Voinko ottaa kissanpennun ilman vanhempien lupaa?

kissanpentua vailla

Eli olen 16-vuotias tyttö jolla on kissa, koira ja marsu mutta haluaisin ottaa kissanpennun ja serkkuni kissa on tiineenä ja ne kissanpennut syntyy piakkoin. Osaan hoitaa eläimiä (varsinkin kissoja) ja ajattelin sitten mennä töihin ja myydä marsuni että voisin maksaa kissanpennun kustannukset itse ainakin alussa (rokotukset, ruoka yms.). Ja osaako kukaan kertoa miten voin sopeuttaa uuden kissan ja vanhan kissan toisiinsa?
P.s. Serkkuni asuu vain vaivaiset 5 kilometriä meiltä.

14

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatteleppas nyt

      Ei, et voi ottaa. Sitten kun olet 18 ja asut omillasi niin silloin voit ottaa vaikka 20 kissaa. Pitäisit siitä marsustasi huolta, et saa siitä ikinä niin paljoa rahaa, että pystyisit maksamaan leikkautuksen, rokotukset, sirutukset, madotukset, eikä se töiden saaminenkaan mitään varmaa ikinä ole.

    • samaa mielt

      Kannattaa ajatella asiat tosiaan loppuun. Olet hyvin vastuuntunnoton jo nyt ajatellessasi noita suunnitelmia. Et saa hankkia lemmikkiä ilman muiden perheenjäsenien suostumusta, koska sitten sinä olisit ainut joka sitä rakastaisi ja haluaisi olla sen kanssa. Kissaakin hankkiessa pitää myös miettiä tosi tarkkaan, että saisiko se sitten Kaikista parasta hoitoa ja kaikista parhaimman loppuelämän kodin. Jos on vähäänkään juuri rahasta pulaa jo ennen kissan hankintaan niin pitää oikeasti unohtaa koko juttu, koska se on kissalle paras ratkaisu.

      Kyllä minunkin tekisi mieli ottaa pentu nykyisen kissan lisäksi, mutta koska se ei olisi varmaa, että ne tulisivat toimeen keskenään niin totta kai teen sellaisen ratkaisun mikä on hyväksi molemmille kissoille, siispä en ota uutta pentua vaan rakastan omaa nykyistä perheenjäsentäni loppuun asti.

    • jussin mamma

      et voi. Mihin sen edes panisti, kun vanhempasi heittäisivät katin kummiskin ulos. Et voi jemmata elävää eläintä kuin lelua piiloon kaappiin.
      Sitä paitsi teillähän on jo yksi kissa? Miksi pentu, Siksi kun se on söpö, vai?

      • kissanpentua vailla

        No ei ne sitä heittäisi pois kun kerran molemmat on eläinrakkaita ja se on täpärällä että he lupaisivat sen minulle. Mutta heidän mielestään meillä on liikaa lemmikkejä ja sitten voinhan aina palauttaa serkulleni sitten sen kissanpennun jos en kykene hoitaa sitä.


      • kissanpentua vailla
        kissanpentua vailla kirjoitti:

        No ei ne sitä heittäisi pois kun kerran molemmat on eläinrakkaita ja se on täpärällä että he lupaisivat sen minulle. Mutta heidän mielestään meillä on liikaa lemmikkejä ja sitten voinhan aina palauttaa serkulleni sitten sen kissanpennun jos en kykene hoitaa sitä.

        Ja jussin mamma ei, vaan sen takia kun minä muutan itse jossain vaiheessa pois enkä voi ottaa meidän toista kissaa mukaan koska se on äidin ja haluan että pentu tuntisi minut ennen kuin muuttaisin pois. Ja serkun aikuiset kissat on niitä söpöimpiä ei ne pennut.


      • minäki
        kissanpentua vailla kirjoitti:

        Ja jussin mamma ei, vaan sen takia kun minä muutan itse jossain vaiheessa pois enkä voi ottaa meidän toista kissaa mukaan koska se on äidin ja haluan että pentu tuntisi minut ennen kuin muuttaisin pois. Ja serkun aikuiset kissat on niitä söpöimpiä ei ne pennut.

        Koska perheesi on sitä mieltä, että teillä on liikaa lemmikkejä, sinun ei ole viisasta ottaa siihen joukkoon enää kissanpentua.

        Sitten joskus, kun asut omillasi ja taloutesi on hyvällä mallilla, otat kaveriksesi kissanpennun. Aina niitä saa.


      • kissanpentua vailla
        minäki kirjoitti:

        Koska perheesi on sitä mieltä, että teillä on liikaa lemmikkejä, sinun ei ole viisasta ottaa siihen joukkoon enää kissanpentua.

        Sitten joskus, kun asut omillasi ja taloutesi on hyvällä mallilla, otat kaveriksesi kissanpennun. Aina niitä saa.

        Kiitos nyt kumminkin kaikille, odotan että kissanpennut syntyvät ja kysyn vanhemmilta uudestaan (pyysin viimeksi kissanpentua vuosi sitten) ja jos he tällä kertaa antaisivat sen minulle kun marsunikin on jo niin vanha että se luultavasti kuolee pian (en tarkoita että haluan jimin kuolevan mutta se asuu yksin kun äiti inhoaa marsuja (koska äitin mielestä ne näyttää rotilta)). :)


      • sääli marsua
        kissanpentua vailla kirjoitti:

        Kiitos nyt kumminkin kaikille, odotan että kissanpennut syntyvät ja kysyn vanhemmilta uudestaan (pyysin viimeksi kissanpentua vuosi sitten) ja jos he tällä kertaa antaisivat sen minulle kun marsunikin on jo niin vanha että se luultavasti kuolee pian (en tarkoita että haluan jimin kuolevan mutta se asuu yksin kun äiti inhoaa marsuja (koska äitin mielestä ne näyttää rotilta)). :)

        Kissa ja marsukin voivat ystävystyä ja olla hyviä kavereita.
        Haluisit siis vaihtaa vanhan marsusi uuteen kissanpoikaseen?


    • aattelepa sitä

      Ajattelepa sitä että olen aikuinen nainen ja haluaisin kissanpennun, mutta mieheni ei halua kissaa kerrostaloon.
      Arvaapa mitä tein?
      Kunnioitin miestäni niin paljon, että en ota kissaa kerrostaloon, vaan vasta kun muutamme omakotitaloon, niin sitten antoi minulle luvan :)

    • 4:n kissan palvelija

      Voit jos oot töissä tai sulla on muita tuloja, joilla ostat kissanruuat ja hiekat, pystyt maksamaan eläinlääkärikulut ym. Jos olet pennitön, niin älä haaveile tollasista. Kissaan menee aika paljo rahaa kuukaudessa ja pitää huomioida paljon muutakin kuin ne kulut. Esim kuinka paljon sulla olis sille aikaa, onko kissalla turvallista jne. Äitis ei ehkä pitäisi siitä, että kissa tuhoais kalliin nahkasohvan tai riipis verhot ikkunoista. Sulla on koko elämä aikaa hankkia kissoja.

    • 4:n kissan palvelija

      Mä jouduin odottamaan 13vuotta ennenkuin sain ensimmäisen kissani. Entinen mies ei halunnu lemmikkejä, joten kun eron jälkeen jäin yksin, niin hyvin nopeesti mun kotiin ilmestyi karvakamuja.

      • Minun lemmikki elämä

        Mull on ollu 5 lemmikkii ihan 3v mull oli kani mut se kuoli sairauteen:(
        Seuraavaks tuli kissa joka elää vieläkin oikeastaan se tää kissa tuli ekana mutta se oli isän luona kani äidin luona
        Sitten äiti ja isä muutti yhteen ja sain kissanpennun se oli aatu vaikka olikin tyttö:)
        Sitt tuli 2 rottaa 1 ja puolen vuoden päästä toinen kuoli ja rotat on lauma eläimii niin se toinen rotta myytiin toiselle jolla oli 14 rottaa
        Sitten aatu kuoli kun se söi aina joka päivä 5 kertaa niin se ei pystyny ulostamaan nii se lopetettiin:(
        Sitt tuli koira 2 vuotta sitten ja se puri 2 naapuria kun se pääs pakoon nii se piti antaa pois:(
        Nii nyt on enää kissa ja me saadaan syksyl taas kissanpentu mutt mul on eniten ikävä rottia ja koiraa lohdutukseksi tiedän että koira on elossa


    • kissanpentua vailla

      No äiti lupasi minun ottaa kissanpennun ilman että minun tarvii myydä Jimiä. :) Ja serkkuni kissa sai yhden valkoisen tyttö- ja poikakissan ja yhden mustan tyttö- ja poikakissan. Mustalla tyttökissalla on vähän oranssia naamassa mutta on tosi söötti ja kissat ovat jo kolme ja puoli viikkoa vanhoja. :3 Saan ottaa sen. Mutta onko kellään mitään kokemusta miten vanha kissa suhtautuu uuteen kissaan?

      • kissanpentua vailla

        Lisäksi tuohon jos haluatte tietää minkä näköinen se kissanpentu on nii käykää katsomassa instagrammissa käyttäjänimi tikru_cat (sisältää kuvia Tikrusta, kissanpennuista ja niiden äidistä on yksi kuva :) ). Niin ja pennun nimi on Kaneli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe