Onko teillä kokemuksia vapaaehtoistyöstä?

mimmmmi

Olen viime aikoina innostunut ajatuksesta lähteä ulkomaille vapaaehtoistyöhön, esimerkiksi jonnekin päin Afrikkaa tai Aasiaa. Onko teillä kokemuksia vapaaehtoistyöstä? Millaisia projektia suosittelette tai mitä maita? Minkä järjestöjen kautta olette olleet vapaaehtoistyössä? Suunnittelen reissuani jo kovastikin ja haluaisin lisätietoa aiheesta, kaikki käy. :) (reissusuunnitelmia täällä http://miriama667.blog.com/2014/04/18/minustako-vapaaehtoistyontekija/)

Kaikki kommentit ja kokemukset ovat oikein tervetulleita. Kiitos jo etukäteen! :)

67

6274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • half dollar machine

      no jos tottapuhutaan en lähtis vapaaehtoistyöhön vaikka kirveellä pakotettais. minimipalkka mulle olis noin 2500€ kuussa luontaisedut. jos ees matkustasin aasiaan tai afrikkaan niin menisin sinne rikkaana turistina enkä vapaatyöntekijänä. on hauskaa olla jossain nepalissa mikä on maailman halvimpia maita niin otan sinne jotain 100€ päiväbudjetin ja elän siellä ku miljonääri samalla ku paikallisväestä kylpee paskassa

      • Pelkkää raatamista

        Vai vielä 2500€ hah.

        Olin työkkärin järjestämässä kiinalaisessa ravintolassa hong kongissa ja ainoa palkka oli lento ja majoitus. 2 viikkoa olin siellä ja sitten riitti. Yhtä raatamista 24/7 eikä mitään muuta kerennyt tehdä kun töitä.


      • 12 + 11
        Pelkkää raatamista kirjoitti:

        Vai vielä 2500€ hah.

        Olin työkkärin järjestämässä kiinalaisessa ravintolassa hong kongissa ja ainoa palkka oli lento ja majoitus. 2 viikkoa olin siellä ja sitten riitti. Yhtä raatamista 24/7 eikä mitään muuta kerennyt tehdä kun töitä.

        Sama täällä. Minäkin olin ulkomailla ilman palkkaa. Pelottava kokemus. Vain matkat ja ulkomaanpäiväraha maksettiin. Se ei ollut paljon. Jos jotain olisi sattunut, en olisi päässyt takaisin Suomeen, koska saamiani halpislentolippuja ei voinut vaihtaa.


      • ankku90
        12 + 11 kirjoitti:

        Sama täällä. Minäkin olin ulkomailla ilman palkkaa. Pelottava kokemus. Vain matkat ja ulkomaanpäiväraha maksettiin. Se ei ollut paljon. Jos jotain olisi sattunut, en olisi päässyt takaisin Suomeen, koska saamiani halpislentolippuja ei voinut vaihtaa.

        Sain vain harjoitteluapurahan, mutta olin tosi tyytyväinen paikkaan! Mukavat työkaverit, rento tunnelma - ilmainen loma suoraan sanoen! Lähtisin heti uudelleen.


    • Huijarijärjestöt

      Vain idiootti lähtee vastuuttomien verpakolaisjärjestöjen orjaksi, jotta järjestöjen päähuijarit saisivat enemmän rahaa huijattua.

    • Jeesa

      Hae työtä palkattuna työntekijänä.

    • huomioita.

      Oletkin saanut varsin rohkaisevia neuvoja täällä! ;-)

      • Julli22

        Tosiasioita, muttei ne ole pakollisia noudatevaksi, kuten vapaaehtoistyö joka muuttuu pakkotyöksi.


      • hukka-aika
        Julli22 kirjoitti:

        Tosiasioita, muttei ne ole pakollisia noudatevaksi, kuten vapaaehtoistyö joka muuttuu pakkotyöksi.

        Ei ole turhempaa työtä olemassakaan kuin vapaaehtoistyö ulkomailla.


    • TrueStories

      Ja sitä vapaaehtoistyötä tarvitaan täällä kotimaassakin. Taitaa olla "ilmainen lomamatka " se syy lähteä ulkomaille.....HÄVETKÄÄ!!!

      • jhgjkhgkjgh

        Harvemmin se mikään ilmainen matka on, sillä suurin osa vapaaehtoistyö jutuista on vapaaehtoisia varten järjestettyjä höpölöpö juttuja, jotka vapaaehtoinen maksaa tietenkin itse kokonaisuudessaan.


      • Auttava... käsi

        Ilmainen matka nyt ainakin itsellä on mielessä kun vapaaehtoistyötä hakisin. En nyt sanoisi lomamatkaksi kuitenkaan. Omana motiivina ihan vain että näkee vähän maailmaa ja saa avarrettua omaa maailmannäkemystään... niin ja tietenkin se ihmisten auttaminen


      • "hävetkää"

        Miten joku voi käyttää sanaa "hävetkää"?

        Aikuispissis, joka kuuluu muodollisesti kirkkoon, menee naurettavassa valkoisessa pelleilypuvussa naimisiin, kun helmoissa pyörii pari kolme lasta. ei ainuttakaan omaa ajatusta päässä. Menee sukulaisten hautajaisiin itkemään, vaikkei ole nähnyt tätivainaata kolmeenkymmeneen vuoteen ja silloinkin inhosi tätä. Hölöttää päivät pitkät omista arkisista tekemisistään ja jakaa niitä fb:ssä kuin suuriakin seikkailuja.


    • Ahneet herrat

      Herrat, seurat ja bisnesmiehet vievät rahat ja sitten myyvät omaisuutensa. Nuoria ja ihmiisä käytetään ihan suveneerisesti hyväksi vapaaehtoistyössä; kuten kisat yms kilpailut.

      Ajatelkaa millaiisa voittoja omistajat saavat ja sitten he kehtaavat käyttää hyväksi hyväuskoisia ihmisiä. Jääkiekeossa, jalkapallossa, formulat jne ja millaiset rahat liikkuvat pelaajien ja pomojen tileille.

      Suoranaista ja röyhkeää hyväksikäyttöä se on.Urheilusta on tullut ahneiden herrojen ja pelaajien rahastuspelejä.

    • muu maa mansikka

      Ehkä jotkut vain kaipaa tehdä vaapaaehtoistyötä,syystä tai toisesta ja juuri ulkomailla.Itse en kokisi kovinkaan mielekkääksi tehdä sitä täällä.Ja kokemusta siitä tulisi monenmoista.Ja suhteellisuudentaju siihen,mikä on `köyhää`elämää on oikein hyvä oppi kaikille.
      Kyllä itsekin täältä kaipaa pois,keinolla millä hyvänsä.Ei tämä nyt niiiiin ihana paikka ole asua mitä meille yritetään aina todistella.

    • Suosittelen menemään. Vapaaehtoisä työssä nakee asiat ja ihmiset lähemmin.
      -
      http://www.kvtfinland.org/
      -
      Yllä yksi vaihtoehto. Tutustu myös siihen.
      Olisi hauska kuulla mihin ratkaisuun päädyit. Aiotko pitää tai pidätkö asiasta blogia?

    • moon1

      Miksi tää suomi24 henkilökunta keksii itse aina näitä tyhmiä aiheita...luulis parempaakin tekemistä olevan.

    • Vapaaehtoistyöhön kannattaa ehdottomasti mennä. Suosittelen!!

      Kyllä siinä saa itsekin paljon!

      Kilroystakin voi kysyä.

      • Jerusalem

        Kysy Israelin sivuilta vapaaehtoistyötä kibbutseilla, ihana maa ja aurinkoa piisaa, paljon turisteja jotka osaavat käyttäytyä, eivät humalassa huoju ja häpäise korimaataan!


      • Ihmishirviöitä!
        Jerusalem kirjoitti:

        Kysy Israelin sivuilta vapaaehtoistyötä kibbutseilla, ihana maa ja aurinkoa piisaa, paljon turisteja jotka osaavat käyttäytyä, eivät humalassa huoju ja häpäise korimaataan!

        Ihana maa, totta tosiaan... Mietippä mitä tekevät muille kansoille kun nää jutkut on olevinaan joku "jumalan valittu kansa"!!!


      • Jerusalem
        Ihmishirviöitä! kirjoitti:

        Ihana maa, totta tosiaan... Mietippä mitä tekevät muille kansoille kun nää jutkut on olevinaan joku "jumalan valittu kansa"!!!

        Et tiedä asiata johon otat kantaa yhtikäs mitään....siis kysymys kuuluu mitä pahaa juutalaiset tekevät muiulle kansoille?


      • Israel ihana maa
        Jerusalem kirjoitti:

        Et tiedä asiata johon otat kantaa yhtikäs mitään....siis kysymys kuuluu mitä pahaa juutalaiset tekevät muiulle kansoille?

        muut kansat sitävastoin ovat tehneet paljon paa juutalaislle.Tässä aluksi 1300-luvulta MUSTASURMA mikä oli törkeydessään täydet 12 pistettä törkeydestä ja julkeudesta Euroopalle näin euroviisuaikaan sanottuna!
        Muista myös Hitlerin vainot johon osallistuivat mm. muotokristilliset ihmiset. siis sellaiset kirkkoonkuuluvat, joilla ei ole mitää käsitystä siitä mitä usko on!!! Tunnut olevan niitä "tietämättömiä" sinäkin, että kun vain hitler 2 ilmestyisi olisi heti hänen joukoissaan.....tietämättömyytesi asioista johon otat kantaa on anteeksiantamatonta!


      • mustasurma6
        Israel ihana maa kirjoitti:

        muut kansat sitävastoin ovat tehneet paljon paa juutalaislle.Tässä aluksi 1300-luvulta MUSTASURMA mikä oli törkeydessään täydet 12 pistettä törkeydestä ja julkeudesta Euroopalle näin euroviisuaikaan sanottuna!
        Muista myös Hitlerin vainot johon osallistuivat mm. muotokristilliset ihmiset. siis sellaiset kirkkoonkuuluvat, joilla ei ole mitää käsitystä siitä mitä usko on!!! Tunnut olevan niitä "tietämättömiä" sinäkin, että kun vain hitler 2 ilmestyisi olisi heti hänen joukoissaan.....tietämättömyytesi asioista johon otat kantaa on anteeksiantamatonta!

        Musta surman nimellä kulkeva ruttoepidemia oli lähtölaukaus eräälle historian verisimmistä ja järjettömimmistä juutalaisvainoista. Kyseinen epidemia riehui Euroopassa vuosien 1347-1350 välisenä aikana, joka oli todennäköisesti kulkeutunut Aasiasta rottien välituyksellä.
        Tauti tappoi maanosan väestöstä lähes kolmanneksen, ja vaati todella kekseliäisyyttä saada sekin juutalaisten aikaan saannokseksi, mutta niin vain siinä kuitenkin kävi
        Huhu siitä että juutalaiset olisivat olleet ruttoepidemian takana sai alkunsa pienestä ranskalaisesat Chamberyn kylästä. Paikallista juutalaissyntyistä lääkäriä kidutettiin hirvittävästi, ja lopulta hänestä saatiin puristettua ulos tunnustus. Sen mukaan juutalaiset olivat tehneet yksissä tuumin suunnitelman kristittyjen tuhoamisesta.
        Lääräsi, nimeltä Balagvinus, "tunnusti" ennen kuolemaansa kidutuspenkillä,että juutalaiset olivat myrkyttäneet suuret Thononin vesilähteet joista kylä sai juomavetensä, heittämällä niihin mustaa ja punaista myrkkyjauhoa, ja niin kaikki vettä juoneet sairastuivat ruttoon

        .Viestiä lähetettiin kaikkialle ympäröiviin kaupunkeihin, ja samalla varoitettiin että koko myrkytysoperaatioiden tarkoituksena oli juutalainen salaliitto, tavoitteenaan maailmanherruus!
        Hirvittävät vainot saivat alkunsa näistä valheista. Strasbougin juutalaisella hautausmaalla poltettiin kaikki kaupungin juutalaiset elävänä roviolla helmikuussa 1349, ja lähes kaikki kaupunkilaiset olivat kerääntyneet todistamaan tapahtumaa.

        Huolimatta siitä että silloinen Rooman paavi oli vedonnut vainojen pysäyttämiseksi, niitä toteutettiin jatkuvasti. Paavillinen viesti olo hyvin looginen, ja siinä todettiin ruton riehuvan myös niillä seusuilla joilla ei asunut ainuttakaan juutalaista.
        Freiburgin kaupungissa kidutettiin erästä hiljakkoin Jerusalemista palanutta juutalaista niin hirvittävästi, että hän kumosi paavillisen väittämän ja "myönsi" tuoneensa mukanaan erityista myrkkyjauhoa, joka tappaa kristittyjä mutta ei tehoa juutalaisiin!


      • Laiska ääliö.
        Ihmishirviöitä! kirjoitti:

        Ihana maa, totta tosiaan... Mietippä mitä tekevät muille kansoille kun nää jutkut on olevinaan joku "jumalan valittu kansa"!!!

        Juo sinä sossupummi vain keskaria kun et mitään mistään tajua.


    • Tosi on

      Kannattaa myös huomioida, että kun lähttee ja sattuu jotain epämukavaa niin ei ruveta sitten rutisemaan apua. itse tulee hoitaa vapaaehtoisesti myös omat ongelmansa. Mennään sinne ja tänne ja käytetään veronmaksajien rahoja. Ajatteleppa kokonaisuutta.

    • Africaa Africaa
    • 10+10

      Minä tein vapaaehtoistyötä Suomessa, ja petyin pahasti. Jotenkin päällimmäiseksi jäi tunne, että puuhaillaan puuhailun ilosta. Kova homma siinä avustustyössä oli löytää niitä avustettavia. Tunsin kuluttavani aikaa turhaan, ja niinpä lopetin. Avustusjärjestö, jossa toimin, porskuttaa edelleen hyvin. Siinä on hyvä syy rouvilla viettää monta iltaa pois kotoa, omien lasten luota:)

    • XL mummeli

      Loistava ajatus.Vapaaehtoistyössä silmät asukeavat,omaan napaan tuijottaminen loppuu.Ei sähköä,ei vesivessaa..ja kuinka ollakkaan ,elämäniloa näkee silti ympärillä.Suosittelen Zambiaa..rauhaisa maa ja varmasti hyvää tekemistä löytyy.Ja eihän sinne kenenkään verorahoilla matkustella.Suomessa varmaseti paljon avustettavaa,mutta hyvin pienellä rahalla saavat Zambiassa paljon aikaiseksi..Elämää on kotiseinien ulkopuolellakin....

    • vastaus1

      Niin, vapaaehtoistyö on siis vapaaehtoista. Yleensä sitä työtä lähdetään tekemään sillä mielellä, että siellä pärjätään omin eväin ja rahoin. Johan tuon työn nimityskin sanoo, ettei ole kyse palkallisesta työstä. Miten voit kysyä edes kannattaako vapaaehtoistyö? Pitäisikö sen kannattaa? Missä mielessä? Ei ainakaan siinä tapauksessa, jos kuvittelet tienaamaan lähteväsi! Toki siinä mielessä kannattaa, jos haluaa auttaa vähempiosaisia ihmisiä ilmaiseksi ja saada itselleeen hyvän mielen. Muuten sun ja näiden monien kommentoijien kannattaa jatkaa sitä omaan napaan tuijottamista ja kaiken keräämistä itelle kaikki heti....

      Neuvoja kannattaa kysyä eri vapaaehtoisjärjestöiltä eikä Suomi24:sen palstoilta!!!!

    • Joutavaa porukkaa

      Kylläpä on asiallista neuvontaa täällä, ei kait se teiltä ole pois jos joku haluaa lähteä avusustyöhön, suksikaa kuuseen ja kertokaa mielipiteenne siellä.
      Kannustan ehdottomasti lähtemään jos vain on sellainen mahdollisuus elämässä, itse miettinyt samaa ja lähtisin varmasti jos elämäntilanne olisi toinen.

    • huomioita.

      Niin, arvaahan sen jo kysyessään, millaisen vastaanoton Suomi24:ssä saa.

    • Ei yksi pääsky kesää tee, monella on uho maailman parantamisesta sen voi tehdä lähempänä.

    • Suosittelen

      Suomi24sta saa näköjään aina laatuneuvoja... mutta älä niitä kuuntele. Jos sinua vapaaehtoistyöt ulkomailla kiinnostaa niin tutustu ihmeessä vaihtoehtoihisi. Se ei estä sinua myöhemmin tekemästä vapaaehtoistyötä Suomessakin.

      Ehdottomasti siis kannattaa lähteä. Olet ilmeisesti nuori, joten tutustu EVS vaihtoon. Siinä työtä tehdään EUn sisällä, joten EU kattaa suurimman osan kustannuksista. Puolen vuoden tai vuoden asuminen ulkomailla avartaa elämänkatsomusta. Itse olen nuorempana ollut vapaaehtoistyössä Italiassa EVS tyyppisen systeemin kautta. On huonojakin kokemuksia tuosta ajasta, mutten silti vaihtaisi sitä pois.
      En lopettanut vapaaehtoistyötä sen jälkeenkään vaan jatkoin seurakunnan vapaaehtoistyössä vanhusten parissa, jota jatkan edelleen.
      Seurakunnista nuoren ihmisen kannattaa myös kysellä nuorisoryhmiä, jotka talkootyöllä keräävät varoja vieraillakseen lähetyskentillä tutustumassa lähettien työhön.

      Onnea matkaan!

      • sian pää vadilla

        Wanha isoisoisoisoisä ties mikä oli teutoni ja kävi miekalla katkomassa muslimien päitä ja tietysti kovana kristittynä oli jonkin verran fanaattinen. Sanoma meni niin hyvin perille, että muslimeita oli yhdessä vaiheessa Ranskassa asti sotajoukkoineen.

        Onnea kristityille aivopesu työssään! Lopulta tulee rauha kun kaikki muslimit tai kristityt on kuollut.


    • volunteer65

      Kannattaa! Ehdottomasti! Olen itse ollut aikoinani useampaan otteeseen vapaaehtoistöittä ulkomailla ja muistelen niitä aikoja yhä. Eräitä parhaimpia ajanjaksoja, tapaat erilaisia ihmisiä, maailmankuvasi avartuu. Suosittelen todella!

    • acropolis

      Itse halusin 70-luvulla lähteä kibbutsiin. Kaveri perui viime hetkellä, jäi menemättä.
      Harmitti. Sitten olin menossa interreilaamaan sekin meni mönkään. Lopulta tavasin ulkomaalaisen ja muutin maahansa muutamaksi vuodeksi.
      Nuorena on hinku päästä katsomaan maailmaa. Jos pitää järjen päässä ja menee esmes EVS vaihtoon, varmasti saa sekä miinuksia että plussia matkaltaan, ne kuuluu asiaan. Maassa maan tavalla, kunnioittaen kulttuuria omaa identiteettiään menettämättä. Suomalaisuus saa uuden arvon sen jälkeen kun olet asustanut ulkomailla vähän aikaa.
      Kannatan. Täällä näkyy olevan katkeroituneita läjäpäin, jotka eivät ole menneet kun tilaisuus oli. Nyt sitten urputetaan. Kaikkea ei voi varman päälle tehdä, pitää joskus ottaa myös riskejä. Turvallisuushakuisuus estää meitä heittäytymästä liian usein.

    • misu7

      tutustu epilepsialiiton leiriohjaajien vapaaehtoistyöhön! pääset keilaamaan, biljardiin, uimaan, ja muualle 3krt halvemmalla kuin normaalisti.

    • ett'sillai

      Kyllä siellä aidsin ja ebollaviruksen saa.

    • kissimyyr

      Ette voi olla noin itsekkäitä! Miten täällä aina dissataan täysin jonkun idea? Kyllä Suomessa on ehkä pikkasen paremmat olot kuin monissa Afrikan maissa, jotka ovat kehitysmaita, voi jumaliste. Jos joku haluaa mennä tekemään hyvää hyvyyttään vapaaehtoistyötä tällaiseen maahan, niin miksi ihmeessä ei? On varmasti olemassa jotain huijarijärjestöjä, jotka hyväksikäyttävät ihmisiä, muttei kaikki varmasti ole tällaisia. Yksi ystäväni meni tekemään Afrikkaan vapaaehtoistyötä ja tuli takaisin pelkästään positiivisin kokemuksin (vaikkakin tietysti myös surullisin, onhan jonkun nälänhädän näkeminen pysäyttävä kokemus varmasti).

      • KaunisNainen69

        Hyvää hyvyyttään???
        Hah Hah

        Pelkkää omaa tyhmyyttään menee sinne tekemään "vapaaehtoisesti" orjatyötä kun oma maa vituttaa eikä osaa tehä muutakaan.

        Vapaaehtoistyö on hyvä asia vasta sitten kun robotit tekisi kaiken työn ja ihmisillä olisi kansalaispalkka. Silloin siinä olisi järkeä. Mutta mitä järkeä on vapaaehtoisesti orjuuttaa itsensä ebolan ja aidsin uhalla??


    • jhg

      Mutta, kertokaahan sitten, kuka maksaa asunnostani, vuokravastikkeet, sähkö , vesi ja yms kulut poissa olessani???
      Kun tuohan on vapaaehtoistyötä. elikkä PALKATONTA. ( jos olen asian oikein ymmärtänyt??) VAI pitääkö tuohon työhön alkajan olla miljonääri? Jotta omatalous pysyy kohdillaan, kun menee surkimuksia auttamaan.

      • dfsegger

        Veikkaan, että tälläiset tapaukset asuu vielä kotona vanhempiensa luona ja vanhemmat avomielin maksaa kulut.

        Näyttäisi kestävän yleensä 1-3kk ja joustavasti pääsee pois milloin vain. Joutuuko maksamaan matkakulut omasta pussista, jos ei suorita nimimi aikaa?

        Afrikassa saisi olla huomattavasti pidempään pääsääntöisesti ja takaisin pääsystä ennen aikoja ei ole mainintaa.


    • Motiivit?

      Taitaapi jäädä enemmän puuhailuksi nuorten kouluttamattomien ihmisten avustusretket. Eri asia on, jos avustustyöntekijällä on jokin hyödyllinen ammatti, esim. sairaanhoitaja tai rakennusinsinööri. Mieti, mitä tietotaitoa tai kokemusta voisit tarjota Afrikan tai Aasian köyhille. Työvoimastahan noin runsaasti kansoitetuilla mantereilla ei ole pulaa (paitsi ehkä synkimmillä AIDS-alueilla, kun työikäinen väestö on poissa pelistä). Jos mietit vain, miten mahtavia kokemuksia avustustyössä voi saada, saattaa motiivisi olla väärä.

      Eräs kaverini lähti pari vuotta sitten avustustyöhön. Kierteli ympäri maailmaa, etupäässä Aasiaa ja Etelä-Amerikkaa. Rahaa paloi melko lailla (matkat, eläminen, satunnaiset huvitukset), mutta sai kyllä omien sanojensa mukaan hienoja kokemuksia. Onnekseen ei sairastunut, kun vakuutus oli lakannut olemasta voimassa.

    • vieraillut paikassa

      http://hofgrace.com/index.html

      Kyseinen paikka ottaa mielellään vastaan vastuuntuntoisia vapaaehtoistyöntekijöitä Suomesta. Suomalaisten omistama koulu kuuroille Ghanassa.

    • Wasaline

      Aloita lähtemällä naapurimaahan. Tarjoan kyydin Suomesta Ruotsiin kesällä. Voit ottaa yhteyttä ruotslaiseen avustushankkeeseen ja tehdä juttu heidän kanssaan ensin. Ehkä päädyt Afrikkaan kuitenkin lopulta.

    • Muista tämä!

      Jos lähdet, vaadi ainakin se, että työpaikka vakuuttaa sinut, ja ota itsellesi lisäksi kaiken kattava matkavakuutus. Siitäkään huolimatta et saa välttämättä mitään korvausta, jos vaikka joudut ulkomailla onnettomuuteen. Tiedän kokemuksesta. Loukkaannuin ulkomailla ja sairastin vuosikausia. Lääkärit eivät uskoneet minua, eikä vakuutusyhtiökään, ja kaikki sairauskulut ja kuntoutukset piti maksaa omasta pussista.

    • xfgbcf

      Kikista parasta vapaaehtoistyötä ois Suoimessa se, että lapset hoitas omat vanhempansa ja asuis monta sukupolvee samasa tontisa, niin kuin silloin ennenvanhaan. Ei tarvis panna vanhuksia niihin säilöihin kärsimään, vain jotta itellä ois mukavampaa ja sais uhrata koko elämänsä työlle. On täälä kotimaasaki apua tarttevia, ei tarvi mennä uilkomaille. Me voitais paremminkin ottaa oppia köyhistä maista jossa ihmoiset huolehtii läheisistään ja suvustaan, eikä paa niitä laitoksiin kitumaan

    • Kyllä kannattaa

      Hei, ehdottomasti kannattaa lähetä. Olen itse ollut vapaaehtoisena Turkissa ja Intiassa. Intiassa olin lastenkodissa ja voin sydämestäni sanoa, että kokemus oli hyvä ja näkemyksiä avartava. Sellaisen joka ajattelee vain itseään ja omaa etuaan ei kannata vapaaehtoistyöhön lähteä. Jos sinulla on avoin mieli ja suuri sydän sekä seikkailumieltä rohkaisen ilman muuta lähtemään. Suunnitele kuitenkin matkasi tarkoin ja harkitse eri vaihtoehtoja. Kirkon ulkomaan sivuilta ainakin löytyy tietoja. Netin kautta etsimällä löytyy varmasti monia vaihtoehtoja.
      Onnea ja iloa sinulle, edessäsi saattaa olla elämäsi seikkailu:)

    • Kibbutsilla ollut

      Mikään ei avartaisi enempää. Mars matkaan... Ja onnea.

    • 666-

      mullaki ois suomessa tarjota työtä,ilmanpalkkaa,jos kiinnostaa

      • aja partasi

        täällä näkee vain katkeroituneita kommunisteja, jotka kuvittelevat olevansa maailman viisaimpia! miksihän se oppi ei ottanut tuulta siipiensä alle?! Miksi Suomessa on liian paljon miehiä nuoria ja vanhoja, jotka pitävät partaa....nyt on "muodissa" pieni pukinparta leuassa.....ajakaa se pois en ole nähnyt mitään ällöttävämpää kuin huo haivenet leukapielessä! Näytä naamasi !


    • tywhtyybh

      Vapaaehtoisjärjestöjen johto kerää hirvittävät palkat itselleen..samoin tekee moniasteinen välijohto.
      Vapaaehtoistyöntekijät tekevät työtänsä pääasiassa täysin palkatta.
      Erilaisten vapaaehtoisjärjestöjen keräystuloista menee murto-osa sinne minne rahaa kerätään..
      Eli vapaaehtoistyöhön ei kannata lähteä, sillä elättää vain johtoa.

    • epäsyrjäytynyt

      Ajattelemattomia ovat he jotka menevät ulkomaille ilmaistyövoimaksi.
      Olemalla ilmaistyövoimana kotimaassa ensinnäkin sinä kuntoudut jostakin kohden jotakin, ja toiseksi sinä vielä epäsyrjäydyt.
      Voiko prole enää enempää työnteon vastikkeeksi haluta kuin mahdollisuuden kuntoutua jostakin kohden jotakin ja vielä epäsyrjäytymisenkin? Ja vastaus on että voi, Hän voi hyvin mielin nostaa jopa lähes 50% EY:nn köyhyysrajasta yltävää työttömyysturvaansa.
      Mutta onko tuossa jo kaikki ne edut joita voit saavuttaa antamalla työpanoksesi kotimaahan ihan ilmaiseksi?
      Ei, vaan ennenkaikkea on huomioitava mahdollisuus solidaarisuuteen kanssakansalaisia kohtaan, nimittäin palkattomuuttasi ja eläkettäkerryttämättömyyttäsi sinä mahdollistat että näin sinun kohdalla säästyneet palkka- ja eläkevarat voidaan sitten ohjata tämän maan kovaosaisten yritysjohtajien ja johtavien virkamiesten eli kotimaan hyvistä veljistä hyvimpien eli liliustelevieneloppien niin hyvin ansaittuihin - toki meidän muiden palkkoja ja palkkioita ja eläkkeitä ehkä hitusen suurempiin - palkkoihin palkkioihin ja eläkkeisiin, jotka he - hyvistä veljistä hyvimmät sitten kuten tunnettua meidän kaikkien parhaaksi siirtävät veronkiertoparatiisien elinkeinoelämää hyödyttämään.

    • mietin vain

      Kappas löytyy oikein korkeakulttuuripaikasta vapaaehtoista työtä eli Japanista.
      http://www.kvtfinland.org/vapaaehtoistyota-tarjolla-neljalla-eri-mantereella/

      Luomutila Japanissa ja kuvassa kuraiset kädet..okei.
      Eikö noissa touhuissa mene selkä ja miksei siellä ole konetta kylvämässä mutaan? Kyseessä on kuitenkin Suomeakin korkeamman teknologian maa.

      Ainoa paikka Japanissa tämä--> http://www.longterm.lteg.info/index.php/project/publicView/00351

      Work: We will do various work to take care of the forest such as cutting trees
      & branches, maintaining the footpaths, etc We will also help to organize some
      events (e.g., to collect edible wild plants, nature observation) in their field and
      to open up new projects (apiculture, biomass energy etc).

      Pitää osata hyvää japania, että se siitä.

      Mulla on kyllä ollut käsitys vapaaehtoistyöstä, että autetaan suoraan ihmisiä kurjissa maissa.

      Japani ei ole sellainen ja tuo niiden hanke muistuttaa aika pitkälti metsähommia. Olisko tuo paikallisten paperitehtaiden tarpeisiin, ettei puut mätäne metsiin. Olisko tämä vain läppä japanilaisille viherhippiäisille?

      • syitä riittää

        Moni nuori lähtee vapaaehtoistöihin päästäkseen asumaan ulkomaille ja se on ihan sopiva syy lähteä. Paikkoja tosiaan on muuallakin kuin kehitysmaissa, kuten olet huomannut. Japaniin voisin itsekin vaikka lähteä.


    • Arskkaaa

      Miksi ei vois tehdä ilmaistöitä suomessa. Onko vielä niinkin hulluja jotta ihannoi mustikkaa ? Kerran olin töissä paikassa jossa ol niin hullu tyttönen joka kitisi aina palkoista ja korvauksista. Se säästi jotta pääsee ulkomaille ilmaistöihin !! Hei HAloo !

    • neljän lapsen mummi

      Älkää menkö kibbutsiin tukemaan juutalaista ylivaltaa.
      Olen käynyt siellä ja tiedän mistä puhun.

      • Nyt kibbutsille.

        Nyt mummi hiljaa sinulla on jo dementia.


    • Jos sitä intoa on

      noin piukeessa niin tee se vapaaehtoistyösi kotimaasi hyväksi.
      Kun saadaan ensin oma pesä kuntoon niin on edellytyksiä auttaa muitakin.

    • NSA kuunteli tämän

      Siis mitä?

      Aiot lähteä karkuun täältä ihanasta Suomesta? Etkö aio osallistua kolmanteen maailmansotaan? Lähdet Kataisen tavoin uppoavasta laivasta? Kyllä jokaisen suomalaisen velvollisuuksiin kuuluu taistella tämän meidän hienon itsenäisen maan puolesta. Kyllä siellä rajan toisellapuolellakin valmistaudutaan näihin hektisiin aikoihin. Sielläkin poliitikot pakottavat kansan taistelemaan heidän puolesta. Katsos päästään ei-toivotusta kansasta tällä tavoin eroon. Sinä kuitenkin kuulut toivottuun kansanryhmään joten älä pliis jätä meitä yksin tänne pulaan! Tuu yhdessä lahtaamaan vihollista, tuli se sitten mistä päin hyvänsä. Välillä idästä, välillä lännestä ja välillä keskieuroopasta ne tulee polttamaan lappiakin.

      No ei nyt sentään. Vitsi vitsinä. Toi oli pelkkää satua. Holokutsuntoja ei ole ikinä tapahtunut.

    • Sinne vain!

      Kaikki eivät ymmärrä käsitteitä. Avustustöissä autetaan kurjissa olosuhteissa eläviä ihmisiä. Vapaaehtoistyötä sen sijaan voi tehdä vaikka minkälaisten projektien parissa. Vaikka sitten esim. jonkun vastaajan ihmettelemällä japanilaisella luomuviljelytilalla. Tai arkeologisissa kaivauksissa Italiassa. Tai rock-festivaalien järjestelytöissä Saksassa... Vaihtoehtoja löytyy todella paljon ja työ on usein mukavaa, kun sitä saa tehdä samanhenkisten ihmisten kanssa. Siinä saa sitten hyvin kavereita ja pääsee ihan eri tavalla tutustumaan paikalliseen ympäristöön.

      Yleensä matkakulut maksetaan itse ja "työnantaja" tarjoaa majoituksen ja ateriat työntekoa vastaan. Poikkeuksiakin tietenkin on suuntaan ja toiseen.

      Eli ehdottomasti kannattaa lähteä, jos haluaa laajentaa kokemusmaailmaansa ja kykenee sopeutumaan joustavasti erilaisiin yllätyksellisiin olosuhteisiin. Jos on tottunut lomailemaan paremman tason hotelleissa ja kitisemään aamukahvin laadusta, niin sellaisille se ei tietenkään sovi...

      Ryöstetyksi ja raiskatuksi voi tulla ihan siellä luksushotellialueellakin. Tervettä varovaisuutta kannattaa tietenkin käyttää paikkaa valitessaan. Ja vakuutukset tietenkin on aina hoidettava kattavaan kuntoon, lähti millaiselle matkalle hyvänsä.

    • Dark Africa

      Jos haluat nähdä sellaista, mitä et normaalisti pääse näkemään ulkomailla, niin mikä ettei!
      Varaudu raatamaan, ellet ole menossa työnjohdollisiin taikka opetustehtäviin, niissäkin voi tulla yllätyksiä.
      On kuitenkin opettavainen kokemus elämässä, jos osaa ottaa oppia.
      Vaimoni oli Somaliassa tovin aikoinaan SPR kuvioissa, isäni oli Etelä-Afrikassa aikoinaan ja itse olen ollut Intiassa, muutama tuttu on ollut Afrikassa Sambiassa ja Tansaniassa ja Israelissa kibbutseilla.
      Kohde maata on vaikea alkaa kenellekään suosittelemaan, jokaisessa paikassa omat juttunsa ja on niin henkilöstä kiinni, miten kokee tuon reissun.
      Itse pidän Intiaa hyvänä paikkana, mutta voisin harkita lähteväni rakentamaan koulua johonkin Afrikkaan taikka opettamaan vaikka puiden sahaamista kenttäsirkkelillä. Ei kuitenkaan vuosikausiksi.

      Maailmaa voi katsella niin monella lailla, vaikka Trabantilla seikkaillen http://www.youtube.com/watch?v=bItKEtQaTPg

    • 88888999999990000000

      Harvemmin on mitään ilmaista vapaaehtoistyötä minne vaan mennään. Jotta jokin järjestö jonkun lähettää on kyseisen henkilön oltava oikeasti tarpeellinen kuten lääkäri tms.. Jos olet valmis maksamaan vähintään usean satkun viikko ja matkat niin on olemassa vapaaehtoishommia.

    • yöokhyt

      Eräskin ihminen toimitti, että oli vapaaehtoistyötä tekemässä, mutta kun ei saanut palkkaa, niin otti sen sitten ,,,,luontaisetuina.

      Näyttää sielläkin pyörivän, jos jonkin sortin yrittäjää.

    • asdfasdf876876

      vapaaehtoisesti, en tee töitä, koska työt, olivat ne pakotettuja tai vapaaehtoisia, ovat aina paskaa ellei ole työnantaja.

    • Apua myös perille

      Eiköhän kokoluokaltaan suurin suomalainen "järjestö" avustus työssä ole yhä Puolustusvoimat. Eli sinne on samalla helpoin rekrytoitua.

      Punainen Risti, Lääkärit ilman rajoja ja Rotary, jotka ovat kaikki luotettavia avustusjärjestöjä, lähettävät kokeneita lääkäreitä ja hoitajia. Noiden lisäksi luotettavia järjestöjä ovat ainakin Kirkon ulkomaanapu ja Fida. Jälkimmäinen on hellareitten ulkomaanapu, joten ensin pitää...

      Mutta siis helppo tapa hankkia hyvät lähtökohdat avustustyölle:

      http://www.puolustusvoimat.fi/portal/puolustusvoimat.fi/?urile=wcm:path:/SU Puolustusvoimat.fi/Puolustusvoimat.fi/Maavoimat/Joukko-osastot/Porin Prikaati/Varusmieheksi_Suomen_Kansainvaliseen_Valmiusjoukkoon/Varusmieheksi_Suomen_Kansainvaliseen_Valmiusjoukkoon

    • Salomsalom

      Moi. Olin vapaaehtoistyössä Israelissa 3kk. Ulkoilu ja virike vastaavana kehitysvammaisten hoitokodissa. Voin suositella. 150e/kk taskurahaa. Asunto /ruoka talon puolesta.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe