Haluan tulla ihailluksi sulautumiskyvystäni

Narsisti

Eli siis kyvystäni sulautua uuteen ihmisjoukkoon. En siis sulaudu tuohon joukkoon tasavertaisena vaan ylempiarvoisena. Haluan siis sulautua joukkoon, mutta säilyttää kuitenkin valta-asemani muiden ihmisten yläpuolisena olentona.

Haluan siis ottaa joukon haltuun erinomaisilla sosiaalisilla hurmauskyvyilläni, haluan olla uuden ihmisjoukon fuhrer, jota muut kunnioittavat ja jonka hyväksyntää muut hakevat. Mitä isompi ihmisjoukko ja mitä tasokkaampia ihmisiä siinä on, sitä parempi saavutus minulle. Jos joku ei heti suostu pitämään minua joukon johtajana niin pyrin eristämään hänet tuosta joukosta.

Haluan siis nähdä itseni luontaisena johtajana ja huomion keskipisteenä.

24

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • narsismitietäjä

      Kyllä kuulostat narsistilta.

      • Narsisti

        Kyllä, koska olen narsisti


    • 0+0

      Tämä nim. Narsisti alkaa olla kuin Sinde,useita aloituksia samalle palstalle.

    • ottaa jo päähän

      Sinden jutut on lähinnä huvittavia mutta nämä narsistin jutut ärsyttää

      • Narsisti

        Mikä niissä ärsyttää? Eikö muka ole hyvä, että narsismi-palstalla kirjoittelee aito narsisti näiden kyökkipsykologien seassa, jotka ovat olevinaan niin viisaisita ja muka tietävät narsismista kaiken?

        Narsistin tuntee parhaiten narsisti itse.

        Minulta voi kysyä mitä tahansa tähän sairauteeni liittyen ja pyrin vastaamaan mahdollisimman tarkasti.


    • Et ole narsisti.

      "Narsistin tuntee parhaiten narsisti itse."

      Et ole narsisti. Narsisti ei näe eikä myönnä omaa poikkeavauuttaan.

      • Narsisti

        Vai niin?

        No kerrohan sinä kaikkitietävä besserwisseri, että mistä tietoa narsisteista on sitten niin tarkasti saatu, että voidaan yksitysikohtaisesti kertoa mitä narsistin päässä liikkuu?

        Siis jos narsistit eivät niitä ole itse kertoneet? Lukemalla ajatuksia vai?

        Jos olet lukenut yhdenkään nphoosta kertovan artikkelin tarkasti läpi niin tajuat, että 90% siitä tiedosta on saatu narsistin päästä kun hän on itse siitä kertonut.

        Ei kukaan ulkopuolinen voi tietää esim. että meillä on suuruusfantasioita ellemme siitä kerro tai että peilaamme itseämme muista ihmisistä.

        Tiedätkö, että monet narsismi-sivut netissä on tehty yhteistyössä NARSISTIEN KANSSA? Narsisti on siis yksityiskohtaisesti kertonut sielunmaisemastaan ja siitä miten hän ympäristönsä ja muut ihmiset kokee.

        Ärsyttää nämä besserwisserit, jotka luulevat tuntevansa narsistin paremmin kuin narsisti itse.

        Näen kyllä oman poikkeavuuteni aivan selvästi, mutta siinä olet oikeassa, että oikeassa elämässä en ikinä myöntäisi sitä. Täällä netissä voin sen tietysti tunnustaa.


      • Höh! Nimenomaan
        Narsisti kirjoitti:

        Vai niin?

        No kerrohan sinä kaikkitietävä besserwisseri, että mistä tietoa narsisteista on sitten niin tarkasti saatu, että voidaan yksitysikohtaisesti kertoa mitä narsistin päässä liikkuu?

        Siis jos narsistit eivät niitä ole itse kertoneet? Lukemalla ajatuksia vai?

        Jos olet lukenut yhdenkään nphoosta kertovan artikkelin tarkasti läpi niin tajuat, että 90% siitä tiedosta on saatu narsistin päästä kun hän on itse siitä kertonut.

        Ei kukaan ulkopuolinen voi tietää esim. että meillä on suuruusfantasioita ellemme siitä kerro tai että peilaamme itseämme muista ihmisistä.

        Tiedätkö, että monet narsismi-sivut netissä on tehty yhteistyössä NARSISTIEN KANSSA? Narsisti on siis yksityiskohtaisesti kertonut sielunmaisemastaan ja siitä miten hän ympäristönsä ja muut ihmiset kokee.

        Ärsyttää nämä besserwisserit, jotka luulevat tuntevansa narsistin paremmin kuin narsisti itse.

        Näen kyllä oman poikkeavuuteni aivan selvästi, mutta siinä olet oikeassa, että oikeassa elämässä en ikinä myöntäisi sitä. Täällä netissä voin sen tietysti tunnustaa.

        "Ei kukaan ulkopuolinen voi tietää esim. että meillä on suuruusfantasioita ellemme siitä kerro tai että peilaamme itseämme muista ihmisistä."

        Höh! Nimenomaan muut näkevät ja kuulevat tuon. Missä megalomaanikko itse kertoisi, että hänen fantasiansa ovat liian suuria? Muuthan tuon nyt näkevät ja helpostikin vielä.

        Ja miten muka itse huomaisi peilaamisensa poikkeavaksi? Muuthan senkin huomaavat, kuten kaiken muunkin.

        Narsismiin kuuluu nimenomaan myös se "kaikki muutkin tekee niin" -juttu. Itse ei koe olevansa poikkeava. Se saa ehkä aavistamaan, kun on jatkuvasti ristiriidassa muun maailman kanssa...


      • Narsisti
        Höh! Nimenomaan kirjoitti:

        "Ei kukaan ulkopuolinen voi tietää esim. että meillä on suuruusfantasioita ellemme siitä kerro tai että peilaamme itseämme muista ihmisistä."

        Höh! Nimenomaan muut näkevät ja kuulevat tuon. Missä megalomaanikko itse kertoisi, että hänen fantasiansa ovat liian suuria? Muuthan tuon nyt näkevät ja helpostikin vielä.

        Ja miten muka itse huomaisi peilaamisensa poikkeavaksi? Muuthan senkin huomaavat, kuten kaiken muunkin.

        Narsismiin kuuluu nimenomaan myös se "kaikki muutkin tekee niin" -juttu. Itse ei koe olevansa poikkeava. Se saa ehkä aavistamaan, kun on jatkuvasti ristiriidassa muun maailman kanssa...

        Sinä et tiedä narsismista mitään koska et ole narsisti.

        Muut eivät näe eivätkä huomaa noita asioita, koska piilotamme ne terveen mielen naamion taakse.

        Tietysti jos narsisti on rikas ja menestynyt, niin hän alkaa käyttäytyä vapaammin ja antaa narsisminsa näkyä, koska hänellä on siihen varaa. Itse asiassa rikkaus ja menestys nousee helposti hattuun jo terveellekkin ihmiselle saatika sitten narsistille.

        Ja kyllä minä todellakin huomaan ja tiedän, ettei peilaamiseni ole tervettä.

        Hitlerkin käyttäytyi paljon hillitymmin ja piilotti narsisminsa kun oli vielä mitättömyys Wienin katuojassa ja alkoi käyttäytyä narsistisesti ja röyhkeästi vasta kun sai kaiken vallan ja hänen oli mahdollista sikailla haluamallaan tavalla joutumatta siitä vastuuseen.

        Narsisti ei ole idiootti ja tajuaa kyllä varsin hyvin oman poikkeavan käytöksensä.


      • En jaksa väitellä
        Narsisti kirjoitti:

        Sinä et tiedä narsismista mitään koska et ole narsisti.

        Muut eivät näe eivätkä huomaa noita asioita, koska piilotamme ne terveen mielen naamion taakse.

        Tietysti jos narsisti on rikas ja menestynyt, niin hän alkaa käyttäytyä vapaammin ja antaa narsisminsa näkyä, koska hänellä on siihen varaa. Itse asiassa rikkaus ja menestys nousee helposti hattuun jo terveellekkin ihmiselle saatika sitten narsistille.

        Ja kyllä minä todellakin huomaan ja tiedän, ettei peilaamiseni ole tervettä.

        Hitlerkin käyttäytyi paljon hillitymmin ja piilotti narsisminsa kun oli vielä mitättömyys Wienin katuojassa ja alkoi käyttäytyä narsistisesti ja röyhkeästi vasta kun sai kaiken vallan ja hänen oli mahdollista sikailla haluamallaan tavalla joutumatta siitä vastuuseen.

        Narsisti ei ole idiootti ja tajuaa kyllä varsin hyvin oman poikkeavan käytöksensä.

        "Narsisti ei ole idiootti ja tajuaa kyllä varsin hyvin oman poikkeavan käytöksensä. "

        En jaksa väitellä kanssasi. Tänne voi kirjoittaa kuka tahansa mitä tahansa jonninjoutavaa, kuten sinäkin. Hiukan ärsyttää, kun jotkut jopa uskovat, että joku narsisti jäisi tänne jänkkäämään. Narsisti ei tosiaan jää jänkkäämään yhtään mitään vaan luikkii vastustusta kokiessaan piiloon kuin hirvi.


      • mahtailija ei katoa
        En jaksa väitellä kirjoitti:

        "Narsisti ei ole idiootti ja tajuaa kyllä varsin hyvin oman poikkeavan käytöksensä. "

        En jaksa väitellä kanssasi. Tänne voi kirjoittaa kuka tahansa mitä tahansa jonninjoutavaa, kuten sinäkin. Hiukan ärsyttää, kun jotkut jopa uskovat, että joku narsisti jäisi tänne jänkkäämään. Narsisti ei tosiaan jää jänkkäämään yhtään mitään vaan luikkii vastustusta kokiessaan piiloon kuin hirvi.

        Älkää vetäkö narsistitietouttanne siitä yhdestä ja ainoasta, jonka te tunnette tai jonka ainakin itse olette päättäneet narsistiksi.

        Yhtä hyvin joku muu narsisti voi jänkätä vaikka maailman tappiin ja on vain iloinen kun kohtaa "vastusta" vaikkei se koskaan ole hänen tasoistaan älyllisesti eikä väittelytaidollisesti, mutta onhan se piristävää riidellä sitten eilispäivän.


      • mahtailija ei katoa kirjoitti:

        Älkää vetäkö narsistitietouttanne siitä yhdestä ja ainoasta, jonka te tunnette tai jonka ainakin itse olette päättäneet narsistiksi.

        Yhtä hyvin joku muu narsisti voi jänkätä vaikka maailman tappiin ja on vain iloinen kun kohtaa "vastusta" vaikkei se koskaan ole hänen tasoistaan älyllisesti eikä väittelytaidollisesti, mutta onhan se piristävää riidellä sitten eilispäivän.

        "Yhtä hyvin joku muu narsisti voi jänkätä vaikka maailman tappiin ja on vain iloinen kun kohtaa "vastusta"

        Niin tuskin narsistitkaan ovat mikään yhtenevä joukko, eroja varmaan on heissäkin...

        Tähän aiheeseen ja riitelyyn liittyen taas vähän Vakninia...

        "Narsisti on ikuisesti lapsuutensa ratkaisemattomien konfliktien vanki (kuuluisa Oidipus-kompleksi mukaan luettuna). Tämä pakottaa hänet etsimään niihin ratkaisuja elämällä näitä konflikteja yhä uudelleen läpi muiden tärkeiden ihmisten kanssa. Mutta hän todennäköisesti palaa Tärkeiden Asioidensa (vanhemmat, auktoriteettihahmot, roolimallit, huolenpitäjät) luokse kahdesta syystä:

        "Lataamaan" konfliktiakkuaan, tai
        Kun ei ole tilaisuutta käydä konfliktia jonkun muun kanssa.

        Narsisti suhtautuu inhimilliseen ympäristöönsä ratkaisemattomien konfliktiensa kautta. Tällä tavoin luotu jännitteen energia kannattelee hänen elämäänsä. Narsistia piiskaavat eteenpäin valtavat epävarmuuden purkaukset ja hämmentävät tulevaisuuden pelot siitä, että hän menettäisi arveluttavan epävarman tasapainonsa. Narsistina oleminen on köydellä tanssimista. Narsistin on pysyttävä jatkuvasti valppaana ja jännittyneenä. Ainoastaan jatkuvan konfliktin tilassa hän saavuttaa pakonomaiseksi kokemansa kiihtymystilan.

        Tämä jaksottainen vuorovaikutus hänen konfliktiensa esineiden kanssa ylläpitää sisäistä metakkaa, pitää narsistin varpaisillaan ja täyttää hänet sillä huumaannuttavalla kokemuksella, että hän on elossa."

        Että käsittääkseni narsisti itse järjestää noita konflikteja, vaikkakin...

        "Narsisti kokee jokaisen erimielisyyden - puhumattakaan kritiikistä - valtavana uhkana. Hän reagoi puolustautumalla. Hänestä tulee närkästynyt, aggressiivinen ja kylmä. Hän ottaa emotionaalista etäisyyttä uuden (narsistisen) kärsimyksen pelosta. Hän aliarvostaa sitä, joka teki väheksyvän huomautuksen."

        On narsistin tapa "riidellä" varsinkin jos hän tuntee jäävänsä ns. alakynteen tai häpeän tunne uhkaa noustaa mieleen...

        "Halveksimalla kriitikkoa ja vähättelemällä epäsointuisen keskustelukumppanin arvoa - narsisti minimoi erimielisyyden tai kritiikin vaikutusta häneen itseensä. Tämä puolustusmekanismi tunnetaan nimellä kognitiivinen dissonanssi (tai projektiivinen identifioituminen - oman kokemuksen itsestä alitajuinen heijastaminen toiseen, suom. huom.)."

        Eihän minussa mitään vikaa ole, vaan kaikki toiset tekevät väärin, pettävät, kohtelevat narsistia kaltoin, ovat typeriä, inhottavia, rumia mistä ny konfliktissa kulloinkin onkin kyse...

        "Vankeuteen joutuneen eläimen lailla narsisti on aina tähystyspaikallaan: oliko tämä kommentti tarkoitettu halveksimaan häntä? Oliko tämä äännähdys tietoinen hyökkäys? Vähitellen hänen mielensä ja hänen viitekehyksensä muuttuvat vainoharhaisuuden kaoottiseksi taistelukentäksi, kunnes hän kadottaa yhteyden todellisuuteen ja vetäytyy omaan maailmaansa ja kuvitelmiinsa omasta vastaansanomattomasta suuruudestaan."

        Tuosta lopusta, jotenkin ny tuntuu, että nämä narsistit täällä ovat ikäänkuin kadottaneet todellisuuden ja juuttuneet ainakin osin tuohon omaan kuvitelmaansa omasta suuruudestaan...

        "Jos tämä erimielisyys, kritiikki tai halveksunta on julkista, narsisti pitää sitä Narsistisena Lähteenä! Vain kun se ilmaistaan yksityisesti - narsisti raivoaa sitä vastaan.

        Älyllinen narsisti on yhtä kunnianhimoinen ja suvaitsematon kritiikkiä tai erimielisyyttä kohtaan kuin hänen ruumiillinen virkaveljensä."

        Niin jäimpä tuossa miettimään tuota, miksi jotkut täällä saavat nimitellä naristeja miten tahtovat, kun taas hernettä vedetään nenään varsinkin minun kohdallani...

        Että tuossahan tuo tulikin...yleinen parjaaminen on lähde, yksityinen, jonka käsitän olevan henk. koht. aiheuttaa raivoa, että oman ajatuskuvionsa toki aiheuttaa miksi kirjoittajia jotka kokevat henk. koht. olevansa osa minun tarinaani on niin monta ja kumpaakin sukupuolta...

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq73.html


    • psyk.hoit.

      Ihminen joka väittää olevansa narsisti on muuten vaan hullu. Todellinen narsisti ei tajua koskaan olevansa sellainen. Ainoastaan muut ihmiset, yleensä ammattilaiset pystyvät sen näkemään.

      • Narsisti

        Narsisti tajuaa aivan hyvin olevansa narsisti kun menee lukemaan narsismista kertovan nettisivun ja huomaa että kaikki narsistin kriteerit sopivat häneen kuin nenä päähän.

        Ihan samalla tavalla kuin jos esim. masentunut lukee masennuksesta.

        Osa narsisteista voi tietysti kieltää itsensä eikä halua uskoa ja myöntää olevansa narsisti, mutta minä kyllä pystyn sen myöntämään täällä netissä anonyymisti.
        Oikeassa elämässä en tietenkään myöntäisi sitä, sehän olisi sosiaalinen itsemurha.


    • Elä teeskentele

      Muut ei näe eivätkä huomaa noita asiota,koska piilotamme ne terveen mielen naamion taa??? Siis "Terveen". Sanotko itsäsi terveeksi, vaikka olet ns. narsisti Rivien välistä voi lukea kuule paljon,niinkuin avointa kirjaa! Terve sielu terveessä ruumissa....Muistako mitä lapsuudessasi tapahtui pahaa??

      • Narsisti

        En sanonut missään kohtaa itseäni terveeksi, sitä en todellakaan ole. Mutta minulla kuten muillakin narsisteilla on naamiona se terve mieli.

        Lapsuudessani tapahtui koulukiusaamista, jota pidänkin pääsyynä narsistiseen persoonallisuushäiriöön sairastumiseeni.


      • ä.,ä
        Narsisti kirjoitti:

        En sanonut missään kohtaa itseäni terveeksi, sitä en todellakaan ole. Mutta minulla kuten muillakin narsisteilla on naamiona se terve mieli.

        Lapsuudessani tapahtui koulukiusaamista, jota pidänkin pääsyynä narsistiseen persoonallisuushäiriöön sairastumiseeni.

        Narsismi on varhaislapsuudessa saadun henkisen vamman aiheuttama sairaus, eli paljon ennen kouluikää olleen ajan laiminlyöntiä, hylkäämistä, jne. Vauvan tai pienen lapsen fyysisistä ja psyykkisistä tarpeista ei ole huolehdittu niin kuin pitäisi.

        Tässä narsismiin, psykopatiaan ja muihin persoonallisuushäiriöihin liittyvää informaatiota kehityspsykologian näkökulmasta.

        http://www.sampo2002.oulu.fi/psykopatit/kehityspsykologia.htm


        Koulukiusaaminen on on siis ollut vasta sairautesi synnyttämän erilaisuuden seurausta, eikä sen aiheuttaja.


      • Narsisti
        ä.,ä kirjoitti:

        Narsismi on varhaislapsuudessa saadun henkisen vamman aiheuttama sairaus, eli paljon ennen kouluikää olleen ajan laiminlyöntiä, hylkäämistä, jne. Vauvan tai pienen lapsen fyysisistä ja psyykkisistä tarpeista ei ole huolehdittu niin kuin pitäisi.

        Tässä narsismiin, psykopatiaan ja muihin persoonallisuushäiriöihin liittyvää informaatiota kehityspsykologian näkökulmasta.

        http://www.sampo2002.oulu.fi/psykopatit/kehityspsykologia.htm


        Koulukiusaaminen on on siis ollut vasta sairautesi synnyttämän erilaisuuden seurausta, eikä sen aiheuttaja.

        Narsismi ei välttämättä ole vanhempien aikaansaamaa noilla hylkäämisillä sun muilla laiminlyönneillä, joita minun kohdallani en kyllä muista tapahtuneenkaan. Tosin isäni ankaruus ja äitini lepsuus ja kyvyttömyys asettaa rajoja voi olla osasyynä sairastumiseeni. Minulla oli jo pikkupoikana käytöshäiriöitä, joiden vuoksi äitini käytti minua lastenpsykiatrilla joka sanoi sen olevan normaalia.

        Äitini olisi myös jossain vaiheessa halunnut laittaa minut koulukotiin, mutta isäni ei suostunut koska luuli pystyvänsä kasvattamaan minusta terveen kunnon pojan.

        Narsismi, jos olet lukenut, voi olla myös ikätovereiden eli minun tapauksessani koulukiusaajien aikaansaamaa.

        Psykopatia sen sijaan on synnynnäistä ja paatin aivoissa on selkeitä eroja terveeseen verrattuna, mutta psykopaatti en kuitenkaan ole.


      • ä.,ä
        Narsisti kirjoitti:

        Narsismi ei välttämättä ole vanhempien aikaansaamaa noilla hylkäämisillä sun muilla laiminlyönneillä, joita minun kohdallani en kyllä muista tapahtuneenkaan. Tosin isäni ankaruus ja äitini lepsuus ja kyvyttömyys asettaa rajoja voi olla osasyynä sairastumiseeni. Minulla oli jo pikkupoikana käytöshäiriöitä, joiden vuoksi äitini käytti minua lastenpsykiatrilla joka sanoi sen olevan normaalia.

        Äitini olisi myös jossain vaiheessa halunnut laittaa minut koulukotiin, mutta isäni ei suostunut koska luuli pystyvänsä kasvattamaan minusta terveen kunnon pojan.

        Narsismi, jos olet lukenut, voi olla myös ikätovereiden eli minun tapauksessani koulukiusaajien aikaansaamaa.

        Psykopatia sen sijaan on synnynnäistä ja paatin aivoissa on selkeitä eroja terveeseen verrattuna, mutta psykopaatti en kuitenkaan ole.

        Et tietenkään muista tapahtuneen koska ne ovat tapahtuneet varhaislapsuudessa, muutaman kuukauden/vuoden ikäisenä.
        Koulukiusaaminen voi toki vahvistaa jo paljon sitä aiemmin syntynyttä vauriota, mutta mikäli lapsen persoonallisuus ja minä on saanut kehittyä normaalisti ennen kouluikää, niin mahdollinen koulukiusaaminen ei aiheuta persoonallisuushäiriötä vaikkakin voi aiheuttaa monia muita psyykkisiä ongelmia.
        Kuten edellisestä linkistäkin voi lukea niin persoonallisuushäiriöt syntyvät varhaislapsuuden aikaisista traumoista ja mitä varhaisemmasta ajankohdasta kyse, sen syvemmät vauriot persoonallisuuteen sillä on. Kaikki sen jälkeisen ajan traumat vain joko vahvistavat jo syntynyttä vammaa tai hidastavat sen pahenemista.


    • KSSN

      Narsistinen ei halua sulautua, siinä on ristiriita. Narsistinen ei kyseenalaista käytöstään.
      Kerronko mikä sinä olet.
      Olet kaksisuuntainen skitsonarsisti (KSSN). Kantaisi vaihtelee ympäristön ja mielialasi mukaan, aina et tiedä mikä olet, eikä sitä tiedä läheisetkään. Kaikki ovat ymmällä. Teihin ei auta psykologialla käynnit. Otatte tärkeätkin asiat usein vitsinä. Et ole yksin, teitä on noin 9% väestöstä.
      Niin juuri kaksisuuntainen skitsonarsisti. Sivupalkkiin sen saa laittaa masennusten ja muiden joukkoon.

    • narskun tuttu

      ja minuutesi on hukassa,eli sulla on eri persoonia tilanteiden mukaan,et osaa ja tunne itseäsi,,,ja kun luet narsistista,oletat oitis olevasi-mutta ei he tiedä raasut edes potevansa sairauttaan....eikä tajua olevansa vialla

      • "kun luet narsistista,oletat oitis olevasi-mutta ei he tiedä raasut edes potevansa sairauttaan....eikä tajua olevansa vialla "

        Niin vaikea sivullisen täysin tietää mitä sen narsistinkaan päässä yksinäisinä hetkinä liikkuu... tietävätkö vaiko eivät, mutta jotenkin vaan tuntuu, että ainakin epäilevät, koska sana narsismi aiheuttaa niin paljon älämölöä ja sen olemassaolo täytyy niin kiivaasti kieltää...Aikoinaan täällä ei edes hyväksytty käsitettä terve narsismi...

        Vittaan tässä tähän Vakninin kohtaan...

        "Mutta minä olen erilainen ja me molemmat tiedämme sen. Tässä on syy minun vihamielisyyteeni. Minä revin sinua siksi että todellisuudessa kadehdin sinua koska olen erilainen. Sillä kummittelevalla tasolla jolla näen illuusioni siksi mitä ne ovat, illuusio sinun luomastasi illuusiosta sisälläni romahtaa ja jättää minut epätoivoon, sekaannukseen, paniikkiin, eristäytymiseen ja kateuteen."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html

        Että mistäpä sen tietää vaikka tietäisivätkin, mutta kieltävät kiivaasti ja käyttävät sitä projektoita, nykyään vain käytetään tuollaisia hienoja sanoja...

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Projektio_(psykologia)

        Ennen muinoin vain sanottiin, että itse on sitä miksi toista haukkuu...

        Mutta tämä ny vaan keskustelua aiheesta tietääkö/vaiko eikö, eikä kirjoittajan/saati kenenkään muun pidä ottaa itseensä...


    • mua ei teikä huijaa

      älä ,et kai usko ittees? heh

    • Anonyymi

      Oletko kenties tässä 6 vuoden aikana ehtinyt jo perustaa omaa kulttiyhteisöä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe