En pääse koskaan eroon...

paskanaamatauti

Eli mulla naamassa ollut kivasti finnejä nyt jonkun pari vuotta, olen siis 18 eikä loppua näy. Olin kuukausi sitten viikon lomalla Portugalissa ja loppuviikosta naamani oli lähes täysin sileä. Pari kolme päivää kun kerkesin Suomessa olla niin naama oli melkein pahemmassa kunnossa kuin lähtiessä. Miten ikinä pääsen tästä vaivasta eroon kun ei mitkään aineetkaan tunnu auttavan ja itsetunto vain laskee?

28

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paleoruokavalio?

      Nujerra akne!
      http://www.nujerraakne.fi/

      Aknesta voi parantua!
      https://www.booky.fi//tuote/varpu_tavi/aknesta_voi_parantua_/9789529993383?kb=1&gclid=CMCJuKHA1rgCFaV4cAodvDMAjg


      Kuuntele alla oleva ohjelma:
      03.11.13
      Osa 1/5 (5:31)
      Osa 2/5 (5:20)
      http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

      Myös liiallinen hoitaminen on haitaksi iholle.

      Monet kosmetiikkatuotteet on niin täynnä hajusteita ja kemikaaleja, että vain pahentavat oireita.

      Toinen on ruokavalio, millä on todellakin merkitystä, miten iho voi. Iho on ihmisen suurin elin, joten EI ole ihan sama, mitä suuhunsa laittaa, vaikka niin kuvittelisi.

      Ja ehdottomasti synteettiset monivitamiinit pois ja VILJAT!
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

      Antioksidantit aknen hoidossa
      http://www.raikasweb.com/antioksidantit-aknen-hoidossa

      Suomen kasveissa on monia ihonkin ravintoaineita!
      http://personal.inet.fi/koti/magge/iho.pdf




      Vettä janoon 1,5-2 litraa päivässä. Aloita aamusi vedellä 5-8dl.

      "Yksi helpoimmista ja nopeimmista tavoista vähentää elimistösi kuormitusta on vaihtaa kaikki käyttämäsi kosmetiikka mahdollisimman puhtaisiin, luomulaatuisiin tuotteisiin.

      Kylmäpuristettu kookosöljy ja laadukas aloe vera-geeli riittävät lähes kaikkiin mahdollisiin tarpeisiin ihonhoitoon liittyen. Samalla kuormitat vähemmän sekä omaa elimistöäsi, että luontoa. Ja säästät todennäköisesti vielä rahaakin."

      https://www.facebook.com/sundviksami

      • :(((((((

        Montakohan sataa keraa tämä sama samperin viesti tällä palstalla on! Lopeta jo, ketään ei kiinnosta sun nujerra akne-paskasi


      • pistää vihaks
        :((((((( kirjoitti:

        Montakohan sataa keraa tämä sama samperin viesti tällä palstalla on! Lopeta jo, ketään ei kiinnosta sun nujerra akne-paskasi

        Mua kans suututtaa toi sama postaus miljoona kertaa!"!!


      • roan syönyt
        pistää vihaks kirjoitti:

        Mua kans suututtaa toi sama postaus miljoona kertaa!"!!

        Miksi suututtaa? En ole tuo sama tyyppi, mutta kyllä se ruokavalio parantaa aknen, en ennen itsekään uskonut ennen kuin kokeilin. Aknea takana 14 vuotta ja 2 roaccutan kuuria sekä muutama antibioottikuuri, e-pillerit ja sadat aknenhoitoaineet, mikään noista ei ole auttanut pysyvästi, ruokavaliolla pidän aknen kurissa ja välillä herkuttelen ja kärsin seurauksista. Kannattaa kokeilla, eron huomaa jo viikossa, ainakin tietää että on edes joku keino varalla saada iho kuntoon.


      • ikuinen riesa
        roan syönyt kirjoitti:

        Miksi suututtaa? En ole tuo sama tyyppi, mutta kyllä se ruokavalio parantaa aknen, en ennen itsekään uskonut ennen kuin kokeilin. Aknea takana 14 vuotta ja 2 roaccutan kuuria sekä muutama antibioottikuuri, e-pillerit ja sadat aknenhoitoaineet, mikään noista ei ole auttanut pysyvästi, ruokavaliolla pidän aknen kurissa ja välillä herkuttelen ja kärsin seurauksista. Kannattaa kokeilla, eron huomaa jo viikossa, ainakin tietää että on edes joku keino varalla saada iho kuntoon.

        Olin puoli vuotta kasvissyöjä. En syönyt karkkia enkä mitään muutakaan epäterveellistä. Siltikin iho huonona. Ei siis auta kaikilla. Tiettyhän se olisi muullekkin terveydelle hyvä, kun syö terveellisesti, mutta joskus pitää nauttiakkin.


    • Auringonvaloaa

      Jos akne parani Portugalissa, niin ehkä se johtui auringosta? Kokeile viettää nyt kesällä mahdollisimman paljon aikaa ulkona auringossa, ja katso onko siitä apua. Minä sain aikanaan talvella terveyskeskuksessa valohoitoa atooppiseen ihottumaan, en tiedä voisiko sitä saada ja auttaisiko se myös akneen.

      • paskanaamatauti

        Tuo kyllä kävi mielessä mutta kun täällä Suomessa ei näytä aurinko paistavan ei sitten millään. Ja toinen minkä ajattelin myös vaikuttavan oli jatkuva nesteen juonti, tosin joka ilta kuivatin kehoni pahasti alkoholilla että en sitten tiedä.
        Kyllä sitä ihanuutta sentään pari päivää sain kokea, oli se mahtavaa olla siloposki..


        Haluan vielä ilmoittaa että olen mies enkä läträä meikeillä tai muilla kosmetiikkatuotteilla.


      • elintasosairaus
        paskanaamatauti kirjoitti:

        Tuo kyllä kävi mielessä mutta kun täällä Suomessa ei näytä aurinko paistavan ei sitten millään. Ja toinen minkä ajattelin myös vaikuttavan oli jatkuva nesteen juonti, tosin joka ilta kuivatin kehoni pahasti alkoholilla että en sitten tiedä.
        Kyllä sitä ihanuutta sentään pari päivää sain kokea, oli se mahtavaa olla siloposki..


        Haluan vielä ilmoittaa että olen mies enkä läträä meikeillä tai muilla kosmetiikkatuotteilla.

        Mitä söit?


      • paskanaamatauti
        elintasosairaus kirjoitti:

        Mitä söit?

        Aamupalaksi nuudeleita ja kolme tai neljä kertää söin mäkkärissä lähes joka yö pitakebabin.


    • elintasosairaus

      "Nykyään yli 70% länsimaalaisten ihmisten ravinnosta tulee ruuista, jotka eivät ole lajillemme ominaisia, kuten viljat ja maitotuotteet. Vaikuttaisi siis, että useimpien kroonisten tautien taustalla on modernin maailman mukanaan tuomien elämäntapojen ja ruokavalion suuri poikkeama siitä ympäristöstä, johon geenimme ovat tottuneet."
      http://www.helsinkipaleo.com/aloita-tasta/

      • sitä minäkin

        Että mua sitten ärsyttää nämä ruokavauhkoilijat!! Iän päivän on ihmiset syöneet viljoja ja maitotuotteita. Ei ennen edes ollut varaa alkaa ronkeliksi ruoan kanssa. Ei ihotaudit noista ala kyllä jylläämään. Akne esim. on sairaus joka tulee joillekkin ihmisille, ihan sama mitä syö. Miten selität sen, että minäkin joka olen lähtöisin todella isosta perheestä, niin olen ainoa joka kärsii aknesta. Olen kärsinyt jo montakymmentä vuotta. .Samaa perusruokaa syödään kaikki.

        Ihotautilääkärini sanoi, että jos viljattomuus ja maidottomuus muka parantaa aknen, niin miksi heillä on sitten niin paljon potilaita..


      • kdbldä
        sitä minäkin kirjoitti:

        Että mua sitten ärsyttää nämä ruokavauhkoilijat!! Iän päivän on ihmiset syöneet viljoja ja maitotuotteita. Ei ennen edes ollut varaa alkaa ronkeliksi ruoan kanssa. Ei ihotaudit noista ala kyllä jylläämään. Akne esim. on sairaus joka tulee joillekkin ihmisille, ihan sama mitä syö. Miten selität sen, että minäkin joka olen lähtöisin todella isosta perheestä, niin olen ainoa joka kärsii aknesta. Olen kärsinyt jo montakymmentä vuotta. .Samaa perusruokaa syödään kaikki.

        Ihotautilääkärini sanoi, että jos viljattomuus ja maidottomuus muka parantaa aknen, niin miksi heillä on sitten niin paljon potilaita..

        Jepp!! Itsekin tiedän monia ylipainoisia ihmisiä jotka vetää kaikkee paskaa naamansa, mutta iho on täydellinen!! Ja minä joka varmasti syön 10x terveellisemmin joudun kärsimään tästä paskasta ihosta luultavasti koko loppu elämäni!?!?!


      • sitä minäkin
        kdbldä kirjoitti:

        Jepp!! Itsekin tiedän monia ylipainoisia ihmisiä jotka vetää kaikkee paskaa naamansa, mutta iho on täydellinen!! Ja minä joka varmasti syön 10x terveellisemmin joudun kärsimään tästä paskasta ihosta luultavasti koko loppu elämäni!?!?!

        Juuri näin!! Usein tuntuu, että näppylöistä kärsivät elävät kaikkein terveellisintä elämää, kun yrittävät välttää aknea. Sepä vaan ei auta. Eräs sisareni, vaikka nainen onkin niin, ei edes pese kasvojaan joka päivä ja syö mitä sattuu, niin iho on mitä parhain.


      • pullaa lärviin
        sitä minäkin kirjoitti:

        Että mua sitten ärsyttää nämä ruokavauhkoilijat!! Iän päivän on ihmiset syöneet viljoja ja maitotuotteita. Ei ennen edes ollut varaa alkaa ronkeliksi ruoan kanssa. Ei ihotaudit noista ala kyllä jylläämään. Akne esim. on sairaus joka tulee joillekkin ihmisille, ihan sama mitä syö. Miten selität sen, että minäkin joka olen lähtöisin todella isosta perheestä, niin olen ainoa joka kärsii aknesta. Olen kärsinyt jo montakymmentä vuotta. .Samaa perusruokaa syödään kaikki.

        Ihotautilääkärini sanoi, että jos viljattomuus ja maidottomuus muka parantaa aknen, niin miksi heillä on sitten niin paljon potilaita..

        "niin miksi heillä on sitten niin paljon potilaita"

        Siksi kun potilaat eivät noudata ruokavalio-ohjeita.


      • ei pullapoika
        pullaa lärviin kirjoitti:

        "niin miksi heillä on sitten niin paljon potilaita"

        Siksi kun potilaat eivät noudata ruokavalio-ohjeita.

        Esimerkiksi minä olen kokeillut kyllä ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta ei ole vaikutusta. Tietty olen iloinen, jos jotakuta auttaa.


      • macfarlane80
        sitä minäkin kirjoitti:

        Että mua sitten ärsyttää nämä ruokavauhkoilijat!! Iän päivän on ihmiset syöneet viljoja ja maitotuotteita. Ei ennen edes ollut varaa alkaa ronkeliksi ruoan kanssa. Ei ihotaudit noista ala kyllä jylläämään. Akne esim. on sairaus joka tulee joillekkin ihmisille, ihan sama mitä syö. Miten selität sen, että minäkin joka olen lähtöisin todella isosta perheestä, niin olen ainoa joka kärsii aknesta. Olen kärsinyt jo montakymmentä vuotta. .Samaa perusruokaa syödään kaikki.

        Ihotautilääkärini sanoi, että jos viljattomuus ja maidottomuus muka parantaa aknen, niin miksi heillä on sitten niin paljon potilaita..

        Hei, jos joku on parantanu aknensa tai ees ihon laatua ruokavaliolla, niin eikö sitä saa jakaa? :) kyllä tää on perus suomalaista menoa, "EI MIKÄÄN MUU AUTA KUN PILLERIT PERKELE!!"
        Mulla oli vuos takaperin masennus, krooninen unenpuute, paniikkikohtauksia ihan kiitettävästi ja kaiken päälle vielä aivan jäätävä akne. Akne tosin mulla oli ollut jo kymmenen vuotiaasta. Jep. Kymmenen.
        Suomessa asuin tuohon aikaan, ja vaikka hyvä maa suomi on ja näin, niin mulle tarjottiin joka vaivaan jotain pillereitä, akneenkin roa kuuri ja laser hoitoja, voiteita puhistusaineita rasvoja kasvovesiä.. Rahaa meni tuhansia euroja eikä mikään auttanu. Mä paransin itseni ja akneni sisäisesti, ruokavalio oli yks vaikuttavista tekijöistä. Maito aiheuttaa mulla vaan kaikkea huonoa, tietenkään se ei kaikilla ole niin. Maidossa on hormoneja joiden ei ikinä pitäis olla osa ihmisen elimistöä. Sitäpaitsi joissain vihanneksissa on paljon enemmän kalsiumia kun maidossa, ja proteiiniakin on niin helppo saada muualta kuin eläintuotteista.
        En väitä että kaikilla toimii kasvisruokavalio, mutta omaa elämää se paranti ja oon siitä ylpeä ja iloinen, niin enkö sitä saa jakaa? Masennuksen sairastaneena en nykyään hirveesti jaksa murjottaa muiden elämäntavoista.

        En väitä myöskään että ruokavalio paranti psyykkiset ongelmat, vaan ne hoidin sisäisesti, itsetutkiskelulla, meditaatiolla ja stressittömällä elämällä. (:
        Kaikilla on oma elämäntyyli, ja oikeus siihen. Turha on nurista muiden elämäntavoista jos ne on heille toiminut. Viisas mielihän voi hyväksyä ja tarkkailla muiden mielipiteitä ja asettaa itsensä muiden kenkiin, vaikka ei heidän elämäntapaa itselleen loppujenlopuksi ottaisi!


      • macfarlane80
        sitä minäkin kirjoitti:

        Että mua sitten ärsyttää nämä ruokavauhkoilijat!! Iän päivän on ihmiset syöneet viljoja ja maitotuotteita. Ei ennen edes ollut varaa alkaa ronkeliksi ruoan kanssa. Ei ihotaudit noista ala kyllä jylläämään. Akne esim. on sairaus joka tulee joillekkin ihmisille, ihan sama mitä syö. Miten selität sen, että minäkin joka olen lähtöisin todella isosta perheestä, niin olen ainoa joka kärsii aknesta. Olen kärsinyt jo montakymmentä vuotta. .Samaa perusruokaa syödään kaikki.

        Ihotautilääkärini sanoi, että jos viljattomuus ja maidottomuus muka parantaa aknen, niin miksi heillä on sitten niin paljon potilaita..

        Hei, jos joku on parantanu aknensa tai ees ihon laatua ruokavaliolla, niin eikö sitä saa jakaa? :) kyllä tää on perus suomalaista menoa, "EI MIKÄÄN MUU AUTA KUN PILLERIT PERKELE!!"
        Mulla oli vuos takaperin masennus, krooninen unenpuute, paniikkikohtauksia ihan kiitettävästi ja kaiken päälle vielä aivan jäätävä akne. Akne tosin mulla oli ollut jo kymmenen vuotiaasta. Jep. Kymmenen.
        Suomessa asuin tuohon aikaan, ja vaikka hyvä maa suomi on ja näin, niin mulle tarjottiin joka vaivaan jotain pillereitä, akneenkin roa kuuri ja laser hoitoja, voiteita puhistusaineita rasvoja kasvovesiä.. Rahaa meni tuhansia euroja eikä mikään auttanu. Mä paransin itseni ja akneni sisäisesti, ruokavalio oli yks vaikuttavista tekijöistä. Maito aiheuttaa mulla vaan kaikkea huonoa, tietenkään se ei kaikilla ole niin. Maidossa on hormoneja joiden ei ikinä pitäis olla osa ihmisen elimistöä. Sitäpaitsi joissain vihanneksissa on paljon enemmän kalsiumia kun maidossa, ja proteiiniakin on niin helppo saada muualta kuin eläintuotteista.
        En väitä että kaikilla toimii kasvisruokavalio, mutta omaa elämää se paranti ja oon siitä ylpeä ja iloinen, niin enkö sitä saa jakaa? Masennuksen sairastaneena en nykyään hirveesti jaksa murjottaa muiden elämäntavoista.

        En väitä myöskään että ruokavalio paranti psyykkiset ongelmat, vaan ne hoidin sisäisesti, itsetutkiskelulla, meditaatiolla ja stressittömällä elämällä. (:
        Kaikilla on oma elämäntyyli, ja oikeus siihen. Turha on nurista muiden elämäntavoista jos ne on heille toiminut. Viisas mielihän voi hyväksyä ja tarkkailla muiden mielipiteitä ja asettaa itsensä muiden kenkiin, vaikka ei heidän elämäntapaa itselleen loppujenlopuksi ottaisi!


      • roan syönyt
        macfarlane80 kirjoitti:

        Hei, jos joku on parantanu aknensa tai ees ihon laatua ruokavaliolla, niin eikö sitä saa jakaa? :) kyllä tää on perus suomalaista menoa, "EI MIKÄÄN MUU AUTA KUN PILLERIT PERKELE!!"
        Mulla oli vuos takaperin masennus, krooninen unenpuute, paniikkikohtauksia ihan kiitettävästi ja kaiken päälle vielä aivan jäätävä akne. Akne tosin mulla oli ollut jo kymmenen vuotiaasta. Jep. Kymmenen.
        Suomessa asuin tuohon aikaan, ja vaikka hyvä maa suomi on ja näin, niin mulle tarjottiin joka vaivaan jotain pillereitä, akneenkin roa kuuri ja laser hoitoja, voiteita puhistusaineita rasvoja kasvovesiä.. Rahaa meni tuhansia euroja eikä mikään auttanu. Mä paransin itseni ja akneni sisäisesti, ruokavalio oli yks vaikuttavista tekijöistä. Maito aiheuttaa mulla vaan kaikkea huonoa, tietenkään se ei kaikilla ole niin. Maidossa on hormoneja joiden ei ikinä pitäis olla osa ihmisen elimistöä. Sitäpaitsi joissain vihanneksissa on paljon enemmän kalsiumia kun maidossa, ja proteiiniakin on niin helppo saada muualta kuin eläintuotteista.
        En väitä että kaikilla toimii kasvisruokavalio, mutta omaa elämää se paranti ja oon siitä ylpeä ja iloinen, niin enkö sitä saa jakaa? Masennuksen sairastaneena en nykyään hirveesti jaksa murjottaa muiden elämäntavoista.

        En väitä myöskään että ruokavalio paranti psyykkiset ongelmat, vaan ne hoidin sisäisesti, itsetutkiskelulla, meditaatiolla ja stressittömällä elämällä. (:
        Kaikilla on oma elämäntyyli, ja oikeus siihen. Turha on nurista muiden elämäntavoista jos ne on heille toiminut. Viisas mielihän voi hyväksyä ja tarkkailla muiden mielipiteitä ja asettaa itsensä muiden kenkiin, vaikka ei heidän elämäntapaa itselleen loppujenlopuksi ottaisi!

        Hei, hienoa kun löysit avun ruokavaliosta! Oman kokemukseni mukaan ruokavalio vaikuttaa myös mielialaan, itselläkin ollut masennusta ja menneisyydessä masennuslääkitystä muutama vuosi, niistä kun on hankala päästä eroon kun tottuu näkemään maailmaa "vaaleanpunaisten lasien kautta". Lääkkeiden lopettamisen jälkeen huomasin että sokeri ja huonot hiilarit sekä alkoholi aiheuttaa mulla masennusta. Pahinta se on n. vko ennen kuukautisia (=edelleen hormonit), jolloin tulee aivan jäätävää masennusta, itkuisuutta yms, oikealla ruokavaliolla sekä iho (keho) että mieli voi hyvin eikä oireita esiinny. Nykyään yritän karttaa edellä mainittuja tosi tarkkaan tiettyyn aikaan kuusta, koska ihokin räjähtää tosi helposti pahannäköiseksi. Onneks joku keino löytyi näihin ongelmiin, ja tosiaan pitää hoitaa ongelman aiheuttajaa eikä siitä seuraavia oireita kaikenmailman pillereillä.


    • ei maksa mitään

      Viljojen ja/tai maidon karsiminen ei tietenkään ratkaise kaikkien ihmisten kaikkia mahdollisia terveysongelmia, mutta todella monella erittäin nopea ja yksinkertainen tapa parempaan hyvinvointiin, joka ei maksa mitään.

      • niin...............

        Nuo viljat ja maito kuuluu kuitenkin monen ruokavalioon. En kyllä itse jättäisi viljoja pois.


    • roan syönyt

      Kyllä se ruokavalio vaan auttaa, suosittelen kokeilemaan edes pari viikkoa, ei siinä menetä mitään, muuta ku finnejä... Syys siihen miksi jotkut syö mitä vaan ja iho on hyvä on geeneissä, jollain on taipumusta ylipainoon ja diabetekseen, toisilla akneen, näiden kaikkien sairauksien takana on vääränlainen ruokavalio. Lääkärit ei tietenkään tästä puhu, lääkebisnes on kannattavaa (eikä moni lääkäri edes tiedä koko asiasta), helpompi se on ottaa pilleri naamaan, kuin alkaa muuttaa ravintotottumuksia. Sen sijaan että riehutte täällä kokeilisitte itse niin näette tuloksia, tai sit olkaa valittamatta kun joku yrittää auttaa. Huvikseenko täällä ihmiset tuhlaa aikaansa?? (p.s. Ei riitä et jätät sen pizzan syömättä, kyllä se sokeri, makeutusaineet, peruna ja viljat aiheuttaa sita aknea yhtä paljon)

      • hohhoijaa..

        Jokainen joka kärsii aknesta on varmasti tuota ruokavalion muutosta kokeillut! Kun aknen kanssa on kamppaillut vuosia on valmis kokeilemaan mitä vaan jotta saisi edes jonkinlaista helpotusta. Kuten itsekin sanoit joillakin akne kulkee geeneissä jolloin sen syntymiseen ei voi itse vaikuttaa! Väitätkö todella, että jokaisen ihmisen iho- ongelmat johtuvat vain ja ainoastaan vääränlaisesta ruokavaliosta!?!?!?


      • roan syönyt
        hohhoijaa.. kirjoitti:

        Jokainen joka kärsii aknesta on varmasti tuota ruokavalion muutosta kokeillut! Kun aknen kanssa on kamppaillut vuosia on valmis kokeilemaan mitä vaan jotta saisi edes jonkinlaista helpotusta. Kuten itsekin sanoit joillakin akne kulkee geeneissä jolloin sen syntymiseen ei voi itse vaikuttaa! Väitätkö todella, että jokaisen ihmisen iho- ongelmat johtuvat vain ja ainoastaan vääränlaisesta ruokavaliosta!?!?!?

        Oletko kokeillut siis jättää kaikki viljat, sokerit, perunan, riisin, makeutusaineet, mehut, makeat alkoholijuomat yms pois? Siinä tapauksessa oon pahoillani että sulla ei toiminut. En silti jaksaa uskoa tuohon väittämääsi että jokainen aknesta kärsivä on varmasti tämän ruokavalion kokeillut, moni on sanonut että ei jaksaa noin paljon rajoittaa ruokavaliota yms, itselläkin meni se pari vuotta kunnes opin syömään niin ettei oireita enää tule. En väitä että on kaikkien näiden ongelmien takana, mutta monella helpottaa näitä oireita ja monella parantaa ihon kokonaan kunhan vaan jaksaa noudattaa näin tiukkaa dieettiä, näin itsellä ja monella kaveripiirissäni, nettikin on pullollaan näitä samoja kokemuksia. Vaikka aknen kanssa eläminen on raskasta ei tarvitse hermostua jos joku kertoo saaneensa apua ruokavaliosta.


      • roan syönyt
        hohhoijaa.. kirjoitti:

        Jokainen joka kärsii aknesta on varmasti tuota ruokavalion muutosta kokeillut! Kun aknen kanssa on kamppaillut vuosia on valmis kokeilemaan mitä vaan jotta saisi edes jonkinlaista helpotusta. Kuten itsekin sanoit joillakin akne kulkee geeneissä jolloin sen syntymiseen ei voi itse vaikuttaa! Väitätkö todella, että jokaisen ihmisen iho- ongelmat johtuvat vain ja ainoastaan vääränlaisesta ruokavaliosta!?!?!?

        Ja se että joku tauti on geeneissä ei todellakaan tarkoita ettei sen syntymiseen voi vaikuttaa, monta tautia voi ehkäistää oikealla ruokavaliolla ja elintavoilla, kuten diabetes, verenpainetauti, akne yms, aina on tietysti poikkeuksia mutta pääosin tämä vhh ruokavalio toimii. Itselläkin vaikea hormonaalinen akne joka on periytynyt äidiltä. Lue Antti Heikkilän juttuja, tuo lääkäri puhuu asiaa.


      • 88i888

        Voi luoja, mä sanon jo kohta rumasti.... Minä kyllä tiedän, mitä on lääkebisnes, mutta se kuvailemasi lääkebisnes kohdistuu aivan muihin asioihin, kuin aknen hoitoon... Toki se bisneksen kurja puoli jollain tasolla sinnekkin yltää, mutta ei aleta nyt tuohon. Voit tunkea sen foliohattusi kaappiin siksi aikaa, kun puhutaan tästä meidän sairaudestamme, Aknesta.

        Aika moni on varmasti täälläkin kokeillut jopa ruokavaliosta alkaen kaiken, joillain sillä saattaa olla vaikutusta, joillain ei. Mutta täällä näillä samperin nujerra-akne tyypeillä on jotain jäänyt kyllä pahasti päälle... Tänne palataan aina hehkuttamaan sitä ruokavalion vaikutusta akneen "ihme-lääkkeenä", vaikka itse ei enään aknea omistakkaan. Samaa paskaa tupataan lähes joka ketjuun..

        Voin sanoa, että olen oman akne historiani aikana (joka ulottuu nyt 13-26vuosiin) kokeillut lähes kaiken. Tosin roa en, omista periaate-syistä! Jos syy siihen, miksi muut voi syödä mitä vaan ilman, että se heistä näkyy, niin kuinka sitten minulla jolla akne ulottuu kasvoihin ja koko selkään, ei syömiset ole näkynyt ihon kuntoon mitenkään. Sain joskus tarpeekseni siittä, kun minua viisaammaat käski jättää tälläisen kaiken ylimääräsen pois ruokavaliosta. Tein kokeilen, ei mitään vaikutusta. Siinä vaiheessa päätin testata asian hieman toisin päin, PELKKÄÄ ROSKARUOKAA viikkotolkulla naamaan. Karkkia ja suklaata joka päivä... Tiedätkö kuinka kävi? EI MITENKÄÄN! Eli sinun logiikallasi ruokavaliosta viljojen ja muiden karsimisen jälkeen olisi pitänyt ihoni loistaa ensimmäistä kertaa sitten ala-asteen jälkeen, näin ei käynyt, koska mulla on paskat geenit, joten sinun logiikkasi mukaan olisi naaman pitänyt RÄJÄHTÄÄ syömisteni takia tässä täysin järjettömässä jälkimmäisessä kokeilussani, ei käynyt näin kuitenkaan. Kerro miksi, kun kuitenkin te täällä aina mainostatte tätä ruokavalion tehokkuutta`?


      • roan syönyt
        88i888 kirjoitti:

        Voi luoja, mä sanon jo kohta rumasti.... Minä kyllä tiedän, mitä on lääkebisnes, mutta se kuvailemasi lääkebisnes kohdistuu aivan muihin asioihin, kuin aknen hoitoon... Toki se bisneksen kurja puoli jollain tasolla sinnekkin yltää, mutta ei aleta nyt tuohon. Voit tunkea sen foliohattusi kaappiin siksi aikaa, kun puhutaan tästä meidän sairaudestamme, Aknesta.

        Aika moni on varmasti täälläkin kokeillut jopa ruokavaliosta alkaen kaiken, joillain sillä saattaa olla vaikutusta, joillain ei. Mutta täällä näillä samperin nujerra-akne tyypeillä on jotain jäänyt kyllä pahasti päälle... Tänne palataan aina hehkuttamaan sitä ruokavalion vaikutusta akneen "ihme-lääkkeenä", vaikka itse ei enään aknea omistakkaan. Samaa paskaa tupataan lähes joka ketjuun..

        Voin sanoa, että olen oman akne historiani aikana (joka ulottuu nyt 13-26vuosiin) kokeillut lähes kaiken. Tosin roa en, omista periaate-syistä! Jos syy siihen, miksi muut voi syödä mitä vaan ilman, että se heistä näkyy, niin kuinka sitten minulla jolla akne ulottuu kasvoihin ja koko selkään, ei syömiset ole näkynyt ihon kuntoon mitenkään. Sain joskus tarpeekseni siittä, kun minua viisaammaat käski jättää tälläisen kaiken ylimääräsen pois ruokavaliosta. Tein kokeilen, ei mitään vaikutusta. Siinä vaiheessa päätin testata asian hieman toisin päin, PELKKÄÄ ROSKARUOKAA viikkotolkulla naamaan. Karkkia ja suklaata joka päivä... Tiedätkö kuinka kävi? EI MITENKÄÄN! Eli sinun logiikallasi ruokavaliosta viljojen ja muiden karsimisen jälkeen olisi pitänyt ihoni loistaa ensimmäistä kertaa sitten ala-asteen jälkeen, näin ei käynyt, koska mulla on paskat geenit, joten sinun logiikkasi mukaan olisi naaman pitänyt RÄJÄHTÄÄ syömisteni takia tässä täysin järjettömässä jälkimmäisessä kokeilussani, ei käynyt näin kuitenkaan. Kerro miksi, kun kuitenkin te täällä aina mainostatte tätä ruokavalion tehokkuutta`?

        Niin no itsellä se auttaa ja iho kukkii taas kun syön nopeita hiilareita, eli aknetaipumusta on kyllä edelleen, ei se siitä ole mihinkään hävinnyt. On hyvin mahdollista ettei kaikilla toimi, en ole seurannut kaikkien aknepotilaiden ruokavaliota vierestä kuinka tarkkaan ruokavaliota noudatettiinyms, monella on kuitenkin positiivisia kokemuksia ruokavalion muutoksesta, joten ette voi väittää ettei se toimi jos teillä ei toiminut, kun monella muulla toimii. Toivottavasti löydät sinäkin apua jostain.


    • paskanaamatauti

      Tosiaan olinhan minä sen viikon ajan täysin ilman maitoa, joten johtuikohan siitä. Pitääkin kokeilla josko se auttaisi.

      • puhdas keho on ilo

        Nimimerkki "roan syönyt" puhuu totta. Mulla lähti radikaalilla ruokavaliomuutoksella 23 vuotta kiusannut, perinnöllinen akne. Jätin pois käytännössä 99% totutuista ruoka-aineista, ja korvasin ne tuorepuristamillani vihannesmehuilla (youtubessa juicing/Jay Kordich, John Kohler jne.) sekä kuumentamattomilla, luomulaatuisilla marjoilla, vihanneksilla, hedelmillä sekä idätetyillä siemenillä. Tattaria syön idätettynä. Oleellista on ruoan emäksinen palamistulos elimistössä. Lisänä D3 K2 vitamiinit varsinki talvella. Lymfajärjestelmän aktivoiminen liikunnalla myös tueksi. Elimistö pääsi puhdistumaan myrkyistä ja akne lähti. Ja olen niitä, joiden geenit ei totisesti luvannu paranemista...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe