Mitä jos kohdattaisiin? (JOS)

Mitä sinä tekisit..?

Mitä sinulle sanoisin..
Katsoisin lämpimästi sinisiä silmiäsi..
Hymyilisin kuin Hangon keksi konsanaan
sinun läsnäolo, läheisyytesi
Saisinko sanottua sittenkään mitään
Ujohkosti tulisi "moi"
Tiedäthän; ne suuret tunteet

43

1060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinsemenee

      Suuret tunteet ovat kompastuskivi. Muille voi jutella mitä vaan, mutta kun alkaa olla liikaa tunteita, vaikeaksi menee.

    • Sanat odottavat

      Saisit sanottua lopultakin ja minä myös, kunhan paikka ja aika olisi oikea.

    • ujojapelokas

      minä olen niin ujo ja pelokas,että en saa mitään sanotuksi katson vaan maata ja olen hiljaa.

    • Surullisenikävä

      Mä alkaisin varmaan itkee..

    • tosi juttu

      Sanoisin: Painu vittuun siitä kusipää!

    • tekisjatekis

      Sittenhän meitä ois kaks.
      Hangon keksiä nimittäin :)
      En mää nyt sentään niin kovis oo, että ne suuret tunteet peittään pystyis.

      Vannomatta paras. Vaimitensenytolijameni...

      Herttilei. Ei pysty nyt ees aatteleen, kun jotenki sumenee...

    • JOS JOS

      JOS

    • ergt

      Totta kyllä tuo että kun tuntee liian paljon on vaikeampaa kertoa siitä.

    • M*****

      Ottaisin sinua kädestä kiinni, sinä iso suloinen mies. Olisin lapsekkaan onnellinen ja toiveikas, että voisimme vihdoinkin tutustua.

      • eräs M-alkava mies

        juu ja mä ottasin ja suutelisin sua..oikein tulisesti. Niin että sä olisit vie sekasesemmin..=)


      • sesekanen
        eräs M-alkava mies kirjoitti:

        juu ja mä ottasin ja suutelisin sua..oikein tulisesti. Niin että sä olisit vie sekasesemmin..=)

        Huiiii. Tämä kommentti vihlaisi tooosi syvältä vatsan pohjasta :) Huomenta.


      • sama M- Mies .
        sesekanen kirjoitti:

        Huiiii. Tämä kommentti vihlaisi tooosi syvältä vatsan pohjasta :) Huomenta.

        eiku yötä...=) kuinka syvältä..:D taidan minäki olla sesekasin,kun sanatkin menes sakasi...:=) hmm..oispa ihanaa ja romanttista ku tieäiskin että juuri se oikea ihminen olis vastapuolella..mutta kun ei varmasti ole..=)


    • Katujentallaaja

      En varmaan tekisi enää mitään. Ikävöinnit on ikävöity.
      Suhtautuisin kuin kehen tahansa ihmiseen.

    • matti 09al

      minä vastais hymyilen suoraan silmiin ja sanoisin ujosti moi

    • Pari mielikuvaa...

      Pessimistinen mielikuva iski:
      Kattoisin varmaan taakseni, että "Moikkaskohan se mua?" ja huomaisin sitten takanani jonkun nätin nuoren tytön, joka vilkuttelisi sulle... :/ - Poistuisin vaivihkaa paikalta tajuten, ettet enää edes tunne mua...

      - No mutta jos oikeesti moikkaisit mulle, niin tietysti vastaisin ja odottaisin, että sanoisit tällä kertaa muutakin, kuin sen "Moin" ;)

    • henkistä väkivaltaa

      Miten kävisi sänkyhommissa....? Jos osaat vain ujosti sanoa "Moi"? Ei hyvä asia. Aika kamala yhdistelmä. Miksi niin ujo?????????????? Ujouden taakse on HELPPO piiloutua.

      • iskujakosatelee

        Ujoutta on monenlaista. Eri tilanteissa ns. ujo ihminen käytäyttyy eri tavalla.
        Mun mielestä ujous ei ole paha asia. Yleensä ns. ujoilla/herkillä ihmisillä on rikkaampi pään sisäinen maailma. Tätä "maailmaa" he uskaltautuvat toteuttaa myös käytännössä, oikeissa olosuhteissa.
        Ujous ei ole piiloutumista. Ei ollenkaan!


      • liikaa tämäkin
        iskujakosatelee kirjoitti:

        Ujoutta on monenlaista. Eri tilanteissa ns. ujo ihminen käytäyttyy eri tavalla.
        Mun mielestä ujous ei ole paha asia. Yleensä ns. ujoilla/herkillä ihmisillä on rikkaampi pään sisäinen maailma. Tätä "maailmaa" he uskaltautuvat toteuttaa myös käytännössä, oikeissa olosuhteissa.
        Ujous ei ole piiloutumista. Ei ollenkaan!

        Olen perehtynyt ihmisiin. Ujous on negatiivista vaikuttamista niin ihmisiin, kuin tilaan tai tilanteisiin. Jopa ilmapiiriin. Ujous on ihmisen kykenemättömyyttä ylittää itseään sosiaalisissa tilanteissa, ja saamattomuutta päästä eroon tuosta hankalasta tavasta olla ihmisten kanssa. Olen ollut itse ujo ja prkele, pääsin siitä. Hienovaraisuus ja hiljaisuus, mietteliäisyys on parempi kuin ujous. Ujous, arkuus on oman itsen mielen hallitsemattomuutta ja ujot ihmiset elävät menneisyydessä ja niissä kaikissa traumaattisissa tapahtumissa, joita on sosiaaliset tilanteet tuoneet tullessaan. Ujo on LIIAN itsekriittinen. LIIAN, ei ylikriittinen itselleen. Ujo ihminen ei salli itselleen tehdä VIRHEITÄ. On helpompaa sanoa, kysyttäessä miksi olet niin hiljaa... ja vastaus on, anteeksi, olen ujo, kuin että sori, en keksinyt mitään puhuttavaa... olin muissa maailmoissa tai ei kiinnostanut osallistua juttuu.
        Kun ihminen myöntää olevansa ujo, hän ei arvostaa itseään enemmän kuin yhtäkään toista ihmistä vaikkapa juuri siinä tilassa, jossa ujous iskee. Ujous on verho, jonka taakse on KIVA piiloutua. Ujot ovat tirkistelijöitä. Epärehellisiä. Epäasiallisia. Hinaajia. Hiihtäjiä. Perävaunuja. Näin se on.
        OnKO kukaan ujo yksin ollessa????? EI! Itsensä kanssa voi olla hienotunteinen ja hienovarainen, mutta ei ujo. VAI???


      • edellinen korjaa
        liikaa tämäkin kirjoitti:

        Olen perehtynyt ihmisiin. Ujous on negatiivista vaikuttamista niin ihmisiin, kuin tilaan tai tilanteisiin. Jopa ilmapiiriin. Ujous on ihmisen kykenemättömyyttä ylittää itseään sosiaalisissa tilanteissa, ja saamattomuutta päästä eroon tuosta hankalasta tavasta olla ihmisten kanssa. Olen ollut itse ujo ja prkele, pääsin siitä. Hienovaraisuus ja hiljaisuus, mietteliäisyys on parempi kuin ujous. Ujous, arkuus on oman itsen mielen hallitsemattomuutta ja ujot ihmiset elävät menneisyydessä ja niissä kaikissa traumaattisissa tapahtumissa, joita on sosiaaliset tilanteet tuoneet tullessaan. Ujo on LIIAN itsekriittinen. LIIAN, ei ylikriittinen itselleen. Ujo ihminen ei salli itselleen tehdä VIRHEITÄ. On helpompaa sanoa, kysyttäessä miksi olet niin hiljaa... ja vastaus on, anteeksi, olen ujo, kuin että sori, en keksinyt mitään puhuttavaa... olin muissa maailmoissa tai ei kiinnostanut osallistua juttuu.
        Kun ihminen myöntää olevansa ujo, hän ei arvostaa itseään enemmän kuin yhtäkään toista ihmistä vaikkapa juuri siinä tilassa, jossa ujous iskee. Ujous on verho, jonka taakse on KIVA piiloutua. Ujot ovat tirkistelijöitä. Epärehellisiä. Epäasiallisia. Hinaajia. Hiihtäjiä. Perävaunuja. Näin se on.
        OnKO kukaan ujo yksin ollessa????? EI! Itsensä kanssa voi olla hienotunteinen ja hienovarainen, mutta ei ujo. VAI???

        ..korjaan, ujo arvostaa enemmän itseään kuin yhtäkään toista ihmistä vaikkapa juuri siinä tilassa, jossa ujous iskee... anteeksi.


      • Ujo pelle
        liikaa tämäkin kirjoitti:

        Olen perehtynyt ihmisiin. Ujous on negatiivista vaikuttamista niin ihmisiin, kuin tilaan tai tilanteisiin. Jopa ilmapiiriin. Ujous on ihmisen kykenemättömyyttä ylittää itseään sosiaalisissa tilanteissa, ja saamattomuutta päästä eroon tuosta hankalasta tavasta olla ihmisten kanssa. Olen ollut itse ujo ja prkele, pääsin siitä. Hienovaraisuus ja hiljaisuus, mietteliäisyys on parempi kuin ujous. Ujous, arkuus on oman itsen mielen hallitsemattomuutta ja ujot ihmiset elävät menneisyydessä ja niissä kaikissa traumaattisissa tapahtumissa, joita on sosiaaliset tilanteet tuoneet tullessaan. Ujo on LIIAN itsekriittinen. LIIAN, ei ylikriittinen itselleen. Ujo ihminen ei salli itselleen tehdä VIRHEITÄ. On helpompaa sanoa, kysyttäessä miksi olet niin hiljaa... ja vastaus on, anteeksi, olen ujo, kuin että sori, en keksinyt mitään puhuttavaa... olin muissa maailmoissa tai ei kiinnostanut osallistua juttuu.
        Kun ihminen myöntää olevansa ujo, hän ei arvostaa itseään enemmän kuin yhtäkään toista ihmistä vaikkapa juuri siinä tilassa, jossa ujous iskee. Ujous on verho, jonka taakse on KIVA piiloutua. Ujot ovat tirkistelijöitä. Epärehellisiä. Epäasiallisia. Hinaajia. Hiihtäjiä. Perävaunuja. Näin se on.
        OnKO kukaan ujo yksin ollessa????? EI! Itsensä kanssa voi olla hienotunteinen ja hienovarainen, mutta ei ujo. VAI???

        Siis sinun mielestä ujous on toisin sanoen vaan v-mäisyyttä???? Ujouden voi "voittaa" vaan iän myötä ja silloinkin se säilyy jollain lailla. Kokemusta on. Tässä nykymaailmassa arvostetaan liikaa sellaista suuna päänä olemista. Jos joku keskittyy kuuntelemaan puhumisen sijaan, niin sitä pidetään pahana? Erikseen on sitten ne ihmiset, joilla on jotain ikäviä kokemuksia toisista ihmisistä ja siksi vetäytyvät seurasta.


      • jep, nyt loppu
        Ujo pelle kirjoitti:

        Siis sinun mielestä ujous on toisin sanoen vaan v-mäisyyttä???? Ujouden voi "voittaa" vaan iän myötä ja silloinkin se säilyy jollain lailla. Kokemusta on. Tässä nykymaailmassa arvostetaan liikaa sellaista suuna päänä olemista. Jos joku keskittyy kuuntelemaan puhumisen sijaan, niin sitä pidetään pahana? Erikseen on sitten ne ihmiset, joilla on jotain ikäviä kokemuksia toisista ihmisistä ja siksi vetäytyvät seurasta.

        Ei suuna päänä olemista. Se on amerikkalaismaista. Tulee olle tilanneälyä ja kykyä mukautua tilanteen mukaan...


      • iskujakosatelee
        liikaa tämäkin kirjoitti:

        Olen perehtynyt ihmisiin. Ujous on negatiivista vaikuttamista niin ihmisiin, kuin tilaan tai tilanteisiin. Jopa ilmapiiriin. Ujous on ihmisen kykenemättömyyttä ylittää itseään sosiaalisissa tilanteissa, ja saamattomuutta päästä eroon tuosta hankalasta tavasta olla ihmisten kanssa. Olen ollut itse ujo ja prkele, pääsin siitä. Hienovaraisuus ja hiljaisuus, mietteliäisyys on parempi kuin ujous. Ujous, arkuus on oman itsen mielen hallitsemattomuutta ja ujot ihmiset elävät menneisyydessä ja niissä kaikissa traumaattisissa tapahtumissa, joita on sosiaaliset tilanteet tuoneet tullessaan. Ujo on LIIAN itsekriittinen. LIIAN, ei ylikriittinen itselleen. Ujo ihminen ei salli itselleen tehdä VIRHEITÄ. On helpompaa sanoa, kysyttäessä miksi olet niin hiljaa... ja vastaus on, anteeksi, olen ujo, kuin että sori, en keksinyt mitään puhuttavaa... olin muissa maailmoissa tai ei kiinnostanut osallistua juttuu.
        Kun ihminen myöntää olevansa ujo, hän ei arvostaa itseään enemmän kuin yhtäkään toista ihmistä vaikkapa juuri siinä tilassa, jossa ujous iskee. Ujous on verho, jonka taakse on KIVA piiloutua. Ujot ovat tirkistelijöitä. Epärehellisiä. Epäasiallisia. Hinaajia. Hiihtäjiä. Perävaunuja. Näin se on.
        OnKO kukaan ujo yksin ollessa????? EI! Itsensä kanssa voi olla hienotunteinen ja hienovarainen, mutta ei ujo. VAI???

        En tunnista itseäni tästä kyllä ollenkaan. Joskus aiemmin, epävarmana teininä, olisin saattanut tunnistaa. Mutta en enää.

        MIKÄ SAATANAN SPITAALI SE UJOUS TAI MUUKAAN NS. VALTAVIRRASTA POIKKEAVA KÄYTÖS MUUTENKAAN ON???
        Pitäiskö kaikkien olla toistensa päälle puhuvia "sosiaalisia" v***un eläjiä!!!
        Kaakattavia kanoja ja kotkottavia kukkoja tunkiolla! Hyi helv.!


      • ed.
        iskujakosatelee kirjoitti:

        En tunnista itseäni tästä kyllä ollenkaan. Joskus aiemmin, epävarmana teininä, olisin saattanut tunnistaa. Mutta en enää.

        MIKÄ SAATANAN SPITAALI SE UJOUS TAI MUUKAAN NS. VALTAVIRRASTA POIKKEAVA KÄYTÖS MUUTENKAAN ON???
        Pitäiskö kaikkien olla toistensa päälle puhuvia "sosiaalisia" v***un eläjiä!!!
        Kaakattavia kanoja ja kotkottavia kukkoja tunkiolla! Hyi helv.!

        Nyt on kyllä siivousagressiot kohillaan!!!
        Tapahtuu!


      • ujoille porkkana
        ed. kirjoitti:

        Nyt on kyllä siivousagressiot kohillaan!!!
        Tapahtuu!

        Tee, älä vaan aio! ;)


      • Aloittaja vastaa

        Toki osaan paljon muutakin kun sanoa ujohkosti "moi". Ei nyt kyse olekaan siitä.
        Tarkoitin että jos on suuria tunteita voi olla hetkellisesti vaikea kohdata.
        Läheisyys lähentäisi.
        Ujous ja tunteista johtuva Ujous on kaksi eri asiaa.
        Ei olisi ujosteltavaa jos ei olisi niitä suuria tunteita.
        Minusta Ujous ja vallankäyttö ovat kaukana toisistaan. Ujous ei ole tahallista.


      • sitä odotellessa
        Aloittaja vastaa kirjoitti:

        Toki osaan paljon muutakin kun sanoa ujohkosti "moi". Ei nyt kyse olekaan siitä.
        Tarkoitin että jos on suuria tunteita voi olla hetkellisesti vaikea kohdata.
        Läheisyys lähentäisi.
        Ujous ja tunteista johtuva Ujous on kaksi eri asiaa.
        Ei olisi ujosteltavaa jos ei olisi niitä suuria tunteita.
        Minusta Ujous ja vallankäyttö ovat kaukana toisistaan. Ujous ei ole tahallista.

        Niin täälä saa herkästi asiasta kuin asiasta väännettyä ihan jotain muuta kuin aloitus on.
        TIedän tunteen, pystyn vivattomasti keskustelemaan tuntemattomienkin ihmisten kanssa, mutta eräälle en pysty kuin nyökkäyttämään päätäni. Tarkoitus olisi saanda edes tuo moi ulos suusta, mutta kun menee niin tolaltaan ettei itsekkään tajua.
        Mutta kyllä tämä tästä


    • todennäköisesti

      juoksisin karkuun

    • 13+13

      Tämän palstan perusteella itselleni antamien mielikuvien mukaan, hyppäisin kaulaan ja suutelisin tulisesti. Irl realiteettien takia varmaan sanoisin moi, jos sitäkään kehtaisi.

    • Voisinpa vihdoinkin

      Silittäisin otsa ryppysi pois, ottaisin kädestä ja veisin matkalle, pois arjesta edes hetkeksi.
      Ei tarvitsisi sanoa mitään, luottaa vain tunteisiin.....

      • Hyvää sulle toivotan

        Todella kaunis ajatus, mutta....
        Taidat tuntea toisen aika hyvin, vai onko sinulla vain vahva hoivavietti?
        Ihastutko ain aloosereihin, luuletko vovasi parantaa heidän elämäänsä?

        Ei pahalla, mut taidat olla typillinen hyväksikäytettävä.


    • Eipä vaan kohdata

      Ensi hämmästyksen jälkeen (koska en oleta enää kohtaavani häntä...), tuo "Hangon keksi" kuvastaisi reagtiotani täydellisesti. Siis hymyä ja silmät loistaisivat! Toki tervehtisin ja kysyisin kuulumiset.

    • adios.

      MITÄ JOS NYT VAAN LOPETAN TÄN KARKINSYÖNNIN!!

    • piste

      Sanoisin moi ja toivoisin, että haluaisit vähän enemmänkin jutella.

    • vaalea karkulainen

      Tunnistaisinkohan enää... varmaankin.
      Menisin rohkeasti juttelemaan tyyliin
      "Moi. Satutkohan oleen se sama tyyppi johon törmäsin silloin siellä kaupassa?..." Sit varmaan joutuisin selittään vähän sitä reaktiooni silloin :D
      Se vois olla aika huumoripitoinen keskustelu...

    • fhhgh

      Hymyilisin ja sanoisin moi ja tiedän.

    • Mielellään

      kohtaisin erään ja yrittäisin keksiä muutakin sanottavaa.. Tiedän nuo suuret tunteet ;) Onn aina ollut sellainen kattelen vähän aikaa, mutta ei koskaan koskaan ennen sanat juuttuneet kurkkuun..oonkin ollut ihmeissäni itseni kanssa tietyissä tilanteissa kohdatessani erään..

      • pussattas ei puhuttas

        Ei meitä oo tarkotettu puhumaan toisillemme. Pitäishän tuo jo ymmärtää :D
        Se on joku muu mikä tässä puhuu, kuin suut ja sanat ;)

        -No, suu on tietty tärkee. Mut täs tapaukses sitä käytettäis johonki muuhun, ku puhumiseen...


      • voi sitä himoa
        pussattas ei puhuttas kirjoitti:

        Ei meitä oo tarkotettu puhumaan toisillemme. Pitäishän tuo jo ymmärtää :D
        Se on joku muu mikä tässä puhuu, kuin suut ja sanat ;)

        -No, suu on tietty tärkee. Mut täs tapaukses sitä käytettäis johonki muuhun, ku puhumiseen...

        näin meille(kin) kävis


      • himoahimoa
        voi sitä himoa kirjoitti:

        näin meille(kin) kävis

        Ihan varmasti näin.


    • Herkkikset liikkeell
    • kauan...klo

      vastaisin "moi", hymyllä aikaa varastaisin silmiesi ja ilmeesi tutkailuun. Kaksi äärimmäistä vaihtoehtoa: jos oikealta tuntuisi, ei sanoja tarvittaisi vaan käteesi tarttuisin ja jos vielä oikealta tuntuisi, lähelleni vetäisin ja suudelman huulilles painaisin.
      Jos jokin väärältä epäaidolta tuntuis, pois tieni viedä vois.

    • näimpä

      Tietty, tassuni heiluisi ja suupielet kivasti hymyyn kääntyisi. Ja sanat moi ja vau suustani päästäisin... ikävä jota en koskaa kuvitellut kohtaavani... :)

    • K00

      ensin hämmästynyt moi ja sit rutistaisin kovasti tuota miestä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe