Lapsiperheen tuoma tylsyys

Kodin kunnioitus

Kuinkahan usein käy niin, että lasten tulo perheeseen muuttaa elämää niin, että toinen kokee kokonaan tylsistyvänsä suhteessa.

Liian vähän on nuorille siihen koulutusta kasvatusta, että mitä on murrosikä, nuoruus ja vapaus ja mitä on parisuhteeseen meneminen. Vielä vähemmän siitä, mitä muutoksia saa aikaan todellakin pienten lasten kanssa elämine

Näihin tilanteisiin mennään täysin ummikkona ja sitten tulee ongelmat.

Murrosiässä voi tehdä hyvinkin paljon vahinkoa itselleen jos kovin protestoi kaikkea vastaan.
Nuorena pitää voida elää vapaata ja iloista elämää, mutta kohtuudella. Moni kuvittelee että iloisuus on jatkuvaa viinalla lotraamista, vaihtuvia kumppaneita tai sitten aivan älytöntä tuhlailua.

Parisuhteessa kun pitäisi aina ottaa huomioon toinen henkilö ja hänenkin äänensä pitäisi kuulla, taitaa vain niin monesti käydä, että toinen jääkin altavastaajaksi ja toinen juoksee kuin narussa mukana, ei tule pitkällä jaksolla onnistumaan.
Parisuhteessa pitää pystyä keskustelemaan kaikista asioista. Kodin laittaminen pitää tapahtua yhteisymmärryksessä eikä toisen sisustamisen innossa.
Pitää osata jostakin luopua ja asettaa asiat tärkeysjärjestykseen siten, että merkitys on niillä asioilla, jotka todella tarvitaan eikä sillä miten hienot nööpelit tai verhot ja koriste-esineet hankitaan, vaikka lattiat pitäisi uusia, kodinkoneet hajoavat käsiin, kattokin kaipaa korjausta, eikä rahatkaan riitä, tehdään kaikki velkarahalla.

No ilottelu loppuu ja syytökset alkavat kun lainojen maksun aika koittaa. Varaa ei ole enää mihinkään.

Entäs kun lapsi tulee perheeseen, siinä toinen ainakin joutuu olemaan hänen kanssaan sen kuuluisan 24/ 7 ja tylsistyy ja ärsyyntyy, kun ei olekaan sitä vapautta mennä ja tulla jatkuvasti. Puoliso muuttuu pahaksi, moititaan ja haukutaan. No läheisyys alkaa kadota ja mistähän johtui, siitä että .

Nyt sitten otetaan Facebook jatkuvaan näpyttelyyn, tulee jos jonkinlaista tuttavaa, joillel aletaan viestitellä kodinkin asioita.
Inhoan suuresti ihmisiä, jotka laittavat lastensa kuvia, vaikka omassa sylissään facebookiin, tarjoatteko lastenne pedofiileille.

Tämän aamun lehdissä kerrotaan juuri tutkimuksesta, jossa facebookin kautta kaverit voivat sanomillaan muuttaa toisen ajatusmaailmaa ja vaikkapa juuri puolisoaan vastaan, uskotaan tätä perheen ulkopuolista eikä nähdäkään omaa perhettä enää tärkeänä.
Usein saa kehotuksen jätä se heti tai eroa. Onko tuo nyt jonkun ystävän teko.
Oikea ystävä menee tämän kotiäidin luokse, he yhdessä tekevät vaikka käsitöitä ja odottavat puolisoaan työstä iloisena kotiin. Työssä oleva puoliso on kotiin tultuaan monesti, väsynyt ja nälkäinen eikä jaksa heti kuunnella päivän tapahtumia, joten pieni hengähdystauko ja sitten vaikka sitä läheisyyttä jossa päivän jutut tulee kerrottu, lapsi tulleen syliin ja itse siihen viereen lähelle.

Jättäkää ne Facebookit lähes nollaan, silläkin joku rikastuu taloudellisesti ja sotkee toisten elämän, eli saa heidät nalkkiin tuohon ohjelmaan.
Sitä vastoin kutsukaa se ystävä toinen kotiäiti kotiinne lastensa kanssa, juttelette kasvokkain, näette lastenne kehityksen, puolisoa odotetaan kotiin, eikä aleta heti narista kaikesta, jos joutuu ylitöitä tekemään, ei syyllistetä häntä .

Silloin kun puolison työ hyväksytään ja hänet otetaan iloisena kotiin, hänkin oikein juoksee kotiin luoksenne eli paljon on kysymys siitä, miten tärkeä se perhe kokonaisuudessaan on.

Facebook pannaan kokonaan. Miksi rikastutatte tuollaista tuhoajaa.
Kohdatkaa ihmiset kasvokkain ja ystävät ja tuttavat tavataan myös kasvokkain ei Facebookissa tai muussakaan vastaavassa mediassa.

6

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "ystävät/kaverit"

      "kaverit voivat sanomillaan muuttaa toisen ajatusmaailmaa ja vaikkapa juuri puolisoaan vastaan, uskotaan tätä perheen ulkopuolista eikä nähdäkään omaa perhettä enää tärkeänä.
      Usein saa kehotuksen jätä se heti tai eroa. Onko tuo nyt jonkun ystävän teko."

      Tuo on aivan totta itsekkin kokenut vastaavan kun ex oli helposti manipuloitavissa ja ohjattavissa kun "ystävät/kaverit" oli kanssa eronneita niin kannustusta ja innostusta löytyi ja lapsista hällä väliä.

      • singlemiesfrån3linja

        Aloittajalla hyvää asiaa! Eroon yllyttävät hetkessä elävät tutut vaan osaavat tehdä pahojaan ilman nettiäkin. Mun liitossa ainakin osasivat. Ei meidän liitto hajonnut lapsista kyllästymiseen, puoliskon tuttavapiiri sen teki. Oman mukulani oon kasvattanut et ottaa muutki huomioon ja käyttää omia aivojaan. Ilman mua lapsesta olis ollut jo kasvamassa uusi painos exästäni. Katkaisen kierteen. =) Toivon lapseni löytävän tulevaisuudessa tasapainoisen puolison joka arvostaa hänessä kasvatukseni tulosta ja perustavat kestävän perheen! =) Siinä olis kiitosta tarpeeksi kasvatusvuosilleni. =)


      • itkut itketty
        singlemiesfrån3linja kirjoitti:

        Aloittajalla hyvää asiaa! Eroon yllyttävät hetkessä elävät tutut vaan osaavat tehdä pahojaan ilman nettiäkin. Mun liitossa ainakin osasivat. Ei meidän liitto hajonnut lapsista kyllästymiseen, puoliskon tuttavapiiri sen teki. Oman mukulani oon kasvattanut et ottaa muutki huomioon ja käyttää omia aivojaan. Ilman mua lapsesta olis ollut jo kasvamassa uusi painos exästäni. Katkaisen kierteen. =) Toivon lapseni löytävän tulevaisuudessa tasapainoisen puolison joka arvostaa hänessä kasvatukseni tulosta ja perustavat kestävän perheen! =) Siinä olis kiitosta tarpeeksi kasvatusvuosilleni. =)

        Aloittaja kirjoitti todella hyvin ja sun teksti oli piste i:n päälle.
        Me on erottu kaksi kertaa mun eksän kanssa.Lapsia on..me ei osattu puhua.Mun eksä juoksi ja juoksi joka paikassa.Ekan eron jälkeen palasimme yhteen pääosin mun halusta ja toiveesta saada perhe yhteen ja rakastin miestäni.Meillä oli vaan se ongelma että mieheni ei osaa sanoa ei kenellekään.Miellyttää kaikkia.No jonkin ajan kuluttua kaveripiiri muuttui,kun töihin tuli uutta väkeä.Oli aivan liian likellä tätä porukkaa.Mä luulen et me ajauduttiin yhden ihmisen painostuksesta liian lähelle heidän kuvioita.Mä vastustin en vaan tullut toimeen,eikä mua edes hyväksytty siihen porukkaan.Se porukka kun oli todella nuorta ja ihan eri kuviot,vaikka perheellisiä hekin.Sen enempiä yksityiskohtiin menemättä me erottiin.Eksäni löysi tästä porukasta todella nopeasti lohduttajan ja ovatkin edenneet erittäin nopeasti.Itse olen fb:ssä sen takia että voin pitää ihmisiin yhteyttä,kun en mihinkään pääse.Sieltä saan sitten lukea mitä milloinkin eksäni tämän nuorikkonsa kanssa tekee.No lapseni näytti eksästäni tuoreen kuvan ja katoin että hänestä on tullut ihan pikkupoika..lippis väärinpäin päässä jne.Mistä moinen muutos?Onko se niin että eksäni tarvi äitiä ei vaimoa ja nyt tämä nykyinen sitten saa lapsensa hoitoon milloin minnekin ja pääsee eksäni kanssa menemään siis vaikka kalaan.Ollaan mekin kalassa oltu,mutta niin että lapset oli mukana.Eksäni kävi sitten omilla reissuillaan äijä-porukalla,mutta minun kanssani todella harvoin missään.Mikä hemmetti siinä mätti?Mikä multa meni ohi?Miksi eksäni ei istunut oman poikansa kanssa siellä kalassa?
        Mä kun huomaan vaan rakastuvani eksääni joka hetki enemmän ja enemmän.Se on sellainen tunne et mä en voi tälle mitään.Mulla on sellainen toive että me kuitenkin kohdattais jossakin elämän vaiheessa vielä ja palattais yhteen,kunhan ollaan nämä vaiheet erillämme eletty.Onko se edes mahdollista..en usko,mutta koko sydämestäni sitä toivon.Toivon että eksäni kasvaisi aikuiseksi ja ottaisi isän vastuun näistä lapsista.
        Kierteen katkaisu on hyväksi.Tämä maailma on kova ja julma.Omia aivoja ja päätäntäkykyä on pakko käyttää,muuten sä et tiedä kohta kuka olet ja mitä oikeasti haluat.Tällä hetkellä mä en tiedä enää mistään mitään.Mun mielestä mun eksäni pää sekotettiin ja heikkona hän ei nähnyt muuta vaihtoehtoa kun jättää perhe.Tukea yhteen paluuseen emme hänen kaveripiiristä saaneet..vaikka itse tuin juuri kyseistä paria heidän erotilanteessa muutamaa vuotta aiemmin.Eksäni puhui tälle kaverilleen,kun hän meinasi jättää perheensä.Odotin hievenen vastapalvelusta,mutta sitä ei tullut laittoivat siskonsa eksäni luo ja siitä alkoi heidän suhteensa.No jos jotain positiivista tästä kaikesta haluaa löytää,on se että nyt eksäni osaa sanoa "ei",kun vastustaa uuden naisensa kanssa ihan periaatteesta kaikkea mitä minä ehdotan(vaikka kyse on meidän lapsista),joten emme ole enää missään väleissä.Eksäni on heikko, hänen uusi naisensa vastaa tekstiviesteihinikin,joten en enää laita niitäkään.Se on sellasta teinien touhua.Vanha äijä ja nuori yh äiti,joka ei ole koskaan saanut mitään.No nyt sai.Sallittakoot se onni hänelle.
        Sitä toivon minäkin että omat muksut löytävät tasapainoisen puolison.
        Tsemppiä sulle "singlemiesfrån3linja".


    • jytgjklllkjj

      harva perheeseensä panostava ehtii mitään muuta.vinkki:keskittykää vauvoihin tai kadutte,se aika kiitää ohi todella nopeaan!!!mikä sen ihanampaa kuin omat lapset.

    • risukasasta aurinkoo

      Hei itkut itketty. Ei sun ex taida pystyä isän rooliin. Vaikka kuinka harmittaa taidat joutua päästämään irti hänestä. Kai maailmasta lapsirakkaampaa seuraakin löytyy. Olet hyvä, ei syy liene sinussa, että kalaan ym toisen naisen kanssa lähtee. Mistä pidät? Yritä löytää elämääsi aikuisten sisältöä niistä asioista joihin voit vaikuttaa. Teen myös luopumistyötä. 20-vuoden jälkeen joudun luovuttamaan miehen toiselle naiselle. Yritän löytää omat unelmani ja mennä niitä kohden. Unelmat joihin voin vaikuttaa. Lapset hoidan tientenkin. Unelmani on lapset kestäviä. Olisin halunnut ehjän perheen, mutta mies päätti toisin.

      • itkut itketty

        Kiitos vastauksestasi "risukasasta aurinkoon".Puhut kyllä asiaa.On vaan päästettävä irti ja keskityttävä siihen mikä itseä kiinnostaa.Lapset kuuluu kuvioon kyllä.Muuten käy niillekin hullusti.Sama täällä ehjän perheen olisin itsekin halunnut pitää,mutta joku muu päätti että näin ei jatku.Joten seura lasten ehdoilla on löydyttävä muualta.Kiitos sinulle ja tsemppiä luopumistyöhön.Paistaa se aurinko vielä meillekin.:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe