Lucifer, valheiden isä - Kaunis, valkeuden enkeli

Lucifer oli lähtökohtaisesti Jumalan palveluksessa oleva hahmo, joka oli asetettu kaikkien enkeleiden - Miikaelinkin - yläpuolelle. Sille suotiin valtaa ja Jumalasta lähtöisin olevaa voimaa, jota Herra ei ole käytännössä siltä ottanut vieläkään. Jumala antoi Luciferille oman tahdonkin, joka sai tämän kääntymään Häntä vastaan. Mikä oli tämän synti? Ylpeys, ahneus. Lucifer halusi Jumalan paikan, joten tämä - ja sen seuraajat, demonit (jotka olivat tietenkin myös aikoinaan enkeleitä) - syöstiin paratiisista ja sai uuden mudon, joka on meille kaikille tunnettu - Luciferista tuli saatana.

(Evankeliumi Johanneksen mukaan 8:4 - "Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.")

Lucifer on yhä meidän keskuudessamme ja inhoaa käytännössä kaikkea, minkä Jumala on luonut. Jumala loi meidät rakkaudellaan, ja loi meidä omaksi kuvakseen. Lucifer alkoi vihaamaan Jumalaa, joten voi vain kuvitella, mitenkä paljon se inhoaa meitä ihmisiä. Saatana tietää mikä sitä on vastassa. Nimittäin tämä:

(Johanneksen ilmestys 20:10 - "Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.")

Uskokaa tai älkää, saatanalla on kiire. Enkä tullut ihmettelemään sitä, että "onpa maailmanloppu lähellä" jne. Se ei ole minun pointti. Sillä olipa maailman lopullinen tuho kuinka lähellä tahansa - meidän ei kuulu keskittyä siihen. Meidän kuuluu keskittyä siihen, mitenkä me ollaan valmistauduttu siihen! Ollaanko me todella valmiit siihen, mitä meitä on vastassa? Kuten tämä:

(Evankeliumi Matteuksen mukaan 10:28 - "Älkää pelätkö niitä jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä ruumiin että sielun hukuttaa helvettiin.")

Niin. Eihän tuo ole mikään salaisuus että tässä maailmassa eksytetään todella pahasti. Osan tuosta eksytyksestä sallii Jumala itse, jotta saisi selvää, että ketkä todella ovat Jumalan seuraajia ja valittuja. Ne jotka ovat perillä Jumalan totuudesta:

(Toinen kirje tessalonikalaisille 2:11 - " --- Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen --- ")

Jumala todella tekee sellaista. Saatana on käytännössä kuin koira, jonka Jumala on päästänyt vapaaksi, sillä paholaisella on oma roolinsa Jumalan suunnitelmassa, joka on hyvä. Herra onkin antanut meille ohjeet, että mitenkä me selviydytään tästä sodasta. Hän on varoittanut, ja sanonut esim näin:

(Ensimmäinen Pietarin kirje 8:8 - "Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.")

Ja teille - te jotka aiotte tulla vääristelemään ja kääntämään valkoisen mustaksi - olkaa hyvä, varasin teille oman raamatunkohdan jo etukäteen:

(Jesajan kirja 5:20-21 - "Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi! Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!")

38

803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirvesmiehen poika

      Negatiivista, pimeää uskoa tuollaisten kohtien pohtiminen .

      • Ei ole mikään salaisuus, että suurin osa seurakunnista - lähes kaikki kirkot - kantavat tuota samaa ongelmaa asenteessaan. "Ei keskitytä saatanaan - keskitytään Jumalaan ja juhlitaan - tral-lal-laa." Jumalaan keskittymisessä ei ole mitään vikaa. Se on oikeastaan todella tärkeää jopa, ja olennaisinta. En sitä vie keneltäkään. Jumala on minun elämäni keskeisin asia. Ja Hänen tunteminen.

        Mutta, oli miten oli - pointtiin; Pelkään pahoin, että suurin osa uskovista haluavat olla tuon mukavuusvyöhykkeen sisällä - keskittyvät vain siihen, että Jumala on armollinen ja rakastava (ja niin Hän onkin) mutteivät huomio sitä, kuinka moni ovat saatanan loukussa ja tarvitsevat apua niiltä, jotka omistavat salaisuuden, tiedon. Tiedon pelastuksesta jne. Suomessa tuo on jo todella naurettavaa. Sosiaaliset taidot kaikilla ihan nollassa.

        Mitä minä nyt haluan ilmaista, "kirvesmiehen poika", on se että on todella typerää leikkaa itsensä ulos siitä todellisuudesta, että me käydään henkimaailmojen sotaa. Tuon totuuden peittäminen on saatanan tahto. Se haluaa pysyä salassa, jotta voi jatkaa demoniensa kanssa tuhotöitä. Ja hyvin ovat onnistuneet - Kysykää ateisteilta. Suurin osa ei usko demoneihin sun muihin. Miksi? Koska demonit eivät paljasta itseään niille. Miksi? Koska ne paljastaisivat sillä sen faktan, että on olemassa tuo ulottuvuus tässä maailmassa, jota kutsua yliluonnolliseksi. Jos tuo termi siis pitää paikkaansa, silloinhan on hyvinkin mahdollista, että Jumalakin on tosi.


    • aivan niin

      "Enkä tullut ihmettelemään sitä, että "onpa maailmanloppu lähellä" jne. Se ei ole minun pointti."

      Tiedätkö, se on Jehovan todistajien opin tärkeimpiä asioita, siis lopun ajat.

      Nykyiset ja entiset Jehovan todistajat vetoavat jatkuvasti "lopun aikoihin", kuten ovat vedonneet jo yli sadan vuoden ajan.

      Heitä, siis entisiä ja nykyisiä Jehovan todistajia pyörii näillä palstoilla.

      • Kuka on tässä yhtään mitään puhunut jehovan todistajista? Jaa, no sinä.

        Jos haluat puhua maailmanlopusta - tehdään niin.

        Pistetään nyt selväksi pari asiaa. Mikäli jehovan todistajat uskovat maailmanloppuun, joka on Jumalasta lähtöisin - he eivät usko siihen sen mukaan, kuin kuuluisi. Nimittäin raamatun mukaan.

        (Evankeliumi Matteuksen mukaan 24:27 - "Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo.")

        Ja kukapa mahtaa olla tuo Ihmisen Poika? No Jeesuspa tietenkin, joka on jehovan todistajien mukaan ainoastaan profeetta, hyvä tyyppi. Mutta ei Messias.

        Jeesus Kristus on lihaksi tullut Jumala, joka kuoli meidän ihmisien tähden, jotta meidän synnit sovitettaisiin. Jeesuksen veri teki sen mahdolliseksi, ettei meidän tarvitse enää tehdä uhria meidän syntiemme tähden, sillä Jeesus oli täydellinen uhri. Täydellinen uhrikaritsa.

        Tekeekö vielä mieli puhua maailmanlopusta?


      • Jehovan todistajat ovat pahempia kuin jotkut saarnamiehet, jotka pyrkivät saamaan lössiä uskoon pelkästään sillä, että pelotellaa helvetillä jne. En mitätöi helvetin todellisuutta - se on todellisempi kuin tämä maailma, ehdottomasti. Mutta Lutherin aikoihin tuo oli kunnon rahastuskeino! Niin kuin tiedätte, kertomatta koko juttua.

        Mitä tässä nyt meinaan - jehovan todistajat pyrkivät melko varasti tuohon samaan, kun ei niitten ns jumalanpalvelu ole mitään muuta kuin puheiden minimointia ja kolehdin maksimointia. Sellainen ei ole todellinen Jumalapalvelus. Minua ei henklökohtaisesti miellytä ihan täysin nykypäivän kirkot eivätkä seurakunnatkaan, sillä Jeesus kokoontui opetuslapsien kanssa syömään ja juomaan ja keskustelemaan. Se on minun käsitys Jumalan palveluksesta. Se, että on jatkuvat, aktiivinen vuorovaikutus johon kaikki voivat osallistua. Nykyään kirkko ja seurakuntatoiminnat ovat sitä, että mennään sunnuntaisin, ehkä tiistaisinkin rukoushuoneeseen, jotta voitaisiin olla hyvällä mielellä siitä, että päästään varmasti taivaaseen ja pidetään ajantasalla sitä todellisuutta.

        En silti mitätöi seurakunnan, tai kirkonkaan toimintaa. Oli se minkälaista tahansa, se on Herran talo. Piste. Toivon vain, että tapahtuisi muutoksia siellä ja täällä.


      • sama.
        pastorin_poika kirjoitti:

        Kuka on tässä yhtään mitään puhunut jehovan todistajista? Jaa, no sinä.

        Jos haluat puhua maailmanlopusta - tehdään niin.

        Pistetään nyt selväksi pari asiaa. Mikäli jehovan todistajat uskovat maailmanloppuun, joka on Jumalasta lähtöisin - he eivät usko siihen sen mukaan, kuin kuuluisi. Nimittäin raamatun mukaan.

        (Evankeliumi Matteuksen mukaan 24:27 - "Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo.")

        Ja kukapa mahtaa olla tuo Ihmisen Poika? No Jeesuspa tietenkin, joka on jehovan todistajien mukaan ainoastaan profeetta, hyvä tyyppi. Mutta ei Messias.

        Jeesus Kristus on lihaksi tullut Jumala, joka kuoli meidän ihmisien tähden, jotta meidän synnit sovitettaisiin. Jeesuksen veri teki sen mahdolliseksi, ettei meidän tarvitse enää tehdä uhria meidän syntiemme tähden, sillä Jeesus oli täydellinen uhri. Täydellinen uhrikaritsa.

        Tekeekö vielä mieli puhua maailmanlopusta?

        Et sinä ole puhunut Jehovan todistajista, mutta tällä palstalla niitä silti on.


      • aivan niin
        pastorin_poika kirjoitti:

        Kuka on tässä yhtään mitään puhunut jehovan todistajista? Jaa, no sinä.

        Jos haluat puhua maailmanlopusta - tehdään niin.

        Pistetään nyt selväksi pari asiaa. Mikäli jehovan todistajat uskovat maailmanloppuun, joka on Jumalasta lähtöisin - he eivät usko siihen sen mukaan, kuin kuuluisi. Nimittäin raamatun mukaan.

        (Evankeliumi Matteuksen mukaan 24:27 - "Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo.")

        Ja kukapa mahtaa olla tuo Ihmisen Poika? No Jeesuspa tietenkin, joka on jehovan todistajien mukaan ainoastaan profeetta, hyvä tyyppi. Mutta ei Messias.

        Jeesus Kristus on lihaksi tullut Jumala, joka kuoli meidän ihmisien tähden, jotta meidän synnit sovitettaisiin. Jeesuksen veri teki sen mahdolliseksi, ettei meidän tarvitse enää tehdä uhria meidän syntiemme tähden, sillä Jeesus oli täydellinen uhri. Täydellinen uhrikaritsa.

        Tekeekö vielä mieli puhua maailmanlopusta?

        Hyvä linkki Jehovan todistajuudesta

        http://jehovantodistajat.blogspot.fi/


      • sama. kirjoitti:

        Et sinä ole puhunut Jehovan todistajista, mutta tällä palstalla niitä silti on.

        No siis, sehän minulle ei nyt tule yllätyksenä. Mutta jehovilla on silti väärestynyt kuva pyhästä kolminaisuudesta. Sen sihteen ei ole neuvottelemista. Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki on ylivoimainen kolmikko, ja sitä ei mikään tule muuttamaan. Evankeliumi tulee olemaan aina osa tuota kokonaisuutta. Ilman Jeesusta ei ole pääsyä taivaaseen. Joten, kuinka moni jevoha luulee pääsevänsä taivaaseen, jos kieltää, että Jeesus on tie, totuus ja elämä?


      • Kuka esim?
        sama. kirjoitti:

        Et sinä ole puhunut Jehovan todistajista, mutta tällä palstalla niitä silti on.

        Kuka esim?


    • Kupla puhkeaa.

      Lucifer on latinaa ja tarkoittaa kirjaimellisesti "valonkantajaa" (lux=valo; ferre=kantaa, tuoda. Antiikista lähtien Lucifer on tarkoittanut Kointähteä eli Venusta. Nimitys kuvaa Venuksen nousua loisteena taivaalle ja lankeamista taivaan rannan taa. Näin Raamattu puhuu, täysin ristiin. Jes.14:12. Kuinka olet taivaalta pudonnnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja! Ilm..22:16. Minä, Jeesus, tähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti.

      • Voi hyvä ihme. Siis, ketä sinä pyrit käännyttämään noilla ns "epäkohdilla". Minulle on yksi haile mitä jokin sana, nimi tai käännös merkitsee. Miksi se mitätöisi koko raamatun? Puhut ihan väärille ihmisille, hyvä "Kupla puhkeaa". Sinä etsit tiedemiehiä/kääntäjiä, jotka ovat tehneet oman mokansa käännösvirheissä sun muissa. Raamatun sanan punainen lanka ei katoa minnekään, varsinkaan yhden, tai parin sanan eri merkityksistä.


    • Luciferista

      helel = Lusifer, katso vaikka King Jamesin käännös, ja sieltä jae Jes14:12:sta josta hän nimimerkkinsä on ottanut; siis klikkaa sen kautta heprean kielisiin tekstin pohjateksteihin, - jos asia kiinnostaa. Tietenkään helel ei ole kuin lusiferin palvelija, ei siis itse aamuruskon poika: 2 Kor.11:13-15.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9888193#comment-49574976

      • Miksi tää vakuuttelu jatkuu?

        Anna kun pistän nytten selväksi, mikä Luciferin / saatanan rooli on tässä maailman kaikkeudessa.

        Saatana, eli Lucifer, on Jumalan luomus. Jumala loi Luciferin rakkaudellaan Hänen palvelukseen. Lucifer oli kaunis, vaikutusvaltainen omassa osa-alueessaan, mikä nyt sattui olemaan aika suuri, kerta arkkienkeli Miikkaelkin oli tämän alapuolella. Oli miten oli - Lucifer mokasi siinä vaiheessa kun tämä lankesi syntiin - ylpeyteen, ahneuteen. Se oli kyllästynyt katsomaan, että Jumala oli yksi ja ainut. Suurin. Jumala antoi tämän tapahtua samasta syystä, kuin Hän antoi tapahtua Aatamin ja Eevan synnin lankeemuksenkin - koska Jumala soi näillä oman tahdon, eikä halunnut puuttua asiaan. Rakkaus on suurin tekijä siinäkin.

        Mikä Luciferille tapahtui - siitä tuli saatana. Lucifer riistuttiin kauneudestaan, jolloin tämän muoto on meille nyt selkeä - saatana on murhaaja ja valheiden isä. Saatana pyrkii eksyttämään, kadottamaan, tappamaan. Mikään muu kiintoopiste sillä ja sen demonikätyreillä ei-ole.

        Noilla käännöksillä.. King James, helel, pohjateksti, etuteksti, takateksti - Minua ei kiinnosta. Ei ketään pitäisi kiinnostaa! Koska saatana on saatana - valheiden isä ja kaiken pahan alku ja loppu tässä maailmassa!

        Se, mitä raamattu kertoo Luciferista on silkkaa totta. Se, että ihminen on erehtynyt parissa käännöksessä, se ei muuta saatanan ulkomuotoa, eikä mitä se pyrkii tekemään meille kaikille!

        Sokeat, näkekää jo totuus! Saatana on meidän kaikkien vihollinen. Uskovien ja epäuskovien. Niitten, jotka ovat matkalla kohti paratiisia, Isän syliä, myös niitten, jotka joku päivä kääntyvät ja niitten, jotka eivät käänny.

        Piste.


    • kirvesmiehen poika

      Tommoset lusiferit ja muut hömpät ovat vaan taikauskoisen ajan legendoja, samanlaista kuin roomalaisten tai kreikkalaisten jumaltarustot.

      • Mm. Sanotaan näin, että meidän puheet sentään pohjautuvat johonkin lähteeseen. Historiaan. Sinun mielipiteesi pohjautuu pelkästään mielipiteesi. Ajatukseen, joka on halkaissut mielesi. Mitä arvelet, kuinka iso painoarvoon liittyvä ero tässä on?


      • kirvesmiehen poika
        pastorin_poika kirjoitti:

        Mm. Sanotaan näin, että meidän puheet sentään pohjautuvat johonkin lähteeseen. Historiaan. Sinun mielipiteesi pohjautuu pelkästään mielipiteesi. Ajatukseen, joka on halkaissut mielesi. Mitä arvelet, kuinka iso painoarvoon liittyvä ero tässä on?

        Elikkä roomalaistenkin tarut ovat totta kun ne on lähdeaineistoon perustuvia !


      • kirvesmiehen poika kirjoitti:

        Elikkä roomalaistenkin tarut ovat totta kun ne on lähdeaineistoon perustuvia !

        Jeesus, oli historiallinen. Tämän ristiin naulitseminen on jäljitettävissä.

        Etsi minulle zeuksen historiaan kuuluva johtolanka.


      • kirvesmiehen poika
        pastorin_poika kirjoitti:

        Jeesus, oli historiallinen. Tämän ristiin naulitseminen on jäljitettävissä.

        Etsi minulle zeuksen historiaan kuuluva johtolanka.

        Minäkin myönnän että Jeesus oli historiallinen henkilö. Ristiin naulitsemisesta ei ole kuitenkaan yhtään autenttista kuvausta. Eikä muutenkaan mitään hänestä. Hänen oppinsa eivät kuitenkaan kelpaa yleensä uskoville vaan kaikesta yliluonnollisesta on tullut pääasia.


      • kirvesmiehen poika kirjoitti:

        Minäkin myönnän että Jeesus oli historiallinen henkilö. Ristiin naulitsemisesta ei ole kuitenkaan yhtään autenttista kuvausta. Eikä muutenkaan mitään hänestä. Hänen oppinsa eivät kuitenkaan kelpaa yleensä uskoville vaan kaikesta yliluonnollisesta on tullut pääasia.

        Myönnät, että Jeesus on historiallinen henkilö - myönnän puolestani myös jotakin.

        " --- vaan kaikesta yliluonnollisesta on tullut pääasia."

        Moni uskova lankeaa tuohon. Moni hakee hengellisyydestä tiettyjä kiksejä. Moni hakee sitä paranormaaleista seikoista. Mutta tuo ei ole Herran tahdon mukaista Kristuksen seuraamista. Jeesus on ainut, joka antoi oikeasti hyvän esimerkin siitä, että minkälainen Kristinuskon tulisi olla. Sen voi lukea evankeliumeista.

        Minä puolestani myönnän myös - kun olin noin 16-18-vuotias; innostuin paranormaaleista jutuista. Se on aika tavallista. Totuus on se, etten saanut siitä mitään irti. Toki jännitystä jne, mutten mitään konkreettista. (Kokemusta) Mutta, oli miten oli - 2.4.13 - Uudistuin uskossa. Uskon elämässäni tapahtui muutos, jolloin päätin seurata Herraa, niin kuin kuuluu! Ja arvaa mitä sitten tapahtu? Aloin kertomaan Jumalasta eräälle ihmiselle. Kun menin nukkumaan, heräsin noin 2-3 aikaan yöstä. Availin silmiäni - Ja siinä se oli, mies seisoi sänkyni vieressä ja tuijotti minua.

        Se oli demonista toimintaa. Enkä ollut ainut joka oli todistamassa tuota hetkeä. Totuus on se, että pelkäsin kuin pieni lapsi. Itkin jopa. Koska tuo kokemus oli jotakin niin syvästi järkyttävää. (Olen mieleltäni terve ihminen. Valtaosa kokemuksistani on muitten ihmisten todistuksien nojalla. En ole kokenut noita yksin.)

        Tuon kokemuksen pohjalta voin sanoa, että en ihan oikeasti tykkää noista aktiviteeteistä.

        Lue lisää blogistani:

        http://demonit-paranormaalit-tapahtumat-kysy-pastorin-pojalta.vuodatus.net/lue/2014/05/demonien-aiheuttamat-vaivat-elamassani


      • kirvesmiehen poika
        pastorin_poika kirjoitti:

        Myönnät, että Jeesus on historiallinen henkilö - myönnän puolestani myös jotakin.

        " --- vaan kaikesta yliluonnollisesta on tullut pääasia."

        Moni uskova lankeaa tuohon. Moni hakee hengellisyydestä tiettyjä kiksejä. Moni hakee sitä paranormaaleista seikoista. Mutta tuo ei ole Herran tahdon mukaista Kristuksen seuraamista. Jeesus on ainut, joka antoi oikeasti hyvän esimerkin siitä, että minkälainen Kristinuskon tulisi olla. Sen voi lukea evankeliumeista.

        Minä puolestani myönnän myös - kun olin noin 16-18-vuotias; innostuin paranormaaleista jutuista. Se on aika tavallista. Totuus on se, etten saanut siitä mitään irti. Toki jännitystä jne, mutten mitään konkreettista. (Kokemusta) Mutta, oli miten oli - 2.4.13 - Uudistuin uskossa. Uskon elämässäni tapahtui muutos, jolloin päätin seurata Herraa, niin kuin kuuluu! Ja arvaa mitä sitten tapahtu? Aloin kertomaan Jumalasta eräälle ihmiselle. Kun menin nukkumaan, heräsin noin 2-3 aikaan yöstä. Availin silmiäni - Ja siinä se oli, mies seisoi sänkyni vieressä ja tuijotti minua.

        Se oli demonista toimintaa. Enkä ollut ainut joka oli todistamassa tuota hetkeä. Totuus on se, että pelkäsin kuin pieni lapsi. Itkin jopa. Koska tuo kokemus oli jotakin niin syvästi järkyttävää. (Olen mieleltäni terve ihminen. Valtaosa kokemuksistani on muitten ihmisten todistuksien nojalla. En ole kokenut noita yksin.)

        Tuon kokemuksen pohjalta voin sanoa, että en ihan oikeasti tykkää noista aktiviteeteistä.

        Lue lisää blogistani:

        http://demonit-paranormaalit-tapahtumat-kysy-pastorin-pojalta.vuodatus.net/lue/2014/05/demonien-aiheuttamat-vaivat-elamassani

        Ok.Mutta nyt muut aktiviteetit kutsuvat!


      • kirvesmiehen poika kirjoitti:

        Ok.Mutta nyt muut aktiviteetit kutsuvat!

        Muistahan käydä lukemassa


      • kirvesmiehen poika
        pastorin_poika kirjoitti:

        Muistahan käydä lukemassa

        Nyt kun luin tuon jutun demoneista voin vain ihmetellä miten tuo on mahdollista. Itse en ole kokenut mitään yliluonnollista unien näkemistä lukuunottamatta joten en voi ottaa asiaan mitään kantaa muuta kuin sen , että agnostikkona myönnän että jotain muutakin kuin havaittu maailma voi olla periaatteessa olemassa. Kun myönsin uskovani Jeesuksen olevan historiallinen henkilö niin se perustuu siihen käsitykseeni että aivan tyhjästä ei näin suurta tapahtumaa kuin kristinusko voi syntyä. Ja myös Jeesuksen opetukset ja neuvot miten ihmisen tulee elää , vaikka niissä on samankaltaisuuksia muidenkin filosofien opeista, ovat minusta kiehtovia ja hienoja. Ristiriitaisuuksistakin huolimatta.


      • kirvesmiehen poika kirjoitti:

        Nyt kun luin tuon jutun demoneista voin vain ihmetellä miten tuo on mahdollista. Itse en ole kokenut mitään yliluonnollista unien näkemistä lukuunottamatta joten en voi ottaa asiaan mitään kantaa muuta kuin sen , että agnostikkona myönnän että jotain muutakin kuin havaittu maailma voi olla periaatteessa olemassa. Kun myönsin uskovani Jeesuksen olevan historiallinen henkilö niin se perustuu siihen käsitykseeni että aivan tyhjästä ei näin suurta tapahtumaa kuin kristinusko voi syntyä. Ja myös Jeesuksen opetukset ja neuvot miten ihmisen tulee elää , vaikka niissä on samankaltaisuuksia muidenkin filosofien opeista, ovat minusta kiehtovia ja hienoja. Ristiriitaisuuksistakin huolimatta.

        Aivan. Noinhan se menee. Raamatussa on omat ristiriitansa, mutta se johtuu ihmisien omista käännösvirheistä sun muista, joka on kreikan ja heprean kielen välillä tapahtunut.

        Ja oletko miettinyt yhtään, että miksi et ole kokenut koskaan mitään luonnotonta, paranormaalia?

        Minkälaista unta olet sitten nähnyt, mikäli saa kysyä? Unet pitää täyttää aikamoiset kriteerit - kuten enneunet - että voi sanoa, että kyseessä on yliluonnollinen uni.


      • kirvesmiehen poika
        pastorin_poika kirjoitti:

        Aivan. Noinhan se menee. Raamatussa on omat ristiriitansa, mutta se johtuu ihmisien omista käännösvirheistä sun muista, joka on kreikan ja heprean kielen välillä tapahtunut.

        Ja oletko miettinyt yhtään, että miksi et ole kokenut koskaan mitään luonnotonta, paranormaalia?

        Minkälaista unta olet sitten nähnyt, mikäli saa kysyä? Unet pitää täyttää aikamoiset kriteerit - kuten enneunet - että voi sanoa, että kyseessä on yliluonnollinen uni.

        Semmosen unen olen kerran nähnyt jossa olin ajamassa autolla ja viereen tuli ihmisen kaltainen hahmo jonka käsitti että se ei ollut ihminen ja joka sanoi että älä pelkää ja jatka vaan rohkeasti linjallasi.En pitänyt sitä enkä pidä vieläkään minään mutta se jäi mieleeni.

        Sitä en ole vakavasti miettinyt miksen ole kokenut mitään paranormaalia mutta sellainen ajatus on joskus tullut että se on geeneissä eli sellaista herkkyyttä ei ole.


      • pastorin_poika kirjoitti:

        Aivan. Noinhan se menee. Raamatussa on omat ristiriitansa, mutta se johtuu ihmisien omista käännösvirheistä sun muista, joka on kreikan ja heprean kielen välillä tapahtunut.

        Ja oletko miettinyt yhtään, että miksi et ole kokenut koskaan mitään luonnotonta, paranormaalia?

        Minkälaista unta olet sitten nähnyt, mikäli saa kysyä? Unet pitää täyttää aikamoiset kriteerit - kuten enneunet - että voi sanoa, että kyseessä on yliluonnollinen uni.

        >>Raamatussa on omat ristiriitansa, mutta se johtuu ihmisien omista käännösvirheistä sun muista, joka on kreikan ja heprean kielen välillä tapahtunut.>>

        Väitätkö sinä aivan vakavalla naamalla, että kaikki Raamatun ristiriidat johtuvat pelkistä käännösvirheistä? Tässä sinulle 439 esimerkkiä Raamatun ristiriidoista, osoita ihmeessä että ne kaikki johtuvat vain käännösvirheistä:

        http://www.project-reason.org/bibleContra_big.pdf


    • Mielenkiintoinen tuo avauksesi loppukaneetti pimeydestä ja valkeudesta.
      Nehän eivät voi hallita yhtäaikaa.
      "Jumala erotti Valkeuden pimeydestä". (Gen 1:4)

      http://kalamos.omasivu.fi/pimeys/

      • Nyt äijä, mitä ihmettä? En minä ole sanonut, että päivä ja yö voivat olla samaan aikaan.. sodassa? Koska tuo sinun raamatunkohtasi käsittelee Mooseksen kirjan ensimmäisiä askeleita:

        "Jumala sanoi: 'Tulkoon valo!' Ja valo tuli. 4 Jumala näki, että valo oli hyvä. Jumala erotti valon pimeydestä, 5 ja hän nimitti valon päiväksi, ja pimeyden hän nimitti yöksi. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni ensimmäinen päivä."

        Jumala erotti PÄIVÄN YÖSTÄ.

        Mitä ihmettä äijiä?


      • Ja jos viittasit että pimeyden voimat ja "kirkkauden" voimat eivät voi hallita yhtä aikaan - niin anteeksi vain, kyllä voivat. Minkä tähden sitten on helvetti, miksi paratiisi? Miksi Jumala, miksi saatana? Miksi pelastaja, miksi se joka eksyttää kadotukseen? Vähän järkeä puheeseesi!

        Ja käytännössähän se on totta, Jumala yksin hallitsee. Sillä onhan saatana tekemässä pahuuttaan kiireen mukaan, mutta silti Jumala on se joka päättää kaikesta.

        Silti. Äijä nyt puheesi kondikseen.


      • pastorin_poika kirjoitti:

        Ja jos viittasit että pimeyden voimat ja "kirkkauden" voimat eivät voi hallita yhtä aikaan - niin anteeksi vain, kyllä voivat. Minkä tähden sitten on helvetti, miksi paratiisi? Miksi Jumala, miksi saatana? Miksi pelastaja, miksi se joka eksyttää kadotukseen? Vähän järkeä puheeseesi!

        Ja käytännössähän se on totta, Jumala yksin hallitsee. Sillä onhan saatana tekemässä pahuuttaan kiireen mukaan, mutta silti Jumala on se joka päättää kaikesta.

        Silti. Äijä nyt puheesi kondikseen.

        Siis Raamatun mukaan
        me olemme joko Valon lapsia tai sitten pimeyden lapsia,
        Päivän lapsia tai sitten yön lapsia.
        Vain jompikumpi mietä hallitsee, pimeys tai Valkeus,
        eivät molemmat.

        "Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä,
        niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
        sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia;
        me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
        Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut,
        vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
        Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat,
        ja jotka juovat itsensä juovuksiin,
        ne yöllä juovuksissa ovat.
        Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit,
        ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska
        ja kypärinämme pelastuksen toivo.
        Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan,
        vaan saamaan pelastuksen
        Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        joka on kuollut meidän edestämme,
        että me, valvoimmepa tai nukuimme,
        eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
        Sentähden kehoittakaa toisianne
        ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin." (1 Tess 5:4-11)


      • kalamos kirjoitti:

        Siis Raamatun mukaan
        me olemme joko Valon lapsia tai sitten pimeyden lapsia,
        Päivän lapsia tai sitten yön lapsia.
        Vain jompikumpi mietä hallitsee, pimeys tai Valkeus,
        eivät molemmat.

        "Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä,
        niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
        sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia;
        me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
        Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut,
        vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
        Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat,
        ja jotka juovat itsensä juovuksiin,
        ne yöllä juovuksissa ovat.
        Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit,
        ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska
        ja kypärinämme pelastuksen toivo.
        Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan,
        vaan saamaan pelastuksen
        Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        joka on kuollut meidän edestämme,
        että me, valvoimmepa tai nukuimme,
        eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
        Sentähden kehoittakaa toisianne
        ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin." (1 Tess 5:4-11)

        Joo, mutta sinä toitkin esille luomiskertomuksesta kohdan joka ei liity asiaan.

        Ja toki - on pimeyden lapsia, sekä valkeuden lapsia.

        Se käy tässä ilmi. Eikä se muutenkaan mikään salaisuus ole:

        (Ensimmäinen Johanneksen kirje 3:9-10 - "Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.)


      • pastorin_poika kirjoitti:

        Joo, mutta sinä toitkin esille luomiskertomuksesta kohdan joka ei liity asiaan.

        Ja toki - on pimeyden lapsia, sekä valkeuden lapsia.

        Se käy tässä ilmi. Eikä se muutenkaan mikään salaisuus ole:

        (Ensimmäinen Johanneksen kirje 3:9-10 - "Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.)

        Nimenomaan se sama Valkeus,
        jonka Jumala kutsui pimeyden keskelle
        tuona ensimmäisenä päivänä
        syrjäyttää pimeyden myös meidän sydämemme maaperästä.

        "Sillä Jumala, joka sanoi:
        'Loistakoon valkeus pimeydestä',
        on se, joka loisti sydämiimme,
        että Jumalan kirkkauden tunteminen,
        sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa,
        levittäisi valoansa." (2 Kor 4:6)


    • Maisalis

      Minusta taas on hedelmällisempää keskittyä pohtimaan armo-käsitettä, joka on meille luterilaisille niin keskeisessä asemassa uskossamme.

      Jos keskitymme liiaksi näihin ns. pahoihin voimiin, niin silloin unodamme helposti sen ilosanoman, jota Kristus julisti maailmalle.

      • Tietenkin on hyvä ymmärtää kuinka vakavasta asiasta on kysymys,
        kun puhumme hallitsijasta nimeltä synti.
        Vain Jeesus, joka on täynnä armoa ja totuutta
        voi vapauttaa sen kahleista.

        Mutta minä lukisin mielelläni vaikka luterilaisuus-palstalla siitä,
        mita armo sinulle merkitsee
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12157271


      • Joo, mutta sinulle luterilainen - hieman asiaa. Kuinka paljon te krikossanne puhutte lainkaan demoneista sun muista? Jumalan armoon keksittyminen on yksi asia, mutta te ette keskity lainkaan siihen, mikä meitä on vastassa. Vihollinen nimittäin. Onko sekään hyvä asia, ettei perehdy siihen yhtään? Moni kirkolliset ihmiset uskovat pelastukseen joka on kaikkien osana, eikä ole helvettiä jne. Se, ei ole hyvä asia, ei.


      • pastorin_poika kirjoitti:

        Joo, mutta sinulle luterilainen - hieman asiaa. Kuinka paljon te krikossanne puhutte lainkaan demoneista sun muista? Jumalan armoon keksittyminen on yksi asia, mutta te ette keskity lainkaan siihen, mikä meitä on vastassa. Vihollinen nimittäin. Onko sekään hyvä asia, ettei perehdy siihen yhtään? Moni kirkolliset ihmiset uskovat pelastukseen joka on kaikkien osana, eikä ole helvettiä jne. Se, ei ole hyvä asia, ei.

        >>Joo, mutta sinulle luterilainen - hieman asiaa. Kuinka paljon te krikossanne puhutte lainkaan demoneista sun muista?>>

        Sinuapa pastorin poika tuntuvatkin nämä demonit kiinnostavan yllättävän paljon.

        >> te ette keskity lainkaan siihen, mikä meitä on vastassa. Vihollinen nimittäin. Onko sekään hyvä asia, ettei perehdy siihen yhtään?>>

        Onko tuo nyt mikään ihmekään, ettei monia kiinnosta kristinuskon maalailemat pirut. Se nyt vaan on niin mustavalkoinen maailmankuva, ettei se oikein enää nykyään vetoa moneenkaan. Maailma kun on hieman monimutkaisempi paikka kuin vain "hyvän" ja "pahan" bipolaarinen taistelukenttä. - Mustavalkoisuuden lisäksi täällä on paljon harmaan sävyjä, jopa värejäkin.


    • tästä
      • ; >

        voi ku mä oon kuuluisa


    • aloittajalle tiedoks

      Raamatussa ei ole sellaista kohtaa, jossa sanotaan jonkin saatanan nimen olevan lucifer.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe