On tää nyky maailma sairas paikka

Tähdenlento

Ihmetyttää suuresti täällä nämä Äiti ja Isäpuoli jutut. Lapsella on isä ja Äiti. Siinä vaiheessa kun jompikumpi vanhemmista kuolee ja lapsen toinen vanhenpi hankii uuden kumppanin on se silloin vasta Isä tai Äitipuoli.
Jos lapsella molemmat vanhemmat elossa ei se uusi kumppani ole mikään helvetin Isä tai Äitipuoli.
Tää nyky maailma on menossa ihan vika suuntaan. Vaihdetaan kumppania kun sukkia ja odotetaan et lapset vaan seuraa mukana. Erotilanteessa ei ajatella lapsia ollenkaan, eikä oteta niitten tunteita ja tuskaa huomioon. Pää asia et itsellä on hyvä olo. No totuus tulee vastaan siinä vaihjeessa kun kyseisen rumban kokeneet ovat aikuisia. He ovat jo lapsuudessa oppineet että asioita ei tarvitse koskaan käsitellä ja jos on vaikeeta vaihdetaan sitä puolisoa.
Sairas on maailma ja sairaamaksi vaan menee.

21

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lissu ry

      Juuri tätä olen paasannut täällä vuoskaudet.

      Puhut asiaa, juuri tätä olen aina sanonut, ei ole olemassa puolikkaita, on vain yksi äiti yksi isä, yksi koti!

      Kun toinen vanhempi kuolee, ja toinen menee UUSIIN NAIMISIIN, silloin ollaan puolikkaita, mutta ei kuitenkaan äitejä. Ei ole olemassa muuta äitiä kuin se joka lapsen on synnyttänyt.

    • katkerat ihmiset asi

      No tuommosen kuvitelma on näinen uusien naisten oma juttu, itsetunto on koetuksella, ja katkeruus ja epätoivo taustalla kummittelee. Ei kukaan järkevä vie keneltäkään perhettä eikä ala leikkimään kotia vierailla ihmisillä..

      Aivan hullu ajatusleikki. Jos ei koskaan ole ollut miestä ja lapsia niin eihän sitä voi tietää heistä yhtään mitään ,jotn alkaa kuvittelemaan että kuka hyvänsä voi alkaa leikkimään ksitä kotia kenen tahansa perheenjäsenillä.

      Aika sairas maailmankuva.

      • Älä nyt yleistä tätä jokaiseen uusikkoon. Ja ainoa psyko on tämä nm:llä onnenn ydin perhe kirjoittava useilla sivu personilla höystettynä toisinaan on olevinaan jätetty ja toisinaan uupunut uusikko .


      • hirveitä ihmisiä
        jukni69 kirjoitti:

        Älä nyt yleistä tätä jokaiseen uusikkoon. Ja ainoa psyko on tämä nm:llä onnenn ydin perhe kirjoittava useilla sivu personilla höystettynä toisinaan on olevinaan jätetty ja toisinaan uupunut uusikko .

        Kaikkia yleistetään, muta okeesti uudet suhteet kyllä osaavat häiriköinnin taidon, ja sitten sysää sen muiden niskaan.. semmoisia ne ovat. Onneksi ei ole niistä kokemusta omakohtaisesti, mutta täällä kun lukee heidän hurjia juttuja, niin ei voi muuta kuin kauhistella,.


      • OKEEST MUTA!
        hirveitä ihmisiä kirjoitti:

        Kaikkia yleistetään, muta okeesti uudet suhteet kyllä osaavat häiriköinnin taidon, ja sitten sysää sen muiden niskaan.. semmoisia ne ovat. Onneksi ei ole niistä kokemusta omakohtaisesti, mutta täällä kun lukee heidän hurjia juttuja, niin ei voi muuta kuin kauhistella,.

        Lissun avaus ja lissun sivupersoonien vastaukset? OKEESTI MUTA?????


      • lissun sivupersoonat

        Aloitus lissun ja seuraavat kaksi kommentia myös lissun, sekä yksi tuolla alhaalla, on varmaan kivaa vastata itselleen.


      • tykkään
        OKEEST MUTA! kirjoitti:

        Lissun avaus ja lissun sivupersoonien vastaukset? OKEESTI MUTA?????

        Minä olen monta kertaa vastannut lissun juttuihin, äärettömän fiksun tuntuinen keskustelija.


      • niimpä...
        tykkään kirjoitti:

        Minä olen monta kertaa vastannut lissun juttuihin, äärettömän fiksun tuntuinen keskustelija.

        Kertoi yksi sivupersoona, buhahaa...


      • Tähdenlento
        lissun sivupersoonat kirjoitti:

        Aloitus lissun ja seuraavat kaksi kommentia myös lissun, sekä yksi tuolla alhaalla, on varmaan kivaa vastata itselleen.

        Aloitus ei ole Lissun vaan ihan jonkn toisen!!!!


      • NIIN tykkäät
        tykkään kirjoitti:

        Minä olen monta kertaa vastannut lissun juttuihin, äärettömän fiksun tuntuinen keskustelija.

        Tarkoitat siis; Olen monta kertaa vastannu OMIIN juttuihini....


    • AAA.

      Ite sinä lissu olet sairas, aloita ittestäsi ja mene mielenterveystoimistoon tilaamaan aika .

      • oletko monta kertaa

        Kyllä minä ihan terve olen, tänä keväänä ei ole flunssaakaan edes ollut. Oletko sinä sairas, yritä parantua, ei ole kiva olla kipeenä.

        Menenkö minä sinulle tilaamaan sieltä mielenterveystoimistosta ajan, miksi et osaa itse?


      • ota lääkkeesi
        oletko monta kertaa kirjoitti:

        Kyllä minä ihan terve olen, tänä keväänä ei ole flunssaakaan edes ollut. Oletko sinä sairas, yritä parantua, ei ole kiva olla kipeenä.

        Menenkö minä sinulle tilaamaan sieltä mielenterveystoimistosta ajan, miksi et osaa itse?

        Tämä sun viestisi näillä palstoilla jo kertoo, että olet päästäsi täysin laho.


      • onnen ydinperhe
        ota lääkkeesi kirjoitti:

        Tämä sun viestisi näillä palstoilla jo kertoo, että olet päästäsi täysin laho.

        Nii oonki, on kivaa kun päässä on muutakin kuin jrkeä ja tieota: Miksi olet kateellinen mulle? Lue sinäkin enempi niin on faktaa mitä suustat lauot. Lukeminen kannattaa aina.

        Jos sun katkeruus johtuu siitä ettet osaa järjestää omaa elämääsi onnelliseksi, en voi mitään.


      • Mie mie
        onnen ydinperhe kirjoitti:

        Nii oonki, on kivaa kun päässä on muutakin kuin jrkeä ja tieota: Miksi olet kateellinen mulle? Lue sinäkin enempi niin on faktaa mitä suustat lauot. Lukeminen kannattaa aina.

        Jos sun katkeruus johtuu siitä ettet osaa järjestää omaa elämääsi onnelliseksi, en voi mitään.

        Mutta kun sulta puuttuu juuri tuo tieto ja ymmärrys ja ryvet luuloissas/itsesälissäs


      • Multipersoonillesi
        onnen ydinperhe kirjoitti:

        Nii oonki, on kivaa kun päässä on muutakin kuin jrkeä ja tieota: Miksi olet kateellinen mulle? Lue sinäkin enempi niin on faktaa mitä suustat lauot. Lukeminen kannattaa aina.

        Jos sun katkeruus johtuu siitä ettet osaa järjestää omaa elämääsi onnelliseksi, en voi mitään.

        Eikö noin pahasta luki- ja kirjoitushäiriöstä kärsivän ole mahdotonta lukea, saati sisäistää asia?


      • Huomenta lässy
        onnen ydinperhe kirjoitti:

        Nii oonki, on kivaa kun päässä on muutakin kuin jrkeä ja tieota: Miksi olet kateellinen mulle? Lue sinäkin enempi niin on faktaa mitä suustat lauot. Lukeminen kannattaa aina.

        Jos sun katkeruus johtuu siitä ettet osaa järjestää omaa elämääsi onnelliseksi, en voi mitään.

        Mitä on jrkeä?
        Mitä on tieota?


      • ota lääkkeesi
        onnen ydinperhe kirjoitti:

        Nii oonki, on kivaa kun päässä on muutakin kuin jrkeä ja tieota: Miksi olet kateellinen mulle? Lue sinäkin enempi niin on faktaa mitä suustat lauot. Lukeminen kannattaa aina.

        Jos sun katkeruus johtuu siitä ettet osaa järjestää omaa elämääsi onnelliseksi, en voi mitään.

        Kateellinen sulle hä! en kyl vaihtais sun kanssa osia en halua olla mielenterveyspotilas ja juoppohullu, kuule ei kukaan karehdi sulta viinaksia ja hulluuttasi.
        Minun elämäni on taspainossa ei se ole tuolaasta kaaosta sutturien ja naakkojen vai mitä harakkoja ne ovat, kanssa.
        Enkä ole mistään katkera kenellekään, ei mulle ole tapahtunut mitään niin kamalaa, et olisin tullu katkerksi.


      • ...
        ota lääkkeesi kirjoitti:

        Kateellinen sulle hä! en kyl vaihtais sun kanssa osia en halua olla mielenterveyspotilas ja juoppohullu, kuule ei kukaan karehdi sulta viinaksia ja hulluuttasi.
        Minun elämäni on taspainossa ei se ole tuolaasta kaaosta sutturien ja naakkojen vai mitä harakkoja ne ovat, kanssa.
        Enkä ole mistään katkera kenellekään, ei mulle ole tapahtunut mitään niin kamalaa, et olisin tullu katkerksi.

        Luulen, että olet itse lääkityksen tarpeessa, jos lissu-ukon löpinät herättävät noin kiihkeitä tunteita. Ai, niin mutta sinähän olitkin itse se lissu, joten kyllä lääkitys olisi paikallaan.


    • kaikkea kuulee huh

      Katkruus piinaa ihmisiä, siksi pitää leikkiä kotia.. aika sairasta. Jos ei tiedä mikä on lapsi, niinkuin osa täällä ei tiedä, niin mielikuvitusmaailma on semmoinen, mikä auttaa.
      Katkeruus ja epätoivo, musta sielu ja mieli, niin, kaikella on aikansa.

      Onneksi monet exät ymmärtävät täysin mosiia ihmisiä, ja säälivät. Eihän sitä pehrettä keneltäkääno teta, miehen kyllä voi perheestä otaa ja hajoittaa perhe, mutta ei sitä perhettä voikeneltäkään ottaa, se tehdään itse jos kykenee siihen. Mutta aina ei kykene, siksi mielikuvitus alkaa laukkaamaan ja aletaan leikkimään rikotulla perheellä kotia. Sairasta, eikö?

      Joillekin täysin vieras asia, ei voi käsittää, muuten kun ymmärtää ja myöntää, että jai jai jai...

    • ...

      En tiedä onko lissu-ukon tekstejä koko ketju, mutta avaajan logiikan kyllä ymmärrän. Uusperheen äitejä ja isiä lapset kutsuvat yleensä etunimiltä, silloin kun heillä on elossa ja elämässä mukana oikeat isä ja äiti.

      On tapauksia, jossa lapsi ei ole koskaan edes tavannut isäänsä, mutta äiti on kertonut hänellä sellaisen olevan ja vaikka lapsi on taaperosta saakka ollut uusperheessä, hän ei kutsu uusperheen miestä isäkseen, vaan etunimeltä. Perheessä ei ollut yhteisiä lapsia. Luulen, että jos yhteisiä lapsia olisi, olisi aika luontevaa ollut, että tämäkin lapsi olisi kutsunut äitinsä miestä isäksi.

      Entä perhe, jossa oikea isä on kuollut ja isokin lapsi kutsuu äidin uutta miestä isäksi, vaikkei niitä yhteisiä lapsia ole. Tässä tapauksessa lapsi on vain itse näin halunnut.

      En usko, että perheen sisällä puhutaan isä- ja äitipuolista edes silloin, kun se lapsen oma vanhempi on kuollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe