Solan Sanat

Sola se jatkaa

Uskotteko että kys blogi on totta?

Itse luin sitä aikani kun odotin ratkaisua, nyt en jaksa enää kymmenen vuotta jatkunutta samaa laulua " olen niin kyllästynyt, jätän sinut kun et jätä vaimoasi" ja seuraavassa lauseessa " hän tuli taas luokseni, sulimme yhteen laukesin huutaen, silitin päätänsä, hän lähti, rakastamme toisiamme niin, emmehän voi erota"

Siis eihän tuo voi olla totta. Blogin on pakko olla jonkin elämäänsä tylsistyneen kotiäidin harrastus jolla saa huomiota. Totta tai tarua niin aivan sairas nainen joka elää ihan omassa mielikuvitusmaailmassaan.

170

1219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä varoitukseksi

      Kiitos vihjeestä! Seurasin blogia sen alusta asti ja nyt täytyy mielenkiinnosta jatkaa vielä...
      Siinähän on salasuhde koko raadollisuudessaan! Oikea prototyyppi.....

    • Kieroa peliä

      Olin luullut, että hän lopetti blogin silloin viime vuonna ja yllätyin huomatessani sen jatkuneen eri otsikon alla.

      Olen nyt kahlannut jatkokertomuksia uuden Solan Sanan alla ja ja kyllä ihmettelen tämän kakkosen touhuja. Hän ei laske ukkomiehestä irti millään! Silti hän purkaa tuskaansa vähintään joka toinen päivä. Melkein lukijakin ahdistuu...
      Värikäs kirjoittaja hän on, sitä ei voi väittää!

      Hänellä näkyy olevan uusi keino kampituksessaan! Hän uhkailee koko ajan vaimolle kertomista...nyt se tuntuu vahvalta aseelta, kun hän on jo kertonut heidän n. 8v salasuhteestaan viime syksynä tavatessaan kasvotusten. Silloin hän on vakuuttanut vaimolle suhteen olevan ohi..

      Niinpä, ukkomies valitsi vaimonsa!

    • ilmaiseksi päivällis

      Luin myös tuota kertomusta ja en voi kuin ihmetellä mikä stanan tossukka tuo mies on, ei saa sitten millään eroa aikaiseksi vaan käy jyystämässä tätä luuviulua, pms orietoinutta, pystynokkaa.
      Sen vaimolla on varmaan puoli kuuta omistuksessa kun mies vaan pysyttelee vaimon kanssa, ilmeisesti ukko on itse "keppikerjäläinen" ja tämä typy ei varmaankaan elättäis sitä miestä kuten vaimonsa.
      Kakkosena on kiva olla kun saa sitä laatuseksiä, vai?

      • Koukutettu blogiin

        Sola seuraa nähtävästi myös tätä ketjua, kun hän ihmetteli kuinka täällä tuomitaan hänet roikkujaksi tuossa miehen suhteessa. Niinhän se asia onkin! Mies lopetti reilu vuosi sitten suhteen ja valitsi vaimonsa, mutta tämäpä kakkonen jatkoi pienen tauon jälkeen roikkumista. Hän kertoi miehen vaimolle suhteesta loppukesällä ja nähtävästi odotti miehen saavan viimeistään silloin kenkää. Mutta ei mennyt ihan hänen toiveensa mukaan...pikkuhiljaa hän aloitti taas miehelle viestittelemisen ja nyt hän tyytyy seksiin ilman toiveita yhteisestä tulevaisuudesta. Hän siis TYYTYY, mutta toisaalta kiristää miestä vaimolle kertomisesta.
        Oksetti lukeakin uhkauksesta sillä hän nimenomaan vannoi vaimolle suhteen olevan ohi...
        Nyt hän manipuloi itseään ajatuksella, että ei ole uskoton vaimolle vaan syyllinen on tuo lapatossu! Täysin selkärangaton nahjus!!


      • miesonmunatonluuseri
        Koukutettu blogiin kirjoitti:

        Sola seuraa nähtävästi myös tätä ketjua, kun hän ihmetteli kuinka täällä tuomitaan hänet roikkujaksi tuossa miehen suhteessa. Niinhän se asia onkin! Mies lopetti reilu vuosi sitten suhteen ja valitsi vaimonsa, mutta tämäpä kakkonen jatkoi pienen tauon jälkeen roikkumista. Hän kertoi miehen vaimolle suhteesta loppukesällä ja nähtävästi odotti miehen saavan viimeistään silloin kenkää. Mutta ei mennyt ihan hänen toiveensa mukaan...pikkuhiljaa hän aloitti taas miehelle viestittelemisen ja nyt hän tyytyy seksiin ilman toiveita yhteisestä tulevaisuudesta. Hän siis TYYTYY, mutta toisaalta kiristää miestä vaimolle kertomisesta.
        Oksetti lukeakin uhkauksesta sillä hän nimenomaan vannoi vaimolle suhteen olevan ohi...
        Nyt hän manipuloi itseään ajatuksella, että ei ole uskoton vaimolle vaan syyllinen on tuo lapatossu! Täysin selkärangaton nahjus!!

        Kävin kurkkaamassa blogin. Mun mielestä tuolla naisella on ainakin alkoholiongelma. Oletteko huomanneet, kampaajallakin odotti saavansa lasillisen punaviiniä. Ehkä hän juomisella tukahduttaa pahan olonsa?

        Mies joka antaa kenenkään kiristää millään itseään on kyllä täysin nahjus. Miksi hän ei pysynyt valitsemallaan tiellä? Eikö hän tajua tuottavansa molemmille naisilleen kamalaa tuskaa? Oksettava tyyppi. Täysin naisten perässä vedettävissä. Ei ole munaa sen vertaa, ettei pitäisi kakkoseen yhteyttä vaikka kakkonen hänelle viestejä laittaisikin. Jos mies olisi ollut tosissaan sitä mieltä, että jatkaa vaimonsa kanssa, niin eikö hän pysyisi lestissään? Empä haluaisi tuollaisen äijän pyöritettäväksi joutua.

        Ja te täällä tuomitsette pelkästään solan. Tuolta mieheltä pitäisi solmia alapää solmuun niin loppuisi molempien naisten kusettaminen.


      • ollaan kunnolla
        miesonmunatonluuseri kirjoitti:

        Kävin kurkkaamassa blogin. Mun mielestä tuolla naisella on ainakin alkoholiongelma. Oletteko huomanneet, kampaajallakin odotti saavansa lasillisen punaviiniä. Ehkä hän juomisella tukahduttaa pahan olonsa?

        Mies joka antaa kenenkään kiristää millään itseään on kyllä täysin nahjus. Miksi hän ei pysynyt valitsemallaan tiellä? Eikö hän tajua tuottavansa molemmille naisilleen kamalaa tuskaa? Oksettava tyyppi. Täysin naisten perässä vedettävissä. Ei ole munaa sen vertaa, ettei pitäisi kakkoseen yhteyttä vaikka kakkonen hänelle viestejä laittaisikin. Jos mies olisi ollut tosissaan sitä mieltä, että jatkaa vaimonsa kanssa, niin eikö hän pysyisi lestissään? Empä haluaisi tuollaisen äijän pyöritettäväksi joutua.

        Ja te täällä tuomitsette pelkästään solan. Tuolta mieheltä pitäisi solmia alapää solmuun niin loppuisi molempien naisten kusettaminen.

        Niin, voi blogin tarkoitus olla sekin, että hattarapää on rakastunut hömppäkirjoitteluun ja tarkoitus on mustamaalata joku ukkomies. Taannoin täälläkin sai sellaista lukea, jonkun kynästä kirjoitettua, joka oli jäänyt yksin, kun ukkomies oli valinnut perheensä.

        Että jos ukkomies oksettaa, niin samalla tavalla kieroileva sola oksettaa. Jo aiemmin kirjoitteluaan seuranneena äitinsä kovasti tuki solaa tässä ukkomiesprojektissa, jopa kannustaen. Voisiko olla verenperintönä, että toisten miehet kiinnostaa ja on oikein järjestää kettuilua toisten parisuhteisiin? Itselläni nimittäin vastaavanikäinen äiti antaisi kunnon puhuttelun moisesta moraalittomuudesta.

        Että kuka kusettaa ja lopulta ketä?


      • miesonmunatonluuseri
        ollaan kunnolla kirjoitti:

        Niin, voi blogin tarkoitus olla sekin, että hattarapää on rakastunut hömppäkirjoitteluun ja tarkoitus on mustamaalata joku ukkomies. Taannoin täälläkin sai sellaista lukea, jonkun kynästä kirjoitettua, joka oli jäänyt yksin, kun ukkomies oli valinnut perheensä.

        Että jos ukkomies oksettaa, niin samalla tavalla kieroileva sola oksettaa. Jo aiemmin kirjoitteluaan seuranneena äitinsä kovasti tuki solaa tässä ukkomiesprojektissa, jopa kannustaen. Voisiko olla verenperintönä, että toisten miehet kiinnostaa ja on oikein järjestää kettuilua toisten parisuhteisiin? Itselläni nimittäin vastaavanikäinen äiti antaisi kunnon puhuttelun moisesta moraalittomuudesta.

        Että kuka kusettaa ja lopulta ketä?

        Sitä en tiedä, kuka kusettaa ja ketä. Kaikki osapuolet elää joka tapauksessa valheessa. Blogin pitäjä tietää, ettei mies vaimoaan jätä. Vaimo parka luulee, että suhde on loppunut. Mies ei luule mitään, vaan tietää tasan tarkkaan mistä naruista vedellä kumpaakin naista.

        Rakkaus on paha tauti etenkin kun se kohdistuu väärään henkilöön. En kyllä itsekään äitinä hyväksyisi, jos tyttäreni kohdistaisi mielenkiintonsa vain varattuihin miehiin. Mä saisin myös kunnon puhuttelun omalta äidiltäni, jos noin toimisin. Tosin eihän aikuisten ihmisten asiat muille kuulu. Heille voi asiallisesti kertoa, miten itse toimisi vastaavassa tilanteessa.

        Kyllähän "verenperintö" vaikuttaa siihen, miten noihin asioihin suhtautuu. Kerrankos tuota pettäjän lapsi pettää itsekin. Kokee ehkä sen normaalina toimintana, koska ei ole muunlaista esimerkkiä saanut. Eikä ole tajunnut, mitä pettäminen saa perheissä aikaan. Voisiko olla näin?


      • Koukutettu blogiin!
        miesonmunatonluuseri kirjoitti:

        Sitä en tiedä, kuka kusettaa ja ketä. Kaikki osapuolet elää joka tapauksessa valheessa. Blogin pitäjä tietää, ettei mies vaimoaan jätä. Vaimo parka luulee, että suhde on loppunut. Mies ei luule mitään, vaan tietää tasan tarkkaan mistä naruista vedellä kumpaakin naista.

        Rakkaus on paha tauti etenkin kun se kohdistuu väärään henkilöön. En kyllä itsekään äitinä hyväksyisi, jos tyttäreni kohdistaisi mielenkiintonsa vain varattuihin miehiin. Mä saisin myös kunnon puhuttelun omalta äidiltäni, jos noin toimisin. Tosin eihän aikuisten ihmisten asiat muille kuulu. Heille voi asiallisesti kertoa, miten itse toimisi vastaavassa tilanteessa.

        Kyllähän "verenperintö" vaikuttaa siihen, miten noihin asioihin suhtautuu. Kerrankos tuota pettäjän lapsi pettää itsekin. Kokee ehkä sen normaalina toimintana, koska ei ole muunlaista esimerkkiä saanut. Eikä ole tajunnut, mitä pettäminen saa perheissä aikaan. Voisiko olla näin?

        Normaali äiti ja edes jonkinlaisella moraalilla varustettu ei kyllä hyväksy tyttäreltään tuota touhua!

        On se nähtyä, että pettäjien lapset pettävät herkimmin ja ilman minkäänlaista omaatuntoa roikkuvat muiden liitoissa. Samoin myös eroperheen lapset eroavat useimmin, joten kyllä se on kotona opittua!

        Tässä Solan tapauksessa mies on lapseton, joten erikoista, että hän silti haluaa pysyä edellisessä liitossaan tai sitten hänelle ovat juuri nuo vuoroviikkolapset ylitsepääsemätön ongelma.


      • miesonmunatonluuseri
        Koukutettu blogiin! kirjoitti:

        Normaali äiti ja edes jonkinlaisella moraalilla varustettu ei kyllä hyväksy tyttäreltään tuota touhua!

        On se nähtyä, että pettäjien lapset pettävät herkimmin ja ilman minkäänlaista omaatuntoa roikkuvat muiden liitoissa. Samoin myös eroperheen lapset eroavat useimmin, joten kyllä se on kotona opittua!

        Tässä Solan tapauksessa mies on lapseton, joten erikoista, että hän silti haluaa pysyä edellisessä liitossaan tai sitten hänelle ovat juuri nuo vuoroviikkolapset ylitsepääsemätön ongelma.

        No nyt mä tajuan miestä edes vähän. Jos hänellä ei ole lapsia niin ihme olisi, ettei hirvittäisi ruveta suhteeseen naisen kanssa, jolla on jo lapsia. Ehkä mies haluaa myös omia lapsia. Sellaisen ihmisen kanssa, joka on ns. samalla viivalla eli lapseton itsekin. Jospa mies kuitenkin rakastaa puolisoaan ja siksi ei eroa? Solalle uskotellut jotain ihan muuta vuosi kausia. Eihän sola voi millään tietää totuutta miehen liitosta.

        Sola on ihan hukassa oman elämänsä kanssa. Juo, bilettää, harrastaa yhden illan juttuja (joista suurin osa taitaa olla varattuja). Mun mielestä hän pelkää tutustua kehenkään vapaaseen. Koska silloin hän joutuisi tilanteeseen, että mies haluaakin vakavan suhteen, oikean parisuhteen. Nyt solalla on vapautensa tulla ja mennä, välittämättä muista kuin itsestään. Tulee mieleen, että eikö hän uskalla myöntää itselleen, ettei hänestä ole parisuhteeseen?


      • 5+12
        miesonmunatonluuseri kirjoitti:

        No nyt mä tajuan miestä edes vähän. Jos hänellä ei ole lapsia niin ihme olisi, ettei hirvittäisi ruveta suhteeseen naisen kanssa, jolla on jo lapsia. Ehkä mies haluaa myös omia lapsia. Sellaisen ihmisen kanssa, joka on ns. samalla viivalla eli lapseton itsekin. Jospa mies kuitenkin rakastaa puolisoaan ja siksi ei eroa? Solalle uskotellut jotain ihan muuta vuosi kausia. Eihän sola voi millään tietää totuutta miehen liitosta.

        Sola on ihan hukassa oman elämänsä kanssa. Juo, bilettää, harrastaa yhden illan juttuja (joista suurin osa taitaa olla varattuja). Mun mielestä hän pelkää tutustua kehenkään vapaaseen. Koska silloin hän joutuisi tilanteeseen, että mies haluaakin vakavan suhteen, oikean parisuhteen. Nyt solalla on vapautensa tulla ja mennä, välittämättä muista kuin itsestään. Tulee mieleen, että eikö hän uskalla myöntää itselleen, ettei hänestä ole parisuhteeseen?

        Mies on jo viisikymppinen ja jos vaimonsa on samaa ikäluokkaa niin lapsen hankkiminen on myöhäistä. Oliko se niin, että ovat olleet jo kymmeniä vuosia aviossa, joten lapsia eivät ole saaneet. Ja eikö Solakin ole jo yli nelikymppinen, joten sillä saralla taitaa olla myöhäistä? Ei taida jaksaa edes kokoaikaisesti omia lapsiaankaan hoitaa, kun on helpottunut isän hoitoviikkoina. Esipuberteetti-ikäiset ovat joskus aika vaikeita tapauksia.

        Onhan Solan elämässä aikamoiset syyllisyystuskat ainakin olleet, kun hän erosi juuri tämän miehen vuoksi!

        Ps. Onpa mielenkiintoista näin ulkopuolisena pohtia jonkun tuntemattoman sielunelämää ja vaikutteita eri tilanteisiin!:))


      • etelän hedelmä
        5+12 kirjoitti:

        Mies on jo viisikymppinen ja jos vaimonsa on samaa ikäluokkaa niin lapsen hankkiminen on myöhäistä. Oliko se niin, että ovat olleet jo kymmeniä vuosia aviossa, joten lapsia eivät ole saaneet. Ja eikö Solakin ole jo yli nelikymppinen, joten sillä saralla taitaa olla myöhäistä? Ei taida jaksaa edes kokoaikaisesti omia lapsiaankaan hoitaa, kun on helpottunut isän hoitoviikkoina. Esipuberteetti-ikäiset ovat joskus aika vaikeita tapauksia.

        Onhan Solan elämässä aikamoiset syyllisyystuskat ainakin olleet, kun hän erosi juuri tämän miehen vuoksi!

        Ps. Onpa mielenkiintoista näin ulkopuolisena pohtia jonkun tuntemattoman sielunelämää ja vaikutteita eri tilanteisiin!:))

        Niin, ajatella erosi omastaan tämän miehen vuoksi, joka nyt valitsi vaimonsa. Siihen nähden ehkä kyse kostosta, koska paljasti suhteensa vaimolle. Kävi vain onnettomasti, kun ukkomiehen veikeä hedelmä ei pudonnutkaan jostain syystä syliin, vaikka se oli kai tarkoitus. Miksi näin?


      • Ohisurffaaja
        etelän hedelmä kirjoitti:

        Niin, ajatella erosi omastaan tämän miehen vuoksi, joka nyt valitsi vaimonsa. Siihen nähden ehkä kyse kostosta, koska paljasti suhteensa vaimolle. Kävi vain onnettomasti, kun ukkomiehen veikeä hedelmä ei pudonnutkaan jostain syystä syliin, vaikka se oli kai tarkoitus. Miksi näin?

        Blogin mukaan mies teki valintansa keväällä, taisi olla toukokuuta, mutta Sola kohtasi vaimon elokuussa ja kertoi heidän suhteestaan ja sen päättymisestä. Suhde oli kestänyt ehkä sen n. 10v.
        Eikö se ollut katkeran kakkosen kostoisku?


      • ajatelkaaomallekohda
        Ohisurffaaja kirjoitti:

        Blogin mukaan mies teki valintansa keväällä, taisi olla toukokuuta, mutta Sola kohtasi vaimon elokuussa ja kertoi heidän suhteestaan ja sen päättymisestä. Suhde oli kestänyt ehkä sen n. 10v.
        Eikö se ollut katkeran kakkosen kostoisku?

        Huh huh. Erosi omasta liitostaan tuollaisen miehen takia. Ja piti vielä mennä vaimolle kertomaan vaikka suhde oli jo ohi. Mikä logiikka vaimolle kertomisessa oli? Ei mitään muuta tule minullekaan mieleen kuin että kostaa halusi. Vaimo parka. Ajatelkaa ihan oikeasti tuota tilannetta omalle kohdallenne, jos olisitte se vaimo. Mitä tekisitte?

        Mä luulen itseni kohdalla, että myös kakkonen saisi kuulla kunniansa miehen lisäksi. Ihan siksi, että olisi loukannut mua todella pahasti. Toki, mieshän se petti, mutta vapaaehtoisesti tuokin kakkonen on kuvioissa ollut mukana, kenenkään pakottamatta.


      • ei syyllisyyttä
        5+12 kirjoitti:

        Mies on jo viisikymppinen ja jos vaimonsa on samaa ikäluokkaa niin lapsen hankkiminen on myöhäistä. Oliko se niin, että ovat olleet jo kymmeniä vuosia aviossa, joten lapsia eivät ole saaneet. Ja eikö Solakin ole jo yli nelikymppinen, joten sillä saralla taitaa olla myöhäistä? Ei taida jaksaa edes kokoaikaisesti omia lapsiaankaan hoitaa, kun on helpottunut isän hoitoviikkoina. Esipuberteetti-ikäiset ovat joskus aika vaikeita tapauksia.

        Onhan Solan elämässä aikamoiset syyllisyystuskat ainakin olleet, kun hän erosi juuri tämän miehen vuoksi!

        Ps. Onpa mielenkiintoista näin ulkopuolisena pohtia jonkun tuntemattoman sielunelämää ja vaikutteita eri tilanteisiin!:))

        Miksi olisi syyllisyyden tuskaa, vaikka olisikin eronnut tämän miehen vuoksi? Harva eroaa "vain" toisen vuoksi, korkeitaan joku toinen ihminen voi toimia katalysaattorina ja saada ymmärtämään, että elämä nykyisen puolison kanssa ei ole sitä, mitä enää haluaa.


      • vzsbdnxfnxfb
        ei syyllisyyttä kirjoitti:

        Miksi olisi syyllisyyden tuskaa, vaikka olisikin eronnut tämän miehen vuoksi? Harva eroaa "vain" toisen vuoksi, korkeitaan joku toinen ihminen voi toimia katalysaattorina ja saada ymmärtämään, että elämä nykyisen puolison kanssa ei ole sitä, mitä enää haluaa.

        no pyhy hyh... kaiketi noin. kun ei oikeasti osaa parisuhdetta elää. Mun mielestä tottakin, että kaikkea paskaa tulee haaveltua parisuhteessa. Ei sellaista ole olemassakaan, mitä kuvittelee.


      • Satua ja tarinoita
        miesonmunatonluuseri kirjoitti:

        Kävin kurkkaamassa blogin. Mun mielestä tuolla naisella on ainakin alkoholiongelma. Oletteko huomanneet, kampaajallakin odotti saavansa lasillisen punaviiniä. Ehkä hän juomisella tukahduttaa pahan olonsa?

        Mies joka antaa kenenkään kiristää millään itseään on kyllä täysin nahjus. Miksi hän ei pysynyt valitsemallaan tiellä? Eikö hän tajua tuottavansa molemmille naisilleen kamalaa tuskaa? Oksettava tyyppi. Täysin naisten perässä vedettävissä. Ei ole munaa sen vertaa, ettei pitäisi kakkoseen yhteyttä vaikka kakkonen hänelle viestejä laittaisikin. Jos mies olisi ollut tosissaan sitä mieltä, että jatkaa vaimonsa kanssa, niin eikö hän pysyisi lestissään? Empä haluaisi tuollaisen äijän pyöritettäväksi joutua.

        Ja te täällä tuomitsette pelkästään solan. Tuolta mieheltä pitäisi solmia alapää solmuun niin loppuisi molempien naisten kusettaminen.

        Eikö hänelle tarjottu aikaisemmin kampaajalla kuohuviiniä?
        Ah, Solahan on niin hienostunut nainen joka käy kampaajallakin korketasoisissa paikoissa jossa asiakasta palvellaan kuin kuningatarta! Ei minulle ole koskaan tarjottu muuta kuin kahvia ja olen kyllä asioinut kalleimmissakin kampaamoissa...

        Haluaako hän näin tuoda omaa varakkuuttaan julki, kuten myös shoppailukertomuksilla, jolloin hän palaa kotiin kassit täynnä kenkiä ja merkkivaatteita?
        Hän ostaa hellyyttä ja hyvänolontunnetta itselleen tavaralla!


      • vilkas mielikuvitus
        Satua ja tarinoita kirjoitti:

        Eikö hänelle tarjottu aikaisemmin kampaajalla kuohuviiniä?
        Ah, Solahan on niin hienostunut nainen joka käy kampaajallakin korketasoisissa paikoissa jossa asiakasta palvellaan kuin kuningatarta! Ei minulle ole koskaan tarjottu muuta kuin kahvia ja olen kyllä asioinut kalleimmissakin kampaamoissa...

        Haluaako hän näin tuoda omaa varakkuuttaan julki, kuten myös shoppailukertomuksilla, jolloin hän palaa kotiin kassit täynnä kenkiä ja merkkivaatteita?
        Hän ostaa hellyyttä ja hyvänolontunnetta itselleen tavaralla!

        Hänellä lienee vain erittäin vilkas mielikuvitus. Missä kampaajalla tarjotaan kuoharia? Hän vain toivoi niin käyvän, koska hän on hyvin pitkälti alkoholisoitunut ihminen. Jokaisessa kirjoituksessa hän kertoo hienoja viinejä maistelleensa esim. rankan työpäivän jälkeen. Ei tavallinen työssäkäyjä sellaista pysty tekemään. Kuka pullollisen viiniä nautittuaan kykenee aamulla töihin?

        Mutta onhan se hyvä, että hän kirjoittamalla saa päätään vähän järjestykseen. Vai sekoaako vielä enemmän? Jää nähtäväksi.


    • itsepiru

      Tervetuloa nauttimaan todellisesta elämästä. Ikuisuus voidaan naida tärkeintä elämässä.

    • Njäääh

      Sola on jo liian syvällä enää voidakseen tunnustaa tosiasioita. Itselleen. Samoin kun alkoholistit tai narkkarit jotka makaa katuojassa selittäen ettei minulla ole mitään ongelmaa. En usko että edes vuosien terapia voisi enää muuttaa sitä mihin hän on päättänyt uskoa, ihan kun joku kellokosken prinsessa.

      Keskustelu siitä onko syy Solassa, miehessä vai vaimossa on turha sillä kaikilla tuossa kuviossa on päässä vikaa. Ei ole mitään uutta että mies makaa useiden naisten kanssa, sellasia jotkut miehet on, mutta että miksi naiset sallivat sen. Uskotellen itselleen jotain suurta rakkautta. Se on hirvittävän surullista. Vaikka tunteet ovat todellisia niin luulisi että se järkikin olisi olemassa jossain siellä takana. Mutta joillakin naisilla ilmeisesti ei.

      Sola on taas keskittynyt todistelemaan itselleen (ja lukijoilleen) tätä suurta rakkaustarinaa, kertoen kuinka mies lähettää näitä "rakastan sinua" viestejä. Mitä ihmeen väliä noilla viesteillä on kun toiminta ei osoita asiaa millään lailla todeksi. Ei merkitse ei yhtään yhtikäs mitään. Walk the walk (eikä talk the talk).

      Vai ymmärränkö rakkauden jotenkin eri lailla kun Sola? Kun minulle rakkaus on toisesta välittämistä, huolehtimista ja yhteisen elämän jakamista, yhtä kun perhe. Ei p***epa*oja saunassa perjantaisin. Mutta rakkautensa kullakin sitten kai.

      Oikein vuosisadan rakkaustarina, jossa kaikki kolme osapuolta vaikuttavat todella onnellisille?

      • elämä on

        Sola uskaltaa elää ja antaa muidenkin elää. Kukaan toinen ihminen, puhumattakaan täysin tuntematon ihminen ei voi toisen elämästä antaa tuomioita suuntaan eikä toiseen. Sola elää omannäköistä elämää, niin meidän kaikkien pitäisi osata elää. Kerran me täällä tallataan ja aika lyhyen aikaa kaiken kukkuraksi.


      • Ei hienoa elämää
        elämä on kirjoitti:

        Sola uskaltaa elää ja antaa muidenkin elää. Kukaan toinen ihminen, puhumattakaan täysin tuntematon ihminen ei voi toisen elämästä antaa tuomioita suuntaan eikä toiseen. Sola elää omannäköistä elämää, niin meidän kaikkien pitäisi osata elää. Kerran me täällä tallataan ja aika lyhyen aikaa kaiken kukkuraksi.

        Tuostakin elämäntavasta voi joku epävarmempi kakkonen ottaa mallia. Se on todella, todella surullista sillä eihän tuo ole missään tapauksessa rehellistä elämää.
        Kakkosuus voi olla joillekin elämäntapa, mutta sen koko traagisuus paljastuu vasta vuosikausien jälkeen.

        Yksistään jo se minkä elämäntavan varatun kanssa seurusteleva jättää omille lapsilleen malliksi on huono. Näissä kakkosissa on pahin vika itsekkyys ja vain oman navan tuijottaminen.
        En tiedä kannattaisiko näiden solien pysähtyä välillä ajattelemaan, että olisiko hienoa kohdata oman lapsensa pettäminen parisuhteessaan?


      • perioid
        Ei hienoa elämää kirjoitti:

        Tuostakin elämäntavasta voi joku epävarmempi kakkonen ottaa mallia. Se on todella, todella surullista sillä eihän tuo ole missään tapauksessa rehellistä elämää.
        Kakkosuus voi olla joillekin elämäntapa, mutta sen koko traagisuus paljastuu vasta vuosikausien jälkeen.

        Yksistään jo se minkä elämäntavan varatun kanssa seurusteleva jättää omille lapsilleen malliksi on huono. Näissä kakkosissa on pahin vika itsekkyys ja vain oman navan tuijottaminen.
        En tiedä kannattaisiko näiden solien pysähtyä välillä ajattelemaan, että olisiko hienoa kohdata oman lapsensa pettäminen parisuhteessaan?

        Ei varmasti hienoa, mutta pitää lapset kasvattaa siihen, että seisovat omilla jaloillaan niin henkisesti kuin fyysisestikin. Pettymykset kuuluvat elämään.


      • Ei hienoa elämää
        perioid kirjoitti:

        Ei varmasti hienoa, mutta pitää lapset kasvattaa siihen, että seisovat omilla jaloillaan niin henkisesti kuin fyysisestikin. Pettymykset kuuluvat elämään.

        Pettäminen ei silti kuuluu normaaliin parisuhteeseen! Uskollisuus on toisen kunnioittamista ja sitä pitäisi opettaa omille lapsilleenkin.

        Elämän muut pettymykset kuuluvat kokonaan toiseen kategoriaan!
        Puolustuksesi pettämiseen oli todella huono...


      • pienisuuriAPU
        perioid kirjoitti:

        Ei varmasti hienoa, mutta pitää lapset kasvattaa siihen, että seisovat omilla jaloillaan niin henkisesti kuin fyysisestikin. Pettymykset kuuluvat elämään.

        Aikuisen on osattava käsitellä omaa pettymystään ja valittava asioita oikein. Ei tule mennä toisen ihmisen parisuhteen väliin, vaikka se tuntuisi hetken ikävältä. Lapsen suuria pettymyksiä ovat kotiintuloajat, pelikiellot ja ms. Vanhempien avioero on traumatisoiva tapahtuma, jolla on kauaskantoiset seuraukset. Ei voida edes aavistaa niitä kaikkia.


      • Idioto Sola
        elämä on kirjoitti:

        Sola uskaltaa elää ja antaa muidenkin elää. Kukaan toinen ihminen, puhumattakaan täysin tuntematon ihminen ei voi toisen elämästä antaa tuomioita suuntaan eikä toiseen. Sola elää omannäköistä elämää, niin meidän kaikkien pitäisi osata elää. Kerran me täällä tallataan ja aika lyhyen aikaa kaiken kukkuraksi.

        Kiva Sola kun luet tätä palstaa. Voit tallata ihan miten lystäät, mutta siitä tallaamisesta on monella eriävä mielipide ja se heillekin sallittakoon


      • arvosta muitakin
        elämä on kirjoitti:

        Sola uskaltaa elää ja antaa muidenkin elää. Kukaan toinen ihminen, puhumattakaan täysin tuntematon ihminen ei voi toisen elämästä antaa tuomioita suuntaan eikä toiseen. Sola elää omannäköistä elämää, niin meidän kaikkien pitäisi osata elää. Kerran me täällä tallataan ja aika lyhyen aikaa kaiken kukkuraksi.

        Omannäköistä, mutta ei hyvää. Meidän kaikkien pitäisi osata pettää puolisoitamme ja tuhota toistemme liittoa. Mahtava ajattelutapa ilman vastuuta ja itsekkäästi omaa etua tavoitellen. "Rakastakaamme lähimmäistemme puolisot ja perheet tuhohajalle".


    • logiikkaa

      Sola vaikuttaa huomattavasti ikäistään nuoremmalta naiselta. Hän haluaa uskoa, että miehet ovat yhtä rehellisiä kuin hän itse on. Herkkäuskoisuus ja liiallinen tunteellisuus eivät herätä kunnioitusta kaikissa miehissä, vaan aivan päinvastoin. Mies ei ole lainkaan romanttinen. Toivottavasti Sola ymmärtää tämän jonakin päivänä.

      Avioon mennään rakkaudesta, mutta sivusuhde alkaa usein ihan sattumalta, pelistä ja leikistä. Siinä on suuri ero.

      • ksdfkjdsfkjsdfkj

        nimenomaan, sivusuhde alkaakin usein ihan sattumalta, mutta se voi johtotaa uskomattomiin elämän muutoksiin, jos huomaakin, että toinen puolisko käveli sattumalta elämään. Elämä on niin arvaamatonta, jos jotain olen oppinut. Siinä periaatteet joutuu kyllä roskakoppiin, valitettavasti.


      • logiikkaa
        ksdfkjdsfkjsdfkj kirjoitti:

        nimenomaan, sivusuhde alkaakin usein ihan sattumalta, mutta se voi johtotaa uskomattomiin elämän muutoksiin, jos huomaakin, että toinen puolisko käveli sattumalta elämään. Elämä on niin arvaamatonta, jos jotain olen oppinut. Siinä periaatteet joutuu kyllä roskakoppiin, valitettavasti.

        En ajattele olevani kenenkään puolikas. Tuossa se arvaamattomuus varmaan poistuu sivusuhteiden osalta.


      • elämä on
        logiikkaa kirjoitti:

        En ajattele olevani kenenkään puolikas. Tuossa se arvaamattomuus varmaan poistuu sivusuhteiden osalta.

        Kaksi ihmistä on enemmän kuin yksi, silloin kunn se oikea osuu kohdalle. Suhde voi olla paratiisia tai helvettiä. Kun eletään paratiisissa, onni ja ilo tuplaantuvat, surut puoliintuvat. Kun parisuhde on helvettiä, silloin molemmat tuhoutuu. Ei ole kokonaisia eikä puolikkaita. Toinen ihminen voi olla toiselle se puolisko, ja toinen taas se toisen tuhooja.


      • logiikkaa
        elämä on kirjoitti:

        Kaksi ihmistä on enemmän kuin yksi, silloin kunn se oikea osuu kohdalle. Suhde voi olla paratiisia tai helvettiä. Kun eletään paratiisissa, onni ja ilo tuplaantuvat, surut puoliintuvat. Kun parisuhde on helvettiä, silloin molemmat tuhoutuu. Ei ole kokonaisia eikä puolikkaita. Toinen ihminen voi olla toiselle se puolisko, ja toinen taas se toisen tuhooja.

        Ei ole kokemusta parisuhdehelvetistä. En pidä järkevänä etsiä jotain itsensä tai elämänsä osaa toisesta ihmisestä. Yhteensopivuus, seksuaalinen vetovoima ja viihtyminen sopivampia sanoja. Äly ja tyyli tärkeämpää kuin ulkonäkö. Ne korostuvat vanhemmiten yhä enemmän.


    • Totuus ei pala

      Sola ei käy esimerkistä yhtään kenellekään! Täytyy olla pipi päästään joka tuotakin onnetonta puolustaa...samaa kaliberia hänen kanssaan!

      • elämä on

        Ei välttämättä esimerkiksi, mutta hyvää omanlaista elämää varmasti hänellä. Vaikuttaa kuitenkin aika herkältä, vahvalta ja jopa onnelliselta ihmiseltä.


      • Totuus ei pala
        elämä on kirjoitti:

        Ei välttämättä esimerkiksi, mutta hyvää omanlaista elämää varmasti hänellä. Vaikuttaa kuitenkin aika herkältä, vahvalta ja jopa onnelliselta ihmiseltä.

        Olen seurannut blogia alusta asti!( tämä on kolmas jatkoversio) Olikohan se aloitus v.2006 tai jotain?
        Mielestäni hänen elämänsä on sisältänyt paljon enemmän tuskaa, pettymystä, epätietoisuutta ja petollista valheellisuutta kuin onnea! Tasapainoisuutta on puuttunut koko ajan ja onhan se henkisesti vaikeaa olla/elää koko ajan kuin keinulaudalla.
        Tämä on minun näkemykseni ja voihan joku muu kokea asiat erilailla.


      • logiikkaa
        Totuus ei pala kirjoitti:

        Olen seurannut blogia alusta asti!( tämä on kolmas jatkoversio) Olikohan se aloitus v.2006 tai jotain?
        Mielestäni hänen elämänsä on sisältänyt paljon enemmän tuskaa, pettymystä, epätietoisuutta ja petollista valheellisuutta kuin onnea! Tasapainoisuutta on puuttunut koko ajan ja onhan se henkisesti vaikeaa olla/elää koko ajan kuin keinulaudalla.
        Tämä on minun näkemykseni ja voihan joku muu kokea asiat erilailla.

        Kukapa ei olisi rakastunut ja jäänyt ilman vastarakkautta. Siksi avoin päiväkirja herättää kiinnostusta. Ehkä Sola kirjoittaa kokemuksestaan kirjan. Kirjailija tarvitsee sellaista rehellisyyttä, jota Solan teksteissä on. Muihin kohdistuvat tunteet perustuvat lähes aina illuusioihin. Osa illuusioista on vahingollisia, osa hyödyllisiä.


      • Totuus ei pala
        Totuus ei pala kirjoitti:

        Olen seurannut blogia alusta asti!( tämä on kolmas jatkoversio) Olikohan se aloitus v.2006 tai jotain?
        Mielestäni hänen elämänsä on sisältänyt paljon enemmän tuskaa, pettymystä, epätietoisuutta ja petollista valheellisuutta kuin onnea! Tasapainoisuutta on puuttunut koko ajan ja onhan se henkisesti vaikeaa olla/elää koko ajan kuin keinulaudalla.
        Tämä on minun näkemykseni ja voihan joku muu kokea asiat erilailla.

        Lisään vielä, että hän on kuitenkin hyvä kirjoittaja, joka tempaa lukijan mukaansa. Valokuvat ovat myöskin korkeatasoisia...


    • lorahdus

      Ajatella, nyt se Solan houdini viestitteli aviovuoteestaan yhden tekstarin ja Sola on heti ihan sekona, mitä nyt tehdä. Sola ei tajua, että on vain tuollaisia miehiä, että kun se tylsä hetki tulee, niin viesti singahtaa kohteeseen, odottavaan roikkujaan, hupiin ja piristykseen. Silloin kun on sopivasti kiirettä ja puuhaa, niin viestejä ei singahtele. Vaan eletään tyylillä, mitä sä tänne soitat, jos väärään eli muuhun kuin toimettomaan hetkeen menee soittamaan.

      Ja ottajia Solalla on, ehkä jopa on sen tyylinen, että nauttii siitä. Joskus mietin, että tuon kaltaisten ei koskaan pitäisi edes parisuhteisiin vakavalla mielellä hakeutua. Vai mitä olette mieltä?

      • näin on

        Ei missään tapauksessa Solasta ole vakavaan parisuhteeseen. Pettäisi jokaista.


      • Bullshiat

        Näin on, ei ole tuo Sola mitään parisuhdemateriaalia. Nyt kun hänen "suurta rakkauttaan" on kyseenalaistettu, blogiin tulee heti näitä Houdinin viestejä jne..kohta se varmaan jättää vaimonsa and they lived happily ever after.. Taitaa olla valetta koko blogi tai sitten Sola keksii juttuja


      • Blogiin koukutettu
        Bullshiat kirjoitti:

        Näin on, ei ole tuo Sola mitään parisuhdemateriaalia. Nyt kun hänen "suurta rakkauttaan" on kyseenalaistettu, blogiin tulee heti näitä Houdinin viestejä jne..kohta se varmaan jättää vaimonsa and they lived happily ever after.. Taitaa olla valetta koko blogi tai sitten Sola keksii juttuja

        Aivan, näinhän se on nähty!
        Aina silloin, kun kirjoittaja kokee "liikaa" arvostelua tai sitä suurta onnea kyseenalaistetaan niin silloin vedetään hihnat kiinni.

        Heti silloin kuin ihmeen kautta suuri rakkaustarina saa onnellisen huipennuksen sekä lopun! Sehän se on näissä blogeissa aina ongelmana, että toden tuntuinen kertomus lässähtää lopussa menettäen mielenkiintonsa sen vuoksi, että lukija huomaa tulleensa huijatuksi. Sehän olikin vain mielikuvitusta!

        Sola mainitsee tuolla jossain aikaisemmin, että on poistanut lukijoiden mahdollisuuden kommentointiin, sillä hän ei jaksa lukea sitä negatiivista arvostelua omista ratkaisuistaan! Niinpä niin, kun se totuus aina satuttaa!!
        Itseriittoiseksi tunteva ihminen ei muilta kaipaa tukea...


    • sfzsgfgzdhbz

      Solaa kuvaisin kaikkien kakkosten esiäidiksi ja kaikkien kestävään aviosuhteeseen uskovien painajaiseksi. Sola ei irrota, ennen kuin kaikki miehen muuhun elämään liittyvä on tuhoutunut. Jotenkin tuo kolmiodraaman mieskin on oman elämänsä uhri. Kaikki normaaliin elämään kuuluva kaluttu. Kenelläkään ei ole tietä enää mihinkään suuntaan. Vaimonkin elämä on jo tuhottu osin, vaikka hän on vähiten oman elämänsä tuhotumista ansainnut.

      • Elämänmenoa

        Hieno ja oikeanlainen näkemys ko. suhteesta!


      • Tjap

        No kyllä minusta ainoa uhri on se vaimo, enkä ehkä enää pitäisi häntäkään uhrina, kun jäi liittoonsa senkin jälkeen, kun sai tietää Solasta. Kaikki nämä kolme ovat valinneet jäädä nykyiseen tilanteeseen.

        Mutta eniten todellisuudesta vieraantunut on tämä Sola, joka jaksaa uskotella itselleen, että kyse on rakkaudesta, ihan niin kuin tuollaisella suhteella olisi mitään tekemistä rakkauden kanssa. Kyllähän todellinen rakastaminen tarkoittaa sitä, että halutaan toiselle hyvää, eikä sitä, että roikotetaan toista vuodesta toiseen löysässä hirressä ja että loukataan toista kerta toisensa jälkeen palaamalla vaimon luokse.


      • vxbnc cnmcn
        Tjap kirjoitti:

        No kyllä minusta ainoa uhri on se vaimo, enkä ehkä enää pitäisi häntäkään uhrina, kun jäi liittoonsa senkin jälkeen, kun sai tietää Solasta. Kaikki nämä kolme ovat valinneet jäädä nykyiseen tilanteeseen.

        Mutta eniten todellisuudesta vieraantunut on tämä Sola, joka jaksaa uskotella itselleen, että kyse on rakkaudesta, ihan niin kuin tuollaisella suhteella olisi mitään tekemistä rakkauden kanssa. Kyllähän todellinen rakastaminen tarkoittaa sitä, että halutaan toiselle hyvää, eikä sitä, että roikotetaan toista vuodesta toiseen löysässä hirressä ja että loukataan toista kerta toisensa jälkeen palaamalla vaimon luokse.

        Kyllä se uhri on vaimo. Menee pitkää, jopa joitakin vuosia ennen kuin voi sisäistää läheisen ja luotettavan ihmisen petollisuuden. Se on muuten todella kova paikka. Jos on itse rakastaa, niin hirvittävä tie vaimolla vielä kuljettavana.


    • Lukija,vaimo & äiti

      Olen lukenut Solan blogeja melkein alusta asti, ja yllätyin kun luin tämän viestiketjun. Olen kuvitellut olevani ihan normaalilla hyvällä moraalilla varustettu ihminen, mutta en ole silti ikinä näiden vuosien aikana mielessäni tuominnut Solaa toisena naisena elämisestä.

      Mielestäni ainoa syyllinen on mies, joka ei saa tehtyä lopullista päätöstä ja sitten elettyä sen mukaan. Vaimon naivius säälittää, itse olisin jo laittanut tuollaisen miehen pihalle. Sola ei petä ketään, vaan on suhteessa aikuisen miehen kanssa, joka ihan itse mahdollistaa sen ja tietoisesti elää kaksoiselämää vuodesta toiseen. Toki uskoisin kyllä, että Solakin voisi paremmin, jos pystyisi päästämään irti tuosta miehestä, mutta joskus tunne on vain liian voimakas.

      Kun kaikenlaista on jo ehtinyt nähdä, niin yhä vähemmän kokee voivansa ketään tuomita. Yksi parhaista ystävistäni esimerkiksi pettää miestään jo kolmatta vuotta, hänellekin olen yrittänyt olla tukena, että saisi asian johonkin päätökseen. Solan alkoholin käyttöä kommentoisin, että omassa tuttavapiirissäni on ainakin paljon ihmisiä, jotka juovat vastaavalla tavalla ja käyvät silti vaativissa töissään ja hoitavat muunkin elämänsä ihan mallikkaasti. Pieniä lapsia näillä ei ole, kuten ei Solallakaan, sitten vasta huolestusin alkoholinkäytöstään.

      Vaikka Solan tilanne jatkuu näennäisesti samana kuin vuosikausia sitten, on hän mielestäni päässyt asiassa paljon eteenpäin. Hän ei enää samalla tavalla usko miehen lupauksiin tai elättele toiveita yhteisestä tulevaisuudesta, vaan pitää paremmin suhteen siinä lokerossa elämäänsä, mihin se sopii, ja muu elämä pyörii ihan hyvin siinä ympärillä. Hän on myös oppinut armollisemmaksi ja arvostavammaksi itseään kohtaan. Sola on myös huomattavan fiksu ja sivistynyt, ja katselee maailmaa oivaltavasti.

      (Ja en ole ikinä pettänyt miestäni 17-vuotisen liittomme aikana, eikä hänkään minun tietääkseni ole, mutta jos olisikin, niin syyttäisin silti miestäni enkä sitä toista naista. )

      • Hajalla ja rikki

        Tapahtukoon niin kuin tahdot. Herää ja huomaa näkemään, miten et voi käsittää itse, että sinua on petetty vuosikausia - joku Solan tapainen nainen taustalla. Ehkäpä ymmärrät sitten, ettet sittenkään haluaisi kenenkään häärivän selkäsi takana kumppanisi kanssa. Niin helppo puhua, kun ei ole omalle kohdallesi sattunut. Voi kuule...


      • Outoa puolustusta!

        Just joo! Taisi olla Solan oma kommentti? (hänen omat ystävänsäkin tuomitsevat)
        Ihmeellisen avarakatseinen nainen olet, mutta jos/ kun et ole itse kokenut pettämistä niin avaa edes silmäsi auki ja katsele ympärillesi.

        Saatat nähdä jopa uskottomuuden raadollisuuden! Katsele ja kuuntele, mitä tuollaiset solat saavat aikaan. Kaikki petetyt eivät ole niin vahvoja, että se ei hetkauttaisi jos elämältä putoaa pohja siinä silmänräpäyksessä.

        Heikoimmat joutuvat vuosikausiksi hoitoihin ja jos lapsia on niin heidän siulunelämänsä rikkominen on suorastaan rikollista!!

        Olen läheltä seurannut kahden perheen tuhoa ja heidän lastensa kasvun häiriintymistä, jopa huostaanottoon asti niin ihan varmasti teidän pettämisen oikeutuksen!

        Sairas sinä taidat olla komenttinesi, et ainakaan minkäänlaisen moraalikasvatuksen tulos! Ja muka äiti ja vaimo jota pettäminen ei hetkauta....saahan tänne kirjoittaa mitä hyvänsä ärsyttääkseen normaalin kasvatuksen saaneita ihmisiä.

        Ps. Luit huonosti näitä uudempia blogeja! Vasta viimevuoden elokuussa luuserin vaimo sai tietää, kun Sola sen meni päin naamaan kertomaan. Tämä Solahan on säälittävä ja onneton omassa elämässään ja sen jokainen näkee....


      • vielä hengissä
        Hajalla ja rikki kirjoitti:

        Tapahtukoon niin kuin tahdot. Herää ja huomaa näkemään, miten et voi käsittää itse, että sinua on petetty vuosikausia - joku Solan tapainen nainen taustalla. Ehkäpä ymmärrät sitten, ettet sittenkään haluaisi kenenkään häärivän selkäsi takana kumppanisi kanssa. Niin helppo puhua, kun ei ole omalle kohdallesi sattunut. Voi kuule...

        Samoin, ennen ei voi tietää ennenkuin itse kokee vastaavan. Ja olen ollut tuo vaimo, joka Solan mielestä on koko draaman syntipukki. Vaimona siis sanon, että elämäni kovin paikka, ehdottomasti, melkein saivat tempuillaan minut menettämään mielenterveyteni. Heikoimmillaankin sitä voi olla vahva, joka kykenee suojelemaan omia poikasiaan rikkonaisten siipiensä suojassa ja kannustamaan heitä täysipäisyyteen, vaikka elävät jokseenkin vajaapäisten vanhempiensa kanssa. Ikuinen jälki porautui kaikkien sisimpään ja raadollisella tavalla opimme, mikä elämässä on tärkeää, mikä on oikein ja mikä väärin. Sydämeni melkein särkyy, kun kuuntelen heidän toiveitaan omista parisuhteistaan ja hiljaa mielessäni toivon, että löytäisivät rinnalleen aidon rakkauden, ei pelailijoita.

        Solan kaltaisten leikkijöiden kannattaa muistaa, että kaikella on merkitys ja vaikutukset lähipiiriin ovat laajemmat kuin uskookaan.


    • Lukija,vaimo & äiti

      Totta kai olisin itsekin hajalla ja rikki, jos kuulisin miehelläni olevan toinen nainen. Siinä tilanteessa, poissa tolaltani, voisin varmasti syyttää sitä naista ja jeesusta ja koko maailmaa. Silti tiedän, ja tietäisin silloinkin, sisimmässäni, että oman näkemykseni mukaan syy on vain pettäjässä.

      Mutta hyvä huomio, ehkä se selittää tätä ihmettelemääni keskustelun sävyä, että niin monella on tällainen kokemus itsellään. Silloin siinä puhuu katkeruus ja pettymys ja oma loukattu ja särkynyt sielu, eikä järki.

      (Ja omasta parisuhteestani, sikäli olen onnellisessa asemassa, että tiedän varmasti, ettei miehelläni ainakaan pitkää suhdetta ole. Olemme yhteisen maatilamme ja yrityksemme takia niin tiivisti yhdessä ja tietoisia toinen toistemme aikatauluista, ettei suhde ole mahdollinen toisen huomaamatta. Tietysti voi olla ollut jotain poikien laivareissujen pettämisiä, niistä olen sanonutkin, että en halua mitään kuulla.)

      • Hajalla ja rikki

        Kuka tahansa voi joutua petetyksi. Turha tällä palstalla kertoa luottamuksestaan, koska sinut leimataan tyhmän sinisilmäiseksi. Kummallista, miten ihmisten moraali höllenee mitä tuntemattomampia ajattelevat. Jos mietit voisitko pettää ystävätärtäsi hänen miehensä kanssa, niin luultavasti sinulla olisi kielteinen kanta. Vielä kielteisemmin suhtautuisit ajatukseen, että ystävättäresi pettäisi sinua miehesi kanssa.

        Ja kuinka paljon uskottomuus sitten satuttaa ja keneen? Kuinka monta kakkosta on tehnyt itsemurhan jäätyään salarakkaan jättämäksi? Kuinka monta aviopuolisoa on tehnyt itsemurhan tai käyttäytynyt itsetuhoisasti tullessaan petetyksi? Monta ja lukuisia surullisia ihmiskohtaloa. Pienet riettaat, himon ja ilon hetket ovat mitättömiä menetyksenä verrattuna siihen tuskaan, jota petetty joutuu kohtaamaan. Ihminen ei ole sen jälkeen enää koskaan entisensä.

        Ja olinko ajatuksiltani sinua kummempi aikaisemmin? En ollut. Eikö ole todella surullista. Sitä kuvittelee olevansa vahva ja kestävä. Ihmiseen luottaminen on paljon paljon merkityksellisempää kuin olisin koskaan voinut kuvitella. Kuinka edes pystyisin sanoin selittämään sen.


      • Hajalla ja rikki
        Hajalla ja rikki kirjoitti:

        Kuka tahansa voi joutua petetyksi. Turha tällä palstalla kertoa luottamuksestaan, koska sinut leimataan tyhmän sinisilmäiseksi. Kummallista, miten ihmisten moraali höllenee mitä tuntemattomampia ajattelevat. Jos mietit voisitko pettää ystävätärtäsi hänen miehensä kanssa, niin luultavasti sinulla olisi kielteinen kanta. Vielä kielteisemmin suhtautuisit ajatukseen, että ystävättäresi pettäisi sinua miehesi kanssa.

        Ja kuinka paljon uskottomuus sitten satuttaa ja keneen? Kuinka monta kakkosta on tehnyt itsemurhan jäätyään salarakkaan jättämäksi? Kuinka monta aviopuolisoa on tehnyt itsemurhan tai käyttäytynyt itsetuhoisasti tullessaan petetyksi? Monta ja lukuisia surullisia ihmiskohtaloa. Pienet riettaat, himon ja ilon hetket ovat mitättömiä menetyksenä verrattuna siihen tuskaan, jota petetty joutuu kohtaamaan. Ihminen ei ole sen jälkeen enää koskaan entisensä.

        Ja olinko ajatuksiltani sinua kummempi aikaisemmin? En ollut. Eikö ole todella surullista. Sitä kuvittelee olevansa vahva ja kestävä. Ihmiseen luottaminen on paljon paljon merkityksellisempää kuin olisin koskaan voinut kuvitella. Kuinka edes pystyisin sanoin selittämään sen.

        Niin ja sen vielä lisäisin, että solan blogia on helppo lukea kuin sosiaalipornoa, mutta se on jonkun puolison järkyttävä kohtalo. Se on hirvittävää.


      • lopullinen järki

        Niin. Monella tälle palstalle kirjoittavalla on petetyksi tulemiskokemus itsellään. Silloin siinä puhuu katkeruus ja pettymys ja oma loukattu ja särkynyt sielu ja etenkin se järki.

        On järkyttävää tietää omakohtaisesti miten paljon pahaa pettäminen sai aikaan. Kuvittele vaikka omalle kohdallesi, että yht'äkkiä sinulla ei olisi enää puolisoasi tukena, vaan han olisi lyöttäytynyt sinua vastaan jonkun petturikumppanin kanssa. Kuvittele tilanne, että menetät kotisi ja joudut riitelemään tavaroistasi puolisosi kanssa. Yritä kuvitella, miltä lastesi suru tuntuu. Kuvittele miltä tuntuu nähdä, miten he järkyttyvät ja sulkeutuvat. Ja miltä tuntuu se, kun he hakevat turvaa ikäsisitään jopa ikävin seurauksin. Yritä kuvitella miltä tuntuu, ette voi mennä kesämökillesi lepäämään, koska se ei ole oikeastaan enää sinun. Yritä kuvitella, miten perheystäväsi käyvät vieroksumaan sinua (teitä), koska ette ole enää te. Mieti sitä, miltä tuntuu sairastua samanaikaisesti vakavasti esim. rintasyöpään ja tajuta olevansa niin vanha, ettei enää viallisena kelpaa, tai edes tahdo uutta suhdetta. Kuvittele miltä tuntuu tajuta, ettei sinulla ole tarjota lapsenlapsille sellaista turvallista paikkaa, jossa isovanhempana tukisit lapsiasi ja heidän lapsiaan. Kuvittele, miltä tuntuisi jos joutuisit taloudellisiin vaikeuksiin ilman omaa syytäsi. Kuvittele miltä tuntuu pelätä, että joutuu kuolemaan yksin kaukana kaikista läheisistään.

        Ja kun asiat on pohdittu ylhäältä alas, niin järki sanoo, ettei pettämistä voi hyväksyä: sillä miten järkevältä tuntuu ajatus, että sen että hän osallistuu pettämiseen ja sallisit samanaikaisesti ystävääsi petettävän edellä kuvaamieni seuraamuksin?


    • Lukija,vaimo & äiti

      Luulen, että ensimmäinen viestini tuli nyt väärinymmärretyksi, voisitteko lukea ajatuksella uudestaan?

      Mutta selvennettäköön, että EN hyväksy, ymmärrä tai puolustele pettämistä tai pettäjää. Kirjoitin, että oman näkemykseni mukaan pettäjä ja syyllinen ei ole Sola, vaan tämä mies. Hänhän se elää kaksoiselämää, pitää kahta naista, valehtelee joka suuntaan ja välttelee kaikkea vastuuta ja päätöksentekoa. Hänen pitäisi päättää, kenen kanssa on ja pitää päätöksestään kiinni. Jos tuon tyyppinen mies ei pettäisi vaimoaan Solan kanssa, hän tekisi sen sitten jonkun muun kanssa. Ja mistä sitä tietää, ettei osapuolia jo nyt ole vielä enemmänkin...

      Mielestäni Sola teki vaimolle palveluksen, kun kertoi tälle miehen touhuista. Vaikkakin vaikuttimena taisi olla lähinnä oma mielipaha ja ikävä ja kosto ja kyllästyminen koko soppaan. Mutta itse ainakin haluaisin tietää, jos miehelläni olisi pitkä ja merkityksellinen suhde. Tietysti se olisi hirveä romahdus ja kriisi ja järkytys koko perheelle, mutta samalla mahdollisuus aloittaa elämä terveeltä ja rehelliseltä pohjalta. En ymmärrä, miten vaimo pystyi antamaan miehelle anteeksi totuuden kuultuaan.

      • mun mietteitä

        Voi kuule kun nuo taitavat pettäjät (joka solankin tapauksessa on kyseessä) selittää mustankin valkoiseksi niin että petetty uskoo. Hän on varmasti vaimolleen kertonut solan olevan päästään vialla yms. ja ettei heillä ole mitään. Petetty on monesti niin järkyttynyt, että haluaa uskoa puolisostaan vain hyvää. Vaikka kuitenkin syvällä sisimmässään saattaa tajuta, ettei asiat ole niinkuin puoliso selittää. Kukapa ensimmäisenä lähimmäisestään pahaa uskoo? Mun mielestä aika luonnollinen reaktio, itsesuojelua vai mitä lieneekään.

        Tuo on mielenkiintoinen blogi. Kannattaisi monen petetynkin se lukea. Ihan siinä mielessä, että tajuaisi sillä kakkosellakin olevan tunteet. Ihan samoin hänelläkin on oikeus tuntea iloa ja surua. Käsittääkseni sola jätti oman miehensä tuon pas..kiaisen takia. Ihan ymmärrettävää, että hän on nyt mieheen kovasti pettynyt, koska mies ei toiminut niinkuin oli sovittu.

        Mahtaa muuten olla ihana mies kun kaksi naista hänestä taistelee. Vai onko asia jo mennyt niin pitkälle, että kumpikaan ei päästä irti miehestä toisen kiusalla? Mä vaimona antaisin tuollaisen miehen mennä. Ja solana en häntä itselleni huolisi. Mies/nainen johon ei kertakaikkiaan voi luottaa ei ole kenenkään rakkauden arvoinen.


      • Jos joku muu

        >Jos tuon tyyppinen mies ei pettäisi vaimoaan Solan kanssa, hän tekisi sen sitten jonkun muun kanssa.>

        Tyypillinen puolustus. Olisi parempi, että olisi jonkun sellaisen kanssa, joka välittäisi miehen perheestä, eikä haluaisi tuhota sitä. Elämä ei ole musta-valkoista. Moni nainen voi ihastua, mutta ymmärtää olla tuhoamatta syyttömien ihmisten elämää. Sydämmellään ja ymmärrkyksellä rakastavia kakkosiakin on olemassa. Heillä ei ole tarvetta tuhota itsensä tieltä muita. Se on mielestäni ymmärrystä ja rakkautta parhaimmillaan. Irrottaa hiljaa, kun siihen pystyy.


      • Anna mun kaikki kest
        Jos joku muu kirjoitti:

        >Jos tuon tyyppinen mies ei pettäisi vaimoaan Solan kanssa, hän tekisi sen sitten jonkun muun kanssa.>

        Tyypillinen puolustus. Olisi parempi, että olisi jonkun sellaisen kanssa, joka välittäisi miehen perheestä, eikä haluaisi tuhota sitä. Elämä ei ole musta-valkoista. Moni nainen voi ihastua, mutta ymmärtää olla tuhoamatta syyttömien ihmisten elämää. Sydämmellään ja ymmärrkyksellä rakastavia kakkosiakin on olemassa. Heillä ei ole tarvetta tuhota itsensä tieltä muita. Se on mielestäni ymmärrystä ja rakkautta parhaimmillaan. Irrottaa hiljaa, kun siihen pystyy.

        Luettuani tuon lauseen ajattelin myös, että voi pyhä yksinkertaisuus! Aina ne jaksavat toistaa tuota mantraa ikäänkuin se olisi varmaa joka tapauksessa.
        Sola tai joku muu...niinpä niin, kun sen yksinkertaisesti ajattelee! Kakkosten tyypillisiä ja tyhmiä puolusteluja!

        Sola tai joku muu yhtä häikäilemätön ja härski naisenkuvatus! Pääasia, että kakkosia riittää....Ja kun riittää kakkosia niin riittää pettäjiä!


    • Lukija,vaimo & äiti

      Vai onko nyt niin, että tuomitsette minut kun kerroin olevani tukena miestään pettävälle ystävälleni? Tätä asiaa en ollut ajatellut avata sen kummemmin, mainitsin se vain esimerkkinä siitä, että kaikenlaisiin tilanteisiin sitä voi joutua, vaikkei ikinä uskoisikaan.

      Ennen tätä kokemusta olisin itsekin suhtautunut mustavalkoisemmin. Mutta ei minulla ole sydäntä syyllistää ystävääni yhtään enempää, kun näen miten hän tilanteesta kärsii. Hänen avioliittonsa oli jo valmiiksi hirveä, mutta hän ei ole kyennyt lähtemään taloudellisten syiden ja lastensa takia. Lisäksi tällä toisella miehellä on isoja ongelmia itselläänkin. Ystäväni on tänä aikana laihtunut 15 kiloa, aivan alipainoiseksi. Hän ei syö, ei nuku, itkee päivittäin ja käyttää masennus- ja rauhoittavia lääkkeitä. Hän on riutunut varjo entisestä iloisesta ja tarmokkaasta itsestään.

      Olen kertonut ystävälleni, että en hyväksy hänen tekoaan, mutta en tuomitse häntä ihmisenä. Se, miten tuen häntä, on kuunteleminen ja rohkaiseminen siihen, että hän pystyisi joko jättämään tämän toisen miehen, tai sitten uskaltaisi vihdoin erota ja aloittaa uuden elämän puhtaalta pöydältä. Omien vanhempieni (suoraan sanottuna päin persettä hoidetun) avioeron kokeneena toivon ystäväni tekevän ratkaisunsa mahdollisimman pian ja hoitavan itsensä kuntoon. Hänen lapsensa ovat nyt teini-iässä, kuten minäkin olin vanhempieni erotessa.

      Mutta tämä meni nyt ohi keskustelun aiheesta, pahoittelen, että otin koko asian esille.

      • näin ajattelen

        Tue häntä, että hän pystyisi jättämään nykyisen kurjan liittonsa ja myös tuon vieraan miehen. Jos vieraalla on jo ongelmia itsellääkin, niin ystäväsihän painuu vielä syvemmälle suohon kuin nyt jo on. Eikö niin? Niin mä ainakin ystävääni neuvoisin. Puhtaalta pöydältä uuden elämän aloitus ilman minkäänlaista miestä.

        Pitkään kun elää niin kaikenlaista joutuu kokemaan, tahtomattaankin. Joutuu kohtaamaan asioita, joihin on ennen ollut hyvin kielteinen ja mustavalkoinen kanta. Petetyksi joutuminen tai pettäminen on varmasti yksi asia, jossa ihminen ajattelee, että jos omalle kohdalle sattuu niin mä toimin näin. Mutta kun se todella sattuu kohdalle on monen pakko ja jopa hyödyllistä ajatella asiaa eri kanteilta. Usein siinä käy niin että ehdottomuus muuttaakin muotoaan.


      • Ohikulkija!!

        Ystäväsi on sairas ja yksinomaan itse on itsensä tuohon tilanteeseen ajanut! En periaatteesta tue/tukisi pettäjiä ja kakkosia sillä he eivät sitä ansaitse. Minulta ei heru myötätuntoa syyttömien elämän tuhoamiseen ja ihmettelen, että millaiselta ihmiseltä sitä sitten saa. Yhtä epärehelliseltä ja petolliseltä eikä keneltäkään muilta!

        Heikkoluonteiset ihmiset hakevat elämäänsä vaikeuksia ja vaativat läheisiltään tukea oman heikkoutensa vuoksi! Minäkin tuin ystävääni hetken, mutta sitten katkaisin välini tuollaisen säälimättömästi toisten elämää särkemisen vuoksi. Ilman minkäänlaista häpeää tai katumusta häneltä vaikka itse on saman jo petettynä läpi käynyt.. Vain päämääräna saada tuo onneton miehenkuvatus puolisokseen!! (jolla ollut jo ennen häntä useita pitkiä salasuhteita miehen itsensä kertomana)

        Sääli on sairautta ja nämä petolliset avionrikkojat eivät edes sitä ansaitse.
        Oma syy, oma vika, kun ovat sille tielleen lähteneet!
        Solasta näemme esimerkin kuinka fiksunkin oloisen naisen mielenterveys järkkyy pettämiseen osallistumisesta, vaikka oikeastihan hän on myös naivi tuossa rakkaudentuskassaan. Hänestä on hyvää vauhtia tulossa lisäksi alkoholisti, riippuvuus on jo pitkällä.


    • Lukija,vaimo & äiti

      Tämä viesti menee taas ohi aiheen, pahoittelen, ja yritän omalta osaltani jättää tämän sivuraiteen tähän:

      Ystäväni on sairas, siinä edellinen kommentoija on oikeassa. Hän ei ole ollut sairas aiemmin, vaan viimeisten vuosien tapahtumat ovat sairastuttaneet hänet. Luonteeltaan hän on empaattinen, ajattelevainen ja auttavainen ihminen. Hän ei ole säälimätön ja kevytkenkäisesti tuhoamassa kenenkään elämää, vaan syyllisyyden ja ahdistuksen murtamana tällä hetkellä sellaisessa kunnossa, ettei tilanteen siistiin ratkaisusta taida olla juuri toivoa.

      Kuten hän itsekin, myös minä pidän häntä pääsyyllisenä omaan sotkuunsa.

      Minä en kuitenkaan pysty jättämään ystävääni siksi, että hän on vaikeassa tilanteessa ja sairas, vaikka kuinka hän sen "ansaitsisi". En hänen itsensä, enkä varsinkaan hänen lapsiensa tähden. Ihmettelen, minkälainen ihminen pystyisi. Ja mitä hyötyä siitä olisi, muuta kuin, että itse pääsisin vähän helpommalla?

      En kannusta ystävääni uskottomuuteen, en edes ymmärrä, miten hän voi toimia niin, ja olen myös sen hänelle kertonut. Kuten jo aiemmin kirjoitin, tukeni on sitä, että kuuntelen häntä, jos hän haluaa puhua ja yritän rohkaista häntä keräämään voimansa ja pistämään elämänsä taas järjestykseen. Tämä rohkaisuni on välillä varmaankin lähempänä painostusta, sillä olen hyvin selvästi kertonut, miten vanhempieni onneton liitto vaikutti minuun ja sisaruksiini, mm. syömishäiriöinä ja masennuksena.

    • Tjap

      Minusta ihan yksinkertaisesti jokainen on vastuussa omista valinnoistaan ja siitä, miten ne vaikuttavat muihin. Samalla olen kuitenkin myös sitä mieltä, että jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan ihan itse. Rakastamisen ei minusta pitäisi koskaan tarkoittaa toiseen ripustautumista eikä sitä, että toisen ihmisen valinnat ratkaisevat sen, olenko minä onnellinen vai en. Eivät parisuhteen ongelmat ja puolison tekemiset tietenkään ole yhdentekeviä, mutta silti se ei koskaan mene niin, että esimerkiksi "minä olisin onnellinen, jos sinä et olisi pettänyt".

      Toinen ihminen on sitä mitä hän on. Ei voi elää niin, että odottaa toisen muuttuvan muunlaiseksi ja sitten eletään onnellisina elämä loppuun asti. Solan tarinan mies on petollinen kaksoiselämää viettävä mies, joka valehtelee silmät päästään kummallekin naiselle, ja sen he molemmat ovat valinneet ja päättäneet pysyä siinä. On niin säälittävää lukea Solan blogista sitä, kuinka hän vakuuttelee siellä miehen tunteita, se on minusta yksi suurimpia merkkejä Solan omasta epävarmuudesta.

      Kumpikin näistä naisista tekisi palveluksen itselleen, jos irtautuisi suhteesta. Mutta ehkä on kivempaa tuhrata oma elämä kuin antaa toisen "voittaa".

      • Fakta 2014 - Mies

        Taisaalta on myös vaikea mennä sanomaan kuinka moni aviopari on haaskanut
        vuosia hukkaan huonoissa suhteissa .Ei aina tarvitse edes olla pettämistä hukatakseen elämänsä "vääränlaisessa suhteessa".

        Eräs mökin muija katui ikänsä huonossa suhteessa. "tommosen ukon kanssa"
        joutu elämänsä jakamaam .Ei siinä pettämistä ollu .Uskossa elävä pari, jolla
        vain ei olllut yhteistä tahtoa "pitää " omaa suhdetta arvossa .

        Ei silti "kehrattu" eri teitä kulkea ,ettei kylän väki juorua heiän huonosta elämästä


      • Tjap
        Fakta 2014 - Mies kirjoitti:

        Taisaalta on myös vaikea mennä sanomaan kuinka moni aviopari on haaskanut
        vuosia hukkaan huonoissa suhteissa .Ei aina tarvitse edes olla pettämistä hukatakseen elämänsä "vääränlaisessa suhteessa".

        Eräs mökin muija katui ikänsä huonossa suhteessa. "tommosen ukon kanssa"
        joutu elämänsä jakamaam .Ei siinä pettämistä ollu .Uskossa elävä pari, jolla
        vain ei olllut yhteistä tahtoa "pitää " omaa suhdetta arvossa .

        Ei silti "kehrattu" eri teitä kulkea ,ettei kylän väki juorua heiän huonosta elämästä

        Onhan niitä varmasti paljon, tämä ketju nyt vain sattuu liittymään uskottomuuteen.


      • Ajatuksia edelliseen

        Ajatuksen tulee olla terävä. Minusta asia on näin.

        Jokainen on vastuussa omista valinnoistaan ja siitä, miten ne vaikuttavat muihin. Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan itse, tarkoittaen sitä, että puolisosi ei ole vastuussa onnellisuudestasi. Rakastamisen ei tarkoita toiseen ripustautumista.

        Tätä en ymmärrä?
        Rakastaminen ei tarkoita sitä, että toisen ihmisen valinnat ratkaisevat sen, olenko minä onnellinen vai en.


      • bdbzbzbz
        Ajatuksia edelliseen kirjoitti:

        Ajatuksen tulee olla terävä. Minusta asia on näin.

        Jokainen on vastuussa omista valinnoistaan ja siitä, miten ne vaikuttavat muihin. Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan itse, tarkoittaen sitä, että puolisosi ei ole vastuussa onnellisuudestasi. Rakastamisen ei tarkoita toiseen ripustautumista.

        Tätä en ymmärrä?
        Rakastaminen ei tarkoita sitä, että toisen ihmisen valinnat ratkaisevat sen, olenko minä onnellinen vai en.

        .Rakastan jotakin ihmistä. Hän pettää ja valitsee toisen. Olen onnellinen.


      • Tjap
        Ajatuksia edelliseen kirjoitti:

        Ajatuksen tulee olla terävä. Minusta asia on näin.

        Jokainen on vastuussa omista valinnoistaan ja siitä, miten ne vaikuttavat muihin. Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan itse, tarkoittaen sitä, että puolisosi ei ole vastuussa onnellisuudestasi. Rakastamisen ei tarkoita toiseen ripustautumista.

        Tätä en ymmärrä?
        Rakastaminen ei tarkoita sitä, että toisen ihmisen valinnat ratkaisevat sen, olenko minä onnellinen vai en.

        Tarkoitan sitä, että vastuu omasta onnellisuudesta sälytetään toisen hartioille. Esimerkiksi tässä ketjussa kerrotaan ihmisistä, jotka ovat täysin rikki siksi, että puoliso on pettänyt heitä, ja sitten jäädään rypemään siihen. Että kun puoliso tekee sen valinnan, että pettää, hän samalla valitsisi minun puolestani, voinko minä olla onnellinen. Ei se niin mene.


      • Ajatuksia edelliseen
        Tjap kirjoitti:

        Tarkoitan sitä, että vastuu omasta onnellisuudesta sälytetään toisen hartioille. Esimerkiksi tässä ketjussa kerrotaan ihmisistä, jotka ovat täysin rikki siksi, että puoliso on pettänyt heitä, ja sitten jäädään rypemään siihen. Että kun puoliso tekee sen valinnan, että pettää, hän samalla valitsisi minun puolestani, voinko minä olla onnellinen. Ei se niin mene.

        Tarkoitat, ettei ihminen saa tulla onnettomaksi kun puoliso pettää. Voi kumpa tuo olisi totta. Pettäminen on niin peripohjaisen paha teko toista kohtaan, että ihminen muuttuu lopullisesti. Koko elämä muuttuu. Se mihin perustit, on kadonnut. Mieti mihin itse perustat ja sen katoamista.


        Ei nuoruuden petetyksi tulemisien ole sama asia. Jossakin vaiheessa sitä tajuaa, mikä on elämässä tärkeintä. Se ei ole uusiin ihmisiin rakastuminen. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä viisaammaksi kasvaa., vaikka voi vielä ajatella toisin.


      • et tajunnut?
        Ajatuksia edelliseen kirjoitti:

        Tarkoitat, ettei ihminen saa tulla onnettomaksi kun puoliso pettää. Voi kumpa tuo olisi totta. Pettäminen on niin peripohjaisen paha teko toista kohtaan, että ihminen muuttuu lopullisesti. Koko elämä muuttuu. Se mihin perustit, on kadonnut. Mieti mihin itse perustat ja sen katoamista.


        Ei nuoruuden petetyksi tulemisien ole sama asia. Jossakin vaiheessa sitä tajuaa, mikä on elämässä tärkeintä. Se ei ole uusiin ihmisiin rakastuminen. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä viisaammaksi kasvaa., vaikka voi vielä ajatella toisin.

        Ei edellinen tarkoittanut, ettei ihminen saa tulla onnettomaksi kun puoliso pettää. Hän tarkoitti sitä, ettei sinun itsesi onnellisuus saa olla toisesta kiinni. Vasta kun pystyt aidosti olemaan onnellinen yksinäsi voit jakaa sitä onnellisuutta muillekin. Ei toinen ihminen voi olla se, joka tekee sinut onnelliseksi. Se onni lähtee itsestäsi. Et sä voi elää niin että kun se toinen on sun rinnalla, olet onnellinen.

        Olen samaa mieltä siitä ed. kirjoittajan kanssa, että liian monet ihmiset rakentaa koko elämänsä toisen ihmisen varaan. Eihän parisuhde tarkoita sitä, ettet sä olisi oma itsesi vaan eläisit pelkästään toisen kautta. Eikö vaan?

        Pettämisestä pääsee yli. Viha ja inho ja pettymys kuuluu asiaan. Mutta siihen onnettomaan tilaan ei pidä jäädä makaamaan. Jos sut petettiin, niin se ei ollut sun syy eikä vika ole sinussa. Vika on pettäjän omassa mielessä. Tottakai koko elämä muuttuu. Eikä se enää koskaan ole samanlaista kuin ennen. Mutta niinhän se elämä menee. Tänään et tiedä mitä huominen tuo. Kaikesta kuitenkin pääsee yli jos haluaa. Sinäkin.


      • Fakta 2014 - MIes
        Ajatuksia edelliseen kirjoitti:

        Tarkoitat, ettei ihminen saa tulla onnettomaksi kun puoliso pettää. Voi kumpa tuo olisi totta. Pettäminen on niin peripohjaisen paha teko toista kohtaan, että ihminen muuttuu lopullisesti. Koko elämä muuttuu. Se mihin perustit, on kadonnut. Mieti mihin itse perustat ja sen katoamista.


        Ei nuoruuden petetyksi tulemisien ole sama asia. Jossakin vaiheessa sitä tajuaa, mikä on elämässä tärkeintä. Se ei ole uusiin ihmisiin rakastuminen. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä viisaammaksi kasvaa., vaikka voi vielä ajatella toisin.

        Nyt käännät kyllä nim Tjapin ajatuksen aivan muuksi mitä se on .

        Eräs muija laittoi pitkään ex-miehen syyksi omassa elämässä olevat ikävyydet.

        Tällä muijalla oli alkoon menevä mies .No selvittyään jonkun matkaa erosta
        Tämä samanen muija tapas uuden ihastuksen .Meni vuosia ja sama muija
        joutu ikohtaamaan samat asiat uudessa miehessä Tämä taasen ei pettänyt,
        vaan oli viinaan menevä .No, taas oli miehessä vikaa .Ei kuitnkaan kuhean
        kova viinamäen tyyppi .Mutta riittävän huono mies muijan mieleen.

        Miehet eivät tosiaankaan tehneet muijaa onnelliseksi, vaikka jotain yritystä olikin

        Muija ei ollut elämänsä tyytyväinen .No nyt muija on elänyt ilman miestä vuoskausia.

        Tämäkään ei tee muijaa tyytyväiseksi .Tosin muija on jättänyt ex-miesten
        syyttelyt taakseen huomatessa ,ettei saa yksin eläessäkään sen kummempaa
        onnellisuutta aikaseksi mitä oli ollessa suhteessa näihin ex-kumppaniin .

        T'ällä muijalla oli omia hankaluuksia joita ei voi kukaan mies paikata tai edes
        suhteen kautta saada paikatuksi .

        Onnellisuuden tunne on myös riippuvainen omasta elämän tilanteesta .

        Sitä ei voida paikata suhteella tai korvata toisen onnella jollei sitä lähtökohtaisin
        ole itsellä olemassa .


      • Tjap
        Fakta 2014 - MIes kirjoitti:

        Nyt käännät kyllä nim Tjapin ajatuksen aivan muuksi mitä se on .

        Eräs muija laittoi pitkään ex-miehen syyksi omassa elämässä olevat ikävyydet.

        Tällä muijalla oli alkoon menevä mies .No selvittyään jonkun matkaa erosta
        Tämä samanen muija tapas uuden ihastuksen .Meni vuosia ja sama muija
        joutu ikohtaamaan samat asiat uudessa miehessä Tämä taasen ei pettänyt,
        vaan oli viinaan menevä .No, taas oli miehessä vikaa .Ei kuitnkaan kuhean
        kova viinamäen tyyppi .Mutta riittävän huono mies muijan mieleen.

        Miehet eivät tosiaankaan tehneet muijaa onnelliseksi, vaikka jotain yritystä olikin

        Muija ei ollut elämänsä tyytyväinen .No nyt muija on elänyt ilman miestä vuoskausia.

        Tämäkään ei tee muijaa tyytyväiseksi .Tosin muija on jättänyt ex-miesten
        syyttelyt taakseen huomatessa ,ettei saa yksin eläessäkään sen kummempaa
        onnellisuutta aikaseksi mitä oli ollessa suhteessa näihin ex-kumppaniin .

        T'ällä muijalla oli omia hankaluuksia joita ei voi kukaan mies paikata tai edes
        suhteen kautta saada paikatuksi .

        Onnellisuuden tunne on myös riippuvainen omasta elämän tilanteesta .

        Sitä ei voida paikata suhteella tai korvata toisen onnella jollei sitä lähtökohtaisin
        ole itsellä olemassa .

        Kyllä kirjoittaja "et tajunnut?" teki kyllä ihan oikean tulkinnan minun ajatuksistani. Nimenomaan sitä tarkoitin, että onnellisuus elämässä lähtee siitä, että on onnellinen ihan itsensä kanssa. Muut ihmiset ympärillä, esimerkiksi puoliso, voi täydentää sitä onnellisuutta, mutta oma onnellisuus ei ole niistä muiden tekemisistä kiinni.

        Nimimerkille "Ajatuksia edelliseen": itse koen nimenomaan päin vastoin, että nuorempana näkee maailman niin ehdottomana ja mustavalkoisena, ja parisuhteesta voi olla epärealistinen kuva, että se merkitsee pelkkää liihottelua seitsemännessä taivaassa, ja koko maailma romantaa, kun niin ei olekaan. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä paremmin osaa laittaa asiat omiin mittasuhteisiinsa. Jos puoliso pettää, se on hänen häpeänsä ja minun on joko hyväksyttävä puolisokseni ihminen, joka kykenee pettämään, tai irtauduttava suhteesta. Kummassakin tapauksessa asia on käsiteltävä ja se kestää aikansa, mutta sen jälkeen se pitää jättää taakse, riippumatta siitä, pysytäänkö yhdessä vai ei. Sitä vaihtoehtoa kun ei ole olemassa, että tehdyn saisi tekemättömäksi. On ihan oma valinta jäädä rypemään ja katkeroitumaan siihen ja syyttämään muita siitä, että on onneton siitä hetkestä hamaan loppuun saakka.

        Menneeseen ei voi vaikuttaa, mutta tulevaan voi. Eikä toista ihmistä voi muuttaa, vain itseään voi.


      • Mistä tiedät?
        Fakta 2014 - MIes kirjoitti:

        Nyt käännät kyllä nim Tjapin ajatuksen aivan muuksi mitä se on .

        Eräs muija laittoi pitkään ex-miehen syyksi omassa elämässä olevat ikävyydet.

        Tällä muijalla oli alkoon menevä mies .No selvittyään jonkun matkaa erosta
        Tämä samanen muija tapas uuden ihastuksen .Meni vuosia ja sama muija
        joutu ikohtaamaan samat asiat uudessa miehessä Tämä taasen ei pettänyt,
        vaan oli viinaan menevä .No, taas oli miehessä vikaa .Ei kuitnkaan kuhean
        kova viinamäen tyyppi .Mutta riittävän huono mies muijan mieleen.

        Miehet eivät tosiaankaan tehneet muijaa onnelliseksi, vaikka jotain yritystä olikin

        Muija ei ollut elämänsä tyytyväinen .No nyt muija on elänyt ilman miestä vuoskausia.

        Tämäkään ei tee muijaa tyytyväiseksi .Tosin muija on jättänyt ex-miesten
        syyttelyt taakseen huomatessa ,ettei saa yksin eläessäkään sen kummempaa
        onnellisuutta aikaseksi mitä oli ollessa suhteessa näihin ex-kumppaniin .

        T'ällä muijalla oli omia hankaluuksia joita ei voi kukaan mies paikata tai edes
        suhteen kautta saada paikatuksi .

        Onnellisuuden tunne on myös riippuvainen omasta elämän tilanteesta .

        Sitä ei voida paikata suhteella tai korvata toisen onnella jollei sitä lähtökohtaisin
        ole itsellä olemassa .

        Mistä sä tiedät, että 'muija' eläisi ilman miestä? Voihan se olla jonkun Faktamiehen salarakas. Fakta, vakavasti, alkoholin liikakäyttö on läheisille raskasta, ainoa mahis on poistua juopon luota,koko perhe, yksin on siedettävämpää kuin juoppoa katsellen, www.aa.fi antaa tietoa, kandee tutkii ainaski.


      • Sivusta sanottua
        Tjap kirjoitti:

        Kyllä kirjoittaja "et tajunnut?" teki kyllä ihan oikean tulkinnan minun ajatuksistani. Nimenomaan sitä tarkoitin, että onnellisuus elämässä lähtee siitä, että on onnellinen ihan itsensä kanssa. Muut ihmiset ympärillä, esimerkiksi puoliso, voi täydentää sitä onnellisuutta, mutta oma onnellisuus ei ole niistä muiden tekemisistä kiinni.

        Nimimerkille "Ajatuksia edelliseen": itse koen nimenomaan päin vastoin, että nuorempana näkee maailman niin ehdottomana ja mustavalkoisena, ja parisuhteesta voi olla epärealistinen kuva, että se merkitsee pelkkää liihottelua seitsemännessä taivaassa, ja koko maailma romantaa, kun niin ei olekaan. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä paremmin osaa laittaa asiat omiin mittasuhteisiinsa. Jos puoliso pettää, se on hänen häpeänsä ja minun on joko hyväksyttävä puolisokseni ihminen, joka kykenee pettämään, tai irtauduttava suhteesta. Kummassakin tapauksessa asia on käsiteltävä ja se kestää aikansa, mutta sen jälkeen se pitää jättää taakse, riippumatta siitä, pysytäänkö yhdessä vai ei. Sitä vaihtoehtoa kun ei ole olemassa, että tehdyn saisi tekemättömäksi. On ihan oma valinta jäädä rypemään ja katkeroitumaan siihen ja syyttämään muita siitä, että on onneton siitä hetkestä hamaan loppuun saakka.

        Menneeseen ei voi vaikuttaa, mutta tulevaan voi. Eikä toista ihmistä voi muuttaa, vain itseään voi.

        Oliko nuo edellisen kaltaiset kommentit tarkoitettu ohjeeksi Solalle vai pettäjäluusein vaimolle? Siitähän tässä ketjussa keskustellaan...

        Ja Fakta2014 voisi mennä vaihteeksi lepäämään sillä kommenttinsa on useimmiten asian vierestä. Näkyy tarttuvan jokaiseen ketjuun taas...


      • Fakta 2014 - Mies
        Mistä tiedät? kirjoitti:

        Mistä sä tiedät, että 'muija' eläisi ilman miestä? Voihan se olla jonkun Faktamiehen salarakas. Fakta, vakavasti, alkoholin liikakäyttö on läheisille raskasta, ainoa mahis on poistua juopon luota,koko perhe, yksin on siedettävämpää kuin juoppoa katsellen, www.aa.fi antaa tietoa, kandee tutkii ainaski.

        Muuten kyl hyvä mut olen absolutisti .Meni toi sun kirjoitukses tosi pahasti sivuraiteille.Mut väliäkös sillä .


      • Tjap
        Tjap kirjoitti:

        Kyllä kirjoittaja "et tajunnut?" teki kyllä ihan oikean tulkinnan minun ajatuksistani. Nimenomaan sitä tarkoitin, että onnellisuus elämässä lähtee siitä, että on onnellinen ihan itsensä kanssa. Muut ihmiset ympärillä, esimerkiksi puoliso, voi täydentää sitä onnellisuutta, mutta oma onnellisuus ei ole niistä muiden tekemisistä kiinni.

        Nimimerkille "Ajatuksia edelliseen": itse koen nimenomaan päin vastoin, että nuorempana näkee maailman niin ehdottomana ja mustavalkoisena, ja parisuhteesta voi olla epärealistinen kuva, että se merkitsee pelkkää liihottelua seitsemännessä taivaassa, ja koko maailma romantaa, kun niin ei olekaan. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä paremmin osaa laittaa asiat omiin mittasuhteisiinsa. Jos puoliso pettää, se on hänen häpeänsä ja minun on joko hyväksyttävä puolisokseni ihminen, joka kykenee pettämään, tai irtauduttava suhteesta. Kummassakin tapauksessa asia on käsiteltävä ja se kestää aikansa, mutta sen jälkeen se pitää jättää taakse, riippumatta siitä, pysytäänkö yhdessä vai ei. Sitä vaihtoehtoa kun ei ole olemassa, että tehdyn saisi tekemättömäksi. On ihan oma valinta jäädä rypemään ja katkeroitumaan siihen ja syyttämään muita siitä, että on onneton siitä hetkestä hamaan loppuun saakka.

        Menneeseen ei voi vaikuttaa, mutta tulevaan voi. Eikä toista ihmistä voi muuttaa, vain itseään voi.

        Luinpas vähän huonosti, kun katsoin, että Fakta-mies vastasi nimimerkille "et tajunnut?", mutta hänhän vastasikin nim:lle Ajatuksia...

        Vielä sinulle "Ajatuksia edelliseen": minusta oikeasti onnellinen ei voi olla, jos koko elämä perustuu parisuhteeseen tai muutenkaan toiseen ihmiseen. Minä ajattelen niin, että parisuhde perustuu molemminpuoliseen luottamukseen ja kunnioitukseen ja erityisesti siihen, että sitä toista rakastaa ja hänet hyväksyy juuri sellaisena kuin hän on, vikoineen päivineen. Jos sitten toisesta tulee ilmi piirteitä, joita ei voikaan hyväksyä, esimerkiksi, että hän pettää, niin eihän hän silloin ole edes ollut sellainen ihminen, joksi häntä on luullut. Vaikka parisuhde onkin tärkeä asia elämässä, minusta kenenkään itseään kunnioittavan ihmisen koko elämä ei silti voi perustua pelkästään siihen. Kun elämän perustaa siihen, että tuntee itsensä, on sinut itsensä kanssa, tietää mitä haluaa, löytää tasapainon kompromisseissa niin, että ottaa muut huomioon, mutta arvostaa itseään niin, ettei anna kohdella itseään kynnysmattona jne. jne., ei ikinä joudu tilanteeseen, jossa "se, mihin perustit, katoaisi."


      • Fakta 2014- Mies
        Sivusta sanottua kirjoitti:

        Oliko nuo edellisen kaltaiset kommentit tarkoitettu ohjeeksi Solalle vai pettäjäluusein vaimolle? Siitähän tässä ketjussa keskustellaan...

        Ja Fakta2014 voisi mennä vaihteeksi lepäämään sillä kommenttinsa on useimmiten asian vierestä. Näkyy tarttuvan jokaiseen ketjuun taas...

        En mä täällä viihdy ku mutkan verran .Tarkotus on lopettaa tämä
        "pasckan " jauhaminen tähän päivään Moro nyt vaan !


      • Ajatuksia edelliseen
        et tajunnut? kirjoitti:

        Ei edellinen tarkoittanut, ettei ihminen saa tulla onnettomaksi kun puoliso pettää. Hän tarkoitti sitä, ettei sinun itsesi onnellisuus saa olla toisesta kiinni. Vasta kun pystyt aidosti olemaan onnellinen yksinäsi voit jakaa sitä onnellisuutta muillekin. Ei toinen ihminen voi olla se, joka tekee sinut onnelliseksi. Se onni lähtee itsestäsi. Et sä voi elää niin että kun se toinen on sun rinnalla, olet onnellinen.

        Olen samaa mieltä siitä ed. kirjoittajan kanssa, että liian monet ihmiset rakentaa koko elämänsä toisen ihmisen varaan. Eihän parisuhde tarkoita sitä, ettet sä olisi oma itsesi vaan eläisit pelkästään toisen kautta. Eikö vaan?

        Pettämisestä pääsee yli. Viha ja inho ja pettymys kuuluu asiaan. Mutta siihen onnettomaan tilaan ei pidä jäädä makaamaan. Jos sut petettiin, niin se ei ollut sun syy eikä vika ole sinussa. Vika on pettäjän omassa mielessä. Tottakai koko elämä muuttuu. Eikä se enää koskaan ole samanlaista kuin ennen. Mutta niinhän se elämä menee. Tänään et tiedä mitä huominen tuo. Kaikesta kuitenkin pääsee yli jos haluaa. Sinäkin.

        Haluatko kertoa sen, oletko petturikumppani vai petetty? Onko niin, että osallistuessasi pettämiseen, tunnet vihaa sitä ihmistä kohtaan joka on joutunut kärsimään ja ilmaissut vihansa sinua kohtaan ääneen.

        Niin pitkään kun me ihmiset emme tuomitse pettämistä, olemme syyttömiä. Ja kärjistäen: Niin pitkään kun me ihmiset emme tuominneet natsi-saksan tekoja, olimme syyttömiä.

        Pettäminen ja pettämiseen osallistuminen sallitaan, koska siitä ei rangaista enää. Siitä huolimatta, sen "tappavuus" on todellista. Kun ihmistä lyödää ylivoimalla, niin se häpeää itseään. Pettäminen on samaa ja pahempaa. Kummallista, mutta totta. Kertokoon joku psykologi, miksi lyöty on se, joka häpeää, vaikka toisin pitäisi olla. Heikoimman asemaan ei ole helppo asettua, silloin kun tuntee itsensä vahvaksi. Sen vuoksi vahva ei ole paras puolustamaan heikointa. Ehkä ymmärrät nämä asiat joskus. Riippuu siitä, miten paljon elämä murjoo. Vahvaa ei murjo. On helppo olla vahva. Et varmaan edes ymmmärrä mistä puhun. Onni sinulle.


    • Surullista

      On kyllä surullista luettavaa. Luulisi jotenkin oivaltavan, kun koko elämä menee niin, että haluaisi jotakin muuta, mutta tyytyy murusiin.

      Mutta voihan hän jatkaa tuota maailman tappiin asti. Mitäpä se meille muille kuuluu, jos hän haluaa viettää elämänsä kynnysmattona, ikuisen kakkosena tulla muistutetuksi aina vain uudestaan, kuinka joku muu on tärkeämpi.

      • Solan pakkomielle

        Minulle tulee surullinen, mutta myös säälivä olo häntä kohtaan! Hän ei nähtävästi tiedä paremmasta ja tyytyy tähän pahimman luokan tossukkaan. En usko, että mies on edes kovin suuri rakastaja, mutta Solan vertailukohteet ovat niitä säälittävän huonoja.

        Hänen känniviikonloppupanonsa kertoo omaa kieltään...


      • Solan pakkomielle

        Niinpä ja juuri tuon tärkeysjärjestyksen täytyisi nyt viimeistään herättää!
        Tunnen kakkosen joka vain itsepintaisesti roikkuu vuodesta toiseen ukkomiehessä, joka kohtelee häntä ala-arvoisesti ja törkeästi. Ko. ystävätär suuttuu meille, jotka uskallamme arvostella asiaa...joten hänellä ei ole enää montaa tosiystävää.

        Hänen oma lauseensa on, että eihän hän pääse miehen mökille kun siellä ovat ne miehlle TÄRKEÄMMÄT ihmiset! Ja hän tyytyy tähän...

        Hän on itse petetty 20v. jälkeen, mutta kävi avioeronsa jälkeen muutaman kerran ex-miehensä uuden vaimon vuoteessa sekstailemassa. Uusi vaimo oli silloin pienen lapsen kanssa sairaalassa, kun tällä lapsella todettiin vakava sairaus.

        Tuon asian kuultuani sanoin, että hänen ex-miehensä on todella tyhmä kutsuessaan, mutta yhtä tyhmä hän on suostuessaan menemään siihen kotiin.
        Kuten arvata saattaa, hän suuttui...
        Nykyisin emme ole enää tekemisissä, vaikka ystävyytemme oli lähtöisin kolmenkymmenen vuoden takaa.

        En koskaan ole hyväksynyt huikentelevaisuutta ja arvata saattaa, että en anna näille typerille kakkosille kovinkaan paljon arvoa!


    • Otan selvää 54678905

      Oh my. Luitteko taas viimeisimmän? Missä haistattelee niille jotka ovat kehdanneet epäillä Houdinin rakkautta Solaa kohtaan. No eihän tässä nyt ole mitään uutta että hän itse näin uskoo eikä koskaan tule muuta uskomaan. Taidan ottaa selvää kuka se vaimo on ja läsäyttää tuon blogin luettavaksi. Siinä sitten taas nähtäisiin ketä se Houdini rakastaa ja kenen kanssa ollaan vaan "velvollisuudesta".

      • Juups...

        Kyllähän se niin on, että toisen tunteiden vakuuttelu ei ole mitään muuta kuin omaa epävarmuutta. Jos mietin omaa parisuhdettani, ja vaikka täällä kirjoittaisin siitä, ei tulisi mieleenkään vakuutella kenellekään, että mies rakastaa minua. Voisin sanoa, että uskon, että hän rakastaa minua, ja että minusta tuntuu, että hän rakastaa minua, ja että hän sanoo rakastavansa minua. Eihän minulla siitä mitään faktatietoa ole, ja onhan se mahdollista, ettei hän rakastakaan. Faktaa on, että minä uskon ja että minusta tuntuu, että hän rakastaa. Se riittää minulle, ja minulle on ihan sama, vaikka joku toinen ei uskoisikaan.

        Minä en esimerkiksi usko, että Solan ja Houdinin välillä on aitoa rakkautta, siinä on ainoastaan aitoa epätervettä riippuvuutta, jonka he tulkitsevat rakastamiseksi. Houdini ei mitenkään voi rakastaa kumpaakaan naista, kukaan ei kohtele ihmistä, jota oikeasti rakastaa, niin kuin Houdini kumpaakin naista kohtelee. Voisin kuvitella, että vaimo tarjoaa hänelle ne elämän puitteet, jotka hän haluaa ja Sola taas tuottaa jännitystä ja nautintoa, on eräänlainen harrastus hänelle. Kumpaankaan hän ei ole aidosti sitoutunut.

        Toivon vain, että Solan exällä on normaali parisuhde, jossa arvostetaan sekä puolisoa että itseä, että hänen lapsillaan olisi edes malli terveestä parisuhteesta.


      • htjoyusk
        Juups... kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että toisen tunteiden vakuuttelu ei ole mitään muuta kuin omaa epävarmuutta. Jos mietin omaa parisuhdettani, ja vaikka täällä kirjoittaisin siitä, ei tulisi mieleenkään vakuutella kenellekään, että mies rakastaa minua. Voisin sanoa, että uskon, että hän rakastaa minua, ja että minusta tuntuu, että hän rakastaa minua, ja että hän sanoo rakastavansa minua. Eihän minulla siitä mitään faktatietoa ole, ja onhan se mahdollista, ettei hän rakastakaan. Faktaa on, että minä uskon ja että minusta tuntuu, että hän rakastaa. Se riittää minulle, ja minulle on ihan sama, vaikka joku toinen ei uskoisikaan.

        Minä en esimerkiksi usko, että Solan ja Houdinin välillä on aitoa rakkautta, siinä on ainoastaan aitoa epätervettä riippuvuutta, jonka he tulkitsevat rakastamiseksi. Houdini ei mitenkään voi rakastaa kumpaakaan naista, kukaan ei kohtele ihmistä, jota oikeasti rakastaa, niin kuin Houdini kumpaakin naista kohtelee. Voisin kuvitella, että vaimo tarjoaa hänelle ne elämän puitteet, jotka hän haluaa ja Sola taas tuottaa jännitystä ja nautintoa, on eräänlainen harrastus hänelle. Kumpaankaan hän ei ole aidosti sitoutunut.

        Toivon vain, että Solan exällä on normaali parisuhde, jossa arvostetaan sekä puolisoa että itseä, että hänen lapsillaan olisi edes malli terveestä parisuhteesta.

        Asia on juurikin näin kuten sanoit. Ja tuo vakuuttelu muille on pikemminkin vakuuttelua itselleen, miten muuten voisikaan hän elää sen asian kanssa että on haaskannut aikaansa vuosikausia.

        Tämä ei vaan voi loppua Solan kannalta mitenkään hyvin tämä kuvio. Ei mitenkään.Toivottavasti ei vaan tee itselleen mitään kun Houdini lopulta saa aikaiseksi häipyä.


      • Juups...
        htjoyusk kirjoitti:

        Asia on juurikin näin kuten sanoit. Ja tuo vakuuttelu muille on pikemminkin vakuuttelua itselleen, miten muuten voisikaan hän elää sen asian kanssa että on haaskannut aikaansa vuosikausia.

        Tämä ei vaan voi loppua Solan kannalta mitenkään hyvin tämä kuvio. Ei mitenkään.Toivottavasti ei vaan tee itselleen mitään kun Houdini lopulta saa aikaiseksi häipyä.

        Tuskin se Houdini oma-alotteisesti ainakaan ihan pian mihinkään lähtee, on jo niin tottunut kahden naisen elämään, niin ei hänestä varmaan enää ole yksiavioiseksi. Aina voi poistua toisen naisen luo, jos toisessa päässä ei olekaan niin kivaa. Uuden kakkosnaisen hankkiminen taas vaatisi vaivannäköä, Solan pysymiseksi ei tarvitse nähdä yhtään vaivaa, Sola pysyy, vaikka tekisi mitä :)

        Mutta siinä olen aika lailla samaa mieltä, ettei Solan tulevaisuus näytä erityisen hyvältä. Ehkä hän jonain päivänä havahtuu ja tajuaa, miten kaikki, mihin hän uskoi ja mitä hän piti niin Suurena Rakkautena, olikin pelkkää valhetta. Pahinta on, että hän on ihan vapaaehtoisesti heittänyt kaikki ne vuodet hukkaan ja antanut käyttää itseään hyväksi. Blogista on varmasti vielä lisää haittaa, kun hänellä tuntuu olevan kova tarve todistella lukijoilleen, kuinka oikein kaikki on. Sekin estää häntä tarkastelemasta omia valintojaan siltä kannalta, mikä olisi hänelle itselleen oikeasti parhaaksi. Ei voi antaa kriittisten lukijoiden "voittaa". Eikä Hedonistin vaimon. Siispä hän jatkaa roikkumistaan Hedonistin armollisesti tiputtelemissa murusissa.

        Surullinen on minustakin sana, joka kuvaa kaikkein parhaiten Solan elämää.


      • htjoyusk
        Juups... kirjoitti:

        Tuskin se Houdini oma-alotteisesti ainakaan ihan pian mihinkään lähtee, on jo niin tottunut kahden naisen elämään, niin ei hänestä varmaan enää ole yksiavioiseksi. Aina voi poistua toisen naisen luo, jos toisessa päässä ei olekaan niin kivaa. Uuden kakkosnaisen hankkiminen taas vaatisi vaivannäköä, Solan pysymiseksi ei tarvitse nähdä yhtään vaivaa, Sola pysyy, vaikka tekisi mitä :)

        Mutta siinä olen aika lailla samaa mieltä, ettei Solan tulevaisuus näytä erityisen hyvältä. Ehkä hän jonain päivänä havahtuu ja tajuaa, miten kaikki, mihin hän uskoi ja mitä hän piti niin Suurena Rakkautena, olikin pelkkää valhetta. Pahinta on, että hän on ihan vapaaehtoisesti heittänyt kaikki ne vuodet hukkaan ja antanut käyttää itseään hyväksi. Blogista on varmasti vielä lisää haittaa, kun hänellä tuntuu olevan kova tarve todistella lukijoilleen, kuinka oikein kaikki on. Sekin estää häntä tarkastelemasta omia valintojaan siltä kannalta, mikä olisi hänelle itselleen oikeasti parhaaksi. Ei voi antaa kriittisten lukijoiden "voittaa". Eikä Hedonistin vaimon. Siispä hän jatkaa roikkumistaan Hedonistin armollisesti tiputtelemissa murusissa.

        Surullinen on minustakin sana, joka kuvaa kaikkein parhaiten Solan elämää.

        Minua mietityttää että miksi hän pitää tuota blogia, eikö häntä pelota että joku tuttu saa selville ketä he ovat. Muutenkin on tietenkin selvää että häntä tuomitaan tuosta tilanteesta, miksi hakea ongelmia, ihmisten ilkeitä kommentteja? Hän tietenkin uskoo että häntä tuomitaan vaan kuten kaikkia toisia naisia yleensä ja hän on muutenkin nostanut itsensä kaikkien muiden yläpuolelle, uskoen että kaikki muut ovat liian tyhmiä käsittääkseen tätä suurta rakkaustarinaa. Kun tosiasiassa hänen oma kurjuutensa paistaa kilometrien päähän läpi ja ihmisiä lähinnä säälittää ja ihmetyttää kuinka joku valitsee elää noin.

        Kuinka tämä kaikki siten loppuu, oletko Juups sitä mieltä että tuo kuvio voi jatkua koko loppu elämän? Tai että Houdini joskus eroasi vaimostaan ja eläisi Solan kanssa happily ever after?


      • Juups...
        htjoyusk kirjoitti:

        Minua mietityttää että miksi hän pitää tuota blogia, eikö häntä pelota että joku tuttu saa selville ketä he ovat. Muutenkin on tietenkin selvää että häntä tuomitaan tuosta tilanteesta, miksi hakea ongelmia, ihmisten ilkeitä kommentteja? Hän tietenkin uskoo että häntä tuomitaan vaan kuten kaikkia toisia naisia yleensä ja hän on muutenkin nostanut itsensä kaikkien muiden yläpuolelle, uskoen että kaikki muut ovat liian tyhmiä käsittääkseen tätä suurta rakkaustarinaa. Kun tosiasiassa hänen oma kurjuutensa paistaa kilometrien päähän läpi ja ihmisiä lähinnä säälittää ja ihmetyttää kuinka joku valitsee elää noin.

        Kuinka tämä kaikki siten loppuu, oletko Juups sitä mieltä että tuo kuvio voi jatkua koko loppu elämän? Tai että Houdini joskus eroasi vaimostaan ja eläisi Solan kanssa happily ever after?

        Minun mielestäni kaikkein epätodennäköisin vaihtoehto on, että Houdinista ja Solasta tulisi oikea pariskunta. Heillä on täysin epärealistiset odotukset toisistaan jo sen takia, että koko heidän kymmenvuotinen yhdessäolonsa on pelkkiä varastettuja hetkiä. Suurin osa suhteesta on heidän mielikuvitustaan, jolla he ovat täyttäneet niitä aukkoja, jotka yhteisen arjen puuttuminen jättää. Jos niin kävisi, että he yrittäisivät sitä, se olisi luultavasti kummallekin suuri pettymys. Mutta en usko, että Houdinia se edes kiinnostaisi. Luulen, että tämänhetkinen tilanne on juuri sitä, mitä hän haluaakin.

        Jos kuvio on jatkunut jo kymmenen vuotta, miksi se ei voisi jatkua vuosi kerrallaan aina vain eteenpäin? Kahdeksan vuotta sitten kukaan ei varmaan olisi voinut kuvitella, että fiksulta vaikuttava nainen olisi tänä päivänä edelleen tässä. Sola luulee Houdinia elämänsä rakkaudeksi ja hänet pitää suhteessa haave siitä, että jonain päivänä Houdini jää kokonaan hänen luokseen. Houdini taas, kuten jo sanoin, ei varmaan edes halua tilanteen muuttuvan.

        Minäkin olen miettinyt, miksi hän kirjoittaa blogia. Ehkä se on hänelle keino purkaa ajatuksiaan, kun hän ei varmaankaan voi avautua rehellisesti kenellekään. En usko, että kukaan hänen oikeassa elämässään voisi vilpittömästi tukea hänen valintaansa roikkua Hedonistissa. Voisihan hän tietysti kirjoittaa myös suljettua blogia, mutta luultavasti hän on myös koukuttunut lukijatilastoihinsa. Itsestään epävarman ihmisen ominaisuus on myös kerjätä palautetta tekemisistään - vaikka se palaute ei olisikaan toivotunlaista. Hänhän selvästi käy etsimässä keskusteluja itsestään, vaikka blogissa ei ole kommentointimahdollisuutta.


        Onhan sekin mahdollista, minkä aloittaja mainitsi, että koko blogi on fiktiota. Joku, jolla on joko omaa tai läheltä nähtyä kokemusta toisena naisena olemista, pystyisi hyvin kirjoittamaan tuollaista, mutta en minä sitäkään erityisen terveenä pitäisi, jos sitä jatketaan kymmenen vuotta samaa kehää kiertäen. Luulisi ainakin, että jos blogi olisi fiktiota, tilanne kehittyisi johonkin suuntaan.

        Jos nyt kuitenkin kuvitellaan, että tarina on tosi, minusta vaihtoehdot ovat ne, että suhde jatkuu ja jatkuu ja ehkä jossain vaiheessa vain rupeaa väljähtymään, tai sitten tavalla tai toisella Sola tajuaa todellisuuden, jommalle kummalle vaikkapa sattuu joku suurempi käänne elämässään, jonka seurauksena Hedonistin todelliset prioriteetit selkenevät Solalle.


      • pidähuoltavaimosta
        Juups... kirjoitti:

        Minun mielestäni kaikkein epätodennäköisin vaihtoehto on, että Houdinista ja Solasta tulisi oikea pariskunta. Heillä on täysin epärealistiset odotukset toisistaan jo sen takia, että koko heidän kymmenvuotinen yhdessäolonsa on pelkkiä varastettuja hetkiä. Suurin osa suhteesta on heidän mielikuvitustaan, jolla he ovat täyttäneet niitä aukkoja, jotka yhteisen arjen puuttuminen jättää. Jos niin kävisi, että he yrittäisivät sitä, se olisi luultavasti kummallekin suuri pettymys. Mutta en usko, että Houdinia se edes kiinnostaisi. Luulen, että tämänhetkinen tilanne on juuri sitä, mitä hän haluaakin.

        Jos kuvio on jatkunut jo kymmenen vuotta, miksi se ei voisi jatkua vuosi kerrallaan aina vain eteenpäin? Kahdeksan vuotta sitten kukaan ei varmaan olisi voinut kuvitella, että fiksulta vaikuttava nainen olisi tänä päivänä edelleen tässä. Sola luulee Houdinia elämänsä rakkaudeksi ja hänet pitää suhteessa haave siitä, että jonain päivänä Houdini jää kokonaan hänen luokseen. Houdini taas, kuten jo sanoin, ei varmaan edes halua tilanteen muuttuvan.

        Minäkin olen miettinyt, miksi hän kirjoittaa blogia. Ehkä se on hänelle keino purkaa ajatuksiaan, kun hän ei varmaankaan voi avautua rehellisesti kenellekään. En usko, että kukaan hänen oikeassa elämässään voisi vilpittömästi tukea hänen valintaansa roikkua Hedonistissa. Voisihan hän tietysti kirjoittaa myös suljettua blogia, mutta luultavasti hän on myös koukuttunut lukijatilastoihinsa. Itsestään epävarman ihmisen ominaisuus on myös kerjätä palautetta tekemisistään - vaikka se palaute ei olisikaan toivotunlaista. Hänhän selvästi käy etsimässä keskusteluja itsestään, vaikka blogissa ei ole kommentointimahdollisuutta.


        Onhan sekin mahdollista, minkä aloittaja mainitsi, että koko blogi on fiktiota. Joku, jolla on joko omaa tai läheltä nähtyä kokemusta toisena naisena olemista, pystyisi hyvin kirjoittamaan tuollaista, mutta en minä sitäkään erityisen terveenä pitäisi, jos sitä jatketaan kymmenen vuotta samaa kehää kiertäen. Luulisi ainakin, että jos blogi olisi fiktiota, tilanne kehittyisi johonkin suuntaan.

        Jos nyt kuitenkin kuvitellaan, että tarina on tosi, minusta vaihtoehdot ovat ne, että suhde jatkuu ja jatkuu ja ehkä jossain vaiheessa vain rupeaa väljähtymään, tai sitten tavalla tai toisella Sola tajuaa todellisuuden, jommalle kummalle vaikkapa sattuu joku suurempi käänne elämässään, jonka seurauksena Hedonistin todelliset prioriteetit selkenevät Solalle.

        Aikoinaan hedonisti/houdinin puuhista tämä Sola avautui äidilleen, mutta olisiko niin, ettei avaudu enää. Oudoksuin jo silloin sitä, miten tämä tuki tytärtään pelailussa toisen aviomiehellä. Pakostikin tulee miettineeksi äidin taustoja, millainen ihminen hyväksyy ja kannustaa omaansa varastamaan hetkiä jonkun toisen aviomieheltä. Itse en pystyisi, joten olisiko niin, että äidilläkin on vastaavaa taustaa ja ukkomiehillä pelailu on ikäänkuin sitä suvun historiaa, joka toistaa itseänsä. Ns. naisia, joilla takana ero/eroja ja erinäisten kriisien kautta ajaudutaan ukkomieskierteeseen,

        Vanhempia on kaikenlaisia ja niin neuvojakin. Parhain neuvo omiltani petettynä oli, että älä ole niin tyhmä, että kostaisit pettämällä, vaikka en sellaista edes ajatellut. Heillä oli vain huoli, että satutettuja oli jo tarpeeksi ja kostaminen vain vaikeuttaa tilannetta.

        Mitä on todellinen aito rakkaus? Se on vielä Solalla hakusessa, hän on mielistelyn ja tykkäämisen tasolla, kuten teinit - raakile, kypsyykö henkisesti koskaan? Mutta olisiko Houdinin vaimo löytänyt todellisen rakkauden anteeksiantamalla puolisonsa pettämisen rakastamalla tuota Houdinia sellaisena kuin hän on kaikkine karvoineen? Ja tuohon edelliseen kuuluu se, että osoittaa luottavansa ja puolison on oltava sen luottamuksen arvoinen. Onko sitä, ainakin yritystä on, mutta Sola sotkee taustalla?

        Blogi voisi olla kakkosen kokemusten pohjalta tehty fiilistely fiktio. Eräänlainen kakkosen unelma, miten asioiden haluaisi olla, mutta miten ne todellisuudessa eivät ole. Toivoo, että Houdini ottaisi yhteyttä. Mistä lopulta tietää, vaikka Sola tekstailisi ihan simona viestejä saamatta niihin sellaista vastausta kuin haluaisi? Mistä tietää, vaikka Houdinilla olisi jo ollut estotkin käytössä ja Sola uusista prepaidliittymistä lähettelisi kitkeriä viestejä?


      • nih!
        pidähuoltavaimosta kirjoitti:

        Aikoinaan hedonisti/houdinin puuhista tämä Sola avautui äidilleen, mutta olisiko niin, ettei avaudu enää. Oudoksuin jo silloin sitä, miten tämä tuki tytärtään pelailussa toisen aviomiehellä. Pakostikin tulee miettineeksi äidin taustoja, millainen ihminen hyväksyy ja kannustaa omaansa varastamaan hetkiä jonkun toisen aviomieheltä. Itse en pystyisi, joten olisiko niin, että äidilläkin on vastaavaa taustaa ja ukkomiehillä pelailu on ikäänkuin sitä suvun historiaa, joka toistaa itseänsä. Ns. naisia, joilla takana ero/eroja ja erinäisten kriisien kautta ajaudutaan ukkomieskierteeseen,

        Vanhempia on kaikenlaisia ja niin neuvojakin. Parhain neuvo omiltani petettynä oli, että älä ole niin tyhmä, että kostaisit pettämällä, vaikka en sellaista edes ajatellut. Heillä oli vain huoli, että satutettuja oli jo tarpeeksi ja kostaminen vain vaikeuttaa tilannetta.

        Mitä on todellinen aito rakkaus? Se on vielä Solalla hakusessa, hän on mielistelyn ja tykkäämisen tasolla, kuten teinit - raakile, kypsyykö henkisesti koskaan? Mutta olisiko Houdinin vaimo löytänyt todellisen rakkauden anteeksiantamalla puolisonsa pettämisen rakastamalla tuota Houdinia sellaisena kuin hän on kaikkine karvoineen? Ja tuohon edelliseen kuuluu se, että osoittaa luottavansa ja puolison on oltava sen luottamuksen arvoinen. Onko sitä, ainakin yritystä on, mutta Sola sotkee taustalla?

        Blogi voisi olla kakkosen kokemusten pohjalta tehty fiilistely fiktio. Eräänlainen kakkosen unelma, miten asioiden haluaisi olla, mutta miten ne todellisuudessa eivät ole. Toivoo, että Houdini ottaisi yhteyttä. Mistä lopulta tietää, vaikka Sola tekstailisi ihan simona viestejä saamatta niihin sellaista vastausta kuin haluaisi? Mistä tietää, vaikka Houdinilla olisi jo ollut estotkin käytössä ja Sola uusista prepaidliittymistä lähettelisi kitkeriä viestejä?

        Niin, tai jos kuitenkin onkin niin, että se Houdini todella on suhteen aktiivinen puoli ja kestää tuon kaiken repivyyden, koska rakastaa todella, mutta ei vain ole rohkeutta erota huonosta liitosta!


      • Jkoyr
        nih! kirjoitti:

        Niin, tai jos kuitenkin onkin niin, että se Houdini todella on suhteen aktiivinen puoli ja kestää tuon kaiken repivyyden, koska rakastaa todella, mutta ei vain ole rohkeutta erota huonosta liitosta!

        Rohkeutta? Jos et ole lukenut blogia tarpeeksi niin et ehkä tiedä että miehen vaimo sai tietää jo suhteesta kerran jonka jälkeen mies lupasi lopettaa suhteen eikä suinkaan lähtenyt vaikka vaimo piti ovea auki. Ei taida olla mistään rohkeudesta kiinni tämä


      • mene ja tiedä?
        Jkoyr kirjoitti:

        Rohkeutta? Jos et ole lukenut blogia tarpeeksi niin et ehkä tiedä että miehen vaimo sai tietää jo suhteesta kerran jonka jälkeen mies lupasi lopettaa suhteen eikä suinkaan lähtenyt vaikka vaimo piti ovea auki. Ei taida olla mistään rohkeudesta kiinni tämä

        Olisiko niin, että tuossa kolmiodraamassa munat on vain vaimolla?


    • ..............

      Sellainenkin tulee esiin tuossa blogissa että silloin kuin Houdini on kuvioissa, eli viestittelee tai he ovat juuri harrastaneet seksiä, Sola on aina elämänsä voimissa. Kaikki on positiivista ja kaikki ovet avoinna, uskottelee itselleen pystyvänsä deittailemaan muita miehiä ja selvittää kuinka hän ei tarvitse Houdinia tai ketään ollakseen onnellinen.

      Odottakaas jos menee pari viikkoa ettei Houdinista kuulu, kummasti ei kiinnosta Kenit eikä onni enää ihan pulppuakkaan sieltä itsestä vaan. Vai onko hän muka joskus kirjoittanut kuinka onni on juuri tässä ja kaikki on hyvin, jos Houdini on teillä tietymättömillä. Silloin kun Houdini hänet jätti, väitti olleensa onnellinen ilmankin. jos oli niin miksi kertoi vaimolle, itki itsensä uneen ja väkisin naarasi itsensä takaisin kuvioon?

      Hän on TÄYSIN riippuvainen tuosta miehestä ja koko kuviosta, eikä kykene yhtään minkäänlaiseen itsenäiseen toimintaan onnesta puhumattakaan ellei mies ole kuvioissa. Ajatukset pyörii heti pakkomielteisesti miehen ympärillä jos ei parin viikkoon ole kuulunut ja negatiivinen sykli on päällä.

      Niin on taas todellisuus hukassa naisella. Vaihteeksi.

    • ejtet

      En ole kyseistä blogia lukenut, mutta hyvin tiivistit ytimen.

      Mutta että voiko olla totta että joku roikkuu kakkosena 10 vuotta, ja vieläkin kuvittelee... Ihan oikeesti, VOI OLLA!!!
      Oma äitini roikkui 10 vuotta naimisissa olevassa miehessä. Ensin meni oma perhe, sitten salasuhteilua se 10 vuotta. Joka päiväistä kiukuttelua ja natinaa sai kuulla asiasta.
      Eikä loppuen lopuksi saanut miestä, vaan pokasi toisen naimisissa olevan miehen jonka kanssa nyt elää, ja esittää niiiiiiin kärsinyttä uhria, kun kukaan ei jaksa ymmärtää sen ihmisen touhuja. *huokaus*
      Mutta kukapa ylipäätään jaksaa vuodesta toiseen kuunnella samoja itse aiheutettuja itkuja?

      Sen ainakin tota touhua katsellessa opin, etten ikinä alennu minkään sortin kakkos sutturaksi, en petä, enkä myöskään katso sitä jos kumppani pettää. Musta se oli kyllä niin säälittävää touhua, suorastaan oksettavaa.

      • Dingelidongeli

        Oksettavaa se juurikin on. Alhaista. Voisit kirjoittaa tuolle Solalle kokemuksestasi, että ymmärtäisi edes miten se lapsiinsa vaikuttaa.


    • voivoivoi

      Mulle on tullut tunne että sola roikkuu väkisin tässä reppanassa koska muutoin sola joutuisi käsittelemään avioeronsa uudestaan! Solalla on ollut tämä äijä jo liittonsa aika a eli vaihtoi lennosta toiseen.

      Ihan reppanoita molemmat sola ja se houtini mikä lie.

      Myötähäpeä on tunne joka blogista tulee.

      • voivoivoi

        Heitä yhdistää seksi. Ei rakkaus.


      • Loppulasku alkanut

        Kaikesta päätellen salasuhde vetelee viimeisiään! Siinä on liikaa mustasukkaisuuden aiheuttamaa riitaa, kun pelkkä lounastapaaminenkin johtaa monen tunnin selvittämiseen.

        Pian Houdini vetäisee portit kiinni ja jättää Sola-rassukan yksin soittelemaan! Miten kukaan läheskään normaali mies edes kuuntelee tuota pikkutyttömäistä kiukuttelua, kun se ei ole pakollista? Sola kiristää vaimolle kertomisella.

        Hätäpäissään Sola vielä yrittää saada H:ssa aikaan mustasukkaisuutta kertomalla tuosta kuvitteellisen vilkkaasta seuraelämästään. ( tanssimisestaan yksin ympäripäissään)


      • surun tie

        Voi vaimo parkaa. Miten ihmeessä sietää tota touhua vuodesta toiseen. Melkoinen satusetä varmaan on tämä Houdini!! Senhän jo nimikin kertoo. Ja ihmemies varmaan kaiken päälle, kun niin hänestä tapellaan... Laput on silmillä molemmilla naisilla. Tiedän, mistä puhun. Mies ei muutu. Kyse on siitä, kumpi naisista häntä jaksaa katsella ja "ymmärtää".


      • Loppulasku alkanut
        surun tie kirjoitti:

        Voi vaimo parkaa. Miten ihmeessä sietää tota touhua vuodesta toiseen. Melkoinen satusetä varmaan on tämä Houdini!! Senhän jo nimikin kertoo. Ja ihmemies varmaan kaiken päälle, kun niin hänestä tapellaan... Laput on silmillä molemmilla naisilla. Tiedän, mistä puhun. Mies ei muutu. Kyse on siitä, kumpi naisista häntä jaksaa katsella ja "ymmärtää".

        Houdinin vaimo sai tietää suhteesta vasta vuosi sitten, kun Sola kertoi kadulla ja Sola kertoi myös sen, että Houdini oli lopettanut salasuhteen toukokuussa. Me emme tiedä mitä Sola on kertonut, mutta hän lupasi kuitenkin vaimolle kertoa jos suhdetta kuitenkin jatketaan.

        Juuri Sola alkoi pikkuhiljaa viestitellä Houdinille ja kinua tapaamista taas, muka haluten keskustella kasvokkain. Samalla hän sai kertoa nuo uhkaukset vaimolle kertomisesta. Lökkäpöksy Houdini astui miinaan!

        Herää kysymys, että millainen miehen seksielämä ja myös kokemukset ovatkaan olleet ennen Solaa, kun hänet sai siihen noin helposti koukutetuksi?
        Hänellä oli pitkä avioliitto vaimonsa kanssa ja nuoresta jo alkanut, joten varmasti ns.kunnollisena sekä myös pelkurimiehenä nuo erilaisen seksin kokemukset ovat vieneet mennessään.

        Eri asia on, että onko tuo salasuhteen intohimoinen seksi nyt kovinkaan ihmeellistä, mutta jos ei ole paremmasta tietoa niin sitten se koukuttaa jonkun aikaa.
        Eikä heidän tapaamistahti ollut aina läheskään näinkään vilkasta, joten se ei ole ollut kovin tiivis pikapanosuhde.


      • Ei loppua näkyvissä
        Loppulasku alkanut kirjoitti:

        Kaikesta päätellen salasuhde vetelee viimeisiään! Siinä on liikaa mustasukkaisuuden aiheuttamaa riitaa, kun pelkkä lounastapaaminenkin johtaa monen tunnin selvittämiseen.

        Pian Houdini vetäisee portit kiinni ja jättää Sola-rassukan yksin soittelemaan! Miten kukaan läheskään normaali mies edes kuuntelee tuota pikkutyttömäistä kiukuttelua, kun se ei ole pakollista? Sola kiristää vaimolle kertomisella.

        Hätäpäissään Sola vielä yrittää saada H:ssa aikaan mustasukkaisuutta kertomalla tuosta kuvitteellisen vilkkaasta seuraelämästään. ( tanssimisestaan yksin ympäripäissään)

        Ei se riiteleminen ole lopun alkua, päin vastoin, se kuuluu siihen kehään, mitä Sola ja Houdini kiertävät. Ensin on ihan kauheata, riidellään, kiukutellaan ja itketään, mutta mitä rajumpi riita, sitä ihanampaa on sovinto sen jälkeen.

        Sama juttu, kun he ovat pitempään erossa, Solan elämä on romahtamassa, mutta sieltä prinssi Houdini saapuu valkealla ratsullaan ja taas kaikki on niin ihanaa ja oikein ja ihan varmasti Houdini rakastaa Solaa.


    • Amandasssss

      Hallelujah viimeisimmässä kirjoituksessa oli ensimmäinen totuus aikoihin:

      "Kaikki tämä selviäisi vain jos jättäisin Houdinin. Ehkä suurin ongelma olenkin minä itse; ehkä kammoan aitoa läheisyyttä ja oman sisimpäni paljastumista niin paljon että siksi roikun miehissä joita en lopulta ikinä saa. Tämän selvittäminen vaatisi vuosia psykoterapiaa eikä minulla ole siihen aikaa eikä rahkeita: haluan vain elää. "

      Precis. Sola valitsee tuskan ja kurjuuden koska ei muuta osaa. Surullista mutta totta. Kerrankin myönsi jotain mikä on totta.

      Mutta Houdinin osalta ei vieläkään:

      "Kaiken tämän keskellä ymmärsin Houdinia, missä loukussa hän elää. Koenhan nyt samaa, mutta eri näkökulmasta"

      Siis huh? Sola heittäisi kaikki miehen yli laidan heti jos Houdini näyttäisi yhtään vihreää valoa. Houdini taas ihan helevatan tietoisesti valitsee elää kuten elää. Ei ole mitään loukkua! Miehet heivaavat oman äitinsäkin jos haluavat jotain, niin tämäkö elää yhden kanssa (ilman lapsia) ihan vaan velvollisuudesta. Biatchbpleaaasee

      • Totuuden hetkikö

        Solalla on ennenkin ollut näitä totuuden hetkiä, mutta eivät ne mihinkään ole johtaneet.

        Aika valaiseva tuo lause, että tarvitsisi psykoterapiaa, mutta haluaa vain elää. Jos Sola tajuaisi mitään, tajuaisi myös, että se, mitä hän nyt tekee, ei ole elämistä, vaan jos hän selvittäisi päänsä, hänellä voisi sen jälkeen ollakin mahdollisuus oikeasti elää.

        Houdinin puolustelu ja asioiden selittäminen tämän puolesta on jotenkin niin klisee. Ihan sama asia, kuin naiset, joita hakataan, keksivät selityksiä, miksi sellainen olisi ihan ymmärrettävää. Ei ole Houdinilla loukkua, ei. Jos Houdini jotain haluaisi muuttaa, niin luultavasti hän toivoisi, että Sola lakkaisi valittamasta. Mutta ei silläkään niin väliä ole, kun pikku manipuloinnilla Sola on taas sulaa vahaa Houdinin käsissä.


      • Jkolutfjk
        Totuuden hetkikö kirjoitti:

        Solalla on ennenkin ollut näitä totuuden hetkiä, mutta eivät ne mihinkään ole johtaneet.

        Aika valaiseva tuo lause, että tarvitsisi psykoterapiaa, mutta haluaa vain elää. Jos Sola tajuaisi mitään, tajuaisi myös, että se, mitä hän nyt tekee, ei ole elämistä, vaan jos hän selvittäisi päänsä, hänellä voisi sen jälkeen ollakin mahdollisuus oikeasti elää.

        Houdinin puolustelu ja asioiden selittäminen tämän puolesta on jotenkin niin klisee. Ihan sama asia, kuin naiset, joita hakataan, keksivät selityksiä, miksi sellainen olisi ihan ymmärrettävää. Ei ole Houdinilla loukkua, ei. Jos Houdini jotain haluaisi muuttaa, niin luultavasti hän toivoisi, että Sola lakkaisi valittamasta. Mutta ei silläkään niin väliä ole, kun pikku manipuloinnilla Sola on taas sulaa vahaa Houdinin käsissä.

        Juurikin näin. Miten ihmeessä ihminen pystyykin kirjoittelemaan noita juttuja ihan tosissaan tajuamatta itse miten idiootilta kuulostaa. Ei pysty, ei uskalla.. Aikuinen viisikymppinen mies? Se mies ei HALUA. Miksi sitten jatkaa Solan kanssa, noh, koska on kivaa ja niin kauan kun se Solalle sopii. Joutuu vähän kuuntelemaan ajoittaista itkemistä ja kitinää mutta ei paljoa vaadi.

        Tunnen oikeassakin elämässä yhden miehen, jolla on kaksi lasta ja vaimo, ja pyörittää koko ajan ainakin kolmea naista ohessa. Välillä jäi kiinni vaimolle mutta meno jatkuu. Tämäkin mies jaksaa ihan loputtomiin niiden toisten naisten valitusta ja riitoja, se on sille kai vähän kun jotain leikkiä jota ilman olisi tylsää. Mutta että rakastaako se näitä naisia? No kyllä varmaan joo vähän sopivan paikan tullen jokaista.

        Mistä tuosta Houdinistskaan tietää onko Sola ainoa?


      • Totuuden hetkikö
        Jkolutfjk kirjoitti:

        Juurikin näin. Miten ihmeessä ihminen pystyykin kirjoittelemaan noita juttuja ihan tosissaan tajuamatta itse miten idiootilta kuulostaa. Ei pysty, ei uskalla.. Aikuinen viisikymppinen mies? Se mies ei HALUA. Miksi sitten jatkaa Solan kanssa, noh, koska on kivaa ja niin kauan kun se Solalle sopii. Joutuu vähän kuuntelemaan ajoittaista itkemistä ja kitinää mutta ei paljoa vaadi.

        Tunnen oikeassakin elämässä yhden miehen, jolla on kaksi lasta ja vaimo, ja pyörittää koko ajan ainakin kolmea naista ohessa. Välillä jäi kiinni vaimolle mutta meno jatkuu. Tämäkin mies jaksaa ihan loputtomiin niiden toisten naisten valitusta ja riitoja, se on sille kai vähän kun jotain leikkiä jota ilman olisi tylsää. Mutta että rakastaako se näitä naisia? No kyllä varmaan joo vähän sopivan paikan tullen jokaista.

        Mistä tuosta Houdinistskaan tietää onko Sola ainoa?

        Jepjep. Sen kiukuttelun kuuntelu on tosiaan varmaan Houdinillekin leikkiä. Hän miettii ehkä, millä menetelmällä tällä kertaa päästäisiin siirtymään itse asiaan ja kauankohan se kestää. Koska lähes joka kertahan he pääsevät sovintoon ja harrastavat ah niin ihanaa seksiä.

        Kiukuttelua on varmaan myös helpompi kestää, kun ei ole sitoutunut Solaan. Tietää, että voi koska tahansa häipyä.


      • Hjolkok
        Totuuden hetkikö kirjoitti:

        Jepjep. Sen kiukuttelun kuuntelu on tosiaan varmaan Houdinillekin leikkiä. Hän miettii ehkä, millä menetelmällä tällä kertaa päästäisiin siirtymään itse asiaan ja kauankohan se kestää. Koska lähes joka kertahan he pääsevät sovintoon ja harrastavat ah niin ihanaa seksiä.

        Kiukuttelua on varmaan myös helpompi kestää, kun ei ole sitoutunut Solaan. Tietää, että voi koska tahansa häipyä.

        Sehän se on juuri, kun tämä mies tietää ettei ole oikeasti vastuussa Solan kiukutteluista ollenkaan. Tai Solan onnellisuudesta yleensäkään koska on tehnyt selväksi missä mennään ja Sola on sen hyväksynyt niin onko Solalla edes oikeutta kiukutella. Rakastunut mies ei kestä koko ajan nähdä kuinka tekee rakastamansa naisen onnettomaksi. Jännä sinänsä kun Solan mielestä on niin miellyttämishaluinen ja vastuuntuntoinen tämä Houdini. Ristiriitaista myös kuinka Sola aina selittää olevansa niin tasapainossa ilman ketään ja hyväksynyt tämän tilanteen sellaisena kun se on.. Niin mitä siellä autossa sitten riidellään kaksi tuntia? Sitä että missä asennossa bylsitään perjantaina vai?


      • Loppulasku....
        Hjolkok kirjoitti:

        Sehän se on juuri, kun tämä mies tietää ettei ole oikeasti vastuussa Solan kiukutteluista ollenkaan. Tai Solan onnellisuudesta yleensäkään koska on tehnyt selväksi missä mennään ja Sola on sen hyväksynyt niin onko Solalla edes oikeutta kiukutella. Rakastunut mies ei kestä koko ajan nähdä kuinka tekee rakastamansa naisen onnettomaksi. Jännä sinänsä kun Solan mielestä on niin miellyttämishaluinen ja vastuuntuntoinen tämä Houdini. Ristiriitaista myös kuinka Sola aina selittää olevansa niin tasapainossa ilman ketään ja hyväksynyt tämän tilanteen sellaisena kun se on.. Niin mitä siellä autossa sitten riidellään kaksi tuntia? Sitä että missä asennossa bylsitään perjantaina vai?

        Onhan Houdinilla ehkä vähän järkeä päässään, kun ei nykyisin tule kyläilemään jos pojat asuvat äitinsä luona. Aikaisemmin Sola oli niin varma yhteisestä tulevaisuudesta, että tutustuttii lapset tuohon varattuun ja toisen naisen aviomieheen, joka oli täysin vastuuton teko.

        Tässä uudessa viritelmässä Houdini käy näköjään vain pikapanoilla, eikä pysty yöpymään. Eipä myöskään tänä kesänä vieraile mökillä!
        Vaimonsa kanssa vietti aika tarkkaan kesälomansa, mistä Sola raivostui. Ajatella, hän raivostui, kun aviopari vietti yhdessä lomaa! :)

        Pelkään pahoin, että pian Sola saa taas itsensä raivoon ja silloin soittaa Houdinin vaimolle, mutta silloin hän menettää myös Houdinin. Ihmeellinen mies on, kun luottaa tähän raivopäähän tai sitten hän on kuin tulisilla hiilillä yrittäessään pitää Solaa tyytyväisenä!


      • Sallinen
        Loppulasku.... kirjoitti:

        Onhan Houdinilla ehkä vähän järkeä päässään, kun ei nykyisin tule kyläilemään jos pojat asuvat äitinsä luona. Aikaisemmin Sola oli niin varma yhteisestä tulevaisuudesta, että tutustuttii lapset tuohon varattuun ja toisen naisen aviomieheen, joka oli täysin vastuuton teko.

        Tässä uudessa viritelmässä Houdini käy näköjään vain pikapanoilla, eikä pysty yöpymään. Eipä myöskään tänä kesänä vieraile mökillä!
        Vaimonsa kanssa vietti aika tarkkaan kesälomansa, mistä Sola raivostui. Ajatella, hän raivostui, kun aviopari vietti yhdessä lomaa! :)

        Pelkään pahoin, että pian Sola saa taas itsensä raivoon ja silloin soittaa Houdinin vaimolle, mutta silloin hän menettää myös Houdinin. Ihmeellinen mies on, kun luottaa tähän raivopäähän tai sitten hän on kuin tulisilla hiilillä yrittäessään pitää Solaa tyytyväisenä!

        Onneksi Houdinilla ja vaimollaan ei ole lapsia! Aikuiset leikkiköön miten lystäävät, kunhan eivät lapsiaan sotke soppaan. Se on jo liikaa, että Sola omansa laittoi likoon, mutta nykyisin ei sentään taida näitä murrosikäisiä poikiaan pitää ajan tasalla.


      • ihanko oikeesti
        Sallinen kirjoitti:

        Onneksi Houdinilla ja vaimollaan ei ole lapsia! Aikuiset leikkiköön miten lystäävät, kunhan eivät lapsiaan sotke soppaan. Se on jo liikaa, että Sola omansa laittoi likoon, mutta nykyisin ei sentään taida näitä murrosikäisiä poikiaan pitää ajan tasalla.

        Esittelikö hän oikeasti ukkomiehen lapsilleen miesystävänään? Hui kamalaa. Minkälainen ihminen tekee mitään tuollaista?


      • Hjolpur
        ihanko oikeesti kirjoitti:

        Esittelikö hän oikeasti ukkomiehen lapsilleen miesystävänään? Hui kamalaa. Minkälainen ihminen tekee mitään tuollaista?

        Tuolla yläpuolella joku juuri kertoi kuinka äitinsä oli ukkomiehen toinen nainen 10 vuotta ja tuhosi koko perheen siinä sivussa. Hyvin selväksi tuli millaiset jäljet se lapseen jätti. No, tuleehan tuossa blogissa muutenkin hyvin esiin miten lapsellinen ja itsekäs henkilö on kyseessä.


      • Loppulasku...
        Loppulasku.... kirjoitti:

        Onhan Houdinilla ehkä vähän järkeä päässään, kun ei nykyisin tule kyläilemään jos pojat asuvat äitinsä luona. Aikaisemmin Sola oli niin varma yhteisestä tulevaisuudesta, että tutustuttii lapset tuohon varattuun ja toisen naisen aviomieheen, joka oli täysin vastuuton teko.

        Tässä uudessa viritelmässä Houdini käy näköjään vain pikapanoilla, eikä pysty yöpymään. Eipä myöskään tänä kesänä vieraile mökillä!
        Vaimonsa kanssa vietti aika tarkkaan kesälomansa, mistä Sola raivostui. Ajatella, hän raivostui, kun aviopari vietti yhdessä lomaa! :)

        Pelkään pahoin, että pian Sola saa taas itsensä raivoon ja silloin soittaa Houdinin vaimolle, mutta silloin hän menettää myös Houdinin. Ihmeellinen mies on, kun luottaa tähän raivopäähän tai sitten hän on kuin tulisilla hiilillä yrittäessään pitää Solaa tyytyväisenä!

        Sola seuraa tätä ketjua ihan selvästi! Hiukan ihmettelin nykyistä meininkiä niin johan alkoi taas tapahtua...
        Kuin ihmeen kaupalla Houdini sai järjestettyä itsensä mökille ja yökylään viettämään intohimon kyllästämää yötä.

        Naisen mielikuvitusta koko juttu!


      • jsltkoyhsd
        Loppulasku... kirjoitti:

        Sola seuraa tätä ketjua ihan selvästi! Hiukan ihmettelin nykyistä meininkiä niin johan alkoi taas tapahtua...
        Kuin ihmeen kaupalla Houdini sai järjestettyä itsensä mökille ja yökylään viettämään intohimon kyllästämää yötä.

        Naisen mielikuvitusta koko juttu!

        Päivän naurut taas..täyttä soopaa tuo blogi. Joko koko juttu on keksitty tai sitten hän keksii tarinoita, olen siitä nyt melko varma. Ei voi muuten olla mahdollista että kun häntä on tässä yleisesti kritisoitu harhoissa elämisestä niin yht äkkiä alkaa Houdinilta rakkaudentunnustus viestejä pukkaamaan ja yhteistä aikaa löytymään. Tai mitäpä tuolla nyt on merkitystä vaikka se olisikin totta koska noilla kahdella ei mitään onnellista yhteistä tulevaisuutta ole mitenkään edessä.


      • dcvzsvfzsvzsv
        jsltkoyhsd kirjoitti:

        Päivän naurut taas..täyttä soopaa tuo blogi. Joko koko juttu on keksitty tai sitten hän keksii tarinoita, olen siitä nyt melko varma. Ei voi muuten olla mahdollista että kun häntä on tässä yleisesti kritisoitu harhoissa elämisestä niin yht äkkiä alkaa Houdinilta rakkaudentunnustus viestejä pukkaamaan ja yhteistä aikaa löytymään. Tai mitäpä tuolla nyt on merkitystä vaikka se olisikin totta koska noilla kahdella ei mitään onnellista yhteistä tulevaisuutta ole mitenkään edessä.

        Ote tekstistä: "rakastelimme lukuisia kertoja....". Ihan kuin teinin kynästä. Hän voi tietenkin väittää, että ah auvo aina sellaista, mutta taitaa valehdella silkkaa tyyni kaikki. Ehkä tämä hoo vaatinut blogin kirjoittamista, ettei vaimonsa tiunnista menneitä syntejä. Ja siis kuka nainen voisi tuollasta kestää. Sehän on vakaasti harkittu murha kirjoituksena.


      • jaotksotlis
        dcvzsvfzsvzsv kirjoitti:

        Ote tekstistä: "rakastelimme lukuisia kertoja....". Ihan kuin teinin kynästä. Hän voi tietenkin väittää, että ah auvo aina sellaista, mutta taitaa valehdella silkkaa tyyni kaikki. Ehkä tämä hoo vaatinut blogin kirjoittamista, ettei vaimonsa tiunnista menneitä syntejä. Ja siis kuka nainen voisi tuollasta kestää. Sehän on vakaasti harkittu murha kirjoituksena.

        Parastahan tässä on se että nyt kun Sola lukee taas näitä kirjoituksia saa lisää vettä myllyyn kun täällä katkerat kirjoittelee kateudesta vihreänä, omassa elämässä ei tuollaisia upea öitä tietenkään ole ja mieskin joskus petti ja jätti.. Ei toivetta että ymmärtäisi tätä koko keskusteluketjua ottaa mitenkään rakentavalla tavalla vaan todistettava se on, itselle ja maailmalle, että Houdinin rakkaus on suuri. Elää vaan niin loukussa parka..niin loukussa :)


      • oma kokemus
        jaotksotlis kirjoitti:

        Parastahan tässä on se että nyt kun Sola lukee taas näitä kirjoituksia saa lisää vettä myllyyn kun täällä katkerat kirjoittelee kateudesta vihreänä, omassa elämässä ei tuollaisia upea öitä tietenkään ole ja mieskin joskus petti ja jätti.. Ei toivetta että ymmärtäisi tätä koko keskusteluketjua ottaa mitenkään rakentavalla tavalla vaan todistettava se on, itselle ja maailmalle, että Houdinin rakkaus on suuri. Elää vaan niin loukussa parka..niin loukussa :)

        On todella kapeakatseista mennä arvostelemaan ja tekemään toisen elämästä päätelmiä tuolla tavoin. Itse elin melko pitkään suhteessa varattuun, pystymättä eroamaan silloisesta puolisostani vaikka en enää aikoihin ollut rakastanut häntä vaan tuota toista. Monet syyt pitivät minut silloin liitossani, enkä niitä ala tähän erittelemään. Lopulta kuitenkin erosin ja olemme nyt olleet kohta vuoden avoimesti yhdessä tuon toisen kanssa.

        Olen seurannut Solan blogia juuri siitä syystä, että se muistuttaa paljon elementeiltään omaa tilannettani, ja kyllä siinä henkisesti todellakin koki olevansa loukussa.


      • Ei empatiaa
        oma kokemus kirjoitti:

        On todella kapeakatseista mennä arvostelemaan ja tekemään toisen elämästä päätelmiä tuolla tavoin. Itse elin melko pitkään suhteessa varattuun, pystymättä eroamaan silloisesta puolisostani vaikka en enää aikoihin ollut rakastanut häntä vaan tuota toista. Monet syyt pitivät minut silloin liitossani, enkä niitä ala tähän erittelemään. Lopulta kuitenkin erosin ja olemme nyt olleet kohta vuoden avoimesti yhdessä tuon toisen kanssa.

        Olen seurannut Solan blogia juuri siitä syystä, että se muistuttaa paljon elementeiltään omaa tilannettani, ja kyllä siinä henkisesti todellakin koki olevansa loukussa.

        Näkemykseni mukaan tuollaisessa elämäntyylissä on ikäänkuin loukussa, oman elämäntapansa loukussa!

        Silloin juuri, kun pettäminen satuttaa muita pitäisi jokaisen osallisen nähdä kolikon toinen puoli. Fiksu ymmärtää ja näkee, mutta jostain syystä tälläiset kakkoset sulkevat itsensä ulkopuolelle ikäänkuin se olisi muiden murhe, jolloin hän ei näe itsessään mitään vikaa.

        Minulta ei heru pettäjille ja kakkosille myötätuntoa minkään vertaa! " Sen minkä kylvää, sen niittää."


      • jaksoltms
        oma kokemus kirjoitti:

        On todella kapeakatseista mennä arvostelemaan ja tekemään toisen elämästä päätelmiä tuolla tavoin. Itse elin melko pitkään suhteessa varattuun, pystymättä eroamaan silloisesta puolisostani vaikka en enää aikoihin ollut rakastanut häntä vaan tuota toista. Monet syyt pitivät minut silloin liitossani, enkä niitä ala tähän erittelemään. Lopulta kuitenkin erosin ja olemme nyt olleet kohta vuoden avoimesti yhdessä tuon toisen kanssa.

        Olen seurannut Solan blogia juuri siitä syystä, että se muistuttaa paljon elementeiltään omaa tilannettani, ja kyllä siinä henkisesti todellakin koki olevansa loukussa.

        Ihanko kymmenen vuotta pidit sitä toista miestä (tai naista)? Ymmärrän kyllä että jos rakastuu toiseen, eroaminen entisestä on pitkä ja raskas projekti jossa varmasti aikansa kokee ettei ole varma mitä tehdä.

        Mutta ota nyt se pää sieltä hanurista ja huomaa ettei kenelläkään kymmentä vuotta mene sen asian päättämiseen mitä pitää tehdä. Sitäpaitsi tuo mies on päätänyt sen jo sata kertaa ettei vaimostaan eroa, sen tälle Solalle useasti suoraan sanonut.

        Niin onko minulla tässä nyt niin kapea katse kun en niin millään näe missä se miehen loukku tuossa on?

        Kerroin vanhalle isälleni tästä blogista joka on nähnyt elämässään yhtä ja toista, makeat naurut sai kun kysyi ettäkö ihan tosissaanko tuo nainen kuvittelee että heillä joku yhteinen tulevaisuus olisi.


      • voi roikkupieni
        jaksoltms kirjoitti:

        Ihanko kymmenen vuotta pidit sitä toista miestä (tai naista)? Ymmärrän kyllä että jos rakastuu toiseen, eroaminen entisestä on pitkä ja raskas projekti jossa varmasti aikansa kokee ettei ole varma mitä tehdä.

        Mutta ota nyt se pää sieltä hanurista ja huomaa ettei kenelläkään kymmentä vuotta mene sen asian päättämiseen mitä pitää tehdä. Sitäpaitsi tuo mies on päätänyt sen jo sata kertaa ettei vaimostaan eroa, sen tälle Solalle useasti suoraan sanonut.

        Niin onko minulla tässä nyt niin kapea katse kun en niin millään näe missä se miehen loukku tuossa on?

        Kerroin vanhalle isälleni tästä blogista joka on nähnyt elämässään yhtä ja toista, makeat naurut sai kun kysyi ettäkö ihan tosissaanko tuo nainen kuvittelee että heillä joku yhteinen tulevaisuus olisi.

        Sola on selvä roikku. Jopa jo itse sen tunnusti. Eikä muuten tule koskaan muuta olemaankaan kuin roikku.


      • jabs
        Hjolkok kirjoitti:

        Sehän se on juuri, kun tämä mies tietää ettei ole oikeasti vastuussa Solan kiukutteluista ollenkaan. Tai Solan onnellisuudesta yleensäkään koska on tehnyt selväksi missä mennään ja Sola on sen hyväksynyt niin onko Solalla edes oikeutta kiukutella. Rakastunut mies ei kestä koko ajan nähdä kuinka tekee rakastamansa naisen onnettomaksi. Jännä sinänsä kun Solan mielestä on niin miellyttämishaluinen ja vastuuntuntoinen tämä Houdini. Ristiriitaista myös kuinka Sola aina selittää olevansa niin tasapainossa ilman ketään ja hyväksynyt tämän tilanteen sellaisena kun se on.. Niin mitä siellä autossa sitten riidellään kaksi tuntia? Sitä että missä asennossa bylsitään perjantaina vai?

        "Rakastunut mies ei kestä koko ajan nähdä kuinka tekee rakastamansa naisen onnettomaksi."

        Tämä on todella hyvä havainto, käsittämätöntä, ettei Sola ole kaikkien näiden vuosien aikana tajunnut tuota. Lakkaisi edes selittelemästä ja vakuuttelemasta, mitä Houdini tuntee, niin ei vaikuttaisi niin säälittävältä. Jos toisen tunteita tarvitsee jotenkin vakuutella, niin onhan se aika selvää, että silloin ne tunteet eivät todellisuudessa ole toivotunlaisia. Kun tunteet ovat olemassa ja aitoja, ei niille tarvitse etsiä todisteita.


    • Eikä siinä vielä kaikki

      Sola on myös vuodatellut parisuhdeongelmiaan vanhemmalle pojalleen, varsinaista äitiainesta...

      • ???

        Asuvatko nämä pojat äitinsä vai isänsä kanssa? Välillä vaikuttaa, että on pitkiä aikoja, että he eivät ole maisemissa.


      • Jko,pirs
        ??? kirjoitti:

        Asuvatko nämä pojat äitinsä vai isänsä kanssa? Välillä vaikuttaa, että on pitkiä aikoja, että he eivät ole maisemissa.

        Molempien luona asuvat.. Kai tyyliin vuoroviikoin. Sola kyllä mielellään tunkee niitä jonnekin että voi omien sanojensa mukaan "swing from the chandelier"


      • Sadekuuroja
        Jko,pirs kirjoitti:

        Molempien luona asuvat.. Kai tyyliin vuoroviikoin. Sola kyllä mielellään tunkee niitä jonnekin että voi omien sanojensa mukaan "swing from the chandelier"

        Tämä on kyllä hiukan aiheen ulkopuolelta, mutta pisti silmään, että kotia ei ollut aikoihin siivottu vaikka lapset olivat tulossa ja äiti vietti yksin lomaa sekä aikaa kotona.
        Varattu mies vei äidiltä puhdin hoitaa kotiaan! Nyt Solan täytyisi laittaa elämänsä asiat tärkeysjärjestykseen ja jättää haihattelu vähemmälle.


      • ccyycyyccvy
        Sadekuuroja kirjoitti:

        Tämä on kyllä hiukan aiheen ulkopuolelta, mutta pisti silmään, että kotia ei ollut aikoihin siivottu vaikka lapset olivat tulossa ja äiti vietti yksin lomaa sekä aikaa kotona.
        Varattu mies vei äidiltä puhdin hoitaa kotiaan! Nyt Solan täytyisi laittaa elämänsä asiat tärkeysjärjestykseen ja jättää haihattelu vähemmälle.

        Solan pitäisi käydä sama helvetti läpi kuin meidän jätettyjen ja petettyjen. Jän on niin lipaisimella, mutta yrittää sinnitellä. Loppujen lopuksi hän selviää paremmin kuin moni muu mridtä. Uskallus, tahto ja nöyryys reiluutta kohtaan vain puuttuu.


      • Jkolpuohko
        ccyycyyccvy kirjoitti:

        Solan pitäisi käydä sama helvetti läpi kuin meidän jätettyjen ja petettyjen. Jän on niin lipaisimella, mutta yrittää sinnitellä. Loppujen lopuksi hän selviää paremmin kuin moni muu mridtä. Uskallus, tahto ja nöyryys reiluutta kohtaan vain puuttuu.

        Hän tulee sen vielä käymään läpi ennemmin tai myöhemmin. Ja tuska tulee olemaan x100 koska hän on niin kauan vältellyt väistämätöntä ja uskotellut itselleen asioita.


    • Iivarintytär

      Sola taas päivitteli sitä kuinka he eivät pääse millään toisistaan eroon! Hän vain unohti sen, että hän ei nimenomaan päässyt Houdinista eroon vaan aloitti pienen tauon jälkeen taas viestittelyn/ saalistamisen. Silläkin uhalla, että hän lupasi vuosi sitten Houdinin vaimolle kasvotuksin suhteen olevan loppu!

      • Fyepmbu

        Niinpä. Siitähän tuossa juurikin on kyse että Sola itse voi huonosti eikä pysty menemään elämässään eteenpäin vaan roikkuu Houdinissa. Mies on Solalle tehnyt selväksi että seksin harrastaminen voi jatkua mutta mitään parisuhdetta ei tule. Jos tämä ei Solalle sovi niin sitten Houdini kyllä pystyy irtaantumaan. Ei hän ole koskaan Solan perään soitellut kun ovat eronneet. Se on siis Sola yksin joka ei pääse irti, en ymmärrä miten hän aina onnistuu itselleen selittämään asiat Houdinin puolesta toisinpäin?


      • Iivarintytär
        Fyepmbu kirjoitti:

        Niinpä. Siitähän tuossa juurikin on kyse että Sola itse voi huonosti eikä pysty menemään elämässään eteenpäin vaan roikkuu Houdinissa. Mies on Solalle tehnyt selväksi että seksin harrastaminen voi jatkua mutta mitään parisuhdetta ei tule. Jos tämä ei Solalle sovi niin sitten Houdini kyllä pystyy irtaantumaan. Ei hän ole koskaan Solan perään soitellut kun ovat eronneet. Se on siis Sola yksin joka ei pääse irti, en ymmärrä miten hän aina onnistuu itselleen selittämään asiat Houdinin puolesta toisinpäin?

        Niinpä, mutta sitten Sola soittaa Houdinin vaimolle, kun seksisuhdekaan ei enää miehelle käy. Siinä kakkonen kiristää..
        Kyllä mies saa tuntea panneensa kätensä ties mihin...
        Näitä pettäjiä en ymmärrä, jotka eivät halua erota, mutta rikkovat puolisoaan silti koko ajan. Tosin Houdinin vaimo sai tietää suhteesta vasta vuosi sitten, vaikka se oli kestänyt silloin jo 8-9v. Nähtävästi luuseri sai puhuttua itsensä kuiville....


    • kjlkjlkj

      Mitä enemmän tuota blogia lukee, sitä vahvemmin tulee vaikutelma siitä, että todellisuus on paljon, paljon ikävämpi kuin se, miten Sola kirjoittaa. Jos miettii, että juttu on jatkunut kymmenen vuotta, eikä Sola vieläkään ole tajunnut, ettei hän tule koskaan olemaan Houdinille muuta kuin toinen nainen. Vielä kymmenen vuoden jälkeen hän yrittää uskotella muille - tai ehkä lähinnä itselleen - että kyse olisi rakkaudesta. Ainakin minulle tulee sellainen käsitys, että tilanne on hänelle todella kurja, ja blogilla hän kaunistelee ja selittelee asioita paremmaksi kuin ne olivat. Niin kuin joku jo sanoi, hän täyttää mielikuvituksellaan niitä aukkoja, mitkä suhteesta puuttuvat, ja sitten hän uskoo sen kaiken itse.

      Tänään Aamusydämellä-ohjelmassa oli juttua läheisriippuvuudesta, siinä olisi ollut Solalle ihan hyviä huomioita...

      • junat täynnä

        Niin tuttua...

        "Vielä "kymmenen" vuoden jälkeen hän yrittää uskotella muille - tai ehkä lähinnä itselleen - että kyse olisi rakkaudesta."
        ".. Niin kuin joku jo sanoi, hän täyttää mielikuvituksellaan niitä aukkoja, mitkä suhteesta puuttuvat, ja sitten hän uskoo sen kaiken itse "

        tulipas hassu tunne kuin luin tuon sinun kirjoituksen, kuulostaa niin tutulta tosiaan, on olemasssa ihmisiä jotka tekevät toimivat juuri noin.
        Mitä enemmän toistaa asioita itselleen ja muille sitä enemmän niihin alkaa itsekin uskomaan. En olisi uskonut tuohon teoriaan muutama vuosi sitten mutta nyt allekirjoitan sen täysin, tiedän tyypin joka toimii noin.


    • Mun mielipide

      Vilkaisu riitti mielipiteen luomiseen - Sola kirjoittaa eniten "minä" sijamuodossa, omaan sielunmaisemaansa keskittyen.

      Sola ärsyyntyi, kun H kieltäytyi nyt tulemasta kylään lasten ollessa kotona, ymmärtämättä, että H toimi oikein, hänen omiin lapsiinsa nähden.

      Sola ei osaa käsitellä, miltä uhriksi jäävästä lapsesta voi tuntua, kun äidin rikkonainen miessuhde määrittää koko lapsuuden ajan äidin oman tunnemaailman, mikä käytännössä määrittää myös lapsuuden kodin tunnelman.

      Tekstiä on paljon, en usko provoon, minäkeskeisen ajatusharhaisuus on tuota, tämä nainen purkaa sitä kirjoittamalla.

      Minäkeskeisyys vaikuttaa minusta mielen häiriöltä. Lapsiparat -Sola ei halua kohdata totuutta, että hän on aiheuttanut omille lapsilleen vuosia paljon pahaa, ymmärrystä omasta hoidon tarpeesta ei ole.

    • 35iisii

      No niin. Nyt on taas zsa zsa zsu kemiat kohdillaan kun ihan yhdessä ollaan naurettu sille tosiasialle että Sola on se joka ahdistelee tekstareilla ja roikkuu kun mies käy vaan ajoittain painamassa. Jälleen luen suu auki ja ihmetten tuon eukon ajatusmaailmaa. Ymmärrän kyllä että mies nauraa koko matkan kortsukauppaan.

      • Huomioitua

        Kyllähän siellä vintillä käy välillä pieni ilmavirtaus kuitenkin! Hän sentään hoksasi ja pikkuisen suutahti siitä, että sunnuntaina kun Houdini viimein soitti hänelle ja nähtävästi pitkästä aikaa niin senkin teki matkallaan harrastukseensa. Siispä vaimolta salaa! Kaikkeen tuo Sola suostuu miehenkipeydessään se jos mikä vaatii naiselta alistumista....
        Taas tuota ihmeteltiin palstalla, niin jopa Houdini vei lounaalle ja katsoi niiiiin rakastuneesti ...voi että!
        Ja nyt tulikin aamupanolle...:))


      • 35iisii
        Huomioitua kirjoitti:

        Kyllähän siellä vintillä käy välillä pieni ilmavirtaus kuitenkin! Hän sentään hoksasi ja pikkuisen suutahti siitä, että sunnuntaina kun Houdini viimein soitti hänelle ja nähtävästi pitkästä aikaa niin senkin teki matkallaan harrastukseensa. Siispä vaimolta salaa! Kaikkeen tuo Sola suostuu miehenkipeydessään se jos mikä vaatii naiselta alistumista....
        Taas tuota ihmeteltiin palstalla, niin jopa Houdini vei lounaalle ja katsoi niiiiin rakastuneesti ...voi että!
        Ja nyt tulikin aamupanolle...:))

        Onneksi täällä saa vertaistukea ton blogin lukemiseen :D Olen jäänyt siihen koukkuun kun venaan että milloin tuo nainen herää todellisuuteen.

        Sola oli tuossa välissä taas kiristänyt miestä jättämään vaimonsa (tästä ei paljon avautunut) lopputulos oli tietty taas sama kuten aina että Solalle selvisi että eipä jätä ei vaan jättää Solan jos vinkuminen ei lopu, jolloin Sola taas päätti "keskittää ajatuksensa hyvään ja positiiviseen ja lakata tarvitsemasta" eli toisinsanoen jatkaa ikuisena panopuuna olemista.

        Tästä nyt sitten tämä kaunis aamuinen zsa zsa zsu- moment #pricelessshit


      • taivas salamoi
        35iisii kirjoitti:

        Onneksi täällä saa vertaistukea ton blogin lukemiseen :D Olen jäänyt siihen koukkuun kun venaan että milloin tuo nainen herää todellisuuteen.

        Sola oli tuossa välissä taas kiristänyt miestä jättämään vaimonsa (tästä ei paljon avautunut) lopputulos oli tietty taas sama kuten aina että Solalle selvisi että eipä jätä ei vaan jättää Solan jos vinkuminen ei lopu, jolloin Sola taas päätti "keskittää ajatuksensa hyvään ja positiiviseen ja lakata tarvitsemasta" eli toisinsanoen jatkaa ikuisena panopuuna olemista.

        Tästä nyt sitten tämä kaunis aamuinen zsa zsa zsu- moment #pricelessshit

        Hah hah...harrastimme seksiä, ei siis enää rakastelua, vaan tekninen suoritus. Ajatella keskustelivat kuolemasta. Houdini ei luota tekstiviesteihin, koska on huomannut, että niillä voi huiputtaa ja saada toisen luokseen vilpillä. No, ainahan miestä pano virkistää, kun Sola niin tahtoo antaa. Houdinin sairas vaimo, ehkä lähellä kuolemaa. Ei kai Sola nyt paljastunut? Vieläkö Solan vanha äiti tukee Solaa tämän Houdinin kanssa ja kannustaa, kuten Houdinin ollessa Hedonisti. Hmm...vanhalla äidillä ja tyttärellä täytyy olla sama taipumus...?


      • Kaduillatuulee
        taivas salamoi kirjoitti:

        Hah hah...harrastimme seksiä, ei siis enää rakastelua, vaan tekninen suoritus. Ajatella keskustelivat kuolemasta. Houdini ei luota tekstiviesteihin, koska on huomannut, että niillä voi huiputtaa ja saada toisen luokseen vilpillä. No, ainahan miestä pano virkistää, kun Sola niin tahtoo antaa. Houdinin sairas vaimo, ehkä lähellä kuolemaa. Ei kai Sola nyt paljastunut? Vieläkö Solan vanha äiti tukee Solaa tämän Houdinin kanssa ja kannustaa, kuten Houdinin ollessa Hedonisti. Hmm...vanhalla äidillä ja tyttärellä täytyy olla sama taipumus...?

        Ei kai se mutsi tiedä enää tästä suhteesta mitään, tai kukaan muukaan paitsi me rakkaat blogiäimistelijät. Miten tollasta nyt enää kenellekään kehtaisi myöntää. Nöyryytys ja alennustila jos joku


    • Huomioitua

      Seurasin yhden ystäväni taistelua kakkosena! Ensin mies oli eroamassa, sitten ei voinutkaan hajottaa perhettä, nyt jo aikuiset lapset ja muutama lapsenlapsi yms. Nainen on jatkanut suhteessa nyt jo kahdeksan vuotta, eikä vieläkään ymmärrä lopettaa vaikka käy aika-ajoin tosi kierroksilla asian tiimoilta. Vihaisuus ei kestä kauaa, kun ei muutakaan miesseuraa ole tarjolla.

      Tapahtunut on jo useasti, että juuri silloin kun mies on naisen sängyssä soittaa vaimo ja pyytää tuoda kotimatkalla litran maitoa! Nainen kertoo, että silloin tuntee itsensä pieneksi ja tyhmäksi, mutta tarina jatkuu suuttumuksen jälkeen.

      Siis on kyllä muitakin yhtä tyhmiä naisia kuin tämä Sola!
      Minulle tulee mieleen, ettei nainen saa muuta seuraa joko habituksensa tai sosiaalisten taitojen puuttuessa. Eikä kaikki kaunottaretkaan ole miesten mieleen!

      • 35iisii

        Uskon kyllä että Sola voisi rakastua uudelleen tai löytää toisenlaisen miehen jolta oikeasti saisi vastarakkautta mutta ensin hänen täytyisi myöntää itselleen se tosiasia että Houdini ei häntä rakasta oikealla tavalla eikä ole koskaan rakastanutkaan eikä ole edes hyvä mies. Pitäisi oikeasti luopua. Niinkauan kun jaksaa elää tuota unelmien prinssi soopaa (kuten nytkin tuo sinkkuelämää viittaus) , ei ole toivoa.


      • Huomioitua
        35iisii kirjoitti:

        Uskon kyllä että Sola voisi rakastua uudelleen tai löytää toisenlaisen miehen jolta oikeasti saisi vastarakkautta mutta ensin hänen täytyisi myöntää itselleen se tosiasia että Houdini ei häntä rakasta oikealla tavalla eikä ole koskaan rakastanutkaan eikä ole edes hyvä mies. Pitäisi oikeasti luopua. Niinkauan kun jaksaa elää tuota unelmien prinssi soopaa (kuten nytkin tuo sinkkuelämää viittaus) , ei ole toivoa.

        Se on suoja, kun ei uskalla kohdata itseään ja sitä kautta totuutta!
        Kyllä kakkoset kärsivät ja ovat oikeasti onnettomia, mutta totuuden kohtaamista ei kestä pää. Ulkomaailmalle täytyy jatkuvasti vakuuttaa onnellisuutta ja rakkautta...heidän elämänsä on raskasta ja se säälittää sivustakin katsoen.


      • surullista
        Huomioitua kirjoitti:

        Se on suoja, kun ei uskalla kohdata itseään ja sitä kautta totuutta!
        Kyllä kakkoset kärsivät ja ovat oikeasti onnettomia, mutta totuuden kohtaamista ei kestä pää. Ulkomaailmalle täytyy jatkuvasti vakuuttaa onnellisuutta ja rakkautta...heidän elämänsä on raskasta ja se säälittää sivustakin katsoen.

        Miettikääs oikeasti, minkälainen on nainen, joka julkisesti tunnustaa rakastavansa varattua miestä? Ikinä ei ainakaan mun itsekunnioitus sellaiseen taipuisi. Sola tosin tuskin kunnioittaa itseään yhtään. Surullisinta on tuossa tarinassa se, että nainen erosi miehestään pelkästään sen takia, että uskoi tuon varatun miehen ottavan hänet vaimokseen.


      • puolitotuutta
        surullista kirjoitti:

        Miettikääs oikeasti, minkälainen on nainen, joka julkisesti tunnustaa rakastavansa varattua miestä? Ikinä ei ainakaan mun itsekunnioitus sellaiseen taipuisi. Sola tosin tuskin kunnioittaa itseään yhtään. Surullisinta on tuossa tarinassa se, että nainen erosi miehestään pelkästään sen takia, että uskoi tuon varatun miehen ottavan hänet vaimokseen.

        Tuossa on varmasti puoli totuutta, että erosi kun uskoi miehen ja hänen tulevaisuuteen (jota epäilen myös miehen hänelle luvanneen), mutta toinen puoli on se, että erosi toimimattomasta ja epätyydyttävästä liitosta. Kyllä se vaan on niin, että jos varattu rakastuu toiseen ja pystyy aloittamaan intiimin ja syvällisen suhteen toisen kanssa, hän ei rakasta puolisoaan, joten silloin on todellakin parempi erota.


      • Monta totuutta
        puolitotuutta kirjoitti:

        Tuossa on varmasti puoli totuutta, että erosi kun uskoi miehen ja hänen tulevaisuuteen (jota epäilen myös miehen hänelle luvanneen), mutta toinen puoli on se, että erosi toimimattomasta ja epätyydyttävästä liitosta. Kyllä se vaan on niin, että jos varattu rakastuu toiseen ja pystyy aloittamaan intiimin ja syvällisen suhteen toisen kanssa, hän ei rakasta puolisoaan, joten silloin on todellakin parempi erota.

        Ai vaikka lapset jäisivät alle kouluikäisiksi?
        Eikö äidinkin pitäisi tuossa vaiheessa ajatella hiukan lapsiaan ja heidän tulevaisuuttaan. Olemme toki saaneet vuosien varrella lukea kaiken negatiivisen ex-miehestä, mutta onhan hän pääsääntöisesti lapset kasvattanut ja vienyt eteenpäin. Viikko-viikko systeemi ei aina ole toiminut...

        Mielestäni tältä äidiltä on puuttunut vastuuntuntoa(myös äidinvaistoa)! Onhan hän kyllä tunnustanut, että ei ole oikein äitityyppi. Miksi sitten on lapsia hankittu ja kaksin kappalein vai onko ne äidintunteet häipyneet juuri sillä hetkellä, kun vieras ukkomies astui elämään? Hän sekoitti mielen ja siitä Sola ei ole vieläkään selvinnyt!

        Hän pakeni vastuutaan lapsistaan ja avioliitostaan...


    • Kyssäri

      Pukkaa ilmeisesti muutenkin jotain keski-iän kriisiä tuolla naisella kun se esittelee tuota kakkosnelos laudan mallista vartaloaan jatkuvasti blogissa. Niinku miksi

      • fghjklå´¨.¨

        Sama tullut mieleeni.


      • Iivarintytär

        Olen huomioinut saman! Sitähän hän on tehnyt jo vuosia...ei ole punaviini lihottanut! Itsetunnon pönkitystä, mitä muuta...
        Kyllä tuo elämä stressaa ja purkautuu välillä itkupotkuraivareina! Nainen ja äiti 40 v.

        Habitusta täytyy välillä esitellä sekä myös vaate-ja koruostoksia niin että lukijat muistaisivat hänen olevan fiksu, korkeasti koulutettu ja vakavarainen nainen.
        Samoin myös Houdinin hän tuo esiin fiksuna, hyväntuoksuisena ja komeana herrasmiehenä! Korkeatasoisena ja tyylikkäänä miehenä, vaikka kyllä minun muistikuviini on piirtynyt vuosien takainen kuva heidän viikonloppumatkaltaan jonnekin Keski-Europpaan. Sola oli kuvannut heidän jalkojaan jossain puistossa! Hänen kenkänsä oli ok...mutta varjelkoon jos tuollainen mies jolla on tuollaiset menokkaat jalassa ja lyhyehköt ryppyiset housunlahkeet on jonkun mielestä tyylikäs. Jollain lailla hänen kuvauksistaan on pudonnut pohja tuon kuvan jälkeen.


      • katsoinkyllä
        fghjklå´¨.¨ kirjoitti:

        Sama tullut mieleeni.

        Ei sillä ole vyötäröä, paitsi käsiä ylös nostamalla. Mahtaakohan poikamainen lankkuus aiheuttaa tarpeen olla superseksikäs? Ei nyt sillä, että pilkkaisin häntä. Jotkut miehet pitää poikamaisista vartaloista, eikä naisellellisin ole heidän unelmansa.


      • katsoinkyllä
        Iivarintytär kirjoitti:

        Olen huomioinut saman! Sitähän hän on tehnyt jo vuosia...ei ole punaviini lihottanut! Itsetunnon pönkitystä, mitä muuta...
        Kyllä tuo elämä stressaa ja purkautuu välillä itkupotkuraivareina! Nainen ja äiti 40 v.

        Habitusta täytyy välillä esitellä sekä myös vaate-ja koruostoksia niin että lukijat muistaisivat hänen olevan fiksu, korkeasti koulutettu ja vakavarainen nainen.
        Samoin myös Houdinin hän tuo esiin fiksuna, hyväntuoksuisena ja komeana herrasmiehenä! Korkeatasoisena ja tyylikkäänä miehenä, vaikka kyllä minun muistikuviini on piirtynyt vuosien takainen kuva heidän viikonloppumatkaltaan jonnekin Keski-Europpaan. Sola oli kuvannut heidän jalkojaan jossain puistossa! Hänen kenkänsä oli ok...mutta varjelkoon jos tuollainen mies jolla on tuollaiset menokkaat jalassa ja lyhyehköt ryppyiset housunlahkeet on jonkun mielestä tyylikäs. Jollain lailla hänen kuvauksistaan on pudonnut pohja tuon kuvan jälkeen.

        Hah! Muistan ihan saman. Kummallista, miten kuvat jäävät mieleen!?


      • Klopitrdgh
        Iivarintytär kirjoitti:

        Olen huomioinut saman! Sitähän hän on tehnyt jo vuosia...ei ole punaviini lihottanut! Itsetunnon pönkitystä, mitä muuta...
        Kyllä tuo elämä stressaa ja purkautuu välillä itkupotkuraivareina! Nainen ja äiti 40 v.

        Habitusta täytyy välillä esitellä sekä myös vaate-ja koruostoksia niin että lukijat muistaisivat hänen olevan fiksu, korkeasti koulutettu ja vakavarainen nainen.
        Samoin myös Houdinin hän tuo esiin fiksuna, hyväntuoksuisena ja komeana herrasmiehenä! Korkeatasoisena ja tyylikkäänä miehenä, vaikka kyllä minun muistikuviini on piirtynyt vuosien takainen kuva heidän viikonloppumatkaltaan jonnekin Keski-Europpaan. Sola oli kuvannut heidän jalkojaan jossain puistossa! Hänen kenkänsä oli ok...mutta varjelkoon jos tuollainen mies jolla on tuollaiset menokkaat jalassa ja lyhyehköt ryppyiset housunlahkeet on jonkun mielestä tyylikäs. Jollain lailla hänen kuvauksistaan on pudonnut pohja tuon kuvan jälkeen.

        Haha minä ajattelin ihan samaa! Mutta tyylinsä kullakin mikäpäs siinä. Sola näkee Houdinin rakastuneen naisen silmin.. Iso maha, kalju, huono tyyli who cares.

        Minä muistan hyvin sen yhden heidän yhteisen viikonloppumatkan (kai ainoan 10v aikana) jonne Sola miehen väkisin raahasi. Sieltä postasi blogiinsa yhteiskuvan (ikkunankautta otettu jossa kasvot ei näy) missä kehon kieli oli kaiken kuvaava. Sola roikkui miehen käsipuolessa kaksin käsin vartalo mieheenpäin käännettynä, mies seisoi suoraan kameraan kädet sivuilla (tai taskuissa) "en ole sitoutunut sinuun" - asennossa


    • Lopun alkua

      Sola diskasi meidät lukijansa! Laittoi luukut kiinni eli ei kestänyt meidän kommentteja sillä ne ehkä syyllistivät häntä liikaa. Hänen mielestään vain, kun kommentit olivat kuitenkin asiallista ja tervejärkistä tilanteen arviointia.

      Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun hän ei kestänyt arvosteluaan......

      • se illuusio

        Millainen ihminen ei yhtään kestä, kun itseänsä arvostellaan, mutta aina on ensimmäisenä arvostelemassa muita? Arvostelemassa jopa ihmisiä, joita ei edes tunne, kuten Houdinin vaimoa, mutta kuvittelee tuntevansa?


      • jaotlosuh
        se illuusio kirjoitti:

        Millainen ihminen ei yhtään kestä, kun itseänsä arvostellaan, mutta aina on ensimmäisenä arvostelemassa muita? Arvostelemassa jopa ihmisiä, joita ei edes tunne, kuten Houdinin vaimoa, mutta kuvittelee tuntevansa?

        heh, näköjään on blogi loppu. Ehkä tuo vartalokommentti oli liikaa. Tai sitten Houdinin vaimo löysi blogin :). No, hän on ennenkin sulkenut sen ja avannut taas uudelleen. Esim eri nimellä. Tuskin tämä tässä on.. Kovin on riippuvainen ihmisten huomiosta. Hyvästä tai huonosta.


      • "ei Sola"
        jaotlosuh kirjoitti:

        heh, näköjään on blogi loppu. Ehkä tuo vartalokommentti oli liikaa. Tai sitten Houdinin vaimo löysi blogin :). No, hän on ennenkin sulkenut sen ja avannut taas uudelleen. Esim eri nimellä. Tuskin tämä tässä on.. Kovin on riippuvainen ihmisten huomiosta. Hyvästä tai huonosta.

        Voi sitä katkeruuden määrää mikä täällä on. Aikanne asioita pyöriteltyänne päädyitte lopulta arvostelemaan vielä ulkonäköä. Niin, liian laiha, tottakai. Katkeria, sanoi kettu pihlajanmarjoista ;)


      • Hjiolputos
        "ei Sola" kirjoitti:

        Voi sitä katkeruuden määrää mikä täällä on. Aikanne asioita pyöriteltyänne päädyitte lopulta arvostelemaan vielä ulkonäköä. Niin, liian laiha, tottakai. Katkeria, sanoi kettu pihlajanmarjoista ;)

        Hei "ei Sola". Ei liian laiha vaan pötkelö jossa ei ole muotoja. Kaksi aivan eri asiaa. Mikä hitto siinä on kun ei saa tosiasioita sanoa? En oikein ymmärrä mitä katkeraa siinä on. Ymmärtäisin jos täällä haukuttaisiin jonkun oikeasti kauniin naisen kuvia joissa olisi jotakin kadehtittavaa?


      • Tiedetään
        jaotlosuh kirjoitti:

        heh, näköjään on blogi loppu. Ehkä tuo vartalokommentti oli liikaa. Tai sitten Houdinin vaimo löysi blogin :). No, hän on ennenkin sulkenut sen ja avannut taas uudelleen. Esim eri nimellä. Tuskin tämä tässä on.. Kovin on riippuvainen ihmisten huomiosta. Hyvästä tai huonosta.

        Kyllä minua harmitti blogin sulkeminen, olen lukenut sitä niin monta vuotta ja mielestäni Sola kirjoittaa todella hyvin, kuvat ovat todella hienoja myös.

        Itse asiasta: olenpa minäkin elänyt pitkän suhteen ukkomiehen kanssa. Aika samoissa tunnelmissa muutoin, paitsi tuo kummallinen etäisyys, jota Houdini ottaa. Suhde oli todella vakava, ja me molemmat olimme ihan p*skana sen vuoksi.

        Minä tiesin alusta lähtien, että ei tästä muuta tule, mies varmaan uskotteli aina välillä itselleen muuta. Mutta minä tiesin, että koska hänen syynsä "miksi ei vielä eroa" olivat niin erilaiset kuin omani, että ei siitä olisi mitään eron jälkeen tullut. Lyhyesti sanoen elimme niin eri maailmoissa, eri arvoissa, huolimatta uskomattomasta zsa zsa zsuusta ja henkien harmoniasta ja herranen aika ties mistä. Kysymykseen miksi se loppui, voi vaan vastata: ei rakkaus aina riitä.

        Nyt muistelen sitä aikaa hienoinen kyyninen hymy huulilla. Oli ihanaa, me kyllä vietimme öitä ja matkustelimme ja soittelimme ja viestimme - ei mennyt yhtäkään päivää, että emme olisi kuulleet toisistamme. Miten hemmetissä se onnistuikin, noh, kiitos saman työnantajan...ja niinhän se jenkki sanoo, että missä on tahto, siellä on tie. Niinpä oli.

        Minulla kesti melkoisen kauan aikaa toipua. Toki rakkaudesta luopuminen riipaisi, mutta myös se kesti aikaa, että sain arvomaailmani takaisin suunnilleen normaaliin suuntaan. Kas kun pettämisessä, pitkäaikaisessa sellaisessa, sitä vaan muuttuu, johtuen niistä asioista, joita on pakko uskotella itselleen kestääkseen. Juurikin sitä alkaa korostaa näitä TUNTEITA, jotka ovat kaiken a ja o, niitä pitää ilmaista ja niiden pitää antaa kukoistaa ja niitä pitää vaalia ja suojella. Juu nykyään tulen toimeen vähemmälläkin.

        Voin siis sanoa, että en osaa katua (semmonen zsa zsa zsu! ja hitto, mitä seksiä ja todellakin yökaudet, ennätys taisi olla 3 pvää sängystä nousematta!), mutta en kyllä ylpeile. Kasvoin, varmasti. Mutta vasta, kun kykenin näkemään itseni, oikeasti minut, kuka olen ilman tätä rakkautta ja mitä minä haluan. Siis oikeasti, minä, ilman tätä autuutta. Hän oli liiankin hyvä puskuri minun ja todellisen maailman välillä.

        Se, mikä saa kuitenkin minut hymyilemään aidosti, on se, että kyllä hän tämän ymmärsi. Rakkautta se oli, että hän antoi minun mennä. Sillä siinä eron alkuvaiheessa en totisesti olisi tarvinnut monta viestiä perääni ilman, että olisin mennyt juoksujalkaa takaisin.


      • Tarinan kertoja
        Tiedetään kirjoitti:

        Kyllä minua harmitti blogin sulkeminen, olen lukenut sitä niin monta vuotta ja mielestäni Sola kirjoittaa todella hyvin, kuvat ovat todella hienoja myös.

        Itse asiasta: olenpa minäkin elänyt pitkän suhteen ukkomiehen kanssa. Aika samoissa tunnelmissa muutoin, paitsi tuo kummallinen etäisyys, jota Houdini ottaa. Suhde oli todella vakava, ja me molemmat olimme ihan p*skana sen vuoksi.

        Minä tiesin alusta lähtien, että ei tästä muuta tule, mies varmaan uskotteli aina välillä itselleen muuta. Mutta minä tiesin, että koska hänen syynsä "miksi ei vielä eroa" olivat niin erilaiset kuin omani, että ei siitä olisi mitään eron jälkeen tullut. Lyhyesti sanoen elimme niin eri maailmoissa, eri arvoissa, huolimatta uskomattomasta zsa zsa zsuusta ja henkien harmoniasta ja herranen aika ties mistä. Kysymykseen miksi se loppui, voi vaan vastata: ei rakkaus aina riitä.

        Nyt muistelen sitä aikaa hienoinen kyyninen hymy huulilla. Oli ihanaa, me kyllä vietimme öitä ja matkustelimme ja soittelimme ja viestimme - ei mennyt yhtäkään päivää, että emme olisi kuulleet toisistamme. Miten hemmetissä se onnistuikin, noh, kiitos saman työnantajan...ja niinhän se jenkki sanoo, että missä on tahto, siellä on tie. Niinpä oli.

        Minulla kesti melkoisen kauan aikaa toipua. Toki rakkaudesta luopuminen riipaisi, mutta myös se kesti aikaa, että sain arvomaailmani takaisin suunnilleen normaaliin suuntaan. Kas kun pettämisessä, pitkäaikaisessa sellaisessa, sitä vaan muuttuu, johtuen niistä asioista, joita on pakko uskotella itselleen kestääkseen. Juurikin sitä alkaa korostaa näitä TUNTEITA, jotka ovat kaiken a ja o, niitä pitää ilmaista ja niiden pitää antaa kukoistaa ja niitä pitää vaalia ja suojella. Juu nykyään tulen toimeen vähemmälläkin.

        Voin siis sanoa, että en osaa katua (semmonen zsa zsa zsu! ja hitto, mitä seksiä ja todellakin yökaudet, ennätys taisi olla 3 pvää sängystä nousematta!), mutta en kyllä ylpeile. Kasvoin, varmasti. Mutta vasta, kun kykenin näkemään itseni, oikeasti minut, kuka olen ilman tätä rakkautta ja mitä minä haluan. Siis oikeasti, minä, ilman tätä autuutta. Hän oli liiankin hyvä puskuri minun ja todellisen maailman välillä.

        Se, mikä saa kuitenkin minut hymyilemään aidosti, on se, että kyllä hän tämän ymmärsi. Rakkautta se oli, että hän antoi minun mennä. Sillä siinä eron alkuvaiheessa en totisesti olisi tarvinnut monta viestiä perääni ilman, että olisin mennyt juoksujalkaa takaisin.

        Sinulle "tiedetään", kyllä Sola taas hetken päästä jatkaa uudella otsikolla! Näin on tapahtunut jo 2-3 krt ainakin ja jostain kaukaisesta muistini kätköstä kangastaa samantyylinen tarina ukkomiehen salarakkaasta. Ettei olisi sama nainen asialla?

        Muistelen eroamista miehestään ja oman elämän rakentamista kahden tyttären (?)kanssa. Valokuvia kodista ja kertomuksia etäpäivistä ja kuumista rakasteluhetkistä yökaverin kanssa joka kohteli naista väliajat todella paskamaisesti. Piti viikkoja tapaamisten välillä ja nainen oli ihan murskana, kun ei kuullut hänestä työmatkojen välillä. Välillä naitiin työpaikalla miehen työhuoneessa, kun naikkonen teki asiaa sinne tyrkyttäen itseään. Nähtävästi se oli niin iso firma, että siellä ei törmätty kuin joskus parkkipaikalla tai ruokalassa!

        Hän etsi myös seuraa välillä netistä ja löysikin jostain harrasteista, mutta ne eivät johtaneet muutaman tapaamisen jälkeen minnekkään.

        Tarina päättyi siihen, kun nainen oli tuskissaan ja rikki purkaen itseään sekopäisenä, niin lukijat alkoivat neuvomaan ja kyseenalaistamaan suhdetta. Miehestä ei taas ollut aikoihin kuulunut mitään. Lukijat alkoivat antaa hänelle neuvojaan hyvinkin arvostelevasti ja suorasanaisesti, mutta hän ei kestänyt sitä...kuten ei Solakaan.

        Pian nainen kirjoitti kuinka urhea prinssi ilmestyikin valkealla ratsulla ja kosi ja kuinka he ostivat yhteisen asunnon ja muuttivat yhteiseen onnelliseen loppuelämään! :)

        Tälläistä loppuhuipennusta olen jo Solaltakin odotellut!:))

        Ps. Tuo blogi oli joskus ennen näitä tarinoita, mutta jotenkin juoni kulkee samaa rataa...myös hänkin kehui ulkoista habitustaan ja varakkuuttaan! Harmi, että en muista millä nimellä blogi oli!


      • Ykkönen ikuisesti
        Tiedetään kirjoitti:

        Kyllä minua harmitti blogin sulkeminen, olen lukenut sitä niin monta vuotta ja mielestäni Sola kirjoittaa todella hyvin, kuvat ovat todella hienoja myös.

        Itse asiasta: olenpa minäkin elänyt pitkän suhteen ukkomiehen kanssa. Aika samoissa tunnelmissa muutoin, paitsi tuo kummallinen etäisyys, jota Houdini ottaa. Suhde oli todella vakava, ja me molemmat olimme ihan p*skana sen vuoksi.

        Minä tiesin alusta lähtien, että ei tästä muuta tule, mies varmaan uskotteli aina välillä itselleen muuta. Mutta minä tiesin, että koska hänen syynsä "miksi ei vielä eroa" olivat niin erilaiset kuin omani, että ei siitä olisi mitään eron jälkeen tullut. Lyhyesti sanoen elimme niin eri maailmoissa, eri arvoissa, huolimatta uskomattomasta zsa zsa zsuusta ja henkien harmoniasta ja herranen aika ties mistä. Kysymykseen miksi se loppui, voi vaan vastata: ei rakkaus aina riitä.

        Nyt muistelen sitä aikaa hienoinen kyyninen hymy huulilla. Oli ihanaa, me kyllä vietimme öitä ja matkustelimme ja soittelimme ja viestimme - ei mennyt yhtäkään päivää, että emme olisi kuulleet toisistamme. Miten hemmetissä se onnistuikin, noh, kiitos saman työnantajan...ja niinhän se jenkki sanoo, että missä on tahto, siellä on tie. Niinpä oli.

        Minulla kesti melkoisen kauan aikaa toipua. Toki rakkaudesta luopuminen riipaisi, mutta myös se kesti aikaa, että sain arvomaailmani takaisin suunnilleen normaaliin suuntaan. Kas kun pettämisessä, pitkäaikaisessa sellaisessa, sitä vaan muuttuu, johtuen niistä asioista, joita on pakko uskotella itselleen kestääkseen. Juurikin sitä alkaa korostaa näitä TUNTEITA, jotka ovat kaiken a ja o, niitä pitää ilmaista ja niiden pitää antaa kukoistaa ja niitä pitää vaalia ja suojella. Juu nykyään tulen toimeen vähemmälläkin.

        Voin siis sanoa, että en osaa katua (semmonen zsa zsa zsu! ja hitto, mitä seksiä ja todellakin yökaudet, ennätys taisi olla 3 pvää sängystä nousematta!), mutta en kyllä ylpeile. Kasvoin, varmasti. Mutta vasta, kun kykenin näkemään itseni, oikeasti minut, kuka olen ilman tätä rakkautta ja mitä minä haluan. Siis oikeasti, minä, ilman tätä autuutta. Hän oli liiankin hyvä puskuri minun ja todellisen maailman välillä.

        Se, mikä saa kuitenkin minut hymyilemään aidosti, on se, että kyllä hän tämän ymmärsi. Rakkautta se oli, että hän antoi minun mennä. Sillä siinä eron alkuvaiheessa en totisesti olisi tarvinnut monta viestiä perääni ilman, että olisin mennyt juoksujalkaa takaisin.

        Jos olisin koskaan ollut niin sekaisin, että olisin langennut varatun kanssa suhteeseen (vuosien ) niin en voisi sitä tulla uskottomuuskeskusteluun rehentelemään. Häpeäisin itseäni!! Ei se nyt mikään ylpeilyn ja rehentelyn aihe voi olla koskaan.
        Harva toisten parisuhteissa roikkuja kertoo tarinaansa ikäänkuin varoituksena, mutta näitä "rakastuneita höyrähtäneitä" riittää.


      • Tiedetään
        Ykkönen ikuisesti kirjoitti:

        Jos olisin koskaan ollut niin sekaisin, että olisin langennut varatun kanssa suhteeseen (vuosien ) niin en voisi sitä tulla uskottomuuskeskusteluun rehentelemään. Häpeäisin itseäni!! Ei se nyt mikään ylpeilyn ja rehentelyn aihe voi olla koskaan.
        Harva toisten parisuhteissa roikkuja kertoo tarinaansa ikäänkuin varoituksena, mutta näitä "rakastuneita höyrähtäneitä" riittää.

        No ei tässä kyllä ollut meininki rehennellä, kuten sanon, en ylpeile. Mutta en minä viitsi häpeillen elämääni elää kuitenkaan, eiköhän me kaikki ole tehty virheitä, kuka enemmän, kuka vähemmän.

        En usko, että mikään varottelu näissä asioissa auttaa, sillä rakastunut todella on höyrähtänyt. Ei siinä auta mikään muu kuin aika, joka kyllä yleensä tassii.

        Tarinan kertoja, joo, minäkin hämärästi muistelen jotain tuommoista!! Taisi olla yhdessä vaiheessa oikea buumi näitä toisten naisten blogeja.


    • huoh!

      Ala-arvoista, että haukutaan ulkonäköä. Vaikkei hyväksyisikään toisen tekoja, on ulkonäköön puuttuminen lapsellista. Miten pieniä teidän maailmanne ovatkaan, kun uhraatte aikaanne tällaiseen. Kertoo enemmän kirjoittajasta kuin hänestä jota arvostellaan.

      • Joka leikkiin ryhtyy

        Tämä on keskustelupalsta ja täällä keskustellaan joko puolesta tai vastaan!
        Sola on itse asettunut keskustelun aiheeksi blogillaan ja ehkä hän on halunnut saada lisää näkökohtia polttavaan aiheeseen, salasuhteeseen ja onnettomaan rakkauteen ukkomiehen kanssa.
        Eri asia on sitten se, kestääkö hän sen negatiivisemman arvostelun!

        Nähdäkseni vain moraalittomat puolustavat hänen tapaansa elää! He haluavat puolustaa näin myös omaa elämäntapaansa joka on kuitenkin pikkuisen arvelluttavaa normaalin ja yleisen katsantokannan mukaan.
        Joka leikkiin ryhtyy, hän leikin kestäköön!


      • Hjopmudtub

        Arvostellaanhan kaikkien julkkistenkin ulkonäköä, välillä kovastikin. Jos itsensä esille laittaa täytyy se kestää. Ei voi olettaa aina vaan positiivista palautetta. Eikä nyt varsinkaan kun on jonkun ukkomiehen kymmenenvuoden fuck buddy! Duh


      • huoh!
        Joka leikkiin ryhtyy kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta ja täällä keskustellaan joko puolesta tai vastaan!
        Sola on itse asettunut keskustelun aiheeksi blogillaan ja ehkä hän on halunnut saada lisää näkökohtia polttavaan aiheeseen, salasuhteeseen ja onnettomaan rakkauteen ukkomiehen kanssa.
        Eri asia on sitten se, kestääkö hän sen negatiivisemman arvostelun!

        Nähdäkseni vain moraalittomat puolustavat hänen tapaansa elää! He haluavat puolustaa näin myös omaa elämäntapaansa joka on kuitenkin pikkuisen arvelluttavaa normaalin ja yleisen katsantokannan mukaan.
        Joka leikkiin ryhtyy, hän leikin kestäköön!

        "ehkä hän on halunnut saada lisää näkökohtia polttavaan aiheeseen, salasuhteeseen ja onnettomaan rakkauteen ukkomiehen kanssa"
        Nimenomaan, mutta täällähän ei osata keskustella asiasta, vaan hyökätään kaiken mahdollisen kimppuun, keskusteleminen ei ole "joko puolesta tai vastaan", vaan asioiden eri puolien pohtimista ja toisten mielipiteiden kunnioittamista. Paljon puhuvaa on se, kuinka minun 28 sanan viestini perusteella kirjoitat minun olevan moraaliton, elämäntapani olevan arveluttavaa ja poikkeavan normaalista ja yleisestä. Aika hieno tulkinta viestistäni. Paitsi että taisit olla trolli ja lankesin ansaan? ;)
        Edelleenkin olen sitä mieltä, että ulkonäön haukkuminen ei ole koskaan asiallista. Vaikka toisen tekoja ei voisikaan hyväksyä, miten ihmeessä tilannetta muuttaa toisen ulkonäön arvosteleminen, joka ei liity millään lailla blogin aiheeseen?
        Juu, luin kyllä solan sanoja, mielestäni hän on hyvä kirjoittaja, ja mieluummin luin sitä kuin life-style blogien idyllisen arjen höttöä, jotka saavat tuntemaan itseni surkeaksi, koska oma arki ei ole yhtä sievää. Solan blogissa oli enemmän samaistuttavaa, vaikka minulla ei ukkomiestä olekaan. Välillä itsekin toivoin, että blogi, tai ainakin houdini, olisi jonkun mielikuvituksen tuotetta, mutta valitettavasti se taitaa olla totta. Ilmeisesti nimettömiä blogejakin saa kirjoittaa vain yleisesti hyväksytyistä aiheista ja vain luonnolisen kauniit ihmiset. Paitsi että selvästi blogille oli tarvetta, kun siitä kuitenkin usemmilla keskustelupalstoilla keskustellaan. Elämä ei ole yksinkertaista tai mustavalkoista, paitsi netin anonyymeillä nettikirjoittelijoilla!


      • Huom!!!
        huoh! kirjoitti:

        "ehkä hän on halunnut saada lisää näkökohtia polttavaan aiheeseen, salasuhteeseen ja onnettomaan rakkauteen ukkomiehen kanssa"
        Nimenomaan, mutta täällähän ei osata keskustella asiasta, vaan hyökätään kaiken mahdollisen kimppuun, keskusteleminen ei ole "joko puolesta tai vastaan", vaan asioiden eri puolien pohtimista ja toisten mielipiteiden kunnioittamista. Paljon puhuvaa on se, kuinka minun 28 sanan viestini perusteella kirjoitat minun olevan moraaliton, elämäntapani olevan arveluttavaa ja poikkeavan normaalista ja yleisestä. Aika hieno tulkinta viestistäni. Paitsi että taisit olla trolli ja lankesin ansaan? ;)
        Edelleenkin olen sitä mieltä, että ulkonäön haukkuminen ei ole koskaan asiallista. Vaikka toisen tekoja ei voisikaan hyväksyä, miten ihmeessä tilannetta muuttaa toisen ulkonäön arvosteleminen, joka ei liity millään lailla blogin aiheeseen?
        Juu, luin kyllä solan sanoja, mielestäni hän on hyvä kirjoittaja, ja mieluummin luin sitä kuin life-style blogien idyllisen arjen höttöä, jotka saavat tuntemaan itseni surkeaksi, koska oma arki ei ole yhtä sievää. Solan blogissa oli enemmän samaistuttavaa, vaikka minulla ei ukkomiestä olekaan. Välillä itsekin toivoin, että blogi, tai ainakin houdini, olisi jonkun mielikuvituksen tuotetta, mutta valitettavasti se taitaa olla totta. Ilmeisesti nimettömiä blogejakin saa kirjoittaa vain yleisesti hyväksytyistä aiheista ja vain luonnolisen kauniit ihmiset. Paitsi että selvästi blogille oli tarvetta, kun siitä kuitenkin usemmilla keskustelupalstoilla keskustellaan. Elämä ei ole yksinkertaista tai mustavalkoista, paitsi netin anonyymeillä nettikirjoittelijoilla!

        Huoh itsellesi!
        Palstan otsikon alla on kysymys: Onko uskottomuus oikein vai väärin?
        Nähdäkseni silloin keskustelu on puolesta tai vastaan sillä läheskään jokaisella kirjoittajalla ei itsellään ole omakohtaista pettämiskokemusta, mutta jokaisella on siihen oma näkemyksensä.


      • Jatkoa edelliseen
        Huom!!! kirjoitti:

        Huoh itsellesi!
        Palstan otsikon alla on kysymys: Onko uskottomuus oikein vai väärin?
        Nähdäkseni silloin keskustelu on puolesta tai vastaan sillä läheskään jokaisella kirjoittajalla ei itsellään ole omakohtaista pettämiskokemusta, mutta jokaisella on siihen oma näkemyksensä.

        Sinä et tiedä yhdenkään kirjoittajan lapsellisuudesta et myöskään elämän pienuudesta mitään, joten mikä sivallus se oli olevinaan?


      • Joka leikkiin ryhtyy
        huoh! kirjoitti:

        "ehkä hän on halunnut saada lisää näkökohtia polttavaan aiheeseen, salasuhteeseen ja onnettomaan rakkauteen ukkomiehen kanssa"
        Nimenomaan, mutta täällähän ei osata keskustella asiasta, vaan hyökätään kaiken mahdollisen kimppuun, keskusteleminen ei ole "joko puolesta tai vastaan", vaan asioiden eri puolien pohtimista ja toisten mielipiteiden kunnioittamista. Paljon puhuvaa on se, kuinka minun 28 sanan viestini perusteella kirjoitat minun olevan moraaliton, elämäntapani olevan arveluttavaa ja poikkeavan normaalista ja yleisestä. Aika hieno tulkinta viestistäni. Paitsi että taisit olla trolli ja lankesin ansaan? ;)
        Edelleenkin olen sitä mieltä, että ulkonäön haukkuminen ei ole koskaan asiallista. Vaikka toisen tekoja ei voisikaan hyväksyä, miten ihmeessä tilannetta muuttaa toisen ulkonäön arvosteleminen, joka ei liity millään lailla blogin aiheeseen?
        Juu, luin kyllä solan sanoja, mielestäni hän on hyvä kirjoittaja, ja mieluummin luin sitä kuin life-style blogien idyllisen arjen höttöä, jotka saavat tuntemaan itseni surkeaksi, koska oma arki ei ole yhtä sievää. Solan blogissa oli enemmän samaistuttavaa, vaikka minulla ei ukkomiestä olekaan. Välillä itsekin toivoin, että blogi, tai ainakin houdini, olisi jonkun mielikuvituksen tuotetta, mutta valitettavasti se taitaa olla totta. Ilmeisesti nimettömiä blogejakin saa kirjoittaa vain yleisesti hyväksytyistä aiheista ja vain luonnolisen kauniit ihmiset. Paitsi että selvästi blogille oli tarvetta, kun siitä kuitenkin usemmilla keskustelupalstoilla keskustellaan. Elämä ei ole yksinkertaista tai mustavalkoista, paitsi netin anonyymeillä nettikirjoittelijoilla!

        Miten ihmeessä syyllistyit sanoistani, vaikka en osoittanut niitä sinulle erikoisesti vaan arvostelin yleistä moraalittomuutta?
        En myöskään arvostellut Solan habitusta, siitä kirjoitti joku toinen!


      • Toisaalta
        Hjopmudtub kirjoitti:

        Arvostellaanhan kaikkien julkkistenkin ulkonäköä, välillä kovastikin. Jos itsensä esille laittaa täytyy se kestää. Ei voi olettaa aina vaan positiivista palautetta. Eikä nyt varsinkaan kun on jonkun ukkomiehen kymmenenvuoden fuck buddy! Duh

        Joo varmaan näin, mutta jos arvostelunsa laittaa esille, niin sitten pitää kestää, että muut arvostelevat tätä arvostelua. Ja kertovat, minkälaisen mielikuvan arvostelijasta saavat.

        Minä hämmästyin todella Solan kuvia ja taisi siinä pieni kateuskin mielessä vilahtaa. Toki hän on kertonut urhelevansa noin 100 kertaa enemmän kuin minä, joten se lohduttaa vähän, mutta vain vähän.

        Että minustakin kyllä kuvien arvostelu meni jo typeräksi, muuten suht' analyyttisenä pysyneessä ketjussa.


      • "Ei Sola"
        Toisaalta kirjoitti:

        Joo varmaan näin, mutta jos arvostelunsa laittaa esille, niin sitten pitää kestää, että muut arvostelevat tätä arvostelua. Ja kertovat, minkälaisen mielikuvan arvostelijasta saavat.

        Minä hämmästyin todella Solan kuvia ja taisi siinä pieni kateuskin mielessä vilahtaa. Toki hän on kertonut urhelevansa noin 100 kertaa enemmän kuin minä, joten se lohduttaa vähän, mutta vain vähän.

        Että minustakin kyllä kuvien arvostelu meni jo typeräksi, muuten suht' analyyttisenä pysyneessä ketjussa.

        Ihan hirmuisen vahvalla intohimolla ja hurmoksella ei kannata muiden, varsinkaan vieraiden ihmisten elämään paneutua. Osalla teistä nuo arvostelukirjoitukset oli jo ihan maanisia. Sellaisia, joista näki heti, että asioita peilataan omaan elämään. Eli onko tuollaisen suuressa raivossa ja ylemmyydentunteessa kirjoitetun haukkumisen takana ehkä kuitenkin oma kokemus tai vähintäänkin pelko siitä. Siis että omassa elämässäkin voisi käydä jotain vastaavaa? Joku tulee ja vie sinun miehesi? Tai sinä ehkä ihastut johonkin mukavaan ihmiseen?

        Asioita saa arvostella, kuten pettämistä, tottakai! Mutta esimerkiksi ulkonäön arvostelu tässä yhteydessä oli mautonta ja lapsellista!


      • "Ei Solalle"
        "Ei Sola" kirjoitti:

        Ihan hirmuisen vahvalla intohimolla ja hurmoksella ei kannata muiden, varsinkaan vieraiden ihmisten elämään paneutua. Osalla teistä nuo arvostelukirjoitukset oli jo ihan maanisia. Sellaisia, joista näki heti, että asioita peilataan omaan elämään. Eli onko tuollaisen suuressa raivossa ja ylemmyydentunteessa kirjoitetun haukkumisen takana ehkä kuitenkin oma kokemus tai vähintäänkin pelko siitä. Siis että omassa elämässäkin voisi käydä jotain vastaavaa? Joku tulee ja vie sinun miehesi? Tai sinä ehkä ihastut johonkin mukavaan ihmiseen?

        Asioita saa arvostella, kuten pettämistä, tottakai! Mutta esimerkiksi ulkonäön arvostelu tässä yhteydessä oli mautonta ja lapsellista!

        Haukkumista en ole nähnyt yhdessäkään kommentissa! Mistähän sen vetäisit?
        Se on aina huomattu ja nähty uskottomuuspalstalla, että kakkoset ja pettäjät puolustavat samoin ajattelevia ja toimivia viimeiseen pilkkuun asti.

        Olen lukenut Solan blogia alusta asti jo niillä aikaisemmilla nickeilläkin ja en missään tapauksessa tunne häntä kohtaan muuta kuin säälin tunteita. Olen syyllistynyt arvostelemiseen sekä kyseenalaistamiseen, mutta en haukkumiseen.

        Täytyy ihmetellä miten jotkut ihmiset ajavat elämänsä tieten tahtoen tuohon jamaan!

        Ps. Tuo on lapsellisin ja varmaan palstan yleisimmin käytetty pelottelu: Joku tulee ja vie sinun miehesi! Tai sitten ollaan ihan varmoja, että kirjoittajan täytyy olla petetty, kun noin voimakkaasti ottaa kantaa uskottomuuteen.
        Voisin sanoi tuotakin jonkinlaiseksi haukkumiseksi, sillä eihän noissakaan syytöksissä ole mitään totuuspohjaa! Kakkosten omissa puolusteluissa ne näkyvät yleisesti....(siitä tunnistaa kakkosen)


    • Juups...

      Onhan se totta, että julkisesti kirjoittaessaan pitää olla valmis kestämään asiatontakin arvostelua. Siitä huolimatta ne kommentit täälläkin, joissa Solan ulkonäköä pilkataan, kertovat huomattavasti enemmän kirjoittajastaan kuin Solasta.

      Ja tuolta aiemmista kommenteistani voi todeta, että en puolusta Solan valintoja, vaan lähinnä säälin häntä. Mutta muiden ulkonäön ikävä kommentointi nyt vain on lähes yhtä säälittävää.

      • Kuka pilkkaa?

        Solahan on poikamainen vartaloltaan ja haluaa sitä esitellä! Tuo kuva ei ollut ensimmäinen...ei rintoja eikä vyötäröä eli perinteisesti naisellisia muotoja.

        Kuka häntä kadehtii? En usko, että yksikään ns. naisellisempi nainen kadehtisi tai voihan joku toinen yksinhuoltaja kadehtia hänen varakasta elämäntapaansa, mutta senkään todellisuutta lukija ei pysty todistamaan.

        Hänen valokuvansa ovat todella hyviä, siitä voi kehua ja kiittää!


    • ajskotudk

      Sola is back! Ylläri ylläri, olisko taas pieni huomionhaku tämä temppu. Nyt voi taas perjantain sauna****t jatkua.. Jee :D

      • Iivarintytär

        Huomasin ja aloitin uuden ketjun, kun tämä on jo niin pitkä. Jatketaan analysointia! :)


      • W1zard
        Iivarintytär kirjoitti:

        Huomasin ja aloitin uuden ketjun, kun tämä on jo niin pitkä. Jatketaan analysointia! :)

        Missä Sola kirjoitaa nyt? Blogeja olen seurannut, mutta uusinta en löydä. Itse olen tosin sitä mieltä, että on pelkkää fiktiota, näppärärltä kirjoittajalta, joka ei tarpeeksi kahjakas ollakseen "oikea" kirjailija, ja joka haluaisi olla Solan kaltainen, varakas ja riippumaton.


      • lkihl
        W1zard kirjoitti:

        Missä Sola kirjoitaa nyt? Blogeja olen seurannut, mutta uusinta en löydä. Itse olen tosin sitä mieltä, että on pelkkää fiktiota, näppärärltä kirjoittajalta, joka ei tarpeeksi kahjakas ollakseen "oikea" kirjailija, ja joka haluaisi olla Solan kaltainen, varakas ja riippumaton.

        Minä en usko, että on fiktiota. Fiktio etenisi johonkin suuntaan, Solan tarina ei etene. Tai uskon, että perustarina on faktaa, jota nainen kaunistelee. Luulen, että hän on täysin kynnysmatto, joka kirjoittamalla koettaa kuorruttaa elämäänsä kiihkeillä rakkauskohtauksilla ja mainitsemillasi varakkuuden ja riippumattomuuden vaikutelmalla - vaikka riippumattomuus on kyllä viimeinen sana, millä kuvaisin hänen elämäänsä ainkin blogin perusteella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe