asuntolaina asioita

diibaaa

Mitäs luulisitte olisiko ihan toivoton yritys käyädä pankista kysymässä lainaa tämmösessä tilanteessa kun isäni ja hänen vaimonsa myisi minulle asunnon. Tienaan nettona n2000e kuussa, olen lähihoitaja. Olen ollut määräaikaisessa työsuhteessa 1.5v putkeen. Asunnon velaton hinta on 50000e ja taloyhtiönvelkaa 80000e. Isäni osuuteen en tarvitsisi lainaa ollenkaan, maksaisin hänelle pikkuhiljaa ainakin osan tuosta takaisin, mutta isäni vaimon osuuteen tarvitsisin 25000e lainaa pankista. Opintolainaa on 2800e ja autolainaa 1000e. Isäni rupeaisi takaamaan tuon pankkilainan.

Asunnon ostoa olen mietiskellyt jo pitempään mutta ajatuksena on ollut, että vasta vuosien päästä kun säästöjä on saanut kerrytettyä, mutta kun tämmönen tilaisuus nyt tarjoutukin niin pistänyt vähän miettimään että oliskohan mitään mahdollisuuksia saada se ''oma-asunto'' jo nyt..

38

2767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin minulla

      Minun mielestäni tulosi kuulostaa siltä, että voisit hyvin saada lainan. Minulla oli ensimmäistä asuntoani ostaessani 4 vuotta sitten tulot 1800 kuukaudessa ja sain yksin 90000 lainaa. Autolainaa oli silloin 2500 euroa rahoitusyhtiöllä ja opintolainan viimeisiä eriä makselin. Minulla pankkina on aktia, en voi muuta kuin suositella!

      • exosuusmies

        No johan pomppas.
        Ehkä 10 -12 vuotta sitten n. 35-40.000 euron vuosituloilla ei ollut mitään saumaa tuollaaseen lainaan ainakaan hkyrön osuuspankista vaikka kuinka oli pankin jäsen jo kauan ja työssäkin kymmeniä vuosia, yksineläjänä mahdotonta kun syödäkin pitää ja menee se vastikekin.


      • Klauz

        Taloustilanne on vähän sellainen, että en tässä tilanteessa ottaisi lainaa. Eihän siis nyt mene missään mielessä hyvin ja sitä asuntoa pitäisi maksella useita vuosia jopa vuosikymmenen, mikä on hyvin pitkä aika taloudesssa ilman rysähdyksiä. Keräisin ennemmin pesämunaa säästämällä ja JOS talous kohenee selkeästi, niin alkaisin miettimään asiaa uudelleen.

        Asuntojen hinnat ovat myös kääntyneet laskuun, mikä erittäin huono merkki taloustilanteesta. Tiedetään, että välittäjät ja muut ekonomistit väittävät asuntojen hintojen lähtevän loppuvuodesta nousuun, mutta täytyy muistaa mistä kyseiset hemmot leipänsä saavat. He myyvät ideaa asuntojen hintojen noususta, jotta ihmiset ottaisivat velkaa ja välittäjät saisivat summasta osansa.

        Ei nämä ihmiset menetä mitään, jos asuntosi onkin sitten reilusti ylihintainen ja korot lähtevät nousuun parin vuoden jälkeen lainan saamisesta. Pahin skenaario on asuntojen hintaromahdus, jolloin asunnon myymisenkin jälkeen jäät pankille velkaa.


    • Laske kaikki kustann

      Voivoi sentään. Paljonkos niitä yhtiö- ja rahoitusvastikkeita pitäisi lainan lisäksi maksaa? Tuleeko tontista vielä lasku?

      • diibaaa

        Noh, yhtiövastike yhteensä vajaa 600e, lisäksi vielä laina pankista. Suunilleen sama kuin nykyinen vuokrani.


      • asujaanna
        diibaaa kirjoitti:

        Noh, yhtiövastike yhteensä vajaa 600e, lisäksi vielä laina pankista. Suunilleen sama kuin nykyinen vuokrani.

        No ei mikään mahdoton. Onko talossa nyt sitten tehty isot rempat vai onko laina vielä rakentamisen lainaa. Onko hinta OK suhteessa yleiseen hintatasoon alueella. Oikeastaan voi olla hyvä että on iso rahoitusvastike. Jos tulot pienenee saa paljon helpommn asuntotukea kun vastikkeet rinnastetaan vuokraan.


      • diibaaa
        asujaanna kirjoitti:

        No ei mikään mahdoton. Onko talossa nyt sitten tehty isot rempat vai onko laina vielä rakentamisen lainaa. Onko hinta OK suhteessa yleiseen hintatasoon alueella. Oikeastaan voi olla hyvä että on iso rahoitusvastike. Jos tulot pienenee saa paljon helpommn asuntotukea kun vastikkeet rinnastetaan vuokraan.

        Rakentamisen lainaa, 2012 valmistunut. Hinta suhteessa vähemmän, välityspalkkio n.4000e vielä hinnasta pois kun poistuu kohta myynnistä ja todennäköisesti joku tonni vielä, isän kanssa neuvoteltava vaan;) Kai sitä sitten pitää vaa uskaltautua ottaa yhteyttä sinne pankkiin..


      • mek
        diibaaa kirjoitti:

        Rakentamisen lainaa, 2012 valmistunut. Hinta suhteessa vähemmän, välityspalkkio n.4000e vielä hinnasta pois kun poistuu kohta myynnistä ja todennäköisesti joku tonni vielä, isän kanssa neuvoteltava vaan;) Kai sitä sitten pitää vaa uskaltautua ottaa yhteyttä sinne pankkiin..

        Ota sen verran pitkällä maksuajalla ettei asimiskulut ole yli 1/3 osaa nettotuloista niin ei mene liian tiukille ja kyllä yhsineläjälle pitää tonni kuussa elämiseenkin jäädä.


    • KKHS

      Lukemien perusteella vaikuttaa aika epätodennäköiseltä saada lainaa. Kun velat vaihtuu omaisuudeksi niin voisi onnistuakin.

    • Köyhärotta

      Todennäköisesti saisit lainan... 4v sitten 1500e nettopalkalla luvattiin minulle vähän yli satatonnia, en tosin niin paljoa tarvinnut. Mutta sanottakoon tälläinen ihan vihjeenä jos omistat auton niin se tiputtaa mahdollista lainan määrää ihan tolkuttomasti. Itse en omista mutta ihan mielenkiinnosta pyysin pankkineitiä laskemaan myös sellaisen mahdollisuuden mukaan lainanmäärän ja se ois ollu vain n.80Tuhatta.

    • Takapuoli edellä puu

      Oletko etsinyt vaihtoehtoja, vai innostutko syliin tipahtavasta mahdollisuudesta. Minusta kallis ensiasunnoksi noin pienillä tuloilla. Miksi he ovat luopumassa asunnosta, liian kallisko heillekin?
      Se, että isäsi antaa korotonta lainaa, ei tee diilistäsi mitenkää superedullista nyt, kun pankinkin korot on tosi alhaalla. Jos hän lahjoittaisi osuutensa sinulle, ostossa voisi olla jotakin järkeä.
      Uskon kyllä, että pankki ei sulle lainaa anna.
      Aloita asunnon hankkiminen säästämällä. Jos vuokrasi on liian kallis, vaihda halvempaan.

    • Pankissa selviää

      Termi "velaton hinta" muuten tarkoittaa myyntihintaa lisättynä osakkeisiin kohdistuvilla velkaosuuksilla. Ilmeisesti tapauksessasi siis velaton hinta on 130 000 euroa ja tuo 50 000 euroa on myyntihinta.

      130 000 euroa velkaa on aika paljon, jos säästöjä ei ole yhtään. Tuo vastike on aika huima, siinä on ilmeisesti aika lyhyt laina-aika. Kannattaa ehdottomasti neuvotella pankin kanssa, mutta varaudu siihen, että laskelmat tehdään tuon 130 000 euron mukaan.

      • jalkua3

        kysy pankista sillä se selviää. ei täällä kukaan tee laina päätöksiä.


    • eheheheheh

      Täällähän ne ""asiantuntijat"" :D on jotka tietää kaiken lainoista ja lainojen myöntämisestä.

    • Katsokaa tarkkaan

      Nykyään lainaa saa vain rikkaat, joilla on omaisuutta, takaajia ja pantteja ja vakuuksia.

      Pankeissa huono palvelu, istuttaan jossain ahtaassa kopissa. Kiukkuiset virkailijat, joita ei tavoita koskaan kun keskusa sioi välissä ja ei tiedä mistään.

      Tutkitaan, syynätään tiliotteet ja haukutaan vielä kaupan päälle.

      Virkailijoita vähän ja lähes kaiken työn teet itse netissä ja jos saat lainaa niin maksat vielä erilaisia kulja vaikka itse olet tehnyt lähes kaiken hakemuksineen jne.

      Virkailijat todella törkeitä suustaan ja asiat heillä hukassa. Millaisia virkailijoita siis palkataan?

      Katsokaa ja valitakaa oikea pankki missä saa vielä hyvää asiakaspalvelua;
      huonoimmat pankit ovat tällä hetkellä Nordea, OP ja Danske Bank.

      • Ajattelin ensin ohittaa tämän olankohautuksella, mutta vastaanpa kuitenkin:

        Nykyään lainaa saavat maksukykyiset ja luottokelpoiset kansalaiset. Pankkien omat vakavaraisuusvaatimukset ovat kiristyneet, joten asiakkaittenkin tilanne katsotaan tarkemmin.

        Pankkipalvelu on kohentunut huomattavasti entisistä ajoista, kun asioitiin avotiskeillä ja kaikki salissaolijat näkivät ja kuulivat henkilökohtaiset asiasi. Virkailijat ottavat asiakkaat vastaan ajanvarauksella eivätkä yritä revetä puhelimeen ja tiskille yhtaikaa. Voit jättää soittopyynnön ja asiasi hoidetaan useimmiten jo saman päivän aikana.

        Asiakkaan tili on hyvä ja luotettava keino selvittää taloudenpidon tapaa ja sitä kautta ihmisen luottokelpoisuutta. Kun pelitileille tai pikavippeihin ei ole maksuliikennettä ja tilillä näkyy plusmerkkinen saldo, ovat perusasiat kunnossa.

        Verkkopankki on kätevä tapa nopeuttaa lainansaantia. Voit itse täyttää hakemuksen valmiiksi ja saada siihen myöntävän päätöksen jopa samana päivänä.

        Jos luottokelpoisuutesi ja raha-asiasi eivät ole kunnossa, kuuluu pankkivirkailijan hyvään ammattitaitoon ilmaista asia suoraan. Heiltä saat myös hyviä vinkkejä taloudenpitosi kohentamiseen, kannattaa siis kuunnella tarkasti.

        Suomessa ainakin suurimmat pankit seuraavat Finanssivalvonnan ohjeita ja varmistavat asiakkaittensa maksukyvyn huolellisesti ennen lainan myöntöä. Näin vältetään pankkien turhat luottotappiot ja asiakkaitten henkilökohtaiset tragediat, joita esim. edellinen lama jätti runsaasti jälkeensä.

        Kaikkeen asiakaspalveluun pätee muuten sama sääntö: niin metsä vastaa, kuin sille huudetaan. Katkera, alemmuudentuntoinen rähisijä saa ihan erilaista palvelua kuin myönteisesti ja kohteliaasti käyttäytyvä asiakas. Ihmisiä ne virkailijatkin ovat.


      • eläkeläinen
        velkavelho kirjoitti:

        Ajattelin ensin ohittaa tämän olankohautuksella, mutta vastaanpa kuitenkin:

        Nykyään lainaa saavat maksukykyiset ja luottokelpoiset kansalaiset. Pankkien omat vakavaraisuusvaatimukset ovat kiristyneet, joten asiakkaittenkin tilanne katsotaan tarkemmin.

        Pankkipalvelu on kohentunut huomattavasti entisistä ajoista, kun asioitiin avotiskeillä ja kaikki salissaolijat näkivät ja kuulivat henkilökohtaiset asiasi. Virkailijat ottavat asiakkaat vastaan ajanvarauksella eivätkä yritä revetä puhelimeen ja tiskille yhtaikaa. Voit jättää soittopyynnön ja asiasi hoidetaan useimmiten jo saman päivän aikana.

        Asiakkaan tili on hyvä ja luotettava keino selvittää taloudenpidon tapaa ja sitä kautta ihmisen luottokelpoisuutta. Kun pelitileille tai pikavippeihin ei ole maksuliikennettä ja tilillä näkyy plusmerkkinen saldo, ovat perusasiat kunnossa.

        Verkkopankki on kätevä tapa nopeuttaa lainansaantia. Voit itse täyttää hakemuksen valmiiksi ja saada siihen myöntävän päätöksen jopa samana päivänä.

        Jos luottokelpoisuutesi ja raha-asiasi eivät ole kunnossa, kuuluu pankkivirkailijan hyvään ammattitaitoon ilmaista asia suoraan. Heiltä saat myös hyviä vinkkejä taloudenpitosi kohentamiseen, kannattaa siis kuunnella tarkasti.

        Suomessa ainakin suurimmat pankit seuraavat Finanssivalvonnan ohjeita ja varmistavat asiakkaittensa maksukyvyn huolellisesti ennen lainan myöntöä. Näin vältetään pankkien turhat luottotappiot ja asiakkaitten henkilökohtaiset tragediat, joita esim. edellinen lama jätti runsaasti jälkeensä.

        Kaikkeen asiakaspalveluun pätee muuten sama sääntö: niin metsä vastaa, kuin sille huudetaan. Katkera, alemmuudentuntoinen rähisijä saa ihan erilaista palvelua kuin myönteisesti ja kohteliaasti käyttäytyvä asiakas. Ihmisiä ne virkailijatkin ovat.

        He eivät ole pankin asiakkaita koska he eivät saa lainaa,he ovat maksu miehiä/naisia eläkkeidensä,pienen palkkansa kanssa!Ja minkähän takia niitä pikalainoja otetaan,siksi kun pankit eivät anna lainaa vaikka vakuus,ja eläke/palkka olisikin riittävä???Pankissa ei ole enää ystävä muille kuin varakkaille!


      • ei ystävä
        eläkeläinen kirjoitti:

        He eivät ole pankin asiakkaita koska he eivät saa lainaa,he ovat maksu miehiä/naisia eläkkeidensä,pienen palkkansa kanssa!Ja minkähän takia niitä pikalainoja otetaan,siksi kun pankit eivät anna lainaa vaikka vakuus,ja eläke/palkka olisikin riittävä???Pankissa ei ole enää ystävä muille kuin varakkaille!

        Ei pankki ikinä ole ollut ystävä asiakkaille, kyseessähän on yritys, jonka pitää tehdä voittoa. Pankki haluaa jokaisen euron lainasta korkoineen ja kuluineen takaisinkin ja niin niiden täytyykin saada. Siksi maksukykykin täytyy syynätä, ei lainan ottajasta joka ei maksa lainaa takaisin ole muuta kuin harmia pankille.


      • eläkeläinen
        ei ystävä kirjoitti:

        Ei pankki ikinä ole ollut ystävä asiakkaille, kyseessähän on yritys, jonka pitää tehdä voittoa. Pankki haluaa jokaisen euron lainasta korkoineen ja kuluineen takaisinkin ja niin niiden täytyykin saada. Siksi maksukykykin täytyy syynätä, ei lainan ottajasta joka ei maksa lainaa takaisin ole muuta kuin harmia pankille.

        Mutta pankeille on annettu yksin oikeus pitää meidän eläke/palkka rahat,ja me vielä maksamme siitä,on hyvää bisnestä???Kuka hyötyy,pankin omistajat!


      • ei ole
        eläkeläinen kirjoitti:

        Mutta pankeille on annettu yksin oikeus pitää meidän eläke/palkka rahat,ja me vielä maksamme siitä,on hyvää bisnestä???Kuka hyötyy,pankin omistajat!

        Rahat voi aina ottaa pankista palkkapäivän käteisenä ja sijoittaa taiteeseen, antiikkiin tai kultaan tai johonkin muuhun. Rahaa ei ole mikään pakko pitää pankissa koskaan palkkapäivää pidempää aikaa.


    • talovelallinen

      Vain pankissa osataan vastata kysymykseesi, kysy siis heiltä, täällä asian vatvominen ei hyödytä ketään.

    • Bankster

      Käy useammassa pankissa, äläkä lannistu heti.

    • Turhaa meet pankkii.

      Sul näkyy kuitenki tiliotteissa pikavippejä jne. mitä et oo kertonu kellekkää... Sit ku ne näkyy vielä pankkivirkailijalle ni eipähän tipu lainaa..

    • orieoiroeiroeiroeire

      Nyt kannata mitään lainoja otella! Ajat muuttumassa koko ajan huonommaksi ja laina-aika on yleensä pitkä joten ehtii tapahtua vielä pahempiakin muutoksia. Oman taloni ostin 12 vuotta sitten ja enää en ostasi jos olisin tietänyt silloin sen mitä nyt...

    • 70-v mummo

      Kysypä pankista! Lainojen korot ovat nyt alhaalla.
      Luutavasti saat lainaa. Varmaan kannattaa ei sitten tarvitse maksaa muiden asuntoja, vain omaasi.

    • Velkavankeusko

      Esim. Nordean sivuilla sanotaan, että saat lainalupauksen etukäteen (löytyy myös laskuri): http://www.nordea.fi/henkilöasiakkaat/lainat/asumisen rahoitus/asuntolaina/701214.html

      Ks. ensin oman pankkisi sivut ja sitten kilpailijoiden!

    • Kannattaa ottaa lainaa !! Minä olen yh- äiti ja maksanut lainaa nyt 13v
      Minulla on rivitalo kolmio . Lainaa minulla on jäljellä nyt 7. 980€ ... Eli loppusuoraa pukkaa
      Miksi noin nopeasti maksoin ? Halusin nauttia asunnostani ilman lainanlyhennystä , siksi maksan kokoajana ylimääräistä että haaveeni toteutuu
      Minulla ei ole autoa ...ajan työmatkani polkupyörällä
      Minä en polta /en juo alkoa / en käytä huumeita / käyn kirpparilta ostamassa vaatteeni ...siinä syy että pystyn maksamaan



      Laita laina , sie pystyt siihen

      • Juuhpuuh

        Juuri näin! Kiva lukea toisten onnistumisista :) Harkittu ja laskelmoitu riskinotto kannattaa.


    • ammä 1960

      Onnea asunnon ostoon!
      Minulla tälläinen tilanne!
      Tulot netto 2000 e puoliso 1300 e velkaa 30.000e!
      Yksikään pankki ei ole vielä myöntänyt omakotitaloa varten lainaa!
      Omakotitalo jo katsottu hinta 75.000E!
      Asutaan vuokralla vuokra 1150 e!

      • Juuhpuuh

        Teillä luotonmyönnön esteenä on tuo 30.000e velkaa, eli tulot ei ole tähän mennessä riittänyt menoihin.. Tulonne eivät ole aivan huonot, kulut kuriin ja meette pankkiin kun -30.000e onkin 10.000e.


    • eläkeläinen

      Tämä nykyinen pankkien harrastama raha politiikka ajaa Suomen konkurssiin,laina rahoitus toimii vain niille jotka eivät sitä rahaa tarvitse.Tästä seuraa että asuntojen hinnat romahtaa ja pankit kaatuvat rahojensa kanssa,kiinteistö välittäjät ovat oikeassa,pankkien arvionti kaavat ovat liian tiukkoja.

      • laskekoon

        Pikemminkin pankit ovat antaneet lainaa aivan liian helposti. Jos ei kykene edes osaa maksusta säästämään, on hän luultavasti kykenemätön maksamaan lainaa takaisin. Pankki ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, laina pitää saada korkoineen takaisinkin.

        Ja muutenkin, mielestäni lainaa pitää mieluiten välttää, jos voi. Ainoa laina, jonka hyväksyn on asuntolaina ja asunnostakin osa kannattaa maksaa käteisellä. Mihinkään muuhun ei lainaa kannata ottaa, ei edes autoa varten. Jos haluaa jonkin niin säästää sitä varten ja ostaa sitten. Jos ei kykene säästämään, ei ravataan ole varaa eikä sitä kannata ostaa.


      • moip
        laskekoon kirjoitti:

        Pikemminkin pankit ovat antaneet lainaa aivan liian helposti. Jos ei kykene edes osaa maksusta säästämään, on hän luultavasti kykenemätön maksamaan lainaa takaisin. Pankki ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, laina pitää saada korkoineen takaisinkin.

        Ja muutenkin, mielestäni lainaa pitää mieluiten välttää, jos voi. Ainoa laina, jonka hyväksyn on asuntolaina ja asunnostakin osa kannattaa maksaa käteisellä. Mihinkään muuhun ei lainaa kannata ottaa, ei edes autoa varten. Jos haluaa jonkin niin säästää sitä varten ja ostaa sitten. Jos ei kykene säästämään, ei ravataan ole varaa eikä sitä kannata ostaa.

        Eikö edes yrityksen perustamiseen?


      • eläkeläinen
        laskekoon kirjoitti:

        Pikemminkin pankit ovat antaneet lainaa aivan liian helposti. Jos ei kykene edes osaa maksusta säästämään, on hän luultavasti kykenemätön maksamaan lainaa takaisin. Pankki ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, laina pitää saada korkoineen takaisinkin.

        Ja muutenkin, mielestäni lainaa pitää mieluiten välttää, jos voi. Ainoa laina, jonka hyväksyn on asuntolaina ja asunnostakin osa kannattaa maksaa käteisellä. Mihinkään muuhun ei lainaa kannata ottaa, ei edes autoa varten. Jos haluaa jonkin niin säästää sitä varten ja ostaa sitten. Jos ei kykene säästämään, ei ravataan ole varaa eikä sitä kannata ostaa.

        Tuo logiikka veisi suurimman osan sisä markkinoista konkurssiin,nythän on juuri kotimaan yrittäjillä ja kaupoilla ongelmia kun raha ei kierrä,vihreä politiikka on vienyt vientiteollisuuden ahdinkoon!Olisi hyvä tunnustaa että ruohonjuuri taso pyörittää suureksi osaksi tätä maata!Eläkeläisiä 1,5 miljoonaa, pienten eläkkeiden leikkaaminen näkyy kaupoissa!


      • ei noinkaan
        eläkeläinen kirjoitti:

        Tuo logiikka veisi suurimman osan sisä markkinoista konkurssiin,nythän on juuri kotimaan yrittäjillä ja kaupoilla ongelmia kun raha ei kierrä,vihreä politiikka on vienyt vientiteollisuuden ahdinkoon!Olisi hyvä tunnustaa että ruohonjuuri taso pyörittää suureksi osaksi tätä maata!Eläkeläisiä 1,5 miljoonaa, pienten eläkkeiden leikkaaminen näkyy kaupoissa!

        Päinvastoin, säästämällä ja sijoittamalla etukäteen saa täsmälleen samat tavarat ja paljon enemmänkin pitkällä tähtäimellä, mutta ei tarvitse lihottaa pankkeja. Itse väittäisin, että juuri typerä lainan ottaminen kaikenmoisia ääliömäisten hilavitkuttimien ostoa varten on tuottanut taloudessa ongelmia. Mitä enemmän ihmiset ottavat lainaa tavaroita varten, sitä varmemmin tuhoutuu sekä oma että Suomen talous. Luulen, että Suomen talous tervehtyy jopa nopeammin, jos kotitaloudet lopettavat lainojen ottamisen kulutusta varten.


      • eläkeläinen
        ei noinkaan kirjoitti:

        Päinvastoin, säästämällä ja sijoittamalla etukäteen saa täsmälleen samat tavarat ja paljon enemmänkin pitkällä tähtäimellä, mutta ei tarvitse lihottaa pankkeja. Itse väittäisin, että juuri typerä lainan ottaminen kaikenmoisia ääliömäisten hilavitkuttimien ostoa varten on tuottanut taloudessa ongelmia. Mitä enemmän ihmiset ottavat lainaa tavaroita varten, sitä varmemmin tuhoutuu sekä oma että Suomen talous. Luulen, että Suomen talous tervehtyy jopa nopeammin, jos kotitaloudet lopettavat lainojen ottamisen kulutusta varten.

        Säästäminen onkin hyvä bisnes PANKEILLE,inflaatio 3% korko 1%???Minä tein sellaisen virheen joka vie helv.masksoin lainani pois kokonaan ja pyysin sitten pientä lainaa veron maksuun,mutta kyseisessä pankissa olikin musta käsi vastassa,elikkä jos olisin jättänyt 10000e velkaa veroja varten ei olisi mitään hätää.Tyhmyydestä joutuu koron kiskojien armoille???


      • Kekkonen2
        eläkeläinen kirjoitti:

        Säästäminen onkin hyvä bisnes PANKEILLE,inflaatio 3% korko 1%???Minä tein sellaisen virheen joka vie helv.masksoin lainani pois kokonaan ja pyysin sitten pientä lainaa veron maksuun,mutta kyseisessä pankissa olikin musta käsi vastassa,elikkä jos olisin jättänyt 10000e velkaa veroja varten ei olisi mitään hätää.Tyhmyydestä joutuu koron kiskojien armoille???

        Juurikin noin, missään nimessä ei kannata nyt maksaa pienikorkoisia lainoja pois. Itsellä 50ke 0,392% vuosikorolla enkä maksa siitä juuri muuta kuin korkoja. Itse asiassa verkkopankin ja lainanlyhennyksen palvelumaksu ovat melko merkittäviä lisämaksuja tuon koron rinnalla.


    • Hjjöördis

      Asuntojen hinnat voisivat välillä hieman laskeakin. Piristäisi kaupaa. Tänään uutisointiin, että ainakin tällä meillä päin asuntojen hinnat nousivat taas vuosineljänneksellä 1,7 %, eli vuotuinen nousu melkein 7%.

      2005 ostettu silloin 200 000 euron asunto maksaa nyt 300 000 euroa.

      Eli kyllä mielestäni pankit saisivat olla vielä tiukempia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe