Onnensoitto = Kusetusta

My2cents(3 Euros)

Ohjelman idea on seuraava:
Ihmiset soittaa numeroon jolla lunastavat yhden 3€ maksavan arvan. Arpojen tuotto menee hyvään tarkoitukseen, eli tässä tapauksessa Lastenklinikoiden kummeille ja sillä tietysti myös osallistutaan arvontoihin. Tämä on ihan ok. Kusetuksen aihe tässä (ainakin tänä aamuna) on itse ruututehtävä. Ruututehtävä oli siis sellainen että piti arvata viisikirjaiminen eläin. Jos sen arvaa oikein, voittaa 1500 eurolla ladatun pankkikortin.

Luonnollisesti viisikirjaimisia eläimiä on vaikka kuinka paljon joten oikein arvaaminen ei kovin helppoa ole ja soittajia otettiinkin suhteellisen tiheään tahtiin arvailemaan.

Klo 7:00 siirryttiin sitten sille kusetus -osastolle. Tasan pintaan annettiin vihjeenä eläimen ensimmäinen kirjain, tässä tapauksessa S.
Sen jälkeen koko tunnin aikana ei otettu kuin yksi puhelu aivan ohjelman lopussa, eli ~minuuttia vajaa 8!!?? Osallitunut henkilö veikkasi että "siili" joka oli valitettavasti väärin koska oikea vastaus oli säyne.

Se että tunnin aikana ei oteta kuin yksi soittaja kokeilemaan kertoo selkeästi sen, että tuota 1500€ arvoista palkintoa ei ollut edes tarkoitus jakaa. Ottamalla vain yksi soitto viimeisen tunnin aikana varmistettiin se, että on mahdollisimman pieni mahdollisuus siihen että joutuisivat 1500€ arvoisesta palkinnosta luopumaan.

Jos tämä ei ole kusetusta niin en tiedä että mikä sitten on.

375

15150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Swingle buster

      Jokainen voi laskea montako S -alkuista 5 kirjaimista eläintä on. Vähennetään jo annetut, joita tällä kertaa ei ollut yhtään ja saadaan ainakin 15 ratkaisua. Tietenkin laittoivat harvoin käytetyn sanan yhteen kirjekuoreen jotta rahat säästyisi. Suula ja seipi esimerkkejä. Jos voittopotti on 500 kertaa arvan hinta ja mahdollisia ratkaisuja 15 niin jotta osallistuminen kannattaisi, saisi muita soittajia olla vain 32. Tv katsojia näinkin typerään ohjelmaan on tuhatkertaisesti tuo eli tämän voittopotin osalta sijoituksestaan saa alle prosentin takaisin. Lotto palauttaa 45% ja ruletti yli 95%

      Huijausta on se ettei arpojen määrää kerrota. Siksi kokonaisuuden palautusprosenttia ei voi laskea.

      Lahjoittakaa suoraan kohteelle älkääkä antako huijarin vetää välistä suurinta osaa rahoista.
      Kulujen varjolla 3 eurosta ei mene kummeille kuin ehkä 15% eli arpajaisveron suuruusluokkaa. Rehellinen tuottaja kertoisi senkin mutta ei tämän Onnensoitto tuottaja. Ehkä ne verkkosivut alkavat vielä toimia joskus.

      • ei voittoa tiedossa.

        Katsoin Onnensoiton nettisivuilta. Arpoja on 600 000 kpl :D ja palkintoja 10 000... :D


      • heppamummulanmummu

        tulin kyllä huijatuksi viimosen päälle!lapset ovat aina sydäntäni lähellä-varsinkin sairaat ja heidän perheensä.ostin monta arpaa,luulin pääseväni vastaamaan.vain kaksi kertaa!lasku lahjoituksista n.300euroa.jos tämä raha menisi lastenklinikan hyväksi,ei harmittaisi yhtään.välistävetäjille huijareille toivon levottomia yöunia huonon omantunnon kera.joskus asia voi olla kipeänajankohtainen. nimimerkki.mummu,jolle lapset on kaikki kaikessa


    • kunnon kusetusta

      Säyne ei sitäpaitsi ole eläin, se on KALA!

      • nojoonojoo

        Kyllähän ne kalatkin on eläimiä joten ihan niin pitkälle eivät kusetuksessa uskaltaneet mennä. :-D


    • pku1

      onneksi en voi itseaiheuttani numerolukon vuoksi osallistua nalle-arvontaan mutta koettakaa nyt jo vastata lotus olen tsiikannut nyt yli 4 h ja hypin seinille pk

      • pku1

        tälläinen huijaus rahankeruu arveluttaa ,,,,laske 3e,puh ym on kusetuksen makua pilaavat hyvän asian,olen työttömänä antanut mania v-varrella ja on tullut suuruljas ja hehkeäniloinen fiilis mutta en taida enää osallistua tälläseen kusetukseen älä poista tätä viestiä


    • siikanen

      Nyt etitään kalaa joka päättyy a-kirjaimeen, 5 kirjainta. Lahna sanottiin joten jäljellä on vielä keila kolja molva sarda siika sorva turpa ja vimpa.
      Ei kannata soittaa.

      • siikanen

        Onnensoitto järjestäjät arvas oikein että viimeisellä pelikierroksella tulee vastaukseksi tavallisin noista. Arttu arvas siika ja sai 300e arvoisen tavarapaketin. Eli sellaisen turhakekasan josta kirpparilla saa 15e.
        Kolja oli kirjekuoressa. Ei ne halua menettää 1800 euroo kun sen tarkotus on vain houkutella hölmöjä soittamaan.


    • KimmoDog

      Itse voitin kolmella soitolla pikapalkintona applen läppärin jonka arvo 1000euroa. Et ei mun mielestä ainakaan kovin hirveää kusetusta ole. Se ettei onni osu kohdalleen ei tarkoita et homma olisi kusetusta...

      • perttih

        MINUSTA KOKO ONNENSOITTO ON TÄYTTÄ HUIJAUSTA. Minulle ilmoitettiin
        8.7.2014 klo 03.30 että:Olen voittanut Apple-läppäri-tietokoneen.
        Eilen otin yhteyttä ja joku siellä väitti että ONNENSOITTO EI SAA SELVÄÄ ÄÄÄNESTÄ_ HE NAUHOITTAVAT KAIKKI: No jos niin selvä asia että kun minulle
        ilmoitetaan klo 03.30 että olette voittaneet Apple-läppäri-tietokoneen, niin se jää
        ikuisiksi AJOIKSI mIELEEN. JA SUOMALAISTEN:
        Nyt olen ilmoittanut sen voittaneeni yli sadalle sukukulaiselle ja ystävälle.
        Minun on pakko ilmoittaa että TE OLETTE TÄYSIÄ HUIJAREITA. TEEN RIKOSILMOITUKSEN JOS EN SAA APPLEA! Teen myös jutut Hesariin, IltaSanomiin ja Iltalehteen sekäKeski-Uusimaahan. T. Pertti Huotari


      • Opi kommunikoimaan
        perttih kirjoitti:

        MINUSTA KOKO ONNENSOITTO ON TÄYTTÄ HUIJAUSTA. Minulle ilmoitettiin
        8.7.2014 klo 03.30 että:Olen voittanut Apple-läppäri-tietokoneen.
        Eilen otin yhteyttä ja joku siellä väitti että ONNENSOITTO EI SAA SELVÄÄ ÄÄÄNESTÄ_ HE NAUHOITTAVAT KAIKKI: No jos niin selvä asia että kun minulle
        ilmoitetaan klo 03.30 että olette voittaneet Apple-läppäri-tietokoneen, niin se jää
        ikuisiksi AJOIKSI mIELEEN. JA SUOMALAISTEN:
        Nyt olen ilmoittanut sen voittaneeni yli sadalle sukukulaiselle ja ystävälle.
        Minun on pakko ilmoittaa että TE OLETTE TÄYSIÄ HUIJAREITA. TEEN RIKOSILMOITUKSEN JOS EN SAA APPLEA! Teen myös jutut Hesariin, IltaSanomiin ja Iltalehteen sekäKeski-Uusimaahan. T. Pertti Huotari

        Kirjoituksestasi ei saa selvää


      • persumetsä
        Opi kommunikoimaan kirjoitti:

        Kirjoituksestasi ei saa selvää

        Älä välitä, se on perussuomalainen poliitikko, käytöstavat sen mukaiset.


      • wilmiina
        perttih kirjoitti:

        MINUSTA KOKO ONNENSOITTO ON TÄYTTÄ HUIJAUSTA. Minulle ilmoitettiin
        8.7.2014 klo 03.30 että:Olen voittanut Apple-läppäri-tietokoneen.
        Eilen otin yhteyttä ja joku siellä väitti että ONNENSOITTO EI SAA SELVÄÄ ÄÄÄNESTÄ_ HE NAUHOITTAVAT KAIKKI: No jos niin selvä asia että kun minulle
        ilmoitetaan klo 03.30 että olette voittaneet Apple-läppäri-tietokoneen, niin se jää
        ikuisiksi AJOIKSI mIELEEN. JA SUOMALAISTEN:
        Nyt olen ilmoittanut sen voittaneeni yli sadalle sukukulaiselle ja ystävälle.
        Minun on pakko ilmoittaa että TE OLETTE TÄYSIÄ HUIJAREITA. TEEN RIKOSILMOITUKSEN JOS EN SAA APPLEA! Teen myös jutut Hesariin, IltaSanomiin ja Iltalehteen sekäKeski-Uusimaahan. T. Pertti Huotari

        hyvä Pertti mene tekemään asiasta todella ilmoitus ...mä olen jättänyt tutkintapyynnön ruutupeli kisasta mtv 3.lla olevasta ohjelmasta


    • puisto stela

      Se on todellä hujaus kun olen soitanut 5kerta ja joka kerta sanotu kiitos osallistanut et ole voitanut, miksi hujättetti asiakas, ja henkillölle joka on television are ei ossa jonta ohjielma aina puhua joka ei pitä paikkassa.hujari, hujari , hujari

    • 465465654

      Totta... Mökkeilyyn liittyvä sana, vinkkinä "katso ulos" vastaus oli POLASKAHDUS? WTF??!?! mitä se edes meinaa

    • KimmoDog

      ensinnäkin vastaus oli "polskahdus" vinkit olivat, liittyy mökkeilyyn, veteen, loppuu kirjaimiin US ja sisältää kirjaimet K ja S. tottahan noi on, mutta tottakai kaikki veikkas KALASTUS, aika kaukaa haettuhan tuo tv-tehtävän vastaus oli, mutta sehän se tarkoitus onkin, tietenkinhän yhtiö haluaa et isoin potti jää jakamatta. mutta kuten itse aikaisemmin laitoin, voitin itse tuon Applen tietokoneen (arvo 1000€) pikapalkintona. ja tähän meni 3kpl puheluita. tuurista se on kiinni, mutta en kyllä huijauksena tuota pidä ollenkaan.

      • 5454546556

        Eka vinkki oli vain "katso ulos"

        Kerro mitä tuo polskahdus tarkoittaa edes...

        Ja kerro sen jälkeen vero päätöksen numero lahjaverosta joka on maksettu tietokoneesta :)


      • http://www.iltalehti

        Eli jopa eurojahdissa jaettiin rahaa helpommin... Vaikka etsittiinkin kaupunkia missä on 5 A-kirjainta noin 5 tunnin ajan, mutta tässä sentään lähti potti JOLLEKIN aina lähetyksen päättyessä


      • http://fi.wikipedia.

      • wilmiina

        kimmo dog....sähän oletkin "mtv 3 rakkikoirana siellä"....silleen puhuu kenen ruokaa syö


      • Anonyymi
        wilmiina kirjoitti:

        kimmo dog....sähän oletkin "mtv 3 rakkikoirana siellä"....silleen puhuu kenen ruokaa syö

        Miumiu kyllä on kusetustatää mikä eläin tästä voisi kirjoitrlla vaikka mtv


    • hemppa49

      Aika erikoinen assosiaatiokyky pelin järjestäjähenkilöillä täytyy olla, kun pystyvät näin suruttomasti liittämään "annkkuri"-sanan aiheeseen "uimaranta".

      Ohjelma on nimeltään ONNENsoitto. Se viittaa siihen, että siinä pärjää tuurilla. Mutta ei kait ihminen voi "onnea" järjestää - paitsi ehkä Jopet-showssa. Mielestäni tuuri on vähintäänkin laskennallisesti todennäköisyytenä määriteltävissä. Ankkuri-sanan liittymistä uimaranta käsitteeseen ei.

      Arvelen, että peräti jokaikinen suomenkielen sana voidaan aina jonkun skitsofrenisen ajatuskulun myötä liittää "uimarantaan".

      Esim. suomalaisillekin oikein tuttu "tappajahai" olisi kyllä ollut riittävän haastava, mutta silti asiallisesti ankkuria paremmin uimarantaan liittyvä vastaussana.

      Maanantaiaamuöinen 23.6.2014 arvauskisa ja sen voittamisen ruututehtävän periaate menee kyllä yli tällaisen tavallisen ihmisen hilseeni. Lieneekö pelisäännöillä edes lainsuojaa. Ehkä joku viitseliäs voisi sen selvittää.

      Laitonta tai ei, niin ainakin KUSETUSTA Onnensoiton ruutupeli todellakin on! Siis tuo ruutupeliosio.

      Arvokas Kummikeräys-osio eii tähän kommenttiin mtenkään liity.

    • KUSETUS TOSIAAN

      Täysin KUSETUSTA.. en päässyt edes läpi niin pukkas pelkästä yrityksestä
      99 euron lasku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • KUSETUS TOSIAAN

      Täysin KUSETUSTA.. en päässyt edes läpi niin pukkas pelkästä yrityksestä
      99 euron lasku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • kkri

        Miten sun yksi 3e soitto voi maksaa 99 een tajunnu


    • Kumikullllho

      Eurojahdin aikana ei saanut vastata rumia sanoja, esim. etsittiin sanaa _ A _ _ A niin vastaukseksi EI käynyt PASKA...

      Tänään kysyttiin "mikä on matkalaukussa" ja tuo viimeisin/vaikein kuori sisälsi sanan kumikulli... siis WTF???!?! onhan se tunnetumpi sana kuin viime viikolla esiintynyt POLSKAHDUS, mutta ei oikein asiallinen...

      Itse olen elämäni aikana pakannut matkalaukun satoja kertoja, ja se kumikulli ollut mukana tasan YHDEN kerran, olen nyt siis 26v poik... eli tavoite on että yhteen kuoreen ei ikinä vastattaisi oikein :D

    • lukihäiriökö?

      Juontajanaiselle pitäisi jonkun pomon opettaa lukujen ja numeroiden merkitys. Juontaja kehottaa soittamaan numeroon nollakuusitaa kaksituhatta.
      Kuvaan on kuitenkin kirjoitettu 06000 2000

      Liittyykö kusetukseen vai sivistymättömyyteen?

      • http://www.henkilost

        Tuo on sentään selkeä, ja kerrotaan myös ruusussa numero.

        Novassa huudellaan aina että numero on "nollsatakahdeksan nolla kuusituhatta" siis AINA

        Onko se nyt sitten:

        0 100 8 0 6 1000

        0 108 0 6000

        Tai ehkä jotain muuta?


    • jaageri69

      yhdesti kysyttiin että mikä löytyy keittiöstä niin vastaus oli että katajanmarja wtf hahahahahahahahahahahahahahaha

      • gggggte

        Ei niin pahaa kusetusta...

        Kyllähän katajanmarja voi olla keittiössä

        Myös kysyttiin mikä on matkalaukussa, vastaus oli kumikulli (kyllä se mullakin on kerran laukussa ollut:D )

        Mutta tuo hämää vieläkin, tuo mökkeilyyn liittyvä sana "polskahdus" WTF?!?! mitä se niiku meinaa??

        Tai mikä on rannalla??? vastaus oli Ankkuri.... ei sitä kyllä rannalla käytetä

        Miksi ei tehtävä ole vain tyyliin "arvaa numero 1-100"

        ja se on myös jotenkin hauskaa, että jos tulee oikea vastaus liian aikaisin, niin pitää heti vaihtaa se sinne kuoreen... jokunen yö sitten kävi "vastaukseni on rampa" juontaja: "vastaus on... ööö.. ööö väärin, ja nyt mennään pienellä tauolle katsomaan mahtavia pikavoittoja"


    • Alfa Romeo (Italia)

      Nuo "automerkkitehtävät" taitaa olla reiluimpia, koska eri automerkkejä on 515, ja aina se vastaus on löytynyt tästä listasta:

      Alfa Romeo (Italia)
      Alpina (Saksa)
      ARO (Romania)
      Aston Martin (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Audi (Saksa)
      Bajaj-Tempo (Intia)
      Beijing Jeep (Kiina)
      Bentley (Yhdistynyt kuningaskunta)
      BMW (Saksa)
      BMW Alpina (Saksa)
      Buick (Yhdysvallat)
      Bugatti (Ranska)
      Cadillac (Yhdysvallat)
      Chaparral (automerkki) (Yhdysvallat)
      Chery (Kiina)
      Chang'an-Suzuki (Kiina),(Yhdysvallat)
      Chevrolet (Yhdysvallat, Brasilia ja Venäjä)
      Chrysler (Yhdysvallat)
      Citroën (Ranska)
      Dacia (Romania)
      Daihatsu (Japani)
      De Tomaso (Italia)
      Dodge (Yhdysvallat)
      Dongfeng-Citroën (Kiina)
      FAW-VW (Kiina)
      Ferrari (Italia)
      Fiat (Italia, Argentiina, Puola ja Brasilia)
      Ford (Yhdysvallat, Argentiina, Australia, Brasilia, Intia ja Saksa)
      GAZ (Venäjä)
      Geely (Kiina)
      GMC (Yhdysvallat)
      Golo (Kiina)
      Guangtsou-Honda (Kiina)
      Gumpert (Saksa)
      Hainan-Mazda (Kiina)
      Hindustan (Intia
      Holden (Australia)
      Honda (Japani)
      Hongqi (Kiina)
      Hyundai (Etelä-Korea)
      Infiniti (Japani)
      Isuzu (Japani)
      IŽ (Venäjä)
      Jaguar (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Jeep (Yhdysvallat)
      KamAZ/Seaz (Venäjä)
      Koenigsegg (Ruotsi)
      Kia (Etelä-Korea)
      KTM (Itävalta)
      Lada (Venäjä)
      Laibao (Kiina)
      Lamborghini (Italia)
      Lancia (Italia)
      Land Rover (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Lexus (Japani)
      Lincoln (Yhdysvallat)
      Lister (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Lotus (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Mahindra (Intia)
      Maruti (Intia)
      Maserati (Italia)
      Maybach (Saksa)
      Mazda (Japani ja Etelä-Afrikka)
      McLaren Automotive (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Mercedes-Benz (Saksa)
      MG (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Mini (uusi malli, Yhdistynyt kuningaskunta)
      Mitsubishi (Japani ja Australia)
      Morgan (Yhdistynyt kuningaskunta)
      MVS (Ranska)
      Nissan (Japani)
      Opel (Saksa)
      Pagani (Italia)
      Peugeot (Ranska
      Porsche (Saksa)
      Proton (Malesia)
      Rabo (Kiina)
      Range Rover (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Renault (Ranska, Brasilia ja Turkki)
      Rolls-Royce (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Rover (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Saab (automerkki) (Ruotsi)
      Saic (Kiina)
      Samand (Iran)
      San (Intia)
      Santana (Espanja)
      Saturn (Yhdysvallat)
      SEAT (Espanja)
      Shanghai-GM (Kiina)
      Shanghai-VW (Kiina)
      Škoda (Tšekki)
      Smart (Saksa)
      Spyker, (Alankomaat)
      Ssangyong (Etelä-Korea)
      Subaru (Japani)
      Suzuki (Japani)
      Tata (Intia)
      Tianjin-Toyota (Kiina)
      Tofas-Fiat (Turkki)
      Toyota (Japani, Australia, Etelä-Afrikka ja Venäjä)
      TVR (Yhdistynyt kuningaskunta)
      UAZ (Venäjä)
      Vauxhall (Yhdistynyt kuningaskunta)
      VAZ (Venäjä) markkinoidaan Euroopassa nimellä Lada
      Volkswagen (Saksa, Argentiina, Brasilia ja Etelä-Afrikka)
      Volvo (Ruotsi)
      Xiali (Kiina)
      Yueda-Kia (Kiina)
      Zaschka (Saksa)
      ZAZ (Ukraina)
      Zhonghua (Kiina)
      Baron (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Bedford (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Commer (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Csepel (Unkari)
      ERF
      DAF (Alankomaat)
      Deutz
      Dodge (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Fargo
      Foden
      Freightliner (Yhdysvallat)
      Hanomag (Saksa)
      Hino (Japani)
      Hollming (Suomi)
      Iveco (Italia)
      International (Yhdysvallat)
      KamAZ (Venäjä)
      Karrier (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Kenworth (Yhdysvallat)
      LAZ (Ukraina)
      Leyland (
      Mack (Yhdysvallat)
      Magirus-Deutz
      MAN (Saksa)
      Mason (kuorma-auto) (Yhdysvallat)
      MAZ (Valko-Venäjä)
      MAZ-MAN (Valko-Venäjä, Saksa)
      Mercedes-Benz (Saksa)
      Peterbilt (Yhdysvallat)
      Rába (Unkari)
      Renault (kuorma-auto)
      REO (Yhdysvallat)
      Saviem (Ranska)
      Scania (Ruotsi)
      Scania-Vabis (Ruotsi)
      Sisu (Suomi)
      Tatra (Tšekki)
      Vabis (Ruotsi)
      Vanaja (Suomi)
      Volvo (Ruotsi)
      White (Yhdysvallat)
      ZIL (Venäjä)
      Abarth (Italia)
      AC (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Acura (Japani)
      Adler (Saksa)
      Aero
      AGA (auto) (Saksa)
      Ajax, katso Nash Motors
      Aixam, (Ranska)
      Albion (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Albis
      Aleko (Neuvostoliitto)
      Allard (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Alldays & Onions (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Alpine (Ranska)
      Alvis (Yhdistynyt kuningaskunta)
      AMC (Yhdysvallat)
      American Austin (Yhdysvallat)
      American Bantam (Yhdysvallat)
      Amilcar (Ranska)
      Amphicar (Saksa)
      Angelli
      Apollo (Saksa)
      Armstrong-Siddeley (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Arnolt (Yhdysvallat)
      Arrol-Johnston (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Ascari (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Asuna (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Auburn (Yhdysvallat)
      Austin (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Austro-Daimler (Itävalta)
      Autobianchi (Italia)
      ASA (Italia)
      Autopsy
      Auto Union (Saksa)
      Avanti (Yhdysvallat)
      AV Monocar (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Automobilwerk Eisenach, AWE (Saksa)
      Baker
      Barkas
      Beijing
      Benz, ks. Mercedes-Benz
      Berkeley
      Berliet
      Bertone (Italia)
      Bizzarrini (Italia)
      BMC (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Bond
      Borgward
      Bricklin
      Bristol (Yhdistynyt kuningaskunta)
      BRM (Yhdistynyt kuningaskunta)
      Brooks
      BSA
      Burney
      Bussing
      Callaway (Yhdysvallat)
      Cartercar
      CGV
      Chandler
      Chapelle
      Checker (Yhdysvallat)
      Cizeta (Italia)
      Clas
      Clic
      Commer
      Cooper
      Cord, (Yhdysvallat)
      Crosley
      Csonka
      Cudell
      Cunningham
      Daimler
      Darracq (Ranska)
      Datsun ks. Nissan
      Dauer
      De Dion-Bouton
      Delage
      Delahaye
      DeLorean (Yhdysvallat)
      DeSoto
      Detroit Electric
      Dixi
      DKW (Saksa)
      DMC (Yhdysvallat)
      Doble
      Donau
      Duesenberg
      Durant
      Dutton
      Eagle
      Edran
      Edsel (Yhdysvallat)
      Egg & Egli
      Eclair
      Ehrhardt
      Ehrhardt-Szawe
      Elcat

      • Electromobile

        Electromobile
        Elizalde
        Elmore
        EMW (Saksa)
        Enfield (auto)
        Enger
        Era
        Eric-Campbell
        Erskine
        Essex
        Evans
        Excalibur
        Excelsior (auto)
        Excelsior (automerkki)
        Eysink
        Facel-Vega
        Fargo
        Farman
        Fasto
        Federal
        Fejes
        Flint
        Framo Piccolo
        Franklin
        Frazer-Nash (Yhdistynyt kuningaskunta)
        FSC
        FSD
        FSM
        FSO (Puola)
        FSR
        Gemballa
        Georges Richard
        Gigliata Aerosa
        Gigliato
        Gillet
        Ginetta (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Glas
        GMC
        GN
        Goggomobil
        Goliath
        Gordini
        Graham-Paige
        Gray
        Hansa
        Healey
        Heuliez
        Hillman
        Hispano-Suiza
        Holden (Australia)
        Hollming
        Horch (Saksa)
        Hotchkiss
        HRG
        HSV
        Hudson (Yhdysvallat)
        Humber (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Humberette
        Hummer (Yhdysvallat)
        Hupmobile
        Hydrocon
        Ibana
        IFA
        IHC
        Imperial (Yhdysvallat)
        Innocenti
        Innotech
        Isdera
        Iso (Italia)
        Isotta-Frachini
        Jalta
        Jensen (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Jimenez
        Jordan
        Josse Car
        Jowett
        Kaiser (Yhdysvallat)
        Kaiser-Frazer
        Karrier
        Kiplinger
        Koko (Saksa)
        Korvensuu (Suomi)
        Krieger
        Krupp
        Lagonda (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Lanchester
        La Salle (Yhdysvallat)
        Latic
        Lea-Francis
        Leblanc
        Leon Bollett
        Ligier (Ranska)
        Lincoln (Yhdysvallat)
        Lister
        Lloyd
        Locomobile
        Lohner
        Lola
        MÁG
        March
        Marcia
        Marco
        Marcos (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Marmon
        Mathis
        McIntyre Imp
        McLaren (Yhdistynyt kuningaskunta)
        MCV
        Mebea
        Mega
        Mercer
        Mercury (Yhdysvallat)
        Metz
        Minera
        Minerva (auto)
        Mini (vanha malli, Yhdistynyt kuningaskunta)
        Mitsuoka (Japani)
        Moneverdi
        Monteverdi (Sveitsi)
        Moon
        Moretti (Italia)
        Morris (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Moskvitš (Moskvitch) (Venäjä)
        Mosler (Yhdysvallat)
        MVS
        NA
        NAG
        Napier
        Nardi
        Nash
        Nash-Rambler (Yhdysvallat)
        Neckar
        Neoplan
        Noble
        NSU
        Nysa
        Oakland (Yhdysvallat)
        Oldsmobile (Yhdysvallat)
        Ohta
        OM
        Orient
        Osca
        Overland
        Packard (Yhdysvallat)
        Pagani (Italia)
        Panhard (Ranska)
        Panhard & Levassor, ks. Panhard
        Panoz (Yhdysvallat)
        Panthera
        Parradine
        Peel
        Peerless (Ohio, USA)
        Pegaso
        Pente
        Petrol Cycle
        PFS
        Pierce-Arrow
        Piontek
        Playboy
        Pluto
        Plymouth (Yhdysvallat)
        PMC
        Pobeda
        Polski-Fiat (Puola)
        Pontiac (Yhdysvallat)
        Pope-Waverley
        Railton
        Rambler
        Radical
        Regal
        Reliant
        REO
        Riley
        Rinspeed
        Rockne
        Rosengart
        Rovin
        RUF (Saksa)
        Rugby
        Rush
        Röhr
        Sachenring
        Saleen (Yhdysvallat)
        Salmson
        Saviem
        Scammel
        Schuppan
        Sears
        Selve
        Sensor
        Shelby (Yhdysvallat)
        Shanghai
        Siata
        Simca
        Singer
        Spatz
        Spectre
        SRT (Yhdysvallat)
        SS
        SSC (Shelby SuperCars) (Yhdysvallat)
        Standard
        Stanley
        Star
        Stealth
        Stearns
        Steyr Puch (Itävalta)
        Stoewer
        Stola
        Stover
        Studebaker (Yhdysvallat)
        Stutz
        Sunbeam
        Szawe
        Talbot (Ranska)
        Tarpan
        Tatra
        Tavria
        Teijo (Suomi)
        Tempo
        Tepco Iza
        Tianjin
        Tommy Kaira
        Trabant
        Trekka
        Trident
        Triumph
        Trojan
        Tucker
        Ultima (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Vanden Plas
        Wanderer
        Warszawa
        Wartburg
        VAZ
        Vector
        Vedette
        Velie
        Velorex
        Venturi (Ranska)
        Veritas (automerkki)
        Weyher et Richemond
        Veyrat
        Whitlock
        Victoria
        Vidal
        Wiesmann (Saksa)
        Willys (Yhdysvallat)
        Winton
        Vision
        Voisin (Ranska)
        Volga (Venäjä)
        Wolseley
        YLM
        Zastava (Serbia)
        ZAG
        Zalmers
        Zbrojovka Brno
        Zender
        Zenvo
        ZIG
        ZIL (Venäjä)
        ZIM
        Zinickau
        ZIS
        Zust


      • xena 1
        Electromobile kirjoitti:

        Electromobile
        Elizalde
        Elmore
        EMW (Saksa)
        Enfield (auto)
        Enger
        Era
        Eric-Campbell
        Erskine
        Essex
        Evans
        Excalibur
        Excelsior (auto)
        Excelsior (automerkki)
        Eysink
        Facel-Vega
        Fargo
        Farman
        Fasto
        Federal
        Fejes
        Flint
        Framo Piccolo
        Franklin
        Frazer-Nash (Yhdistynyt kuningaskunta)
        FSC
        FSD
        FSM
        FSO (Puola)
        FSR
        Gemballa
        Georges Richard
        Gigliata Aerosa
        Gigliato
        Gillet
        Ginetta (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Glas
        GMC
        GN
        Goggomobil
        Goliath
        Gordini
        Graham-Paige
        Gray
        Hansa
        Healey
        Heuliez
        Hillman
        Hispano-Suiza
        Holden (Australia)
        Hollming
        Horch (Saksa)
        Hotchkiss
        HRG
        HSV
        Hudson (Yhdysvallat)
        Humber (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Humberette
        Hummer (Yhdysvallat)
        Hupmobile
        Hydrocon
        Ibana
        IFA
        IHC
        Imperial (Yhdysvallat)
        Innocenti
        Innotech
        Isdera
        Iso (Italia)
        Isotta-Frachini
        Jalta
        Jensen (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Jimenez
        Jordan
        Josse Car
        Jowett
        Kaiser (Yhdysvallat)
        Kaiser-Frazer
        Karrier
        Kiplinger
        Koko (Saksa)
        Korvensuu (Suomi)
        Krieger
        Krupp
        Lagonda (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Lanchester
        La Salle (Yhdysvallat)
        Latic
        Lea-Francis
        Leblanc
        Leon Bollett
        Ligier (Ranska)
        Lincoln (Yhdysvallat)
        Lister
        Lloyd
        Locomobile
        Lohner
        Lola
        MÁG
        March
        Marcia
        Marco
        Marcos (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Marmon
        Mathis
        McIntyre Imp
        McLaren (Yhdistynyt kuningaskunta)
        MCV
        Mebea
        Mega
        Mercer
        Mercury (Yhdysvallat)
        Metz
        Minera
        Minerva (auto)
        Mini (vanha malli, Yhdistynyt kuningaskunta)
        Mitsuoka (Japani)
        Moneverdi
        Monteverdi (Sveitsi)
        Moon
        Moretti (Italia)
        Morris (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Moskvitš (Moskvitch) (Venäjä)
        Mosler (Yhdysvallat)
        MVS
        NA
        NAG
        Napier
        Nardi
        Nash
        Nash-Rambler (Yhdysvallat)
        Neckar
        Neoplan
        Noble
        NSU
        Nysa
        Oakland (Yhdysvallat)
        Oldsmobile (Yhdysvallat)
        Ohta
        OM
        Orient
        Osca
        Overland
        Packard (Yhdysvallat)
        Pagani (Italia)
        Panhard (Ranska)
        Panhard & Levassor, ks. Panhard
        Panoz (Yhdysvallat)
        Panthera
        Parradine
        Peel
        Peerless (Ohio, USA)
        Pegaso
        Pente
        Petrol Cycle
        PFS
        Pierce-Arrow
        Piontek
        Playboy
        Pluto
        Plymouth (Yhdysvallat)
        PMC
        Pobeda
        Polski-Fiat (Puola)
        Pontiac (Yhdysvallat)
        Pope-Waverley
        Railton
        Rambler
        Radical
        Regal
        Reliant
        REO
        Riley
        Rinspeed
        Rockne
        Rosengart
        Rovin
        RUF (Saksa)
        Rugby
        Rush
        Röhr
        Sachenring
        Saleen (Yhdysvallat)
        Salmson
        Saviem
        Scammel
        Schuppan
        Sears
        Selve
        Sensor
        Shelby (Yhdysvallat)
        Shanghai
        Siata
        Simca
        Singer
        Spatz
        Spectre
        SRT (Yhdysvallat)
        SS
        SSC (Shelby SuperCars) (Yhdysvallat)
        Standard
        Stanley
        Star
        Stealth
        Stearns
        Steyr Puch (Itävalta)
        Stoewer
        Stola
        Stover
        Studebaker (Yhdysvallat)
        Stutz
        Sunbeam
        Szawe
        Talbot (Ranska)
        Tarpan
        Tatra
        Tavria
        Teijo (Suomi)
        Tempo
        Tepco Iza
        Tianjin
        Tommy Kaira
        Trabant
        Trekka
        Trident
        Triumph
        Trojan
        Tucker
        Ultima (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Vanden Plas
        Wanderer
        Warszawa
        Wartburg
        VAZ
        Vector
        Vedette
        Velie
        Velorex
        Venturi (Ranska)
        Veritas (automerkki)
        Weyher et Richemond
        Veyrat
        Whitlock
        Victoria
        Vidal
        Wiesmann (Saksa)
        Willys (Yhdysvallat)
        Winton
        Vision
        Voisin (Ranska)
        Volga (Venäjä)
        Wolseley
        YLM
        Zastava (Serbia)
        ZAG
        Zalmers
        Zbrojovka Brno
        Zender
        Zenvo
        ZIG
        ZIL (Venäjä)
        ZIM
        Zinickau
        ZIS
        Zust

        jep.siitä vaan arvailemaan mikä merkki on kuoressa !


      • Sulje päätysuutin
        xena 1 kirjoitti:

        jep.siitä vaan arvailemaan mikä merkki on kuoressa !

        Paitsi että useasti käy niin että merkki ei löydy tosta listalta, koska silloin olisi noin 0,5% mahis että arvattaisi oikein... Haluu pelata varman päälle ettei tiedet


      • jorma4
        Electromobile kirjoitti:

        Electromobile
        Elizalde
        Elmore
        EMW (Saksa)
        Enfield (auto)
        Enger
        Era
        Eric-Campbell
        Erskine
        Essex
        Evans
        Excalibur
        Excelsior (auto)
        Excelsior (automerkki)
        Eysink
        Facel-Vega
        Fargo
        Farman
        Fasto
        Federal
        Fejes
        Flint
        Framo Piccolo
        Franklin
        Frazer-Nash (Yhdistynyt kuningaskunta)
        FSC
        FSD
        FSM
        FSO (Puola)
        FSR
        Gemballa
        Georges Richard
        Gigliata Aerosa
        Gigliato
        Gillet
        Ginetta (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Glas
        GMC
        GN
        Goggomobil
        Goliath
        Gordini
        Graham-Paige
        Gray
        Hansa
        Healey
        Heuliez
        Hillman
        Hispano-Suiza
        Holden (Australia)
        Hollming
        Horch (Saksa)
        Hotchkiss
        HRG
        HSV
        Hudson (Yhdysvallat)
        Humber (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Humberette
        Hummer (Yhdysvallat)
        Hupmobile
        Hydrocon
        Ibana
        IFA
        IHC
        Imperial (Yhdysvallat)
        Innocenti
        Innotech
        Isdera
        Iso (Italia)
        Isotta-Frachini
        Jalta
        Jensen (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Jimenez
        Jordan
        Josse Car
        Jowett
        Kaiser (Yhdysvallat)
        Kaiser-Frazer
        Karrier
        Kiplinger
        Koko (Saksa)
        Korvensuu (Suomi)
        Krieger
        Krupp
        Lagonda (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Lanchester
        La Salle (Yhdysvallat)
        Latic
        Lea-Francis
        Leblanc
        Leon Bollett
        Ligier (Ranska)
        Lincoln (Yhdysvallat)
        Lister
        Lloyd
        Locomobile
        Lohner
        Lola
        MÁG
        March
        Marcia
        Marco
        Marcos (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Marmon
        Mathis
        McIntyre Imp
        McLaren (Yhdistynyt kuningaskunta)
        MCV
        Mebea
        Mega
        Mercer
        Mercury (Yhdysvallat)
        Metz
        Minera
        Minerva (auto)
        Mini (vanha malli, Yhdistynyt kuningaskunta)
        Mitsuoka (Japani)
        Moneverdi
        Monteverdi (Sveitsi)
        Moon
        Moretti (Italia)
        Morris (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Moskvitš (Moskvitch) (Venäjä)
        Mosler (Yhdysvallat)
        MVS
        NA
        NAG
        Napier
        Nardi
        Nash
        Nash-Rambler (Yhdysvallat)
        Neckar
        Neoplan
        Noble
        NSU
        Nysa
        Oakland (Yhdysvallat)
        Oldsmobile (Yhdysvallat)
        Ohta
        OM
        Orient
        Osca
        Overland
        Packard (Yhdysvallat)
        Pagani (Italia)
        Panhard (Ranska)
        Panhard & Levassor, ks. Panhard
        Panoz (Yhdysvallat)
        Panthera
        Parradine
        Peel
        Peerless (Ohio, USA)
        Pegaso
        Pente
        Petrol Cycle
        PFS
        Pierce-Arrow
        Piontek
        Playboy
        Pluto
        Plymouth (Yhdysvallat)
        PMC
        Pobeda
        Polski-Fiat (Puola)
        Pontiac (Yhdysvallat)
        Pope-Waverley
        Railton
        Rambler
        Radical
        Regal
        Reliant
        REO
        Riley
        Rinspeed
        Rockne
        Rosengart
        Rovin
        RUF (Saksa)
        Rugby
        Rush
        Röhr
        Sachenring
        Saleen (Yhdysvallat)
        Salmson
        Saviem
        Scammel
        Schuppan
        Sears
        Selve
        Sensor
        Shelby (Yhdysvallat)
        Shanghai
        Siata
        Simca
        Singer
        Spatz
        Spectre
        SRT (Yhdysvallat)
        SS
        SSC (Shelby SuperCars) (Yhdysvallat)
        Standard
        Stanley
        Star
        Stealth
        Stearns
        Steyr Puch (Itävalta)
        Stoewer
        Stola
        Stover
        Studebaker (Yhdysvallat)
        Stutz
        Sunbeam
        Szawe
        Talbot (Ranska)
        Tarpan
        Tatra
        Tavria
        Teijo (Suomi)
        Tempo
        Tepco Iza
        Tianjin
        Tommy Kaira
        Trabant
        Trekka
        Trident
        Triumph
        Trojan
        Tucker
        Ultima (Yhdistynyt kuningaskunta)
        Vanden Plas
        Wanderer
        Warszawa
        Wartburg
        VAZ
        Vector
        Vedette
        Velie
        Velorex
        Venturi (Ranska)
        Veritas (automerkki)
        Weyher et Richemond
        Veyrat
        Whitlock
        Victoria
        Vidal
        Wiesmann (Saksa)
        Willys (Yhdysvallat)
        Winton
        Vision
        Voisin (Ranska)
        Volga (Venäjä)
        Wolseley
        YLM
        Zastava (Serbia)
        ZAG
        Zalmers
        Zbrojovka Brno
        Zender
        Zenvo
        ZIG
        ZIL (Venäjä)
        ZIM
        Zinickau
        ZIS
        Zust

        puhut *PASKAA* ei löydy roewea tuosta sinun hienosta listastasi!
        Automerkkejä on miljoonia mitä mistään listoista ei edes löydy....


      • 78889
        jorma4 kirjoitti:

        puhut *PASKAA* ei löydy roewea tuosta sinun hienosta listastasi!
        Automerkkejä on miljoonia mitä mistään listoista ei edes löydy....

        Nimenomaan. ja vastaus on ollut MONTA kertaa sellainen mitä ei ole tossa listalla, missä on myös kadonneita ja harvinaisia merkkejä. Eipä ole merkkiä Foton myöskään tossa...

        No ne haluaa pelata VARMAN PÄÄLLE ettei pottia jaeta, eiks jep?


    • anomuumi404

      Tänään aamulla siinä ajoneuvomerkki-tehtävässä oli annettu vihje, että toinen kirjain on "O" ja että kyseessä siis ajoneuvomerkki.

      About 7~ maissa sitten ennen kuin he ottivat puhelun vastaan tuli toinen vihje, joka oli että kyseisessä sanassa on "R"-kirjain, jossain kohtaa.

      Puhelun tultua se katkesi, vaikka soittajan puhelimesta kuului "hei nimeni on----" (mysteeristä?)

      Tämän jälkeen mies avasi kirjekuoren ja siellä oli paperilappu jossa luki "Holden".

      Studiossa siis mahtaa olla monta kirjekuorta missä vastaus otetaan siitä riippuen mitä puhelimessa oleva vastaa. Helvetin hyvä formaatti kyseessä ja kaikenpuolin laillinen.

      • Studiossa siis mahta

        "Studiossa siis mahtaa olla monta kirjekuorta missä vastaus otetaan siitä riippuen mitä puhelimessa oleva vastaa."

        Kyllä...

        Etstään sanaa _ A _ _ A

        Puhelimessa sanotaan "RAMPA" Juontaja "se on, öö, aa, öö... väärin, ja nyt mennään pienelle katkolle katsomaan mahtavia tuotepalkintoja"


    • automerkkitehtävä

      Ei siinä ole ärrää? Kuulitko varmasti oikein?

      • anomuumi404

        N. 3 päivän päästä uusinnat youtubessa. Sieltähän sen sitten näkee, mutta minä sekä avokki oltiin kuulevinamme että R-kirjain siinä sanassa olisi.

        Pystyykö tuommoisen ohjelman moisesta "ilmoittaa" että se poistettaisiin ohjelmistosta?


    • ideaaa

      > . 3 päivän päästä uusinnat youtubessa. Sieltähän sen sitten näkee, mutta
      > minä sekä avokki oltiin kuulevinamme että R-kirjain siinä sanassa olisi.
      >
      > Pystyykö tuommoisen ohjelman moisesta "ilmoittaa" että se
      > poistettaisiin ohjelmistosta?

      Parhaiten onnistuu kun lopettaa kaikkien MTV3 kanavan ohjelmien katsomisen. Itse poistin koko kanavan telkkarista pari vuotta sitten.

    • Noniin, nyt on sitte

      Noniin, nyt on sitten luovuttu "mahdottomista tehtävistä" tänäyönä on sitten 6 tunnin kierros ainakin, missä etsitään vetureiden kuvista 3 eroavaisuutta.... Ei siinä mitään, mutta ku tä tehtävä ollut ainakin 5 kertaa ruudussa aijemmin, ja sen ratkaisee kuka vain minutissa... ja juontaja hokee että on vaikea, ja kukaan ei soita....

      • Krkebehjqydjqve

        C4 B9 E7 5000€


      • Noniin, nyt on sitte
        Krkebehjqydjqve kirjoitti:

        C4 B9 E7 5000€

        Pät pät pät pät pätkiikö muisti???

        Eurojahdin, voittosoiton, rinlgalingin yms. aikaan oli ihan normaalia, että oli sairaan helppoa tehtävä (jota juontaja väittä niiiiiiiiiiin vaikeaksi, siksi iso potti) ja kierros kesti 6h - kuukauden (kyllä))

        Isoin potti taisi olla 24 tonnia??

        Jopa Jope Ruononsuu on tehdyn parodiaa tästä aiheesta...

        Olisi vain onnensoitto jatkanut samalla linjalla, eli vaikea/mahdoton tehtävä, ja lyhyet kierrokset


      • Noniin, nyt on sitte
        Noniin, nyt on sitte kirjoitti:

        Pät pät pät pät pätkiikö muisti???

        Eurojahdin, voittosoiton, rinlgalingin yms. aikaan oli ihan normaalia, että oli sairaan helppoa tehtävä (jota juontaja väittä niiiiiiiiiiin vaikeaksi, siksi iso potti) ja kierros kesti 6h - kuukauden (kyllä))

        Isoin potti taisi olla 24 tonnia??

        Jopa Jope Ruononsuu on tehdyn parodiaa tästä aiheesta...

        Olisi vain onnensoitto jatkanut samalla linjalla, eli vaikea/mahdoton tehtävä, ja lyhyet kierrokset

        Tosin nyt ollaan jo 6000€ potissa tossa tehtävässä jok on ratkaisut telkkarissa vähintään 5 kertaa.... kyllä se "mahdoton tehtävä" on vähemmän kusetusta, eiks joo?


    • Ryysyranta

      Nuo kolome veturii löyty jo muutamassa sekunnissa ku silmiää siristel. Vua tuonne ei kukkaa järkevä immeine käy soittamaa vaik ois ilimasta. Käyvvää vuamakkoomaa eikä kuunnella tuommosta hölöpötystä. Hyvvee yötä vua kaikile!

    • joopa joo

      siis ehän tonne edes pääse vastaamaan. 3 kertaa yritin. ei pikavoittoa yritä uudelleen ja puhelu katkaistaan. ja nuo tyhjätkin puhelut veloitetaan. jo on touhua

      • 18 euroa saivat

        Samallalailla minullekin tehtiin,mutta minä köpö soitin vieläpä 6 kertaa,suoranaista rosvousta,joka kyllä jollaillailla vielä kostaantuu heille.


      • eilla

        Minä olen soitanut tämän uusi peli joka hujataan joka kertta olen vastanut 5-6 oikei mutta joka vastaus piti soita udellen miksi? MINÄ SOITAN POLIISILE KUN HE OVAT ANTANUT TÄMÄN LUPPA, EI TARVITSE HUJATA, HUJAUS HUJAUS OTTAN YHTEYTTÄ POLIISI.HALUAN VASTAUS, MIKSI TE HUJATATTE IHMISILLE HUJARIT OLETTE


      • Rahat takas mamulta
        eilla kirjoitti:

        Minä olen soitanut tämän uusi peli joka hujataan joka kertta olen vastanut 5-6 oikei mutta joka vastaus piti soita udellen miksi? MINÄ SOITAN POLIISILE KUN HE OVAT ANTANUT TÄMÄN LUPPA, EI TARVITSE HUJATA, HUJAUS HUJAUS OTTAN YHTEYTTÄ POLIISI.HALUAN VASTAUS, MIKSI TE HUJATATTE IHMISILLE HUJARIT OLETTE

        Pittä ola noppeampi kui muut.

        Älä soita poliisille, he eivät ymmärrä, heillä ei ole mamu-suomi sanakirjaa.
        Poliisi ei ole antanut arpajaislupaa Voittostudio ohjelmalle, koska se ei ole arvontaan perustuva vaan TV-pelin ratkaisun saa antaa nopeiten esikarsintakysymykseen vastannut. Et voi olla nopein ellei sinulla ole vanhanaikaista lankaliittymää.
        Tämä keskustelu on jo päättyneelle Onnensoitto pelille.


    • ärsyyntynyt

      Ekalla soitto kerralla vastattiin ei voittoa... Nytten katkaisevat puhelun heti... 3 tuntia kahtonut tätä paskaa ja eivät oo ottaneet ketään suoraan lähetykseen. Sanovat vaan ettei kukaan ole soittaanut.. kummallista touhua. täyttä kusetusta

      • plööö

        Tuo juontajan "kupla" on kahden kuvan päällä.. vittu mitä huijausta...


      • 2225565

        Sehän on AINA noissa helpoissa tehtävissä, että ei oteta soittajia mukaan ainakaan 6 tuntiin, ja kokoajan päivitellään, miten hankala ja mahdoton se on ja miten kukaan ei soita. Huokaillaan, ja kirjoillaan kun on vaikea ja kukaan ei tiedä...

        Tietäjiä olisi jokainen katsoja, mutta kun ohjaaja ei klikkaa yhdistämistä soittajalle...

        Nyt etsitään automerkkiä missä on O, automerkkejä on 207 kappalaetta mistä tuo O löytyy, eli huomattavasti vaikempi kui joku eroavaisuuden etsiminen... Lisäksi samoja eroavaisuutta esitty varmaan 10 eri jaksossa

        Ja tän yön pelissäkin juontaja valehtelee, jos olisi listannut kaikki merkit mitä sanottu, olisi vastaus tiedossa... hmm.. ei kai sinne 206 puhelua ole otettu :D


    • 615237480615237480

      Automerkki, sisältää O ja R...

      Vaihtoehtoja noin 100

    • lolnoobs

      Haha se on

      ROVER

      hahahhaha rahat tänne!!!!

    • lolnoobs

      Mitä vittua oikea vastaus ROEWE



      Mistäs automerkki listasta se löytyy!!!!????

      • ymmyrkäinen

        En ainakaan löytänyt vaikka kuin etsin


      • Höynäytystä
        ymmyrkäinen kirjoitti:

        En ainakaan löytänyt vaikka kuin etsin

        Olen tiennyt, että hyväntekeväisyyden varjolla petkutetaan ihmisiä, mutta tämä oli kyllä huippu. Juontajat johtivat koko lähetyksen ajan harhaan ihmisiä. Neuvottiin googlettamaan automerkkejä. Kyllä oli tietoista harhautusta, kun tietävät, että ihmiset googlettavat, jolloin ko. automerkkejä ROEWE ja COVINI ei tavan talllaajien googletus tuotatnut. Liekö haluttu mainostaa jotain muuta hakukonetta. On tarpeeksi vaikea arvata jo muutenkin, mitä hakevat. Tietoisesti ohjattiin vastaamaan ROVIN, joka löytyy listoilta ja sellaien, joka ei ollut koko yötä valvonut, vastasi tietysti ROVER. Jos hyväntekeväisyyttä harjoitetaan näin härskisti julkisessa mediassa joka yö, niin tästä lähin en luota Lastenklinikoiden Kummeihinkaan, kun siellä johto ei puutu tällaiseen bisnekseen.


      • Purjo
        Höynäytystä kirjoitti:

        Olen tiennyt, että hyväntekeväisyyden varjolla petkutetaan ihmisiä, mutta tämä oli kyllä huippu. Juontajat johtivat koko lähetyksen ajan harhaan ihmisiä. Neuvottiin googlettamaan automerkkejä. Kyllä oli tietoista harhautusta, kun tietävät, että ihmiset googlettavat, jolloin ko. automerkkejä ROEWE ja COVINI ei tavan talllaajien googletus tuotatnut. Liekö haluttu mainostaa jotain muuta hakukonetta. On tarpeeksi vaikea arvata jo muutenkin, mitä hakevat. Tietoisesti ohjattiin vastaamaan ROVIN, joka löytyy listoilta ja sellaien, joka ei ollut koko yötä valvonut, vastasi tietysti ROVER. Jos hyväntekeväisyyttä harjoitetaan näin härskisti julkisessa mediassa joka yö, niin tästä lähin en luota Lastenklinikoiden Kummeihinkaan, kun siellä johto ei puutu tällaiseen bisnekseen.

        Mikä oli se "kasvi", joka löytyy jääkaapista? Oliko porkkana, pinaatti tai palsternakka, punakaali? Jäi vaivaamaan kun en nähnyt loppua, kertokaa!!


      • 2200 e rikkaampi
        Purjo kirjoitti:

        Mikä oli se "kasvi", joka löytyy jääkaapista? Oliko porkkana, pinaatti tai palsternakka, punakaali? Jäi vaivaamaan kun en nähnyt loppua, kertokaa!!

        piparjuuri


      • metsä

      • persumetsä
        metsä kirjoitti:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Roewe
        TUOLTA

        Mitä toi "metsä" tulee tänne antaa linkkejä wikiin kuukausi myöhässä.
        Kirjoittajat on jo käyneet niillä sivuilla ja kun tässä joku halusi autoluetteloa niin tää vastaa yhden automerkin sivulla.


      • Kallekievari
        Höynäytystä kirjoitti:

        Olen tiennyt, että hyväntekeväisyyden varjolla petkutetaan ihmisiä, mutta tämä oli kyllä huippu. Juontajat johtivat koko lähetyksen ajan harhaan ihmisiä. Neuvottiin googlettamaan automerkkejä. Kyllä oli tietoista harhautusta, kun tietävät, että ihmiset googlettavat, jolloin ko. automerkkejä ROEWE ja COVINI ei tavan talllaajien googletus tuotatnut. Liekö haluttu mainostaa jotain muuta hakukonetta. On tarpeeksi vaikea arvata jo muutenkin, mitä hakevat. Tietoisesti ohjattiin vastaamaan ROVIN, joka löytyy listoilta ja sellaien, joka ei ollut koko yötä valvonut, vastasi tietysti ROVER. Jos hyväntekeväisyyttä harjoitetaan näin härskisti julkisessa mediassa joka yö, niin tästä lähin en luota Lastenklinikoiden Kummeihinkaan, kun siellä johto ei puutu tällaiseen bisnekseen.

        Tötteröä, mä voitin tänään 1000€


      • xena1
        persumetsä kirjoitti:

        Mitä toi "metsä" tulee tänne antaa linkkejä wikiin kuukausi myöhässä.
        Kirjoittajat on jo käyneet niillä sivuilla ja kun tässä joku halusi autoluetteloa niin tää vastaa yhden automerkin sivulla.

        kaikkihan meistä ajaa pienellä avoroewella !


    • Pöhh

      Vihjeenä on urheilulaji _____OPALLO

      Varmasti lähetykseen päästetään joku tavallinen tallaaja joka sanoo lentopallo ja sitten kirjekuoressa onkin kaukalopallo ja 1500e jää jakamatta.

      • näin kävi

        rantalentopallo kuoressa ja lentopallon sanominen ei antanut viimeiselle rahoja


      • Erkki123
        näin kävi kirjoitti:

        rantalentopallo kuoressa ja lentopallon sanominen ei antanut viimeiselle rahoja

        30.6 oli se tulitikkupeli (3958) ja nyt oikea tulos oli 70581, mihin ihmeeseen ne E kirjaimet jäi? esim 3E98


      • 118.30000
        Erkki123 kirjoitti:

        30.6 oli se tulitikkupeli (3958) ja nyt oikea tulos oli 70581, mihin ihmeeseen ne E kirjaimet jäi? esim 3E98

        Lukekaa se alareunan rullaava teksti JOKA pelissä...

        Eurojahdissa mainittiin aina "vastaus voi olla matematiikan kaava tai lyhenne"

        Onnensoitossa mainitaan erikseen "Vastaukseksi ei kelpaa matematiikan kaava, lyhenne tms"

        Viime yönä tuli vastaus siis ainakin 3 "vaikeaan" peliin, neljättä en katsonut loppuun? mikä lie idea tässä oli... haluttiin jakaa ne muina yönä säästyneet rahat?


      • Lotto reilumpi
        118.30000 kirjoitti:

        Lukekaa se alareunan rullaava teksti JOKA pelissä...

        Eurojahdissa mainittiin aina "vastaus voi olla matematiikan kaava tai lyhenne"

        Onnensoitossa mainitaan erikseen "Vastaukseksi ei kelpaa matematiikan kaava, lyhenne tms"

        Viime yönä tuli vastaus siis ainakin 3 "vaikeaan" peliin, neljättä en katsonut loppuun? mikä lie idea tässä oli... haluttiin jakaa ne muina yönä säästyneet rahat?

        Kesälomalla on paljon luppoaikaa tuhlaavia joutilalta joilta houkutellaan rahat pois. Voittoja jaetaan sentään tosivähä lottoon verrattuna. Jokainen surkea 500e pikavoittokin hehkutellaan, miten kävis jos lotossa tehtäis samoin.


      • Ei Erkki123kaan
        Erkki123 kirjoitti:

        30.6 oli se tulitikkupeli (3958) ja nyt oikea tulos oli 70581, mihin ihmeeseen ne E kirjaimet jäi? esim 3E98

        Mutta kuinkas tuosta luvusta 4568 sai kahta tulitikkua (kaikki olivat tulitikkuja) siirtämällä 71569. Käsityksen mukaan tuo luku tulisi, jos siirtää kolmea tulitikkua. Mikä juju antoi vastauksen soittajalle 1700 euroa.


      • Suomen teillä isoin
        Ei Erkki123kaan kirjoitti:

        Mutta kuinkas tuosta luvusta 4568 sai kahta tulitikkua (kaikki olivat tulitikkuja) siirtämällä 71569. Käsityksen mukaan tuo luku tulisi, jos siirtää kolmea tulitikkua. Mikä juju antoi vastauksen soittajalle 1700 euroa.

        Logiikka on siinä että etä näe näitä numeroita 1234567890 tietokoneella "seven segmentteinä" en ala nyt selvittämään mitä tuo termi kertoo


      • Erja234
        Ei Erkki123kaan kirjoitti:

        Mutta kuinkas tuosta luvusta 4568 sai kahta tulitikkua (kaikki olivat tulitikkuja) siirtämällä 71569. Käsityksen mukaan tuo luku tulisi, jos siirtää kolmea tulitikkua. Mikä juju antoi vastauksen soittajalle 1700 euroa.

        taitetaa tikusta yläosa seiskan vaakaosaksi


      • Ellinooraliisa
        Lotto reilumpi kirjoitti:

        Kesälomalla on paljon luppoaikaa tuhlaavia joutilalta joilta houkutellaan rahat pois. Voittoja jaetaan sentään tosivähä lottoon verrattuna. Jokainen surkea 500e pikavoittokin hehkutellaan, miten kävis jos lotossa tehtäis samoin.

        Lotossa et voita mitään. Mä voitin Applen Onnensoitossa ihan with ja wauh


      • Lotto reilumpi
        Ellinooraliisa kirjoitti:

        Lotossa et voita mitään. Mä voitin Applen Onnensoitossa ihan with ja wauh

        Lotto palautusprosentti on 40 ja Onnensoitto 35. Mutta koska Onnensoiton tavaroiden jälleenmyyntiarvo on usein vain 20% niin ei siinä paljoa saa pelaajat takaisin. Applesta en itse maksaisi 200e enempää kun Jobs ei enää ole takaamassa yhtiön jatkuvuutta.


    • dasdadasd

      Nyt on sen verran "helppo" tehtävä, että taitaa olla joku koira haudattuna. Ristikosta pitäisi 5 kaupunkia löytää. Kovasti vaikuttaa, että Amsterdam, Lontoo, Tokio, Oslo ja Rooma olisi ne kaupungit, mutta vähintään yksi noista lienee joku Bosnialainen tuppukylä, josta edes kylän asukkaat ei ole koskaan kuullut. Tai sitten nuo on tosiaan ne kaupungit joita haetaan, mutta ei oteta ketään studioon vastailemaan.

      • aadsdas

        _ _ _ terdam kohtaan käy ainakin Amsterdam ja Rotterdam, joten siinä se taitaa olla. Linjoille otetaan yksi tyyppi ja tämä vastaa jommankumman yllämainituista, mutta oikea vastaus onkin ovelasti juuri se toinen.


    • saffssafsafsf

      Rotterdamhan se siellä.

      Kaikki muut neljä kaupunkia oli pääkaupunkeja, viidenteen kävi joko Amsterdam, joka olisi noudattanut samaa linjaa, eli ollut pääkaupunki taikka Rotterdam. Ei siis ihme, että jäi potti jakamatta.

      • rahtipolku.fi

        Monestiko vastaus on ollut se "ilmiselvä" ei ikinä?


        Esim. kun haettiin automerkkiä R O _ _ _ vastasi pappa ROVER, vaikka se oli vastattu jo kymmeniä kertoja aijemmin


      • saffsafasf
        rahtipolku.fi kirjoitti:

        Monestiko vastaus on ollut se "ilmiselvä" ei ikinä?


        Esim. kun haettiin automerkkiä R O _ _ _ vastasi pappa ROVER, vaikka se oli vastattu jo kymmeniä kertoja aijemmin

        Riippuu mitä pitää ilmiselvänä tai "ilmiselvänä".

        Periaatteessa tuossa kaupunkitehtävässäkin sekä Amsterdam että Rotterdam olivat ilmiselviä vastauksia. Riippuu miten asian miettii.

        Rotterdam oikeana vastauksena oli "ovela", suurin osa varmaan ajatteli Amsterdamin olevan oikea vastaus, koska se on ensinnäkin tunnetumpi kaupunki ja pääkaupunki, eli olisi mennyt saman kaavan mukaan, kun muutkin neljä kaupunkia. Tämän takia itse veikkailinkin, että Onnensoitossa yritettiin olla ovelia ja todennäköisesti Rotterdam olisi oikea vastaus. Eli ihan ilmiselvää, että olemalla ovelaa ovelampi, saat oikean vastauksen.

        Toisaalta Onnensoitossakin voitaisiin ajatella samalla tavalla ja laittaa vastaukseksi Amsterdamin, eli huiputtaisivat pelaajia, jotka kuvittelee huiputtavansa Onnensoittoa.

        Mutta tyytyivät ilmeisesti pitämään Rotterdamia oikeana vastauksena siinä toivossa, että linjalle päässyt ei tuntisi kaupunkia, tai sitten tuntisi, muttei tulisi ajatelleeksi sitä, kun hän on jo mielestään keksinyt vastauksen, eli Amsterdamin.

        V*ttu että syntyy sekavaa tekstiä näin univajeisena. No, toivottavasti pointti meni kuitenkin perille.


      • PlayboyPlayboy
        saffsafasf kirjoitti:

        Riippuu mitä pitää ilmiselvänä tai "ilmiselvänä".

        Periaatteessa tuossa kaupunkitehtävässäkin sekä Amsterdam että Rotterdam olivat ilmiselviä vastauksia. Riippuu miten asian miettii.

        Rotterdam oikeana vastauksena oli "ovela", suurin osa varmaan ajatteli Amsterdamin olevan oikea vastaus, koska se on ensinnäkin tunnetumpi kaupunki ja pääkaupunki, eli olisi mennyt saman kaavan mukaan, kun muutkin neljä kaupunkia. Tämän takia itse veikkailinkin, että Onnensoitossa yritettiin olla ovelia ja todennäköisesti Rotterdam olisi oikea vastaus. Eli ihan ilmiselvää, että olemalla ovelaa ovelampi, saat oikean vastauksen.

        Toisaalta Onnensoitossakin voitaisiin ajatella samalla tavalla ja laittaa vastaukseksi Amsterdamin, eli huiputtaisivat pelaajia, jotka kuvittelee huiputtavansa Onnensoittoa.

        Mutta tyytyivät ilmeisesti pitämään Rotterdamia oikeana vastauksena siinä toivossa, että linjalle päässyt ei tuntisi kaupunkia, tai sitten tuntisi, muttei tulisi ajatelleeksi sitä, kun hän on jo mielestään keksinyt vastauksen, eli Amsterdamin.

        V*ttu että syntyy sekavaa tekstiä näin univajeisena. No, toivottavasti pointti meni kuitenkin perille.

        Juontajakin jossain autotehtävässä sanoi että vastaus ei ole se mikä tulee ekana mieleen....

        Eli jos etsitään autoa missä on O vastaus ei ole Volvo vaan esim Playboy...

        Jännää muuten että pelit, minkä juontaja hokee olevan helppoja, niin otetaan soittajia kokoajan, esim. noihin "mitä on keittiössä" mutta peleihin, joiden juontaja hokee olevan vaikeita / mahdottomia kuten joku eroavaisuusjuttu, otetaan yksi soittaja


      • saddasdasd
        PlayboyPlayboy kirjoitti:

        Juontajakin jossain autotehtävässä sanoi että vastaus ei ole se mikä tulee ekana mieleen....

        Eli jos etsitään autoa missä on O vastaus ei ole Volvo vaan esim Playboy...

        Jännää muuten että pelit, minkä juontaja hokee olevan helppoja, niin otetaan soittajia kokoajan, esim. noihin "mitä on keittiössä" mutta peleihin, joiden juontaja hokee olevan vaikeita / mahdottomia kuten joku eroavaisuusjuttu, otetaan yksi soittaja

        Njoo.

        Tämmöisissä soittelupeleissä pistää vituttamaan juontajien läpinäkyvyys, joka kuitenkin uppoaa tyhmiin ihmisiin.

        Jos tehtävä on tyyliin 2 2=?, niin juontaja hokee taukoamatta miten on todella vaikea tehtävä ja että "jos tiedät vastauksen, olet yksi harvoista, soita heti". Sillon kun on oikeasti vaikea tehtävä, niin sitten juontaja päivittelee jatkuvasti kuinka helppo tehtävä on kyseessä. Ja tällöin otetaan toki linjoille tyyppejä minuutin välein, eikä kukaan saa oikeaa vastausta.


    • NapierNapierNapier

      Nyt etsitään automerkkiä missä A

      Neljä vaihtoehtoa...

      Nyt alkaa ENNUSTUS

      3 niistä on semmosia mitkä lähes kaikki tietää ja 1 semmonen mitä ei juuri kukaan ole edes ikinä kuullut, kuten Napier

      • JP11112

        Jaguar ja Toyota ainakin tuli, mitkäs ne kaks vikaa oli?


    • 9868757647

      Marcos ja Mahindra.
      Ja ei tiedetty.

      • http://keskustelu.su

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12266080/#comment-68649031

        Ennustus meni oikein...

        Vastaukseksi olisi voinut laittaa myös esim Scania ja DAF.... joku olisi ehkä sanonut ne... 1% mahdollisuudella

        Nuo sun mainitsemat löytyy sentään listalta, missä on kaikki automerkit...

        Automerkkejä joissa on A on muuten 384kpl


      • kyrillis kanji
        http://keskustelu.su kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12266080/#comment-68649031

        Ennustus meni oikein...

        Vastaukseksi olisi voinut laittaa myös esim Scania ja DAF.... joku olisi ehkä sanonut ne... 1% mahdollisuudella

        Nuo sun mainitsemat löytyy sentään listalta, missä on kaikki automerkit...

        Automerkkejä joissa on A on muuten 384kpl

        luettelos on pahasti puutteellinen. Venäläisiä, iranilaisia ja varsinkin aasialaisia automerkkejä on kirjoitettu latinalaisin kirjaimin mitä erilaisimmin versioin kun on käännetty niistä muista kirjoitusjärjestelmistä.


    • Sanaseppä

      Sanoja joita pitäisi muodostaa ruudukosta
      SAKO
      RULV
      AHKM
      TIPN
      löytyi yli 5% sanoista, joissa on 3-12 kirjainta.
      Eli joka 20. sana sopii vastaukseksi!
      Kirjaimien lukumäärä 16 tekee tehtävästä toivottoman.

      Luetteloin näytiksi erittäin tiukasti rajatun joukon eli HARM -alkuiset sanat

      HARMaus HARMi HARMia HARMio HARMistua
      HARMiton HARMoni HARMonia HARMonikka HARMonistua

      12 kirjaimisia löytyi
      KAHVIKALUSTO PALKKASOTURI TUPLAVAHINKO UKKOSRINTAMA

    • Lasten pummit

      TV kanavilta, jotka lähettävät näitä ihmisten kusetus ohjelmia pitäisi ottaa toimilupa pois. Meillä on viranomaisvalvontaa näissä rahankeruissa, mutta ei näytä koskevan TV pelejä. KIITOS, että lähdit tukemaan Lasten klinikan kummeja on sama kuin maksoit juuri teleoperaattorille ja TV kanavalle isot rahat. Iso voitto meni valitettavasti järjestäjän kaverille, joka sattumalta viime sekunneilla keksi oikean vastauksen ja soitti lähetykseen. Oikeat soittajat eivät saaneet kuin muutaman euron arvoista rihkamaa. Älkää antako ns hyvän asian pissata teitä linssiin.

    • Huijaavat

      Taitaapi oikea vastaus olla VAZ kun juontaja tarkenti että mikä oli UAZ.
      Eli LADA on venäjän n imeltään VAZ.. katsotaan

    • Tuplahuijarit

      Ihan oli kiinalainen Landwind automerkki. Juontajahan käski katsoa ulkoa jos pihassa seisoo kysytty automerkki.
      Ainoat autot taitaa olla saksalaisten kolaritestissä rusinaksi rusentuneet koeautot. Ei taida löytyä euroopasta montaa noita paskoja parkkipaikoilta.

      Mutta säälittää lastenklinakan kummien puolesta. Ne on vedetty mukaan törkeään rahastukseen lasten kärsimyksiä hyödyntäen.
      Seurasin koko kusetusohjelman läpi ja on niin paskan maku suussa tuosta. Vieläpä ruotsalainen mediamoguliperhe antaa lähettää moista paskaa mtv3/sub kanavilla. Mutta rahanahneus siinäkin takana

    • Julian joukko

      Onnensoitto pelissä on nyt kirjainruudukko ja sinne on piilotettu 10 suomalaista kaupunkia. ESPOO KANNUS KEMI KUHMO NURMES OULU PAIMIO PORI TAMPERE TURKU. Niistä tulisi valita 5 jotka ovat ne samat 5 jotka ovat kirjekuoressa. Varmaankin kuoressa olevia kaupunkeja on valittu siten että joukossa on sekä vaaka- että pystysuoraan kirjoitettuja.

      Vaikka ruudukossa olisi myös vain 5 kaupunkia, niin en sittenkään pelaisi tätä peliä, voittomahdollisuus olisi pieni koska niin moni ihminen on mukana ja vain muutama otetaan lähetykseen.

      Ihmisillä ei ole kykyä arvioida mahdollisuuksiaan voittoon, koska kymmenestä mahdollisesta kaupungista viiden valitsemisen laskemista ei juurikaan osata. Se lasketaan näin

      10!/(5!*(10-5)!)=
      (10*9*8*7*6*5*4*3*2*1)/((5*4*3*2*1)*(5*4*3*2*1))=
      (10*9*8*7*6)/(5*4*3*2*1)=30240/120=252

      Eli mahdollisuutesi osua oikeaan kombinaatioon on vain yksi kahdestasadastaviidestäkymmenestäkahdesta.

      Osallistuminen kannattaisi vain jos potissa olisi 10000*252*3 euroa eli 7560000 euroa.
      Sisältää oletuksen, että soittajien tekemien arpojen ostoja tapahtuu 10000 kpl. Se arvio voi olla jopa liian pieni, koska 6000e potti houkuttelee niin monia soittamaan useaankin kertaan.
      Nyt siellä on alle tuhannesosa tuosta potista, joten kenenkään ei kannata osallistua.

      • kerkko7

        Just. Juontaja sanoo löytäneensä 6 kaupunkia ja katsojat luulee että niinhän niitä onkin, vaan yksi pitää hylätä ja saa sen 7000 euron potin jos arvaa oikein mikä pitää ottaa pois. Kaupungeilta näyttää Espoo Kemi Oulu Pori Tampere ja Turku.
        Eiköhän ne ota vaan yhen lähetykseen vähä ennen kello kaheksaa. Joka ei oo pelkuri ja ottaa riskin eikä tajuu tota 252 juttuu.


      • Hoitoon vaan
        kerkko7 kirjoitti:

        Just. Juontaja sanoo löytäneensä 6 kaupunkia ja katsojat luulee että niinhän niitä onkin, vaan yksi pitää hylätä ja saa sen 7000 euron potin jos arvaa oikein mikä pitää ottaa pois. Kaupungeilta näyttää Espoo Kemi Oulu Pori Tampere ja Turku.
        Eiköhän ne ota vaan yhen lähetykseen vähä ennen kello kaheksaa. Joka ei oo pelkuri ja ottaa riskin eikä tajuu tota 252 juttuu.

        Se ukko joka pääs sanomaan vastauksen sano noista kuudesta muut paitsi espoo. Mutta kuoressa oli pari niita vähemmän kaupungeiksi miellettyä pystysuuntaan kirjoitettua.
        Sen jälkeen on pelattu eri peliä ja soittajista suurin osa jättää vastaamatta tai vastaa tuohon jo päättyneeseen peliin tai siten väärin muuten vaan.
        Ei se juontajakaa tiedä että TAMPERE sisältää yhden A-kirjaimen.
        Ehkä se sote-uudistus on tehty niin että potilaat soittaa tohon ohjelmaan.


      • Tosin jos kertoo oik

        Eipä matematiikassa käytetä merkkiä ! muutenkaan, siis perusmatematiikassa.

        No eikös oikean vastauksen löytyminen "vaikeissa" ole aina yli 1:250


      • Julian joukko
        Tosin jos kertoo oik kirjoitti:

        Eipä matematiikassa käytetä merkkiä ! muutenkaan, siis perusmatematiikassa.

        No eikös oikean vastauksen löytyminen "vaikeissa" ole aina yli 1:250

        Ei, vähän aikaa sitten oli RUOKKI kirjekuoressa ja se piti arvata noin 15 mahdollisuudesta. Joskus vihjeet rajaavat mahdollisuudet alle viiteen, joista yksi on tunnettu ja siihen ansaan lankeaa se viimeinen pelaaja.

        Ei pidä soittaa vaikka ratkaisumahdollisuuksia olisi vain yksi, arvonta lähetykseen pääsystä karsii kannattavuuden. Aamun tehtävä, se ainainen MAARIANHAMINA on ollut jo yli 10 kertaa, miten ne kehtaavat. Onnensoitto on todella huono TV-ohjelma. Joskus haasteellinen tehtävä innostaa ratkomaan, mutta ei sentään soittamaan. Videotallenteelta voi sitten nopeasti katsoa ratkaisun, ei sitä pummaamista kestä seurata ollenkaan.


      • Club One -pisteillä
        Julian joukko kirjoitti:

        Ei, vähän aikaa sitten oli RUOKKI kirjekuoressa ja se piti arvata noin 15 mahdollisuudesta. Joskus vihjeet rajaavat mahdollisuudet alle viiteen, joista yksi on tunnettu ja siihen ansaan lankeaa se viimeinen pelaaja.

        Ei pidä soittaa vaikka ratkaisumahdollisuuksia olisi vain yksi, arvonta lähetykseen pääsystä karsii kannattavuuden. Aamun tehtävä, se ainainen MAARIANHAMINA on ollut jo yli 10 kertaa, miten ne kehtaavat. Onnensoitto on todella huono TV-ohjelma. Joskus haasteellinen tehtävä innostaa ratkomaan, mutta ei sentään soittamaan. Videotallenteelta voi sitten nopeasti katsoa ratkaisun, ei sitä pummaamista kestä seurata ollenkaan.

        No monestiko on ollut tuo "veturitehtävä" missä etistään eroavaisuuksia... yli 10 kertaa myös.. Vaikka se on joka kerta niin vaikea, mahdoton yms yms


      • Tylsästyny
        Julian joukko kirjoitti:

        Ei, vähän aikaa sitten oli RUOKKI kirjekuoressa ja se piti arvata noin 15 mahdollisuudesta. Joskus vihjeet rajaavat mahdollisuudet alle viiteen, joista yksi on tunnettu ja siihen ansaan lankeaa se viimeinen pelaaja.

        Ei pidä soittaa vaikka ratkaisumahdollisuuksia olisi vain yksi, arvonta lähetykseen pääsystä karsii kannattavuuden. Aamun tehtävä, se ainainen MAARIANHAMINA on ollut jo yli 10 kertaa, miten ne kehtaavat. Onnensoitto on todella huono TV-ohjelma. Joskus haasteellinen tehtävä innostaa ratkomaan, mutta ei sentään soittamaan. Videotallenteelta voi sitten nopeasti katsoa ratkaisun, ei sitä pummaamista kestä seurata ollenkaan.

        Viime Tiedä ja voita tehtävä oli kans toi Maarianhamina ja sielläki se on ollu 10 kertaa, miten monta yhteensä sitten jos se edesmenny Eurojahti laskettais vielä mukaan.


      • Porvoo taas tänään
        Tylsästyny kirjoitti:

        Viime Tiedä ja voita tehtävä oli kans toi Maarianhamina ja sielläki se on ollu 10 kertaa, miten monta yhteensä sitten jos se edesmenny Eurojahti laskettais vielä mukaan.

        Ja taas eilen se sama tehtävä MAARIANHAMINA viikonloppu vaan välissä.


      • (puke)
        Porvoo taas tänään kirjoitti:

        Ja taas eilen se sama tehtävä MAARIANHAMINA viikonloppu vaan välissä.

        No soittajia on helppo saada, jos ne tietää vastauksen


      • Peliriippuvuusparani
        (puke) kirjoitti:

        No soittajia on helppo saada, jos ne tietää vastauksen

        Uusia pelaajia saattaa hieman saada lisää jotka ovat vain vähän seuranneet. Mutta vanhojen pelaajien joukossa kyllästyminen vähentää intoa jatkaa ja noin paljon toistoa karsii vähänkin ajattelevat pois. Korostuu linja "tyhmiltä rahat pois".


      • Porvoo taas tänään
        Porvoo taas tänään kirjoitti:

        Ja taas eilen se sama tehtävä MAARIANHAMINA viikonloppu vaan välissä.

        Nyt päivää myöhemmin se PORVOO tehtävä oli Tiedä ja Voita pelinä.


    • Surkupurku

      Saakohan nuo juontajat ees hääviä palkkaa...

      • Luontaisetu sekin

        Jos hääviä tarkoittaa silikoneja niin saa.


      • Tuotesijoittelua
        Luontaisetu sekin kirjoitti:

        Jos hääviä tarkoittaa silikoneja niin saa.

        NÄissä ohjelmissa pitäisi lukea 2 kpl eestin tuotesijoittelua


    • tertsi3

      joo enpä ole päässyt tvssä olevaan vastaamiseen kertaakaan. viime yönä ei tullut yli tuntiin yhtään puhelua vaikka yritin.. hmm.. eipä eds etä oli että linjalle oitis pääsee.. sanoi vaan juontaja että missä kaikki on..

      • domino1

        osasit kosisoittaa oikeaan numeroon D: nitun helle.


    • oomdmd

      mikähän oli vime öisen autotehtävän vastaus, toinen kirjain oli o

      • Automies mukamas

        Katselin tunnin. Hyvänen aika. Alussa kysymys kuului:"automerkki,jossa on O-kirjain.

        Soittoja soiton perään,mikään ei kelvannut. Ei Ford,Ei Volvo,Ei Olsmobile ei mikään,joku tarjosi jopa"Mossea" sen oikealla nimellä,mutta eieieieiei.......


      • Vanha Hämeentie 103
        Automies mukamas kirjoitti:

        Katselin tunnin. Hyvänen aika. Alussa kysymys kuului:"automerkki,jossa on O-kirjain.

        Soittoja soiton perään,mikään ei kelvannut. Ei Ford,Ei Volvo,Ei Olsmobile ei mikään,joku tarjosi jopa"Mossea" sen oikealla nimellä,mutta eieieieiei.......

        Se automerkki EI ole ikinä ikinä mikään kansanauto, vaan aina joku mistä ei ole kuultukaan... Joskus jopa automerkki mitä ei tunneta suomessa lainkaan...

        Autoja joissa on O löytyy 207.... Mutta auto voi olla semmonen mitä ei edes ole tossa listalla...

        Ja lisäksi juontaja vielä lietsoo peliä "tällainen auto on varamana naapurilla, tai olet nähnyt sellaisen, ehkä jopa ajanut" No Suomessa ei ole yhtään autoa Covin, Moretti, Roewe, Noble, Orien, Osca, Pegaso, Railton, Salmson, Sola, Stover, Tofas-Fiat, Vector, Zhonguoa, Aleko, Apollo...

        Tossa vain muutama merkki... kaikki noi on automerkkejä, ja juontajan mielestä tosi tunnettuja... Ja nuo siis listalta missä on TUNNETTUJA automerkkejä... Joskus vastausta ei tosiaan löydy tosta listalta


      • mahdoton

        HONQUI ; ei arvattu.


      • Hongqi on oikea
        mahdoton kirjoitti:

        HONQUI ; ei arvattu.

        Wikistä katsottu että kirjekuoren kirjoitusasu Honqui on väärä.

        Honqui
        Merge-split-transwiki default.svg
        Tämän artikkelin nimi saattaa olla virheellinen. Ehdotettu uusi nimi on Hongqi.
        Hongqi, kiinaksi 红旗 , suomeksi Punalippu, valmistaa edustusautoja Changchunissa,


      • metsä
        Hongqi on oikea kirjoitti:

        Wikistä katsottu että kirjekuoren kirjoitusasu Honqui on väärä.

        Honqui
        Merge-split-transwiki default.svg
        Tämän artikkelin nimi saattaa olla virheellinen. Ehdotettu uusi nimi on Hongqi.
        Hongqi, kiinaksi 红旗 , suomeksi Punalippu, valmistaa edustusautoja Changchunissa,

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Honqui

        auttaisko toi sua ?


    • Arpajaisluvat pois?

      MTV3 uutisissa just sanottiin että jatkossa rahankeräykseen ei tarvitse enää lupaa vaan se on ilmoitusasia.
      Eipä noiden lupien kanssa kovin tarkkoja olla oltu tähänkään asti kun tällaisellakin roskalla saa kerätä rahat pois hyväuskoisilta.

      • matka maksaa 2019 eu

        Sanooko sana ARPAJAISET mitään, siinä voiton tulee perustua TUURIIN...

        Eli "helpoissa tehtävissä" se on tuurista kiinni kuka pääsee lähetykseen...

        Vaikeissa on tuurista kiinni kuka osaa vastata oikein...

        Tulitikkutehtävä on rajamailla...saattaisi lupa peruuntua jos tekisi valituksen aiheesta


      • Arpajaisluvat pois?
        matka maksaa 2019 eu kirjoitti:

        Sanooko sana ARPAJAISET mitään, siinä voiton tulee perustua TUURIIN...

        Eli "helpoissa tehtävissä" se on tuurista kiinni kuka pääsee lähetykseen...

        Vaikeissa on tuurista kiinni kuka osaa vastata oikein...

        Tulitikkutehtävä on rajamailla...saattaisi lupa peruuntua jos tekisi valituksen aiheesta

        Viime yönä arvaa automerkki ratkaisu oli siis HONQUI kuten edellä on kerrottu ja sitten paljastui, että se on kirjoitettu periaatteella miltä se kuulostaa. Eikä kuten pitäisi eli merkityksen mukaisista sanoista koottuna. Onhan punainen ja lippu sanoille vakiintuneet merkkimuunnokset meidän aakkosiin kiinalaisista kirjoitusmerkeistä. Autotehtaan omien nettisivujenkin mukaan merkki pitäisi kirjoittaa HONGQI
        Onnensoitto käyttää väärää ratkaisua jota ei voi edes arvata.


      • vHongqi (Kiina)
        Arpajaisluvat pois? kirjoitti:

        Viime yönä arvaa automerkki ratkaisu oli siis HONQUI kuten edellä on kerrottu ja sitten paljastui, että se on kirjoitettu periaatteella miltä se kuulostaa. Eikä kuten pitäisi eli merkityksen mukaisista sanoista koottuna. Onhan punainen ja lippu sanoille vakiintuneet merkkimuunnokset meidän aakkosiin kiinalaisista kirjoitusmerkeistä. Autotehtaan omien nettisivujenkin mukaan merkki pitäisi kirjoittaa HONGQI
        Onnensoitto käyttää väärää ratkaisua jota ei voi edes arvata.

        Ei NIIN huijausta.

        Listalta mistä löytyy kaikki automerkit löytyy Hongqi (Kiina) suomalaisittain lausuttuna siis sama... tuskin juontaja sitä tavaaman olisi pyytänyt...

        Haettiin myös automerkkiä missä A. vastaus olisi voinut olla Scania tai DAF... nämä on sentään moni suomalainen kuullut....

        Mutta kuten sanottu, vaikeissa peleissä ei ole idea jakaa pottia, ja tahallaan johdetaan pelaajaa (jopa sitä näppärää pelaajaa jolla on väärät vastaukset tallella, ja luettelo autoista) harhaan... ikimuistoisin auton automerkki R O _ _ _...

        Listlata löytyy rover ja rovin... Rover oli arvattu monesti jo (silti vimppa soittaja sanoi sen) mutta eipä se Rovin olisi myöskään käynyt tuohon


    • matka maksaa 2019 eu

      Miksi ei voitaisi laittaa tehtävää "arvaa luku 1-100 välillä" tosin tässä on paremmat mahdollisuudet kuin automerkkitehtävässä...

      Tosin ohjelman luonteen tuntien oikea vastaus voisi olla 54,2

      • Karjala ei kuseta

        Tulee mieleen Lapin kulta markkinatempaus jossa kullasta tehdyn kaljapullon paino piti arvata gramman tarkkuudella. Tulos olikin oudosti kahteen nollaan päättyvä. Punnitsiks ne sen henkilövaa'alla.

        Me porukalla punnittiin monta lasipulloa ja kerrottiin keskiarvo tiheyksien suhdeluvulla 19,3/2,50. Kunkin kuponkiin laitettiin eri grammamäärä saadun tuloksen ympäristöstä. Kuitenkin lopputulos heitti yli 50g meidän ratkaisusta. Yksikään meidän lasipulloista ei painanut niin paljoa että olis voinu laskee se kilpailun oikee paino.


      • 0:59 28w09a: (privat
        Karjala ei kuseta kirjoitti:

        Tulee mieleen Lapin kulta markkinatempaus jossa kullasta tehdyn kaljapullon paino piti arvata gramman tarkkuudella. Tulos olikin oudosti kahteen nollaan päättyvä. Punnitsiks ne sen henkilövaa'alla.

        Me porukalla punnittiin monta lasipulloa ja kerrottiin keskiarvo tiheyksien suhdeluvulla 19,3/2,50. Kunkin kuponkiin laitettiin eri grammamäärä saadun tuloksen ympäristöstä. Kuitenkin lopputulos heitti yli 50g meidän ratkaisusta. Yksikään meidän lasipulloista ei painanut niin paljoa että olis voinu laskee se kilpailun oikee paino.

        Sama juttu nyt... Haetaan automerkkiä... ja se on sellainen mitä ei ole edes listalla, missä on kaikki autot...

        Jos haetaan sanaa... esim. mökkeilyyn liittyvä, se voi olla polskahdus? WTF?

        Mikä löytyy matkalaukusta? vastaus oli kumikulli totta, itse tehnyt tuhansia matkoja elämäni aikana, kumikulli ollut KERRAN laukussa

        Joten tehtävän "arvaa luku 1-100" välillä vaihtoehtoja ei ole 100, vaan ÄÄRERÖN... vastaus voisi olla juurikin tyyliin 53,25


      • Olli (Tuottaja)
        0:59 28w09a: (privat kirjoitti:

        Sama juttu nyt... Haetaan automerkkiä... ja se on sellainen mitä ei ole edes listalla, missä on kaikki autot...

        Jos haetaan sanaa... esim. mökkeilyyn liittyvä, se voi olla polskahdus? WTF?

        Mikä löytyy matkalaukusta? vastaus oli kumikulli totta, itse tehnyt tuhansia matkoja elämäni aikana, kumikulli ollut KERRAN laukussa

        Joten tehtävän "arvaa luku 1-100" välillä vaihtoehtoja ei ole 100, vaan ÄÄRERÖN... vastaus voisi olla juurikin tyyliin 53,25

        Kiitos ideasta.

        Tulemme toteuttamaan pelin lähiaikoina. Pottina tulee olemaan kunnon potti 35.000€

        Ja tosiaan tulee arvata luku 1-100 välillä, soittajia otetaan tasaiseen tahtiin, ja loppuvaiheessa peliä annettaan vinkki, tyyliin "50-60" ja ei oteta hetkeen ketään soittajaa...

        Alareunan rullaavassa tekstissä lukisisi sitten jossain kohtaa "vastaus voi olla myös desimaaleja"

        Kiitos mahtavasta ideasta, jos 35.000€ ei houkuta pelaajia, ja suht helpon näköinen tehtävä, niin sitten ei mikään


      • mölkököl
        Olli (Tuottaja) kirjoitti:

        Kiitos ideasta.

        Tulemme toteuttamaan pelin lähiaikoina. Pottina tulee olemaan kunnon potti 35.000€

        Ja tosiaan tulee arvata luku 1-100 välillä, soittajia otetaan tasaiseen tahtiin, ja loppuvaiheessa peliä annettaan vinkki, tyyliin "50-60" ja ei oteta hetkeen ketään soittajaa...

        Alareunan rullaavassa tekstissä lukisisi sitten jossain kohtaa "vastaus voi olla myös desimaaleja"

        Kiitos mahtavasta ideasta, jos 35.000€ ei houkuta pelaajia, ja suht helpon näköinen tehtävä, niin sitten ei mikään

        Mieluummin 1-1000. Loppuvaiheessaa vinkkiä, että haettu luku löytyy 2-999 väliltä. Sitä ei tarvitse mainita, että vastauksessa voi olla myös sadasosia.


      • http://www.ts.fi/uut
        mölkököl kirjoitti:

        Mieluummin 1-1000. Loppuvaiheessaa vinkkiä, että haettu luku löytyy 2-999 väliltä. Sitä ei tarvitse mainita, että vastauksessa voi olla myös sadasosia.

        Tehtävän tulee olla helpon/mahdollisen OLOINEN

        Tuo 1-100 olisi sitä, etenkin jos soittajia otettaisi tiuhaan tahtiin (jopa yli 100 lähetyksen aikana) ja lopussa annettaisi tosiaan vinkkinä tyyliin 50-60

        Vastaus olisi tietenkin 52,3

        Ja juontaja ei tietenkään sanoisi missään kohtaa että vastauksessa voi olla desimaaleja


    • Pössö jöö

      Löytyi jo tuhat sanaa tähän sanapeliin. En viitti kirjottaa niitä tänne. Automerkkejä arvaa helpommin.

      • Pössö jöö

        Pelkästään eläimiä löytyi jo yli sata ja ottavat lähetykseen ehkä 10 minuutin välein eli ei saada oikeaa vastausta tänäänkään.


      • Pössö jöö

        Joista kaloja on yli 20 kpl joita ei ole vielä sanottu.
        Mieletöntä arvata niistä.


      • Tappiolla roimasti
        Pössö jöö kirjoitti:

        Joista kaloja on yli 20 kpl joita ei ole vielä sanottu.
        Mieletöntä arvata niistä.

        Jos jaksaa töllöttää TV:tä koko ohjelman ajan ja kerää vastaukset muistiin, niin lopussa jää vähemmän vaihtoehtoja käteen olipa kyse eläimistä, autoista tai jostain muusta. Eläimiä ei pelkästään olisi vihjeen perusteella pystynyt ohjelman niin loppupuolen vinkistä mitenkään arvaamaan. Kaloista kuitenkin kasiutui pois muutama ennen vhjettä tehtyjen soittojen perusteella. Tämän jälkeen itselläni jäi käteen 9 kalaa, joista valitsin kalat vimpa ja pasuri varmimmiksi vaihtoehdoiksi. Vimpa oli ensisijalla. Se on sitten kumma, kun ei pääse koskaan vastaamaan, vaikka kuinka paljon soittaisi ja käyttäisi useampaa puhelinta. Muutaman kerran olen seurannut läpi yön koko kilpailun, ja useimmiten olisi ollut oikea vastaus, jopa 6 tonnia. Mutta vastaaman pääseminen onkin sitten vaikeampaa kuin voittaminen lotossa tai muissa vastaavissa peleissä.


      • Ilmaisia pähkinöitä
        Tappiolla roimasti kirjoitti:

        Jos jaksaa töllöttää TV:tä koko ohjelman ajan ja kerää vastaukset muistiin, niin lopussa jää vähemmän vaihtoehtoja käteen olipa kyse eläimistä, autoista tai jostain muusta. Eläimiä ei pelkästään olisi vihjeen perusteella pystynyt ohjelman niin loppupuolen vinkistä mitenkään arvaamaan. Kaloista kuitenkin kasiutui pois muutama ennen vhjettä tehtyjen soittojen perusteella. Tämän jälkeen itselläni jäi käteen 9 kalaa, joista valitsin kalat vimpa ja pasuri varmimmiksi vaihtoehdoiksi. Vimpa oli ensisijalla. Se on sitten kumma, kun ei pääse koskaan vastaamaan, vaikka kuinka paljon soittaisi ja käyttäisi useampaa puhelinta. Muutaman kerran olen seurannut läpi yön koko kilpailun, ja useimmiten olisi ollut oikea vastaus, jopa 6 tonnia. Mutta vastaaman pääseminen onkin sitten vaikeampaa kuin voittaminen lotossa tai muissa vastaavissa peleissä.

        Tosi uhkapeluri. Jos kaloja oli lopussa vielä 20 ja sinulla alle 10, olet heikoilla vesillä joka tapauksessa. Jos vaikkapa 22:sta kalasta on yön aikana sanottu kaksi tavallisinta - ei se auta yhtään.
        Vaikka laskennallisesti pelaaminen kannattaisi niin riittääkö kantti satsata 2000 euroa että saisi takaisin 3500 euroa epävarmuudella.
        Ei se kannata, koska lopussa oleva iso potti houkuttelee paljon soittajia ja yksi vastaa viimeisen puolen tunnin lopuksi. Ei siinä voita vaikka tietäisi varmuudella yhden ainoan ratkaisun.
        Vihjeen antamisen jälkeen pelikierrokset aina pitenevät.


      • Jos jaksaa töllöttää
        Tappiolla roimasti kirjoitti:

        Jos jaksaa töllöttää TV:tä koko ohjelman ajan ja kerää vastaukset muistiin, niin lopussa jää vähemmän vaihtoehtoja käteen olipa kyse eläimistä, autoista tai jostain muusta. Eläimiä ei pelkästään olisi vihjeen perusteella pystynyt ohjelman niin loppupuolen vinkistä mitenkään arvaamaan. Kaloista kuitenkin kasiutui pois muutama ennen vhjettä tehtyjen soittojen perusteella. Tämän jälkeen itselläni jäi käteen 9 kalaa, joista valitsin kalat vimpa ja pasuri varmimmiksi vaihtoehdoiksi. Vimpa oli ensisijalla. Se on sitten kumma, kun ei pääse koskaan vastaamaan, vaikka kuinka paljon soittaisi ja käyttäisi useampaa puhelinta. Muutaman kerran olen seurannut läpi yön koko kilpailun, ja useimmiten olisi ollut oikea vastaus, jopa 6 tonnia. Mutta vastaaman pääseminen onkin sitten vaikeampaa kuin voittaminen lotossa tai muissa vastaavissa peleissä.

        "Jos jaksaa töllöttää TV:tä koko ohjelman ajan ja kerää vastaukset muistiin"

        Jos pelin aikana olisi vaikkapa 100 tyyppiä otettu lähetykseen ja jokainen antanut eri vastauksen, ei se auttaisi asiaa.

        Mahdollisia vastauksia kun on aina 100-1000


    • Miksen keksinyt

      Mikä löytyy keittiöstä. KA____I
      No tietenkn kaurajuuri

    • asaSa2

      Tossa nelosella on joku soittopeli meneillään, valtio jossa olisi neljä a kirjainta.

      Alankomaat olisi liian helppo. Korean tasavalta (vastattu, ei vissiin hyväksytty), Madagaskar sekä Antigua & Barbuda tulee itselle mieleen. Vastaus lienee jompikumpi noista viimeisistä.

      • adsasdsd

        Vatikaanivaltio unohtui vielä.


      • 卍   

        Nelosen pelissä jos haetaan automerkkiä minkä toinen kirjain on esim O, vastaukseksi käy mikä vain auto, missä on toinen kirjain O

        Jos haetaan kaupunkia missä 3 A.ta vastaukseksi käy mikä vain...

        Juju on siinä että kierrokset kestää tuntikaupalla


    • safssaf4

      Juontaja sanoi, että "mäpä keksin. Jos mäkin oon keksinyt sunkin pitäis" :D Miten se sen oikean vastauksen on voinut keksiä, kun vaihtoehtoja on useita? On keksinyt vain yhden vaihtoehdon. Pöljä.

    • gvdfgfvdg

      Viime yönä etsittiin k:lla alkavia asioita, jotka löytyvät keittiöstä. Viimeistä kuorta ei kukaan saanut ratkaistua, se ei ollut mikään ihme, sillä oikea vastaus oli kaurajuuri. Voin ainakin henkilökohtaisesti myöntää, etten ollut kuullutkaan sellaisesta kasvista. Kuinka monella on sellainen keittiössä?

      • 卍 卍

        No sama juttu lähes kaikissa muissakin "vaikeissa" oikeaa vastausta ei ole moni edes kuullut. Automerkeissä ei IKINÄ


      • Miksen keksinyt
        卍 卍 kirjoitti:

        No sama juttu lähes kaikissa muissakin "vaikeissa" oikeaa vastausta ei ole moni edes kuullut. Automerkeissä ei IKINÄ

        Kirjekuoresta paljastu äske NOTA automerkki joka ei oo tän ketjun listassa tietenkään.


      • 卍 卍
        Miksen keksinyt kirjoitti:

        Kirjekuoresta paljastu äske NOTA automerkki joka ei oo tän ketjun listassa tietenkään.

        Halusi pelata varman päälle, että ei tule oikeaa vastausta... Ihan perus settiä siis


      • Pottia
        卍 卍 kirjoitti:

        Halusi pelata varman päälle, että ei tule oikeaa vastausta... Ihan perus settiä siis

        Näissä peleissä voittoa saa paljon helpommin kun osallistuu vain ja ainoastaan pienempien pottien tavoitteluun eli ei edes yritä viimeistä kuorta.


    • !!!

      Juuri nyt kolmiosumma: 381

    • !!!

      Korjaus ylläolevaan (tarkistuslaskenta 49 kolmiota, yllä mukana 41): 397
      Siis 397

      • ???

        Miten tulkitaan numerot jotka on osittain viivan päällä, ei lasketa kummallekkaan puolen vai kummallekkin?


      • 3!3!4

        EI RIITÄ


      • laske KAIKKI

        tollasii sinne soittelee jotka ei osaa laskea. sormet puuttuu.


      • just joo

        402 oli vastaus, jumalauta miten?!


      • Älä yritäkään ymmärt
        just joo kirjoitti:

        402 oli vastaus, jumalauta miten?!

        7 lasketaan viiva kerrallaan ykkösinä ja väärinpäin se on myös L-kirjain eli roomalainen 50.


      • !!!
        just joo kirjoitti:

        402 oli vastaus, jumalauta miten?!

        Kaikki luvut kaikissa kolmioissa lasketaan yhteen eli näin:

        -hae kuinka monta kolmiota kuvasta löytyy (numeroi pisteet): nyt 49
        -laske luvut niiden sisällä yhteen (huomioiden, että luku pitää olla kolmion sisällä eikä saa osua rajaviivaan, tässä tehtävässä piti olla tarkkana tuon yhden 5:n kanssa, minultakin se jäi kerran epähuomiossa pois kun olisi pitänyt olla mukana) eli 402 on oikea vastaus (eikä 397)

        http://mkk-demo.net/Kolmiosumma2014-07-11.png
        http://mkk-demo.net/Kolmiosummatulos2014-07-11.png

        Tehtävä on aika työläs laskea manuaalisesti, itse käytin kolmiolaskin-ohjelmaa ja vein sen antamat kolmiot 'exceliin' (libreoffice calc). (Kolmiolaskin-ohjelma oli netissäkin jaossa, muttei toimi enää, sivuston ylläpitäjä poisti tuen perliltä, millä se on tehty). Toinen tapa olisi ottaa ylös nuo luvut (tässä 10 kpl) ja katsoa yksi kerrallaan, monessako kolmiossa kukin on mukana (->kerroin), esim 1 on mukana 11 kolmiossa jne, ja laskea summat yhteen, tämä lienee manuaalisesti se helpompi tapa.

        Suurin osa soittajista ei näytä ymmärtävän tätä tehtävää.


      • 402 oli oikee

        kiitos. seuraan vihjeitäs heti ku mul on miljoona ylimääräistä tuhottavaksi.


    • ha ha ha

      Rikosilmoituksella voi pysäyttää rikollisen toiminnan.

      • höhö höhö

        Toki, mutta tässä tapauksessa juttu menee vähän niin että ohjelma tekee säännöt ja niiden mukaan on mentävä jos haluaa osallistua. Onko säännöt sitten kuinka reiluja niin se onkin jo toinen juttu.


      • Pöhöö
        höhö höhö kirjoitti:

        Toki, mutta tässä tapauksessa juttu menee vähän niin että ohjelma tekee säännöt ja niiden mukaan on mentävä jos haluaa osallistua. Onko säännöt sitten kuinka reiluja niin se onkin jo toinen juttu.

        Nyt on reiluus kaukana. Tytteli valehtelee päin näköradiota että riski on pieni mutta potti on iso. Vaikka se on juuri toisinpäin.
        Kirjaimista pitäisi nähdä lintu ja kun tutkii niin tusinan verran siellä niitä olisi joita ei vielä ole sanottu. 1/12 mahdollisuus siis ja jos puolen tunnin kierrokseen nyt saavat tuhat puhelua, niin yhdellä arvalla lähetykseen pääsy 1/1000 eli voittotodennäköisyys 1/12000. Koska potissa on 5400e ja arvan hinta 3e niin se suhde on vain 1800 mikä on paljon pienempi kuin 12000 jolla pääsisi keskimäärin omilleen.
        Kuiteski joku arotasku liro lapasotka tai kasuaari kuoressa.


      • Pöhöö
        Pöhöö kirjoitti:

        Nyt on reiluus kaukana. Tytteli valehtelee päin näköradiota että riski on pieni mutta potti on iso. Vaikka se on juuri toisinpäin.
        Kirjaimista pitäisi nähdä lintu ja kun tutkii niin tusinan verran siellä niitä olisi joita ei vielä ole sanottu. 1/12 mahdollisuus siis ja jos puolen tunnin kierrokseen nyt saavat tuhat puhelua, niin yhdellä arvalla lähetykseen pääsy 1/1000 eli voittotodennäköisyys 1/12000. Koska potissa on 5400e ja arvan hinta 3e niin se suhde on vain 1800 mikä on paljon pienempi kuin 12000 jolla pääsisi keskimäärin omilleen.
        Kuiteski joku arotasku liro lapasotka tai kasuaari kuoressa.

        LIRO oli eikä kellekään pottia.


      • ohhoi
        höhö höhö kirjoitti:

        Toki, mutta tässä tapauksessa juttu menee vähän niin että ohjelma tekee säännöt ja niiden mukaan on mentävä jos haluaa osallistua. Onko säännöt sitten kuinka reiluja niin se onkin jo toinen juttu.

        Voitin 100e tv pelissä. Kuulemma asiakaspalvelu tulee ottamaan yhteyttä. Miten tämä tapahtuu ja tuleeko raha tilillr ja millä viiveellä?


      • Ei voittoa
        Pöhöö kirjoitti:

        LIRO oli eikä kellekään pottia.

        Kyllä odotin soittoa, ja olisin vastannut oikein, onnensoittoa ei vain kuulunut minulle päin. Monesti olisin saanut pääpotin, mutta ei vain suvaita soittaa. Tietokone mitä ilmeisimmin sysää puhelinnumeroni syrjään pääpottien vastaajia valitessaan tai sitten joku henkilö valkkaa numeron, kenelle soitetaan.


    • [2:43:48] juksu: Oke

      Nyt haetaan automerkkiä... Vaihtoehtoja on 515 jos ohjelma on keksinyt jonkun mitä ei ole suomessa edes kuultu...

      No voisin lyödä 2300 eurosta vetoa, että vastaus ei ole kansanauto, ja ko. autoja ei ole Suomessa yli sataa

      • Teijo Wihuri

        Voit maksaa 2300 euroa mulle. TEIJO autot ovat nimenomaan suomen kansan autoja ja tuskin niitä muualla olikaan.
        Teijoja almistettiin noin 100 kappaletta vuosina 1975–1976.


      • (puke)
        Teijo Wihuri kirjoitti:

        Voit maksaa 2300 euroa mulle. TEIJO autot ovat nimenomaan suomen kansan autoja ja tuskin niitä muualla olikaan.
        Teijoja almistettiin noin 100 kappaletta vuosina 1975–1976.

        Hyvä sitä on vetoon mukaan tulla jälkikäten


      • Väärin
        Teijo Wihuri kirjoitti:

        Voit maksaa 2300 euroa mulle. TEIJO autot ovat nimenomaan suomen kansan autoja ja tuskin niitä muualla olikaan.
        Teijoja almistettiin noin 100 kappaletta vuosina 1975–1976.

        No jos nyt ruvetaan saivarteleen niin termi "kansanauto" kuulostaa mun korvaan autolta, jonka omistaa merkittävä osuus väestöstä vrt. kansansairaus.

        Ja faktaa:
        1976 - rikkoutui miljoonan ajoneuvorekisterissä olevan henkilöauton raja
        1976- Teijoja valmistettu 100 kappaletta
        1998 - kahden miljoonan ajoneuvorekisterissä olevan henkilöauton raja
        2008 vuoden lopussa henkilöautoja oli 2 682 831 kappaletta

        ---> Niin missä välissä Teijo on ollu kansanauto? Ite en sanois kansanautoks autoja, joita on liikenteessä samassa suhteessa vain 260 kappaletta. Lisäks jos Teijoja valmistettiin noin sata, niin niitä ei varmasti ole olemassa enää yli sataa...


      • Miksen keksinyt

        Zenvo ja Gonow äsken eikä kenellekään 6000e.


      • Yötön yö
        Miksen keksinyt kirjoitti:

        Zenvo ja Gonow äsken eikä kenellekään 6000e.

        Ekaa kertaa katoin ohjelman alusta loppuun eli valvoin yön ja tv oli auki kolmosen kohdalta. Turha soittaa aamulla seiskalta jos yön arvaukset on jäänyt kuulematta. Kysyttiin siis autoa jossa o-kirjain ja yleisimmät ooppelit sun muut tuli heti alkuun lueteltua. 300 euron arvoinen Peugeot -vastaus tuli aika nopeesti. Sitten ...juontajatar hiustensa hellimisen lomassa avasi yhden jäljellän olevista kuorista omien sanojensa mukaan huvin vuoksi ja kappas siellä luki Lamborgini. Siis ei niin äly vaikea mutta siitä ei siis kenellekään palkintoa. Aamuun asti samoja tuttuja autoja arvailivat soittajat. Kun aika alkoi loppua niin 6000 euroa alkoi olla jo iso potti ja edelleen samoja autoja ehdoteltiin. Ja kappas... Zenvo ja Gonow ...never heard... siinähän ne kaivatut automerkit olivat ...kukaan vastaamaan päässyt ei tiennyt. Siis opetus: KATSOKAA ALUSTA ASTI, PITÄKÄÄ KIRJAA VASTAUKSISTA, GOOGLETTAKAA JA LAHJOITTAKAA PANKKISIIRROLLA RAHANNE.


      • [[Kuva:Post_cart_in_
        Miksen keksinyt kirjoitti:

        Zenvo ja Gonow äsken eikä kenellekään 6000e.

        Miksi juontaja aina valehtelee että oikea vastaus voi olla oma auto, naapurin auto, kaverin auto, äidin auto, oma eka auto jne...

        Juurihan julkaistiin lista JOKAISESTA autosta suomessa... Ei ole noita sieltä juurikaan löytynyt...

        Eli kertoisi suoraan "tällainen automerkki on tai on ollut jossain päin maailmaa"


      • [[Kuva:Post_cart_in_
        Yötön yö kirjoitti:

        Ekaa kertaa katoin ohjelman alusta loppuun eli valvoin yön ja tv oli auki kolmosen kohdalta. Turha soittaa aamulla seiskalta jos yön arvaukset on jäänyt kuulematta. Kysyttiin siis autoa jossa o-kirjain ja yleisimmät ooppelit sun muut tuli heti alkuun lueteltua. 300 euron arvoinen Peugeot -vastaus tuli aika nopeesti. Sitten ...juontajatar hiustensa hellimisen lomassa avasi yhden jäljellän olevista kuorista omien sanojensa mukaan huvin vuoksi ja kappas siellä luki Lamborgini. Siis ei niin äly vaikea mutta siitä ei siis kenellekään palkintoa. Aamuun asti samoja tuttuja autoja arvailivat soittajat. Kun aika alkoi loppua niin 6000 euroa alkoi olla jo iso potti ja edelleen samoja autoja ehdoteltiin. Ja kappas... Zenvo ja Gonow ...never heard... siinähän ne kaivatut automerkit olivat ...kukaan vastaamaan päässyt ei tiennyt. Siis opetus: KATSOKAA ALUSTA ASTI, PITÄKÄÄ KIRJAA VASTAUKSISTA, GOOGLETTAKAA JA LAHJOITTAKAA PANKKISIIRROLLA RAHANNE.

        Kaikista vastauksista 95% vähintään on kansanautoja, eli niitä mistä suomalainen on kuullut joskus...

        Eli maks 5% vastaajista sanoo jonkun harvinaisen, ja vastaushan on aina se harvinainen.

        Vaikeaksi homman tekee se, että vastausta ei löydy välttämättä edes listalta missä on KAIKKI automerkit... kerran haettiin auto R O _ _ _ ja vastaus EI ollut ROVIN, vaikkka pirun harvinainen merkki sekin on


    • LOHJAlainen _

      Mitä löydään vetoa että lähetykseen otetaan akka joka vastaa HANKO ja sitten kirjekuoressa on LOHJA.
      Jos ulkomainen kaupunki niin johan on meininki.

      • En pelaa mäkään

        HANOI sanoi mies ja sai 4000 euroa.
        Eivät kertoneet että tänään on viimeinen päivä viikkovoitoissa.
        Puolen päivän jälkeen niitä 5000 eurosia ei enää arvota.


      • Arpajaisluvat pois?
        En pelaa mäkään kirjoitti:

        HANOI sanoi mies ja sai 4000 euroa.
        Eivät kertoneet että tänään on viimeinen päivä viikkovoitoissa.
        Puolen päivän jälkeen niitä 5000 eurosia ei enää arvota.

        Tuo tarkoittaa sitä että arpajaislain edellyttämä 35% voittojen arvo suhteessa arpojen hintaan ei enää toteudu ja lupa tulisi peruuttaa.


    • 5.polven demari

      Jos viestintäministeri hyväksyy pelin,niin pulinat pois.

      • Persumetsä

        Noin ne sossut vaientaa muut, ei sentään vie siperiaan eli niiden täytyy olla hyviä ihmisiä. Ministerillähän se on aikaa perehtyä pelin oveliin harhautuksiin.


    • sdfjjkjgvfkkfl

      Mikä löytyy kotoa? Alkaa K-kirjaimella.

      Kaulin, keittiö, kaukosäädin...ei

      Oisko kammenväännin :)

      • Lauralla on luomut

        Mies sanoi kiimakulli ja juontaja piti saarnan että tämä on aikuisten ohjelma ja koitetaan käyttäytyä sen mukaisesti ja pidetään ne rumat sanat siellä itsellä eikä tulla sanomaan niitä tänne suoraan lähetykseen.
        Mitä kaksinaismoraalittomuutta !
        25.7. kirjekuoressa oli vastaus kysymykseen mitä löytyy käsilaukusta ja se oli kumikulli !

        Toinen mies sanoi äsken Pia juontovuorolla:
        Kossupullo ja sul on isot tissit.
        Tästä voi päätellä että kirjekuoressa on sana kumitissit !


      • jjffjkuh

        kiulu


      • kyl epäilemme
        Lauralla on luomut kirjoitti:

        Mies sanoi kiimakulli ja juontaja piti saarnan että tämä on aikuisten ohjelma ja koitetaan käyttäytyä sen mukaisesti ja pidetään ne rumat sanat siellä itsellä eikä tulla sanomaan niitä tänne suoraan lähetykseen.
        Mitä kaksinaismoraalittomuutta !
        25.7. kirjekuoressa oli vastaus kysymykseen mitä löytyy käsilaukusta ja se oli kumikulli !

        Toinen mies sanoi äsken Pia juontovuorolla:
        Kossupullo ja sul on isot tissit.
        Tästä voi päätellä että kirjekuoressa on sana kumitissit !

        .

        Kyl suuresti epäilemme että ohjelmistoformaatissa on harkittua eestin tuotesijoittelua 2 kpl

        .


      • KumiKulho
        Lauralla on luomut kirjoitti:

        Mies sanoi kiimakulli ja juontaja piti saarnan että tämä on aikuisten ohjelma ja koitetaan käyttäytyä sen mukaisesti ja pidetään ne rumat sanat siellä itsellä eikä tulla sanomaan niitä tänne suoraan lähetykseen.
        Mitä kaksinaismoraalittomuutta !
        25.7. kirjekuoressa oli vastaus kysymykseen mitä löytyy käsilaukusta ja se oli kumikulli !

        Toinen mies sanoi äsken Pia juontovuorolla:
        Kossupullo ja sul on isot tissit.
        Tästä voi päätellä että kirjekuoressa on sana kumitissit !

        Se "kumikulli" taisi olla ihan tuottajan jäynä juontajalle, kenties synttäri tms???

        Ja tottahan se on, vinkki oli lopuksi "löytyy toelettilaukusta" tms. ja vaikka olen mies, niin siellä on ollut kerran kumikulli... muita esineitä sitten huomattavasti useammin


    • johnjohnson1

      Vastaushan on KATTO. Jos sitä ette vielä tienneet.
      Tai sitten se on kultakala tai kirahvi.

      • Lauralla on luomut

        katto ja kirahvi on jo sanottu.
        se kumikulli oliki 25.6.2014 ratkaisu ja sanomattakin selvää ettei voittoa jaettu.


      • onnenpaska
        Lauralla on luomut kirjoitti:

        katto ja kirahvi on jo sanottu.
        se kumikulli oliki 25.6.2014 ratkaisu ja sanomattakin selvää ettei voittoa jaettu.

        Kvitteni! Vittu semmonenhan se jokaselta kotoa löytyy


      • Kumikullo
        Lauralla on luomut kirjoitti:

        katto ja kirahvi on jo sanottu.
        se kumikulli oliki 25.6.2014 ratkaisu ja sanomattakin selvää ettei voittoa jaettu.

        Siis tuo on sarjassa "mikä voi olla matkalaukussa" yhtä hyvin vastaus olisi voinut olla:

        Penispumppu
        Pistooli
        Haulikko
        Porakone
        Radiopuhelin

        Tai melkein mikä tahansa muu...

        Eli vaihtoehtoja on kymmeniä tuhansia


    • www.rxtx-.fi/

      Mitä IHMETTÄ tänäyönä tuli oikea vastaus eroavaisuustehtävään kahdessa tunnissa... Yleensä on mennyt 6 tuntia ennen kuin on löydetty ne eroavat veturit, vaikka sama tehtävä ollut kymmeniä kertoja...

      Katsominen siis palkittiin, joku oli aikaisemmin nähnyt ratkaisun

      • torkut

        Mikä sana oli kirjekuoressa?


    • Ni Hao
    • Jaa, taas haetaan au

      Jaa, taas haetaan automerkkiä minkä toinen kirjain on O, juontajan mielestä niin helppo tehtävä.

      100% varmuudella se ei ole kansanauto, kuitenkin 99% vastauksista on noita kansanauto... oi miksi? Miksi AINA näin?

      Oma veikkaukseni olisi esim:

      Bond
      Borgward
      Cord, (Yhdysvallat)
      Doble
      Donau
      Dongfeng-Citroën (Kiina)
      Foden
      Goggomobil (Tuskin, liian tunnettu oikeaksi vastaukseksi)
      Goliath
      Golo (Kiina)
      Gordini
      Hollming
      Hollming (Suomi)
      Hongqi (Tuskin, liian tunnettu oikeaksi vastaukseksi)
      Horch (Saksa)
      Hotchkiss
      Jordan
      Josse Car
      Jowett
      Koenigsegg (Ruotsi)
      Koko (Saksa)
      Korvensuu (Tainut olla jo kerran oikeana vastauksena)
      Lola
      Monteverdi (Sveitsi)
      Moon
      Moretti (Italia)
      Mosler (Yhdysvallat)
      Pobeda
      Polski-Fiat (Puola)
      Pope-Waverley
      Rockne
      Rosengart
      Rovin
      Tofas-Fiat (Turkki)
      Tommy Kaira
      Voisin (Ranska)

      Tai sitten tuotanto pelaa varman päälle ja se ei ole mikään noista... Jännää juontajan hokemat, että voi olla naapurilla tällainen auto... Ei varmana ole Suomessa yhtään autoa, mikä on oikeana vastauksena

      • BondBondBond

        15 min ennen loppua tuli vinkki "sisältyy kirjain N"

        Jäljelle jää:

        Bond
        Donau
        Dongfeng-Citroën (Kiina)
        Foden
        Goliath
        Golo (Kiina)
        Gordini
        Hollming (Suomi)
        Hongqi (Tuskin, liian tunnettu oikeaksi vastaukseksi)
        Jordan
        Koenigsegg (Ruotsi)
        Korvensuu (Tainut olla jo kerran oikeana vastauksena
        Monteverdi (Sveitsi)
        Moon
        Rosengart
        Rovin
        Voisin (Ranska)

        ja 1 soittaja otetaan... mukaan, kerrotaan tärppäsikö joku näistä

        Voisin vannoa että vimppa(kin) vastaus on joltain mammalta tyylini "Honda"


      • BondBondBond
        BondBondBond kirjoitti:

        15 min ennen loppua tuli vinkki "sisältyy kirjain N"

        Jäljelle jää:

        Bond
        Donau
        Dongfeng-Citroën (Kiina)
        Foden
        Goliath
        Golo (Kiina)
        Gordini
        Hollming (Suomi)
        Hongqi (Tuskin, liian tunnettu oikeaksi vastaukseksi)
        Jordan
        Koenigsegg (Ruotsi)
        Korvensuu (Tainut olla jo kerran oikeana vastauksena
        Monteverdi (Sveitsi)
        Moon
        Rosengart
        Rovin
        Voisin (Ranska)

        ja 1 soittaja otetaan... mukaan, kerrotaan tärppäsikö joku näistä

        Voisin vannoa että vimppa(kin) vastaus on joltain mammalta tyylini "Honda"

        Oikea vastaus oli Foton...

        Eli kaikki listan autoni oli liian tunnettuja... Ja juontaja senkun hokee "naapurilla voi olla tällainen"

        Voisi joskus hakea autoa missä on Z

        Tosin silloin 99% vastasi että se on Mersu :)


    • Miksen keksinyt

      Kuinka monella on kangaslimaseitikki keittiössä?
      Varmasti sanoo joku kangasrousku, tai kantarelli.

      Löytyy kotoa - keittiöstä - syötävää KA -alkuinen -sieni

      • Miksen keksinyt

        Raija sanoi karvalaukku ja kangashapero oli ratkaisu.
        5000 euron houkuttelemana viimeisellä kierroksella luulisin että oli myös ainakin tuo 5000 soittajaa.


    • Porvoo taas tänään

      PORVOO kaupunkipeli ollut 11. 15. 16. ja 23. päivä joko Onnensoitto tai Tiedä ja Voita ohjelmassa.
      Maarianhamina ollut 10. 14. 19. ja 21. päivä.
      Riihimäki ollut 15. 20 ja 22. päivä.

      Blondi lupaa että tämän hetken PORVOO peli on viimeinen kerta, koska kukaan ei sitä osaa ja se on vaikea peli.

      Jos Lastenklinikoiden kummit pitää tätä viihdeohjelmana niin mitä ne esittää lapsille sairaaloissa.

      • Porvoo taas tänään

        Annetaan vähän enemmän aikaa että tulee varmasti oikea vastaus. Tästä tulee VÄHÄN pidempi kierros sanottiin ohjaamosta Ollille ja hän kertoi tämän vähättelevän lausunnon katsojille. Siis kello 2 yöllä alkaa tämä PORVOO tehtävä tällä kertaa. "Tarvitset pikkasen pidemmän aikaa."


      • http://keskustelu.su

        No montako kertaa se veturitehtävä on ollut kun etsitään eroavaisuuksia...

        Se on niin parasta kun on helppo peli kun on kuolettavan hiljaisia hetkiä, huokailuita yms. omituisia taustamusiikkeja koska KUKAAN ei löydä niitä eroavia kuvia tms


      • Dos-sem hyysäys
        Porvoo taas tänään kirjoitti:

        Annetaan vähän enemmän aikaa että tulee varmasti oikea vastaus. Tästä tulee VÄHÄN pidempi kierros sanottiin ohjaamosta Ollille ja hän kertoi tämän vähättelevän lausunnon katsojille. Siis kello 2 yöllä alkaa tämä PORVOO tehtävä tällä kertaa. "Tarvitset pikkasen pidemmän aikaa."

        Joo oli se sama tehtävä loppuun asti yhteensä 5t 45min.
        Minusta ne jotka tuota seuraavat ovat niin köyhiä ja typeriä etten sääli vaikka menettäisivät taskurahojaan ison potin toivossa. Se raivostuttaa ku nää kusettajat kerää voitot eikä valtio.


    • dd3666

      Joskus voisi olla tehtävä "Suomalainen miehen nimi missä O-kirjain" Kolme ekaa voisi olla mikko, jaakko ja vaikkapa olavi... Sitten potin nostoa tasaiseen tahtiin, ja juontaja voisi hokea miten nimi voi olla oma nimi, isän nimi, velejen nimi tms...

      Ja se neljäs nimi voisi olla tyyliin "Kalliope"

    • Södeka

      Heh, heh! Olikohan ohjelman lopussa 25.7 onnensoitto vastaaja ihan tietoinen kilpailusta vai oliko, jota epäilen sovittu, että vastaa väärin. Ei voi olla totta kun ohjelman vetäjä koko ajan jankuttaa, että löytyykö Suomen kaupunkia, jossa on kolme uuta, puhelimessa henkilö vastaa Uusikaupunki! Epäilen kyllä, et soittaja oli sovittu! Ei voi olla niin uuno, että ei laske, montako u kirjainta sanassa on! Huh, huh! Laitoinpahan minäkin hölmö 6€, kyseiseen "tietovisaan" nyt haluan tietää paljonko kolmesta eurosta menee Lastenklinikalle! Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun osallistun humpuukki ohjelmiin!

      • gtrgreg44

        Tekisi kuten OIKEASTI vaikeissa, jos ei tule oikee vastausta, otetaan seuraava pelaaja mukaan... Nyt vain hoetaan että kukaan ei soita/tiedä kunnes lopussa tulee yksi

        Onhan se kustetusta, juontaja hokee esim. että automerkki Foton eli
        北汽福田汽車股份有限公司 voi olla oma, naapurin, isän, äidin, kaverin, oma eka auto... ei ole, ei noita ole ainuttakaan suomessa.

        Jos kysytte Suomalaisilta mitä 北汽福田汽車股份有限公司 tarkoittaa niin ehkä 2 voi sen tunnistaa


    • jjxxgg

      v i t t u revasta koko kusetus

      • kslfld

        tehtävänä lukee : automerkki, nimessä "O" kirjain!
        juontaja sanoo : automerkki, nimessä toinen kirjain "O" !

        perkele kumpi se nyt oikee on


      • rtegertgtr
        kslfld kirjoitti:

        tehtävänä lukee : automerkki, nimessä "O" kirjain!
        juontaja sanoo : automerkki, nimessä toinen kirjain "O" !

        perkele kumpi se nyt oikee on

        Vastaus oli 車股份有

        Minulla on muuten lista missä on kaikki SUOMEN autot... ei ole ikinä se vimppa automerkki löytynyt siitä listalta, ei ikinä


      • 押収 4 ever
        rtegertgtr kirjoitti:

        Vastaus oli 車股份有

        Minulla on muuten lista missä on kaikki SUOMEN autot... ei ole ikinä se vimppa automerkki löytynyt siitä listalta, ei ikinä

        Älä muuten valehtele, oikea vastaus oli 押収 saattaapi hyvinkin olla naapurilla tuollainen 押収 sehän on todellinen kansanauto suomessa, jos ei sitä tunne niin ei ole suomalainen


      • RIPA888
        rtegertgtr kirjoitti:

        Vastaus oli 車股份有

        Minulla on muuten lista missä on kaikki SUOMEN autot... ei ole ikinä se vimppa automerkki löytynyt siitä listalta, ei ikinä

        TEIJOKAANKO


    • Pöhöö

      Mahdollisuuksia on 3 lintua ____A tehtävään.
      Ja soittajia on tuhansia - ei kannata osallistua.
      SUULA se tuskin on vaan toinen niistä tuntemattomista.

    • 45454654

      Mitäköhän nuo tekisi jos se oikea vastaus tulisi vahingossa tuurilla puolessa välissä peliä??? antaisiko potin mennä tai keksisikö jotain

      • KumiKullo

        Onhan noin käynyt kerran...

        Tehtävä oli "keksi viisikirjaiminen sana"

        Pappa vastasi "rampa" juontaja sen jälkeen "öö vastaus on öö... väärin ja nyt mennään katsomaan meidän mahtavia tuotepalkintoja videolta"


      • Olli (Tuottaja)
        KumiKullo kirjoitti:

        Onhan noin käynyt kerran...

        Tehtävä oli "keksi viisikirjaiminen sana"

        Pappa vastasi "rampa" juontaja sen jälkeen "öö vastaus on öö... väärin ja nyt mennään katsomaan meidän mahtavia tuotepalkintoja videolta"

        Älä viitsi valehdella, tuossa tapauksessa juontaja meni vain aivan täysin lukkoon, tai siis meinasi ruveta nauramaan vanhuksen vastaukselle ihan törkeästi, joten siksi jouduimme lyömään mainoskatkon siihen kohtaan...

        Sama juttu kävi itselleni kerran, haettiin automerkkiä minkä toinen kirjain on O, ja joku vastasi ROVIN ja meni ihan sanattomaksi, ja taas meinas "räjähtää" joten oli pakko ottaa mainoskatko väliin


    • Jäi vaivaamaan...

      Mikä sieltä rantakassista löytyi?

      • Tässäpä ne

        Vastaus oli tällä kertaa todella simppeli, hiustenkuivain

        Jos vertaa siis muihin tehtäviin:

        Mikä on rannalla? Ankkuri

        Mikä löytyy toelettilaukusta? Kumikulli

        Puhumattakaan automerkeistä joita ei ole Suomessa ainuttakaan


    • Tässä oikeat!

      RANTAKASSISTA LÖYTYI 28.7. SEURAAVAT JUTUT: AURINKOVOIDE, PYYHELIINA, UIMAPUKU JA YATZY.
      MIKSI IHMEESSÄ nimim. Tässäpä ne täräyttää kysyjälle täysin virheellisen vastauksen. No saahan siitä itselle hyvän mielen...:)

      • KumiKulko

        Oletteko huomanneet että noissa "vaikeissa" ei haluta pottia jakaa ikinä, ei IKINÄ...

        Tosin nuo tehtävät on mahdollisia, rantakassissa voi olla hiustenkuivain ja meikkipussissa voi olla kumikulli ja rannalla voi olla ankkuri...

        Mutta "autotehtävät" on huijausta, ikinä se auto ei voi olla naapurilla, itsellä, kaverilla, isällä, oma eka auto tms. koska niitä autoja EI OLE SUOMESSA YHTÄÄN

        Eli mielummin sitten etsitään vaikka eroavaa veturin kuvaa 6 tuntia, siinä sentään joku saa rahat... Tosin vaatii juontajalta pokkaa hokea 6 tuntia että kukaan ei tiedä vastausta ja soita


      • Pasuri Hanoi Piparju
        KumiKulko kirjoitti:

        Oletteko huomanneet että noissa "vaikeissa" ei haluta pottia jakaa ikinä, ei IKINÄ...

        Tosin nuo tehtävät on mahdollisia, rantakassissa voi olla hiustenkuivain ja meikkipussissa voi olla kumikulli ja rannalla voi olla ankkuri...

        Mutta "autotehtävät" on huijausta, ikinä se auto ei voi olla naapurilla, itsellä, kaverilla, isällä, oma eka auto tms. koska niitä autoja EI OLE SUOMESSA YHTÄÄN

        Eli mielummin sitten etsitään vaikka eroavaa veturin kuvaa 6 tuntia, siinä sentään joku saa rahat... Tosin vaatii juontajalta pokkaa hokea 6 tuntia että kukaan ei tiedä vastausta ja soita

        En ole hyomannut, sillä noin kerran kuussa käy niin että joku voittaa vaikeankin arvaustehtävän. Tuottajalle riittää että todennäköisyys tuollaiseen on tarpeeksi pieni. Jos joku sitten saa 3000e niin yhtiö käyttää sitä promoamiseen.


      • njnn77
        Pasuri Hanoi Piparju kirjoitti:

        En ole hyomannut, sillä noin kerran kuussa käy niin että joku voittaa vaikeankin arvaustehtävän. Tuottajalle riittää että todennäköisyys tuollaiseen on tarpeeksi pieni. Jos joku sitten saa 3000e niin yhtiö käyttää sitä promoamiseen.

        Voisitko kertoa muutaman "vaikean" ja millä vastauksella se on voitettu.

        Kerran pappa arvasi oikean vastauksen "rampa" ja sekin selätettiin "näppärällä" tavalla, eli potti ei mennyt jakoon


      • Pasuri Hanoi Piparju
        njnn77 kirjoitti:

        Voisitko kertoa muutaman "vaikean" ja millä vastauksella se on voitettu.

        Kerran pappa arvasi oikean vastauksen "rampa" ja sekin selätettiin "näppärällä" tavalla, eli potti ei mennyt jakoon

        tässä ketjussa ne on kerrottu. hae nimimerkkini sanoilla.


    • Hooobooo

      Onko tuolta kukaan voittanu mittään? Ite sain pienen summan. Kauanko tuo voiton maksu yleensä kestää ja miten se ylipäätään tapahtuu?

      • Julkaistu 6.10.2011

        Kyllähän noissa "helpoissa" missä kierros kestää noin 5 tuntia tulee voittaja lähes aina


    • ¨Netissä

      Olen seurannut nettiä samalla selaillen näitä ohjelmia ja joskus jopa osallistuinkin, ei se ole juontajan vika että se muka helppo kilpailu on tehty näennäisen helpoksi. Siksi minäkin menetin rahani puhelinlaskun muodossa.

      Mutta kehoitan välttämään, vaikeaa sieltä on voittaa!

    • Froton Eeokeo

      Ja taas etsitään automerkkiä missä O, oiskos 27 kerta jo...

      Etsisi vaikkapa autoa missä on Z, tosin silloin ihmiset alkaisi etsimään myös muita kuin "kansanautoja" ja olisi riski että potti menisi jakoon

    • Onnenkoitto

      Hauska nähdä, mitä mahtaa tänä yönä löytyä kuoresta.. Paljon lie noitakin automerkkejä on, joista löytyy O ? Erilaisia vastauksia on kuulunut varmaan yli 100, mutta vasta kaksi kuorta auki. Hooobooo olen voittanut, aiemmin tuolta jaettiin pankkikortteja, joiden toimittajalla oli ongelmia ja kysyivät, käykö s-ryhmään sopiva lahjakortti. Itselle tuo kävi hyvin, koska hoidan S-Marketista kauppa-asiani ja sinne nuo kaksi voittamaani korttia on jo käytetty. Nuo s-ryhmän kortit tulivat heti seuraavana päivänä kun soittivat ja pahoittelivat.

      Viimeisellä kahdella voittokerralla maksut on hoidettu visa-tilille, jonne rahat ovat tulleet vajaassa viikossa. Tuotepalkintoja (pikavoittoja) olen voittanut myös, joista osa on tullut reilussa viikossa, yhtä lunastettua ja tarkastettua olen odottanut yli kuukauden. Kannattaa pistää itselle ylös päivämäärä ja voitto, ettei satu unohtumaan.

      • Totuus esiin

        Voi hyvää päivää tätä kusetusta.Muuta ei voi sanoa.Piia suosittelen markkinoille
        höpisemään ,mieletön puhe nopeus ei jaksa enää kuunnella.

        Onneksi olen seurannut tätä palstaa ja pysynyt pois soittelemasta.,sillä täälä
        on paljon totuuksia kusetuksesta.

        Lahjoituksen voi tehdä muullakin tavalla.


      • erfewrf erw

        Älä valehtele

        "Tunnettuja" autoja joissa on O, löytyy 207...

        Mutta "Tuntemattomia" autoja on vielä enemmän, esim. vastauksena olleet Foton ja Roewe ei löydy tuosta listalta.

        Eli vaihtoehtoja lienee lähemmäs 1000 kun otetaan jokainen mukaan... Ei ne turhaan O;ta ole tohon valinnut, ehkä myös siksi että Suomessa olevissa autoissa on eniten O-kirjaimia, joten suurin osa arvailee niitä ja ne on varmana väärin


    • Miksi jatkuu

      Ohjelman ja arvonnan piti päättyä jo 16.7

      Mitä ihmettä, miksi se silti jatkuu edelleen??????? Huomasi kai että ohjelma tuottaa ihan liikaa verrattuna eurojahteihin yms?

      • Pöhöö

        Viikkovoitot loppuivat tuolloin.
        Arpajaisten myyntiaika - ja paikka 21.5.2014 -
        30.10.2014. Kerjääminen jatkuu vielä 3 kk.

        Taisivat molemmat päävoitotkin mennä jo. Miksi siis enää soittaa kun ei se tähänkään asti ole kannattanut - vaikka olisi tiennyt oikeat vastaukset TV-peleissä. Lähetykseen ei vaan pääse silloin kuin ratkaisuja on vain yksi tai arvattavaa muutamien vaihtoehtojen joukosta. Pelikierroksia venytetään kunnes ainakin tuhat arpaa on myyty jottei pelkällä tiedolla voisi voittaa.


    • Ministeri2

      Ihme ettei kukaan politiikko puutu asiaan.

      • dewqdwq

        On tuo aika kumma, pitäisi arvata automerkki ja vastaus on tyyliin "福田欧" miksi potti ei voisi olla vaikkapa 300.000€... no silloin tuo "fuulaus" paljastuisi liian helpolla


      • Persumetsä

        miksi huijari nokkisi toista huijaria


    • seuraaja!

      tämän päivän vastaus on LAAMA!! mutta en todellakaan soita!!!!!!!!!!?? huijjari peliin!!! ja to selostaja bimpo sopis parermmin muuhun "filmiin"!!! :)

    • Minulta ette vie enä

      Tiesin tuon tämänpäivisen kyseisen eläimen sehän oli tosiaanki LAAMA. No soitin sinne huijjauspesään,en läpässyt ekakerralla vaihtoehtokysymystä. No soitin sitten uudestaan ja tälläkertaa onnistuin,siis läpäsin vaihtoehtokysymyksen ok. Sieltä toivotettiin tervetulleeksi jatkosoittajien joukkoon ja käskettiin soittaa heti. Katsoin puhelinta no se oli pimeä,eikä yhtään mitään??? siihen se päättyi,huijjaus oli onnistunut. No mitä opin tästä??? Opin inhoamaan mainosteveetä lopullisesti ja sen kaikkia toimittajia ym. Enkä osallistu ikänä mihinkään kilpailuun,enkä osta ikinä arepaa,enkä lahjoita mihkään mitään koskaan. Ja kerron,levitän tietoa huijauksesta aina,kun se vaan on mahdollista.

      • Lenkkeili

        Mihin lie olet soittanut kun tuo onnensoitto on arpajaiset. Ei minulta kysytty mitään vaan sanottiin, voitti design käsilaukun!!! Hienoa minulle tulee Michael Kors käsilaukku joka on jokatytön unelma!


      • Minulta ette vie enä
        Lenkkeili kirjoitti:

        Mihin lie olet soittanut kun tuo onnensoitto on arpajaiset. Ei minulta kysytty mitään vaan sanottiin, voitti design käsilaukun!!! Hienoa minulle tulee Michael Kors käsilaukku joka on jokatytön unelma!

        Tämä huijjaustvpeli mihin minä soitin ei ollutkaan se arpahuijjauspeli,vaan eri peli. potissa oli 1500 euroa ja soittomaksu oli1,92 e.


    • aofsdm

      Soittakaa nyt joku tonne, tiedän kaikki kolme kuvaa ! B2, B8 ja D9

      Nuo kuvat pyörii ns väärään suuntaan en osaa selittää mut soittakaa en ite edes voi.

      • Lapset nukkumaan

        Täällä keskustellaan tehtävistä joissa on edes jotain aivotoimintaa vaatimuksena. Noi lasten propellitehtävät - pliis älkää kommentoiko itsestäänselvyyksiä.
        Ensin luulin kirjoitustasi sarkasmiksi mutta eipä tainnut ollakaan. Lapset ja lapsenmieliset, ratkokaa tehtäviä omaksi iloksenne. Tuohon saisi mennä max minuutti - siis lapselta ja 5 sekuntia jos on aiemmin nähnyt vastaavan. Pelikierros taisi venyä aamuun asti.


    • järki hoi

      Tottakai koko peli on täyttä "kusetusta". Mitä helpompi vastaus kuten myös tällä hetkellä pyörivässä pelissä, sen harvemmin soittajia otetaan linjoille. Tänä yönä NOLLA soittajaa otettu linjoille, yllätys yllätys. Tota peliä kun kattoo muutaman kerran, oppii tuntemaan sen täysin. Tietää tasan tarkkaan miten se etenee ja miten soittajia yritetään kusettaa linjoille. Perus yläastepsykologiaa ja mummot ja muut idiootit soittaa heti kiimassa "helppojen palkintojen" perässä.

      Mutta kysymys kuuluu kuka on niin vitun tyhmä, että tuhlaa rahojaan tollaseeseen peliin? Itse en oo ostanu yhden yhtä arpaa enkä tule ikinä ostamaan. Ehkä muutaman kerran jos yrittää, mutta että joka yö yrittää kiimassa jotain pikavoittoja ja päästä vastaamaan linjoille..... Luulis järjen tulevan esiin jossain vaiheessa. Vaikeeseen peliin, jossa on miljoona eri vastausta, pääsee vielä suht. helposti vastaamaan suoraan lähetykseen, mutta heti kun kyseessä on helppo peli, on lottovoiton todennäköisyys suurempi kuin se, että pääsee vastaamaan suoraan lähetykseen.

      Ja sitten on vielä ne naurettavat pikavoitot. Arpojen määrähän ei ole mitenkään rajattu, eli niitä on käytännössä niin kauan kuin pelejä riittää. Eli jos Veikkauksen arvoista voittaa keskimäärin suhteessa 1 voitto/5 ostettua arpaa, on se noissa peleissä varmaan 1 voitto/10000 ostettua arpaa. Ja niiden palkintojen määrä vähenee kokoajan, kun jotkut harvat voittaa. Mutta se jäljellä oleviel palkintojen määrä pidetään tottakai visusti salassa, vaikka suurin osa olisi jo mennyt. Eli järki käteen ketjun aloittaja ja kaikki muutkin, jotka tohon rahojaan haaskaa. Teidänlaisten takia noi pelit ruudussa pysyy!

    • Hohhoijjaa

      "Siksi minäkin menetin rahani puhelinlaskun muodossa. " Hohohohohoho ei voi ku nauraa tällasille idiooteille :DD OIKEESTI OOTTEKO NOIN VTUN TYHMIÄ???????????

    • hujatu henkillö

      Ei varmasti menee hyvään tarkoitukseen vaan pieni ossat ja jontaja voisi laita päälle semoinen mekko joka sopi eika tarvitse venyteli koko ilta ja puhua kuin papukaaja kun ei ymmärä mitä, sama sana koko ilta osta arva en varmasti koska ihmisia ostavat , olette hujareitta hujareita, missä teille on paljon rahaa maksa voitto ei varmasti poliisi tiedä tämän asiat, kun joku voitti tietokone mutta ette lähetetty hui, hui, hui

    • jorma4

      mikä oli eilinen 4 kirjaiminen sana?

      • 13+15

        otso


      • jorma 4
        13+15 kirjoitti:

        otso

        ty :)


    • Onko noihin vaikeihi

      Onko noihin vaikeihin (siis oikeasti vaikeisiin missä parin minutin kierros) KERTAKAAN vastattu oikein? siis edes yhtäkään kertaa?

      Tulitikkutehtävään nyt vastaus on voinut tullakin, koska lukemalla sen rullaavan tekstin, voi osatakin vastata oikein

      • Donkervoort

        Kerran muistan nähneeni, kun joku arvasi automerkin: Donkervoort. Siinä oli juontajakin enemmän tai vähemmän ihmeissään että wtf, joku arvasi oikein :O tais sillä useamman tuhannen saada


      • 4665489
        Donkervoort kirjoitti:

        Kerran muistan nähneeni, kun joku arvasi automerkin: Donkervoort. Siinä oli juontajakin enemmän tai vähemmän ihmeissään että wtf, joku arvasi oikein :O tais sillä useamman tuhannen saada

        Taisi olla sisäpiirin vitsi tuo, samoin kuin se "kumikulli" tuollaista merkkiä kun ei löydy listalta missä on lähes kaikki automerkit, noin 600kpl


      • viestipuu olisi kiva
        4665489 kirjoitti:

        Taisi olla sisäpiirin vitsi tuo, samoin kuin se "kumikulli" tuollaista merkkiä kun ei löydy listalta missä on lähes kaikki automerkit, noin 600kpl

        viestipuu olisi kiva


    • Neekrrjnr

      Mikä Pizzatäyte???

      No 100% varmuudella semmonen mitä ei omassa naapuripizzeriassa saa, etenkään jos asuu suomessa...

      Sarjan tuntien vastaus voisi olla Koira

      • ewfew4

        Arvasin oikein, vastaus oli punamangoldi.... pitäiskö ruveta ennustajaks


    • Pizzan syöjä

      Täyttä kusetusta koko peli. Onko laillista huijata Kummit ry:n nimissä noin törkeesti ihmisiä. Haluaisin nähdä yhdenkin Pizza lapun jossa lukee täytteenä "punamangoldia".
      Älkää hyvät ihmiset menkö tähän halpaan.

      Punamangoldi

      Punamangoldi on punajuuren sukulainen ja sen lehdet muistuttavat ulkonäöltään punajuurenversoja. Lehtiä käytetään nuorena salaatteihin ja vanhempana pinaatin tavoin. Koristeelliset lehdet ovat voimakkaan makuisia. Niillä voi koristella voileipiä sekä salaatti- ja ruoka-annoksia. Isommat lehdet sopivat hyvin lisukkeeksi kevyesti höyrytettynä, lämpimiin pastakastikkeisiin tai muhennoksiin.

      • Sulje päätysuutin

        Kysymyksen tulisi olla muodossa "mikä VOI olla***"

        Voihan toelettilaukussa olla Kumikulli

        Voihan Rantakassissa olla Yatzy

        Eläin voi olla kalkkarokäärme

        Voihan rannalla olla Ankkuri

        Tosin automerkkitehtävät on mahdottomia, Naapurilla ei voi olla Foton, Roewe tai Covin, koska niitä ei ole suomessa

        Mutta pointti on pelissä se, että vaikeisiin tehtäviin ei saa tulla oikeaa vastausta, kerran sellainen tuli, ja sehän tiedetään mitä silloin tehtiin


      • Tosihelmi

        Itsekin ihmettelen miten lastenklinikoiden kummit voi olla mukana tälläisessä huijauksessa. Missään en ole ikinä kuullut että laitettaisiin punajuuren lehtiä pizzan päälle..


      • ertgergret
        Tosihelmi kirjoitti:

        Itsekin ihmettelen miten lastenklinikoiden kummit voi olla mukana tälläisessä huijauksessa. Missään en ole ikinä kuullut että laitettaisiin punajuuren lehtiä pizzan päälle..

        No tuo "sana" on sentään sellainen minkä Suomalaiset tietää, toisin kuin automerkkitehtävissä.

        Tuohon Pizza tehtävään olisi voinut käydä lähes mikä tahansa sana, erektiolääkkeestä lähtien...

        Oletteko muuten huomanneet että puhelun ja ohjelman välillä on 10 sekunnin viive... miksiköhän :)


    • Viva dildo

      Onhan se jo tiedossa, ettei niistä oikeasti kukaan voita, paitsi Perttu Perä Tampereelta. Jos soitat numeroon (onnensanasta en tiedä), niin sinun pitää vastata 3 kysymykseen mahdollisimman nopeasti. Soitin monta kertaa ja vihdoin tuli samat kysymykset. Vastausaika oli 0 sekuntia (heti kun sai vastata niin painoin hieman ennen) Silti joku oli mukamas nopeampi.

      • ewfwef

        Voittaahan...

        Kyllähän noissa helpoissa peleissä missä kierros kestää tunteja (koska juontaja VALEHTELEE että on niin vaikea että kukaan ei soita) lähes aina saadaan se vastaus.

        Tosin kerran on käynyt "moka" ja joku arvasi kirjekuoren sanan, ja tuli kauhea paniikki keksiä miten tilanteesta päästään eroon, no selvittiin säikähdyksellä ja potti ei mennyt


    • Ninjaturtles

      Mikä se viime öisen pizzan 3täyte oikeen oli??

      • jorma 4

        punamangoldi, ihan joka pizzeriasta tuskin löytyy :P


    • 56456465

      Ei ole totta.... TAAS kysytään automerkkiä minkä toinen kirjain on O...

      Voisin lyödä vetoa 15.000€ että KO. autoja ei ole suomessa YHTÄÄN, eli olisin valmis laittamaan lähes kaikki rahani likoon... Miksi siis potissa vain 5000€

      • jorma 4

        vastaus oli viime yönä SOUEAST eli taas joku kiinan malli jota ei eurooppaan saa edes tuoda. sama kaava toistunut jo lähes joka yö viimeinen auto on joku kiinalainen.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Soueast
        Mutta iloisesti juntaja kyselee voiko sinulla olla tälläinen tai naapurillasi?.... tosi reilua?


      • Kuolemantapaus kaupa
        jorma 4 kirjoitti:

        vastaus oli viime yönä SOUEAST eli taas joku kiinan malli jota ei eurooppaan saa edes tuoda. sama kaava toistunut jo lähes joka yö viimeinen auto on joku kiinalainen.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Soueast
        Mutta iloisesti juntaja kyselee voiko sinulla olla tälläinen tai naapurillasi?.... tosi reilua?

        Juu eipä löydy listalta missä on 515 eri automerkkiä... Mutta miksi pottina ei ole esim 30.000€

        Jos olisin tuottaja, niin joku yö voisi olla niin että kaikki 4 automerkkiä olisi tuota samaa tasoa, eli kukan ei arvaisi niitä.

        Jännää muuten miten soittajista 99% arvaa automerkin mikä on "kansanauto" eli niitä löytyy myös suomesta....


      • En pelaa mäkään
        Kuolemantapaus kaupa kirjoitti:

        Juu eipä löydy listalta missä on 515 eri automerkkiä... Mutta miksi pottina ei ole esim 30.000€

        Jos olisin tuottaja, niin joku yö voisi olla niin että kaikki 4 automerkkiä olisi tuota samaa tasoa, eli kukan ei arvaisi niitä.

        Jännää muuten miten soittajista 99% arvaa automerkin mikä on "kansanauto" eli niitä löytyy myös suomesta....

        Ei tule koskaan tapahtumaan että 4 kuoressa tai edes kolmessa olisi vaikea. Se että ruutuun saadaan houkutukseksi avatuissa kirjekuorissa olleita tuttuja automerkkejä saa tyhmät luulemaan että lopuissakin kirjekuorissa on tuttu. Eikä se enää ole 99% vaan ihmiset on oppinut ja arvailee useammin kuin yksi sadasta noita vaikeampiakin jo alussa.


      • D V B
        En pelaa mäkään kirjoitti:

        Ei tule koskaan tapahtumaan että 4 kuoressa tai edes kolmessa olisi vaikea. Se että ruutuun saadaan houkutukseksi avatuissa kirjekuorissa olleita tuttuja automerkkejä saa tyhmät luulemaan että lopuissakin kirjekuorissa on tuttu. Eikä se enää ole 99% vaan ihmiset on oppinut ja arvailee useammin kuin yksi sadasta noita vaikeampiakin jo alussa.

        Siis takoitan termillä "vaikea" = auto joita ei ole suomessa lainkaan

        Mulla on myös lista missä kaikki suomen autot

        Paras oli kun oli tunnin kierros, ja juontaja vähän johdatteli että vastaus on R O _ _ _

        Henkilöt jotka ei seurannut sarjaa alusta asti, vastasi R O W E R

        Ja nokkelat henkilöt tutki listaa joka mullakin on käsillä ja vastasi ROVIN

        Kumpikin väärin, etenkin tuo eka

        Tuo 4 vaikeaa olisi oikeasti hyvä, potti voisi olla vaikkapa 5 tonnia/kpl ja ruudussa voisi vilkkua "pottina yht. 20.000€" ja juontaja voisi hokea että nyt on helpoin peli ikinä, vastaus voi olla oma, naapurin, isän ja kaverin auto (riippuen missä maassa asuu) ja tuolloin vastauksiksi tulisi todella paljon noita "kansanautoja" jotka on väärin automattisesti


      • En pelaa mäkään
        D V B kirjoitti:

        Siis takoitan termillä "vaikea" = auto joita ei ole suomessa lainkaan

        Mulla on myös lista missä kaikki suomen autot

        Paras oli kun oli tunnin kierros, ja juontaja vähän johdatteli että vastaus on R O _ _ _

        Henkilöt jotka ei seurannut sarjaa alusta asti, vastasi R O W E R

        Ja nokkelat henkilöt tutki listaa joka mullakin on käsillä ja vastasi ROVIN

        Kumpikin väärin, etenkin tuo eka

        Tuo 4 vaikeaa olisi oikeasti hyvä, potti voisi olla vaikkapa 5 tonnia/kpl ja ruudussa voisi vilkkua "pottina yht. 20.000€" ja juontaja voisi hokea että nyt on helpoin peli ikinä, vastaus voi olla oma, naapurin, isän ja kaverin auto (riippuen missä maassa asuu) ja tuolloin vastauksiksi tulisi todella paljon noita "kansanautoja" jotka on väärin automattisesti

        Silloin ärsytettäisiin tavispelaajat ja kerran onnistunut rahastus kostautuisi jatkossa. Jos ajattelee että ehkä sitten viimeisellä viikolla.
        Mutta nää yö-TV huijarit (yhteiskunnan loiset) haluavat jatkaa senkin jälkeen jonkin uuden lois-isännän kanssa. Hyväntekeväisyysjärjestöjä on jo pitkä jono odottamassa. Kenelle ne sitten tekevät hyvää - ensisijaisesti itselleen.


      • 465564465
        En pelaa mäkään kirjoitti:

        Silloin ärsytettäisiin tavispelaajat ja kerran onnistunut rahastus kostautuisi jatkossa. Jos ajattelee että ehkä sitten viimeisellä viikolla.
        Mutta nää yö-TV huijarit (yhteiskunnan loiset) haluavat jatkaa senkin jälkeen jonkin uuden lois-isännän kanssa. Hyväntekeväisyysjärjestöjä on jo pitkä jono odottamassa. Kenelle ne sitten tekevät hyvää - ensisijaisesti itselleen.

        Ohjelman piti loppua jo reilu kuukausi sitten mutta tajuttiin että rahahanat on niin hyvät että ei kannata lopettaa


    • Väärin mämt

      Oli muuten TOSI huono juontaja tänään tuo tyttö, tuollainen hidas vaivaantunut puhetyyli, kiusalliset pitkä hiljaisuudet yms. ei sovi näihin vaikeisiin peleihin.

      Noissa "mikä kuva ei kuulu joukkoon" peleissä ne on ihan paikallaan olla pitkään hiljaa, vaivaantua, soittaa musiikkia yms. koska kukaan ei soita ohjelmaan 5 tuntiin

    • psykoloogi

      Miksi ihmiset menee lankaan tollaseen peruspsykologiaan? Ihan yksinkertasilla asioilla yritetään manipuloida ihmiset soittamaan tonne. Kaikista paras on se ihme lappilainen tms juontajamuija, joka puhuu selvällä lapin murteella, "kato tuota kuvvaa, mie halluun just siut tänne voittamaan tän potin" :DDDDDDD. Sillä se yritys kusettaa soittajia linjoille on niin epätoivosta :D ja sit johonki ihan yksinkertasiin peleihin se sanoo, että "mie tiiän et tää on vaikee, mie en löyä yhtäkään erilaista kuvvaa". Ton lauseen tarkotus ei oo mikään muu kuin saada soittaja uskomaan, että ne on jotenkin fiksumpia kuin muut kun on löytäny 3 erilaista kuvaa ja näin soittamaan linjoille, vaikka tosiasiassa jokainen ne löytää, jolla ei silmissä ole vikaa :DD

      Ei voi ymmärtää miten joku voi mennä tuhlaamaan rahojaan tonne. No ei voi varmaan muuta sanoo kun että tyhmiltä rahojen vieminen on ihan oikein.

      • werfewrfewr

        Tuo on käänteislogiikkaa

        Helppo peli, hoetaan että vaikea ja kukaan ei soita = väki soittelee innoissaan kun tajuaa oikean vastauksen

        Vaikea peli, hoetaan miten helppo se on, ja miten tuo auto voi olla vaikkapa naapurilla (Foton, Roewe, Covin jne) ja lisäksi lyhyet kierrokset... Innostaa yhtä hyvin


    • Serloccc

      Ne soitot,jotka sinne maka soitetaan on lavastettuja ,sovittuja valesoittoja. Näin maka,että se tuntuisi uskottavalta. Sitten harvoin mukamasten jollain on pantu tärppäämäänkin ja summa on korkeintaan 100 e. Älkää hyvät ihmiset soittako sinne enää!!!!!

    • dfgdhm,kjh

      Hahaha huvittaa kun ihmiset vastaa noista sanaristikoista niitä mitä ensimmäisenä tulee vastaan esim. tossa mustikka. Potti on iso ja nopeita kierroksia. Mitä isompi potti ja nopeammat kierrokset, sitä vaikeammin arvattava vastaus AINA on. Silloin on aivan turha arvata jotain helppoja sanoja, mitä kaikilla tulee ensimmäisenä mieleen, jos nyt jostain ihmeen syystä tonne tarvii edes tuhlata rahojaan.

      • Pöhöö

        Niiku TANSKA on nyt se helppo ja oikea onkin TURKMENISTAN.
        Ei kannata soittaa vaikka tietää vastauksen, ei pääse todennäköisesti edes omilleen koska soittoja on tässä viimeisessä yli puolen tunnin kierroksessa kuitenkin se 1200 kpl eikä potti jaettuna panos suhde yllä siihen.


      • Ei hjuva
        Pöhöö kirjoitti:

        Niiku TANSKA on nyt se helppo ja oikea onkin TURKMENISTAN.
        Ei kannata soittaa vaikka tietää vastauksen, ei pääse todennäköisesti edes omilleen koska soittoja on tässä viimeisessä yli puolen tunnin kierroksessa kuitenkin se 1200 kpl eikä potti jaettuna panos suhde yllä siihen.

        No noihin vaikeisiin pääsee mukaan 100% mahdollisuudella jos soittaa silloin kun on lyhyet kierrokset.

        Jännää miten vastaus voi olla tukmenistan, vaikka kaikissa aikaisemmissa peleissä on hoettu että erisnimet ei käy, ei maan nimet, ei kaupungin nimet yms yms.

        Jospa ensi yönä taas etsittäisi autoa missä on kirjain O, 2-3 kansanautoa, ja 1 mitä ei ole koskaan kuultukaan...

        Tai sitten voitasi repästä kunnolla, ja hakea kaupunkia missä 3 u-kirjainta, tai sitten etsiä eroavaa kuvaa 6 tuntia, tosin näissä peleissä menee potti aina jakoon


      • 45654465

        Entäpä automerkit? iso potti ja kysytään automerkkiä, niin noin 99% vastaajista vastaa jonkun "kansanauton" eli automerkin joka on rekisteröitynä suomeen. Edes kuorma-autojen puolelle ei mennä...

        No jos kysytään automerkkiää, niin ei mullekaan ekana tule mieleen roeve, foton, cowin tms...

        Ainut tuo "Pitsatäytetehtävä" oli aika reilu mielestäni


      • näin kävi
        Pöhöö kirjoitti:

        Niiku TANSKA on nyt se helppo ja oikea onkin TURKMENISTAN.
        Ei kannata soittaa vaikka tietää vastauksen, ei pääse todennäköisesti edes omilleen koska soittoja on tässä viimeisessä yli puolen tunnin kierroksessa kuitenkin se 1200 kpl eikä potti jaettuna panos suhde yllä siihen.

        nainen sai väärästä tanskasta 300.
        ennustit ihan oikein lopputuloksen.


      • Pöhöö
        Ei hjuva kirjoitti:

        No noihin vaikeisiin pääsee mukaan 100% mahdollisuudella jos soittaa silloin kun on lyhyet kierrokset.

        Jännää miten vastaus voi olla tukmenistan, vaikka kaikissa aikaisemmissa peleissä on hoettu että erisnimet ei käy, ei maan nimet, ei kaupungin nimet yms yms.

        Jospa ensi yönä taas etsittäisi autoa missä on kirjain O, 2-3 kansanautoa, ja 1 mitä ei ole koskaan kuultukaan...

        Tai sitten voitasi repästä kunnolla, ja hakea kaupunkia missä 3 u-kirjainta, tai sitten etsiä eroavaa kuvaa 6 tuntia, tosin näissä peleissä menee potti aina jakoon

        Lyhyiden kierrosten aikana ei olla vielä saatu vihjeitä, jotka rajoittavat sanamäärää. Nyt oli yli 5000 mahdollista sanaa kunnes tuli vihje MAA ja silloinkin jäljellä vielä 25 ja uskalsivat ottaa muutamia soittajia lähetykseen. Vasta T-alkuisuus vihje lopussa antoi mahdollisuuden "Tietää" oikea ja siitähän pidetään silloin huoli ettei tiedollakaan pääse isoon pottiin kiinni, Tanska-ansaan lankeavia soittaa niin paljon.


      • ewfefe
        Pöhöö kirjoitti:

        Lyhyiden kierrosten aikana ei olla vielä saatu vihjeitä, jotka rajoittavat sanamäärää. Nyt oli yli 5000 mahdollista sanaa kunnes tuli vihje MAA ja silloinkin jäljellä vielä 25 ja uskalsivat ottaa muutamia soittajia lähetykseen. Vasta T-alkuisuus vihje lopussa antoi mahdollisuuden "Tietää" oikea ja siitähän pidetään silloin huoli ettei tiedollakaan pääse isoon pottiin kiinni, Tanska-ansaan lankeavia soittaa niin paljon.

        So? nyt oli puhe kuitenkin että vaikeisiin pääsee mukaan jos haluaa.

        Ja ainakin kerran on nähty mitä tehdään jos oikea vastaus pääsee lähetykseen asti "liian aikaisin"... Vastaus oli silloin Rampa


      • Pöhöö
        ewfefe kirjoitti:

        So? nyt oli puhe kuitenkin että vaikeisiin pääsee mukaan jos haluaa.

        Ja ainakin kerran on nähty mitä tehdään jos oikea vastaus pääsee lähetykseen asti "liian aikaisin"... Vastaus oli silloin Rampa

        Tietenkin jos tavoitteena on vain päästä lähetykseen eikä esimerkiksi tienata rahaa. Mutta ei sinne sentään 100% varmuudella pääse lyhyilläkään kierroksilla, sen verran enemmän soittajia kasautuu juuri tuon läpipääsyn toivossa.


      • ferre4343
        Pöhöö kirjoitti:

        Tietenkin jos tavoitteena on vain päästä lähetykseen eikä esimerkiksi tienata rahaa. Mutta ei sinne sentään 100% varmuudella pääse lyhyilläkään kierroksilla, sen verran enemmän soittajia kasautuu juuri tuon läpipääsyn toivossa.

        Siinä kohtaa kun kierrokset kestää parin sekunnin luokkaa, niin ei siihen montaa mukaan mahdu


      • Pöhöö
        ferre4343 kirjoitti:

        Siinä kohtaa kun kierrokset kestää parin sekunnin luokkaa, niin ei siihen montaa mukaan mahdu

        Kyllä mahtuu satoja puheluita joka sekunnille. Mieti miten euroviisuäänestykset on toteutettu, satoja tuhansia puheluita kymmenessä minuutissa, ei ehkä Suomessa mutta kapasiteettiä on skaalautuvien tietojärjestelmien ansiosta valtavasti. Hyvä ettet ole kokeillut itse, minä erehdyin enkä päässyt läpi vaikka nopeimmillaan 3 soittajaa minuutissa otettiinkin lähetykseen.


    • gfdhjfmg

      Kyllä pelin tuottajat nauraa isoa mahaansa kun teidänlaiset IDIOOTIT soittaa linjoille muna kovana ja pimppi kosteena, vaikka mahdollisuus voittaa tuolta jotain on luokkaa 1:50000.

    • jorma 4

      1 soittaja sai viimeyönä 100e väärästä vastauksesta sitten pidettiin hiljaista MELKEEN TUNNIN ajan. Siinä välissä vaan annettiin lisää vihjeitä sekä nostettiin pottia väärästä vastauksesta kertaalleen mutta KETÄÄN ei päästetty lähetykseen välissä arvaamaan. Kerrankin kun olisis ollut hyvät saumat vastata oikein kun oli vaan 6 eri vaihtoehtoa. Vasta lähetyksen lopussa yhdistettiin 1 soittaja joka arvasi väärin tietysti. Melkosta kusetusta on joo!

    • fghj

      "Minä niin haluaisin jakaa potin juuri sinulle". Ööö meitä "sinuja" on täällä ruudun toisella puoellla noin 10000, kenelleköhän meistä mahdat puhua?

    • retgre4

      Oho, tänäyönä onkin hauska tehtävä, etsitään autoa minkä nimessä toinen kirjain on O, mistäs moinen kekseliäisyys?

      Hakisi vaikkapa joskus autoa missä toinen kirjain on E, tosin silloin ihmiset ei kertoisi niitä "kansanautoja" kuten nyt, ja vastaushan ei ikinä sellainen ole

    • Automerkki mikä alka

      Automerkki mikä alkaa LO

      Voisin lyödä 1030€ vetoa että joku vastaa LOTUS vimppana, Ei ole oikein, voisin lyödä tästä asiasta vetoa 5000€

      Vastaus ei myöskään ole:

      Locomobile
      Lohner
      Lola

      Koska nuo löytyy "liian helpolla"

      • Automerkki mikä alka

        Oho, olisin tienannut 6030€

        Arvattiin Lotus, ja se oli väärin.

        Lisäksi se ei ollut mikään mainitsemastani 3 automerkistä, vaan Lobini


      • epäonnensoitto

        Vaan se oli Lobini! Hmh, voihan hitto.


      • 8789798798
        epäonnensoitto kirjoitti:

        Vaan se oli Lobini! Hmh, voihan hitto.

        Siis tä on naurettavaa miten "varman päälle" he haluaa pelata... Vastauksen tulee olla niin harvinainen että ei edes löydy Suomalaisesta Wikipedista.

        Locomobile
        Lohner
        Lola

        Nuo löytyy Suomen Wikipediasta, vaikka noistakaan ei kukaan ole juuri kuullut.

        Voisi joskus tehdä niin että kaikki 4 autoa olisi vaikeita.... Juontaja voisi hokea "nyt on niin helppo peli, 1 voi olla oma auto, 2 kaverin auto, 3 pomon auto ja 4 vaikkapa isän auto" "4 kertainen mahdollisuus voittaa"


    • idiots

      Opetelkaa nyt edes pelaamaan tota peliä jostain ihmeen syystä haluatte sinne edelleen rahojanne tuhlata. Muutaman kerran kun peliä kattelee, niin pitäis oppia tuntemaan ohjelman rakenteen ja oppii rajaamaan vastauksia rankalla kädellä ihan oikeaan suuntaan. Fiksut kyllä tietää mitä tarkoitan. Jos vaikka pelissä on sanaristikko ja etsitään yhtä sanaa. Potissa on esim. 3000 € ja joku veikkaa jotain vitun koiraa!? :DD Tyhmiltä rahat pois ja me saadaan hyvää viihdettä öisin (eikä me fiksut tietenkään tuhlata euroakaan tohon kusetuspeliin ;)).

      • fewfefew

        Älä nyt viitti, juontaja johdattelee...

        Mikä automerkki? 99% vastaa edelleen jonkun "kansanauton" vaikka vastaus on AINA joku auto mitä ei ole lainkaan suomessa


    • 14+7

      Heti kun peli alkoi, katsoin että 10-20 lintua.
      Ei eka kerta kun annetaan aluksi arvata mitä sattuu, sitten rajataan eläin, ja lopuksi ehkä vielä lintu/kala, näin riittää peliä aamuksikin ja rajaus tuo lisäpelaajia..

      Veikkaus että nyt kuoressa : uivelo (pannaan tähän vielä 2. vaihtoehto mustaviklo, ja 3. ruokki=pohjoisen pingviini)

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_linnuista

      Autopelt on kanssa aika arvattavia, Kiinan listasta on tullut vika merkki 7 kertaa, ja viime kerralla (tai jo edelliselläkin) odotin nimenomaan Lobinia.

      • Pöhöö

        Tuulikki Leppävirralta voitti 3000e sanalla pasuri. Voitti ensin pikavoiton Apple tietokoneen 1000e lisäksi TV-pelistä. Arpaonnea. Niistä 16 kirjaimesta pysty muodostamaan yli 20 kalaa eli kohtuullisella todennäköisyydellä saattoi niistä yhden arvata oikein.
        Kaupunkipelissä on 5 kaupunkia joista pitäisi arvata BUKAREST eikä BUDABEST ja HANOI eikä HANKO.


      • Arpajaisluvat pois?

        Toi wikin lintuluettelo on yhtä puutteellinen kuin muutkin sen luettelot kuten autot ja muutkin sanat.
        Arvattavaa riittää silti ja Onnensoitto säännöissä sanotaan että he VALITSEVAT lähetykseen pääsijän, eivät arvo. Jo voittaneet osaajat karsitaan pois.
        http://onnensoitto.fi/tv-peli-ohjeet.pdf


      • bdfg
        Arpajaisluvat pois? kirjoitti:

        Toi wikin lintuluettelo on yhtä puutteellinen kuin muutkin sen luettelot kuten autot ja muutkin sanat.
        Arvattavaa riittää silti ja Onnensoitto säännöissä sanotaan että he VALITSEVAT lähetykseen pääsijän, eivät arvo. Jo voittaneet osaajat karsitaan pois.
        http://onnensoitto.fi/tv-peli-ohjeet.pdf

        Niinpä. Se on ihan varma, että jos huomaavat tiettyjen soittajien ymmärtävän pelin rakenteen, ei heitä päästetä peliin enää. Numeron vaihtaminen auttaa. Mitä helpompi tehtävä, sen enemmän soittajia valikoidaan.


      • En pelaa enää
        Pöhöö kirjoitti:

        Tuulikki Leppävirralta voitti 3000e sanalla pasuri. Voitti ensin pikavoiton Apple tietokoneen 1000e lisäksi TV-pelistä. Arpaonnea. Niistä 16 kirjaimesta pysty muodostamaan yli 20 kalaa eli kohtuullisella todennäköisyydellä saattoi niistä yhden arvata oikein.
        Kaupunkipelissä on 5 kaupunkia joista pitäisi arvata BUKAREST eikä BUDABEST ja HANOI eikä HANKO.

        Se täti joka viimeisenä pääsi vastaamaan sanoi molemmat BUKAREST ja BUDABEST muttei HAN__ kohtaa mitään. Juontaja ei noteerannut Bukarestia koska puhui päälle. Eivät anna tilaa vastaukselle vaikka se viive edellyttäsi juontajan pysyvän HILJAA pari sekuntia.
        Aina välillä juontaja vääristää vastauksen eivätkä anna mahdollisuutta korjata vaan sulkevat linjan. Syyttävät soittajia vaikka itse ne lyövät luurin korvaan. Parainen väännetään Taraiseksi yms. niin ettei palkintoa tarvitsisi maksaa.

        Huonosti toteutettu ja asiakkaan kohtelu on ala-arvoista.


    • sgfd

      Toi Onnensoiton "hyväntekeväisyys" juttu on aika huvittava. Sen avulla saadaan arvan hintaa nostettua ja ihmisille jää parempi mieli, kun eivät voita pelistä mitään. Todellisuudessa se hyväntekeväisyys asia on siis aivan silmälumetta ja todella pieni osa tuotoista menee hyväntekeväisyyteen. Myös esim. Veikkauksen arvoista menee rahaa hyväntekeväisyyteen ja eri yhdistysten tukemiseen ja vieläpä todella paljon enemmän kuin jostain Onnensoitosta. Vaikka eivät sitä ihmeemmin mainostakkaan. Veikkauksen arvoista voittaa keskimäärin suhteessa 1 voitto/5 ostettua arpaa. Onnensoiton arpojen voittoprosenttihan laskee koko ajan, koska alkuperäisestä 10000 voitosta on mennyt jo iso osa. Varmasti korkeintaan 1 voitto/1000 ostettua arpaa eli kaikessa suhteessa koko peliin osallistuminen on ihan järjetöntä rahojen haaskausta :D.

    • fdsgdg

      Saakohan noi juontajat provikkaa soittajien määrästä riippuen vai onko pelkästään kiintee tuntipalkka?

    • Ikävä seuraus on par

      LOL kello 4:36 etitään eläintä mikä alkaa K-kirjaimella, potti 2000€

      Äijä soittaa ja sanoo KOIRA... WTF?!?!?!? siis oikeesti???? oliks toi tuottajan kaverin vitsi tai jotain????

      Joku vastasi muuten "Kaimani" ei taatusti pääse enää koskaan lähetykseen vastaamaan toi äijä, koska on "oikeilla jäljillä"

      • jorma 4

        ihmiset nyt vaan on tyhmiä... ainakin kännissä


    • kusetussoitto

      Tyhmiltä rahat pois, jos vastaa jonkun koira tai kissa. Ei voi muuta sanoa. Joku vastas siinä kolmen aikaan "kulli" :D Pieni repeeminen tais tulla siihen paikkaan :DD. Parasta tossa ohjelmassa on viihdearvo, ikinä en edes yrittäis soittaa tonne, koska voittosuhde on naurettavan pieni, korkeintaan 1 voitto / 1000 ostettua arpaa tai luultavasti huomattavasti pienempi. Ja voittosuhde pienenee kokoajan, koska arpojen määrää ei ole mitenkään rajattu, mutta voitot senkuin vähenee. Kahden tunnin pelin jälkeen sanottiin, että muutama voitto on tullu jo pikavoittolinjalta, vaikka siihen asti soittajia oli ihan vähintään useita tuhansia ellei paljonkin enemmän. Eikä juontaja kehunu yhdelläkään pikavoitolla eli luultavasti ne oli niin pieniä, ettei niitä kannattanu edes mainita.

      • tarkennus

        K-ulli


    • Totuus esiin

      Muutama viesti sit oli hyvä pointti. Jos haluaa tukee hyväntekeväisyyttä, kannattaa ostaa ennemmin Veikkauksen arpoja. Veikkaus tukee vuosittain sadoilla miljoonilla eri yhdistyksiä ja sen arvoista on mahdollisuus jopa voittaa jotain toisinkuin tästä kusetussoitosta :) Kuinkahan suuri osa onnensoiton arvan hinnasta menee hyväntekeväsyyteen? Eipä taida tuottajat uskaltaa sitä kertoa, vaikka suurin osa tällaisia kampanjoita vetävistä sen avoimesti kertoo.

    • jorma 4

      mikä oli eilinen eläin joka alkoi K-kirjaimella?

    • 8757895

      Kiljuhanhi, ei tiedetty, vika arvaus oli kurki.

    • Pöhöö

      K_____KAALI tehtävään ansasana on kukkakaali. Kirjekuoressa on kuitenkin joku keräkaali, kiinankaali, kyssäkaali tai todennäköisimmin kurttukaali. Liikaa vaihtoehtoja taas kerran.

      • Näin kävi

        Joo, ei saanu Anna-Maija kyssäkaalilla 3800e ku se kurttukaali oli kuores.


      • Uolevikuolevi
        Näin kävi kirjoitti:

        Joo, ei saanu Anna-Maija kyssäkaalilla 3800e ku se kurttukaali oli kuores.

        Onnensoitossa kannatti kolmeen ekaan vastata heti, ne oli helppoja ja lähetykseen pääsi aika usein, voittosoitto ym.esikarsintatehtäviin en soita kun näköjään olen niin vitun hidas enkä ymmärrä miten nopea pitää olla!!!! Pitäkää MTV pelinne ja palkintonne, ja juontajat silikonitissinne, minä en niitä maksa!


    • Sanaseppä

      Onnensoitto tehtävänä on tänä yönä muodostaa sana ruudukosta
      LOSK
      UIMA
      RPOA
      HETN
      Kaksi ensimmäistä kirjekuorta on jo avattu ja sanat LOSKA ja HETKI löytyvätkin lähes sellaisenaan 1. ja 4.

      vaakariviltä.

      Nuo 16 kirjainta rajaa suomenkielen sanoista pois yllättävän vähän.
      Kolme- ja nelikirjaimisista sanoista vain puolet.
      Viisikirjaimisista sanoista noin joka kolmas voidaan muodostaa annetuista kirjaimista.
      Edelleen 6-kirj. 21%, 7-kirj. 13% ja 8-kirj. 6%.
      10-kirjaimisista sanoista vielä prosentti on mukana ja 12-kirjaimisista promille.
      Pisimmät löytämäni sanat ovat KURSAILEMATON KUOLEMANPARTIO

      Sanoja on tuhansia - toistaiseksi ilman vihjeitä.
      Vihjeiden antamisen jälkeen soittoja pelikierrokselle on tuhansia.

    • 1+1

      Veikkaan, joku näistä (harvinaisemmasta päästä)

      irak
      iran
      israel
      kamerun
      kenia
      komorit
      korea
      kroatia
      laos
      malesia
      mali
      malta
      nepal
      oman
      palau
      pakistan
      peru
      puola
      ranska
      romania
      ruotsi
      samoa
      somalia
      suomi
      tanska
      ukraina
      unkari

      Näistä on jo sanottu: suomi, unkari, malesia.. valitse harvinaisempi

      • 1+1

        tai
        armenia (jäi kopioitumatta)


    • 1+1

      Ei vaan kaupunki: Torino, Milano tai Palermo

      • 1+1

        Tai (paras vaihtoehto koska noi yllä liian hellpoja): Tupelo


    • 1680,44 €

      Tänään katoin vimpat minutit, etsiään kaupunkia TO____O

      Itselleni tuli heti mieleen TORINO ja ajattelin että se ei voi olla oikea vastaus, vaan sehän oli.

      Mitä tässä siis kävi? kävikö niin että vimppa kierros oli tyyliin 3 tuntia pitkä vihjeiden kanssa?

      Jos ohjelma olisi jatkanut perinteistä linjaa, vastaus olisi ollut TOLMOSGIO

      • Ei kummaa

        Tehtiin siis "eurojahdit" eli mahdoton tehtävä, lopussa annetaan vinkki millä oikea vastaus on 100% varma, ja kierros kestää tunteja. Tosin jos vimppa soittaja mokaa, niin potti jää jakamatta


    • ami1978

      Mikä oli tämän aamuisen pizzan viimeinen täyte, eli kirjekuori numero 3. ?? Jäi vaivaamaan, kun nukahdin keskenkaiken :D

      • Onnenkusetus

        Kiinnostaisi itseänikin. Laitoin ohjelman loppuminuutit nauhalle, mutta silloin kysyttiin kolmen O-kirjaimen kaupunkia. Porvoohan se oli ja joku sai muutamat sataset. Toivottavasti joku heitti sen pitsatäytteen oikein, niin lähti siltä kusetukselta suurimmat katteet kun aamusta pelasivat jotakin muuta.

        Tietäisikö joku sen kusetusvastauksen?


      • KumiKull
        Onnenkusetus kirjoitti:

        Kiinnostaisi itseänikin. Laitoin ohjelman loppuminuutit nauhalle, mutta silloin kysyttiin kolmen O-kirjaimen kaupunkia. Porvoohan se oli ja joku sai muutamat sataset. Toivottavasti joku heitti sen pitsatäytteen oikein, niin lähti siltä kusetukselta suurimmat katteet kun aamusta pelasivat jotakin muuta.

        Tietäisikö joku sen kusetusvastauksen?

        Vastaus oli ranskanperunamauste

        Ja tosiaan, jos "vaikeaan" tulee vastaus liian aikaisin, niin silloin seuraava peli on OIKEASTI helppo ja kierros kestää loppuun asti, että saadaan katettua ne tappiot.

        Ja vielä kun juontaja hokee "kaupunki missä ooo tää on nyt niin vaikia ja kukaan ei soita et tuplataan potti"


      • sipulipipuli

        hillosipuli!


    • Automerkki

      Mastretta?

      • Automerkki

        Jaaha, oli Marussia (no, Matra ja Marussia oli varavaihtoehdot mun listalla)


    • Porvoo taas tänään

      16 kirjaimesta piti tehdä sana ja Eija arvasi lintu sanaryhmän ja myös varpuslintulaji HEMPPO sattui kohdalleen. Vain 25 minuutin pelin jälkeen potti oli vain vaatimattomat 500e. Fiksuudesta sakotetaan pienellä potilla.
      Aika usein soittajat ovat arvanneet näitä lintuja ja myöhemmin on ilmennyt että sanaryhmä ei olekaan ollut lintu vaan joku kaupunki tai mikä löytyy keittiöstä.
      Kiva kun loput 5 tuntia mennään pelillä joka on tuttu.

      • frewfwefef

        olisi odottanut siihen asti että potti on 3 tonnia ja otetaan sekuntien välein soittajia


      • ihmettelevä
        frewfwefef kirjoitti:

        olisi odottanut siihen asti että potti on 3 tonnia ja otetaan sekuntien välein soittajia

        Onnensoitto pelin autopelin viimmeinen automerkki on useinmiten niin erikoinen , etten tietokoneestani löydä mistään!? Kertokaa mistä keksitte sellaisen automerkin jota ei tietokoneesta löydy?


      • entinen korppi™
        ihmettelevä kirjoitti:

        Onnensoitto pelin autopelin viimmeinen automerkki on useinmiten niin erikoinen , etten tietokoneestani löydä mistään!? Kertokaa mistä keksitte sellaisen automerkin jota ei tietokoneesta löydy?

        Usein merkki on sellainen mitä ei ole Suomeen annetussa listalla missä on yli 600 automerkkiä, sisältäen kadonneita ja harvinaisia....

        Esim. Foton ja Roewe... Ja juontajan mukaan se voi olla oma eka auto, naapurin auto, kaverin auto tms... EI VOI, noita ei ole ikinä ollut suomessa, eikä edes kuultu täällä sellaisesta :@


      • uninen
        frewfwefef kirjoitti:

        olisi odottanut siihen asti että potti on 3 tonnia ja otetaan sekuntien välein soittajia

        Mikä k kirjaiminen sana ruutupelissä oli kirjekuoressa,21.08.2014 lopuksi? Kuka oli kuulolla, minä nukahdin?


    • Mark

      Sitä se näyttää olevan. Ostin 4 arpaa per 3 euroa, mutta sain puhelinlaskun 333.- euroa. Näitä puheluita en soittanut. Arpoja en enää osta.

      • Olli (tuottaja)

        Eli ilman arpoja lasku olisi ollut 321€, mutta silloin et olisi voinut voittaa mitään


    • dfsgd

      Se on fakta, että tyhmiltä tossa rahat otetaan pois. Jos pelaajat olis hieman ÄÖ50 fiksumpia, niin vastaus voitais löytää huomattavasti useemmin. Potissa on 1700 € ja joku vastaa lähetyksen puolivälissä Wolksvagen..... Peleissä on aina sama rakenne ja vähänkään fiksumpi ei vastais mitään kansanautoa neljäntenä vastauksena jos potissa on noin paljon. Eikö fiksuja päästetä lähetykseen vai onko ne niin fiksuja, ettei ne edes soita tonne?

      • DJ Sis

        Se "vaikea vastaus" on AINA sellainen automerkki mitä ei ole ainuttakaan suomessa....

        Itse olen töissä karaokeisäntänä, ja muutamassa paikassa pidän visailuja... palkitona aina kaljatölkkejä...

        Yksi ilta "pöhnässä" keksisin koko illan kestävän tehtävän. kuka vain voi arvata automerkin minkä nimessä on kirjain "O" ja voittaja saa palkinnoksi kopallisen kaljaa... Oikea vastus oli kirjekuoressa....

        Ekaksi ajattelin oikeaksi vastaukseksi FOTON, mutta se on liian helppo, joten laitoin vastauksiksi "Zhongxing" Ei muute mennyt kaljakoppa jakoon :D tosin muutama sanoi automerkin mistä en ollut koskaan kuullutkaan, silloin sydän löi tyhjää pari kertaa. No onnensoitossa jos vastaa harvinaisen, mutta väärän vastauksen, ei pääse enää ikinä mukaan lähetykseen, baarissa en tuota voinut tehdä koska arvauksia oli rajaton määrä...

        Sama juttu eläinpeleissä. Mikä eläin on kuoressa, joku vastaa klo 6:00 KOIRA, siis WTF??!??! KOIRA???!?!??!


      • Ooks tosissa
        DJ Sis kirjoitti:

        Se "vaikea vastaus" on AINA sellainen automerkki mitä ei ole ainuttakaan suomessa....

        Itse olen töissä karaokeisäntänä, ja muutamassa paikassa pidän visailuja... palkitona aina kaljatölkkejä...

        Yksi ilta "pöhnässä" keksisin koko illan kestävän tehtävän. kuka vain voi arvata automerkin minkä nimessä on kirjain "O" ja voittaja saa palkinnoksi kopallisen kaljaa... Oikea vastus oli kirjekuoressa....

        Ekaksi ajattelin oikeaksi vastaukseksi FOTON, mutta se on liian helppo, joten laitoin vastauksiksi "Zhongxing" Ei muute mennyt kaljakoppa jakoon :D tosin muutama sanoi automerkin mistä en ollut koskaan kuullutkaan, silloin sydän löi tyhjää pari kertaa. No onnensoitossa jos vastaa harvinaisen, mutta väärän vastauksen, ei pääse enää ikinä mukaan lähetykseen, baarissa en tuota voinut tehdä koska arvauksia oli rajaton määrä...

        Sama juttu eläinpeleissä. Mikä eläin on kuoressa, joku vastaa klo 6:00 KOIRA, siis WTF??!??! KOIRA???!?!??!

        Ei vittu, nyt repesin niin täysin xD ei saa kiusata ihmisiä. Aika ilkee temppu herättää toivoa isosta palkinnosta helpon kuulosella tehtävällä


    • truthisoutthere

      Eilen satuin katsomaan ohjelmaa lähtiessäni töihin. Siinä kohtaa etsittiin kaupunkia suomessa, jossa on 4 a-kirjainta. Tuli yksi vastaus, joka oli Maarianhamina vastaus oli väärin koska siinä on 5 kpl. Pukeuduin samalla, kun ohjelma meni taustalla, en siinä sitten huomannut missä vaiheessa vihje muuttui niin että a-kirjaimia piti olla 5kpl muuten ja lisävihjeenä, että alkaa m-kirjaimella. Ja oikea vastaus oli kuitenkin loppujenlopuksi se Maarianhamina. Eikö tuo nyt jo ole jonkinmoinen vääryys?

      • En pelaa enää

        Ei siinä mitään vääryyttä ole tuossa suhteessa. Eri tehtävähän se silloin oli. Mutta se että saman päivän Tiedä ja Voita pelissä oli täysin sama MAARIANHAMINA tehtävä osoittaa miten huonoja nämä ohjelmat ovat. Samat typerät ja helpot tehtävät toistuvat jatkuvasti. Hypätkää toiselle kanavalle tai sulkekaa toosa.


      • 4556546,
        En pelaa enää kirjoitti:

        Ei siinä mitään vääryyttä ole tuossa suhteessa. Eri tehtävähän se silloin oli. Mutta se että saman päivän Tiedä ja Voita pelissä oli täysin sama MAARIANHAMINA tehtävä osoittaa miten huonoja nämä ohjelmat ovat. Samat typerät ja helpot tehtävät toistuvat jatkuvasti. Hypätkää toiselle kanavalle tai sulkekaa toosa.

        Onko se muka helppo tehtävä että etitään autoa missä O-kirjain ja vastaus on Roewe tai Covin


      • truthisoutthere

        Sepä se, kun minusta tehtävä oli vielä sama. Mutta en lähde väittelemään, kun en ohjelmaa tunne sen paremmin. On voinut olla uusikin tehtävä en edes sitä osannut ajatella, kun ohjelmaa oli jäljellä n. 20min. Ei se sitten tietenkään väärin ole.


    • hgfghj

      Tällaista viestiä tuli asiakaspalvelusta söhköpostiin:

      "Yhden arvan hinnasta menevää osuutta ei pysty edes vielä laskemaan. Voitothan
      menevät kokonaisuudessaan Lastenklinikoiden Kummien hyväksi kulujen ja
      televisioajan jälkeen.

      Arpoja on yhteensä 600 000kpl ja pikavoittoja 10 000kpl, voittosuhde tässä on
      1/60.

      Meillä ei edes ole asiakaspalvelussa tietoa, että kuinka monta pikavoittoa on
      10 000kappaleesta jäljellä. Arpoja myydään 31.10.2014 saakka, tai niin kauan
      kuin niitä riittää.

      Molemmat päävoitot ovat tästä kampanjasta voitettu."

    • pölhö

      Haha, tänään oli 3000 ekee potissa ja arvottiin automerkkiä jossa toisena kirjaimena -O , tättärää ....ei oikeaa arvausta....helpotettiin lopuksi huomattavasti ja annettiin lisäksi -A kirjain joka mukana auton merkissä jossakin kohden...No höh...kukaan ei arvannut ! Sehän oli tietenkin JONWAY ;)....ikinä kuullukkaan...kattelin että kiinalainen merkki ;)...hahah

      • Olli Rehrjwhrhjwek

        Itse en olisi uskaltanut tuota laittaa vastaukseksi....

        Enkä olisi edes arvannut... Jonway on ihan "liian yleinen" automerkki... Se pomppii silmille lähes joka listalta... Eli olen kuullut kymmeniä kertoja, toisin kuin Foton, Covin, Roewe...

        No vastaajista 95% vastaa tyylini "volvo" joten riski voitolle on aika pieni...

        Veikkaus että tossa mainitsemassasi tehtävässä viimeinen kilpailija vastasi "TOYOTA"


    • Pöhöö

      4 kaupunkia ei ole TOKIO OSLO BERLIINI AMSTERDAM.
      Ainakin KIOTO on ovelasti ansasanan TOKIO sijaan ettei isoa pottia tarvitse maksaa.
      Mitä muita ansoja?
      Älkää silti soittako ja antako rahaa noille.

      • 14, 20720

        Hmm... kirjoiti aika samaan aikaan kuin mä...

        Toivotaan että JOKU katsoo lähetyksen loppuun, ja kertoo oikeat vastaukset ja mitä vimppa kilpailia meinas....


      • Näin kävi
        14, 20720 kirjoitti:

        Hmm... kirjoiti aika samaan aikaan kuin mä...

        Toivotaan että JOKU katsoo lähetyksen loppuun, ja kertoo oikeat vastaukset ja mitä vimppa kilpailia meinas....

        3.29 Teijo sanoi Tokio ja ne muut eikä saanu 2000e
        Silikonipaksukainen näytti Kioton ja ne muut. Vaihtoivat pelin ku menitte paljastaa juonen.


      • 2 Youtube esikatselu
        Näin kävi kirjoitti:

        3.29 Teijo sanoi Tokio ja ne muut eikä saanu 2000e
        Silikonipaksukainen näytti Kioton ja ne muut. Vaihtoivat pelin ku menitte paljastaa juonen.

        Ihan oikein meni... Ei näissä "helpoissa" oteta IKINÄ kuin yksi soittaja


    • 14, 20720

      Tän yön peli... 6 tunnin kierros... Ekana mieleen tulee että vastaukset on:

      Tokio
      Oslo
      Berliini
      Amsterdam

      Jos ne on nuo, niin potti menee jakoon, jotenkin luulen että ei ole

    • fsdgdh

      HAHAHAHAHAAHHAA Ei oo todellista toi tän yön peli!! :DD Just toi 4 kaupunkia. Huomasi jo heti pelin alussa juontajan eleistä, että soittajia ei linjoilla ole ja iski kauhee paniikki ohjaamossa. Ihan idioottimaiset vastaukset ja parilla soittajalla olis saanu oikeet vastaukset. Peli päätettiin sitten viheltää poikki jo lähetyksen puolivälissä "ilman mitään syytä", koska soittajia ei ollu nimeksikään, otettiin joku kaveri soittamaan tahallaan väärä vastaus, jonka jälkeen kuori avattiin ja vaihdettiin peli. Samaan aikaan "sattumalta" myös juontajanvaihto XD. Tota peliä oppii lukemaan kuin avointa kirjaa kun vähän aikaa seuraa. Melkonen paniikki tais ohjaamossa iskee. Katotaan vaan, niin ton tyylistä peliä ei enää ruudussa nähdä, vaan on just niitä "automerkki, jossa O-kirjain". Toivottavasti tollaset kusetuspelit katoaa ruudusta ikiajoiksi ja tuottais mahdollisimman paljon persnettoo näille kusettajille.

    • Näin kävi

      4.14 äijä voitti K_____ eläintehtävästä 3000e karikukko vastauksella. Oho, onnella voi voittaa.
      Nyt voi enää arvata onko viimeinen tehtävä SASTAMALA-HARJAVALTA vai MAARIANHAMINA.

      • 2 Youtube esikatselu

        Kyllä me tiedämme mitä tapahtuu jos oikea vastaus tulee liian aikaisin

        "Vastaukseni on rampa"

        "öö,oo, juu, ööö... se oli valitettavasti väärin, ja nyt mennään katkolle katsomaan meidän upeita palkintoja"


    • fdsgd

      Ei saakeli perse repee. Tuotantotiimin sekoilut senkun jatkuu tälle yölle :DD. Ensiksi lopetettiin eka peli "kaverisoitolla", koska ei tullu yhtään soittoja. Sitten vaihdettiin peli, eläin, joka alkaa K:lla. Joku pappa arvas täysin tuurilla ja vei potin 3000 €, jonka ei tosiankaan pitäny tuotannon suunnitelmien mukaan mennä. Sit loppu pelit kesken ja heitettiin paniikissa peliksi kaupunki, jossa yksi A-kirjain. Otettiin yksi vastaus puolen tunnin jälkeen, jonka jälkeen peli lopetettiin jälleen kesken ja otettiin juontajavaihdoksen kera peli, "mikä löytyy keittiöstä" :D. Keittiöpeli on sitten niin mahdoton, ettei kukaan keksi siihen mitenkään vastausta.

      A-kaupunki peliä ei voinu jatkaa, koska siihen olis ollu pakko ottaa ainakin pelin lopussa yksi soittaja eli potti olis menny. Ei ollu varaa jakaa 1000 pottia enää, eikä pienempi potti monen tunnin ajan motivoi soittajia. MUAHAHAHAHA hyvää viihdettä =))

      • 2 Youtube esikatselu

        Älä viitti valehdella, kyllä niitä soittajia on useita jokatoinen sekunti, oli sitten mikä tehtävä vain...

        Noissa "helpoissa" se kierros vain kertaa useita tunteja (lukee muuten alareunan rullaavassa tekstissäkin tuo juttu) ja juontajan kuuluu hokea kokoajan miten vaikea se on, ja miksi kukaan ei soita... Usein "helppona" on vielä tehtävä joka on ollut ennen monta kertaa.

        Uutena on "helppo tehtävä" johon on 2 oikeaa vastausta, näkynyt muutaman kerran, yksi soittaja pääsee mukaan.

        Vaikeissa sitten otetaan soittajia koko ajan mukaan, ja kysymyksenä voi olla "mikä autoa saattaa olla oma, oma eka, naapurin, pomon auto" ja vastaus tyyliin Covin


    • fdsgd

      "Älä viitti valehdella, kyllä niitä soittajia on useita jokatoinen sekunti, oli sitten mikä tehtävä vain..."

      Tää on kyllä ihan paskaa ja voit todistaa väitteesi jos pystyt. Jos niitä soittajia olisi keskimäärin mielestäsi esim. 3/sekunti vähintään, tekisi se 540 € tulot minuutissa, tunnissa 32400 € yhden yön aikana (~6h lähetys) melkein 200000 €. Noihin lukuihin ei Onnensoitossa päästä muutakuin mielikuvituksessa, ei edes lähelle. Se tarkottaisi 64800 arvan myyntiä per lähetys ja jos arpojen kokonaismäärä on 600000, niin lähetykset loppuis alta 10 päivässä, mutta vielä näyttää pyörivän kolmen kuukauden jälkeenkin. Realistinen luku olisi maksimissaan keskimäärin n. 3500/4000 arpaa per lähetys, jolloin ohjelma pyörisi 5-6 kuukautta. Luultavasti paljon vähemmän.

      Se eka uudentyylinen peli oli rakenteeltaan niin tylsä, ettei siihen tullut soittajia ja sen huomasi juontajan puheista selvästi. Jos soittajia olisi ollut riittävästi, miksi peli olisi vaihdettu kesken kaiken pois. Se oli pakko vaihtaa pois, että saadaan yön kulut katettua ja peliksi otettiin perinteinen peli, jossa soittajia uskalletaan ottaa linjoille eli mielenkiinto pysyy yllä eli joku viitsii sinne edes soitella.

    • dfsg

      Oho lukivirhe, kirjoitit joka toinen sekunti. Mutta jokatapauksessa noi luvut ei ole lähellekään todellisia Onnensoitossa. Vaikka olisikin vaan jokatoinen sekunti tuo määrä, loppuisi arvat alle 20 päivässä.

    • hohohoh

      Eiks katrie Dalerilla riittäny missivoiton jälkeen alan töitä kun täytyy nykyään surkeella palkalla valehdella ihmisille joka yö monta tuntia? "milloin voittava soitto tulee, se on vain ajan kysymys" :DDDDDDDDDDDD

    • Laskin kaikenlaista

      Kun mietitte miten monta arpaa myydään yössä niin se vaihtelee valtavasti. Edelliseen peliin ei tullut soittoja kuin ehkä 0,3 minuutissa ja lopettivat sen lyhyeen. Joihinkin peleihin saivat soittoja monta sataa minuutissa kun lomat alkoivat juhannuksen aikoihin.

      Ennen nyt menossa olevaa O-kirjain autopeliä oli sanapeli jossa 9 kirjaimesta piti muodostaa ensin sanoja ja sitten vihjeen jälkeen eläimiä. Mutta sepäs olikin jo liian vaikea ja soitot tyrehtyivät kuin seinään. Seppo pääsi kaksi kertaa lähetykseen peräkkäin ja arvasti pari eläintä osumatta oikeaan. Monta minuuttia ehti kulua soittojen välillä.
      Olin keksinyt vasta 50 eläintä kun lopettivat sen tehtävän näyttämällä HAAHKA eikä pottia annettu kenellekään.
      Pitkiä eläinsanoja löysin tämän yön tehtävään mm. kalalokki, kissakala, koskikara ja sinisorsa. Ihmisillä on tarve muodostaa annetuista kirjaimista niin pitkiä sanoja kuin mahdollista ja vaikka väkisin sellaisia yhdyssanoja joita ei kukaan ole koskaan käyttänyt missään.

      Kun todennäköisyys päästä lähetykseen yhdistetään todennäköisyyteen arvata oikein se eläin ehkä sadasta mahdollisesta, voi päätellä ettei kannata soittaa koskaan. Pelataan vaan omaksi iloksi ilmaiseksi.

      Muistakaa että molemmat päävoitot ja kaikki viikkovoitot ovat jo menneet. Pikavoitoista on jäljellä rippeet ja niillä tavaroilla ei juurikaan ole arvoa. Jos tarvitset tietokoneen mutta saat käsilaukun, niin sen arvo on sinulle vain murto-osa ilmoitetusta. Suurin osa pikavoitoista on niitä turhia linkkuveitsiä.

    • fdsg

      Se on ihan totta, että myytyjen arpojen arpojen määrä vaihtelee tosi paljon illasta ja pelistä riippuen. Noi laskelmat oli ihan vaan arvioituja keskiarvoja arpojen määrän ja arpajaisten kokonaiskesto huomioiden.

      Joo se eilinen peli 9 kirjainta ja saa käyttää kirjaimia niin monesti kuin haluaa oli hieman liian hankala eikä tainnu paljon soittoja tulla. Jännä kun juontaja hehkuttaa sitä asiaa, että "voit käyttää kirjaimia useampaan kertaan" ihankuin se olis jotenkin positiivinen asia :D

    • 9+1
      • jorge 4

      • http://im.mtv.fi/ima
        jorge 4 kirjoitti:

        qoros :)

        kiinalais israelilainen merkki, mutta silti melkos tunnettu merkki jopa suomessa
        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288619582020.html

        Joku voisi listata kaikki automerkit mitä siinä on... Mutta älkää olko vihaisia tuo juttu on jo "legendaa"... esim. autopalstalla joku kyseli minkä osais, Foton, Covin, Roewe, Jonway tai Lobini :D

        No soittajat ei tota tajua kun klo 6:00 joku arvaa tyyliin "Volvo"

        Tosin tuo JonWay taitaa olla tunnetuin merkki noista... En olisi arvannut koska liian yleinen merkki

        Tekis joskus niin et kaikissa neljässä kuoressa olisi vaikea merkki... taatusti saataisi soittajia lähetykseen vaikka kuinka


    • nekrun pillu ja neek

      Tän yön tehtävä, automerkki missä A... montakohan kertaa kuullaan LADA ja LAMBORGINI...

      Entä ne mahrottomat, onkohan niitä 1 tai 2

    • jorge 4

      mut kuinka VITUN typeriä ihmiset on...
      Eikö kukaan o kattonu tota ohjelmaa jotka tonne vastailee....
      kun on vika kuori menoss niin ihan turha vastat mitään tunnettua merkkiä HUOH...

      VITTU ETTÄ IHMISET ON TYHMIÄ!!!!!

    • fdsg

      Ohjelman juju on, että suurin osa ihmisistä menee nukkumaan jo reilusti ennen lopullisen vastauksen paljastamista, eikä siten opi pelin rakennetta. Lisäksi eivät valitettavasti taida lukee tätä palstaa. Ja hyviä pelaajia ei edes päästetä lähetykseen, osaavat jo valkata tyhmimmät lähetykseen, jotka eivät vahingossakaan vastaa oikein. Pelin tarkoitus ei todellakaan oo jakaa mahdollisimman paljon hyvää ja rahaa pelaajille, vaan tehdä mahdollisimman paljon voittoa. Pari kertaa kun joku 3000 € potti on lähteny kesken lähetyksen ennen aikojaan, tai luultavasti sen ei pitäny mennä ollenkaan koko yönä, on juontaja hyvin vaivautunu ja nopeesti vaihdetaan peli ilman suurempaa hehkutusta. Tai sitten käydään "mainoskatkolla" ja vaihdetaan kuori. Sekin tilanne on nähty.

      • Olii T

        "Ja hyviä pelaajia ei edes päästetä lähetykseen,"

        Totta, jos kysytään automerkkiä missä on O-kirjain, ja joku vastaa (väärin) Rovin, niin ei pääse enää ikinä mukaan, koska silloin on päästy kiinni juoneen


    • jorge 4

      Viime yön vastaus: Harri vastaa Daimler....wroooong oike vastaus on DADI
      kilinvittu kuinka taas on tyhmää sakkia......
      http://en.wikipedia.org/wiki/Dadi_Auto

      Ettekö nyt perkele tajua että viimeisenä AINA kyseessä on joku kiinan ilmiö!!!!!

      • http://youtu.be/xg9G

        Tajutaan, mutta jos vastaa "kiinanhirviön" mutta se menee väärin, ei pääse enää IKINÄ mukaan lähetykseen....


      • ponneton

        Minäkin pelasin tänä ko. yönä ekan ja viimeisen kerran , sain tänään laskun saunalahdelta 504 € tästä ilosta , tosin voitin 500 ekun lakanat ja 4 kpl avaimenperiä a 15 € ? Luulin soittaneeni n. 30-40 kertaa ( 90 - 120 euroa ) mutta laskutus osoittaa aivan muuta ?? Millähän tätä pystys tutkimaan , mikä on totuus , vai onko vaan tyytyminen ja niellä "kyyneleet". ?? Jos olisin ollu juovukkeessa niin ymmärtäisin !


      • tee iso haloo!
        ponneton kirjoitti:

        Minäkin pelasin tänä ko. yönä ekan ja viimeisen kerran , sain tänään laskun saunalahdelta 504 € tästä ilosta , tosin voitin 500 ekun lakanat ja 4 kpl avaimenperiä a 15 € ? Luulin soittaneeni n. 30-40 kertaa ( 90 - 120 euroa ) mutta laskutus osoittaa aivan muuta ?? Millähän tätä pystys tutkimaan , mikä on totuus , vai onko vaan tyytyminen ja niellä "kyyneleet". ?? Jos olisin ollu juovukkeessa niin ymmärtäisin !

        Tee tai pyydä jotain MOT tms tutkimaan, silminnäkijä saattaisi olla myös taho, joka kiinnistuisi. Pitäisi selvittää perin juurin mikä on homman nimi.
        Jos lasku on moninkertainen verrattuna soittojen määrään ja soitto kestää XX ajan, ei kauan koskaan, puhelu maksaa n kaksi euroa ja joku sentti operaattorille, niin ei pitäsi 500 eken laskua tulla. iso haloo asiasta niin huijarit häipyvät kokonaan telkusta.


    • http://www.tori.fi/v

      6 K.lla alkavaa eläintä

      Kissa
      Koira
      Kala
      Kana
      Kalkkuna
      1 newer heard???

    • Tietoa vailla

      Voitin ton Applen läppärin pari päivää sitte, osaako joku sanoa läppärin teknisiä tietoja ? Kauan meni että sai sen? onko todellinen arvo oikeasti 1000 e ?

    • yii aa san syii

      Lottoa:
      Tobe, Zotye, Joylong, Youngman

      • Volvo VolvoVolvo Vol

        Idiootti, Youngman on liian yleinen. Voisin lyödä 24€ vetoa että vimppa vastaaja vastaa jonkun kansanauton... tyyliin "volvo"


      • ZotyeZotyeZotyeZotye
        Volvo VolvoVolvo Vol kirjoitti:

        Idiootti, Youngman on liian yleinen. Voisin lyödä 24€ vetoa että vimppa vastaaja vastaa jonkun kansanauton... tyyliin "volvo"

        Ai perkele se sanos Commer, oisin menettänyt 24€ :)

        Oikea vastaus ois ollut sit Zotye


    • Mitäs se 4565-76 t

      4500€ Aika iso potti.

      1 Ei varmana löydy nettiauton listauksesta josta näppärät etsii.

      2 Ei varmana löydy Suomen Wikipedian listalta, missä on kuitenkin harvinaisuuksia kuten Rovin

      3 Saattaa löytyä jopa Kiinalaisesta listasta, tai sitten pelattu ihan varman päälle

      • rr75

        löytyikö se auton nimi missä o kirjain, saiko joku sen 4000e, auton nimi oli, aika vaikea.


      • ZAGZAGZAGZAGZAG
        rr75 kirjoitti:

        löytyikö se auton nimi missä o kirjain, saiko joku sen 4000e, auton nimi oli, aika vaikea.

        Vastaus oli Zotye...

        Ja ei tietenkään vastattu oikein, koska esim. Wikipedia tuntee vain seuraavat merkit:

        ZAG
        Zalmers
        Zaschka (Saksa)
        Zastava (Serbia)
        ZAZ (Ukraina)
        Zbrojovka Brno
        Zender
        Zenvo
        Zhonghua (Kiina)
        ZIG
        ZIL (Venäjä)
        ZIL (Venäjä)
        ZIM
        Zinickau
        ZIS
        Zust

        Yhtä hyvin potti voisi olla siis 25.040€


    • ei tälläistä

      Kertokaas tyhmälle että montako automallia on Youngman MERKIN alla?
      Vastaus on ei yhtään Youngman on konsernin nimi jolla on merkit Youngman-lotus ja M.A.N. allaan.
      Täysin kusetusta koko viime yön peli.

    • 12+2

      Kuorma-autot on Youngman merkillä
      http://www.chinatrucks.com/news/2009/0401/article_439.html

      Suvit Youngman Lotus (merkki/malli on tulkintakysymys)
      http://paultan.org/2012/04/23/youngman-lotus-t5-could-this-be-protons-new-suv/
      http://www.sembang-auto.com/2012/04/youngman-lotus-suv-proton-msx-lotus-apx/

      Brandilistoissa näkyy molempia: Youngman ja Youngman Lotus.

    • naurattaa!!!!!!!!

      jaa taas niin helppo!!! elää meressä!?? ja kirjaimet puoleksi valmiina... että mahollisimman monta soittajaa saadaan!!!KATKARAPU totta kai!! mutta vakuttaako SOITTAAA!!! ei pääse kuitenkaan! :) mut sehän on pelin henki!!!

      • Kaimaani _

        Tietokilpailu on vain viranomaisten hämäämiseksi kun rahankeruu on homman oikea nimi.


      • Tom & Jerry 1954 - P

        Joko naurettavan helppo peli ja piiiitkät kierrokset

        Tai sitten mahdoton peli, ja välillä parin sekunnin kierrokset

        Molempia nähdään paljon

        Sitten on myös "haastavahkoja" pelejä, kuten tulitikkupeli, ja lyhyet kierrokset


    • Rest in hell

      Jee, Onnensoitto on loppunut. Onko kusettaminen loppunut. EI

      • Riku 89

        Hei. Parhaillaan on 31.8 peli meneillään ja tässä kysytään Suomalaista kaupunkia jossa on viisi 5 A kirjainta. Tässä teille vastaus ja se on MAARiANHAMINA. Koittakaa ja voittakaa 1500€ ;)


    • No voi että

      Tuli puhelinlasku, kun makselen sen vähävaraiselle isäukolle. Soittoja oli aika paljon numeroon 060002000, ainakin 80€ edestä.. Ei kai se nyt näihin oo hurahtanu, vanha pelihimoinen mies... :(

      • numeroalut erilaisii

        Tuo alku tai numerot mitkä alkavat 0600-numerolla viittaa muihin kuin rahapeliohjelmiin.
        0700- alkuiset ovat tv:n rahapeleissä ja 0600-alkuiset esim keräyksissä, joissa kerätään esim jollekin järjestölle rahaa... spr:lle ja vastaaville.
        0600-alkuisiin voi soittaa vaikka olisi ottanut viihdepalvelunumeroestot 0700-viihdelinjoille. Siksi keräysjärjestöt pitävät 0600- alkuista keräysnumeroa. Muistelen, että jossain puhelintukijärjestelmässä on myös käytössä 0600-alkuiset numerot. Esim nettiliittymän tuessa...


    • ÄiMäNkÄkI

      sattuipa tämmöinen tapaus kahdella eri puhelimella soitettiin onnensoittoon 1.puhelin 1kertaa 2.puhelin 3kertaa.1.puhelimen lasku 330€ 2.puhelimen lasku 550€ tämä oli yli tunnin samalla sykäyksellä raksuttanut Oltiin Elisaan yhteydessä et ei pitäis olla mahdollista itse soittaa kun laskussa näkyy sekunnilleen soitto välit kehottivat olemaan yhteydessä kuluttajavirastoon jotta tutkisivat tuon palveluntarjoajan onko laitteissa vikaa.onko teillä samanlaisia kokemuksia 2.puhelin on tavallinen matkapuhelin mutta on outoa et kumpikin on jotenkin kaapattu soittamaan ???

    • arvaa kuka

      Jälleen tänä aamuna KUSETETTIIN, viisikirjaiminen A-kirjaimia 5x sisältävä suomalainen kaupunki. Ei voida jakaa 1200 ekun voittoa, Tiedän, että kaveri soitti, ja jos olisi niin, että olisi ollut ainoa soittaja 5 tunnin aikana, olisi kuulunut otettavaksi suoraan ohjelmaan klo 0755 antamaan vastauksen. Ei kun ilmoittelemaan kuluttaja-asiamiehelle.

    • Vetäkääetukäteen

      Ensinnäkin: miten tyhmä pitää olla et tollaseen kusetus numeroon/ohjelmaan soittaa ja osallistuu? :D toisekseen: miten tyhmä pitää olla et tollaseen kusetus numeroon/ohjelmaan soittaa ja osallistuu??? xD

    • Tajusitteko

      Yksinkertaisen neuvon vielä lisäisin. Kun ette soita tällaisiin ohjelmiin. Ne loppuvat. Ei kukaan voi kannatamatonta bisnestä pitää hengissä. Paitsi Yle!

    • Anonyymi

      Joo ja samat ihmiset reppanat soittaa

    • Anonyymi

      Laama

    • Anonyymi

      Totta, huijausta. Puhelun hinta nyt 5.01.... ja soittaessa... "tällä arvalla ei voittoa, soita uudelleen, niin voit päästä suoraan...."

    • Anonyymi

      Se on kala

    • Anonyymi

      Miksei kuluttajaviranomainen puutu tähän? Tai mediaa valvova viranomainen? Onko muuten totta että itse kuvataan Unkarissa Suomen sijaan löperömmän lainsäädännön takia?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe