Sanat, jotka haluan sanoa...

KuiskausKesätuuleen

Olisi niin paljon sanottavaa, niin paljon asioita, jotka pyörivät mielessäni. Haluaisin ihan itseni takia selvyyden muutamaan asiaan. En tiedä miten suhtaudut, mutta otan sen riskin. Riskin, että sitten menetän sen vähänkin mitä on. Taistelen tunteiden kanssa, järki kuitenkin sanoo, että asiat pitää puhua. Niinpä, mutta olen ujo. Olisi niin paljon helpompaa jättää se tekemättä, mutta... Otan sen riskin. Kaikkein eniten mietin sitä miten suhtaudut, kun sanon itse suoraan, ääneen, sen, että pidän sinusta enemmän kuin haluan myöntää. Jos se rikkoo välimme, olen pahoillani. Jos ei, olen onnellinen siitä. Onneksi kuitenkin tiedän, että olet kärsivällinen kanssani. Kiitos siitä. Tiedän kuitenkin, ettei tästä pitemmällä tähtäimellä tule mitään, mutta anna minun kuitenkin, siitäkin huolimatta, tuntea niin kuin tunnen. Olen kiitollinen siitä, että kuitenkin olet elämässäni, että kohtasin sinut. Sitä en vielä tiedä mitä minä merkitsen sinulle, mutta sen minä aion sinulle sanoa, että sinä merkitset minulle yllättävän paljon, olet minulle tärkeä. Ja pyydän samalla anteeksi ihastumistani, koska se ei ollut tarkoitus...

28

926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :.).):

      Pitkä ja painava kuiskaus :) Odota ukkosmyrskyä kantamaan sanat Hänellesi

      • KuiskausKesätuuleen

        Ei tarvitse myrskyjä. ;) Sanon ne kyllä "hänelle" ihan varmasti itse. Ei tarvita tuulia, ei myrskyjä, mutta kunnon lämmin kesäinen kaatosade juuri silloin voisi olla aika hyvä!

        Ja se kuiskaus oli tuossa lopussa... ;)


    • huuto metsään

      Harvemmin kukaan suunnittelee ihastumisia. Sen takia elämä niin ihmeellinen onkin, kun sitä vain ihmettelee että mistä tuo ihana ihminen yhtäkkiä heitettiin eteeni. Sitten sen ihmettelyn jälkeen alkaakin pelottaa ja jännittää.
      Niin helppoa kuin se olisikin jättää sanomatta, tekemättä tai menemättä mutta sehän on vähän sama kuin jättäisi elämättä. Jättää elämänsä sen varaan, että toiset hoitavat sen puolestamme.

      Rohkeus ei ole sitä ettei pelkää, vaan sitä että toimii pelostaan huolimatta.

      • KuiskausKesätuuleen

        No, ei tosiaan suunnittele, ei... Varsinkin, kun ei edes tullut mieleen silloin, että näinkin voisi käydä. :/

        Arvaa vaan miten pelkään, mutta jahkailun jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että ihan jo itseni takia, minun alkaa olla pakko puhua joistakin mieltä kaihertavista asioista. Ja peloista suurin on se, että miten "hän" suhtautuu... :(


      • huuto metsään
        KuiskausKesätuuleen kirjoitti:

        No, ei tosiaan suunnittele, ei... Varsinkin, kun ei edes tullut mieleen silloin, että näinkin voisi käydä. :/

        Arvaa vaan miten pelkään, mutta jahkailun jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että ihan jo itseni takia, minun alkaa olla pakko puhua joistakin mieltä kaihertavista asioista. Ja peloista suurin on se, että miten "hän" suhtautuu... :(

        Mikä sun mieltä sitten kaihertaa? Sinun tunteet häntä kohtaanko?

        Ja hei, ei noita tunteita kannata anteeksi pyydellä! Vaikka et vastakaikua saisikaan.


      • Yks Mikke vaan
        KuiskausKesätuuleen kirjoitti:

        No, ei tosiaan suunnittele, ei... Varsinkin, kun ei edes tullut mieleen silloin, että näinkin voisi käydä. :/

        Arvaa vaan miten pelkään, mutta jahkailun jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että ihan jo itseni takia, minun alkaa olla pakko puhua joistakin mieltä kaihertavista asioista. Ja peloista suurin on se, että miten "hän" suhtautuu... :(

        Oleppas hetken verran itsekäs ja kerrot vain ajattelematta mitä mietit.
        Koska toisen mieli selviää kyllä.


      • Yks Mikke vaan
        Yks Mikke vaan kirjoitti:

        Oleppas hetken verran itsekäs ja kerrot vain ajattelematta mitä mietit.
        Koska toisen mieli selviää kyllä.

        Ai mutta, ei hänellä sattuis olemaan samoja aatoksia? Tiedätkö?
        Arvaan kyllä.


      • 990+990
        KuiskausKesätuuleen kirjoitti:

        No, ei tosiaan suunnittele, ei... Varsinkin, kun ei edes tullut mieleen silloin, että näinkin voisi käydä. :/

        Arvaa vaan miten pelkään, mutta jahkailun jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että ihan jo itseni takia, minun alkaa olla pakko puhua joistakin mieltä kaihertavista asioista. Ja peloista suurin on se, että miten "hän" suhtautuu... :(

        Mikä tilanteessa on niin kamalaa? Olet(te)ko varattu/ja?
        Vai oletkö vain yleisesti säikähtänyt tunteitasi? Ajattele miten paljon maailmaan mahtuu ikäviä tunteita; kateutta, inhoa, välinpitämättömyyttä. Ota tuntemuksesi positiivisesti! Turha kauniita tuntemuksia on haudata sisäänsä ja koettaa ohittaa niitä.


      • KuiskausKesätuuleen
        huuto metsään kirjoitti:

        Mikä sun mieltä sitten kaihertaa? Sinun tunteet häntä kohtaanko?

        Ja hei, ei noita tunteita kannata anteeksi pyydellä! Vaikka et vastakaikua saisikaan.

        No, tunteet häntä kohtaan, mutta erityisesti se, että en tiedä mitä hän ajattelee. Olen siis nainen (jos ei tekstistä jo käynyt selväksi) ja häntä nuorempi. Sekin tuntuu vähän olevan... hidaste, mihinkään.

        Siinpä se... Ääneen en sitä vastakaikua ole vielä kuullut, mutta sanaton viestintä antaa sitä vastakaikua.


      • KuiskausKesätuuleen
        990+990 kirjoitti:

        Mikä tilanteessa on niin kamalaa? Olet(te)ko varattu/ja?
        Vai oletkö vain yleisesti säikähtänyt tunteitasi? Ajattele miten paljon maailmaan mahtuu ikäviä tunteita; kateutta, inhoa, välinpitämättömyyttä. Ota tuntemuksesi positiivisesti! Turha kauniita tuntemuksia on haudata sisäänsä ja koettaa ohittaa niitä.

        Molemmat vapaita. Ikäero vaivaa toista osapuolta enemmän ja vähemmän. Lähinnä en tiedä miten hän suhtautuu, jos näytän tunteet yhtään selvemmin. Eiköhän ne näy, vaikka yritänkin hillitä niitä hieman...


      • KuiskausKesätuuleen
        Yks Mikke vaan kirjoitti:

        Ai mutta, ei hänellä sattuis olemaan samoja aatoksia? Tiedätkö?
        Arvaan kyllä.

        Jos tiedostamatonta sanatonta viestintää tulkitsen oikein, niin ei hän ainakaan inhoa minua. Se vain olisi kiva kuulla ihan tietoisella tasolla ja sanottuna sama asia. :/


      • Yks Mikke vaan
        KuiskausKesätuuleen kirjoitti:

        Jos tiedostamatonta sanatonta viestintää tulkitsen oikein, niin ei hän ainakaan inhoa minua. Se vain olisi kiva kuulla ihan tietoisella tasolla ja sanottuna sama asia. :/

        Minkäs verran olet nuorempi?
        Kyllähän sanat sanottuna paras ois, ei mielellään muilla tavoin.
        Jostain tarvis joskus saada vain pieni alkupotkaisu että asiat lähtis rullaamaan...


      • KuiskausKesätuuleen
        Yks Mikke vaan kirjoitti:

        Minkäs verran olet nuorempi?
        Kyllähän sanat sanottuna paras ois, ei mielellään muilla tavoin.
        Jostain tarvis joskus saada vain pieni alkupotkaisu että asiat lähtis rullaamaan...

        "Vain" 24 vuotta nuorempi... Itse olen jo 32. Siksipä se ihastuminen häneen on minulle samalla sekä ihana tunne että ahdistava asia. Meillä on yllättävänkin paljon yhteistä, huumori on pitkälti samanlainen, ja olen ikäistäni kypsempi (ollut aina). Jo silloin, kun tutustuin häneen, tiesin hänen olevan minua vanhempi, mutta vasta myöhemmin tarkempi ikä. Minua se ikäero ei niinkään haittaa, vaan häntä enemmänkin. :/


    • Aaltosurffari

      Piti pysyä poissa mutta eihän sitä voi olla vastaamatta, kun on näin hieno aloitus. :)

      Omasta kokemuksesta voin sanoa; ota riski ja kerro. On parempi näyttää mitä oikeasti tuntee. Itselläni oli joskus kerran mahdollisuus. Ei mennyt ihan niinkuin piti. Molemmat olivat kaivanneet toisiaan. Kumpikaan ei osannut sitä jännitykseltään näyttää. Niinpä kumpikin jäi kaipaamaan sitä tietämättä...

      Ota riski, halaa tiukasti ja kerro mitä tunnet. Ehkä silloin toinenkin uskaltaa paremmin :) Lämpöä ei ole maailmassa koskaan liikaa. ;)

      • KuiskausKesätuuleen

        Kiitos rohkaisevista sanoistasi. :)

        Pitää ottaa itseä niskasta kiinni, tuli mitä tuli... No, sen halaamisen teen varmaan "luvatta" jo ihan ensimmäiseksi! :D Tarkoitus onkin tavata tässä joku päivä...


      • Aaltosurffari
        KuiskausKesätuuleen kirjoitti:

        Kiitos rohkaisevista sanoistasi. :)

        Pitää ottaa itseä niskasta kiinni, tuli mitä tuli... No, sen halaamisen teen varmaan "luvatta" jo ihan ensimmäiseksi! :D Tarkoitus onkin tavata tässä joku päivä...

        Sehän hienoa kuulla! :)

        Minä joudun odottelemaan ensi kuuhun. Pitkältä tuntuu, olisipa jo...


      • KuiskausKesätuuleen
        Aaltosurffari kirjoitti:

        Sehän hienoa kuulla! :)

        Minä joudun odottelemaan ensi kuuhun. Pitkältä tuntuu, olisipa jo...

        Kyllä se ensi kuu tulee. Ei sinne enää niin pitkä aika ole. :) Voimia.


    • 17+6

      Ennen kuin kerrot häenlle, mieti hetki seuraavaa kysymystä: Kumpi on tärkeämpää: – saada rakastaa vai tulla rakastetuksi?

      Voit toki mennä siitä, mistä aita on matalin ja toteat, että kumpikin tärkeää.

      Ihminen joka vastaa, että saada rakastaa on tärkeämpää, asettaa itsensä haavoittuvaksi. Sitten kun kemia on tasoittunut, halveksi itseään ja miettii, kuinka typerä sitä olikaan.

      Ihminen joka sanoo, että tulla rakastetuksi, ajattelee rationaalisesti järjellään: miten teen omasta elämästäni paremman.


      Tunnustuksesi voi satuttaa sinua, mutta silti se kait pitää tehdä.

      • KuiskausKesätuuleen

        Totta tuo mitä sanot. Itseasiassa hän tietää jo siitä. Olen kertonut sen hänelle, mutta en kasvotusten, vaan viestillä (olin ihan täysin selvänä, koska en harrasta alkoholin kanssa läträämistä). Hän oli hiljaa muutaman päivän sen jälkeen. Olen kuitenkin ollut hänen kanssaan tekemisissä sen jälkeenkin. Ei se silloin aiheuttanut sitä, että hän olisi muuttunut mitenkään negatiiviseksi, päinvastoin, jopa hieman hempeämmäksi. Joskus sitä miettii, että miksi elämän pitää olla hetkittäin niin hankalaa... :/


      • litran mitalla

        Terve ihminen haluaa myös itse rakastaa eikä vain tulla rakastetuksi. Kumpiakin tarvitaan.


      • ....................
        litran mitalla kirjoitti:

        Terve ihminen haluaa myös itse rakastaa eikä vain tulla rakastetuksi. Kumpiakin tarvitaan.

        Saada rakastaa tai tulla rakastetuksi? Ootte aika pöljiä, jos ette tajua tämän merkitystä?

        Minä haluan rakastaa. Se tarkoittaa sitä, että vaikka vihaan kaikkea hänessä, hänen poissaolonsa, aiheutetut katkeruudet, mielenterveydelliset ongelmani ja koko puhumaton elämä, aiheuttaa minussa kuitenkin suuren tarpeen olla hänen lähellään, kaipaan hänen tuoksuaan, seksiä hänen kanssa, ja turvallisuuden tunnetta, minkä vain hän minussa herättää.

        En vain itse tiedä mitä haluan. En ainakaan vittuilua häneltä, joten olen ajatellut ko. asian olevan viesti minulle asioista, joista hän ei pysty puhumaan. Yritän ymmärtää, koska minä välitän hänestä ja tunnen syvää kiintymystä, mutta en roiku tunteessa. Hän on se, joka nyt tulee ottamaan vastuun puhumattomista asioista, joista hän ON tietoinen. Älykäs ja fiksu ihminen. Ei voi olla muuta!


      • ed.
        .................... kirjoitti:

        Saada rakastaa tai tulla rakastetuksi? Ootte aika pöljiä, jos ette tajua tämän merkitystä?

        Minä haluan rakastaa. Se tarkoittaa sitä, että vaikka vihaan kaikkea hänessä, hänen poissaolonsa, aiheutetut katkeruudet, mielenterveydelliset ongelmani ja koko puhumaton elämä, aiheuttaa minussa kuitenkin suuren tarpeen olla hänen lähellään, kaipaan hänen tuoksuaan, seksiä hänen kanssa, ja turvallisuuden tunnetta, minkä vain hän minussa herättää.

        En vain itse tiedä mitä haluan. En ainakaan vittuilua häneltä, joten olen ajatellut ko. asian olevan viesti minulle asioista, joista hän ei pysty puhumaan. Yritän ymmärtää, koska minä välitän hänestä ja tunnen syvää kiintymystä, mutta en roiku tunteessa. Hän on se, joka nyt tulee ottamaan vastuun puhumattomista asioista, joista hän ON tietoinen. Älykäs ja fiksu ihminen. Ei voi olla muuta!

        En aliarvioi hänen tunnekokemusta -halu ja tahto saada rakastaa on tahdon asia, sillä meillä on koko elämä elettynä yhdessä.


        Tulen vastaan, puolitiehen unohtamatta omia taroeitani ja odotan häneltä samaa.


        Rauha on tahdon asia. Sen ovat israel ja palestiina meille kaikille osoittanut.


    • Yk....

      Ei tuo ikäero haittaa välttämättä... Minulla oli samanlainen ikäero joskus, erään miehen kanssa. Hän ei uskaltanut jatkaa, sitten löysin toisen ja menin naimisiin. Vieläkin jos tapaamme, huomaan katseesta jotain, siitä ei voi erehtyä. Katumusta? Voi onnistua ja mies jos on vanhempi ymmärtää kyllä, kerro vain.

      • KuiskausKesätuuleen

        Niin...


      • halipula?
        KuiskausKesätuuleen kirjoitti:

        Niin...

        Viestini ei koske ikäeroa mitenkään enkä ota siihen lainkaan kantaa. Sen sijaan tässä niinkuin monessa muussa ketjussa huomion kiinnitti taas nuo tyylin: maailmassa ei lämpöä koskaan ole liikaa" tapaiset kommentit silmäniskun kera, siis pilkaten.Kiva, että jonkun elämässä rakkautta ja hyvää oloa on niin paljon, että aiheesta voi noin heitellä läppää. Mutta maassa maan tavalla vitsailuksi sen silloin muutkin heittää. Jollain voi oikeasti olla uskontoon, rotuun, siviilisäätyyn katsomatta rakkauden pula. Hali kaikille.


    • niin tai näin

      älä nolaa ittees vanhemmalle miehelle,tiedätkö.edes onko vetovoimaa,jaksaisitko miehen juttuja tai hän sinun ihan oikeasti omina itsenänne.monesti itse kuvitellut kaikenlaista että kyllä mahtava yhteensopivuus mutta kun on rehellisenä omana itsenään jutellut ei toinen ymmärräkään tai halua/isaa sellaista syvyyttä sitten kuitenkaan..oo siis jalat maassa.kaikista parhaiten kai testautuu ajan kanssa ja miten pystyy olemaan myös vakavastu oma itsensä ja miten toinen siihen suhtautuu,joten jäitä hattuun vaikka ihanaahan se on haaveilla.etenki vanhemmat miehet on usein kiehtovia mutta kannattaa testata sitä ajan viettämisellä toisen kanssa kevyesti ja ajan kanssa.äläkä luule toisen ratkaisevan ongelmiasi.mieti olisitteko tasavertaiset,pysyiskö mies rinnallasi ja tosiaan miltä vaikuttaa..

      • elämän makuista

        Miten tunteet kertomalla ja olemalla rehellinen voi nolata itsensä? Ei voi, muuta kuin jos vastapuoli on täysi pölkkypää. Tunteiden kertominen voi vapauttaa ja pääsee eteenpäin suuntaan jos toiseen. Itse olen ollut otettu, kun joku kertonut tunteista, vaikka en itse tuntisi samoin.


      • KuiskausKesätuuleen

        No, ei tässä naimisiin ollakaan menossa... Ja miehet nyt tuskin koskaan sanovat mitään tunteisiin liittyvää. Haluan vain sanoa sen mikä on totta ja jos välit menevät poikki, sitten ne menevät. Sille minä en voi yhtään mitään. Silloin elämä jatkuu. Jos välit eivät mene poikki, hyvä, silloinkin elämä jatkuu. Niin tai näin, ainakaan en ole enää löysässä hirressä, epätietoisuudessa, epävarmuudessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe