naiset ovat liian nirsoja

laskekaa rimaa

Naiset turhaa te täällä valitatte yksinäisyyttänne se johtuu vaan ja ainoastaan siitä, että olette liian vaativia miesten suhteen. Mitä olen tuota sinkkulaivaakin kattonu niin siinä jopa rumilla ylipainoisilla muijilla isot vaatimus tasot miesten suhteen. No sinkkuna tuommoiset tulee pysymääkin varmaa lopun ikänsä ellei rimaa laske.

39

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+19

      Juurikin näin, mulle kelpais ihan minkä näköinen nainen tahansa, sisin ratkasee kaiken, mutta mä en kelpaa naisille koska naiset ei halua "rumaa" miestä.

    • karistmaatti ei tieda ulkonakoa. Voi olla jonkin mielesta ruma, jonkin mielesta komea. Jos joku ajattelee etta on ruma, eika kelpaa kenellekaan, se asenne saattaa nakya. Itsetunto antaa komeutta.

    • kranki

      Biologia ohjaa meitä kaikkia todella vahvasti. Naiset ovat biologisesti paljon nirsompia. Muistaakseni tiede sanoo, että 80% naisista ja 40% miehistä on koskaan lisääntynyt. Naiset ovat siis nirsoja, kyllä, ja se nirsous on yksi tämän maailman ilkeistä vitseistä.

      Miehiä on nirsouden lisäksi vielä enemmän kun naisia ennen 50 ikävuotta. Naiset kokevat samanlaista laajamittaista yksinäisyyttä 50 ikävuoden jälkeen, kuin miehet ikävuosissa 20-50, kun miehet alkavat kuolla naisten ympäriltä.

    • kiltti mies.

      Olen yksinäinen. Yksin vaan nukkumaan...

    • maksullisiin

      Maksulliset naiset ei oo nirsoja. :)

      • 9+19

        jeps :) ei välitä vaikka onkii ruma ku heveetti kuha 100 vaa antaa


      • skorpion3
        9+19 kirjoitti:

        jeps :) ei välitä vaikka onkii ruma ku heveetti kuha 100 vaa antaa

        Kyllä omasta mielestäni Suomessakin saisi laillistaa ihan oikea pordelli ja halukkaita kylläkin riittäisi. Raiskauksetkin laskisi huomattavasti tästämaasta. Tälläistä mieltä minäolen ainakin. Onhan Suomessa vielä sananvapaus. Josko minulla olisi nainen, niin en kyllä häntä pettäisi ees noilla mitä mainitsin. Enpähän ole koskaan pettänyt naista ja josko joskus vielä sellaisen kivan naisen itselleni saisin, niin en tulisi pettämäänkään. En ole koskaan ollut pelkän seksinperään. Jos yhessä ollaan niin se yksi rakas minulle riittäisi. En vain osaa enää olla yksin.


      • novoivittu666

        joillekin pillun saanti = parisuhde naisen kanssa. en yhtään ihmettele ettei naisia kiinnosta nää panomiehet...


      • skorpion3 kirjoitti:

        Kyllä omasta mielestäni Suomessakin saisi laillistaa ihan oikea pordelli ja halukkaita kylläkin riittäisi. Raiskauksetkin laskisi huomattavasti tästämaasta. Tälläistä mieltä minäolen ainakin. Onhan Suomessa vielä sananvapaus. Josko minulla olisi nainen, niin en kyllä häntä pettäisi ees noilla mitä mainitsin. Enpähän ole koskaan pettänyt naista ja josko joskus vielä sellaisen kivan naisen itselleni saisin, niin en tulisi pettämäänkään. En ole koskaan ollut pelkän seksinperään. Jos yhessä ollaan niin se yksi rakas minulle riittäisi. En vain osaa enää olla yksin.

        Miksi siihen bordelli-instituutiota tarvitaan? Seksin ostaminen on täysin laillista nykyisinkin ja sitä löytyy netin kautta, ei siihen tarvita erillisiä ilotaloja. Senkun tilaat itsellesi seksiseuraa.


    • pointless

      No, jos laskee rimaa niin sitten löytää sellaisen miehen josta ei välitä. Mitä iloa sellaisesta suhteesta on kummallekaan osapuolelle?

    • yksinäinen.

      Eli sulle kelpaa vaan komea mies. Ruma ei voi olla mukava eikä sellasta voi rakastaa.

    • Yleistämisen maailmanmestarit taas aktivoituneet...

      Jos ei kelpaa naisille -> kaikki naiset on nirsoja -> ota maksullinen nainen -> juo runsaasti alkoholia niin yksinäisyys unohtuu :D

      Yrittäkää nyt vähän ajatella laatikkonne ulkopuolelta. Väitän että jokaiselle on jossain joku jolle kelpaisi omana itsenään.

    • joku mies 30 v

      Mitä useammalta tai useammin saa, sen nirsommaksi tulee. Minä en oo saanu keltään koskaan.

    • Jaa-a, no kaikkihan voi pitää minkälaista rimaa haluaa... Jos pärjäävät sitten sen riman kanssa. Mutta eikö teitä ihmiset kyllästytä jo valittaa tästä asiasta? Siitä on nyt aika moni täällä valittanu, ja se ei selkeestikään ole auttanu - joten pitäskö keksiä jotai muuta tekemistä tai puhuttavaa?

    • migg82

      Mielestäni itse kunkin tässä asiassa olisi syytä mennä hieman itseensä(katsoa itseään peilistä ja pohtia,että onko todella kovin varaa asettaa kriteerejä ihmisten suhteen) jokaisella toki on oikeus valita seuransa, joko sitten sen perkeleen ulkonäön perustein, muta toinen juttu onkin, että kuinka useilla tapauksilla onkaan sitten varaa asettaa reilusti kriteerejä!! näinpä näin.. Joillakin ihmisillä kyllä on, joko ulkonäkönsä tai/sekä luonteensa puolesta varaa hieman nostaakin rimaansa, that's ok, mutta.. Useimmilla tapauksilla, se menee aivan liian mahdottomuuksiin koko touhu, ja sitten puolestaan ne ihmiset,joilla ei ulkonäkönsä puolesta/puhumattakaan, että luonteensa puolesta olisi varaa kohottaa rimaa kovinkaan.. Tuntuu että nää tällaiset naiset & miehet sitten todella vasta asettaakin sitä prkeleen rimaa avaruuksiin.
      MIKSI sitten useat ihmiset EIVÄT laske sitä helvatun rimaa edes hilkun verran?? tässä on se ikuinen probleemi,että ihmiset kuvittelee itsestään liikoja!! no Ei tietenkään kuvittele ku niiltä kysytään, KOSKA eivät itse tajua sitä. En toisinaan jaksa ymmärtää sitä,että kun ihmiset pitää itseään jonkun/joidenkin asioiden puolesta jollain tapaa erityisenä,tms.. Niin sen etsittävän ihmisen täytyykin sitten olla "parempi" jotain paljon suurempaa. Eikö vain riitä se,että toinen ihminen omaa edes joitain samoja luonteen piirteitä/ominaisuuksia,yhteisiä harrastuksia..yms.. ja mikäli nyt jotkin luonteen ominaisuudet,harrastukset poikkeaa omistaan.. Ei se ehkä vaarallista ole??
      En itse ainakaan vaadi, että toisen ihmisen tulisi olla jotenkaan parempi ihmisenä tai edes samaa tasoa.. Jeps, no ulkonäköni puolesta ensinnäkään, siihen ei olisi edes varaa, olen sitäpaitsi myös ulkonäkösyrjitty, mutta joPA kuitenkin sinut itseni kanssa myös ulkonäköni suhteen, ja mitä tulee luonteeseeni.. On tiettyjä luonteenpiirteitä, ominaisuuksia joita en mielellään vaihtaisi yhtikäs mihinkään asiaan kenenkään kanssa.. En silti koe olevani millään tasolla parempi ihmisenä kuin muut... Pikemminkin koen välillä olevan huonompi ihmisenä, mitä tulee siihen mitkä elämän arvot valta-osalle ihmisistä on etusijalla: no TIETENKIN ulkonäkö, rikkaus, hyvä palkkainen työpaikka

      • Näin aikuisena ja kokemusta omaavana en kertakaikkiaan tunnista tuota "rimaa", josta puhut. Jos ajatellaan tilannetta, että joku mies esimerkiksi lähestyy "iskutarkoituksessa", niin ainoa asia, millä siinä vaiheessa on merkitystä, on se onko hän kiinnostava. Ja se tulkinta tapahtuu muutaman sekunnin aikana ja perustuu miehen ulkonäköön, olemukseen, ryhtiin, "silmien pilkkeeseen", ääneen, siihen mitä hän sanoo ja miten sanoo... Se on monen pienen osan summa.

        Jos tiedän heti, että tuota miestä kohtaan en tunne vetovoimaa, niin on epätodennäköistä, että se muuksi muuttuu. Kun on yli 30 vuotta kokemusta seurustelusuhteista niin usko pois, omalta osaltani tiedän aika hyvin mikä on todennäköistä ja mikä ei.

        Jos tunnen miestä kohtaan vetovoimaa niin se ei vielä takaa, että päätyisimme yhteen, koska tutustuminen vasta alkaa. Ehkä keskustellessamme paljastuu, että hän on parisuhteessa (hyvin yleistä) tai hänen arvomaailmansa on täysin erilainen kuin omani. Tai jotain muuta, mihin juttu tyssää.

        Missään vaiheessa en mieti, että mihin tämä mies asettuu jollain asteikolla tai ylittääkö tai alittaako hän rimani. Tiedän vain, että onko hän mies jota haluaisin (katsella, koskea, hyväillä, rakastella) vai ei.

        Ja nyt ei pidä ymmärtää väärin: minun silmissäni haluttavat miehet eivät välttämättä ole muiden miesten mielestä komeita. En ihastu klassisen komeisiin miehiin. Suurimmat rakkauteni ovat olleet lyhyehköjä, vähän pyyleviä ja hiusrajakin on jo nuorena alkanut vetäytyä. Se, mikä heitä on yhdistänyt, on ollut älykkyys ja huumorintaju, joka näkyy heti siinä "silmien pilkkeessä" minkä edellä jo mainitsin.


    • yksinäisyys

      Mies ei ole kiinnostava jos on ylipainoa ja ruma naama, lyhyt ja työtön. Nainen ei ehkä kaikkea saa heti selville mutta kun saa niin kiinnostus loppuu heti. Ulkonäkö on ainoa mikä merkitsee naiselle. Ei ne narsisti miehet muuten seurustelis jos luonteella olis jotain merkitystä.

      • vähän kriteerejä

        Ei ne naiset ole tienneet menneensä narsistin kanssa yhteen, yleensä asia paljastuu vasta myöhemmin suhteen aikana.

        Ylipaino, omasta mielestä ruma naama, lyhyys, työttömyys.. on olemassa miehiä, jotka ovat löytäneet puolison näistä ominaisuuksista huolimatta.

        Ensin sanot että mm. työttömyys häiritsee naista, sitten sanot että ulkonäkö olisi ainoa asia mikä merkitsee naiselle. Ristiriitaista.


    • TOIVOA ON

      MINÄ OLEN SAANUT, VAIKKA OLEN SUHTEELLISEN RUMA MIES. OLEN KAKSI KERTAA OLLUT VAKAVASSA SEURUSTELUSUHTEESSA JOTENKA TÄMÄ EI VOI PITÄÄ PAIKKAANSA MITÄ TÄSSÄ VÄITÄTTE. OLEN MYÖS SAANUT PALJON IRTOSUHTEITA. LUULENPA, ETTÄ ON OMAA SAAMATTOMUUTTANNE TAI EI OLE VAIN OSUNUT SITÄ OIKEAA KOHDALLE TAI SITTEN ETTE HUOLEHDI OMASTA HYGIENIASTA TARPEKSI. MITENKÄ ON ITSEVARMUUTENNE LAITA? MITENKÄ PUHUTTE NAISILLE? MITENKÄ KÄYTÖS? OLETTEKO TÄYSIN NÖSSÖJÄ? SYITÄ VOI OLLA IHAN JOSSAIN MUUALLA KUIN SIINÄ ULKONÄÖSSÄ. NAISET TYKKÄÄ ITSEVARMOISTA MIEHISTÄ JOTKA OSAA JUTELLA JA NIIN EDELLEEN TOKI SIISTEYS ON PLUSSAA. URHEILETTEKO JA HUOLEHDITTEKO KROPASTA? HIRVEE LÄSKI MIES EI KIINNOSTA KETÄÄN TOSIN AMERIKASSA MAAILMAN LIHAVIN MIES PÄÄSI NAIMISIIN JOTEN TEILLÄKIN ON TOIVOA TÄSSÄ ASIASSA:)

    • 12+13

      Haluan vain kertoa, että meissä naisissa on paljon myös niitä, joilla se rima on valitettavasti aivan liian alhaalla. Tiedän monta tapausta (itseni mukaan lukien) jotka ovat todella pitkälle luopuneet omista tarpeistaan ja tavallaan uhranneet itsensä suhteen (lähinnä siis miehen) eteen. Moni nainen sietää mieheltä todella ala-arvoista käytöstä kunnes alkaa jo terveys pettää.
      Eli on myös meitä keiden on alettava aidosti arvostamaan itseään ja nostettava myös sitä "rimaa" ettei tarvitse olla kenenkään kynnysmattona.
      Sama pätee tietysti myös toisinpäin, mutta naisilla tähän vaikuttaa varmaan tuo jonkinlainen hoitovietti tms.

    • Torstai 1.5-2014

      Mitä muuta nainen tarvii kun turvallisen miehen.

    • Pätee toisinkin päin

      Samalla tavalla voisi miehet laskea rimaansa ja lopettaa niistä misseistä tai malleista haaveilun.

    • kiltti mies.

      Voimme haaveilla misseistä mutta se ei tarkoita että saamme missin. Vähempikin riittäis meinaan.

      • Nähty on

        Ei teille miehille tavis tai rumat naiset kelpaa, niin te sanotte aina mutta käytännössä se menee ihan toisinpäin. Kun mies näkeekin vilauksenkaan kauniista naisesta kaikki muut unohtuu sen siliän tien. Se kaunotar on pakko sen rumankin miehen saada, mikään muu ei kelpaa.


      • *****
        Nähty on kirjoitti:

        Ei teille miehille tavis tai rumat naiset kelpaa, niin te sanotte aina mutta käytännössä se menee ihan toisinpäin. Kun mies näkeekin vilauksenkaan kauniista naisesta kaikki muut unohtuu sen siliän tien. Se kaunotar on pakko sen rumankin miehen saada, mikään muu ei kelpaa.

        Kuinkahan sitten niin moni tavis tai rumakin nainen on itselleen miehen kuitenkin saanut, jos miehille kelpaa vain kaunotar?


      • Mies-1989
        ***** kirjoitti:

        Kuinkahan sitten niin moni tavis tai rumakin nainen on itselleen miehen kuitenkin saanut, jos miehille kelpaa vain kaunotar?

        Koska ne miehet ottavat jonkun ettei tarvitse olla ilman seksiä, tuollaisiin naisiin tyydytään kun ei parempaakaan saada ja ne naiset tietävät sen. On varmasti inhottavaa olla suhteessa miehen kanssa joka ei pidä naista kauniina. Itse en tyytyisi rumaan naiseen, kaunis sen olla pitää.


    • yksinäinen.

      Missit ei kelpuuta yksinäistä miestä

    • Bender222222

      Itseasiassa eipä sovi yleistää. Naisissa on ihan yhtä paljon nirsoja kuin miehissäkin. Itsehän olen ruma mies. Lähinnä tulis mieleen ehkä joku ylipainoinen klonkku.. :D mutta kyllä silti vaan naiset tuntuvat minusta pitävän. Tai siis treffisivustoilta tai mistään olis kaiketi ihan turha etsiä seuraa.. se nyt on selvä. Noissahan ensimmäisen vaikutuksen tekee kuva. Ja jos se miellyttää voi alkaa tutustumaan ihmiseen.

      Ite oon lähinnä sellanen sitte että luonteeltani olen kai niin positiivinen ja hassu. Että se tuntuu vetoavan naisiin. Sääli vaan, että se mitä annan itsestäni ulospäin ei ole koko totuus. Siis sinällään taidan olla jo liian rikkinäinen parisuhteeseen. En tiedä löytyiskö keneltäkään niin isoa laastaria et mut voitais onnistuneesti paikata..:)

      Mutta.. kyllä siltikin naiset on aika ihania kapistuksia.

    • rumat

      Me rumat emme pääse edes juttelee kauniille naisille joten on ihan mahdotonta saada edes kaunis nainen. Hyvällä tuurilla joku ruma nainen vois jutella jos on epätoivoinen.

    • Missi.

      Ei naiset ole nirsoja kun miehet on vaan liian rumia.

    • toukka1

      Kauneus ja rumuus on katsojan silmässä. OLen nähnyt komean miehen ja ruman naisen seurustelevan sekä kauniin naisen ja ruman miehen.Oleellista on onko minäkuva itsestä hyvin negatiivinen, kaunis /komea voi olla toisen mielestä ruma ja toisin päin. Hyväksykää itsenne sellaisena kuin olette.

    • 1+18

      Miten teillä miehillä on todellisuudentaju noin hukassa? Lukekaa nyt vaikka tätä suomi24-palstaa, ihan teidän MIESTEN naisten ulkonäköä koskevia törkykirjoituksia tämä on täynnä.

      Tavallisen näköinen, ikäisensä näköinen nainen ei kelpaa, pitäisi olla ikuisesti teinityttö, normaalipainoinen aikuinen nainen on läski ja roikkuvaihoinen koska vartalo ei enää ole nuoren tytön....ja mies voi itse olla vaikka minkälainen kaljamaha mutta naisella pari ylimääräistä kiloa on hirvittävää lihavuutta.

      Suomessa on ihan tutkitusti ylipainoisia miehiä enemmän kuin ylipainoisia naisia. Ja niillä ylipainoisilla miehillä on ihan yhtä tiukat kriteerit naisen vartalolle kuin hoikillakin miehillä.

      • tarkoitat kai

        Ylipainoisilla naisilla on yhtä tiukat kriteerit kun hoikilla naisilla. On paljon normaali painoisia aikuisia naisia ja miehiä. Eivät vaan naisille kelpaa normipainoinen mies jos mies ei ole pitkä ja varakas.


      • ja höpsis
        tarkoitat kai kirjoitti:

        Ylipainoisilla naisilla on yhtä tiukat kriteerit kun hoikilla naisilla. On paljon normaali painoisia aikuisia naisia ja miehiä. Eivät vaan naisille kelpaa normipainoinen mies jos mies ei ole pitkä ja varakas.

        Naisille ei muka kelpaa normaalipainoinen mies jos ei ole pitkä ja varakas? Missä todellisuudessa sinä elät? Suomessa on ylipainoisiakin miehiä jo yli puolet työikäisistä miehistä, ja heilläkin on vaimot tai tyttöystävät siinä missä muillakin miehillä.

        Useimmilla naisilla on ihan realistiset odotukset kumppanin ulkonäölle. Samaa ei voi sanoa miehistä, suunnilleen jokainen mies oli ikä ja ulkonäkö mitä tahansa haluaa sen nuoren nätin tytön ja yrittää myös lähestyä heitä. Ainakin siinä mielessä että vaikka seurustelisi ihan tavallisen omanikäisensä naisen kanssa niin niitä nuoria ainakin katsellaan ja toivotaan että voisi vaihtaa kumppaninsa. Naisilla taas harvemmin se tyytymättömyys kumppaniin johtuu tämän ulkonäöstä tai iästä vaan yleensä kyse on miehen loukkaavasta käytöksestä.

        Ja mitä tulee ylipainoisiin naisiin niin useimmat heistä kyllä tajuavat varsin hyvin sen mitä miehet heidän ulkonäöstään ajattelevat ja tyytyisivät siihen ylipainoiseen mieheen, kun taas ylipainoiset miehet lähestyvät niitä kauneimpia naisia siinä missä muutkin miehet. Ylipainoiselle naiselle kelpaa ylipainoinen mies mutta ylipainoinen mies ei kelpuuta ylipainoista naista.

        Kun miehet sanovat että naiset ovat liian nirsoja niin kyse on siitä että lähestytään vain niitä nuoria ja tavallista kauniimpia eikä tajuta sitä omaa tasoa.


    • Namusetä nasaretista

      En kelpaa naisille koska tykkään pissa- ja kakkaleikeistä:)
      Samoin naiset lähtee samantien kämpästä kun huomaavat pari kääpiovuohta sängylläni ja dildo ja kuminyrkki kokoelmani:)

    • nirsoko

      Ne ovat yksin keillä on liian isot kriteerit. Ja ne seurustelevat lihoo 10-20 kg parissa vuodessa kun eivät jaksa harrastaa mitään ja syövät roskaruokaa kun eivät jaksa oikeeta ruokaa tehdä. On liian kiire ja jos on lapsiakin vielä niin siinä lihoo ku ei ehdi kuntoilla.

      Voihan sitä haaveilla mistä vaan ja minäkin haaveilen lottovoitosta mutta en haaveile 10-15 vuotta nuoremmasta uimapukumallista vaan ihan omanikäisestä naisesta. En minä lähesty niitä kauniita naisia koska en pääse edes lähelle niitä naisia.

      Tiedän kyllä tasoni ja se ei riitä edes niihin omanikäisiin naisiin jotka haaveilevat bodarista. Jos nyt itsellä on 8-9 kg liikaa painoa joka johtuu varmaan siitä että olen saanut lihaksia 5 kg edestä salilla parin vuoden aikana niin sekin on siltin liikaa. Ylipainoiset naiset ei tosiaan halua omantasoista miestä.

      • 8+5

        Miksi miehet luulevat että naiset haaveilevat bodarista? Valtavat lihakset ovat miesten oma ulkonäköihanne miehille, naiset taas pitävät valtavia lihasmöhkäleitä rumina ja luonnottoman näköisenä. Se on vähemmistö naisista joiden mielestä nämä itsensä valtaviksi kaapeiksi turvottavat bodarit ovat komeita.


      • 19+14

        Jos ylipainoiset naiset eivät huoli ylipainoista miestä niin miksi sitten jatkuvasti näkee pariskuntia joissa molemmat ovat lihavia, ja pariskuntia joissa mies on lihava mutta nainen hoikka? Näyttää siis ylipainoiset miehet aika monelle naiselle kelvanneen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe