Miehen tarina.

Kipe...

Voiko erosta selvitä? Itse en eksääni ihmisenä kaipaa, mutta kahta lastani kohtaan tunnen syyllisyyttä ja ikävää ja huonoa oloa(2vuotta olen ollut sinkkuna nyt), vaikka lapset ovat minulla joka toinen viikko. Mietin usein et pääseekö tällaisesta ikinä yli? En ole onnistunut lähellekkään uutta suhdetta vielä pääsemään, ku näiden asioiden takia en vaan ole mitenkään pystynyt. Ja lisättäköön, että edellinen suhde oli kymmenen vuotias ja päättyi eks muijani pettämiseen, et varmaan asialla jotain merkitystä.
Omasta mielestäni olen fiksu, komea ja muutenkin ihan kelvollinen(kai?) ;) et kyse ei ole siitä, ettenkö pääsisi naisten kanssa tekemisiin ja alkuun, mut tuntuu vaan et mikään ei tunnu miltään ja tärkeysjärjestyksessä ja ajatuksissani lapseni vie huomioni. Tunnen jopa huonoa omatuntoa ja surua siitää etten voi olla 100prosenttista arkea heidän kanssaan. =(
Eksäni kanssa on ihan hyvät välit ja se on jo uudelleen pariutunut, mikä on ihan ok juttu. Itse en vaan osaa jatkaa eteenpäin, vaikka sitä kovasti jo haluaisinkin... =(
Mitä tarinoita muilla ja kuinka pitkään tää on vienyt teiltä aikaa päästä eteenpäin?

130

5035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daddy36

      Itse olen vähän vastaavassa tilanteessta. Erosimme vuosi sitten ja kolme lasta seilaa nyt vuoroviikoin kummankin luona. Erooni liittyi myös vaimon suhde toiseen ja sen kanssa hän on ollut yhdessä siitä asti.

      Itse olen kamppaillut oman yksinäisyyteni ja uuden elämänrytmin oppimisen parissa. Helppoa ei todellakaan ole ollut ja varsinkn talvi oli henkisesti paha. Nyt keväällä on jo vähän helpottanut, mutta taloudellset huolet silti kalvaa mieltä koko ajan. Erossa rahat meni ja velkaa jäi enemmän kuin sitä yhdellä miehellä voisi olla.

      Itse olen kerennyt jo tapailemaan useamman naisen kanssa lyhyitä pätkiä, mutta nyt tuntuu että on hieman vakavampi suhde aluillaan ja se tietenkin piristää mieltä..

      Minulle hankalinta on ollut se, että olen enää puoliksi kiinni lapsieni elämässä ja täysin vieras mies on nyt sitten mukana lapsieni elämässä.. Ei oo helppoo, mutta niillä on mentävä mitä on.

      • Totuuden torni !

        Naurettavinta näissä ero tarinoissa yksinäisyys muissakin tarinoissa on, että avaaja (tai myös monet vastaajat) kirjoittavat silmiinpistävästi "fiksu, komea ja muutenkin ihan kelvollinen tai fiksu kaunis hoikka" pälä pälä plää...

        Kun se pahin ja suurin vika on siellä peilissä eli korvien välissä. Että valittaja tilittäjä on täysi idiootti. Muutenhan vaimot ja miehet eivät pettäisi ja lähtisi uuden mukaan saman tien.

        Kun se iso ratas heittää tyhjää siihen ei auta komeus ei kauneus. Kuka sellaisen pöljän kans jaksaa. Usein he ovat surkeita sängyssä, osaamattomia, impotentteja, seksistä kiinnostumattomia jne.


      • 16+4
        Totuuden torni ! kirjoitti:

        Naurettavinta näissä ero tarinoissa yksinäisyys muissakin tarinoissa on, että avaaja (tai myös monet vastaajat) kirjoittavat silmiinpistävästi "fiksu, komea ja muutenkin ihan kelvollinen tai fiksu kaunis hoikka" pälä pälä plää...

        Kun se pahin ja suurin vika on siellä peilissä eli korvien välissä. Että valittaja tilittäjä on täysi idiootti. Muutenhan vaimot ja miehet eivät pettäisi ja lähtisi uuden mukaan saman tien.

        Kun se iso ratas heittää tyhjää siihen ei auta komeus ei kauneus. Kuka sellaisen pöljän kans jaksaa. Usein he ovat surkeita sängyssä, osaamattomia, impotentteja, seksistä kiinnostumattomia jne.

        Niin, eli siis pettäjässä ei ole ikinä mitään vikaa? Vaikka kumppani olisi hyvä, ihana, huomaavainen, komea / kaunis niin siltikään pettäjässä ei ole vikaa? Jotkut on vaan semmosia että heillä se iso ratas heittää tyhjää ja päätyvät pettämään.


      • äippä65
        Totuuden torni ! kirjoitti:

        Naurettavinta näissä ero tarinoissa yksinäisyys muissakin tarinoissa on, että avaaja (tai myös monet vastaajat) kirjoittavat silmiinpistävästi "fiksu, komea ja muutenkin ihan kelvollinen tai fiksu kaunis hoikka" pälä pälä plää...

        Kun se pahin ja suurin vika on siellä peilissä eli korvien välissä. Että valittaja tilittäjä on täysi idiootti. Muutenhan vaimot ja miehet eivät pettäisi ja lähtisi uuden mukaan saman tien.

        Kun se iso ratas heittää tyhjää siihen ei auta komeus ei kauneus. Kuka sellaisen pöljän kans jaksaa. Usein he ovat surkeita sängyssä, osaamattomia, impotentteja, seksistä kiinnostumattomia jne.

        No haloo! Minä jätin exsäni, hän on ollut koko ajan hyvä mies ja isä, komea, hoikka, ihan mukavakin, mutta ei silti vaan minun tyyppiä. Hölmöhän minä tavallaan olin, kun perheen perustin sellaisen miehen kanssa, jota en rakastanut alun alkujaankaan, ihastuin kyllä kovinkin aluksi. Ja koska kaikki ystäväni, sukulaiseni ja muutkin ihasuivat häneen, niin olin itse ihan vellihousu, eikä minussa ollut sanomaan, että juu on hän ihana ja hyvä ja kaikkea, muttei mun tyyppiä. Toisaalta olen onnellinen, että juuri hänen kanssaan tein perheen, sillä hän on ollut myös hyvä isä ja halusi yhtä monta lasta kuin minäkin ja saimme ihanan perheen. En siis kadu. Mutta en todellakaan voi moittia lasteni isää. Lapsemme jäivät erossa mieheni luokse asumaan, koska itse muutin toiselle paikkakunnalle (yksin, en todellakaan minkään miehen perässä, vaan työn) eivätkä lapsemme halunneet muuttaa toiselle paikkakunnalle.

        Alkuperäiselle: Lasteni isä otti eromme myös hyvin raskaasti. Hänellä kesti seitsemän vuotta, kunnes pystyimme juttelemaan normaalisti. Siihen asti hän haukkui vain minua. Hän löysi uuden ehkä vuoden eromme jälkeen, mutta se suhde ei kauan kestänyt. Sitten pari vuotta myöhemmin löysi nykyisen naisystävänsä ja he ovat olleet pian neljä vuotta kihloissakin. Käsittääkseni ihan onnellisia ovat.

        Itselläni ei oikeastaan eron jälkeen ollut kovin vaikeaa. Olin asunut jo toisella paikkakunnalla arkipäivät parin vuoden ajan työssä ja käynyt vain viikonloput perheen luona ja alkuun kun lähdin toiselle paikkakunnalle töihin itkin vain illat ikävääni. Siihen sitten tottui. Luonnollisesti uutta suhdetta minulla ei avioliiton aikaan ollut ja eron jälkeen ehkä puolen vuoden kuluttua yritin jotain juttuja, mutta ei niistä tullut paria kolmea treffiä pidempiä tarinoita. Vuoden eron jälkeen tapasin miehen, jonka kanssa olin 8 vuotta. Hän muuttui koko ajan mustasukkaisemmaksi, joten jätin hänetkin kolmisen vuotta sitten. Sen eron jälkeen päätin, että elän vaikka yksin, jollen tapaa oikeasti kaikin puolin "oman tuntuinen", viime kesänä tapasin sopivan miehen. Siinä sivussa lapsemme ovat kasvaneet kaikki täysi-ikäisiksi.

        Joten, älä stressaa suhdeasioilla, se tulee sitten, kun sen aika on. Jos sinusta t tuntuu, että lapset ovat etusijalla, niin nauti siitä ajasta, kun olet niiden kanssa. Tulee sekin aika, kun ne ovat isoja, eivätkä kaipaa enää niin tiivistä yhteyttä ja hoitoa vanhemmiltaan, vaan välittäminen ja tuki riittää aikuisille lapsille.


      • liian pieni
        Totuuden torni ! kirjoitti:

        Naurettavinta näissä ero tarinoissa yksinäisyys muissakin tarinoissa on, että avaaja (tai myös monet vastaajat) kirjoittavat silmiinpistävästi "fiksu, komea ja muutenkin ihan kelvollinen tai fiksu kaunis hoikka" pälä pälä plää...

        Kun se pahin ja suurin vika on siellä peilissä eli korvien välissä. Että valittaja tilittäjä on täysi idiootti. Muutenhan vaimot ja miehet eivät pettäisi ja lähtisi uuden mukaan saman tien.

        Kun se iso ratas heittää tyhjää siihen ei auta komeus ei kauneus. Kuka sellaisen pöljän kans jaksaa. Usein he ovat surkeita sängyssä, osaamattomia, impotentteja, seksistä kiinnostumattomia jne.

        kuulostat naiselta joka pettää.
        joka pettää, ei ole ymmärtänyt mitä rakkaus on.

        se ei ole sitä että liimaantuu ihmisiin kiinni saadakseen heistä jotain hyötyä.
        kun hyöty on imetty irti, vaihdetaan kohdetta.

        sitten sanotaan: "olen rakastunut" ja "rakastan sinua".


      • äippä65
        liian pieni kirjoitti:

        kuulostat naiselta joka pettää.
        joka pettää, ei ole ymmärtänyt mitä rakkaus on.

        se ei ole sitä että liimaantuu ihmisiin kiinni saadakseen heistä jotain hyötyä.
        kun hyöty on imetty irti, vaihdetaan kohdetta.

        sitten sanotaan: "olen rakastunut" ja "rakastan sinua".

        En koskaan ole pettänyt, olen ollut aina yhden miehen nainen. Kumppanin pettäminen on minusta täysin omaa tyhmyyttä, kyvyttömyyttä ymmärtää, ettei ole onnellinen kumppaninsa kanssa. Ei kukaan vieraisiin tarvitse lähteä, jos on onnellinen oman kumppaninsa kanssa. En kuitenkaan syytä sitä kumppania, jota on petetty, eihän hänen vikansa ole, että se kumppani, joka pettää on typerys ja pettää eniten itseään teeskentelemällä, että on onnellinen kumppaninsa kanssa ja silti tarvitsee toista - pyh, typerämpää en tiedä! Pettämistä ajattelevankaan täytyisi ymmärää olevansa onneton, eikä se ainakaan pettämisellä korjaudu, jos parisuhdetta ei saa kuntoon, on typerää olla suhteessa, jossa ei voi olla onnellinen. Ja tähän perustuu se, miksi minä olen jopa siis kaksi kertaa eronnut pitkistä 21 ja 8 vuoden suhteista - typerää olla suhteessa, jossa ei ole onnellinen.

        Ymmärrän toki, mitä rakkaus on. Ymmärsin senkin, etten rakastanut lasteni isää. Hän rakasti minua ja kaikki läheiseni rakastivat häntä, olin typerys, kun kuuntelin toisia, enkä sydäntäni. Toisaalta, ihanat lapset saimme, joten en todellakaan kadu 21 yhteistä vuottamme.

        Sitä seuraavaa kumppania kyllä rakastin, mutta hän oli sairalloisen mustasukkainen ja se vain paheni pahenemistaan. Pian olisi voinut tapahtua jotain pahempaa kuin käteeni sormen jäljet täysin aiheettomasti. En rakastu helposti, varmasti vuoden kuluttua hänenkin tapaamisesta sanoin ensimmäisen kerran rakastavani häntä.

        Tätä uutta siis noin vuoden tapaamaani miestä en oikein vielä osaa sanoa rakastavani, mutta kovin hän tuntuu hyvälle. Hänen kanssaan on helppo olla ja meillä on hyvin samanlaiset ajatukset elämisestä ja me molemmat osaamme myös elää onnellisena yksinkinl ja hetkittäin etäällä toisistamme, aivan kuin lasteni isä osasi olla onnellinen, ilman, että olen koko ajan aivan liki. Monet ihmiset tosiaan pitävät rakkautena sitä, että ollaan kuin takiaiset kokoajan kiinni toisissa, ilman, että toinen voi yhtään harrastaakaan omia harrastuksia tms.

        Minusta rakkaus on sitä, kun haluaa jakaa elämää yhdessä ilman, että sitä täytyy tehdä, vaan sitä haluaa tehdä. Elämän yhdessä jakaminen ei tarkoita välttämättä yhtiestä kotia ja lapsia. Rakkaan ihmisen lähellä on hyvä olla ja häneen voi luottaa täysin. Jotta voisin rakastaa, on kyseisen ihmisen arvomaailman oltava samankaltainen (ei samalainen) minun arvomaailman kanssa (tämän suhteen oli etenkin lasten isän kanssa paljon ristiriitaa ja myös sen jälkimmäisen kumppanin kanssa hieman.)

        Hassua, kuinka olitkaan niin vääränlaisen johtopäätöksen minusta tehnyt :-)


      • äippä65 kirjoitti:

        En koskaan ole pettänyt, olen ollut aina yhden miehen nainen. Kumppanin pettäminen on minusta täysin omaa tyhmyyttä, kyvyttömyyttä ymmärtää, ettei ole onnellinen kumppaninsa kanssa. Ei kukaan vieraisiin tarvitse lähteä, jos on onnellinen oman kumppaninsa kanssa. En kuitenkaan syytä sitä kumppania, jota on petetty, eihän hänen vikansa ole, että se kumppani, joka pettää on typerys ja pettää eniten itseään teeskentelemällä, että on onnellinen kumppaninsa kanssa ja silti tarvitsee toista - pyh, typerämpää en tiedä! Pettämistä ajattelevankaan täytyisi ymmärää olevansa onneton, eikä se ainakaan pettämisellä korjaudu, jos parisuhdetta ei saa kuntoon, on typerää olla suhteessa, jossa ei voi olla onnellinen. Ja tähän perustuu se, miksi minä olen jopa siis kaksi kertaa eronnut pitkistä 21 ja 8 vuoden suhteista - typerää olla suhteessa, jossa ei ole onnellinen.

        Ymmärrän toki, mitä rakkaus on. Ymmärsin senkin, etten rakastanut lasteni isää. Hän rakasti minua ja kaikki läheiseni rakastivat häntä, olin typerys, kun kuuntelin toisia, enkä sydäntäni. Toisaalta, ihanat lapset saimme, joten en todellakaan kadu 21 yhteistä vuottamme.

        Sitä seuraavaa kumppania kyllä rakastin, mutta hän oli sairalloisen mustasukkainen ja se vain paheni pahenemistaan. Pian olisi voinut tapahtua jotain pahempaa kuin käteeni sormen jäljet täysin aiheettomasti. En rakastu helposti, varmasti vuoden kuluttua hänenkin tapaamisesta sanoin ensimmäisen kerran rakastavani häntä.

        Tätä uutta siis noin vuoden tapaamaani miestä en oikein vielä osaa sanoa rakastavani, mutta kovin hän tuntuu hyvälle. Hänen kanssaan on helppo olla ja meillä on hyvin samanlaiset ajatukset elämisestä ja me molemmat osaamme myös elää onnellisena yksinkinl ja hetkittäin etäällä toisistamme, aivan kuin lasteni isä osasi olla onnellinen, ilman, että olen koko ajan aivan liki. Monet ihmiset tosiaan pitävät rakkautena sitä, että ollaan kuin takiaiset kokoajan kiinni toisissa, ilman, että toinen voi yhtään harrastaakaan omia harrastuksia tms.

        Minusta rakkaus on sitä, kun haluaa jakaa elämää yhdessä ilman, että sitä täytyy tehdä, vaan sitä haluaa tehdä. Elämän yhdessä jakaminen ei tarkoita välttämättä yhtiestä kotia ja lapsia. Rakkaan ihmisen lähellä on hyvä olla ja häneen voi luottaa täysin. Jotta voisin rakastaa, on kyseisen ihmisen arvomaailman oltava samankaltainen (ei samalainen) minun arvomaailman kanssa (tämän suhteen oli etenkin lasten isän kanssa paljon ristiriitaa ja myös sen jälkimmäisen kumppanin kanssa hieman.)

        Hassua, kuinka olitkaan niin vääränlaisen johtopäätöksen minusta tehnyt :-)

        Äippä65..ehkä asiallisiin vastaus koskaan, kiitos siitä =) Noita ääliöitä, joilla ei ole luetun ymmärtämisen taitoa, riittää joka paikkaan =)


      • tueuueue
        äippä65 kirjoitti:

        En koskaan ole pettänyt, olen ollut aina yhden miehen nainen. Kumppanin pettäminen on minusta täysin omaa tyhmyyttä, kyvyttömyyttä ymmärtää, ettei ole onnellinen kumppaninsa kanssa. Ei kukaan vieraisiin tarvitse lähteä, jos on onnellinen oman kumppaninsa kanssa. En kuitenkaan syytä sitä kumppania, jota on petetty, eihän hänen vikansa ole, että se kumppani, joka pettää on typerys ja pettää eniten itseään teeskentelemällä, että on onnellinen kumppaninsa kanssa ja silti tarvitsee toista - pyh, typerämpää en tiedä! Pettämistä ajattelevankaan täytyisi ymmärää olevansa onneton, eikä se ainakaan pettämisellä korjaudu, jos parisuhdetta ei saa kuntoon, on typerää olla suhteessa, jossa ei voi olla onnellinen. Ja tähän perustuu se, miksi minä olen jopa siis kaksi kertaa eronnut pitkistä 21 ja 8 vuoden suhteista - typerää olla suhteessa, jossa ei ole onnellinen.

        Ymmärrän toki, mitä rakkaus on. Ymmärsin senkin, etten rakastanut lasteni isää. Hän rakasti minua ja kaikki läheiseni rakastivat häntä, olin typerys, kun kuuntelin toisia, enkä sydäntäni. Toisaalta, ihanat lapset saimme, joten en todellakaan kadu 21 yhteistä vuottamme.

        Sitä seuraavaa kumppania kyllä rakastin, mutta hän oli sairalloisen mustasukkainen ja se vain paheni pahenemistaan. Pian olisi voinut tapahtua jotain pahempaa kuin käteeni sormen jäljet täysin aiheettomasti. En rakastu helposti, varmasti vuoden kuluttua hänenkin tapaamisesta sanoin ensimmäisen kerran rakastavani häntä.

        Tätä uutta siis noin vuoden tapaamaani miestä en oikein vielä osaa sanoa rakastavani, mutta kovin hän tuntuu hyvälle. Hänen kanssaan on helppo olla ja meillä on hyvin samanlaiset ajatukset elämisestä ja me molemmat osaamme myös elää onnellisena yksinkinl ja hetkittäin etäällä toisistamme, aivan kuin lasteni isä osasi olla onnellinen, ilman, että olen koko ajan aivan liki. Monet ihmiset tosiaan pitävät rakkautena sitä, että ollaan kuin takiaiset kokoajan kiinni toisissa, ilman, että toinen voi yhtään harrastaakaan omia harrastuksia tms.

        Minusta rakkaus on sitä, kun haluaa jakaa elämää yhdessä ilman, että sitä täytyy tehdä, vaan sitä haluaa tehdä. Elämän yhdessä jakaminen ei tarkoita välttämättä yhtiestä kotia ja lapsia. Rakkaan ihmisen lähellä on hyvä olla ja häneen voi luottaa täysin. Jotta voisin rakastaa, on kyseisen ihmisen arvomaailman oltava samankaltainen (ei samalainen) minun arvomaailman kanssa (tämän suhteen oli etenkin lasten isän kanssa paljon ristiriitaa ja myös sen jälkimmäisen kumppanin kanssa hieman.)

        Hassua, kuinka olitkaan niin vääränlaisen johtopäätöksen minusta tehnyt :-)

        Nainen pettää aina. Sehän kuuluu naisen luonteeseen! Jos vain ihmiset tämän hyväksyisivät, niin maailmassa olisi paljon vähemmän murhetta kuin on.


      • joopajoo7
        tueuueue kirjoitti:

        Nainen pettää aina. Sehän kuuluu naisen luonteeseen! Jos vain ihmiset tämän hyväksyisivät, niin maailmassa olisi paljon vähemmän murhetta kuin on.

        Ja miehetkö sitten ei petä??? Äläpä nyt yleistä liikaa.

        Fakta on se, että jotkut naiset pettää, jotkut miehet pettää, jotkut naiset ei petä ja jotkut miehet ei petä.


      • syleilyyn?
        Totuuden torni ! kirjoitti:

        Naurettavinta näissä ero tarinoissa yksinäisyys muissakin tarinoissa on, että avaaja (tai myös monet vastaajat) kirjoittavat silmiinpistävästi "fiksu, komea ja muutenkin ihan kelvollinen tai fiksu kaunis hoikka" pälä pälä plää...

        Kun se pahin ja suurin vika on siellä peilissä eli korvien välissä. Että valittaja tilittäjä on täysi idiootti. Muutenhan vaimot ja miehet eivät pettäisi ja lähtisi uuden mukaan saman tien.

        Kun se iso ratas heittää tyhjää siihen ei auta komeus ei kauneus. Kuka sellaisen pöljän kans jaksaa. Usein he ovat surkeita sängyssä, osaamattomia, impotentteja, seksistä kiinnostumattomia jne.

        Hellästi otta sinut syleilyynsä, hyväilee, silittää ja muutenkin halii ja tykkää, niin, että melkein halkeaa onnesta. ei se ulkonäkö, vaan kokonaisuus. Että ihmisen on hyvä olla toisen lähellä. Juttele, kuiskaa.


      • itsekin petetty
        Totuuden torni ! kirjoitti:

        Naurettavinta näissä ero tarinoissa yksinäisyys muissakin tarinoissa on, että avaaja (tai myös monet vastaajat) kirjoittavat silmiinpistävästi "fiksu, komea ja muutenkin ihan kelvollinen tai fiksu kaunis hoikka" pälä pälä plää...

        Kun se pahin ja suurin vika on siellä peilissä eli korvien välissä. Että valittaja tilittäjä on täysi idiootti. Muutenhan vaimot ja miehet eivät pettäisi ja lähtisi uuden mukaan saman tien.

        Kun se iso ratas heittää tyhjää siihen ei auta komeus ei kauneus. Kuka sellaisen pöljän kans jaksaa. Usein he ovat surkeita sängyssä, osaamattomia, impotentteja, seksistä kiinnostumattomia jne.

        Lopeta tuollainen. Miksi mennään avioon, perustetaan perhe, tehdään lapsia, jos toinen on surkee, osaamaton impotentti,
        Ikävä nainesa kirjoittaa, kuin turhakkeita suuri osa naisista ovat,.
        he tuijottavat liikaa peiliin, ovat niin itteänsä täynnä, että tukehtuvan omaan mitättömyyteensä. Pettäjä pettää aina, se ei ole puolisosta kiinni, saman voisi sanoa toisesta sukupuolesta, miehistä.
        Pettäminen ei ole milloinkaan hyväksyttvävää, jos ei jaksa, kertoo reileust haluavansa erota ja vasta sitten lähtee etsimään uutta suhdetta.

        Ei voi mitään suunnitella, ajatella tulevaisuutta, kun ei tiedä minä päivänä puoliso saa tarpeekseen ja luettelee toisesta litanjan puutteita, naurettavaa.
        Kasvakaa aikuisiksi ja ottakaa vastuu lapsistanne ja itsestänne.

        Ymmärrän isiä, jotka rakastaa lapsiaan, jotka exän "laupeudesta" saa tavata omia lapsiaan, olla aina valmis maksamaan laskut, lypsylehmäksi kelpaa, vaikka onkin impotentti.....huh.
        Hävetkää pettävät puolisot!!! Kunnioittakaa toisen omaa, siis naista/miestä, aviossa olevaa.....


      • Katujen drifti ässä
        16+4 kirjoitti:

        Niin, eli siis pettäjässä ei ole ikinä mitään vikaa? Vaikka kumppani olisi hyvä, ihana, huomaavainen, komea / kaunis niin siltikään pettäjässä ei ole vikaa? Jotkut on vaan semmosia että heillä se iso ratas heittää tyhjää ja päätyvät pettämään.

        Pitää heittää siinä vaiheessa ykköstä silmään ja antaa renkaan sutia. Siinä hermo lepää kun renkaat vinkuu. Savuakin nousee ku kauan sutii.


      • en komppaa
        liian pieni kirjoitti:

        kuulostat naiselta joka pettää.
        joka pettää, ei ole ymmärtänyt mitä rakkaus on.

        se ei ole sitä että liimaantuu ihmisiin kiinni saadakseen heistä jotain hyötyä.
        kun hyöty on imetty irti, vaihdetaan kohdetta.

        sitten sanotaan: "olen rakastunut" ja "rakastan sinua".

        Ei kuulosta siltä ollenkaan.Paremminkin
        naiselta joka on sinut itsensä kanssa
        nykyisin


    • virkamiesnainen

      Jätä turha syyllisyys, älä enää katso taaksepäin, vaan eteenpäin. Oletko jotenkin juuttunut jumiin lapsiisi? Nauti hyvä mies vapaudestasi, eli niistä viikoista kun lapset ovat äidillään! Elämä on lyhyt, ei sitä kannata käyttää murehtimiseen.

    • Samanlaisia

      mietteitä minulla. Et siis ole "yksin " etkä ainoa mies tuossa tilanteessa. Tätä tilannetta on kestänyt n. 2 vuotta enkä ole keksinyt ratksisua. Törmään vain varattuihin naisiin, joten siinä mielessä en pääse eteenpäin. En pode enää niin huonoa omaatuntoa siitä että en ole lapsilleni koko ajan läsnä, silloin kun olen teen kaiken minkä pystyn ja sen on riitettävä.
      -Kaverit jo painostaa suhteeseen eivätkä ymmärrä mikä on vialla. En mielestäni ole katkeroitunut mutta vain eronnut voi toista ymmärtää vaikka en todellakaan haikaile exän perään...tsemppiä kohtalotoverille..

    • Kivun jälkeen

      Toivoa on, petetyt miehet! Olen petetty eronnut aikuisikäinen nainen. Mutta pikkuhiljaa elämä voittaa. Toivon joskus löytäväni miehen, joka on ehkä petetty, tarkoitan, joka ymmärtää syvällisesti uskollisuuden ja luottamuksen merkityksen liiotssa ja sen, että rehellisyys on kumppanin tärkein ominaisuus.

      Antakaa itsellenne ennen sitä aikaa toipua, vaikka veisi vuosiakin, jossain luki että eronneen kipuilu kestäisi keskimäärin 4v. Petettyjä, eronneita, silti rehellisyytensä säilyttäneitä naisia on paljon, kun jaksatte, sitten kun avaatte silmänne naisille, tapaamme toisemme ja ymmärrämme arvostaa toisiamme.

      • hjkooooo

        Tiesitkö että jos ihmistä on joskus petetty, hän pettää itsekin suuremmalla todennäköisyydellä, kuin sellainen jota ei koskaan ole petetty? Eli sellaisen perusteella sinun ei kannata uskollista kumppania etsiä. Ihan muut seikat vaikuttavat siihen.

        Myöskään kerran pettänyt ei ole aina pettäjä. Sekin kannattaa muistaa. Toki jos on pettänyt useita kertoja, eikä ole asioitaan koskaan käsitellyt, niin on isohko mahdollisuus, että ongelma joka pettämisen aiheuttaa, on yhä olemassa.

        Minua on petetty, ja petettiin parissakin pitkässä suhteessa todella ikävästi. Vaikka tein mielestäni "kaiken oikein", siis siten että olimme onnellisia yhdessä. Kumpikaan miehistä ei pettämisensä jälkeenkään halunnut erota, vaan anoivat että suhde jatkuisi. Aikansa jatkuikin.

        Mutta lopulta petin itsekin. Kun on riittävän pettynyt ihmisiin ja itsetunto siksi kuralla, tekee helpommin vääriä valintoja, jos tapaa jonkun joka ihailee.

        No, noista tapahtumista on aikaa jo vuosia. Välillä on tapahtunut paljon, ja olen oppinut valtavasti. Osaan luottaa nykyiseen kumppaniini, ja luotan itseeni monellakin tavalla. Luotan myös siis siihen, että riitän. En koskaan enää pettäisi. Se kun jouduin kantamaan häpeän ja katumuksen taakkaa omasta pettämisestäni aikoinaan oli vielä raskaampi kokemus kuin tulla petetyksi, vaikka minua petettiin pahimmalla mahdollisella tavalla. (Miehellä oli pitkä sivusuhde, myös kun olin raskaana.)


    • Kipe...

      Varmaan tässä samassa tilanteessa olevia on tosiaan paljon. Tuntuu vaan et, yleisesti ottaen eronneet ihmiset miehet sekä naiset pariutuvat tosi nopeasti, tuntuu että ihan kuukausista puhutaan ja jo on uusi kumppani rinnalla. Ite olen tässä parin vuoden aikana tapaillut/tutustunut varmaan noin kymmeneen naiseen(tosi mukaviakin naisia)(mikä on mielestäni tosi paljon), mut kukaan ei ole tosiaan kolahtanut juuri yhtään. Sitä pohtiikin et onko sitä vaan 1.turhan nirso? Vai onko se 2.järkeä mikä estää etenemästä, jos ei tunne olevansa rakastunut, vai onko se jotain 3.sitoutumiskammoa/vanhaan elämöään takertumista,jota ei ymmärrä???
      Ja kyllä mä toisaalta nautin viikoistani sekä lasten kanssa, sekä viikoista jolloin olen yksi! Ainakin ehtii harrastaa(kuntosalia, juoksu) melkein joka päivä, sekä näkemään kavereita. Mut kaverit on kans kaikki perheellisiä, omine menoineen ja kyllä se aina itseänikin muistuttaa, ku on se porukan sinkku-heebo aina kuvioissa, ku povat parisuhteellisia. Ja vaikka onkin paljon aktiviteettejä, niin kyllä sitä iltaisin sohvalla makoillessa tuntee ittensä tosi yksinäiseksi, vaikka siis ihmisiä työssä ja vapaa ajalla paljon näkeekin... Mut rinnalle ei tosiaan kelpaa kuka tahansa vaan jotain aitoa ja lämmintä ja mikä tuntuu oikealta!
      Jos toi neljän vuoden sääntö pitää paikkaansa, niin mähän olen vasta puolessa välissä prosessia!!! ;) Kai se siittä, ku on vaan kärsivällinen. =)

      • Sä tulet pärjäämään

        Et ole nirso, olet viisas. Jos on kiire uuteen parisuhteeseen heti edellisen päätyttyä, jos ei pysähdy käsittelemään itsensä kanssa oman eronsa syitä, jos ei kestä kohdata omaa menneisyyttään ja tuskaansa yksin, on riski toistaa omat parisuhdevirheet uusissa liitossa, se voi jäädä lyhytikäiseksi. Yksinäisyyden kokemus, vaikeaa, mutta se on todellisen kasvun paikka.

        Elä sinkkuna, älä tee kompromisseja, älä loukkaa naissinkkuja, älä huoli varattuja, ja joku kaunis päivä huomaat olevasi onnellinen, omasta itsestäsi ja vahvasta luonteestasi ylpeä sinkku, joka nauttii rehellisellä pohjalla naissuhteistaan. Monet parisuhteessaan itse onnettomat ovat kateellisia näille vapaille ja rehellisille sinkuille, joiden on myös helppo löytää hieno kumppani. Uskon, että sinä olet mies, josta naiset tappelevat, kirjoituksesi osoittaa sen, anna aikaa itsellesi ensin.


      • Kokemuksen ääni.

        " Varmaan tässä samassa tilanteessa olevia on tosiaan paljon. Tuntuu vaan et, yleisesti ottaen eronneet ihmiset miehet sekä naiset pariutuvat tosi nopeasti, tuntuu että ihan kuukausista puhutaan ja jo on uusi kumppani rinnalla. "

        Kuinkahan usein tämä uusi partneri on ollut rinnalla tai taustalla jo siinä vaiheessa kun erosta on ilmoitettu ?


      • mies35v.....

        " Tuntuu vaan et, yleisesti ottaen eronneet ihmiset miehet sekä naiset pariutuvat tosi nopeasti,"

        Nojaa. Jos itse eroaisin, niin enpä usko että ihan heti uuteen suhteeseen alkaisin.

        Sitä miksei mikään eukko kolahda, ei voi tietenkään kertoa kukaan muu kuin sinä. Luultavasti syitä on paljon.


      • Mulla meni neljä vuotta eron jälkeen, heh =) Kävin kans varmaan yli 10 treffit vuodessa eikä kukaan kolahtanut kahta viikkoa kauempaa,,mut sit "the hän" tuli, näki ja voitti,,,,,tavattiin joulukuussa 2010, vihille mentiin heinäkuussa 2013 eli ihan just eka hääpäivä! Aikuisen ei kannata hosua. Me kun ei enää luulla vaan tiedetään!, että "ukko on ukko" ja "akka on akka" vaikka se millaisessa kääreessä olisi, siksi ei enään niin helposti löydä uutta kumppania. Tsemppiä teille kaikille!


    • KaunisSielu

      Et ole yksin! Olen hieman erilaisessa tilanteessa, mutta tunteet ovat samat. Mieheni petti minua pidempään ja erosimme kun sain tietää asiasta. olin raskaana kun sain tietää ja niinpä ero oli suuri elämänmuutos koko perheelle (vaikka onhan se jokatapauksessa).

      Kaipaan vanhempaa lastani, joka viettää joka toisen viikonlopun isällään, nuorempi ei juurikaan isäänsä näe...
      Olen huomannut, että miehiä "pörrää" ympärillä, nyt kevään tullen liikaakin, varsinkin kun olen yksin nuoremman kanssa, mutta ei vaan kiinnosta. Olen mielestäni mukava, fiksu ja kauniskin, mutta kaiken kokemani jälkeen, en koe olevani vielä ehjä... Nyt vasta olen saanut itselleni pienen toivonpilkahduksen ajatteluun, että ehkä jonakin päivänä. Mutta ei vielä.

      Minun tilanteessani toki erona on että olen lasten kanssa 24/7, enkä hetkeäkään vaihtaisi pois. Mutta entä sitten jos ja kun sattuisin löytämään jonkun? Ja noi illat... Ne ovat juuri ne vaikeimmat kun kaipaisi toista aikuista, puhekumppania, syliä. arkisten asioiden jakamista...

      Olet selvästikin päässyt erosta yli, mutta lapsethan ne ovatkin se vaikein asia...
      Oletko käynyt puhumassa jonkun kaupunkisi/kuntasi psykologin/kriisityöntekijän kanssa? Itse juttelin varsinkin alkuaikoina paljonkin eri ihmisten kanssa ja kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa! Siellä ymmärtää itsestään niin paljon enemmän. Samalla saat työkaluja tulevaisuuteen, niin itsesi kuin lastesi puolesta.

      Kun löydät itsestäsi sen puolen, jossa osaat taas rakastaa ja nauttia kokonaisesta elämästä, ei vain puolikkaasta, näytät myös lapsillesi esimerkkiä miten elämästä selviää hengissä. Olet kirjoituksesi perusteella hyvä isä ja ihanasti ajatteleva ihminen. Usko itseesi ja rakkauteen. Älä menetä toivoasi ja elä jokainen päivä kuin se olisi viimeinen...

      Löydät varmasti vielä ihmisen, joka tekee SINUT onnelliseksi!
      Samaa toivon ja uskon täällä =)

      • älä valehdele

        Eivät ne miehet pörrää yksinhuoltajan ympärillä,jolla kaiken kukkuraksi vielä vauva- päinvastoin etäisyyttä ne pitää susta.


    • Kipe...

      Kiitos tosi asiallisista viesteistä ja omien tarinoiden kertomisesta! Sitä vaan ajattelee välillä, et oonkohan mä seonnut tai muuten vaan täysin kujalla, ku en pysty toimimaan ja etenemään mitä parisuhdeasioihin tulee, et on muitakin samassa tilanteessa.
      Jotenkin sitä vaan itse näkee omin silmin eronneita tuttuja, et kaikki pääsee nopeesti yli eroista ja elämä jatkuu heti ja nautitaan elämästä, kuin mitään ei olis tapahtunutkaan, sillain mä koen monet ulkopuoliset erot.
      Itse taas miettii asioita joka näkökulmasta ja pyörittelee asioita(liiaksikin kai?). Mut kyl sitä oikeeesti välillä miettii, ku tuut illalla kotiin(lapsettomilla viikoilla) ja kyselet kissalta miten päivä on mennyt jne, et onkohan mulla kaikki kunnossa!?!?! =D ;)

      Mitä vielä exääni tulee ja katkeruuteen, niin sen parin vuoden takaisen pettämisen olen antanut täysin anteeksi(ei aiheuta pahoja fiiliksiä millään tasolla), mutta siitä mä en ole niinkään varma, et oonko antanut anteeksi sitä KÄYTÖSTÄ, ku seuras tästä kolmannesta pyörästä! Sitä käytöstä, ku ollaan niin "uuden elämän alussa" ja"rakastuneita" ja tällä vanhalla suhteella(eli minulla) ei ole mitään väliä ja merkitystä, vaan mut sivutetaan täysin siinä hetkessä. Sit siihen vielä lisäks koko kymmenenvuotisen suhteemme mitätöiminen ja aliarvioiminen, niin sitä en ole mielestäni antanut anteeksi ja en tiedä pystynkö sitä koskaan edes antamaankaan anteeks?
      No se exän uusi suhde kesti 2kk ja oli ohi, minkä jälkeen se tuli mua takaisin pyytämään ja käytiinkin parisuhde terapiassa useampi kk, ku olin valmis lasten takia kääntämään joka kortin. No siitä terapiasta ei tullut enään mitään, ku en pystynyt halausta lähemmäks sitä ihmistä lähelleni päästämään. No se siitä!
      Nyt jälkeenpäin siis exälläni on uusi ja ihan fiksu ja asiallinen vanhempi mies, mistä en tunne mitään erikoisia tuntemuksia.

      Se on selvää, et jokaiseen eroonhan liittyy yleensä aina jotain paskaa, mut onks teillä mitään tarinoita tai kommentteja mitä tulee exiin ja niiden iduíoottimaisuuksiin!?!?! =D
      Ikävä kyllä me petetyt/jätetyt kannetaan se kaikki paska, mitä siitä suhteesta jää jäljelle! =(

      • Suhdesekoilija

        Olet oikeassa, kun kerrot, uskon että useimmille itse pettäminen ei ole se, mitä ei voisi antaa anteeksi vaan pettäjän kotikäytös. On hyvin raskasta elää kodissa, jossa toinen valehtelee, mitätöi ja ottaa sinuun etäisyyttä tai ei puhu ja kaikki keskustelunavauksesi ohitetaan väheksyen tai väärin tekosyin, etkä ymmärrä miksi.

        Kun käry käy, alkaa pettäjillä usein hyvin ruma, kylmä ja tunteeton käytös puolisoa kohtaan, käytös voi sisältää jopa henkisen väkivallan piirteitä. Pettäjän oma tunne-elämä on ollut sekaisin, hän ei kykene näkemään muuta selitystä tai ratkaisua oman minäkuvansa ja henkisen terveytensä ylläpitämiseen kuin oman puolisonsa syyllistämisen. Ei ole ihme, että uskottomuus johtaa usein avioeroon ja anteeksianto on lähes mahdotonta.

        Valitettavasti, Uskottomuuspalstalla, aika usein todetaan että kerran pettäjä aina pettäjä. Jos pettäjä ryntää vauhdilla suhteista toisiin ilman itsetutkiskelua, aloittaen omasta mielestään uuden elämän "puhtaalta pöydältä", ei ole ihme että ensimmäisen uuden parisuhteessa kohtaamansa vaikeuden, joita kaikissa suhteissa on, hän "korjaa ongelman" taas pettämällä ja etsimällä uuden ennen kuin edellinen suhde loppuu. Jos exäsi on ehtinyt luoda jo toisen vakavan miessuhteen, ja vasta pari vuotta on kulunut erosta, niin se kertoo, mikä mimmi on. Suhdesekoilija. Toivottavasti oppisii edes nyt.

        Ystäväpiirissäni on joukko keski-ikäisiä, jotka ovat seuranneet exiensä, yhteisten lasten vuoksi, ikuisia suhdesotkuja vuosikymmeniä. Suhdesekoilijan kumppani vaihtuu kerran vuoteen, pisimmät suhteensa kestävät ehkä viisi vuotta. Pahimmat tapaukset ovat olleet kihloissa "koko ajan" ja uusissa naimisissa monta kertaa, lapsia on monille eri kumppaneille ja lapset joutuvat elämässään kohtaamaan vanhempansa aina vaihtuvat uudet kumppaneita. Se on lapsille hyvin raskasta, joten luotettavaa ja vahvaa isää todella tarvitaan.


      • Ei ole

        mulla todisteita että exä olisi fyysisesti pettänyt, mutta saman tien kun olimme päättäneet erota niin entinen rouvani lähti yöksi " kaverin " luo ja jätti mut hoitamaan lasten ilta- ja aamutoimet ym kodin pyörittämisen. Tätä tapahtui siis jatkuvasti. Oli tukalaa olla lasten kanssa yksin ja koittaa selittää miksi äiti on koko ajan poissa. Lasten takia kuvittelin että mun pitää olla vahva ja se kysyi voimia. Olisi aikanaan pitänyt saada purkautua kunnolla niin varmasti olisi paranemisprosessi nopeutunut. En kyennyt tuolloin kunnolla itkemään, ainoastaan hiljaa kyynelehtien. Ai niin, eihän miesten sovi vollottaa...En vihaa naisia, en oikeastaan sitä yhtäkään. Vihan tilalle astui välinpitämättömyys.


      • Mies32v...32

        "No se exän uusi suhde kesti 2kk ja oli ohi, minkä jälkeen se tuli mua takaisin pyytämään ja käytiinkin parisuhde terapiassa useampi kk, ku olin valmis lasten takia kääntämään joka kortin. "

        Ettei sua vain kaivelis tuo? Että menit vielä kertaalleen vipuun ihan tyhjän päiten kun olisi pitänyt vain nauraa päin naamaa että mites tässä näin kävikään, tyhmä akka!


      • Tieto vähentää tuska
        Suhdesekoilija kirjoitti:

        Olet oikeassa, kun kerrot, uskon että useimmille itse pettäminen ei ole se, mitä ei voisi antaa anteeksi vaan pettäjän kotikäytös. On hyvin raskasta elää kodissa, jossa toinen valehtelee, mitätöi ja ottaa sinuun etäisyyttä tai ei puhu ja kaikki keskustelunavauksesi ohitetaan väheksyen tai väärin tekosyin, etkä ymmärrä miksi.

        Kun käry käy, alkaa pettäjillä usein hyvin ruma, kylmä ja tunteeton käytös puolisoa kohtaan, käytös voi sisältää jopa henkisen väkivallan piirteitä. Pettäjän oma tunne-elämä on ollut sekaisin, hän ei kykene näkemään muuta selitystä tai ratkaisua oman minäkuvansa ja henkisen terveytensä ylläpitämiseen kuin oman puolisonsa syyllistämisen. Ei ole ihme, että uskottomuus johtaa usein avioeroon ja anteeksianto on lähes mahdotonta.

        Valitettavasti, Uskottomuuspalstalla, aika usein todetaan että kerran pettäjä aina pettäjä. Jos pettäjä ryntää vauhdilla suhteista toisiin ilman itsetutkiskelua, aloittaen omasta mielestään uuden elämän "puhtaalta pöydältä", ei ole ihme että ensimmäisen uuden parisuhteessa kohtaamansa vaikeuden, joita kaikissa suhteissa on, hän "korjaa ongelman" taas pettämällä ja etsimällä uuden ennen kuin edellinen suhde loppuu. Jos exäsi on ehtinyt luoda jo toisen vakavan miessuhteen, ja vasta pari vuotta on kulunut erosta, niin se kertoo, mikä mimmi on. Suhdesekoilija. Toivottavasti oppisii edes nyt.

        Ystäväpiirissäni on joukko keski-ikäisiä, jotka ovat seuranneet exiensä, yhteisten lasten vuoksi, ikuisia suhdesotkuja vuosikymmeniä. Suhdesekoilijan kumppani vaihtuu kerran vuoteen, pisimmät suhteensa kestävät ehkä viisi vuotta. Pahimmat tapaukset ovat olleet kihloissa "koko ajan" ja uusissa naimisissa monta kertaa, lapsia on monille eri kumppaneille ja lapset joutuvat elämässään kohtaamaan vanhempansa aina vaihtuvat uudet kumppaneita. Se on lapsille hyvin raskasta, joten luotettavaa ja vahvaa isää todella tarvitaan.

        Pettäjän henkistä väkivaltaa muistuttava käytös heti käryn jälkeen kiinnostaa ja haluaisin lukea lisää aiheesta, jotta voisin ymmärtää kokemaani. Osaisiko joku kertoa, mistä aiheesta voisi hakea tietoa?


    • hyvämieskö

      Ei se syyllisyys mitään auta, lasten äidinhän se syyllisyydessä kuuluisi kieriskellä mutta sitä hän tuskin harrastaa? Et ole syyllistynyt muuhun kuin olemaan hyvä isä ja ihan OK ihminen, jolle sattui huono tuuri parisuhdearpajaisissa. Onhan mahdollista lasten muuttaa kokonaan luoksesi, vai? Voisitte eksän kanssa sitäkin mahdollisuutta pohtia. Ainakin jos alkaa pikkusisaruksia pukkaamaan äidin puolelta. Yli 12 - vuotias saa itsekin jossain määrin valita kumman luona haluaa asua. Minkä ikäiset lapset ovat?
      Sinulle toivon voimaantumista miehenä. Lue hyviä kirjoja ihmissuhteista, niitä voi joku muukin suositella. Parisuhteen kemia (kirj. Tony Dunderfelt) ja Hyvä parisuhde (kirj. Pekka Hämäläinen) ovat pari kotimaista klassikkoa, sitten jatkoksi Tommy Hellsteniä vaimoineen :)
      Hieman jäi sellainen olo, että onko kipeytesi takana jotakin mikä nousee omasta lapsuudestasi? Samaistut voimakkaasti lapsiisi ja oletat heidän kärsivän. Millainen oli kotisi, olitko lapsena onnellinen vai onneton? Saitko rakkautta ja hyvän perusluottamuksen? Jos ei, niin sellaistahan se tuppasi olemaan.
      Nyt rohkeasti ikiomaa vertaisryhmää etsimään. Sekä seurakunnilla että esim. neuvolan kautta tai Yksin- ja yhteishuoltajien yhdistyksen kautta löydät erilaisia vertaistukiryhmiä, keskusteluporukoita ja aktiviteettejä.
      Mitäpä jos ryhtyisit kaveri-isäksi jollekulle isättömälle pikku nassikalle lapsettomilla viikoilla, näistä isähahmoista on jatkuvasti valtava pula toimintaa järjestävillä tahoilla! Jälleen neuvolat, seurakunta ja SPR yhteystahona.
      "Kun yksi ovi sulkeutuu, avautuu toinen jota et ennen ole edes huomannut"
      Miessakit Ry lopuksi, sinne päin soita ja hakeudu toimintaan, voimaantuaksesi miehenä saman kokeneiden miesten keskellä. Toki jos seudullasi ei ole toimintaa, keskustelut (miespuolisen) psykologin tms terapeutin kanssa pystyt varmasti järjestämään kun ymmärrät että ei aina kannata takoa päätä mäntyyn miehekkään yksin.

    • DDD1

      HAHHAH hoida seuraava suhtees kunnolla ja pidä naises tyytyväisenä niinku miehet tekee. Thats it. Nainen saa pettää jos ei K****A saa piste.

      • Ei kuule auta

        Ällöttävä kommentti! DDD1, naiset pettävät tänä päivänä yhtä usein kuin miehet, parhain kotiseksi ja siihen tyytyväisyys ei suojaa jos ihmisen luonne on tässä mielessä petollinen.


      • Iina4
        Ei kuule auta kirjoitti:

        Ällöttävä kommentti! DDD1, naiset pettävät tänä päivänä yhtä usein kuin miehet, parhain kotiseksi ja siihen tyytyväisyys ei suojaa jos ihmisen luonne on tässä mielessä petollinen.

        Parhain kotiseksi ja siihen tyytyväisyys nimenomaan suojaa. Sen puute ei.


      • Niinpä niin
        Iina4 kirjoitti:

        Parhain kotiseksi ja siihen tyytyväisyys nimenomaan suojaa. Sen puute ei.

        Lähde parin vkon työmatkalle päivittäin-superseksiä-kodistasi, tule takaisin ja toivo. ettet joudu toteamaan, että lyhytk selibaatti ei ollut sen toisen juttu. Oli joutunut sinun työmatklasi vuoksi puutteeseen ja vieraisiin. Kandeis tutustua seksiriippuvuuteen, paraskaan kotiseksi ei suojaa, jos kumppani on porno- ja pikkuhiljaa seksiaddikti. Muitakin asioita pettämiseen on, parhaasta kotiseksistä huolimatta on, en jaksa luetella kaikkia satoja.


    • KaunisSielu

      Samoion olen antanut itse pettämisen anteeksi. Siihen liittyvät muut asiat eivät tule ikinä anteeksi annetuiksi...

      Sain tietää olevani raskaana ja pettäminen jatkui tietämättäni. Neljännelläkuulla ollessani sain tietää asian ja siitä alkoi avioeron työstäminen. Asiaan liittyi niin paljon muutakin, kuten minun syyllistämiseni ym...
      Kävimme ennen asian paljastumista perheneuvolassa "keskustelemassa" jossa hänen puoleltaan minun syyllistämiseni huonosta avioliitosta oli ykkösasia. En osannut tehdä ruokaa , en pitää kodista huolta, en hoitaa lapsia...
      Kotona riideltiin hänen aloitteestaan, jotta sai syyn lähteä... Nyt tiedän minne...


      Hän perui ulkomaanmatkamme, jonka olin tilannut korjatakseni avioliittomme. Nyt tiedän miksi. Hän muutti 2viikoksi pois kotoamme saadakseen ajatella asioita, nyt tiedän miksi... Kaikki asiat, joista hän syytti minua, olivatkin vain syitä, joista hän sai aikaiseksi riidan ja pääsi pois. Vielä asian paljastumisen jälkeenkin hän vietti lomaviikon toisen naisen kanssa, maatessani sairaalassa supistusten vuoksi.... Se, että hän sanoi avioliitostamme ja perheestämme, ettei halua meitä. Se satutti ja söi itsetuntoa pahemmin kuin mikään muu. Ja kuitenkin seuraavassa käänteessä oli haluamassa meidät takaisin.

      Nämä asiat ovat tuhat kertaa pahempia, kuin itse pettäminen. Nämä asiat ovat syitä, joiden vuoksi ei luottamusta kunnioitusta tätä ihmistä kohtaan ole. Nämä asiat ovat satuttanee pahemmin kuin itse pettäminen.

      Vielä tänäkin päivänä, vaikka avioerosta on jo aikaa, hän haluaisi meidät takaisin, vaikka omassa pienessä kuplassaan pyörittää sitä toista naista silloin kun haluaa...

      Nyt tiedän, että osaan pitää kodin siistinä ja sohvatyynyt suorassa. Osaan tehdä ruokaa, josta lapsetkin tykkäävät, osaan pitää huolen lapsistani, osaan organisoida arjen sujuvaksi...

      Idiootteja ja idiottimaisuuksia on monenlaisia, mutta se että juuri se p***a kaadetaan toisen niskaan, on niin väärin.

      Mutta ehkä me petetyt, särjetyt ja satutetut olemme loppujen lopuksi vahvempia ja viisaampia. Ehkä tiedämme tulevaisuudessa kumppanuuden ja parisuhteen arvon paremmin ja osaamme pitää huolen itsellemme tärkeistä asioista. Opimme itsestämme paljon, ainakin itse olen kasvanut enemmän kuin viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä...

      • julmaa peliä ollut

        On sulla ollut tosi kusipää mulkku mies, eihän tuota mieheksi voi sanoa.
        Todellinen naistenvihaaja, jättää oman lapsensa äiti raskaana ollessa. Julma, psykopaatti. Et kai tuollaisen kanssa ole enää missään tekemisissä?
        Ja tuollaiset ovat heti uudessa suhteessa. Naiset, missä teidän arvostelukyky on jos tuollaisen miehen kanssa yhteen lyöttäydytte ja tiedätte tehneen tuollaisen teon. Eikö hälytyskellot soi päässä? Luuletteko että tuollainen luuseri teitä sen paremmin kohtelee. Sama kuin kerjäisi turpaansa. On ollut todellinen pelimies, tosiaan.
        Mietin tuossa, että mitä tuollainen järkyttävä tapahtuma vaikuttaa siihen syntyvään lapseen ja sen kehitykseen tulevaisuudessa. Tästä oli jokin ohjelma telkkarissa jokin aika sitten. Nyt kun on tutkittu että äidin mielialat ja tunteet vaikuttavat syntyvään lapseen kun lapsi pystyy aistimaan äitinsä tuntemukset jo kohdussa ollesssaan. Tuollainen stressitilahan vaikuttaa jo äidin aineenvaihduntaan häiritsevästi.
        Sinullahan on ollut kolmen asian kriisi yhtäaikaa. Tuollainen tapahtumaketju ei unohdu ikinä.
        Tovon sydämestäni, että löydät itsellesi sen arvoisesi kumppanin jatkossa, jonka kanssa saat päinvastaisia kokemuksia.
        Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi!


    • jaska4

      Ettekö te petetyt nyt jumankauta ymmärrä katsoa peiliin!!!!! Itkekää, kasvakaa ihmisinä, oppikaa itsestänne niin kuin teette. Tulkaa uskoon :D Pettäminen on petetyn syy lähes aina. Terveisin petetty pettäjä

      • Voi jaska

        Jaska, oletko kuullut että sänkyyn meno (pettäminen) on oma valinta. Oma valinta, siksi oma syy, ei petetyn syy. Mutta jos kumppani petti ensin, siitä vaan sitten, silloin on lupa toisellakin mennä, jos haluaa. Eikä tarvitse salata sitä, että menee itse myös.


      • puhtaus!
        Voi jaska kirjoitti:

        Jaska, oletko kuullut että sänkyyn meno (pettäminen) on oma valinta. Oma valinta, siksi oma syy, ei petetyn syy. Mutta jos kumppani petti ensin, siitä vaan sitten, silloin on lupa toisellakin mennä, jos haluaa. Eikä tarvitse salata sitä, että menee itse myös.

        Jaskapaska sulla on paskahousuissa!


    • Aikaa, sitä tarvitaa

      "Uuden kumppanin" näkökulmaa asiaan. Ensiksi pahoittelut, kun sinulle ap on käynyt huonosti! Kukaan ei ansaitse pettämistä.
      Mutta paranna haavasi rauhassa, äläkä mieti miksi kukaan ei nyt sytytä, tai seurustelusuhteet kiinnosta/onnistu. Älä mieti niitä niin pitkään, kun huomaat joku kaunis päivä kaipaavasi aidosti toista ihmistä elämääsi! Sekin päivä tulee, kun annat itsellesi aikaa.
      Itse tein suuren virheen, kun lähdin "suhteeseen" juuri eronneen miehen kanssa. Erossa ilmeisesti toinen mies jo kuvioissa, ja muutenkin haavoille repivä ero. Ja menneisyydessä muitakin pettämisjuttuja oli ollut.
      Meidän suhde oli hyvä, tehtiin paljon erilaisia asioita yhdessä jne. tykkäsin hänestä, täydellinen mies, joo-o. Mutta henkistä suhdetta meillä ei ollut. Tulin jatkuvasti henkisesti torjutuksi. Pienen pieni juttuja, jotka kyllä loukkasi minua, ja jätti syviä haavoja. Hän myönsi, ettei hänellä on tiettyjä estoja, oli pahoillaan jne. Halusi kuitenkin olla kanssani, ja jatkaa "suhdetta". Lopulta en itse kestänyt olla vaan joku, jonka kanssa on ihan kiva olla. Jouduin siis tekemään päätöksen, että jätän hänet. Ei ollut helppoa, mutta en halunnut jäädä odottelemaan, jos tilanne siitä muuttuu. Mitä jos ei muutukkaan? Keskusteltiin asiasta, ja hän sanoi kahden vuoden "seurustelun" jälkeen, että mehän oltiin vain kavereita. Hän myös ilmoitti, ettei ollut tänä aikana katsonut muita naisia... ööh, eikö se ole oletus yleensä näinkin pitkässä "suhteessa", ja mitähän muuta. Hänellä oli kokoajan kontrolli päällä siinä, että ei vain anna itsensä tulla liian lähelle, tai että olisi tehnyt minut erityisen onnelliseksi (kuten suhteeseen kait kuuluu). Ei koskaan kehunut kauniiksi, tai muutenkaan mitenkään "hempeillyt". Seksi kyllä kelpasi ja oli hyvääkin. Kahdessa vuodessa oppii toisesta jo paljon. Mutta ainoa kommentti seksin hyvyydestä oli, että "värkkimme" sopivat hyvin yhteen. Jep!
      En edelleenkään ymmärrä, mitä hänelle olin. Tiedän ettei hän halua olla yksin, ja kaipaa suhdetta. Etsii sellasta treffipalstalla tälläkin hetkellä. Mutta hän ei pysty siihen! Ei kertakaikkiaan pysty. Hyvin ristiriitaisia on myös puheet, toiveet, ja sitten todellisuus. Hänen itsensäkin puolesta (ja myös kumppanin) toivoisin, että hän kävisi rauhassa läpi eroaan, koko kirjon, ennen kuin edes yrittää suhdetta, johon ei vielä kykene. Ja ajattelis asiaa myös sen "kumppanin" kannalta. Myönnän, että minulle tuli säröjä, pahoja sellasia tunne-elämään, enkä halua miestä lähelleni. Luottamuspulaa, itsetunto-ongelmia ja jopa katkeruutta. Mikä minä olin? Oliko mussa jotain niin huonoa, enkö ollut tarpeeksi naisellinen (torjuntaa), tai muulla tavalla hyvä, että olisin ansainnut parempaa kohtelua, rehellisyyttä? Mun kanssa kuitenkin pelleiltiin se kaksi vuotta!
      Elämä on! Haavoja tulee, itse kullekin. Alkakaa suhteeseen, vasta kun olette siihen valmiita! Päästäkää irti menneisyydestä, se oli ja meni! JA miettikää myös sitä toista osapuolta, kun alatte seurustelemaan, miten voitte satuttaa myös sitä, itsekkäillä haluilla "olla" jonkun kanssa.
      Zemppiä ap:lle ja muillekin asian kanssa kamppaileville!

      • ElviiraN

        Melkein kuin mun tarinani, mutta sitä kesti useamman vuoden. Mies oli just eronnut ja oli tullut petetyksi ns.nuoruuden liitossaan, kun tapasimme. Jätti kylläkin kertomatta minulle,kuinka tuore ero oli. Ja minä toiveikas nainen sain kokea ihanan rakkauden alkuhuumineen kaikkineen hänen kanssaan...kunnes alkoi paljastua se totuus.

        Pikkuhiljaa hän sulkeutui täysin, pakeni kaikista hankalista tilanteista tai yhteisistä päätöksenteoista, piti mykkäkoulua, tunteista ei puhuttu, eikä paljon muustakaan. Oli kyllä halukas seksiin, jos se tapahtui minun aloitteestani, muuten läheisyyttä ei sitten ollutkaan. Korkeintaan päissään häntä kiinnosti sekstailu. Tulin kyllä myös torjutuksi. Ei tekoja, ei sanoja, ei hellyyttä, ei kehuja. Ja minä typerys halusin selvittää asiat ja jaksoin uskoa meihin. Jos lähdin jonnekin reissuun, hän oli aina baarissa. Muutenkin viikonloppujuopottelu ja hänen omat menonsa tuntuivat olevan ainoa mielenkiinnon kohde hänelle loppuaikoina. Miellytin ja annoin hänelle ihan liikaa itsestäni, olin päättänyt että ero ei auta tällaisiin ongelmiin. Epäilin hänen olevan masentunut, ja kysyinkin asiaa ja avun tarvetta useammankin kerran.

        Ja "kiitoksena" pitkäpinnaisuudestani hän jätti minut kuin rukkasen. Ei selityksiä, ei anteeksipyyntöä, ei mitään yhteydenottoa eroilmoituksensa jälkeen. Ja kuinkas ollakaan, hänellä onkin TAAS uusi suhde. Ei ole siis koskaan asunut yksin ja murrosikäkin tuli sitten minua kohtaan muutaman kymmenen vuotta myöhässä. Erot on jääneet käsittelemättä ja eikun uutta putkeen. Ensihuumaa ja suuteluvaihetta, entäpä sitten, kun se arki koittaa? Tällaisia "sinkkuja" sitä baareissa pyörii, olkaahan sinkut/vapaat ihmiset varuillaan vastaeronneiden kanssa...joten kyllä suosittelen sitä yksinoloa ja tunteiden käsittelemistä eron jälkeen, harkintaa ja miettimistä, mitä haluaa ja mitä ei halua.

        Itse sitä selvitän itselleni nyt, ja miksi annoin kohdella itseäni niin huonosti. Mietin itseäni, elämääni, taustoja ja syitä käytökselleni lapsuudesta asti. Eroterapia on auttanut myös. Parantelen kolhuja, hoidan itseäni ja yritän löytää iloa kamalan romahduksen jälkeen. Helppoa tämä ei ole. Kohta vuosi mennyt, ja en kykenisi uuteen suhteeseen vielä. Mutta ihan pikkiriikkinen toive mulla on tulevaisuudesta :) onneksi ei tiedä, mitä seuraavaksi tapahtuu elämässä. Luotan itseeni ja rehellisyyteen, toivotan tsemppiä kaikille petetyille ja jätetyille. Tällaisten kokemusten myötä on pakko vahvistua ja viisastua.


      • Satutet

        Kuulostaa niin paljon tilanteelta missä tällä hetkellä olen. Mies petetty ja jätetty ilmeisesti useammankin kerran, on kertonut että on estoja, henkisesti todella etäinen ja tunteista puhuminen erittäin vaikeaa. Silti olen ihan korviani myöten ihastunut ihmiseen ja haluaisin olla hänen kanssaan. Pitääkö tässä vaan tehdä samat ja päättää että ansaitsen enemmän kuin henkisesti tyhjän "parisuhteen" jota ei todellakaan haluta parisuhteeksi kutsua. Itsekkään en tiedä mitä hänelle olen :( tekee pahaa edes kirjoittaa tätä viestiä kun tiedän että pitäisi varmaan itsekin lähteä.


      • Elviiralle ja toisel
        ElviiraN kirjoitti:

        Melkein kuin mun tarinani, mutta sitä kesti useamman vuoden. Mies oli just eronnut ja oli tullut petetyksi ns.nuoruuden liitossaan, kun tapasimme. Jätti kylläkin kertomatta minulle,kuinka tuore ero oli. Ja minä toiveikas nainen sain kokea ihanan rakkauden alkuhuumineen kaikkineen hänen kanssaan...kunnes alkoi paljastua se totuus.

        Pikkuhiljaa hän sulkeutui täysin, pakeni kaikista hankalista tilanteista tai yhteisistä päätöksenteoista, piti mykkäkoulua, tunteista ei puhuttu, eikä paljon muustakaan. Oli kyllä halukas seksiin, jos se tapahtui minun aloitteestani, muuten läheisyyttä ei sitten ollutkaan. Korkeintaan päissään häntä kiinnosti sekstailu. Tulin kyllä myös torjutuksi. Ei tekoja, ei sanoja, ei hellyyttä, ei kehuja. Ja minä typerys halusin selvittää asiat ja jaksoin uskoa meihin. Jos lähdin jonnekin reissuun, hän oli aina baarissa. Muutenkin viikonloppujuopottelu ja hänen omat menonsa tuntuivat olevan ainoa mielenkiinnon kohde hänelle loppuaikoina. Miellytin ja annoin hänelle ihan liikaa itsestäni, olin päättänyt että ero ei auta tällaisiin ongelmiin. Epäilin hänen olevan masentunut, ja kysyinkin asiaa ja avun tarvetta useammankin kerran.

        Ja "kiitoksena" pitkäpinnaisuudestani hän jätti minut kuin rukkasen. Ei selityksiä, ei anteeksipyyntöä, ei mitään yhteydenottoa eroilmoituksensa jälkeen. Ja kuinkas ollakaan, hänellä onkin TAAS uusi suhde. Ei ole siis koskaan asunut yksin ja murrosikäkin tuli sitten minua kohtaan muutaman kymmenen vuotta myöhässä. Erot on jääneet käsittelemättä ja eikun uutta putkeen. Ensihuumaa ja suuteluvaihetta, entäpä sitten, kun se arki koittaa? Tällaisia "sinkkuja" sitä baareissa pyörii, olkaahan sinkut/vapaat ihmiset varuillaan vastaeronneiden kanssa...joten kyllä suosittelen sitä yksinoloa ja tunteiden käsittelemistä eron jälkeen, harkintaa ja miettimistä, mitä haluaa ja mitä ei halua.

        Itse sitä selvitän itselleni nyt, ja miksi annoin kohdella itseäni niin huonosti. Mietin itseäni, elämääni, taustoja ja syitä käytökselleni lapsuudesta asti. Eroterapia on auttanut myös. Parantelen kolhuja, hoidan itseäni ja yritän löytää iloa kamalan romahduksen jälkeen. Helppoa tämä ei ole. Kohta vuosi mennyt, ja en kykenisi uuteen suhteeseen vielä. Mutta ihan pikkiriikkinen toive mulla on tulevaisuudesta :) onneksi ei tiedä, mitä seuraavaksi tapahtuu elämässä. Luotan itseeni ja rehellisyyteen, toivotan tsemppiä kaikille petetyille ja jätetyille. Tällaisten kokemusten myötä on pakko vahvistua ja viisastua.

        Aikaa, näitä tarvitaan ja Elviira, luulen että etsitte vastauksia väärältä näkökulmalta. Kylmät miehenne eivät ole kylmiä siksi, että he erokipuilisivat, empatiakykyinen juuri eronnut ihminen ei ole kylmä tuntemattomille/uusille, oman eroprosessinsa vuoksi, he toisivat eronsa esille niin, että olisivat ymmärrettäviä. Teidän jutuissa kyse lienee tapapettäjämiehistä, jotka ovat pettäneet vaimojaan jo ennen teitä, ehkä vuosiakin, heillä on ollut paljon vieraita naisia ja naissuhteensa, heidän omalta näkökulmaltaan, ovat seksisuhteita. Kylmyys viittaa siihen, että heillä on naisvihaa, he kohtelevat kaikkia naisiaan ala-arvoisen esineellistävästi. Olette yksi helmi heidän naissuhdeketjussaan, vaimot, tyttöystävät, kaikki naiset saavat heiltä samaa kylmää kyytiä kuin tekin saitte. Teissä ei ole mitään vikaa, vika on noiden miesten korvien välissä.


      • RakkaushaaveilijaN
        Satutet kirjoitti:

        Kuulostaa niin paljon tilanteelta missä tällä hetkellä olen. Mies petetty ja jätetty ilmeisesti useammankin kerran, on kertonut että on estoja, henkisesti todella etäinen ja tunteista puhuminen erittäin vaikeaa. Silti olen ihan korviani myöten ihastunut ihmiseen ja haluaisin olla hänen kanssaan. Pitääkö tässä vaan tehdä samat ja päättää että ansaitsen enemmän kuin henkisesti tyhjän "parisuhteen" jota ei todellakaan haluta parisuhteeksi kutsua. Itsekkään en tiedä mitä hänelle olen :( tekee pahaa edes kirjoittaa tätä viestiä kun tiedän että pitäisi varmaan itsekin lähteä.

        Kiitos kommenteista, ja Satutet erityisesti: Ole rehellinen itsellesi. Älä anna itsestäsi toiselle, jos et vastakaikua. Loukkaat ja rikot itseäsi joka hetki enemmän. Tunnekylmiä ja ns. tunnevammaisia ihmisiä riittää, niin surullista kun se onkin. Sinä et voi olla terapeutti kumppanillesi.

        Julmaa ja ikävää, mutta luultavimmin joko olet "löyhässä hirressä" roikkuen kiinni kumppanissasi ja yrität imeä hänestä pieniä rakkauden ja läheisyyden hiukkasia (jotta jaksat keksiä syyn olla yhdessä) tai yrität rehellisesti kertoa kumppanillesi ajatuksiasi. Jos keskustelu ei tuota mitään tulosta, tiedät varmaan vastauksen. Älä riko itseäsi. Mulla on kokemusta ja tämä pimeydestä nouseminen on ihan hirveän raskasta...Tyhmä kun jaksoin vaan uskoa parempaan ja annoin itsestäni ihan liikaa. Voimia, tsemppiä ja viisautta päätöksiinne.


      • PetkutettuN
        Satutet kirjoitti:

        Kuulostaa niin paljon tilanteelta missä tällä hetkellä olen. Mies petetty ja jätetty ilmeisesti useammankin kerran, on kertonut että on estoja, henkisesti todella etäinen ja tunteista puhuminen erittäin vaikeaa. Silti olen ihan korviani myöten ihastunut ihmiseen ja haluaisin olla hänen kanssaan. Pitääkö tässä vaan tehdä samat ja päättää että ansaitsen enemmän kuin henkisesti tyhjän "parisuhteen" jota ei todellakaan haluta parisuhteeksi kutsua. Itsekkään en tiedä mitä hänelle olen :( tekee pahaa edes kirjoittaa tätä viestiä kun tiedän että pitäisi varmaan itsekin lähteä.

        Hei Satutet

        Herää kysymys...mitä mies on sinulle menneisyydestään kertonut, ja mitä jättänyt kertomatta. Kuulostaa nimittäin ent.mieheni käytökseltä. Komea, yksinäinen mies, hänet on petetty eka liitossa ja sitten väärin ymmärretty seuraavassa suhteessa.

        Kotikin on autio ja tyhjän oloinen. Uudelle naiselle voi kertoa just sen, mitä haluaa itsestään. Jos sinulla hälytyskellot soi, kuuntele niitä ja mieti tarkasti, mihin lähdet mukaan. Suosittelen...Jokaisella on oikeus uuteen onneen, mutta entisen elämän ja tekojensa kanssa pitää olla "sujut". Ja usein se vaistomainen tunne osuu oikeaan- joku asia on pielessä.


      • elää toiveessa?
        ElviiraN kirjoitti:

        Melkein kuin mun tarinani, mutta sitä kesti useamman vuoden. Mies oli just eronnut ja oli tullut petetyksi ns.nuoruuden liitossaan, kun tapasimme. Jätti kylläkin kertomatta minulle,kuinka tuore ero oli. Ja minä toiveikas nainen sain kokea ihanan rakkauden alkuhuumineen kaikkineen hänen kanssaan...kunnes alkoi paljastua se totuus.

        Pikkuhiljaa hän sulkeutui täysin, pakeni kaikista hankalista tilanteista tai yhteisistä päätöksenteoista, piti mykkäkoulua, tunteista ei puhuttu, eikä paljon muustakaan. Oli kyllä halukas seksiin, jos se tapahtui minun aloitteestani, muuten läheisyyttä ei sitten ollutkaan. Korkeintaan päissään häntä kiinnosti sekstailu. Tulin kyllä myös torjutuksi. Ei tekoja, ei sanoja, ei hellyyttä, ei kehuja. Ja minä typerys halusin selvittää asiat ja jaksoin uskoa meihin. Jos lähdin jonnekin reissuun, hän oli aina baarissa. Muutenkin viikonloppujuopottelu ja hänen omat menonsa tuntuivat olevan ainoa mielenkiinnon kohde hänelle loppuaikoina. Miellytin ja annoin hänelle ihan liikaa itsestäni, olin päättänyt että ero ei auta tällaisiin ongelmiin. Epäilin hänen olevan masentunut, ja kysyinkin asiaa ja avun tarvetta useammankin kerran.

        Ja "kiitoksena" pitkäpinnaisuudestani hän jätti minut kuin rukkasen. Ei selityksiä, ei anteeksipyyntöä, ei mitään yhteydenottoa eroilmoituksensa jälkeen. Ja kuinkas ollakaan, hänellä onkin TAAS uusi suhde. Ei ole siis koskaan asunut yksin ja murrosikäkin tuli sitten minua kohtaan muutaman kymmenen vuotta myöhässä. Erot on jääneet käsittelemättä ja eikun uutta putkeen. Ensihuumaa ja suuteluvaihetta, entäpä sitten, kun se arki koittaa? Tällaisia "sinkkuja" sitä baareissa pyörii, olkaahan sinkut/vapaat ihmiset varuillaan vastaeronneiden kanssa...joten kyllä suosittelen sitä yksinoloa ja tunteiden käsittelemistä eron jälkeen, harkintaa ja miettimistä, mitä haluaa ja mitä ei halua.

        Itse sitä selvitän itselleni nyt, ja miksi annoin kohdella itseäni niin huonosti. Mietin itseäni, elämääni, taustoja ja syitä käytökselleni lapsuudesta asti. Eroterapia on auttanut myös. Parantelen kolhuja, hoidan itseäni ja yritän löytää iloa kamalan romahduksen jälkeen. Helppoa tämä ei ole. Kohta vuosi mennyt, ja en kykenisi uuteen suhteeseen vielä. Mutta ihan pikkiriikkinen toive mulla on tulevaisuudesta :) onneksi ei tiedä, mitä seuraavaksi tapahtuu elämässä. Luotan itseeni ja rehellisyyteen, toivotan tsemppiä kaikille petetyille ja jätetyille. Tällaisten kokemusten myötä on pakko vahvistua ja viisastua.

        Entäpäs sellaiset ihmiset jotka tietää miehen sotkun ja tietää, että avioero on kesken ja tilanne sekava niin silti jatkaa suhdetta ja rohkasee miestä viellä muuttamaan itsensä luoke? Itse otin kakkoseen yhteyden ja selitin hyvin asiallisesti minun tilanteeni, mies oli muuttamassa takaisin kotiin auttamaan minua lasten kanssa kun tämä hänen tuore kumppaninsa jonka kanssa on seurustellut abou kuukauden ilmoittaa miehelle, että pitää muutta yhteen kanssani. Koska naisella ei ollut varaa pitää asuntoaan. Nainen tietää tunteeni miestä kohtaan. Hänelle selitin, että rakastan miestani ja odotan ikuisesti, että palaa lapsten ja minun luokse. Hän silti jatkoi suhdetta. Mutta onko tälläisellä suhteella tulevaisuutta? Onko mahdollista, että heillä ei asiat toimisi? Vai onko mahdollista että tuollanen on oikeeta rakkautta mitä heillä on? Mieheni sanoi minulle, että rakastaa häntä tosi paljon ja hänen pitää miettiä naisen parasta. Ja me jäimme lasten kanssa kakkosiksi hänelle. Kuinka elää itsensä kanssa kun tietää, että on osasyyllinen siihen, että kahdella lapsella ei ole isää lähellään? Mä en vaan saa näitä vastauksia.


      • Kaikkea sitä...
        elää toiveessa? kirjoitti:

        Entäpäs sellaiset ihmiset jotka tietää miehen sotkun ja tietää, että avioero on kesken ja tilanne sekava niin silti jatkaa suhdetta ja rohkasee miestä viellä muuttamaan itsensä luoke? Itse otin kakkoseen yhteyden ja selitin hyvin asiallisesti minun tilanteeni, mies oli muuttamassa takaisin kotiin auttamaan minua lasten kanssa kun tämä hänen tuore kumppaninsa jonka kanssa on seurustellut abou kuukauden ilmoittaa miehelle, että pitää muutta yhteen kanssani. Koska naisella ei ollut varaa pitää asuntoaan. Nainen tietää tunteeni miestä kohtaan. Hänelle selitin, että rakastan miestani ja odotan ikuisesti, että palaa lapsten ja minun luokse. Hän silti jatkoi suhdetta. Mutta onko tälläisellä suhteella tulevaisuutta? Onko mahdollista, että heillä ei asiat toimisi? Vai onko mahdollista että tuollanen on oikeeta rakkautta mitä heillä on? Mieheni sanoi minulle, että rakastaa häntä tosi paljon ja hänen pitää miettiä naisen parasta. Ja me jäimme lasten kanssa kakkosiksi hänelle. Kuinka elää itsensä kanssa kun tietää, että on osasyyllinen siihen, että kahdella lapsella ei ole isää lähellään? Mä en vaan saa näitä vastauksia.

        No hei...voisitko ikinä luottaa lastesi isään enään? Hän on tiensä valinnut. Keskity itseesi, omaan jaksamiseesi ja lapsiisi. Pysy kaukana lasten isän suhdesotkuista. Sullakin on ihmisarvo, muista se!


      • elää toiveessa?
        Kaikkea sitä... kirjoitti:

        No hei...voisitko ikinä luottaa lastesi isään enään? Hän on tiensä valinnut. Keskity itseesi, omaan jaksamiseesi ja lapsiisi. Pysy kaukana lasten isän suhdesotkuista. Sullakin on ihmisarvo, muista se!

        EN varmaan voisikaan luottaa, minulle riittä lasten kasvattaminen saman katon alla. Mutta ajatus siitä, että he voivat tehdä perheen yhdessä saa minut oksentamaan. Mä haluan ettei heille olisi tulevaisuutta. Miksi tehdä uusi perhe, jos on olemassa perhe ja on jättänyt heidät taakseen? Miksi? Miksi joku haluaa satuttaa lapsiaan niin paljon? Miksi joku haluaa satuttaa naista joka on ollut lojaali ja tehnyt hänen eteensä kaiken, jotta olisivat onnellisia yhdessä? Voiko oikeasti tämä tapahtua minulle? Voiko käydä niin, että hän alkaa tästä eteenpäin vaan elää onnellisesti ilman mitään seurauksia? Voiko olla elämä näin julmaa? nämä on kysymyksiä joihin en saa vastauksia. Nämä ovat pelkoni. Mä teen kaikkeni, jotta nousen jaloilleni. Mutta ajatus siitä, ettei he tule kärsimään yhtään saa minua sekaisin ja voimaan huonosti. Tämä kaikki on ollut todella julmaa henkistä pahoipitelyä.


      • yks samanlainen
        elää toiveessa? kirjoitti:

        EN varmaan voisikaan luottaa, minulle riittä lasten kasvattaminen saman katon alla. Mutta ajatus siitä, että he voivat tehdä perheen yhdessä saa minut oksentamaan. Mä haluan ettei heille olisi tulevaisuutta. Miksi tehdä uusi perhe, jos on olemassa perhe ja on jättänyt heidät taakseen? Miksi? Miksi joku haluaa satuttaa lapsiaan niin paljon? Miksi joku haluaa satuttaa naista joka on ollut lojaali ja tehnyt hänen eteensä kaiken, jotta olisivat onnellisia yhdessä? Voiko oikeasti tämä tapahtua minulle? Voiko käydä niin, että hän alkaa tästä eteenpäin vaan elää onnellisesti ilman mitään seurauksia? Voiko olla elämä näin julmaa? nämä on kysymyksiä joihin en saa vastauksia. Nämä ovat pelkoni. Mä teen kaikkeni, jotta nousen jaloilleni. Mutta ajatus siitä, ettei he tule kärsimään yhtään saa minua sekaisin ja voimaan huonosti. Tämä kaikki on ollut todella julmaa henkistä pahoipitelyä.

        "elää toiveessa" mä olen samassa tilanteessa kuin sinä ja ajattelen just samoin.Mulle kans riittäisi lasten kasvattaminen saman katon alla.Enkä toivo eksälleni ja hänen uudelle minkäänlaista tulevaisuutta.Mä en vaan voi tajuta sitä et mikä hemmetti ihmisiä ajaa jättämään perheen ja ottamaan uus-perheen tilalle ja kenties tekemään vielä uusia lapsia.Hyi helvetti!!Siis ihmisen jonka pitäis kunnioittaa naistaan ja lapsiaan sen verran että ei kohtele heitä näin.Mä voin joka päivä niin huonosti.Onhan se kiva katella muita miehiä sillä silmällä,mutta ei se oo ikinä sama kun me oltais eksän ja lasten kanssa se oikea perhe.Mä en ikinä pääse tästä yli,en ikinä.Mikä ihmisiin on mennyt..?Mä rakastan eksääni joka päivä vaan enemmän ja enemmän..en voi tälle mitään.


      • särkynyt
        Satutet kirjoitti:

        Kuulostaa niin paljon tilanteelta missä tällä hetkellä olen. Mies petetty ja jätetty ilmeisesti useammankin kerran, on kertonut että on estoja, henkisesti todella etäinen ja tunteista puhuminen erittäin vaikeaa. Silti olen ihan korviani myöten ihastunut ihmiseen ja haluaisin olla hänen kanssaan. Pitääkö tässä vaan tehdä samat ja päättää että ansaitsen enemmän kuin henkisesti tyhjän "parisuhteen" jota ei todellakaan haluta parisuhteeksi kutsua. Itsekkään en tiedä mitä hänelle olen :( tekee pahaa edes kirjoittaa tätä viestiä kun tiedän että pitäisi varmaan itsekin lähteä.

        suhteen päätyttyä aloin lukemaan kirjallisuutta parisuhteista, ihmisluonteista jne, yhdestä kirjasta jäi mieleen lause:

        sinä minä ja meidän entisten suhteidemme möröt. siinä on liikaa yhteen suhteeseen

        en muista miten tarkalleen meni, mutta omaan tilanteeseen sopi:
        sinä ja minä sekä sinun edellisten liittojen möröt on sitkeimmällekkin liikaa.

        ikäväkseni rakastuin mieheen jonka periaate oli suoraan seuraavaan suhteeseen edellisen päätyttyä, käyttämättä yhtään aikaa miettimiseen mikä meni pileen. lopulta tajusin itse parin kuukauden jälkeen ensinmäisen: hän ei osannut eikä tajunut että yksi parisuhteen tärkeimmistä asioista on puhuminen, myös niistä vaikeista asioista.


      • elää toiveesa?
        yks samanlainen kirjoitti:

        "elää toiveessa" mä olen samassa tilanteessa kuin sinä ja ajattelen just samoin.Mulle kans riittäisi lasten kasvattaminen saman katon alla.Enkä toivo eksälleni ja hänen uudelle minkäänlaista tulevaisuutta.Mä en vaan voi tajuta sitä et mikä hemmetti ihmisiä ajaa jättämään perheen ja ottamaan uus-perheen tilalle ja kenties tekemään vielä uusia lapsia.Hyi helvetti!!Siis ihmisen jonka pitäis kunnioittaa naistaan ja lapsiaan sen verran että ei kohtele heitä näin.Mä voin joka päivä niin huonosti.Onhan se kiva katella muita miehiä sillä silmällä,mutta ei se oo ikinä sama kun me oltais eksän ja lasten kanssa se oikea perhe.Mä en ikinä pääse tästä yli,en ikinä.Mikä ihmisiin on mennyt..?Mä rakastan eksääni joka päivä vaan enemmän ja enemmän..en voi tälle mitään.

        Nyt on kulunut yli puolivuotta varsinaisesta erostamme, mutta kyllä se rakkaus ja ikävä häntä kohtaan kasvaa jostain syystä. Miksi se ei vaan voisi muuttua vihaksi ja katkeruudeksi? Hän kohtelee kun roskaa ja käyttäytyy todella ilkeästi, vaikka hän on se joka petti. NOH mä yritän ja yritän ja toivon tämän helpottavan. Kaikista tärkein nyt on lasten hyvinvointi. Itken itseni uneen joka kerta. Olen nyt yrittänyt suhteilla samaan häntä pois ajatuksistani. Mutta teen väärin tiedän sen. Olen tutustunut kolmeen eri miheen ja tapaan aina jonkun heistä, silloin kun tunnen itseäni yksinäiseksi. Ahdistaa ja toivon tämän vaiheen menevän ohi nopeasti. Ja tällä hetkellä tunnen, että en halua enää ikinä uuteen suhteseen. Mutta joo voimia siis meille kaikille. Yritän kuitenkin nyt pysyä postiivisena, mutta aina se ei vaan onnistu. Olis varmaan mukava tutustua miehiin, jotka on vastaavissa tilanteissa ollut, niin olis ainakin keskusteltavaa. :D Ja ainakin ymmärtäis toinen toisiaan.


      • Tekstistä päätellen

        olet törmännyt narsistiin. Ne ei kuule kasva eikä pysty analysoimaan mitään asioita ikinä. Ovat tyhjiä kuoria. Tuo värkkien yhteensopivuus oli samaa puhetta, jota exnarskuni minullekin tarjoili, ja että oltiin vain kavereita, ja hän ei ole paskaakaan perheestään ja lapsistaan välittänyt, ja syntyneet lapset eivät täyttäneet hänen asettamiaan laatuvaatimuksia, kun eivät olleet yks yhteen hänen kopioitaan. Että semmosta.
        90% siitä ajasta, liittomme aikana, jolloin olisi pitänyt olla perheen kanssa, hän käytti kavereiden ja sivusuhteiden hoitamiseen ja omiin viihdemenoihinsa. Kertaakaan ei osallistunut lastenhoitoon tai kotitöihin.
        Eron jälkeen esitti kaikkialla miten hyvä isä hän on ja äiti paska, ja alkoi omia lapsia itselleen tietenkin muut huolehti hoidosta hän vaan näyttäytyi. Narsku ei kykene empatiaan ja näin ollen rakastamaan. Kaikki ihmiset ovat hyväksikäytön välineitä ja pelkkiä esineitä hänelle.
        Hyvä että molemmat ovat eroon päässeet ajoissa. Parempaa ei ole hänen kanssaan koskaan luvassa. Hyväksikäyttäjiä ovat niinkuin olet huomannut. Varastavat toisen elämää.


      • + +++
        Tekstistä päätellen kirjoitti:

        olet törmännyt narsistiin. Ne ei kuule kasva eikä pysty analysoimaan mitään asioita ikinä. Ovat tyhjiä kuoria. Tuo värkkien yhteensopivuus oli samaa puhetta, jota exnarskuni minullekin tarjoili, ja että oltiin vain kavereita, ja hän ei ole paskaakaan perheestään ja lapsistaan välittänyt, ja syntyneet lapset eivät täyttäneet hänen asettamiaan laatuvaatimuksia, kun eivät olleet yks yhteen hänen kopioitaan. Että semmosta.
        90% siitä ajasta, liittomme aikana, jolloin olisi pitänyt olla perheen kanssa, hän käytti kavereiden ja sivusuhteiden hoitamiseen ja omiin viihdemenoihinsa. Kertaakaan ei osallistunut lastenhoitoon tai kotitöihin.
        Eron jälkeen esitti kaikkialla miten hyvä isä hän on ja äiti paska, ja alkoi omia lapsia itselleen tietenkin muut huolehti hoidosta hän vaan näyttäytyi. Narsku ei kykene empatiaan ja näin ollen rakastamaan. Kaikki ihmiset ovat hyväksikäytön välineitä ja pelkkiä esineitä hänelle.
        Hyvä että molemmat ovat eroon päässeet ajoissa. Parempaa ei ole hänen kanssaan koskaan luvassa. Hyväksikäyttäjiä ovat niinkuin olet huomannut. Varastavat toisen elämää.

        Ai tää pomppas tänne. Tekstini oli tarkoitettu niminerkille: aikaa sitä tarvitaan


      • naivi exmuija
        elää toiveessa? kirjoitti:

        Entäpäs sellaiset ihmiset jotka tietää miehen sotkun ja tietää, että avioero on kesken ja tilanne sekava niin silti jatkaa suhdetta ja rohkasee miestä viellä muuttamaan itsensä luoke? Itse otin kakkoseen yhteyden ja selitin hyvin asiallisesti minun tilanteeni, mies oli muuttamassa takaisin kotiin auttamaan minua lasten kanssa kun tämä hänen tuore kumppaninsa jonka kanssa on seurustellut abou kuukauden ilmoittaa miehelle, että pitää muutta yhteen kanssani. Koska naisella ei ollut varaa pitää asuntoaan. Nainen tietää tunteeni miestä kohtaan. Hänelle selitin, että rakastan miestani ja odotan ikuisesti, että palaa lapsten ja minun luokse. Hän silti jatkoi suhdetta. Mutta onko tälläisellä suhteella tulevaisuutta? Onko mahdollista, että heillä ei asiat toimisi? Vai onko mahdollista että tuollanen on oikeeta rakkautta mitä heillä on? Mieheni sanoi minulle, että rakastaa häntä tosi paljon ja hänen pitää miettiä naisen parasta. Ja me jäimme lasten kanssa kakkosiksi hänelle. Kuinka elää itsensä kanssa kun tietää, että on osasyyllinen siihen, että kahdella lapsella ei ole isää lähellään? Mä en vaan saa näitä vastauksia.

        -elää toiveessa-nimimerkille:
        Kakssuuntaset käyttäytyy juuri noin. Miehelläsi alkoi jo mania hiipua ja oli palaamssa takaisin, mutta maanikko pyöritteli miten tahtoi. Niillähän ei omaatuntoa ole.
        Et paljoa menettänyt jos miehesi menikin.
        Bipoexäni lähti ovet paukkuen suunnilleen kerran vuodessa ja aina palas takas kuin mitään ei olis tapahtunut. Sitten kylästyin siihen jojoiluun ja en ottanut enää takas, kun kerran jätti.
        Kas kummaa nyt onkin asiat kääntyneet niinpäin, että minä olenkin hänet jättänyt ja hän on jätetty ja esittää uhria kaikille ja kerää sympatiaa ja tekee minusta syyllisen kaikkeen.
        Biponainen käyttää miestäsi aikansa hyväkseen ja potkasee uuden löydettyään pellolle. Sitten on ukkos jälleen oves takana. Parempi itsellesi ja lapsillesi, että jätät vaan tuollaiset pyörimään omiin porukoihinsa. Asiat vaan pahenee vuosien myötä.
        Itse jäin liian pitkäksi aikaa katselmaan, olisi pitänyt pistää kerrasta poikki.


      • elää toiveessa? kirjoitti:

        EN varmaan voisikaan luottaa, minulle riittä lasten kasvattaminen saman katon alla. Mutta ajatus siitä, että he voivat tehdä perheen yhdessä saa minut oksentamaan. Mä haluan ettei heille olisi tulevaisuutta. Miksi tehdä uusi perhe, jos on olemassa perhe ja on jättänyt heidät taakseen? Miksi? Miksi joku haluaa satuttaa lapsiaan niin paljon? Miksi joku haluaa satuttaa naista joka on ollut lojaali ja tehnyt hänen eteensä kaiken, jotta olisivat onnellisia yhdessä? Voiko oikeasti tämä tapahtua minulle? Voiko käydä niin, että hän alkaa tästä eteenpäin vaan elää onnellisesti ilman mitään seurauksia? Voiko olla elämä näin julmaa? nämä on kysymyksiä joihin en saa vastauksia. Nämä ovat pelkoni. Mä teen kaikkeni, jotta nousen jaloilleni. Mutta ajatus siitä, ettei he tule kärsimään yhtään saa minua sekaisin ja voimaan huonosti. Tämä kaikki on ollut todella julmaa henkistä pahoipitelyä.

        Niin,,,oletko myös antanut tarpeeksi seksiä? Katsos kun,,kun mies saa parempaa seksiä kuin kotona niin avot, menoksi vaan. Surullista mutta totta =( Siinä ei sit vaimon lojaalisuus tahi lapset paina vaaassa mitään. Ja näitä miehiä on paljon.


      • vammaisia ihmisiä ov
        inkkupinkku-70 kirjoitti:

        Niin,,,oletko myös antanut tarpeeksi seksiä? Katsos kun,,kun mies saa parempaa seksiä kuin kotona niin avot, menoksi vaan. Surullista mutta totta =( Siinä ei sit vaimon lojaalisuus tahi lapset paina vaaassa mitään. Ja näitä miehiä on paljon.

        Tällaiset tapapettäjät eivät kuule seksistä välitä juuri ollenkaan. Ne antaa ymmärtää mutta eivät ymmärrä antaa. Niiden periaate on toiminnassa, että ne otta, vaan ei anna. Ne antaa ympäristölle signaalin, että ovat seksuaalisesti aktiivisia, mutta ne eivät pysty todelliseen seksuaaliseen kanssakäymiseen. Naiset ovat esineitä ja objekteja aivan samalla tavalla kuin kaikki muutkin ihmiset. Sen vuoksi ne ei kykene pitkäaikaisiin sihteisiin koska niiden oma sisin on tyhjä, vajjaksi jäänyt, ja tätä tyhjyyttä peitellään vaihtamalla jatkuvasti kohdetta.
        Tuollaiset ihmiset etsivät sitä jotain kaikista ihmisistä, ei yhdestä. Niiden itsetunto ja oman arvon tunto on niin huono. He eivät koe olevansa tarpeeksi hyviä itse, jolloin he kompensoivat oman puutteensa projisoimalla sen naiseen tai siihen toiseen ihmiseen.


      • pelasta itsesi
        Satutet kirjoitti:

        Kuulostaa niin paljon tilanteelta missä tällä hetkellä olen. Mies petetty ja jätetty ilmeisesti useammankin kerran, on kertonut että on estoja, henkisesti todella etäinen ja tunteista puhuminen erittäin vaikeaa. Silti olen ihan korviani myöten ihastunut ihmiseen ja haluaisin olla hänen kanssaan. Pitääkö tässä vaan tehdä samat ja päättää että ansaitsen enemmän kuin henkisesti tyhjän "parisuhteen" jota ei todellakaan haluta parisuhteeksi kutsua. Itsekkään en tiedä mitä hänelle olen :( tekee pahaa edes kirjoittaa tätä viestiä kun tiedän että pitäisi varmaan itsekin lähteä.

        Satutet-nimimerkille:
        nyt tiedät että et ole hänelle kertakäyttöesinettä kummempi. Koveta mielesi ja kerää kamas mitä pikemmin sen parempi ja lähde hyvän sään aikana.
        Älä tuhlaa sekuntiakaan aikaa ihmiseen koka ei välitä sinusta paskaakaan.
        Merkit on niin selvät, että ei tarvii enää arvuutella.
        Olet pelimiehen pelinappula. Ja anna sen tuta että sinua ei pmpotella eikä hyväksikäytetä. Rakkaudella ja tunteilla ei hänen pelissään ole mitään sijaa, kylmää suunnitelmallista hyväksikäyttöä ja manipulointia. Ole tarkkana ettet sorru manipulointiin. Puheet jätä omaan arvoon, ne on teot kun ratkasee. ja usko omaan arvostelukykkyysi, tuollaiset käyttävät ihmisten rehellisyyttä ja heikkoa arvostelukykyä häikäilemättömästi hyväkseen. Vahvoja ihmisiä tuollaiset ei edes yritä, kun tietävät ettei ne sorru tollasten manipulaatioon. Työstä omia heikkouksisi jotten uudemman kerran sorru samanlaiseen . Tuollaiset miehet ovat tunteettomia hirviöitä, joiden tarkoitus on vain tuhota toinen ihminen. Ne saatta näyttää hyviltä, mutta ovat todella julmia ja saatanallisia ihmisiä, niin pöyristyttäviä, ettei tavikset voi käsittää miten julma voi ihminen olla. Ne osaa peittää tämän toisen puolensa todellla taitavasti. Ja puhun kokemuksesta yhtä tällaista 30 vuotta katsellena.
        Kaiken paljastuttua jäät ihmettelemään, että ei voi olla totta että joku on saatanut olla ja ollut niin pöyristyttävän julma lähimpiään ja kaikkia ihmisiä kohtaan.
        Neuvoni on että pelasta itsesi, sitä kokemusta et tarvitse elämääsi, se ei ole hyväksi kenellekään. Siinä leikissä tämä leikkijä todella saastuttaa sinun sielusi.
        Sen kokemuksen jälkeen olen konkreettisesti todennut, että saatana todella on olemasssa, ja vaikuttaa ihmisessä ja maan päällä, joten kannatta valita joukkonsa.


      • mitä se antaa?
        + +++ kirjoitti:

        Ai tää pomppas tänne. Tekstini oli tarkoitettu niminerkille: aikaa sitä tarvitaan

        Miksi te hyvät ihmiset pelkäätte solmia hyviä suhteita toisiinne. Paha saa palkkansa, hyvä kaiken voittaa. Rakastukaa ja solmikaa hyvä avioliitto tai eläkää sovussa ja nauttikaa hyvistä ysävistänne. Niin ilossa, kuin surussakin. RAKKAUS?


      • RealistiN
        pelasta itsesi kirjoitti:

        Satutet-nimimerkille:
        nyt tiedät että et ole hänelle kertakäyttöesinettä kummempi. Koveta mielesi ja kerää kamas mitä pikemmin sen parempi ja lähde hyvän sään aikana.
        Älä tuhlaa sekuntiakaan aikaa ihmiseen koka ei välitä sinusta paskaakaan.
        Merkit on niin selvät, että ei tarvii enää arvuutella.
        Olet pelimiehen pelinappula. Ja anna sen tuta että sinua ei pmpotella eikä hyväksikäytetä. Rakkaudella ja tunteilla ei hänen pelissään ole mitään sijaa, kylmää suunnitelmallista hyväksikäyttöä ja manipulointia. Ole tarkkana ettet sorru manipulointiin. Puheet jätä omaan arvoon, ne on teot kun ratkasee. ja usko omaan arvostelukykkyysi, tuollaiset käyttävät ihmisten rehellisyyttä ja heikkoa arvostelukykyä häikäilemättömästi hyväkseen. Vahvoja ihmisiä tuollaiset ei edes yritä, kun tietävät ettei ne sorru tollasten manipulaatioon. Työstä omia heikkouksisi jotten uudemman kerran sorru samanlaiseen . Tuollaiset miehet ovat tunteettomia hirviöitä, joiden tarkoitus on vain tuhota toinen ihminen. Ne saatta näyttää hyviltä, mutta ovat todella julmia ja saatanallisia ihmisiä, niin pöyristyttäviä, ettei tavikset voi käsittää miten julma voi ihminen olla. Ne osaa peittää tämän toisen puolensa todellla taitavasti. Ja puhun kokemuksesta yhtä tällaista 30 vuotta katsellena.
        Kaiken paljastuttua jäät ihmettelemään, että ei voi olla totta että joku on saatanut olla ja ollut niin pöyristyttävän julma lähimpiään ja kaikkia ihmisiä kohtaan.
        Neuvoni on että pelasta itsesi, sitä kokemusta et tarvitse elämääsi, se ei ole hyväksi kenellekään. Siinä leikissä tämä leikkijä todella saastuttaa sinun sielusi.
        Sen kokemuksen jälkeen olen konkreettisesti todennut, että saatana todella on olemasssa, ja vaikuttaa ihmisessä ja maan päällä, joten kannatta valita joukkonsa.

        Samaa miettinyt ja valitettavasti kokenut! Ymmärtää en voi. Selviytyä kyllä, pikku hiljaa. Ja eihän niihin temppuihin ja petoksiin, jotka paljastuivat, osannut edes varautua. Ei niitä asioita, mitä hän teki, voi edes kuvitella itselleen sattuvan. Ulospäin näyttelee edelleen normaalia työssäkäyvää miestä. Edes hänen lähisukulaisensa eivät tiedä todellisuutta tapahtumista. Hän on etäännyttänyt itsensä, ja on tehnyt sitä jo vuosia. Olen miettinyt, että oikeasti KUKAAN ei tunne häntä hyvin. Ei hel-ti!

        Ja nyt uusi nainen ja lapset kierroksessa. Taas. Saakohan tuollainen ihminen jotain "kiksejä", kun häneen luotetaan ja häntä rakastetaan? Lasten ihailu yms...Oksettaa jo ajatus. Tälläkin hetkellä juuri perustamassa kolmatta perhettä. Varokaa Oulun seudun naiset.


    • Kipe...

      Tuntuu, ikävä kyllä aika samalta, mitä itse koen ja teen(olen tehnyt toiselle). =( Sitä haluais kovasti toimivan parisuhteen, mut ei vaan pysty. Heti, jos tulee jokin"riita" /erimielisyys, niin heti tulee vaan fiilis et parempi luovuttaa. Todellista taistelutahtoa ei ole ja motiivit on täysin väärät rehelliselle ja molemminpuolin kunnioittavaan suhteeseen puuttuu. =( Toisen läheisyys jollain tavalla tuntuu hyvältä, mut ei siinä mistään rakkaudesta ole kyse. =( Tiedän kyllä et toiselle ei oo reilua olla,mitä on. Mut ei sitä vaan voi mitään ittelleen.
      Näitä täytyis vaan jäädä pohtimaan yksiskseen vielä joksikin vuosiksi(ajaksi),ettei satuttais toisia.

    • Kipe...

      Okei, tää juttu kääntyikin nyt niin,et petetyt miehet on se paha asia ja niiden syytä on kaikki ja niitä tulee myös välttää? Onks olemassa petettyjä naisia? Ja niiden kommentteja? Vai pystyykö petetyt naiset kääntämään tän jutun jotenkin edukseen, olematta vihaisia tai katkeria ja pystyvät eroamaan ilman tunteiden takaiskuja?

      • ElviiraN

        Moikka ja anteeksi, että tää ketju kääntyi näin- mutta tuon saman voi kääntää siten, että ajattelee nuo kokemukset tapahtuneen toiselle sukupuolelle. Ihan samanlaisia "siipirikkoja" löytyy kummastakin sukupuolesta...monta surullista tarinaa. Ite näkisin, että eron jälkeinen aika täytyy antaa itselle ja lapsille.

        On ymmärtääkseni tosi yleistä, että uusi suhde ei kiinnosta, eikä siihen pysty kovinkaan pian repivän eron jälkeen. Itse koen, että minulla ei ole ollut oikeastaan mitään annettavaa uudelle ihmiselle, vaikka läheisyyttä ja seksiäkin kaipaan ajoittain. Mulla on erosta nyt kohta vuosi. Oikeestaan viime viikkoina oon alkanu vasta miettimään, oisko musta johonkin, pystyisinkö luottamaan ja uskomaan uuteen ihmiseen. En oo käyny ees "baanalla".

        Niin hitaasti mulla on mennyt tää toipuminen, ainoastaan lasten kans oon tuntenu "eläväni". Joten tsemppaan ja komppaan sua, itselle pitää selvittää, mitä haluaa ja mitä ei halua uudessa suhteessa. Jos sopiva ihminen sattuu kohdalle siis :) kyllähän jotkut ryntää uuteen suhteeseen ja pakenee yksinoloa. Tuttavapiirissäni on parikin esimerkkiä. Itselleni se ei sovi. Sydämeni ei kestä hetken huuma-suhteita, sen olen kokeillut jo nuorempana. Olen parisuhdeihminen...ja en olisi halunnut erota. Mutta mut jätettiin ja petettiin, eikä muita vaihtoehtoja ollut kuin ero. Kaikkea hyvää sulle ja muille "elämän kolhimille".


      • särkynyt

        suhteen päättymisestä on kohta vuosi, siis päättyi miehen pettämiseen loppujen lopuksi. selitys oli että hänestä olin jo luovuttanut, heittänyt hanskat tiskiin, meidän suhteen. ikävä kyllä hän ei ymmärtänyt että yksin en voinut hänen mörköjään vastaan taistella. yritin hänelle osoittaa että olin oma itseni - yksilö, se ja sellainen jonka hän näki ja koki. en ollut kopio hänen ex:stään joka joku päivä pettää henkisesti ja fyysisesti. en ollut feikki joka piiloittelee asioita itsestään, näyttelee olevansa jotain. nuo epäluulot oli häneen iskostuneet liian syvälle menneisyydessä.

        kyllä olin vihainen. vihainen siitä että hän ei puhunut, kysynyt missä mennään, oletti vain ja ratkaisi sillä vihonviimeisellä tavalla - pettämisellä.

        katkeruus on asia johon en anna itseni vajota. katkeruus hajoittaa ihmisen, liian pitkälle menneenä ei usko enään auringon paisteeseenkaan vaikka sitä suoraan tuijottaa.

        tunteiden takaiskuja? kyllä roppakaupalla: itseluottamus omaan itseensä; siihen että kelpaan tällaisena. luottamus vieraaseen ihmiseen; oli täysin kadoksissa pitkän aikaa. taistelu itsensä kanssa syytökset ja puolustelut; jos olisin tehnyt niin tai noin olisiko lopputulos toisin. epäilys; onko kuitenkaan jossain "hän", mies minulle tarkoitettu. rakkaus: onko sitä vai onko se vain jokin sana jota hehkutetaan. kysy vain mitä tunnetta kaipaat; uskon että löytyy.

        eniten pelkään sitä että jos "hän" tulee vastaan kävelen tässä surussa ohi tai jos en vien tämän päättyneen suhteen möröt nyt minä siihen uuteen suhteeseen, pistän ikäänkuin vahingon pyörimään. niin kauan kuin sitä pelkään, niin kauan tiedän että parempi olla yksin ottamatta riskiä että rikkoo tekemisillään toisen ihmisen.

        pahiten puistattaa ne kommentit mitä välillä näkee: mitä sitä itkemään, uutta peliin vain, juuri näin sillä meitä särkyneitä tänne lisää saadaan.


    • Shark Mac

      Minä enemmänkin mietin, että miksi ihmeessä sinun pitäisi enää hankkia parisuhdetta? Tuo ystäviesi hoputteleminen ja ihmettely on vain sitä, että he uskovat edelleen siihen että "pitää olla parisuhteessa" koska kaikki muutkin ovat. Koitapa kaivella niiltä vähän totuutta esiin niin ennen pitkää seuraavien vuosien aikana sieltäkin paljastuu, etteivät ole onnellisia.

      Ystäväsikin sitä paitsi ovat eronneet ja jatkaneet heti elämäänsä. Mitä se kertoo heistä ja parisuhteista? Mitä se kertoo rakkauden aitoudesta?

      Olet mies parhaassa iässä. Kannattaa vaan keskittyä itseensä ja menestymiseen, että on turvattu eläkepäivät ja voi elää lokoistasti. Ja naiset - niiden kanssa pidetään vain hauskaa mutta kaikki rakkaus ja yhdessäasuminen ja muu hölympöly on syytä unohtaa.

      Ja lapsiin keskittyminenhän on hieno asia. Muista kuitenkin että sinä olet elämäsi tärkein henkilö.

      Olet jo nähnyt sen teatterin. On typerää ajatella, että no empä voittanut lotossa mutta jos keskityn pelkästään lottoamiseen ja laitan siihen kaiken energiani ja rahani niin tulee voitto. Naiset ei miksikään muutu. Ne eivät kehity juurikaan henkisesti sieltä 20-ikävuoden hujakoilta. Vasta 50-vuotiaina, kun huomaavat että arvonsa on laskunsa ja verenvuoto lakkaa, niitä alkaa kiinnostaa, että milläs planeetalla he elävätkään ja onkos tuo olento nimeltä mies ihan oikea tunteva ihminenkin eikä pelkkä resurssienhankkija-androidi.

      Silloin tosin meidän miesten ei tule enää heidän suuntaansa katsoa. He nostelivat perunat keväällä ja me nostelemme syksyllä. Suuntaamme katseemme nuorempiin naisiin. Emmekä enää mene kalaverkkoihin.

      Ei ole mitään ihmistä, joka tekee sinut onnelliseksi.

      "Todellista taistelutahtoa ei ole ja motiivit on täysin väärät rehelliselle ja molemminpuolin kunnioittavaan suhteeseen puuttuu. =( Toisen läheisyys jollain tavalla tuntuu hyvältä, mut ei siinä mistään rakkaudesta ole kyse. =( Tiedän kyllä et toiselle ei oo reilua olla,mitä on. Mut ei sitä vaan voi mitään ittelleen."

      No mutta mitäs huonoa tuossa on? Noinhan se on varsinkin naisten puolelta. Tuntuu hyvältä läheisyys ja etenkin resurssit, joita mies hikihatussa pesään kantaa, mutta sitten kun tulee se mahtimela, joka vie jalat alta, niin 10 vuoden resurssienhankinnalla ja työllä ja rakkaudella ei naiselle ole mitään merkitystä.

      Minusta suhtaudut juuri oikein nyt parisuhteisiin. Tottakai läheisyys "tuntuu hyvältä", koska se on meihin ohjelmoitu biologisesti. Halatessa erittyy mielihyvähormoneja. Ja toisaalta on mukava tutustua useampiin naisiin. Ja miksi ei pitäisi luovuttaa, kun naisesta paljastuu riidanhaluinen ja yleensä neuroottinen raivopää? Nyt tiedät, millainen hän on. Jos et halua jatkaa ja sietää moista niin et siedä. Sehän on viisasta!

      Hulluutta on se, että yrittää samaa asiaa monta kertaa ja odottaa uutta lopputulosta. Kaverisi ovat kuin se ukko, joka hakkaa itseään vasaralla päähän ja kun häneltä kysytään "miksi hakkaat päätäsi vasaralla" hän vastaa "no olen aina tehnyt näin".

      • loogistiikkaa

        Shark macin teorian mukaan, siis nainen ei kehity 20 ikävuoden jälkeen, ja pitää miestä pelkkänä resurssienhankkijana. 50v.:na nainen alkaa kehittyä uudelleen, ja olisi hyvää parisuhdeainesta. Mutta silloin tämä resurssienhankkijamies kostoksi (kostoksi mistä?) hänet hylkää ja vaihtaa nuorempaan.
        Mikä logiikka?
        Sinä 50 v mies otat 20v naisen ja alat sille naiselle uudelleen hankkia niitä resursseja, jota sillä ei vielä nuoruudestaan johtuen ole, ja kenties vielä lasten kera. Se nuori nainenhan kuitenkin haluaa ne resurssit, eikö?
        Tuon logiikan mukaanhan sinä et itse koskaan pääse nauttimaan hankkimistasi resursseista, vaan joudut pakertamaan hamaan hautaan asti, saamatta itse nauttia työsi tuloksista, tai että pääsisit joskus helpommalla. Ainoastaan sen 50v. naisen kanssa eläessä olisit päässyt nauttiman niistä resursseista, eikö?
        Itseäsihän sinä tuossa petät.
        Ja olet sitä paitsi niin vanhakin jo aloittaessasi alusta, että nuori nainen hankituttaa sinulla resurssit ja muutaman vuoden kuluttua alkaa ajatella, että ton sairaan eturauhasvaivoista ja väsymyksestä kärsivän tuiskivan, kireän, impotentin kurttuisen, ylipainoisen, köppänän kanssako minun pitää nuori elämäni tuhlata, tekee johtopäätökset ja ottaa ja lähtee ja vaihtaa sinut nuorempaan ja vie erossa ne resurssit mukanaan ja nauttii uudessa suhteessa uuden nuoremman miehen kanssa sinun tekemistäsi resursseista.
        Katsos, kun nainen ei kehity iän myötä, niin logiikka pysyy samana, eikö?
        Ja sitäpaitsi sinä olet niin vanhakin jo, ettet elinaikanasi sen uuden naisen kehittymistä pääse näkemäänkään, kuolet sitä ennen, joten et saa itsellesi mitään siitä nuoremmastakaan naisesta.
        Ja niin sinä jäät yksin vanhuudenvaivoinesi ja katkeroidut elämääsi ja koet että kaikki on sinut pettäneet, vaikka kaikkesi annoit. Vanhastakaan ei nyt varaa parempaa, kun sekin on kehittynyt eteenpäin, eikä enää haluakaan alkaa raihnaiselle miehenruppanalle omaishoitajaksi, vaan haluaa elää itsellistä elämää.
        Lapsetkaan eivät välitä kun niillä on omat elämät tai välit on mennet erossa entiseen perheeseen. Kavereitakkaan ei ole kun nuoren vaimon kaverit oli sulle liian nuoria eivätkä ottaneet sinua porukoihin.(Vaimokin vieraantui sen vuoksi, kun ei ilennyt kuljettaa vanhaa vaaria käsipuolessa. Kaverit olis nauraneet.)
        Loogista touhua, etten sanoisi!
        Kaikesta tästä minä ainakin tulen siihen johtopäätökseen, että naisen logiikka on kuitenkin parempi kuin miehen, kun se haluaa säilyttää sen parisuhteen eikä erota siitä nuoruuden liitosta ihan noin niinkun miehenkin kannalta katsoen. mot.
        Mutta ei voi mitään, jos jotkut eivät ymmärrä omaa etuaan, vaan toimivat jopa sitä vastaan. Olisko sen henkisen kasvun paikka miehellä vihdoin siksi aikuiseksi mieheksi.


      • vanahenetsitäsinnää

        Nekös satunnaiset panot ne sitten ravvaa siellä vanhainkodissa sinua kahtomassa?
        Nuoret naiset ei sinnuu käppänää ennää huoli ja niin suatkii kuolla ihan itekseen.
        Entinen eukkokii on niin käärmeissään ettei tule edes hautajaisiis ja kakarat kans.


      • ei kehity ei millään
        vanahenetsitäsinnää kirjoitti:

        Nekös satunnaiset panot ne sitten ravvaa siellä vanhainkodissa sinua kahtomassa?
        Nuoret naiset ei sinnuu käppänää ennää huoli ja niin suatkii kuolla ihan itekseen.
        Entinen eukkokii on niin käärmeissään ettei tule edes hautajaisiis ja kakarat kans.

        Vanha äitini sanoi aikoinaan että, sovassa voipi suomen mies pärjätä, mutta kotrintamalla ei. Paikkansa pitää.


      • nohaloo
        vanahenetsitäsinnää kirjoitti:

        Nekös satunnaiset panot ne sitten ravvaa siellä vanhainkodissa sinua kahtomassa?
        Nuoret naiset ei sinnuu käppänää ennää huoli ja niin suatkii kuolla ihan itekseen.
        Entinen eukkokii on niin käärmeissään ettei tule edes hautajaisiis ja kakarat kans.

        Kyllä naisia riittää niin kauan kuin rahaa riittää. Ja sitten kun olet kuollut (saati eläessäsi!), miksi sinua kiinnostaisi tuleeko kukaan hautajaisiisi.


      • niinpä niin
        nohaloo kirjoitti:

        Kyllä naisia riittää niin kauan kuin rahaa riittää. Ja sitten kun olet kuollut (saati eläessäsi!), miksi sinua kiinnostaisi tuleeko kukaan hautajaisiisi.

        nohalloo...Niin, mutta jos valitsee tietyn elämäntyylin itselleen, niin siinä ei ole mitään pahaa niin kauan kun sen tekee toisia ihmisiä kohtaan rehellisesti, ja kunnioittaen toisen oikeuksia ja kertoo sen millä aivoituksilla on tekemisissä toisen kanssa. Silloin ei satuta tahallaan toista, toisia ihmisiä. Siinä se juju.
        Usein tällaiset tuppaa olemaan vaan epärehellisiä ja valehtelevat ja käyttävät toista hyväkseen.
        Pitää pysyä sitten siellä maksullisella puolella eikä antaa ymmärtää jotain muuta sellaiselle ihmiselle joka on hakemassa sitä vakavampaa suhdetta. Se on rehellistä kaupankäyntiä molemmin puolin. Eikä siinä mitään pahaa.
        Mutta jos sitten valheellisesti elää parisuhteessa, se on paha petos sitä toista osapuolta kohtaan, jos sen tekee salassa. Eri asia on tietysti, jos asiasta on sovittu etukäteen, jolloin toisella osapuolella on samat oikeudet toimia omien arvojensa ja moraalinsa mukaan. Silloin ei riistä toista ihmistä, silloin antaa myös toiselle rehellisesti vapauden valita. Silloinhan ei petä toista vaan toimii rehellisesti.
        Moraalin ja omantunnon kysymyksiähän nämä ovat.
        Olen samaa mieltä että vainajalle on se ja sama kuka siellä haudalla on vai onko kukaan.


      • sopuisaliitto.
        ei kehity ei millään kirjoitti:

        Vanha äitini sanoi aikoinaan että, sovassa voipi suomen mies pärjätä, mutta kotrintamalla ei. Paikkansa pitää.

        Parempi erota, kuin aina tapella avioliitossa, sopu sijaa antaa . rakkaus rauhoittaa. Eläkää sovussa mieluummin, kuin huonossa avioliitossa, lapsetkin kehittyy paremmin, kun on monta atsapainoista aikuista kasvattamassa ja antamassa turvaa yms. tervettä mielihyvää, kestää sitä hapannaamoja päivästä toiseen pällätä. Olkaa ihmisiksi ja kehittykää. Rakastakaa, älkää palvoko materiaalia, vaan ihminen.


      • Anteeksi nöyrästi?
        sopuisaliitto. kirjoitti:

        Parempi erota, kuin aina tapella avioliitossa, sopu sijaa antaa . rakkaus rauhoittaa. Eläkää sovussa mieluummin, kuin huonossa avioliitossa, lapsetkin kehittyy paremmin, kun on monta atsapainoista aikuista kasvattamassa ja antamassa turvaa yms. tervettä mielihyvää, kestää sitä hapannaamoja päivästä toiseen pällätä. Olkaa ihmisiksi ja kehittykää. Rakastakaa, älkää palvoko materiaalia, vaan ihminen.

        Huom! TASAPAINOISTA, mielenterveys kohillaan. Siinä kelpo sivistys.


      • meneitseesi!
        niinpä niin kirjoitti:

        nohalloo...Niin, mutta jos valitsee tietyn elämäntyylin itselleen, niin siinä ei ole mitään pahaa niin kauan kun sen tekee toisia ihmisiä kohtaan rehellisesti, ja kunnioittaen toisen oikeuksia ja kertoo sen millä aivoituksilla on tekemisissä toisen kanssa. Silloin ei satuta tahallaan toista, toisia ihmisiä. Siinä se juju.
        Usein tällaiset tuppaa olemaan vaan epärehellisiä ja valehtelevat ja käyttävät toista hyväkseen.
        Pitää pysyä sitten siellä maksullisella puolella eikä antaa ymmärtää jotain muuta sellaiselle ihmiselle joka on hakemassa sitä vakavampaa suhdetta. Se on rehellistä kaupankäyntiä molemmin puolin. Eikä siinä mitään pahaa.
        Mutta jos sitten valheellisesti elää parisuhteessa, se on paha petos sitä toista osapuolta kohtaan, jos sen tekee salassa. Eri asia on tietysti, jos asiasta on sovittu etukäteen, jolloin toisella osapuolella on samat oikeudet toimia omien arvojensa ja moraalinsa mukaan. Silloin ei riistä toista ihmistä, silloin antaa myös toiselle rehellisesti vapauden valita. Silloinhan ei petä toista vaan toimii rehellisesti.
        Moraalin ja omantunnon kysymyksiähän nämä ovat.
        Olen samaa mieltä että vainajalle on se ja sama kuka siellä haudalla on vai onko kukaan.

        Mitävittua kenellekään kuuluu toisten elämänvalinnat, jos sulla on käynyt hyvä säkä aviopuolison valinnassa, pidä se. Et voi tietää toisten avioliittovaikeuksia, joten ole hiljaa ja pysy vaiti. Pidä huoli omasta liitostasi ja loista siellä onnellisena, entä ,jos omalle kohdalle sattuu jotain tuollaista. Miten sitten suu pannaan. Juoruakka!


    • SiniPiia

      Mielenkiintoinen ajattelutapa ja nähkökulma sulla Shark Mac. Itse olen muutamasta asiasta kyllä samaa mieltä, lapsiin ja itseensä keskittyminen on tärkeää. Samoin se, ettei ole toista ihmistä, joka tekee sinut onnelliseksi. Uusioperheen perustamiseen, joissa kummallakin on lapsia aiemmasta suhteesta pitäisi olla lakiin kirjattu sääntö, että ei saa muuttaa yhteen, ennen kuin on seurusteltu aikuisten kesken tietty aika ja sovittu yhteiset perhesäännöt ja paljon muutakin...sen verran säätöä vaatii, ettei oo ihan yksinkertainen kuvio :) noo huumoria vähän peliin, mutta oikeasti toinen puoli totta.

      Mikä ihmeen kiire on muuttaa yhteen? Mihin on hävinnyt tutustuminen toiseen ja seurustelu...ja yhteenmuutto sitten, kun lapset isoja, jos vielä yhteinen sävel on olemassa parilla. Jokainen taaplaa tavallaan ja vaikka sitten hakkaa itseään vasaralla päähän, kuten sanoit.

    • ....................

      Luulen, että miesten on vaikeampi päästä eroista yli kuin naisten koska miehillä ei oiken ole ketään kenen kanssa puhua ja puida näitä asioista. Naisilla on lauma akkakaverita joiden kanssa asioita voi puhua hyvinkin syvällisesti ja se helpottaa eron ylipääsemissä. Tosin jos on ollut paljon tunteita niin ei se ero naisellekaan välttämättä helppo ole. Itselläni meni kokonaisuudessaan yli 6 vuotta päästä yhdestä nuoruuden ajan rakastetusta yli. Rakastin niin paljon. Erosta sinänsä pääsin nopeammin yli kuin mies...siis sain asiat vaan eteenpäin nopeammin kuin hän, mutta varsinainen ylitsepääseminen on ollut vuosien prosessi sillä rakastin niin paljon. Koska en enää uskonut ja luottanut rakkauteen menin naimisiin ja nyt ollaan ns. kaveriliitossa kun luultiin, että tällainen ns. kaveruuteen perustuva liitto voisi toimia. Älä tee sitä virhettä vaan anna itsellesi aikaa niin paljon kuin on tarpeen. Puhu jollekkin, vaikka amatti auttajalle.

    • ggg1

      Surkeeta luettavaa. Oletko kirjoittaja kenties mies vai nainen?

    • Täällä mies kanssa huonossa hapessa. Vaimoni ilmoitti haluavansa minun muuttavan pois kodista ja katselleensa kämppiä jo. yhteistä taivalta 17 vuotta ja kolme lasta ja yhteiset velat (niin talosta ja autoista).

      No hommasin kyllä itse asunnon ja muutama viikko on oltu kämpässä. Kaikki on joutunut itse hankkimaan. Asumuseroon on syy hänen mielestään, että on puhuttu, mutta mikään ei ole muuttunut. Hän ei jaksa keskustella. Minä haluaisin, mutta ei.

      Nyt vaimoni tekee järjettömiä päätöksiä, jotka vievät rahaa ja yhteistä omaisuutta. Kun tästä ilmoitan, ettei tällaista saa lakipykälien mukaan tehdä, niin vastaukseksi tulee "minähän niitä on maksanut". Eli kaikki tehdään nyt miten hän haluaa. Ei kuunnella minua eikä muitakaan.

      Tekstiviestillä tuli avioeroviesti viime yönä. Paperitkin hän on kuulemma tehnyt valmiiksi. Menen yhdessä ne jättämään. Pahalta tuntuu. Erittäin.

      Kuulemma miettinyt eroa jo pidemmän aikaa. No olisi pitänyt se huomata. Tunteetonta toimintaa, ei kyllä aina. Mutta erittäin estynyt ihminen. Koskettaminen, halaaminen vaikeaa. Halaus pitäisi kuulemma pyytää, jos sellaista haluaa. Seksiäkin suhteessa on, jos teen aloitteita. Mutta seksissä minä olen antaja ja hän saaja. Minun koskettaminen on kuulemma mahdotonta. Ei pysty koskettamaan. Eikä pysty muuttamaan käyttäytymistä.

      Olen miettinyt, että henkinen väkivalta (käskytys, moittiminen) kyllä onnistuu häneltä. Joten olen vuosien varrella lähtenyt vastarintaan, joka on tuonut lisää "kismaa" suhteeseen. Sekä tuonut minulle tyytymättömyyttä, joka näkyy käyttäytymisessä.

      Olen kuulemma "hyvä mies", jolle hän ei riitä. Kyllä ja ei. Haluisin enemmän, mutta sitä en saa, kun hän ei halua yrittää. Nyt avioeroa vireille.

      Onko tästä enää tietä takaisin? Voinko palata? Kannattaako palata? Näitä kysymyksiä kysynkin itseltäni. Missä menee se raja, jonka yli mennessä en voi palata? Appivanhempani eivät anna mitään tukea, onneksi omat vanhempani ovat takanani. Psykologilla käyn, mutta useammin (tiheämmin) haluaisin käydä. Siinä olette oikeassa, miehillä ei ole hirveästi sellaista tukiverkostoa, jollaista naisilla on. Kiitos ja anteeksi vuodatus.

      • ei_koirallekaan

        Nyt olet löytänyt tien ulos, tai se on sinulle näytetty. Näen, että ei ole mitään syytä palata. Toivottavasti opit viimeistään nyt, mitkä ovat omat rajasi, ja mitä vähintään hyvältä parisuhteelta on lupa odottaa.
        Parempaa odotettavissa kun pyristelet vanhasta tervasta ja liisteristä kuiville.


    • Kysyin: Rakastaako hän minua ja vastauksena en enää, joskus on rakastanut. Lyönti palleaan oikein kovaa. Tunne vieläkin mahassa. Kysyin myös haluaako hän tavata muita ja vastaus oli kyllä. Toinen lyönti palleaan. Se eniten hermostuttaa on se, että paperit hän oli tehnyt jo valmiiksi ja oli jättämässä niitä selkäni takana.

      Tunne siitä, että on toinen mies jo plakkarissa voimistuu. Kirjoja lukeneena, jotka käsittelee erotaukoja, sanotaan aika selkeästi, että kolmas pyörä näinä hetkinä on erittäin huono. Jos haluaa todella palata yhteen ja yhteiseen avioliittoon, ne eivät kuulu asiaan. Vaikka vaimoni vanhemmat niin ovatkin tehneet. Ja vielä nähneet sen hyvänä ja ohjaavat vaimoani siihen. Jos vaimoni ei pysty minulle lastensa isälle ja aviomiehelle näyttää ja olla hellä, miten toinen mies sen asian voi muuttaa?

      Ajatukset pyörivät kehää ja minun rakkauteni häntä kohtaan ei ole ainakaan vähentynyt. Rakastan ja vihaan samaan aikaan. Miten toinen voi olla niin kylmä ja analyyttinen ja laskelmoiva? Jos ei rakasta, eikä näe minua minkään arvoisena, niin silloin ehkä. Silloin minun on otettava itseäni niskasta kiinni ja sanottava itselleni, että hän ei ole minun arvoiseni eikä ansaitse kyyneleitäni.

      • Paljon haleja sulle

        Vaimosi täyttää kaikki tunnusmerkit peruspettäjästä. Toinen mies on varmasti olemassa, vaimosi kuvittelee olevansa tähän rakastunut ja sinä tulet saamaan häneltä kylmää, tunteetonta kyytiä. Todella ala-arvoinen on keskellä yötä tullut eroviesti, se kertoo missä naisen aivot on. Eroa hän on miettinyt yhtä kauan kun tämä mies on kuvioissa ollut.

        Siirry uskottomuuspalstalle lukemaan, jos haluat tietoosi miten käräyttää (aktiivisesti vakoillen). Jos et halua selvittää uskottomuutta, ei tarvitse.

        Älä muuta pois omasta kodistasi, vaimosi kohtelee sinua alhaisella tavalla, muuttakoon itse ulos jos erota tahtoo. Ala pitämään puoliasi, eroasioissa, jotta erossa omat etusi tulevat varmasti hoidettua. Mitään ylimääräistä ei tuollaiselle vaimolle kannata jättää eikä hän ole ansainnut hyvää kohteluasi erossakaan, ole asiallinen mutta jämäkkä tästä lähtien.

        Myötätuntoa, haleja ja jaksamisia täältä! Päivä kerrallaan, suomalaisen miehen sisulla eteenpäin. Avaudu asiassasi jollekin luottokaverillesi, että saat tukea itsellesi.


    • Velvolsuus

      Perhe pitää aina olla yhteensä. Aina lapsi kärsi avioerosta

      • Heipsan.
        Valoa ainakin omassa päässä. Fisherin kirjaa lukenut. Monta asiaa jotka kolahtivat itseeni ja toiseen. Eli ulkoista kapinaa vaimollani. Minä olen myös kapinavaiheessa, joka monikertaistaa asioiden vaikeudet. Eli työtä itseni kanssa ja aikaa, sekä halua toimia parisuhteen eteen. En ole mikään puhtoinen pulmunen siis ollut itsekkään. Kaikkia virheitä löytyy itsessänikin, joten syyttäminen oli ehkä yksi asia, joka aiheutti asioita parisuhteessa. Oman itsensä löytäminen ja ongelmakohtien läpikäyminen ja muuttaminen nyt minulla edessä. Toivottavasti vaimoni haluaa ja kykenee ymmärtämään oman käytöksensä ja syyt ja seuraukset. Eli aurinko paistaa, jonkin verran.


      • RaitapehmisN
        majo78 kirjoitti:

        Heipsan.
        Valoa ainakin omassa päässä. Fisherin kirjaa lukenut. Monta asiaa jotka kolahtivat itseeni ja toiseen. Eli ulkoista kapinaa vaimollani. Minä olen myös kapinavaiheessa, joka monikertaistaa asioiden vaikeudet. Eli työtä itseni kanssa ja aikaa, sekä halua toimia parisuhteen eteen. En ole mikään puhtoinen pulmunen siis ollut itsekkään. Kaikkia virheitä löytyy itsessänikin, joten syyttäminen oli ehkä yksi asia, joka aiheutti asioita parisuhteessa. Oman itsensä löytäminen ja ongelmakohtien läpikäyminen ja muuttaminen nyt minulla edessä. Toivottavasti vaimoni haluaa ja kykenee ymmärtämään oman käytöksensä ja syyt ja seuraukset. Eli aurinko paistaa, jonkin verran.

        Muista majo78:

        Parisuhteeseen kuuluu kaksi osapuolta. Yksin et voi olla parisuhteessa. Sinulla on oma ihmisarvosi. Mulla se unohtu, kun rakastin ja halusin niin kovasti selvittää ongelmia, sekä yksin että yhdessä, jotta saisimme suhteemme toimimaan. Päätin, että tämä katotaan nyt oikeasti ihan loppuun asti, ettei tarvi jossitella sitten jälkikäteen, että erosimme liian helposti. Tuloksena oli oma romahtaminen, kun annoin liikaa itsestäni, ja toinen ei halunnutkaan. Ja siitä toipuminen on vieläkin kesken..vuosi erosta mennyt.


      • RaitapehmisN kirjoitti:

        Muista majo78:

        Parisuhteeseen kuuluu kaksi osapuolta. Yksin et voi olla parisuhteessa. Sinulla on oma ihmisarvosi. Mulla se unohtu, kun rakastin ja halusin niin kovasti selvittää ongelmia, sekä yksin että yhdessä, jotta saisimme suhteemme toimimaan. Päätin, että tämä katotaan nyt oikeasti ihan loppuun asti, ettei tarvi jossitella sitten jälkikäteen, että erosimme liian helposti. Tuloksena oli oma romahtaminen, kun annoin liikaa itsestäni, ja toinen ei halunnutkaan. Ja siitä toipuminen on vieläkin kesken..vuosi erosta mennyt.

        Kiitos. Yritän muistaa. Käyn omia ajatuksia läpi ja työstän niitä. Tottakai toisella on oltava myös halu. Olenkin sanonut myös hänelle, että hänenkin on oltava valmis toimimaan itsensä kanssa. Siitä ei ole tullut mitään vastausta ja halua siihen. Parisuhteessa on kaksi. Myös hän on hieman hukassa ja etsii itseään, sekä on omat ongelmat. Tietysti hänen pitää käydä ne läpi. Ulkoinen kapina, kun päättyy, täytyy käydä se sisäinen kapina läpi, jota minä nyt käyn. Haluan kuitenkin pitää itseni positiivisena, koska olen ennen olut sellainen. Nyt vaan olen taas löytämässä sitä vanhaa itseään. Kaikki paska mitä sisällä on ollut tulee läpikäytyä ja omien virheet sekä käyttäytymismallit tulee esiin. Siis tulen vahvemmaksi itsekseni. Putsaan niin sanotusti pöydän. Jos liitosta ei tule enää mitään, olen vahvempi sen ottamaan vastaan.


      • Palasina
        RaitapehmisN kirjoitti:

        Muista majo78:

        Parisuhteeseen kuuluu kaksi osapuolta. Yksin et voi olla parisuhteessa. Sinulla on oma ihmisarvosi. Mulla se unohtu, kun rakastin ja halusin niin kovasti selvittää ongelmia, sekä yksin että yhdessä, jotta saisimme suhteemme toimimaan. Päätin, että tämä katotaan nyt oikeasti ihan loppuun asti, ettei tarvi jossitella sitten jälkikäteen, että erosimme liian helposti. Tuloksena oli oma romahtaminen, kun annoin liikaa itsestäni, ja toinen ei halunnutkaan. Ja siitä toipuminen on vieläkin kesken..vuosi erosta mennyt.

        Täysin samassa tilanteessa. 10 vuotta annoin anteeksi nöyryyttämistä, henkistä väkivaltaa, satunnaisia "kiinnipitämisiä", "riepottelemista", manipuloimista, läheisteni haukkumisia. Olin valmis antamaan anteeksi monta vuotta kestäneen salailun raha-asioissa ja sen, että toisen virheen takia en ehkä ikinä voisi toteuttaa haaveitani. Olin valmis elämään kädestä suuhun ja elättämään perheemme suurilta osin yksin. Jouduin kerjäämään läheisyyttä, en saanut miestäni viereeni nukkumaan vuoteen. En saanut suudella suulle moneen vuoteen, en kysyä kuulumisia. En toivottaa hyvää työpäivää. Loppujen lopuksi en edes puhua. Hoidin lapset ja kodin. Mies alkoi yrittämään, mutta inhimillisen suhteen saaminen olisi vienyt monta vuotta. Tai en olisi saanut sitä ikinä. En ollut valmis enää odottamaan, koska huomasin kadottaneeni itseni. Lähdin lasten kanssa viimeisen kerran... miehen pyynnöstä. Ja lähtöni jälkeen sain kuulla vieneeni lapset häneltä.

        Tästä toipuminen kestää. On löydettävä itsensä uudelleen.

        Silti jaksan kannustaa häntä hyvään isyyteen, maksan hänen asumisesta, maksan päivähoitomaksut, en vaadi elatusapua.. en mitään. Enkä saa hakea ex-asunnostamme edes lapsille vaatteita omalla avaimella (mihin maksan yli puolet asumisesta) ilman hänen puoleltaan tulevaa agressiivisuutta.


    • No niin. Paljastuihin se. Näin puhelimessa kuvan vaimoni suutelemassa toista miestä. Taitaa olla niskalaukaus meidän suhteelle. Nyt itseäni korjaamaan ja unohtamaan tuollainen. 17 vuotta kankkulan kaivoon. Nyt voisi jopa sanoa "karma is a bitch!".

    • tiedä häntä sitten

      Pahalta se nyt tuntuu, itsekkin olin shokissa monta päivää kun paljastui, että puolisolla oli pitkä salasuhde.

      Mutta, kaikille tulee elämässä vastoinkäymisiä ja nyt kun olen selvinnyt erosta, en kylläkään toivo pahaa ex.lle. kuten heti eron aikaan.

      Eli keneenkään ihmiseen en enää ripustaudu ja uskon, että vapaus on kaiken a&o lopulta, jopa ymmärrän ex.ni ja olen miettinyt, mikä häntä niin ahdisti meidän suhteessa, että haki toisen.
      Olin itse hyvin riippuvainen puolisostani ja palvelin kaikessa myös uskoin häntä kaikessa,jospa hän ei siitä pitänytkään enää.

    • No tänään terapeutin luona käytiin yhdessä. Ihan lapsen takia. Aika käytettiin parisuhteen asioihin. Vaimonikin hieman aukesi miettimään omia juttujaan. Ja jatkaa syksyllä terapeutin kanssa. Päästiin muutenkin keskustelemaan asioista ja minun tunteista ja haluista sekä työstämästäni asioista. Eli jopa yllättävän hyvin meni.
      Tottakai kaihertaa vaimoni välinpitämättömyys ja muiden miesten kanssa jatkuva tekstiviestittely. Kuulemma ei tuo hänelle mitään tunnon tuskia. Saa ihailua ja itsetunnon kohotusta. Sattuu, mutta ymmärrän. Sain jopa ehkä aloittamaan fisherin kirjan luettavaksi. Toivottavasti löytöö sieltä itseään ja rupeaa työstämään omia juttujaan.
      Eli lyhyesti virsi kaunis: Sattuu, mutta toiveikas olo. Tästä jatketaan. Keep you posted.

    • tiedä häntä sitten

      pidän peukkuja ja todellakin itse ymmärsin vasta eron jälkeen,ei pettäminen minusta vaan ole johtunut,vaan se on pettäjän oma kriisi,hän ei näe muuta keinoa,jälkiviisas on nyt hyvä olla ja totean,vaikka pettäminen loukkaa, ei sen takia tarvii erota aina..

    • Särkynyt Enkeli

      Ihanaa kuulla kun muilla on samanlaisia ajatuksia. Omasta erosta vähän reilu vuosi. Mies oli todella kylmä löydettyään uuden naisen, joka myös silloin oli itse naimisissa tahollaan. Nyt heille on jo syntynyt yhteinen lapsikin. Meilläkin mies selvästi pakeni parisuhteen ongelmia uuteen suhteeseen.

      Itse suosittelen kaikille erosta toipuville eroseminaarin käymistä. Sieltä saa ryhmästä vertaistukea ja huomaa ettei ole yksin. Vaikka erosta olisikin jo pidempi aika kannattaa mennä ryhmään käymään se kaikki vielä kerran läpi. Minua auttoi se ryhmä todella paljon.

      Nyt yritän keskittyä siihen etten vajoaisi katkeruuteen. Tuntuu siltä, että exäni uusi puoliso saa kaiken läpi. Sellaiset asiat, joita minä olisin halunnut, mutta olivat exälleni täysin mahdottomia ajatellakaan. uusi puoliso saa nyt sen kaiken.

      Minut rikkoi pahiten se, kuinka minulle kerrottiin, että kaikki toimii niin paljon paremmin uuden naisen kanssa. No, voihan se olla niinkin tai sitten kyse on alkuhuumasta. Alkuun minunkin kanssani kuulemma kaikki toimi, kunnes me kuulemma muutuimme. Itse koen muuttuneeni ihmisenä vasta nyt eron myötä. Olen oppinut vetämään rajat myös muiden ihmissuhteideni kanssa, en siedä enää mitä tahansa käytöstä kohtaani. Edes vanhemmiltani.

      Tästä kaikesta kokemastani oppineena en enää lähde toisen pyöritettäväksi samalla tavalla kuin ennen. Toisaalta, enää en voi menettää ydinperhettäkään, sen jo menetin ja sen voi menettää vain kerran. Se tuntui olevan se tärkein asia elämässäni. Nyt yritän keskittyä siihen ettei lapseni kärsi enää enempää. Se onkin vaikea paikka.

    • Itselläni rauha. Vaimoni tosissaan oli sen miehen kanssa päivä eropapereiden jätön jälkeen. Ainakin selvisi asioiden oikea puoli. Ei tarvii miettiä. Kuulemma 2 vuotta miettinyt asioita ja nyt sitten tekee mitä haluaa. Hoidan oman osuuteni lasten kanssa ja hoidan itseäni. Niin pään sisällä kuin fyysisesti. Pidän myös täysinäisen viestintätauon vaimoni kanssa elokuun loppuun asti. Mietin ja pohdin. Teen päätöksiä ja pysyn niiden takana. Itse myös näen vaimoni käytöksen tuskana ja omana kriisinä. Jos fisherin kirjaa lukeneena ulkoinen kriisi, jossa ketään ei kuunnella ja tehdään kaikki itselleen ja vaan itseään varten. Vaimoni on aina ollut empatiakyvyltään hieman vaillinainen. Sen takia ei myöskään näe mitään väärää, eikä pysty miettimään asioita muiden kannalta. Minä en ota siitä nyt mitään tuskaa itselleen, vaikka käytös osuukin suoraan minuun. Tunteet kyllä kuoli, katsotaan tuleeko ikinä takaisin. En oikein usko.

      • SärkynytEnkeli

        Kuulostaa tutulta, kuten myös tuolla aikaisemmin monien kirjoittamat jutut. Erityisesti se ihmettely kuinka ex voi olla onnellinen rikottuaan perheensä. Mietiskelin ihan samaa ja luulisin sen liittyvän juurikin tuohon empatiakyvyn puutteeseen. Exäni ilmoitti haikailevansa vielä jopa minua edeltäneen 8 vuoden mittaisen suhteensa perään.... Eli onnea vaan siihen uuteen yritykseen, jossa on nyt se vauvaperhearki täysillä päällä.

        Minua auttoi parhaiten juuri se mahdollisimman vähiin jäävä yhteydenpito exään. Hän käy vain hakemassa ja tuomassa lapsen, harvemmin edes näen häntä silloin. Lapselle pakataan tavarat mukaan ja kassi on aina sen verran pieni, että hän haluaa sen itse kantaa.

        Tunteet exää kohtaan kuolevat pikkuhiljaa mutta älä ylläty jos mielestäsi pitkänkin ajan kuluttua tunnet vielä voimakkaastikin positiivista, jopa rakkautta, häntä kohtaan. Minä hajotin itseni todella pahasti kun yritin ja yritin, oli vaikea päätös luopua siitä yrittämisestä. Yksin ei kukaan voi parisuhdetta hoitaa tai muuttaa. Kun aikaa kuluu näet tapahtumat toiselta kantilta ja huomaat monia juttuja. Tai oikeastaan ymmärrät ne eri tavalla. Epätoivon vallassa syyttää helposti vain itseään ja jää se toisen osapuolen osuus näkemättä.

        Fisherin kirja on hyvä, ne eroseminaaritkin ovat sen pohjalta. Suosittelen sellaisen käymään jos asuinpaikkakunnallasi sellaisia järjestetään. Ovat sen rahallisen panostuksen arvoisia. Tsemppiä ja rauhaa elämääsi. Muista, että jokaisen kuopan jälkeen alkaa kuitenkin se uusi nousu ja vähitellen ne aallonpohjat madaltuvat ja aallokko laantuu, aina ei putoa ihan niin syviin vesiin kuin alussa.

        Ja hoida pääsi kuntoon, uusi suhde, sitten kun sen aika on, rasittuu todella paljon jos vanhat jutut pyörivät päässä. Pyörivät ne kumminkin, mutta olisi hyvä erottaa siinä uudessa suhteessa mistä se pahaolo kumpuaa, jostain menneestä vai siitä uudesta. Sitä vierellä olevaa kun on niin helppo syyttää kaikesta ja peiliin on niin vaikea kurkata.


    • Ehkäpä

      Itse olen miehenä aivan samanlaisessa tilanteessa kuin viestiketjun aloittaja. Kohta 2 vuotta takana erosta ja mietin samaa, että voiko erosta selvitä? Exä pääsi erostamme yli nopeasti ja on ollut uusissa naimisissa jo vuoden. Itse en yksinkertaisesti ole halunnut "laastareita" vaikka niitäkin olisi ollut tarjolla. Ajattelin alunperin, että on saatava omat palikat kuntoon ennenkuin uuteen suhteeseen haluan ryhtyä ja sen ajatuksen mukaan olen elänyt. Mutta on tämä yksin eläminen välillä todella kurjaa. Exää en ole kaivannut yhtään, sen verran vaikeaa meillä oli pitkään. Pahinta on ollut normaalin perhe-elämän muuttuminen yksinäisyydeksi vaikka olen lapsien kanssa tekemissä paljon. Onneksi lapset on lähes aikuisia ja ovat hyvin selvinneet tilanteesta. Usein nukkumaan käydessä mietin ja sanon itselleni ääneenkin, että tässä elämässä ei ole mitään järkeä. Mistä helvetistä löytäisin sen punaisen längan jota vetää. 25 vuotta avioliittoa vei kaverit ja muut tuttavuudet eikä uusien kaverien saaminen ole helppoa. Kai tästä vielä selvitään joskus, mutta kun katsoo naapurin yksinhuoltajaäidin yli viisivuotista taivallusta saman asian kanssa, miettii päästäänkö tästä koskaan yli.

      • Sulle "Ehkäpä" mitä jos naapurin "täti" onkin sulle "the hän" onko täysin poissuljettu?


    • ElviiraTaas:)

      Tää on hyvä viestiketju, tuttuja tuntemuksia paljon täälläkin. En oo saanu "suhde-elämääni" vieläkään käynnistymään, on niin paljon työstettävää vielä. Eli liikaa niitä entisen suhteen mörköjä, joita en halua viedä seuraavaan (ehkä mahdolliseen) suhteeseen. Täysin kylmällä tavalla jätetyksi tuleminen ja ent.mieheni suhteen paljastuminen romahduttivat aika lailla kaiken, mihin olin parisuhteessamme uskonut. Mutta pientä virkistymistä on omassa elämässäni tapahtunut. Lasten kanssa onneksi asiat hyvin, samoin oma jaksamiseni on parempi. Eli ensimmäinen vuosi erosta nyt ohi, toinen alkaa. Mutta on tämä hidasta ja vellovaa ajoittain vieläkin, tämä eteenpäin meneminen. Liikunta ja ystävät auttavat, samoin pieni reissaaminen omalla vapaa-ajalla. Eroryhmää suosittelen kans. Jospa tämä toinen vuosi erosta saisi vihan tunteeni exää kohtaan haalenemaan...ja vihahan johtuu valitettavasti siitä, että minulla on vieläkin tunteita entistä miestäni kohtaan. Elämän kokoinen kriisi, ehkä pahin ohi?

    • itelles aikaa

      Toivottavasti sinulla, ap, on harrastuksia ja muutakin elämässäsi kuin lapset. Olet jäänyt nyt johonkin välitilaan ja siksi takertunut lapsiisi. Se ei ole hyväksi sinulle.
      Lapset OVAT tärkeitä, mutta aikuisella täytyy olla myös muuta elämää. Uusi suhde tulee kun on tullakseen, sen aika ei liene vielä. Mene kuitenkin ihmisten joukkoon ja tee itsellesi mieluisia asioita.

    • pai pai

      Pettureiden paikka on saunan takana noin kuvaannollisesti.

      On se sen´verran typerää ja jumalatonta touhua. ettäkö huolisin jonkun exänexän omaan reviiriini !!!??

      Haah ennen kävelyttäisin lehmän olohuoneeseeni.

    • Läpi käynyt

      Itsellä tulee noin 3 vuotta erosta ja nyt tuntuu oikeasti että helpottaa! Takana on pitkä avioliitto ja melkein aikuiset lapset. Välillä on ollut todella hankalaa ja töissä on vaan ollut pakko mennä. Oikeastaan tuntui, että olin sairasloma kunnossa. Työt on kuitenkin suorittettu ja nyt olen vähän pidemmällä lomalla. Toisaalta oli ihan hyväkin että oli jotenkin elämässä kiinni, vaikkakin pakolla. Minusta ei ole ollenkaan hullumpaa olla itekseen. Elatuksen murheet ei ainakaan paina. Aina ne pari satkua löytyy, että leivässä pysyy ja loput voi tuhlata vaikka heräteostoksiin! Harrastukset auttaa aika paljon, ettei tunne oloaan tyhjäksi.

    • Lapsen kohtalo

      Perheen hajoaminen tekee lapsen hauraaksi ja lopulta hajottaa lapsen sirpaleiksi. Tänäkin vuonna useita lapsia on tehnyt itsemurhan lähivanhemman etäännyttämisen seurauksena. Miksi terveistä lapsista halutaan sairaita.

      Vain sairaat vanhemmat kykenevät hajottamaan lapsen ja uskottelemaan rakkauttaan lastaan kohtaan. Ei ole tervettä rakkautta omaa lastaan kohtaan vieraannuttaa tai etäännyttää lasta omasta etävanhemmastaan tai käyttää lasten millään tavoin välineenä, kilpenä toista vanhempaa vastaan. Myös yksihuoltajuuden hakeminen ja sen saaminen kertoo mielenvikaisuudesta ja narsistisuudesta (psykopaatti / sosiopaatti).

      Viranomaisjärjestelmä on myös sairas eikä kykene sairaana näkemään lasten pahoinvointia. Epäammattimaisten viranomaisten ja esimiesten sekä johtajien ammattitaito on kivikaudelta samoin käsitykset ja koulutus. Julkisuudessa on alettu vasta nyt puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä vuonna 2014. Uskomatonta miten epäkypsää politikointia hallituksessa ja ministeriössä on. Asiasta vaietaan. Lasten oikeus jää virkamiesten palkankorotusten varjoon joka kerta.
      Hävetkää luopiot!

      Lapset ovat uhreja ja haluavat kertoa asiat ja tunteensa viimeistään aikuisena jos edes kerkeävät näkemään aikuisikää tätä menoa. Lähivanhempi tukkii lapsen suun yhteistyössä viranomaisten kanssa pelon luoden lapsille erilaisia pelkotiloja aina lapsipsykiatrien kanssa tarkoituksella. Nuo lapsen pelkotilan traumat kulkeutuvat aikuisuuteen asti mukana.

      Lapsen viimeinen sana on toive: ” Miksi asiat eivät ole toisin ja voisiko ne olla? ”
      Lähivanhempi vastaa: ”Ei, Koska olet elän!”

      Totuus on että asiat eivät ole toisin siksi koska Suomen virkamieskorruptiohallitus salaseuroineen tukee isolla rahalla ihmisoikeusloukkausta ja samaan aikaan valvoo bulvaanin tavoin sitä (pässi kaaliaan vartijana). Lastenkotien kiihtyvä rakentaminen ja samaisen korruptiovirkamieshallinnon sivubusiness lastenkotien rakentamiseksi kertoo myös osaltaan siitä että huostaanottobusinesta kasvatetaan. Useat asiakkaat ovat kertoneen kokemastaan. Osa vaikenee ..ikuisesti kunnes heidän ääni vaipuu itsemurhan myötä. Vuosi ei ole edes loppu ja joka viikko tulee lisää lapsiuhreja lähivanhemman etäännyttämisen ja vieraannuttamisen seurauksena.

      Etäännyttäjävanhemmille terveisiä. Epämoraalinen virkamieskorruption kanssa yhdessä ja epäkypsyytenne tuhosi perheen, lapsen elämän, ei puoliso, eikä lapset!. Kun lapset ovat lopullisesti poissa, sama lapsivankikohtalo toistuu toistumistaan yhä uudelleen ja uudelleen jonkun kohdalla. Surullista!

      Lapsen ääni sanoo viimeiseksi.. Anteeksi että olen olemassa. Nyt minua nukuttaa. Toivon että tämä on vain pahaa, pahaa, pahaa unta.
      Hyvää yötä

    • neuvottelua?

      Miksette sitten asu lähekkäin, niin että ei tarvitse olla koko ajan erossa lapsista?

      • entinen?

        Mutta se mustasukkaisuus?


    • gustavo:1987

      niin, niin , no se on hyvin valitettavaa, kun on eksästään, eronnut, ja niin pois päin. mutta aina pitää mennä elämässä eteenpäin. ja on vain yksin suunta eteenpäin sanoi mummo lumessa. ps hyvää kesää kaikille.. on muuten ilmoja pidellyt...

    • 9+19

      olen nainen 40 , kaksi kertaa avioliitossani petetty ja jätetty. Ensimmäisestä liitosta 2 lasta, toisesta yksi lapsi. Mies jätti ja lähti nuoremman matkaan kun olin raskaana. On myös ollut tosi vaikeaa henkisesti, selvitä nöyryytyksestä , häpeästä, ja pyörittää yksin perhettä kolmen pojan äitinä.
      Mutta vuodet kuluvat, ja olen tullut siihen tulokseen, että nämä eksäni eivät kestäneet ns. normaalia perhe-elämää, arkea, eivät jaksaneet olla uskollisia.
      Olen elänyt melkein vain lapsilleni, joskus on raskasta, mutta saan tosi paljon iloa lapsista.
      Sen verran paljon minua on satutettu, että olen suojamuurin varmaan ympärilleni rakentanut, on vaikea päästää ketään lähelle.
      Hyvää ei ole tullut vastaan, ja huonoa en ota sotkemaan elämääni.
      Ukkomiehiä en huoli, yksin olen elänyt aika monta vuotta.
      Olen kuvitellut että näin käy vain naisille, mutta nyt ymmärsin että myös miehille voi käydä näin. En ole koskaan tavannut miestä joka olisi kertonut tulleensa petetyksi ja jätetyksi.

    • HERÄTKÄÄ!

      lölölölöölölö löö- en jaksanut lukea juttujanne.
      Monilla uusilla suhteissa on yhtä esitystä. Huomannut sen että mitä paskempi mies on ollut edellisessä suhteessa, sitä enemmän ne uudet naiset kukkasia saavat (hyvittävät tämän )
      katsokaa facea ja uusia hääkuvia ynnämuuta paskaa, silmänlumetta. Uusperhe: pennut huutaa, arkea, työkuviota, exiä ovella, esitystä ja faceen massapostitusta kuvista "täydellisestä" arjesta". Ompa ihanaa joo. joko pääsit yli???

    • JML

      Ole onnellinen että saat tavata lapsiasi. Minulta kaikki otettiin pois - vaikka oli oikeuden voimassa oleva päätös tapaamisesta, vaimo järjesti niin etten saa nähdä niitä. Se on ikuinen, sanaton murhe ja kaipaus. Olen liikuntavammainen enkä pysty itse menemään heidän luokseen. Siitä ei koskaan pääse yli.

    • Emppu2

      Olen kateellinen sinulle ja samalla ihailen, kun kuitenkin olet läsnä lastesi elämässä edes joka toinen viikonloppu. Minun lapseni isä ei ole pyynnöistäni huolimatta ottanut lastamme yhdeksikään viikonlopuksi luokseen. Lapsi on ollut koko ajan ( = 5 vuotta) vastuullani eikä vastaavaa taloudellista hyvitystäole tullut - vaikka hänellä ei ole rahasta kiinni. Yleensä en halua ihmsille pahaa - mutta tässä tapauksessa toivon, että PAHA saa palkkansa.

    • Nainen..

      Tilanne on varmaankin se, että puolisosi on tehnyt eroa sinusta jo paljon pidempään, kuin sinä hänestä. Hän päätyi jo suteenne aikaan toiseen sänkyyn. Sinulle teko ja ero tuli varmasti enemmän tai vähemmän puun takaa ja JOUDUIT sopeutumaan tilanteeseen. Kaikki tunteet myllersi nopeasti päälle. Aika parantaa kyllä. Koita nauttia ajastasi lastesi kanssa ja keskittyä muuna aikana töihin, harrastuksiin, kavereihin yms. ja sitä mukaa ehkä deittailuun ja kuka tietää vaikka löydät uuden kumppanin tai huomaat olevasi tyytyväinen yksinkin. Tsemppiä.

    • Hei!! Anna ajan kulua nauti lastesi seurasta niinä viikonloppuisin kun saat olla niiden kanssa. Älä kanna huonoa omaatuntoa ettet pysty olemaan heidän kanssaan joka päivä. Tärkein on kuitenkin lapsille että isä pysyy mukana ja viikonloput isän kanssa on mukavia ja sinne on kiva mennä. Parisuhteen rakentaminen uudelleen tulee aikanaan kun olet siihen valmis. Miten teidän ero on tullut vaikuttaa myös sinun ajatukseen uuden suhteen luomiseen, luottamus on kerran menetetty mutta kaikki ei ole samanlaisia anna tilaa itsellesi ja uudelle suhteelle. Tärkeintä suhteessa on molemmin puolinen luottamus ja lapsien hyväksyminen. elä tätä päivää ja asiat muuttuvat ihan varmasti. T. Ystävä joka ehkä ymmärtää.
      t.caboverde

    • OmenaElli

      Erosin 6 vuotta sitten, enkä sen jälkeen ole parisuhteessa ollut. Eron jälkeen meni hetken tosi lujaa, kunnes järkiinnyin ja olen ollut nyt reilun vuoden ilman minkäänlaisia säätöjä. Muutama suhdeyritys on tuohon 6 vuoteen mahtunut, mutta joka kerta se onkin paljastunut miesten taholta pelkäksi seksiksi. Erosin siis miehen löytäessä 15 vuoden yhdessäolon jälkeen uuden vaikka olisi halunnut pitää molemmat naiset. Koin kuitenkin eron vapauttavana sillä suurta rakkautta en kokenut naimisissa ollessani ja olen iloinen että jospa ex-miehelläni on nyt nainen joka rakastaa häntä ihan oikeasti. Eroni oli minulle kuitenkin kuin lottovoitto :)

      Tällä hetkellä nautin lasten kanssa olosta enkä etsi parisuhdetta, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos joku päivä vaikka kohtaankin unelmien miehen. Harmi vaan, että uuden naisen myötä exä ei vietä aikaa lastensa kanssa kuin pakolliset joka toinen vkl ja kesällä vähän enempi, mutta nämä siis lastenvalvojalla "määrätyt". Lapset kuitenkin isänsä kanssa viihtyvät :)

    • kiire pois

      Anna lapsillesi edes se aika minkä he luonasi ovat, sillä he eivät kauaa ole pieniä ja he sitten isompana antavat arvoa sille, että isillä riitti aikaa heille. Sen uuden suhteen kerkeää muodostaa myöhemminkin, sinun täytyy surra tämä vanha pois ennenkuin hyppäät uuteen suhteeseen, se on lapsienkin kannalta paras ratkaisu. Uusioperheissä jos sellaiseen sorrut tulee sitten kaikenlaisia ongelmia ja monta kertaa ne omat lapset joutuu kärsimään, kun se kaikki huomio menee sen uuden puolison ja hänen lastensa hyvin vointiin. Oma lapseni on katkera (nyt jo teini) kun isillä oli aikaa vain niihin vaimoihin, niitä on ollut jälkeeni kaksi ja hän jäi toiselle sijalle. Älä sinä tee samaa virhettä. Ei ole mukava sitten myöhemmin kuulla mitä he ajattelevat kaikesta menneestä. Ja se tulee vaikuttamaan sitten myöhemmässä vaiheessa siihenkin miten paljon ne viitsivät käydä luonasi vanhetessasi, jos heille jää tällainen karhea kuva olemuksestasi.

    • onestar

      Kyllä kuulostaa siltä et monella miehellä olis tarvetta roinalle. Miksi ei lääkärit vois tietyissä tilanteissa antaa kuuria, et pääsis pahimmasta vollotuskaudesta ohi? Ne testot pitää saada ylös niin ei tarvi enään aivoilla ajatella. Lääke helpottaa oloa, niin miksi ei käytetä. Ne pollatohtorit työntää käteen jotain masennus- tai ahistuspilleriä niin se vaan pahentaa tilannetta. Sanoisin et keho pettää, ei mieli.

      Kyll ne sydänsurut ymmärrettävästi vie toimintakyvyn ja jättää ihmisen lukkoon.
      Neuvoteuvona kuitenkin sanon et kantsii treenata, syödä paljo ja katella naisia.

      Parempia aikoja kaikille, kellekkään ei niitä suruja toivois.

    • OneWinter

      Minä olen se ex joka rikkoi perheen..se joka pisti kertaheitolla miehen elämän hetkeksi palasiksi. Välitin paljon. Rakastaa en osannut,muutakun poikamme silmin. 2 vuotta yritin,mutta kun pieni poika meni nukkumaan,halusin pois kotoa tai pakotin miehen pois kotoa kavereidensa luo. Muutuin ihmiseksi jonkalainen en ikinä halunnut olla. Ilkeäksi ihmistä kohtaan josta kuitenkin välitin..joka teki kaiken meidän eteen,oli hyvä isä.
      En pettänyt,mutta jätin. rikoin perheen.

      Nyt kolmatta vuotta viikko-viikkosysteemillä. poika on terve ja onnellinen. Mieskin vihdoin löytänyt jotain upeaa ja vakavampaa :)
      Entä mä? perheenrikkoja ex? Älkää huoliko,en ole onnellinen. Puolitoistavuotta ensin rukoilin että ex mies jaksaa ja olis onnellinen. Aina kun näin surua hänen katseessaan koin valtavaa tuskaa ja syyllisyyttä. Torjuin kaikki kiinnostavatkin miehet,koska päätin että vasta sitten kun exäkin on taas onnellinen.

      Kun tuli päivä,jolloin kuulin että hän on alkanut seurustella, tuntui kevyemmältä kuin koskaan. Onnea ja helpotusta...syyllisyys lieveni. Hän on mun rakkaimman ihmisen toinen tärkein ihminen-siksi mulle myös yksi tärkein ja korvaamaton.

      Ja tänäpäivänä..ei-en ole onnellinen. Mutta uskon että poikani on ja ex on myös. Se oikeasti riittää nyt

      • onestar

        Näin miehen näkökulmasta oot hoitanu kaiken ok ja kuulostat hyvältä ihmiseltä. Ei se susta huonoa tee jos et halua jonku kanssa olla.

        Tuntuis et lapsi on onnellinen kunhan sillä vaan on vanhemmat jotka välittää, vaikka ei yhdessä kämpässä asuiskaan.

        Kyll sä onnen ansaitset ja varmaan vielä löydät, olet vain rehellinen oma ittes.


    • onnellinen YH-N

      Minä olin se paha nainen eli petin. Tosin sitä ennen olin yrittänyt saada parisuhdetta toimimaan. Lasten takia jäin. Lopulta ihastuin tuttuun mieheen ja sen avulla pääsin huonosta parisuhteesta eroon. Kun sain eron, jätin tuon ihastukseni eli enemmänkin kyse oli halusta rakastua kuin että olisin oikeasti ollut tähän ihastukseen rakastunut.

      Koin kahden vuoden ajan katkeruutta, vihaa ja kaikkea muuta negatiivista eksääni kohtaan. Syytin eksää erosta. Pohdin avioliittomme eri vaiheita lukemattomia tunteja. Lopulta aloin tajuta, että minussakin oli ollut vikaa, joskin tietysti miehessäkin oli niitä isoja vikoja.

      Avioerossa lapset jäivät isänsä luokse ja minusta tuli se etävanhempi. Kärsin järkyttävästä omantunnon tuskasta lasten takia. Heittäydyin itsesääliin, raivosin eksälle, kaipasin rakkautta ja tunteet vaihteli laidasta laitaan. Tosiaan se kaksi vuotta oli pahinta.

      Avioeron jälkeen panostin lapsiini ihan älyttömästi. Kieltäydyin kaikista omista menoistani, jos lapset olivat luonani. Ostin lapsille kännykät, jotta he saivat minuun yhteyden milloin tahansa. Yritin kuitenkin välttää yltiömäistä hemmottelua. Olin läsnä lasten arjessa.

      Eksä löysi nopeasti uuden puolison. Eksän into suuntautui uuteen kumppaniin. Se tarkoitti sitä, että lapset vaistosivat sen, että isä ei ole arjessa läsnä. Lapset alkoivat olla enemmän ja enemmän minun kanssa. Muutama vuosi mentiin siten, kunnes sain lasten huoltajuuden itselleni.

      Avioero on ollut ehdottomasti elämäni rankin kokemus. Eron raskauden vuoksi en oikein ole uskaltanut uuteen suhteeseenkaan. Toisaalta haluan olla ensisijassa hyvä äiti, joten pelkään, että uusi suhde toisi ongelmia. Moni mies ei hyväksy uuden vaimon entisiä lapsia. Nyt kun erosta on jo vuosia tunnistan välillä katkeruutta, mutta muistutan aina silloin siitä, miten lapsilla on hyvä olla ja heistä on kasvanut ihania ihmisiä. Lasten kanssa olen nyt puhunut erosta eivätkä he ole minulle vihaisia erosta, vaan sanovat, että ymmärtävät kyllä, että heidän voimakastahtoinen isä on hyvä isä, mutta vaikea aikuisille ihmisille.

      Minä suosittelen sitä, että käsittelee ensiksi eron ja rakentaa sitä omaa sinkkuelämää. Vaikka en ole itse onnistunut löytämään parisuhdetta, niin olen ystäväpiiristäni nähnyt, että moni on onnistunut löytämään jopa elämänsä suuren rakkauden vielä yli nelikymppisenä. Uskon, että se tuleva suhde voi onnistua vain, jos on päässyt irti eksästä ja osaa olla itsenäinen eikä takertuva. Näissä asioissa kehittyminen ja onnistuminen voi viedä vuosia, mutta onneksi tässä on (toivottavasti) vielä eloa jäljellä!

    • Odota!!!!!!

      No kuule, monet täydelliset ydinperhejumivanhemmat on matkatöissäkin jne ja näkevät lapsiaan yhtä vähän kuin vuoroviikkovanhemmat. Että ihan turha nyt niin hirveästi itkeä :D. Perheet kaatuvat usein juuri siihen, että ollaan koko ajan nenät vastakkain, eikä puolisoilla ole mitään omaa elämää tahoillaan. Eihän semmosta kukaan kestä.

      Ja noita uusia seurusteluja on aivan turha kiirehtiä. Tiedätte itse kyllä, että isä- ja äitipuolet ei välttämättä ole hirveän terveellisiä lapsille :(. Odottakaa nyt ainakin siihen asti, että lapset ovat lähes aikuisen kokoisia ja pystyvät puolustamaan itseään.

    • onkoKohtalotovereita

      jooo, mullaki on korvien välissä jotain pahasti vialla,
      puoliso kuoli, enkä osaa, enkä kai tahdokkaa uutta suhdetta,
      tai tahtoisin jos päsisin pelosta ja omasta arkuudestani eroon,
      jokin pelottaa uudessa ihmis-suhteessa niin paljon etten uskalla lähteä edes kahville vaikka aivan fiksu mies on pyytäny monta monta kertaa,
      sillä silmällä en uskalla katsoa ainuttakaan ihmistä,
      olen kuin soke, mykkä, outo, ihmismeressä, kuljen yksin huomaamatta ketään, vaikka tulisi tuhat ihmistä vastaan, maailmassani ei olisi ainuttakaan ihmistä,
      onko kukaan kokenu vastaavaa puolison kuoleman jälkeen,
      olis mukava jos joku voisi komentoida,
      onko samoja vaikeuksia leskeksijäämisen seurauksena ,
      avioliitossakin oli hyvin riippuvainen puolisostani,
      vaikka kuljin paljon yksin reissuillani,
      puolisoni oli nuoruudenrakkauteni, ainoa ihminen joka merkitsi jotakin elämässäni, teietnki lapset oli kaikkeni niinkauan kuin olivat minun hallinassa ja määräysvallan vaikutuksen alaisina,
      mutta lapset on laina vain, he ovat lentäneet omaan elämmäänsä,
      sinne ei vanhuksella ole mitään asiaa,

    • keravan pajatso

      Itse pedofiili isän uhrina tiedän että lapset eivät ole ratkaisu rakkauden kaipuuseen. Et voi omistaa heitä koko ikääsi vaan sinun tulee hankkia rakkautesi muualta.

    • Mies ei voi Suomessa erosta selvitä. Suomalaiset soriaalöitädit huolehtivat siitä, että äideillä ja lapsilla menee hyvin ja ex. miehellä ei ole enää väliä. Siksi miehen malli puuttuu nykyajan suomalaisilta katulapsilta. Äiti ei ikinä voi korvata miehen mallia tai isää. Se harha on juurtunut niin syvälle yhteiskuntaamme, ettei paluuta vanhanajan perhemalliin enää ole.
      Unohda siis lapset, isyys ja miehisyys ja ryhdy, kuten niin moni muukin, ryyppäämään. Se on ainoa terapia, jonka sosiaalitantat ovat ex. isille jättäneet. Muuta kriisiapua ei ole vaikka sitä juuri perheestä erotetut isät enemän kuin muu perhe tarvitsee eron jälkeen.

    • Kipe...

      :D KUVASSA HORO MIEHENI VARKOKAA KAIKKI

      T. AVAAJA

      • Jaa,,Kipe olis alussa mies nyt siis nainen....iltalääkkeen aika =)


    • Lasten oikeus kotiin

      Oletteko ajatelleet kuinka lapset kärsii tosta viikko siellä viikko tuolla- rundaamisesta? Se ei todellakaan ole helppoa tai kivaa, vaikka varmasti esittää reippaita ym...

    • ripe 1

      ei se koskaan mene ohi. aina on ns."jälkeiset" asia-kuin asia. jos varsinkin on kysymyksessä poikalapset. et voi antaa itsestäsi sitä kaikkea-jokapäiväistä. minulle lapset sanoi et olen heidät jättänyt vaikka äidillä oli uusi suhde heti kun pääsi lasten jälk. työelämään. JOta en tietenkään voinut hyväksyä ja lapset siinä iässä (4-5 v.) eivät voineetymm. et uusi mies on vain "työkaveri" kun isä oli reissussa ja viikonlopputuuraaja sijaisena. SE NS. NAISEN VALINTA ja mitä se sitten tekee heidän käsitykselleen oikeasta ja väärästä. elämästä yleensä? itsensä hän asetti ykköseksi ja samoin siinäkin tapauksessa kun tuokaan suhde ei toiminut niin oli vielä kierrettävä tahkoa että sattui yksi mies kohdalle. Jotain nk. jää PUUTTUMAAN esim. 10.stä käskystä jossa puhutaan kunnioituksesta isää ja äitiä kohtaan. minua ei ainakaan kunnioiteta koska yh-äiti uusine parisuhteineen on läheisempi. elämän kun voisi elää 2 kertaa ja korjata virheensä.

    • mainostoimistomies

      aah, elämä on nautintoa vaan. Nauti lapsista jotka hommaat. Nauti siitä että oot sentäs isä tai äiti? Lapset juuh, ooh mikä perhehurmio,, mutta,,mutta,, ei, ei tää ny onnistu sittenkään. Ei täytyt nää kriteerit ei. MÄ haluan enemmän. Mutku noi muksut? Noh, eiköhän sydän ne unohda jotta voin itsekkäästi taaas keskittyä omien elämän nautintojen hakemiseen noin niinkuin 24/7 pääasiassa, Kunhan mulla on hyvä olla. jeah

    • Eronnut. . . . . .

      Kaikkeen sopeutuu :)

    • maailmanlapsi.

      Mitä Suuri Johdatus opetti meille sodasta? Kymmenen käskyä, jossa ensimäisenä .ÄLÄ TAPA! Kuinka moni tarttui aseeseen puolustaakseen materiaalia ja ihminen tapettiin, käskikö Jumala ihmisen tappaa? Älkää palvoko rahaa, materiaalia, kunnioittakaa ihmistä? Taivaan portilla on kova selittäminen . Miksi tartuit aseeseen? Koko maailma on ihmisiä varten ja Ihminen luotiin maan päälle oppimaan, ei tappamaan eikä tuhoamaan. KYMMENEN KÄSKYÄ, USKONTUNNUSTUS, ISÄ MEIDÄN RUKOUS. Ei ole rajoja maan päällä ihmiset menee toistensa kanssa naimisiin, eri maiden kanssa. Miehille ja naisille koulutus, ei armeija, jossa kannetaan asetta! Ase on tarkoitettu metsästystä varten, että ihminen saa ruokaa. Ihminen lähtee viimeiselle matkalleen, talot jää lahoamaan yms materiaali. sielu menee iäisyyteen. Sota on julma, monen appiukko ja anoppi on kuollut sodassa ja vihollisten lapset keskenään solmivat avioliiton? rajaton rakkaus, älä kohota astte toista ihmistä vastaan. jumalan siunausta kaikille.

    • Nauti siitä

      Hyvä, kun pääsit tyhmästä lutkasta eroon.

    • Tiku_ja_Taku

      Seurustelen miehen kanssa jolle tuli avioero 20-vuoden avioliiton jälkeen. Vaimo hankki uuden, otti lapset kainaloonsa ja muutti naapuripaikkakunnalle. Eron jälkeen lapset olivat ja ovat viikko-viikko-systeemillä isällä ja äidillä.

      Äiti muutti suoraan yhteen uuden miehen kanssa ja naimisiin heti kun kummallakin ;) oli ero omassa selvä.

      Isä oli sinkkuna 4 vuotta. Halusi antaa aikaa lapsille ja pitää olot vakaana.

      Nyt minä olen ollut kivuoissa 1½ vuotta. Äidille tuli ero vuosi sitten uudesta miehestä, kun mies oli löytänyt uudenman.

      Vaikka varmasti sattuu, että näkee lapsiaan vain joka toinen viikko, niin tilanteesta pitää pyrkiä näkemään hyvät puolet, esim.:

      Jos lapset olisivat koko ajan sinulla, niin yksinhuoltajana saattaisit olla pian todella uupunut. Käytä lapsi-vapaa viikko palautumiseen ja hyvinvointiinsi. Se on kaikkien etu tässä tilanteessa.

      Lapselle riittää, että lähellä on yksi luotettava ja turvallinen aikuinen. Sinun lapsilla saattaa olla niitä nyt 3 ja ehkä tulevaisuudessa 4 (jos löydät jonkun). Tämän kokoinen lähiturvaverkko on lapselle hyväksi. Sinä olet isä. isäpuoli on eri asia, ja lapset tietävät sen.


      Uusi suhde (vakava) kannattaa aloittaa vasta kun siihen on valmis ja oikea ihminen siihen löytyy. Muista kuitenkin, että ydinperhe on mennyt. Et tule saamaan sitä takaisin. Uusperheessä asiat ovat joiltain osin eri tavalla. Ydinperheessä liima oli yhteiset lapset, parisuhteen saattoi jättää retuperälle. Se ei tule toimimaan uusperheessä.

    • Usvaa putkeen vain

      Aloittaja on kokenut tyypillisen siitossonnin kohtalon, kun on tehtävänsä tehnyt ei muuta kuin lempataan.
      Mies ei voi sitä mitenkään estää ja sossutädistä riippuen lähihuoltajaksi pääsyn mahdollisuus vaihtelee olemattomasta pieneen. Ellei ole esittää todella rankkoja faktoja äidistä, niin ei kannata edes alkaa taistelemaan. Se täti puhuu sinusta kauniisti, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, pikemminkin päivastoin hän vain mielistelee päästäkseen itse helpolla ja sinusta nopeasti eroon. Lopulta se sama täti kuitenkin päättää, että huoltajuus annetaan äidille.
      Voit viedä asian käräjille, mutta tuomari ei edes lue kuin sosiaalivirkailijan lausunnon ja kopauttaa asian päätetyksi.

      Kävin itse tämän turhan taistelun, koska halusin lapseni parasta ettei hän joutuisi luonnevikaisen äitinsä kieroon kasvatettavaksi.

      Kerroin sossutädille kun hän oli viimein saanut sanotuksi päätöksensä pitkien paskanpuhumisten päätteeksi, että tämä tilanne ei tule kestämään kauan ja että lapseni huomaa pian, että äidin luona on paha olla.
      Niin myös kävi ja lapseni on asunut kanssani jo useita vuosia.

      Itse en jäänyt eroa murehtimaan vaan aloin tapailelmaan muita naisia lähes samantien ja uusi puolisokin löytyi varsin pian. Uuden puolison valinta oli helppoa kun tiesi kokemuksesta, että millainen hän EI saa olla.

      Uudessa suhteessa tulen vielä vuosienkin jälkeen joskus miettineeksi, että mitä ihmettä minä joskus olen siinä ex:ssä nähnyt? No, kaikesta oppii, mutta lapset eivät saisi kärsiä vanhempien elämänkoulusta.

    • Kaksi.

      Viikkoa kesti ja sitten löytyi uusi kumppani. Nou problem.

    • Alfamiehille

      Naisena sanoisin, että paljon löytyy naisia, joilla ihanat aviomiehet. Ihastuivat näihin alfamiehiinsä, mutta jossain vaiheessa alkaa kova tarve muuttaa nämä uroot lässyköiksi, jotka tekevät kaikkensa pitääkseen sen natkuttavan akan tyytyväisenä. Eikä aikaakaan, kun vaimo sitten alkaa katselemaan uutta alfamiestä. Itse rakastuin tällaiseen eronneeseen mieheen; lämpimään, hellään, miehekkääseen mieheen ja yli vuosi meni odottaessa ja lopulta pelkästään itkiessä. Useimmat miehet eivät vaan pääse yli noista suurista rakkauksista, petolliset naiset vetävät puoleensa. Neuvoksi siis eronneet miehet: hoitakaa ensin asiat kuntoon henkisesti, vaikka aluksi tuntuisikin loistoajatukselta rakastua. Jollekin jää vain särkynyt sydän.

      • Olen miettinyt jos..

        Minä en ole muuttanut miestä naismaiseksi enkä nalkuta koskaan. Ihmekkös meillä on 30v kestänyt yhteiselo. Itse olen luonteeltani hieman miesmäisempi kuin prinsessa tyyppiä edustava. Olen jalat maassa seisova nainen ollut koko ikäni.

        Ongelma on siinä että miehet rakastuvat ulkonäköön ja johonkin ihanne kuvaan mikä ei ole todellista, ei siihen ihmisen luonteeseen. Monille tuntuu naisen luonne olevan ihan sama kun vaan on kavereille näytettävää niin kuin nopea auto jolla pääsee lujaa kyytiä.

        Olen sammaa mieltä ettei pidä alkaa hakea laastaria ja omaan pahaan oloonsa lohduttajaa sillä se jos mikä loukkaa sitä hyväksikäytettyä niin ettei unohda koskaan. Sanomasi on ihan oikein. Se vanha suhde ei pidä olla enää niin tuore että pitää sitä vatvoa ja ottaa joku kuin terapeutikseen. Mikä on jäänyt taakse niin se on ollutta ja mennyttä. Jos täytyisi uutta suhdetta alkaa niin en halua kuunnella mitään yksityiskohtaisia sepustuksia edellisestä suhteesta mitä ihmettä se minulle kuuluu. Kaikilla on menneisyys mutta jos ei tulevaisuutta pysty puhtaalta pöydältä aloittamaan niin ihminen ei ole valmis siihen. Kaikki vie aikaa ja nopeesti toisesta suhteesta toiseen menevät ovat outoja kun siihen pystyvät, mielestäni jopa luonnevikaisia, narsistisia kun olen niitäkin tuntenut. Itse menisi vaikka ammatti apua saamaan ja juttelemaan ennen kuin alkaisin hyvätahtoisia ihmisiä käyttämään hyväksi, laastarina ja antamaan jollekkin antaa ymmärtää olevani kiinnostunut ja alkamaan suhteeseen. Sitten kun olen saanut haluami avun niin heivaan kuin roskan menemään. Näitä törkimyksiä valitettavasti aina on ja tulee olemaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe