Kroonisen nokkosihottuman tutkimukset ja hoito

Väsynyt123

Hei,

Täällä 4 kuukautta nokkosihottuman kanssa kamppaillaan ja loppua vaan ei näy. Olen lueskellut että tätä infernaalista ihottumaa on ihmisillä ollut useita vuosiakin ilman että syytä on löytynyt. Itse olen todella väsynyt tähän tautiin ja jatkuvaan valvomiseen kutinan kanssa. Olen joutunut olemaan useamman viikon poissa töistä ja tauti on selvästi "aaltoillut tämän 4 kuukauden aikana melkoisesti. Nyt olisinkin halunnut kuulla, mitä kaikkia testejä teistä muista samaa sairastavista on suostuttu ottamaan taudin tiimoilta? Ja onko lääkitty muilla kun kortisoonilla ja antihistamiineilla?

Itselläni on testattu kaikki "perus"testit (suurin osa verestä koepalana) eli mm. kilpirauhanen, lisämunuainen ja munuaiset, tulehdusarvot, autoimmuunisairaus, helicobakteeri ja mykoplasma. Lisäksi jokin verisuonisairaus on poissuljettu ja hampaat ovat kunnossa. Nyt kuitenkin lääkärit ovat sitä mieltä että testaukset lopetetaan, sillä "usein näissä tapauksissa ei löyty mitään selittävää tekijää".

Olen syönyt laskevalla annoksella kortisonia 80mg->5mg, ja antihistamiineina Telfast 2 kertaa päivässä Montelukast illalla Desloratine 2x päivässä. Osa aikaiemmista kokeilluista antihistamiineista on vain pahentanut vaivaa, joten tästä syystä olen pidättäytynyt näissä kolmessa. Sain kortisonin lopetettua 2,5 viikoksi ja pärjäsin joten kuten pelkillä antihistamiineilla, kunnes sain flunssan ja ihottuma paheni. Nyt siis taas aloitettava ensihätään tuo kortisoni.

Koska kortisonista on minulle tullut käytössä paljon ja ajoittain pahojakin sivuoireita, sen käyttö tulisi lopettaa kokonaan. Vaihtoehdoksi on ehdotettu järeämpiä solusaplaaja syklosporiinia ja viimeisenä vaohtoehtona solumyrkkyä pienellä annoksella. Onko niistä kenelläkään kokemuksia tämän taudin hoidossa? Erityisesti kokemukset syklosporiinista kiinnostavat.

Oletteko kokeileet mitään vaihtoehtosia hoitoja, mm. akupunktiota ja histamiini-intoleranssi ruokavaliota? Oletteko käyneet antioksidanttiklinikoilla?

39

11306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile.

      Se on allergiaa.

      Mulla joskus ollut.

      Ite sain reaktion yleensä uudesta vaatteesta, joka on töynnä kemikaaleja eli ne täytyy aina pestä.

      Kokeile, mikö sulla sen aiheuttaa.

      esim.

      viljat
      maito
      lisäaineet
      ulkoiset tekijät

      aikaa menee

    • Väsynyt123

      Allergiatestejä ole päässyt tekemään suuren antihistamiinimäärän takia, mutta jätin 2 kuukaudeksi maitotuotteet, viljat, lisäaineet, vahvat mausteet ja tietysti alkoholia ei ole tullut juotua koko aikana ollenkaan. Ihottumaan ei ollut vaikutusta suuntaan tai toiseen. Erikoislääkärin mukaan ruoka-aineallergian suhteen reaktion pitäisi voimistua 30min-2h ajalla ruoan nauttimisesta, mutta mitään vastaavaa ei ole kohdallani ollut. Nyt kokeiluun vähentää paljon histamiineja sisältäviä ruokia omasta ruokavaliosta, jos sillä saisi muutosta tilanteeseen.

    • Onneksi muitakin

      Kirjoitus oli kuin omasta elämästäni. Ihottuma jatkunut vasta 3 kk, mutta jo nyt tuntuu että lääkärit ovat alkaneet luovuttamaan tutkimusten suhteen. Samat asiat tutkittu ja ei löydy mitään! Itse syön tällä hetkellä kortisoonia kuureissa kun ihottuma pahenee muutaman päivän, mutta alkuun 2 kuukautta jatkuvasti laskevalla annostuksella.

      Antihistamiinien kanssa pärjää jotenkin, mutta vasta aamulla tietää minkälainen päivä on tulossa. Ja päivät voivat olla siis mitä vaan muutamasta kutisevasta täplästä sitten päästä varpaisiin olevaan ihottumaan. Itse kokeilen tuota akupunktiota ja histamiini-intoleranssi ruokavaliota parhaillaan, toivottavasti ne auttaisivat tähän kamalaan vaivaan.

      Tsemppiä, vaikka tiedän että se on laiha lohtu yöllä sen valvottavan kutinan kanssa!

    • kokeile.

      home?
      tekstiili?

      näitä riittää

    • parantunut

      Nokkosrokosta Allergia- ja astmaliiton sivuilta.
      http://www.allergia.fi/allergia-ja-astma/allergian-itsehoito-ohjeet/nokkosihottuma/

      Voisiko teillä nokkosrokko liittyä mitenkään tekstissä mainittuihin asioihin?!

      Kysyn vielä, onko teillä amalgaamipaikkoja suussa? Entä atooppista ihottumaa? Missä ruumiinosassa rokko on vai onko se koko kehossa? Tuliko rokko yhtäaikaisesti yks kaks kyseiseen paikkaan vai levisikö se vähitellen isommalle alueelle?

      Ja miettikää vielä yks tärkeä asia: tapahtuiko teidän elämässä mitään merkittävää muutosta, asunnossa, vaatetuksessa, terveydessä, ruokavaliossa tai työpaikassa tai teidän ympärillä ennen nokkosrokon puhkeamista?

      • onko tämän tapainen

      • Onneksi muitakin

        Tuttu sivusto, on tullut tämän lisäksi koluttua aika laajalla skaalalla netistä kokemuksia ja eri instituutioiden sivuja asiaan liittyen. Lääkärin mukaan lääkeaineallergia ilmenee samalla tavalla kun ruoka-aineallergiatkin, eli paukamointi helahtaa 30-2h lääkkeen nauttimisesta. Itse en syö mitään muita lääkkeitä, eikä ole amalgaanipaikkoja suussa.

        Itselläni paukamointia tulee ihan sattumanvaraisesti pitkin koko kehoa, alkoi polvista ja kyynärvarsista ja levisi siitä siten ihan koko kehoon 3 päivässä. Ja tosiaan, aaltoilee tuo ihottuma, eli jonain päivinä ihottumaa on vain muutamia pisteitä pitkin kehoa, ja välillä on turvonnutta ja isoja laikkuja löytyy koko kehosta. En ole keksinyt mitään selittävää tekijää tälle ruokavalion, fyysisen rasityksen tai muunkaan asian kautta. Itselläni on talvisin ollut taiveihottumaa (vähän ja ainoastaan toisessa jalkataipeessa) välillä. Olisikohan tällä jokin merkitys nokkosrokkoon? Erikoislääkäri ei tähän asiaan ole sanonut yhtään mitään..


      • onko diagnoosi
        Onneksi muitakin kirjoitti:

        Tuttu sivusto, on tullut tämän lisäksi koluttua aika laajalla skaalalla netistä kokemuksia ja eri instituutioiden sivuja asiaan liittyen. Lääkärin mukaan lääkeaineallergia ilmenee samalla tavalla kun ruoka-aineallergiatkin, eli paukamointi helahtaa 30-2h lääkkeen nauttimisesta. Itse en syö mitään muita lääkkeitä, eikä ole amalgaanipaikkoja suussa.

        Itselläni paukamointia tulee ihan sattumanvaraisesti pitkin koko kehoa, alkoi polvista ja kyynärvarsista ja levisi siitä siten ihan koko kehoon 3 päivässä. Ja tosiaan, aaltoilee tuo ihottuma, eli jonain päivinä ihottumaa on vain muutamia pisteitä pitkin kehoa, ja välillä on turvonnutta ja isoja laikkuja löytyy koko kehosta. En ole keksinyt mitään selittävää tekijää tälle ruokavalion, fyysisen rasityksen tai muunkaan asian kautta. Itselläni on talvisin ollut taiveihottumaa (vähän ja ainoastaan toisessa jalkataipeessa) välillä. Olisikohan tällä jokin merkitys nokkosrokkoon? Erikoislääkäri ei tähän asiaan ole sanonut yhtään mitään..

        "Itselläni on talvisin ollut taiveihottumaa (vähän ja ainoastaan toisessa jalkataipeessa) välillä. Olisikohan tällä jokin merkitys nokkosrokkoon?"

        KOMMENTTI: Paljon mahdollista, atooppinen iho on kuiva ja herkkä. Onko muuten lääkäri tehnyt sulle diagnoosin, että sulla on yleensäkään nokkosrokko. Katsopa tästä tohtori Suhosen "kauhugalleriasta", jos sulla onkin atooppinen ihottuma tai vaikka läiskäekseema, jotka esiintulevat erimuotoisina.

        Kerrot, että "...eli jonain päivinä ihottumaa on vain muutamia pisteitä pitkin kehoa, ja välillä on turvonnutta ja isoja laikkuja löytyy koko kehosta."


      • ihotautigalleria
        onko diagnoosi kirjoitti:

        "Itselläni on talvisin ollut taiveihottumaa (vähän ja ainoastaan toisessa jalkataipeessa) välillä. Olisikohan tällä jokin merkitys nokkosrokkoon?"

        KOMMENTTI: Paljon mahdollista, atooppinen iho on kuiva ja herkkä. Onko muuten lääkäri tehnyt sulle diagnoosin, että sulla on yleensäkään nokkosrokko. Katsopa tästä tohtori Suhosen "kauhugalleriasta", jos sulla onkin atooppinen ihottuma tai vaikka läiskäekseema, jotka esiintulevat erimuotoisina.

        Kerrot, että "...eli jonain päivinä ihottumaa on vain muutamia pisteitä pitkin kehoa, ja välillä on turvonnutta ja isoja laikkuja löytyy koko kehosta."

        Tässä se Raimo Suhosen "kauhugalleriasta"
        http://www.ihotauti.net/galleria.htm


    • auttaa kaikkeen

      Syöthän D-vitamiinia?

      50-100µg/vrk?

    • Onneksi muitakin

      On todettu nokkosihottumaksi 3 eri ihotautilääkärin ja 1 tk-lääkärin toimesta, uskoisin että dg on tässä tapauksessa oikea. D-vitskua syön itse päivittäin tabletteina 25µg ja loput tulee ruoasta. Tuo 50µg täyttyy päivässä ruoan myötä.

      Ihan mielenkiinnosta, löytyikö keneltäkään vaivasta parantuneilta mitään selittävää tekijää omiin oireisiin?Tuo atooppinen taipumus kyllä mietityttää ja sen yhteys tähän vaivaan. En koe ihoani mitenkään erityisen kuivaksi, mutta tuo taiveihottuma nousee jostain syystä talvisin toiseen jalkaan aika ajoin.

      Ei voi muuta sanoa, kun että kyllä on aikamoinen vitsaus tämä koko ihottuma ja empatiat erityisesti pitkäaikaissairaille! Toivon että omalla kohdallani ei puhuttaisi vuosista tämän parissa.

      • 1/2 v helvetti loppu

        "Löytyikö keneltäkään vaivasta parantuneilta mitään selittävää tekijää omiin oireisiin?"

        Kommentti: Löytyi kyllä hyvin tarkan somaeulonnan avulla. Nokkosrokko tuli selkääni. Syy: ainakin amalgaamirikkoumat ja rasvaainevaihdunnan sekä joidenkin vitamiinien vajaus.

        Kirjoitin ylös kaikki muutokset järjestelmällisesti elinympäristössäni ensimmäisen läntin ilmestymisen aikoihin 1 - 2 kuukautta taaksepäin. Laitoin alakohdittain otiskot: vaatteet, ruokailu, ympäristö, harrastukset jne eli kaikki, missä oli tullut muutosta.

        Jouduin menemään antioksidanttiklinikalle, koska minään parannuskeinoja ei julkiselta puolelta löytynyt laajoista tutkimuksista huolimatta. Vain hyvin vahvaa kortisonia. (Käsidesi, jossa glyseriinia, auttoi kutinaan. Pyyhin sillä pahoin tulehtuneita rokkoalueita; joita olin kynsinyt verille.)

        Antioksidanttiklinikalla kysyivät amalgaameista, jolloin tarkistin allakastani, että vajaata kuukautta aikaisemmin minulta romahti iso amalgaamipaikka suuhun ja paria muutakin amalgaamipintaa korjattiin hammastarkastuksessa.

        Hivenaine.ja vitamiinitestit osoittivat mm. rasvaainevaihdunnassa isoja puutteita samoin myös joissakin muissa vitamiineissa. Atooppinen ihottuma on tulehdus ja se myös vajuttaa vitamiinivarantoja.

        Pelkään, etteivät omatoimisesti korjaannu, koska ei tiedä, missä vajausta. Hoito perustuu labratuloksiin. Vitamiiniannokset hoidon aikana normaalia suuremmat.


      • Turvoksissa

        Voihan amalgaami.
        Joka hammas paikattu muksuna amalgaamilla.


    • Xolair

      Hei, onko kellään kokemuksia Xolair injektioista kroonisen urtikarian hoitoon? Maaliskuussa on tainnut tulla Suomen markkinoille ja ainakin kokemukset lääkkeestä ovat olleet rohkaisevia.Hinta on kyllä kirpaiseva ( melkein 500e/ piikki).

      • xolairia kokeillut

        Hei. Xolairia on pistetty minulle vuosi. 4 piikkiä joka toinen viikko. Iho ehkä vähän rauhoittunut, mutta lehahtelee edelleen. Pelkän urtikarian hoitoon en lähtisi piikittelemään, mutta jos ige arvot kovasti koholla ja muitakin vaikeita allergiaoireita niin ehdottomasti kannattaa kokeilla! Tosin vaatii sitoutumista käydä sairaalassa tiheään tahtiin parin vuoden ajan.


      • Xolair
        xolairia kokeillut kirjoitti:

        Hei. Xolairia on pistetty minulle vuosi. 4 piikkiä joka toinen viikko. Iho ehkä vähän rauhoittunut, mutta lehahtelee edelleen. Pelkän urtikarian hoitoon en lähtisi piikittelemään, mutta jos ige arvot kovasti koholla ja muitakin vaikeita allergiaoireita niin ehdottomasti kannattaa kokeilla! Tosin vaatii sitoutumista käydä sairaalassa tiheään tahtiin parin vuoden ajan.

        Mulla nokkosihottuma on siis ollut pahana jo 9kk, ei siis kyse ihan muutamasta läikästä, vaan pahasta, koko kehon täyttävästä tulehduksellisesta ihottumasta. Siihen liittyy lisäksi hengenahdistusta ja pahaa allergista turvotusta.

        IgE arvoihin ja allergiatesteihin ei voi 100% luottaa omalla kohdallani, sillä olen syönyt ja syön edelleen vahvoja antihistamiineja 4x annostuksella päivittäin. IgE arvot eivät mainittavasti koholla, tarkempia allergiatestejä (verestä) odotellaan vielä, sillä suostuivat vasta nyt edes ottamaan ko. testit.

        Aika rohkaisevia tuloksia on lukeman perusteella ollut lääkkeestä rapakon takaa, niin astman kun kroonisen urtikariankin hoidon suhteen. Koska kortisooni ei tule itselläni kysymykseen, on vaihtoehtoina enää salpaajat tai injektio. Mieluiten kallistuisin jälkimmäiseen.

        Oliko sinulle kerrottu jotakin suositusaikaa lääkkeen käytön suhteen? Käsitin, että osalla oireet ovat palanneet takaisin kun nuo piikitykset on lopetettu.


    • xolairia kokeillut

      Hei. Minulla ige arvot yli tuhat vaikka päivittäin menee kortisonia ja monenmoista allergialääkettä. Kahden vuoden pistelyurakasta oli alkuun puhe. Mutta ilmeisesti lääkäri katsoo keston tapauskohtaisesti. Lääke on aika salamyhkäinen, kun niin vähän suomessa käyttäjiä, niin ei oikein vertaiskokemuksia saa mistään. Yhden tiedän, jolle pistettiin puoli vuotta ja ollut sen jälkeen allergoioiden suhteen oireeton.

    • nainrfff

      Ihan sama tauti mulla, ollut vuodesta 1996. Kaikki mahdollinen tutkittu, syytä ei oo löytynyt. En ole allerginen millekään. Pitää koittaa pärjäillä prednisolonilla ja heinixillä kun lääketiede ei muuta tarjoa.

      • Turvoksissa

        Antihistamiineissa eroja?


    • nxc

      Jos löydätte Xolair-lääkkeestä keskusteluja. Linkittäkää tänne, please. Mullekin tarjottu. Kiinnostas kuulla kokemuksii.

      • Turvoksissa

        Suunnitteilla piikityksen aloitus.
        Ihan uusi juttu mulle.
        Aiheena krooninen spontaani angioödeema ja utikardia. Jatkunut vuosikausia.


    • anneliii

      yli puoli vuotta kärsineenä nokkosrokosta ja avun sain akupunktiosta, kolme kertaa riitti käyntejä ja kutinat/läiskät pois, suosittelen :)

      • Piukku

        No ei toimi kaikille. Itse sairadtanut 3v ja säännöllistä akua muihin syihin... Joskys saattaa vaan ärsyttää ukta


    • Parempi jo

      Itsellä auttoi gluteenin ja maidon välttäminen asiaan. Huomasin, että vatsa voi todella paljon paremmin kuten myös iho, erityisesti jos vielä vähentää noiden histamiinipitoisten ruoka-aineiden käyttöä. Alkoholia en voi juoda yhtään vielä vuoden näin jälkeenkään, mutta itselläni selvästi nousee näpyt kun on syönyt huonosti.
      Ajattelin ensin, että toi ruoka-aine -asia on ihan humpuukia, mutta kuukauden kun pistelin probiootteja poskeen (kaikkien vitamiinilisien kanssa) ja jätin viljatuotteet vähemmälle ja maidon, alkoi iho rauhoittumaan. Ja se ei siis rauhoittunut aikaisemmin mistään muusta kun kovasta määrästä kortisoonia ja Ataraxia. Huomasin myös että ibuprofeiini omalla kohdallani AUTTOI näppyjen laskuun, joka on sikäli kummallista kun ihmisillä on yleensä ihan päinvastaisia kokemuksia ibuprofeiinista.

      Nyt eletään siis tälläista rauhoittuneempaa kautta, mutta ihan selvästi keho on vielä todella herkkä reagoimaan erilaisiin ärsykkeisiin. Ja nukuttaa vieläkin todella paljon ja pää tuntuu ajoittain ihan puurolta.

      Tsemppiä kärsiville, ja laittakaa ihmeessä kokemuksia tuosta Xolairista! Kiinnostaa asia vaikka itselläni tuo iho tällä hetkellä on hyvässä kunnossa.

    • vierasssss

      Ihan pakko kirjottaa, että ite olen kamppaillut 13 vuotta fysikaalisen urticarian kanssa ja oireet tulleet päivittäin eikä mikään ei ole tuntunut auttavan ja nyt syön telfast nimistä lääkettä ja oireet kadonneet täysin! Tämä tunne outo, mutta ihana, eli allergialääkkeitä kannattaa kokeilla vaihtaa, ikinä ei voi tietää mikä itselle on sopivin.

      • Kookale

        Hei, tyttärelläni tuollaisen kokovartaloihottuman hengenahdistuksineen ja muine sivuoireineen aiheutti ehkäisyrengas. Renkaan poiston jälkeen tilanne rauhottui nopeasti ja vastaavaa ei ole tullut. Lääkevalvontavirastoon on tehty ilmoitus asiasta.
        Tsemppiä sinulle ja etsi vaan sitkeästi syytä, jokin sen urticarian aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Kookale kirjoitti:

        Hei, tyttärelläni tuollaisen kokovartaloihottuman hengenahdistuksineen ja muine sivuoireineen aiheutti ehkäisyrengas. Renkaan poiston jälkeen tilanne rauhottui nopeasti ja vastaavaa ei ole tullut. Lääkevalvontavirastoon on tehty ilmoitus asiasta.
        Tsemppiä sinulle ja etsi vaan sitkeästi syytä, jokin sen urticarian aiheuttaa.

        Tai pelko ehkäisyrenkaasta hyvin se toimii ei ongelmia itselläkin allergioita mut pitää elää ei voi kaikkea pelätä osalla jo pelko tekee oireet


    • astmaatikko 62

      Minulle harkitaan Xolair- hoito vaikean astman takia, onko kokemuta auttaako siihen. tällä hetkellä lääkitys Seertide nestemäinen , Ventoline, Spiriva liuos, Alvesco, Nasofan-nenäsuhke kokeulussa , eikä ollut ihmeemmin ollut apua. OLISIKO KUKAAN KÄYTTÄNYT ASTMAAN TÄTÄ LÄÄKETTÄ !

      • Tiivi-T

        Hei Astmaatikko 62,

        Minä sain juuri eilen TAYSin keuhkolääkäriltä Xolair-lääkityksen aloitusluvan.
        Itselläni todella vaikea ammattiastma (homeet) ja lääkityksenä Spiriva, Alvesco, Innovair, Montelucast, Levosetiritsiini ja Rhinocort.
        Mielenkiinnolla odotan onko tästä apua esim. voimakkaisiin, tehohoitoa vaativiin, Anafylaktisiin shokkeihin tai osastohoitoa vaativiin flunssiin.

        Milloin itse saat päätöksen hoidon aloittamisesta?


    • Kutinahemmetistä

      Meillä on auttanut hiivaton ja maidoton mallasuute/ohramallas (vai mikä se nyt oli) tuotteiden välttely ja b-vitamiini lisä. Sokeri myös pitää jättää pois. Mulla ihan ns.kuplia sormissa ihon alla joissa jotai nestettä sisällä. Kutiaa niin pirusti, raavin auki ja sen jälkeen neste tulee ulos ja rupi syntyy haavan päälle päivässä...

      • Piukku

        Noi rakkulat on kyllä jotain muuta kuin uk


    • auttaa_ei_auta

      Onko joku joka on saanut tämän piikin - Xolair.
      Mitään apua?
      Haittavaikutuksia?

    • MeJH

      Hei. Minulla harkitaan juuri pistoshoidon aloitusta. Urtikaria kolme kuukautta. Siihen liittyy turvotuksia ja tunnottomuutta mm. Huulissa ja silmissä. Pahin on hidas paineurtikaria jonka vuoksi jalat todella kipeät melkein päivittäin. Nyt menee vain Nocedan 20mg/vrk ei juuri vastetta.

    • Anonyymi

      Itse 31-vuotias mies jolla ollut 16-vuotiaasta paha kuumaurtikaria. Saunassa en juurikaan käy ja joukkueurheilu jäi pois täysi-ikäisenä. Iän myötä on helpottunut ja höntsäliikunta/lenkkeily tullut taas kuvioihin. Allergialääkkeitä menee ja allergiareatestit tehty moneen kertaa.
      Tuosta xolairista kiinnostaisi itsekin kuulla lisätietoa jos jollain on kokemusta? Ajattelin taas kerran hakeutua ihotautipolikilikalle hakemaan vastauksia, tai edes helpotusta oireisiin. Todella kettumainen ihottuma ja koputan puuta että tämä on ainut somaattinen vaiva mikä itseltä löytyy.

      • Anonyymi

        Itsellä ollut nyt jonkun yli 2vuotta hikinokkosrokko ja olen käyttänyt xolairia melkein yhtä kauan. Oireet hävisivät ja enää tulee todella harvoin pistelyä/kutitusta.


    • Anonyymi

      Hei,

      2 kk sitten alkanut urtikaria.Desloratadine 6 tbl vrk lisänä välillä Prednisolon kuuri.
      Montelukast ei tehoa.
      Kylmä/kuuma/paine urtikaria sekä reaktioita ihan vedestä sekä histamiini pitoisesta ruuasta.DAO kapseli kokeiltu.
      Tällä hetkellä kodin vanki kun reaktioita herkästi kaikesta,syöttösolu häiriö tms.Maaliskuinen raju flunssa ilmeisesti taustalla miksi autoimmuuni/urtikaria oireet puhjenneet.Myös long covid lisänä.
      Seuraavana mietitty Xolair tai Siklosporiini.
      Onko kellään jakaa lisää kokemuksia?
      Kuinka nopeasti auttoi ja onko pitkä hoito?

      • Anonyymi

        Siklosporiini tulee ensin. Minulla auttoi alussa, mutta ihottuma ei kadonnut kokonaan ja palasi parin kuukauden jälkeen. Sitten haetaan Kela-korvattavuutta Xolairille, mikä kestää noin kuukauden. Minulla annostus kaksi piikkiä (300 mg) neljän viikon välein. Jo ensimmäisen pistoksen jälkeen tilanne helpottui huomattavasti, vaikka apteekki ja ihopolin hoitaja eivät huomanneet, että olisi pitänyt pistää kaksi piikkiä. Ihottuma alkoikin palata jossain kolmannen viikon tienoilla. Kahdella piikillä pysyy poissa. Apteekissa/apteekkiin soittaessa pitää muistaa Xolairia tilatessa sanoa, mainita ja vaatia tarkistamaan sen miljoona kertaa, että onhan varmasti tilattu kaksi piikkiä eikä yhtä. Muita sivuvaikutuksia ei minulla ole ollut.


    • Anonyymi

      Hei edelleen kokemuksia Xolairista kaivataan?
      Ja onko jollain kokemusta fysikaalisista urtikarioista?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe