Mitä ansoja narsisti on asettanut teille?

trap

Olisi kiva kuulla, millaisia konnankoukkuja narsisti on kyhäillyt uhreilleen. Näitä kokemuksia jakamalla osaisimme ehkä varautua narsistisia hyökkäyksiä vastaan. :)

24

1320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+10

      Ja antaisimme narskuille vinkkejä? :)

      • sadin ansa pyydys

        Totta toinen puoli, mutta eiköhän nuo narskut ole niin kieroja, että keksivät mitä ihmeellisempiä tapoja juiluttaa uhrejaan? :)

        Siksi pienet varautumisen vinkit olisivat tervetulleita, vastaisuuden varalle.


      • 6+10
        sadin ansa pyydys kirjoitti:

        Totta toinen puoli, mutta eiköhän nuo narskut ole niin kieroja, että keksivät mitä ihmeellisempiä tapoja juiluttaa uhrejaan? :)

        Siksi pienet varautumisen vinkit olisivat tervetulleita, vastaisuuden varalle.

        Ei niihin jujutuksiin voi millään varautua, parempi vaan pysyä mahdollisimman paljon erossa näin ikävistä henkilöistä. Narsisti on kuin hirvikärpänen, sitkeä roikkumaan mukana keinolla millä hyvänsä, mutta kyllä se viimein tulee sellainen totuudenpakkanen narsistillekin, että kyydistä tippuu :)


      • Ei yksityiskohtia
        6+10 kirjoitti:

        Ei niihin jujutuksiin voi millään varautua, parempi vaan pysyä mahdollisimman paljon erossa näin ikävistä henkilöistä. Narsisti on kuin hirvikärpänen, sitkeä roikkumaan mukana keinolla millä hyvänsä, mutta kyllä se viimein tulee sellainen totuudenpakkanen narsistillekin, että kyydistä tippuu :)

        Ja juuri kun luulet, että narsistillakin on jokin moraali, raja jota hänkään ei ylitä, joudut huomaamaan olleesi väärässä. Tämän opin monta kertaa narsun leikkipaikassa. Hetken epäilin narsu hoveineen tehneen jotain halpamaista ja ajattelin, ettäivät hekään semmoiseen syyllistyisi, kun ihmisiä ovat. Myöhemmin osoittautui, että olivat he tehneet paljon pahempaa. Narsisiti yllättää aina.


      • esimerkkejä löytyy
        Ei yksityiskohtia kirjoitti:

        Ja juuri kun luulet, että narsistillakin on jokin moraali, raja jota hänkään ei ylitä, joudut huomaamaan olleesi väärässä. Tämän opin monta kertaa narsun leikkipaikassa. Hetken epäilin narsu hoveineen tehneen jotain halpamaista ja ajattelin, ettäivät hekään semmoiseen syyllistyisi, kun ihmisiä ovat. Myöhemmin osoittautui, että olivat he tehneet paljon pahempaa. Narsisiti yllättää aina.

        Ei todella ole mitään moraalia.
        Oletteko ojentaneet narsistia ja hänen hoviaan?

        Joskus jonkun ulkopuolisen täytyy ne rajat näyttää niille, joiden moraali on vääristynyt ja rajattoman röyhkeällä käytöksellään rikkovat lakia.


      • Etsivä
        esimerkkejä löytyy kirjoitti:

        Ei todella ole mitään moraalia.
        Oletteko ojentaneet narsistia ja hänen hoviaan?

        Joskus jonkun ulkopuolisen täytyy ne rajat näyttää niille, joiden moraali on vääristynyt ja rajattoman röyhkeällä käytöksellään rikkovat lakia.

        "Joskus jonkun ulkopuolisen täytyy ne rajat näyttää niille, joiden moraali on vääristynyt"

        Ihmettelen tätä: tuntuu, kuin en tuntisi ihmisiä, keillä "moraali toimii". Aivan kuin oltaisiin kollektiivisesti sokeita. - No, ehkä tapaan silloin tällöin ihmisiä, joilla on pääkopan asiat kunnossa, mutta täytyy valittaen todeta, että läheisesti en tunne ketään sellaista. (Mistä löytyy?)

        En siis ajattele kenenkään lähipiiristäni olevan paatunut narsisti, sellaisia enemmän tai vähemmän lieviä tapauksia vain.


      • caput.
        Ei yksityiskohtia kirjoitti:

        Ja juuri kun luulet, että narsistillakin on jokin moraali, raja jota hänkään ei ylitä, joudut huomaamaan olleesi väärässä. Tämän opin monta kertaa narsun leikkipaikassa. Hetken epäilin narsu hoveineen tehneen jotain halpamaista ja ajattelin, ettäivät hekään semmoiseen syyllistyisi, kun ihmisiä ovat. Myöhemmin osoittautui, että olivat he tehneet paljon pahempaa. Narsisiti yllättää aina.

        Tehkää joku rikosilmoitus hänen toimistaan, mikäli sattuu henk.koht. likelle. Juttelin juuri asiasta ystäväni kanssa, että eihän tuollainen lopu koskaan, ellei narsistille tehdä rajoja selväksi virkavallan ja oikeusistuimen toimesta.

        Itse olen täysin kyllästynyt jo hänen harjoittamaan yksityiselämäni kyttäilyyn ja siitä nettiin kirjoitteluun. Tehkää joku loppu hänen toimistaan. Alkajaisiksi nettipoliisille ilmoitus vaikkapa.


      • N.O.H
        caput. kirjoitti:

        Tehkää joku rikosilmoitus hänen toimistaan, mikäli sattuu henk.koht. likelle. Juttelin juuri asiasta ystäväni kanssa, että eihän tuollainen lopu koskaan, ellei narsistille tehdä rajoja selväksi virkavallan ja oikeusistuimen toimesta.

        Itse olen täysin kyllästynyt jo hänen harjoittamaan yksityiselämäni kyttäilyyn ja siitä nettiin kirjoitteluun. Tehkää joku loppu hänen toimistaan. Alkajaisiksi nettipoliisille ilmoitus vaikkapa.

        Miten hän kyttää sinua?


    • Ei ollut normaali

      Onko omiin että jos narsisti tietää uhrin epäilevän häntä narsistiksi niin narsisti jättäytyy helposti siinä vaiheessa?

      • Onko jättänyt? Vast

        Onko jättäytynyt? Vastaus: Ei.

        Kuvittelet liikaa että olette kahden maailmassa. Uhri ei ole narsistin kanssa koskaan kahden. Mukana on aina iso joukko. Narsisti alistaa uhriaan kuten muitakin ihmisiä. Narsistille rakkauskumppanit ovat kaikki yhtä suurta massaa. Vaikka olisit kuinka ykkönen ja se pylväspyhimys siellä kuuluisalla jalustalla, minne narsisti aina uhrinsa nostaa, niin olet ykkönen muiden ykkösten joukossa ja pylväspyhimys muiden pylväspyhimysten joukossa.

        Narsistin kokemusmäärään juuri perustuu hänen taitonsa manipuloida ja leikkiä kissaa ja hiirtä uhriensa kanssa. Se mitä narsisti puhuu entisistä suhteistaan on vain osa sitä peliä, mitä narsisti pelaa uhriensa kanssa. Kaikki uhrit ovat nappuloita joilla narsisti pelaa. Narsisti näkee maailman toisin kuin muut.

        Hän pitää itseään ulkopuolisena pelaajana, jolle pelikenttä on avoin. Muut ihmiset ovat nappuloita pelikentällä. Tärkeitä nappuloita tosin. Jos yhden nappulan sijainti vaikuttaa suotuisasti muuhun peliin, hän voi panostaa siihen yhteen nappulaan paljonkin. Jos tuo yksi nappula, johon hän on panostanut paljon, pettääkin hänen odotuksensa, hän voi aikansa yrittää sitä korjata, ehkä tosi kauan. Niin kauankin, että tulee toinen parempi nappula.

        Se mikä muista näyttää paremmalta, ei välttämättä ole narsistin mielestä parempi. Ainoastaan narsisti näkee koko pelinsä, muut eivät.


      • 11+6=?
        Onko jättänyt? Vast kirjoitti:

        Onko jättäytynyt? Vastaus: Ei.

        Kuvittelet liikaa että olette kahden maailmassa. Uhri ei ole narsistin kanssa koskaan kahden. Mukana on aina iso joukko. Narsisti alistaa uhriaan kuten muitakin ihmisiä. Narsistille rakkauskumppanit ovat kaikki yhtä suurta massaa. Vaikka olisit kuinka ykkönen ja se pylväspyhimys siellä kuuluisalla jalustalla, minne narsisti aina uhrinsa nostaa, niin olet ykkönen muiden ykkösten joukossa ja pylväspyhimys muiden pylväspyhimysten joukossa.

        Narsistin kokemusmäärään juuri perustuu hänen taitonsa manipuloida ja leikkiä kissaa ja hiirtä uhriensa kanssa. Se mitä narsisti puhuu entisistä suhteistaan on vain osa sitä peliä, mitä narsisti pelaa uhriensa kanssa. Kaikki uhrit ovat nappuloita joilla narsisti pelaa. Narsisti näkee maailman toisin kuin muut.

        Hän pitää itseään ulkopuolisena pelaajana, jolle pelikenttä on avoin. Muut ihmiset ovat nappuloita pelikentällä. Tärkeitä nappuloita tosin. Jos yhden nappulan sijainti vaikuttaa suotuisasti muuhun peliin, hän voi panostaa siihen yhteen nappulaan paljonkin. Jos tuo yksi nappula, johon hän on panostanut paljon, pettääkin hänen odotuksensa, hän voi aikansa yrittää sitä korjata, ehkä tosi kauan. Niin kauankin, että tulee toinen parempi nappula.

        Se mikä muista näyttää paremmalta, ei välttämättä ole narsistin mielestä parempi. Ainoastaan narsisti näkee koko pelinsä, muut eivät.

        Narsistipuolisosta ei pääse koskaan eroon ennen jommankumman kuolemaa. Avioerosta kulunut melkein kymmen vuotta ja uusissa naimisissa ollaan onnellisesti, mutta tästä huolimatta hän pitää yhteyttä ties millä tekosyyllä mm. vedoten yhteisiin lapsiin, jotka jo aikuisia, ja aina välillä anelee "tule takaisin".


      • 18+7
        11+6=? kirjoitti:

        Narsistipuolisosta ei pääse koskaan eroon ennen jommankumman kuolemaa. Avioerosta kulunut melkein kymmen vuotta ja uusissa naimisissa ollaan onnellisesti, mutta tästä huolimatta hän pitää yhteyttä ties millä tekosyyllä mm. vedoten yhteisiin lapsiin, jotka jo aikuisia, ja aina välillä anelee "tule takaisin".

        Kyllä pääsee eroon, kun kertoo suoraan, että jos ei jätä rauhaan, niin haetaan lähestymiskielto. Tämä auttoi mulla, koska narsistit harvoin haluaa olla minkään virkavallan kanssa tekemisissä.
        Yhteisiä aikuisia lapsia on meilläkin ja "tule takaisin" pyyntöihin vastaisin, että herra on hyvä ja suksii suolle ja kauas.


      • Nakke narisija
        18+7 kirjoitti:

        Kyllä pääsee eroon, kun kertoo suoraan, että jos ei jätä rauhaan, niin haetaan lähestymiskielto. Tämä auttoi mulla, koska narsistit harvoin haluaa olla minkään virkavallan kanssa tekemisissä.
        Yhteisiä aikuisia lapsia on meilläkin ja "tule takaisin" pyyntöihin vastaisin, että herra on hyvä ja suksii suolle ja kauas.

        Kyllä sitä ollaan nyt niin ylimielistä että! Taidatta olla itse narsisteja kun pitää niistä täällä jauhaa! Katsokaa peiliin ja menkää itseenne.


      • narsku on härski
        Nakke narisija kirjoitti:

        Kyllä sitä ollaan nyt niin ylimielistä että! Taidatta olla itse narsisteja kun pitää niistä täällä jauhaa! Katsokaa peiliin ja menkää itseenne.

        18 7,minä tiedän tapauksen jossa narsisti hyväksikäytti ja nöyryytti naisystävänsä mielisairaalakuntoon ja haki sitten hänelle lähestymiskiellon.Tekeytyi itse uhriksi.
        "Hullu vainoaa".


      • Pelastus
        narsku on härski kirjoitti:

        18 7,minä tiedän tapauksen jossa narsisti hyväksikäytti ja nöyryytti naisystävänsä mielisairaalakuntoon ja haki sitten hänelle lähestymiskiellon.Tekeytyi itse uhriksi.
        "Hullu vainoaa".

        Tuttu juttu,ei sama mutta täsmälleen samanlainen tapaus yritys.Kerettiin väliin ja ,,no sitten suomalaisittain loppuun.


    • 20+5

      Tuskin, narskuhan ei tunnusta olevansa narsisti. Tukeutuu hoviinsa, mustamaalaa sitä, joka uskaltaa häntä epäillä narsistiksi. Aina löytyy joku hyväuskoinen ja sellaisessa elämäntilanteessa oleva ihminen, joka on helppo nakki lipevälle narsistille. Osaa sanoa juuri ne oikeat sanat oikealla hetkellä ja dadaa, uusi uhri on syntynyt. Surullista.

    • "se on itsekin..."

      Minun on pakko jakaa tämä teidän kanssanne, vaikka tämä sopisi hyvin tuonne huumori-ketjun allekin.
      Eräs narsisti järjesti minulle ansan, suurilla korvilla varustetun narsistisen tietolähteensä vahtimaan yksityiselämääni.

      Meillä naisillahan on tapana usein katsoa itseämme peilistä peilin ohi kulkiessamme. No sattuipa kerran sitten niin, että tuli taas vilkaistua itseäni peiliin, johon toinen henkilö totesi humoristisesti "Olet narsisti!".

      Narsistin tietolähde kuuli tämän, koska oli taas kyttäysvalmiudessa ja toki heti tiedotti asiasta eteenpäin. Näin narsisti ja tietolähteensä sitten totesivat, että "No niin, nyt se on itsekin huomannut, että se on narsisti!".

      Näin ne juorut lähtevät vellomaan eteenpäin.
      Kyllä saimme monet makeat naurut ajatellessamme, että "voi v**** että ne on tyhmiä nuo juoruakat!"

      • I heard a rumour

        Kyllä ,juoruakat ne taitavat olla 99 prosenttisesti narsisteja.Hehän "tarrautuvat yksityiskohtiin"ja vähän vääntelevät ja kääntelevät.Sitten kertovat jutun erikseen kaikille "hovilaisille"(niin että hovin jäsen tuntee itsensä erityiseksi kun HÄNELLE vain kerrotaan) ...pohtivat ja vellovat asiaa isommaksi...Lopuksi aito narsisti muistaa sitten kritisoida asiaa ja toteaa että "minä en koskaan elämässäni toimisi noin." Ja saa näin arvostusta taas itselle, ja nousee korkeammalle ja korkeammalle taas omalla pikku pilvenhattarallaan. Mutta kyllä niistä moni on aika tyhmiäkin, ei tajua että kyllä moni näkee juoruakkojenkin motiivit aika helposti läpi.


      • paljon luuloa
        I heard a rumour kirjoitti:

        Kyllä ,juoruakat ne taitavat olla 99 prosenttisesti narsisteja.Hehän "tarrautuvat yksityiskohtiin"ja vähän vääntelevät ja kääntelevät.Sitten kertovat jutun erikseen kaikille "hovilaisille"(niin että hovin jäsen tuntee itsensä erityiseksi kun HÄNELLE vain kerrotaan) ...pohtivat ja vellovat asiaa isommaksi...Lopuksi aito narsisti muistaa sitten kritisoida asiaa ja toteaa että "minä en koskaan elämässäni toimisi noin." Ja saa näin arvostusta taas itselle, ja nousee korkeammalle ja korkeammalle taas omalla pikku pilvenhattarallaan. Mutta kyllä niistä moni on aika tyhmiäkin, ei tajua että kyllä moni näkee juoruakkojenkin motiivit aika helposti läpi.

        Jaan vielä toisen kokemuksen, siviilielämän kyttäilyn lisäksihän narsistit usein tykkäävät vakoilla hyvin monimuotoisesti uhrejaan, vaikkapa netissä toisen kirjoitteluja ja liikkeitä.

        Tuntemani narsisti kyttäili aikansa kirjoitteluani ja herjaili perään. Sattuipa sitten kerran sitten niin mainiosti, että erehtyi pahasti kirjoittajista ja kirjoituksista, luullen heitä minuksi/ minun laatimiksi.

        Tuli vielä paikallisen sanomalehden tekstiviestipalstalla herjaamaan, että "kiitos tyhmä, kun luulet, ettei me tiedetä!".
        Tuostakin saatiin monet makeat naurut, kun nämä pöljät (narsisti ja hovinsa) löivät tyhjiä päitään yhteen ja pähkäilivät - ja silti hutiin meni.

        Paljon luuloa, vähän tietoa.


    • Omalla Narsisti-Psyk

      Omalla Narsisti-Psykopaatillani oli tapana kertoilla joistakin miehistä sitä ja tätä, ja että oli nähnyt sen ja tämän... uskon että hän seurasi minun ilmeitäni ja tarkoitus oli kerätä tietoa, että onko minulla ollut jotain tekemistä kyseisten miesten kanssa ja miten reagoin kun hän puhuu heistä...

      Paljon juuri tiedon kalastusta. Ei kovin miehekästä ja reilua minun mielestäni. Tietenkään.

    • rgthery

      Teille on narsisti asettanut nopeusvalvontakameroita ihmisten vaivoiksi.

    • niimpä

      Miksi narsisteilla on lyhyet sormet?

    • Narskun eksä

      Minun narsisti exäni oli ainakin aivan liian tyhmä osatakseen manipuloida ja aivan liian itsekäs, jotta häntä olisivat muut ihmiset kiinnostaneet tuon vertaa.

      • liian kiltti ex

        Kyllä se on mustamaalausta ja hulluksi leimaamista välien poikki menemisen jälkeen ollut. Paras "veto" oli netistä kaivettujen kuulemma "kirjoittamieni" kirjoitusten levittäminen läheisilleni tavoitteena tuhota perhesuhteitani. Samankaltaisia tarinoita palstat täynnä ja osoitti sillä vaan olevansa itse kostonhimoinen ja rajaton. Onneksi siinä vaiheessa lähes kaikki muut tajusivat kuka on se ongelma.

        On tullut todistetuksi, että paras asia oli välien poikki laittaminen, elämä on ollut draamatonta sen jälkeen, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Toki joskus surettaa kun viattomat osapuolet kärsivät. Koska ratkaisua kuitenkaan ei ole löytynyt, en enää murehdi asiaa. Jokaisella on oma elämä. Jokainen on vastuussa siitä miten läheisiään kohtelee ja huonoon kohteluun ei tarvitse alistua.

        Olihan tuo itsellekin kasvun paikka. Siinä karisivat viimeiset liikakiltteyden, oman hyvinvoinnin kustannuksella hyväksynnän hakemisen ja läheisriippuvuuden rippeet ;-). I am cured.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe