaiken vuoksi tupakoinnin lopetus voi olla vaikeaa koska nikotiini poistuu nopeammin kehosta, kuin sen pitäisi. Yleensä kun olen ilman tupakkaa, aineenvaihdunta kuin syttyy liekkeihin ja sitä mukaa saatan käyttäytyä kontrolloimattomasti.

      Toisaalta se on hyvä puoli, koska on puhtia liikkua, mutta lopettaminen on kuitenkin iso prosessi ja jos siihen kiteytyy vielä nuo metaboliset asiat niin kyse ei ole pelkästään röökin tumppaamisesta.

    • Rampe_45v

      Stumpin sivuilla pyritään vaan taputtelemaan toisia selkään. "Hienoa kun lopetit, olet ihana!" "No voi voi, minäkin sorrun joskus polttamaan, olet silti ihana!". "Lopetan jos mieheni ensin hyväksyy minut tällaisenaan". "Ihanaa mieheni hyväksyi tupakointini, nyt ei tarvitse lopettaa".

      Selkärangattomia nilviäisiä, jotka eivät kestä asiallista kritiikkiä.

    • Deadsmokerr

      Skyllä. Olen jopa nainen ja tätä mieltä. :D

    • Deadsmokerr

      Daaaaamn, polttamatta oltu tähänastisesti koko pv ja keuhkot alkavat jo puhdistua. Saunaanmenoa odotellessa, saa rentoutua ja nauttia oikein kunnolla ja on joku virikekin ja vielä sellainen joka saa prosessia etenemään.. Puhdistaa keuhkoista jätteet ulos, harmi että saunapäivä on vasta huomenna. :>

    • höyryttelijä

      Sähköhöyry. Ei ole tervaa, ei häkää tai muutakaan myrkkyä.. paitsi nikotiini.
      On halvempaa kun tupakka.
      30 vuotta poltin. Lopettaminen mahdotonta, kunnes kaiken kokeilleena kokeilin myös sähkötupakkaa. Laite on eGo- aloituspakkaus. 2 sähköhöyrytintä akkua ja laturi. Nikotiini neste sauhupuoti.com (ja laitteetkin jos ei suomesta löydä).
      Nikotiini neste pitää olla 18mg vahvaa, jotta onnistuisi.
      Kevyet höyryt ei toimi. Sitten vaan kun tekee mieli tupakkaa, otat höyryttimen ja puhaltelet höyryä. Tupakan halut lähtevät melko nopeasti. 5-10 höyryä ja ei tee mieli enempää. Laite taskuun ja siinä kaikki. Helppoa !
      Ei tule poltettua tupakanmittaista määrää vaan sen, että mielihalu katoaa.
      Tämä oikeasti toimii. Alkuun kannattaa ostaa valmiita nikotiini nesteitä, koska omat sekoitukset voi mennä pieleen. Esim. kahvin makuinen höyry on aika hyvä.
      Monet tupakoijat juovat kahvia, joten maku on tuttua ja haluttua. Samalla tosiaan lähtee polttohalut.
      Omasta kokemuksestani suosittelen kaikille, joilla on vaikeaa lopettaa.
      Vielä muutama juttu. Ei haise vaatteet, ei henki, ei mikään, koska höyry ei ole palamistuote vaan haihtumis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe