Finalistit, Buusteri, Pasastar etc.

kesätyötävailla

Hei! Osaako joku kokemuksen suomalla rintaäänellä kertoa mikä näistä paikoista olisi ns. turvallisin valinta. Missä maksetaan palkka ajallaan, missä palkka on kilpailukykyisin, missä työympäristö on kannustavin jne. Pallottelen nyt näiden firmojen välillä, että minne sitä hakisi, kun jotakin hommaa olisi kesälle keksittävä.

16

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Firmoissa hommissa ollut

      Finalisteilla on ns. "Tuntipalkka", mutta se palkkaus on täyttä riistoa. Varsinkin jos oot hyvä tekijä. Mediapex aka Buusteri on iso toimija, jossa palkat tulee ajallaan, mutta provikat on kehnot. Pasastarista ei ole kokemusta.

    • Tsemppiä hakuun!

      Mitä jos vaikka ensin hakisit firmoihin töihin ja katsoisit kuka sinut ottaa hommiin. Pelkästään käynti toimistolla kertoo paljon mihin firmoista kannattaa mennä.
      Minulla ei ole yhdestäkään noista kokemusta, mutta ainakin Buusteria haukutaan täällä melkein jokaisessa ketjussa. Milloin rikosvyyhdiksi, milloin palkkoja maksamatta jättäneeksi riistäjäksi. Mene ja tiedä... Kokeile itse? Tuskin kukaan puolestasi kesätöihin menee? :)

    • jarmojump

      Suosittelen Finnactaa :) Palkka ajallaan ja hyvä ilmapiiri. Sanovatkin itseään "erilaiseksi" Call Centeriksi.

    • mikä kiska?

      Finnacta? Mikä nakkikioski sellainen on? Ihan nevahöödi paikka

    • Maj

      Buusteri on pelkkä kusetusta, voi jäädä ilman palkkaa kokonaan. Pohjapalkkaa ei ole. Tai voi tienata viikossa esimerkiksi 10 euroa. Ihan miten vaan.
      Siis orjatyötä.

    • Myyntimies

      Paljon puhutaan buusterista pahaa, paskapuhetta suurin osa. Palkat kyllä tulee niinku sopparissa lukee mutta pelkkä provikkahan siellä maksetaan. Jos et myy mitään niin tienaat pari euroa tunti, jos osaat myydä 10€ tunti. Jos teet kauppaa niinku mies ja myyt laadukkaasti niin pääset max 20€/h liksoille.

      Lehtiä on niin helppo myydä että ehottomasti suosittelen myyntiuran aloittamaan niistä. Vähän tatsia siihen hommaan ja tulevaisuudessa voit myydä ihan mitä vaan

    • Oikea myyntimies

      Älä viitsi valehdella. Noista kolmesta ykkösenä haukkulistoilla on buusteri. Firma vaihtoi nimeäänkin, kun työntekijöitä ei muuten riittänyt. Muutama vuosi sitten ilmoittivat henkilömääräksi KAKSI ihmistä :D :D

      Kaikki tiedot on julkisia ja haukkulistat perustuu tämän palstan keskusteluihin.

      • Myyntimies

        Joo, myönnän että vaihtoi nimeä, jengi vaihtuu ku sukat ja provikat on ihan surkeat. Pointti olikin se, että buusteri maksaa palkat niinku sovittu on, vaikka ne ovatki aivan vitun perseestä.

        Mulla ei näistä kahesta muusta puljusta oo mitää kokemusta joten en hauku enkä kehu. Buusterista kokemusta taas on ja itse olen ainakin tyytyväinen että kävin siellä hommissa, sillä sellaista kokemusta ei saa monesta paikasta. Pelkkä provikkaa jättää laiskottelemisen pois kun vuokra pitäis maksaa.

        Meinaan siis että buusterilta tulee sinnikäistä kavereista huippumyyjiä - kyllä siperia opettaa.

        Ja kyllä olen myyntihommissa edelleen, en toki buusterilla, mutta voin sanoa että ilman sitä firmaa nykyiset tilini olisivat laihempia.


      • Neo amisept.
        Myyntimies kirjoitti:

        Joo, myönnän että vaihtoi nimeä, jengi vaihtuu ku sukat ja provikat on ihan surkeat. Pointti olikin se, että buusteri maksaa palkat niinku sovittu on, vaikka ne ovatki aivan vitun perseestä.

        Mulla ei näistä kahesta muusta puljusta oo mitää kokemusta joten en hauku enkä kehu. Buusterista kokemusta taas on ja itse olen ainakin tyytyväinen että kävin siellä hommissa, sillä sellaista kokemusta ei saa monesta paikasta. Pelkkä provikkaa jättää laiskottelemisen pois kun vuokra pitäis maksaa.

        Meinaan siis että buusterilta tulee sinnikäistä kavereista huippumyyjiä - kyllä siperia opettaa.

        Ja kyllä olen myyntihommissa edelleen, en toki buusterilla, mutta voin sanoa että ilman sitä firmaa nykyiset tilini olisivat laihempia.

        Minä en ainakaan oppinut Mediapexillä aka Buusterissa yhtään mitään. Jouduin vain erään vuorovastaavan (josta on tässä etusivulla ketjukin) silmätikuksi.

        Mitään koulutusta ei annettu sen enempää myynnistä kuin tuotteistakaan kun kampanjat vaihtuivat.

        Itse puhelinmyynnin opin vasta mentyäni erääseen hyväntekeväisyysjärjestöön myymään. Rauhallisuudella ja ystävällisyydellä se kauppa tulee. Ei puhumalla nopeasti ja asiakkaan päälle kuten Buusterissa opetettiin.


      • myyntimiehen planttu
        Neo amisept. kirjoitti:

        Minä en ainakaan oppinut Mediapexillä aka Buusterissa yhtään mitään. Jouduin vain erään vuorovastaavan (josta on tässä etusivulla ketjukin) silmätikuksi.

        Mitään koulutusta ei annettu sen enempää myynnistä kuin tuotteistakaan kun kampanjat vaihtuivat.

        Itse puhelinmyynnin opin vasta mentyäni erääseen hyväntekeväisyysjärjestöön myymään. Rauhallisuudella ja ystävällisyydellä se kauppa tulee. Ei puhumalla nopeasti ja asiakkaan päälle kuten Buusterissa opetettiin.

        Myynnin oppii tekemällä, ei sillä että joku sanoo että sano niille näin niin ne ostaa


      • Neo amisept
        myyntimiehen planttu kirjoitti:

        Myynnin oppii tekemällä, ei sillä että joku sanoo että sano niille näin niin ne ostaa

        Kyllä myynnin oppii tekemällä, niin minäkin ole oppinut. Mutta Buusterilaiset olisivat sentään voineet kouluttaa myös yleiset tiedot myytävistä tuotteista.

        Tätä koulutusta eivät minulle antaneet vaan vuorovastaava jonka silmätikuksi jouduin keksi minulle aina jotain muuta tekemistä kun piti antaa tuotekoulutusta.

        Ja lopuksi sanon, että vaikka myynnin oppiikin tekemällä niin ei siinäkään ole pahitteeksi peruskoulutus josta voi saada hyvät eväät lähteä arvioimaan ja kehittämään omaa myyntiään.


      • Myyntimies
        Neo amisept kirjoitti:

        Kyllä myynnin oppii tekemällä, niin minäkin ole oppinut. Mutta Buusterilaiset olisivat sentään voineet kouluttaa myös yleiset tiedot myytävistä tuotteista.

        Tätä koulutusta eivät minulle antaneet vaan vuorovastaava jonka silmätikuksi jouduin keksi minulle aina jotain muuta tekemistä kun piti antaa tuotekoulutusta.

        Ja lopuksi sanon, että vaikka myynnin oppiikin tekemällä niin ei siinäkään ole pahitteeksi peruskoulutus josta voi saada hyvät eväät lähteä arvioimaan ja kehittämään omaa myyntiään.

        On sulla ollu ihme vuorovastaava, yleensähän nekin tienaa toimiston tuloksen mukaan. Kumma homma että pistävät kapuloita rattaisiin.

        Joka tapauksessa, en kadu hetkeäkään että menin mediapexille(aka buusteri) hommiin, koska se kokemus mitä sieltä sai oli ainaki mulle korvaamatonta.

        Tottakai voi olla toimistojenki välillä eroja, en sitä kiellä.


      • disagree
        Neo amisept. kirjoitti:

        Minä en ainakaan oppinut Mediapexillä aka Buusterissa yhtään mitään. Jouduin vain erään vuorovastaavan (josta on tässä etusivulla ketjukin) silmätikuksi.

        Mitään koulutusta ei annettu sen enempää myynnistä kuin tuotteistakaan kun kampanjat vaihtuivat.

        Itse puhelinmyynnin opin vasta mentyäni erääseen hyväntekeväisyysjärjestöön myymään. Rauhallisuudella ja ystävällisyydellä se kauppa tulee. Ei puhumalla nopeasti ja asiakkaan päälle kuten Buusterissa opetettiin.

        Olen täysin eri mieltä kanssasi, anteeksi siitä.

        Et vain ole ollut motivoitunut yritystä kohtaan eikä sinua ole kiinnostanut mitä yritys myy ja miten sitä myydään, et vain ole koulutuksissa ollut mukana tai et ole ymmärtänyt myynnin ideaa.

        Hyväntekeväisyysjärjestö kuulostaa helpolta myynniltä. Pelkkä nimi asiakkaalle tuo jeesuksen olon, tottakai ne kaupat tulee aina cloussattua, ainakin pitäisi.


      • Neo amisept.
        disagree kirjoitti:

        Olen täysin eri mieltä kanssasi, anteeksi siitä.

        Et vain ole ollut motivoitunut yritystä kohtaan eikä sinua ole kiinnostanut mitä yritys myy ja miten sitä myydään, et vain ole koulutuksissa ollut mukana tai et ole ymmärtänyt myynnin ideaa.

        Hyväntekeväisyysjärjestö kuulostaa helpolta myynniltä. Pelkkä nimi asiakkaalle tuo jeesuksen olon, tottakai ne kaupat tulee aina cloussattua, ainakin pitäisi.

        Minä otan aina työni vakavasti!

        En tietenkään ollut koulutksissa mukana koska minua ei joko informoitu niistä tai sitten käskettiin vain myydä ja seliteltiin, että sitten joskus myöhemmin mutta ei nyt.

        Vuoropomo ei nyt vain sattunut pitämään naamastani ja halusi savustaa minut firmasta. Tämä alkoi jo ihan ensimmäisenä päivänä, sattui pomo olemaan sitä ihmistyyppiä.

        Joo hyväntekeväisyysmyynti on hiukan helpompaa kuin tyrkyttää jotain naistenlehteä.

        Mutta silti olen huomannut, että rauhallisuudella ja ystävällisyydellä tulee kauppaa paremmin kuin Mediapexin opettamalla puhu nopeasti ja asiakkaan päälle tyylillä.

        Hyväntekeväisyyspuolella teen yritysmyyntiä, joka ei koskaan ole helpoin myynnin laji, ei ainakaan hyväntekeväisyysmyynti näin lama aikana.

        Teen ohessa myös muuta myyntityötä kuten ammattilehtiä, kanavapaketteja ja jäsenyyksiä joten kyllä olen kolmessa vuodessa oppinut myynnin idean.


    • SEPITIITINEN

      Buusterilla saa palkkaa noin puolet siitä mitä muualla. Sanoohan sen jo hölmöllekin järki. Firma on niin suuri että pelkkään pyörittämiseen vaaditaan rahaa joka kiskotaan myyjien selkä nahasta! palkka maksetaan ihan oikein sääli vain että se on niin pieni!!!

      • Huijattu.

        HAH. Minulle luvattiin Buusterista 14 euron vähimmäistuntipalkka. Väittivät, että keskivertomyyjät myyvät hyvinkin sen edestä.

        Tosiasiassa kukaan ei siellä tienannut tuollaisia tuntiliksoja, parhaatkin reilusti alle kympin tunti.

        Olipa sitten tilipäivänä kivaa kun liksaa tuli rapiat 500 euroa koko kuukaudelta

        Osaavat ne Buusterin pomot ainakin hienot myyntipuheet uusille työntekijöille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe