Hoitajaksi/"tallitytöksi"?

gsysmys

Vastauksia toivoisin ennen kaikkea pk-seudun (mieluiten nimenomaan Helsinki-Vantaa-Espoo-akselilla) tallien järjestelyistä, mutta myös niiltä, ketkä ylipäätänsä omaavat jotain tietoa otsikossa mainituista jutuista. (::

Haluaisin mielelläni käyttää joitain vähemmän tapahtumarikkaita päiviäni tallilla vaikka hevosia hoitaen/harjaillen, auttaen ratsastajia varustamisessa, taluttaen alkeiskurssilaisia ja näin poispäin. Myös liikuttaminenkin olisi mieluista, jos sellainen vaan on mahdollista. Tuntuu, että aika monilla talleilla on näitä vaikka vasta pari vuotta ratsastaneita tyttöjä (hoitajia), jotka roikkuvat tallilla edellämainittuja hommia tehden ja tietääkseni he saavat myös liikuttaakin hevosia.

Onko kellään tietoa näistä tai miten toimintaan pääsisi osallistumaan parhaiten esim. näillä talleilla: Tuomarinkylä (koulu opisto), Tolkinkylä, Trans horses, Etelä-Vantaan Ratsastuskoulu, Poni-Haka, jne. ?

2

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---.--

      Tuomarinkylän koululla olen hoitanut ja siellä systeemi menee näin:

      Ensinnäkin sinun pitää ratsastaa kyseisellä tallilla säännöllisesti vähintään kerran viikossa. Sinulla tulee olla ikää vähintään 12vuotta ja sinulla pitää olla perushoitomerkki suoritettuna. Sen jälkeen menet vaikka kysymään toimistosta saisitko alkaa hoitamaan jotakin hevosta/ponia.

      Mä ite en toiminu kyllä tolla perjaatteella, koska kun olin 10v (ei ollu perushoitomerkkiä) niin kesällä tulin joka ikinen päivä tekemään aamutallia ja olin tallilla sen sulkemiseen asti ja autoin kaikessa mahdollisessa. Tätä hommaa tein jonkun pari viikkoa ja sen jälkeen tallin omistajan tyttö tuli kysymään haluaisinko hoitaa hänen omaa hevosta sillä tallilla. Vastasin ehdottomasti kyllä, sillä melkein kaikki tallin hoitajat halusivat sen hevosen hoitohevoseksi, mutta minä olin ainoa joka sitä sai hoitaa...

    • heppafaniijj

      Itse olen Sipoossa päin yhdellä tallilla auttelemassa aina, mutta siis yhden vinkin annan. Kannattaa mennä rohkeasti kysymään itse tallilta tai laittaa rohkeasti sähköpostia! Kerrot hyvin itsestäsi, kokemuksistasi. Kaikki plussat ja näin ;) Itsekin löysin paikkani lähettämällä viestiä.Tosin kysyin eka vaan ratsastustunneisra ja se omistaja ehdotti mulle hoitaa heppoi ja auttaa.. :D Mutta tosiaan rohkeasti viestiä! Kantsii kysyy kans yksäreilt, ne saattaa tarviikki enemmän ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1130
    Aihe