Haluaisin laulajaksi

laulava tyttö

Olen 20-vuotias nuori nainen, ja haluaisin laulajaksi. Mulla on todella hyvä ääni, vaikka itse sanonkin. Omaan myös absoluuttisen sävelkorvan ja hyvän rytmitajun, lavakarismaa, mielikuvitusta ja luovuutta sanoittamiseen yms yms. Musiikin teoriaa en kuitenkaan taida, enkä osaa soittaa mitään instrumenttia niin, että voisin säestää itseäni. Tahtoisin tehdä yhteistyötä jonkun muusikon kanssa, joka osaisi soittaa kitaraa, tai voisin vaikkapa laulaa bändissä. Osaan rokkia, poppia, jazzia, bluesia, klassista laulua jne. Ahdistaa, kun menee kyvyt hukkaan, koska en tiedä, mistä voisi löytää yhteistyökumppani tai joku, joka antaisi hyviä neuvoja etenemiseen liittyen. Olisi kiva päästä tekemään musiikkia nyt, kun olen vielä nuori ja "uusi".

Käyn karaokebaareissa melkein joka ilta harjoittelemassa (selvin päin), ja joskus harjoittelen kotona seitsemän tai kahdeksankin tuntia putkeen. Musiikki on suurin intohimoni, ja antaisin mitä tahansa päästäkseni esiintymään, laulamaan ja tekemään musiikkia. Kuulostan varmaankin samalta, kuin kuka tahansa tähteydestä haaveileva nuori, mutta musiikki on oikeastaan ainoa mahdollisuuteni päästä tekemään jotain duunia, koska jos minulla ei ole intohimoa tehdä jotain asiaa, en kykene sitä tekemään. Mutta laulaa voisin vaikka joka päivä useita tunteja putkeen, koska mikään ei nosta mieltä yhtä korkealle ja anna vastaavanlaisia supervoimia : )
En tosin ole koskaan opiskellut laulamista missään. En ole käynyt edes mitään kansalaisopiston kursseja, mutta voin taata, että olen kyllä itsenäisesti lapsesta asti harjoittanut ääntäni niin paljon, että olen melko valmis laulajaksi.

Onko täällä muita kotona istuvia musiikkia rakastavia ihmisiä, jotka tuntevat samoin kuin minä? Kertokaa omista tilanteistanne, olisi kiva saada aikaiseksi vähän keskustelua : )

7

911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TheTruth

      Tämäpä oli nöyrä ilmoitus...kuulematta paska!

      • laulava tyttö

        Ainiin, suomi24:ssä ei voi sanoa mitään positiivista itsestä, tulematta leimatuksi narsistiksi. Anteeksi, poistun heti nurkkaan häpeämään, ja mahdollisesti myös tärvelen äänihuuleni tongeilla, jotta en aiheuttaisi sinulle enempää tuskaa olemalla iloinen ja kiitollinen lauluäänestäni.


      • nöyryys
        laulava tyttö kirjoitti:

        Ainiin, suomi24:ssä ei voi sanoa mitään positiivista itsestä, tulematta leimatuksi narsistiksi. Anteeksi, poistun heti nurkkaan häpeämään, ja mahdollisesti myös tärvelen äänihuuleni tongeilla, jotta en aiheuttaisi sinulle enempää tuskaa olemalla iloinen ja kiitollinen lauluäänestäni.

        Usko tai älä, mutta laulaja tarvitsee kuin tarvitseekin hippasen nöyryyttä säilyttääkseen ihmisyytensä.


      • tama
        laulava tyttö kirjoitti:

        Ainiin, suomi24:ssä ei voi sanoa mitään positiivista itsestä, tulematta leimatuksi narsistiksi. Anteeksi, poistun heti nurkkaan häpeämään, ja mahdollisesti myös tärvelen äänihuuleni tongeilla, jotta en aiheuttaisi sinulle enempää tuskaa olemalla iloinen ja kiitollinen lauluäänestäni.

        Olet lapsellinen. Sun täytyy kasvaa vielä ennen musiikkibisnekseen mukaan lähtemistä. Usko pois.


    • ia00

      Joo, tunnen samoin, mun unelma on ollut ihan pienestä asti tulla laulajaksi. Olen sua tosin monta vuotta nuorempi.

      Mutta niin, laulajaksi ei tulla sormia napsauttamalla, vaan itsekin käyn laulutunneilla, vaikka omaan itsekin miltei absoluuttisen sävelkorvan ja ihan hyvän rytmitajun. Soitan myös monia soittimia. Harjoittelen todella paljon, ja tietty toivon, että tästä saisi joskus vielä ammatin. Musiikinopettajani on sanonut minulla olevan pontetiaalia esim. r'n'b -laulajaksi. Varsinkin siksi haluan ottaa musiikin vakavissani, en hosua ja ajatella, että "mulla on nätti ääni, musta tulee laulaja", ei. Haluan opiskella laulua mahdollisimman perinpohjaisesti.

      En oikein usko, että olet "melko valmis laulajaksi". Tai no, riippuu tietysti minkä tason artistiksi haluat. Muutaman kännisen baarikärpäsen eteen pieneen pubiin keikkumaan kelpaa juuri se nättiääninen "laulaja" ilman oikeaa lauluteknikkaa. Et ole kertomasi mukaan opiskellut musiikkia. Mun mielestä sun pitäis ottaa laulutunteja ja kehittää nimenomaan tekniikkaa, ei nimittäin riitä, että on hyvä ääni, rytmitaju ja absoluuttinen sävelkorva sekä lavakarisma.

      Sulle voisi sopia opiskelupaikaksi esim. konservatorio (mikäli sellainen on sun kaupungissasi). Ainakin oman kaupunkini konservatoriossa on perustasolla laulutuntien lisäksi bändi- ja teoriatunnit.

    • Anonyymi

      Mulla on aika sama juttu, mutta en ole laulanut karaokebaarissa ja osaan soittaa satunnaisia biisejä mutten lukea nuotteja tai soittaa niiden kautta. Olen nuori teini mutta olen aina halunnut laulajaksi

    • Anonyymi

      Oon täällä nyt vähän myöhään.. oon 6lk lapsi ja en tiiä mitä pitäis opiskella tai ylipäätään tehdä päästäkseen laulajaksi? Osaako joku auttaa..? Ens vuonna oon menossa yläasteelle joten ois ehkä hyvä jo se ois musiikki painotteinen mutta en oikeen osaa soittaa mitään..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe