Rottweileria hankkimassa

Tyttönen

Moikka!
Olen hankkimassa rottweileria, en ihan lähi kuukausina, mutta vuoden sisällä kuitenkin. Kaikkien kauhuksi ENSIMMÄISEKSI KOIRAKSI ja vielä lisää järkytystä KERROSTALOON! mutta en todellakaan aio ensin ottaa sohvaperuna kultaistanoutajaa, kasvattaa se ja sitten voin ottaa rottweilerin koska se ei enää olisi ensimmäinen koirani. Kasvattajan kanssa olen jo puhunut ja hän ei nää mitään ongelmaa. Kysynkin siis, että kannattaako rottweilerin kanssa harrastaa jälkiä? Meillä on kuitenkin metsää ja peltoa niin paljon tässä lähiympäristössä, että voidaan mennä vaikka päivittäin juoksentelemaan metsään. Itse mietin jäljestystä, mutta oon lukenu näitä kaikkia mahdollisia sivuja, niin joissain on lukenut että se ei välttämättä ois hyväks.

6

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hahahahab

      Kultainennoutaja sohvaperuna :D

    • 2rottista

      Jäljestäminen on hyvä harrastus väittäisin melkein joka koiralle, ja se antaa aivoille tekemistä. Jäljestäminen kannattaa aloittaa mieluiten nurmella ja siirtyä lyhyelle pellolle (mistä on kuolleet heinät kerätty pois, että saat jalanjälkiä maan pinnalle). Itselläni entiseltä pelastettu rouva rottis 10v ja juniori uros 21kk, tulossa kohta pikkuinen neiti kuukauden päästä :). Rouva aloitti jäljestämisen noin 7v ikäisenä ja junnu jo 8-9viikkoisena. Jäljen opettaminen on aika tärkeää ja kannattaa ottaa neuvoja vastaan siinä.

    • iik1

      onko sulla rotikoista mitään aikaisempaa kokemusta? ja kokemus ei ole se että olet käynyt katsomassa kerran kasvattajan rotikkaa ja lukenut netistä.
      nimittäin.. rotikat on rotikoita, sen tajuaa ku semmosen kanssa puuhailee.

    • rapa

      Samat sulle eli ota yhteyttä kotipaikkakuntasi rottweilereiden palveluskoiravastaavaan, aloita siitä.

    • rottis 4 vee

      Ai miks jälestäminen ei olis hyväks?? sehän on mitä parhain harrastus rotikalle! kivaa aivotyöskentelyä ja alahan myös harrastamaan hakuakin, siinä teillä on puuhaa kerrakseen. Ja onko kasvattaja jälki harrastusta vastaan? tuskin ei ole, joten kyselehän häneltäkin näistä asioista?

    • asdghkigkt6

      Heipparallaa! Kuulostaa aika mun lähtökohdilta. Ensimäinen koira.rotikka.kerrostalo. nyt tällähetkellä 6v tuo koiruli :) mun neuvot on kun koiran hankkii niin ihmisellä täytyy olla auktoriteettiä..koira ottaa muuten sen johtajan paikan. Ja SOSIAALISTAMINEN on ehdottoman tärkeää! Koirapuistoihin hirveesti ja otat koiraa kaikkialle mukaan..että tapaa erikokosia ja erinäkösiä ihmisiä :) ja pentu aikana kannattaa öisin pitää radioo hiljasella päällä..että koira tottuu että ääniä kuuluu yötä päivää ja täten säästyt tappukäytävä ääniin räksyttämiseltä!;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe