Irti päästäminen

35

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen kuullut tuon sanonnan ennenkin, mutten keksi mitään sellaista tilannetta, jossa kokisin noin. Kenestä sinä puhut?

      • Neiti Näpsä

        Sinä olet niin itsekeskeinen ettet voi ymmärtää tuollaista.


      • Ehdotus:

        Voisin kuvitella sinunkin olevan ainakin tyytyväinen, jos rouvasi on onnellinen? Sinäkään et tee ihan kaikkea, mitä mieli tekisi ja ihan vain en takia, että rouva ei ehkä mahdollisesti pitäisi tekemisistäsi.


    • hygis

      "Rakkaus on luopumista ja sitä että ajattelee toisen onnea"
      Olen aamusta alkaen miettinyt lausetta. En pystynyt käsittämään sitä.
      Ajattelin ensin että se ihminen joka noin sanoo, ei ikinä ole oikein rakastanutkaan.
      Hän ei siis tiedä ettei rakkaastaan niin vain luovuta. Jos kuitenkin joutuu luopumaan, katkeruus ja suru olisivat luultavasti ne lähimmät tunteet silloin.

      Nyt olen keksinyt kaksi asiaa joihin voisin kuvitella tuon lauseen.

      Lapsestaan joutuu "luopumaan" tavallaan silloin, kun hän löytää itselleen parin ja muodostaa oman perheensä. Silloin ainakin minä päästin irti, en pistä nokkaani heidän asioihinsa, jos ei minulta mitään kysytä tai apua pyydetä.

      Toisen kerran olen luopunut rakkaastani, (äidistäni) joka vaikean sairauden jälkeen nukkui pois! Silloin luovuin rakkaastani helpotuksen tuntein, hänen tuskansa ja kipunsa olivat loppuneet. Samoin loppui minun tuskani ja jäljelle jäi vain suru ja kaipaus, joka on pikku hiljaa helpottunut sekin.

      Puolisosta; luopuisin vain samasta syystä kuin äidistänikin, tappelematta.
      Jokin muu syy saisi varmaan kaikkea muuta kuin ymmärrystä minulta,
      en pystyisi hymyilemään ja toivottamaan äijälleni onnea, saati et nauttisin hänen onnestaan.

      Voihan niitä syitä olla ehkä muitakin jotta tuon lauseen ymmärtää, mutta mulle ei tule muuta nyt mieleen.

      • niin,

        et siis rakasta miestäsi, vaan hänen tekojaan. Sama mies, jota sanot rakastavasi voi tehdä jotain, mikä saa rakkautesi loppumaan, etkä enää toivoisi hänen olevan onnellinen. Noin vain. Yksi teko ja rakkaus on poissa.


      • hygis
        niin, kirjoitti:

        et siis rakasta miestäsi, vaan hänen tekojaan. Sama mies, jota sanot rakastavasi voi tehdä jotain, mikä saa rakkautesi loppumaan, etkä enää toivoisi hänen olevan onnellinen. Noin vain. Yksi teko ja rakkaus on poissa.

        Niin ja se yksi teko olisi toinen nainen, enkä todellakaan olisi onnellinen hänen puolestaan. Katsos kun minä rakastan myös itseäni, ja se toinen nainen horjuuttaisi minun omanarvontuntoani siinä määrin että tuntisin itseni uhatuksi; tuntisin mustasukkaisuutta. Mustasukkainen ei kykene nauttimaan toisen onnesta.
        Ja pohjimmiltani minä olen äijästäni mustasukkainen, vaikka luotankin häneen.
        Jos se luottamus katoaa toisen naisen takia ja minut valtaa menetyksen pelko, silloin mustasukkaisuus saa taatusti vallan.
        Ja kyllä minä RAKASTAN MIESTÄNI; juuri hänen tekojensa takia!
        En ulkokuoren enkä (olemattoman) omaisuuden vuoksi.

        Siis...kenen kanssa käyn tätä keskustelua nyt?


      • Korkeni Tietoisuus
        hygis kirjoitti:

        Niin ja se yksi teko olisi toinen nainen, enkä todellakaan olisi onnellinen hänen puolestaan. Katsos kun minä rakastan myös itseäni, ja se toinen nainen horjuuttaisi minun omanarvontuntoani siinä määrin että tuntisin itseni uhatuksi; tuntisin mustasukkaisuutta. Mustasukkainen ei kykene nauttimaan toisen onnesta.
        Ja pohjimmiltani minä olen äijästäni mustasukkainen, vaikka luotankin häneen.
        Jos se luottamus katoaa toisen naisen takia ja minut valtaa menetyksen pelko, silloin mustasukkaisuus saa taatusti vallan.
        Ja kyllä minä RAKASTAN MIESTÄNI; juuri hänen tekojensa takia!
        En ulkokuoren enkä (olemattoman) omaisuuden vuoksi.

        Siis...kenen kanssa käyn tätä keskustelua nyt?

        http://www.youtube.com/watch?v=WJdz_MdP7ow

        "Lemmenliekki ni ustiast sammuu
        rakkaus kattoo pois"


      • K.T.

      • niin, kirjoitti:

        et siis rakasta miestäsi, vaan hänen tekojaan. Sama mies, jota sanot rakastavasi voi tehdä jotain, mikä saa rakkautesi loppumaan, etkä enää toivoisi hänen olevan onnellinen. Noin vain. Yksi teko ja rakkaus on poissa.

        Voihan vitura, mitä hurskastelua. Minä haluan nähdä ihmisen, joka pyyteettömästi rakastaa ihmistä, joka häntä kaltoin kohtelee. Rakkaus muita kuin omia lapsia kohtaan on hyvin ehdollista. Se loppuu helposti ensimmäiseen uskottomuuteen tai nyrkiniskuun. Ja niin sen mielestäni pitääkin loppua.

        Ps. Se, mikä jatkuu kaltoinkohtelun jälkeenkin, ei ole rakkautta vaan läheisriippuvuutta.


      • hygis
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Voihan vitura, mitä hurskastelua. Minä haluan nähdä ihmisen, joka pyyteettömästi rakastaa ihmistä, joka häntä kaltoin kohtelee. Rakkaus muita kuin omia lapsia kohtaan on hyvin ehdollista. Se loppuu helposti ensimmäiseen uskottomuuteen tai nyrkiniskuun. Ja niin sen mielestäni pitääkin loppua.

        Ps. Se, mikä jatkuu kaltoinkohtelun jälkeenkin, ei ole rakkautta vaan läheisriippuvuutta.

        Tässä se tuli suoralla suomenkielellä, ilman hurskasteluja.
        Samaa yritin sanoa, mutta vähän kierrellen ja kaarrellen.
        Kyllä ihmisen sen verran pitää itseään rakastaa, ei uskottomuutta pidä sietää eikä henkistä tai ruumiillista pahoinpitelyä. (ei miehen eikä naisen)

        Allekirjoitan kyllä Ratikkakuskin pelkistetyn, suoran ja rehellisen version.


      • rakkaus?

        Kyllä, puhdas rakkaus on juuri sitä, että luopuu kaikista oikeuksistaan toisen takia. Mutta harvoin sitä puhdasta rakkautta ilmenee missään. Esim. parisuhteessa ei olekaan yleensä kysymys rakkaudesta vaan liitosta jonkun mukavan ja sopivan kanssa eli ehdollisesta sopimuksesta. "Tahdotko"? Sitä ja tätä. Ja sopimus voidaan purkaa.


      • joo,
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Voihan vitura, mitä hurskastelua. Minä haluan nähdä ihmisen, joka pyyteettömästi rakastaa ihmistä, joka häntä kaltoin kohtelee. Rakkaus muita kuin omia lapsia kohtaan on hyvin ehdollista. Se loppuu helposti ensimmäiseen uskottomuuteen tai nyrkiniskuun. Ja niin sen mielestäni pitääkin loppua.

        Ps. Se, mikä jatkuu kaltoinkohtelun jälkeenkin, ei ole rakkautta vaan läheisriippuvuutta.

        Kaltoinkohtelu on sinun sanomistasi.


      • niin,
        hygis kirjoitti:

        Niin ja se yksi teko olisi toinen nainen, enkä todellakaan olisi onnellinen hänen puolestaan. Katsos kun minä rakastan myös itseäni, ja se toinen nainen horjuuttaisi minun omanarvontuntoani siinä määrin että tuntisin itseni uhatuksi; tuntisin mustasukkaisuutta. Mustasukkainen ei kykene nauttimaan toisen onnesta.
        Ja pohjimmiltani minä olen äijästäni mustasukkainen, vaikka luotankin häneen.
        Jos se luottamus katoaa toisen naisen takia ja minut valtaa menetyksen pelko, silloin mustasukkaisuus saa taatusti vallan.
        Ja kyllä minä RAKASTAN MIESTÄNI; juuri hänen tekojensa takia!
        En ulkokuoren enkä (olemattoman) omaisuuden vuoksi.

        Siis...kenen kanssa käyn tätä keskustelua nyt?

        rakastat tekoja. Kuka tahansa voisi korvata miehesi ja olisit yhtä onnellinen. Senhän voisi vaikka palkata sopivaa korvausta vastaan.


      • Haista ite
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Voihan vitura, mitä hurskastelua. Minä haluan nähdä ihmisen, joka pyyteettömästi rakastaa ihmistä, joka häntä kaltoin kohtelee. Rakkaus muita kuin omia lapsia kohtaan on hyvin ehdollista. Se loppuu helposti ensimmäiseen uskottomuuteen tai nyrkiniskuun. Ja niin sen mielestäni pitääkin loppua.

        Ps. Se, mikä jatkuu kaltoinkohtelun jälkeenkin, ei ole rakkautta vaan läheisriippuvuutta.

        Esim. Auerin rakkaus lapsiaan kohtaan pyyteetöntä??


    • hygis

      Herra puhuu nyt vapaasta suhteesta etkä rakkaudesta.
      Mikset muuten käytä omaa nikkeäsi?
      Jos todella olet tuota mieltä, miks et seiso sanojesi takana.
      Sopimus? ..siis avioliittoako pidät pelkkänä sopimuksena?

      Minä solmin avioliiton lasten etujen takia, koska tämä yhteiskunta nyt vaan turvaa lasten edut paremmin jos vanhemmat ovat avioliitossa.
      Mun parisuhteeni perustuu keskenäiseen tunteeseen toisiamme kohtaan.

      Ymmärrätkö sanan pari = sama kuin kaksi....
      .......parisuhteeseen ei kolmatta mahdu milloinkaan.

      Vapaan suhteen perusta on juuri se, että kumpikin saa rakastella ketä milloinkin, silti saatetaan asua yhdessä ja jakaa arkea.
      Mustasukkaisuutta ei tunneta, koska aitoa rakkautta ei ole, on vain jonkin asteinen ihastuminen ja sen pohjalta "väliaikainen sopimus".

      Rakastelu ja rakastaminen on kaksi eri juttua,
      vaikka sanoina ne ovat lähellä toisiaan,sanojen merkitys on vaan aivan eri.

      Mulla nyt ei oikein ole kokemusta kuin tästä yhdestä liitostani,
      kestänyt yli 30 vuotta, ja yhä edelleen himoitsen miestäni.

      Sulla ilmeisesti kokemusta monesta suhteesta ns.puhtaasta rakkaudesta?
      Minä kutsun sitä pelkäksi himoksi, josta rakkaus puuttuu ja siksi se ei kestäkkään vuosia...vain tuokioita.

      • eunukki-Köpi

      • hygis
        eunukki-Köpi kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Polygamia

        Mies on luonnostaan moniavioinen ja kaikilla vaimoillansa
        on yhteinen "oma äijä"

        Köpi, onneksi minä tai äijäni ei olla simpansseja. Enkä minä aio tarkastaa sun teorioitasi "omasta äijästä", mut jos sellainen joskus paljastuisi...väistämättä minä jatkaisin matkaani sinkkuna.
        Asiasta ollaan joskus keskusteltu (ystävien erotessa) ja kummallakin meistä on sama kanta asiaan.


      • evoluutiobiologi
        hygis kirjoitti:

        Köpi, onneksi minä tai äijäni ei olla simpansseja. Enkä minä aio tarkastaa sun teorioitasi "omasta äijästä", mut jos sellainen joskus paljastuisi...väistämättä minä jatkaisin matkaani sinkkuna.
        Asiasta ollaan joskus keskusteltu (ystävien erotessa) ja kummallakin meistä on sama kanta asiaan.

        Hygis on onnellinen omalla ajatustavallansa niin, hyvähän se vain on sellainen parisuhde monilla muillakin pareilla, jotka eivät kumpikaan harhaile 30v vakaan suhteen aikana

        Turussakin on yli 50% naimaikäisistä yksinasuvia sinkkuja,
        jotka ovat valinneet omat polkunsa

        Onnittelen Hygistä

        http://www.youtube.com/watch?v=chR-Kv-ZMAs&list=RDchR-Kv-ZMAs


      • y.b ohvina :)
        hygis kirjoitti:

        Köpi, onneksi minä tai äijäni ei olla simpansseja. Enkä minä aio tarkastaa sun teorioitasi "omasta äijästä", mut jos sellainen joskus paljastuisi...väistämättä minä jatkaisin matkaani sinkkuna.
        Asiasta ollaan joskus keskusteltu (ystävien erotessa) ja kummallakin meistä on sama kanta asiaan.

        Seilorivaari pöpiatrin o ikea nimi on Sim P. Anssi ;)


      • vaipanvaihtaja
        y.b ohvina :) kirjoitti:

        Seilorivaari pöpiatrin o ikea nimi on Sim P. Anssi ;)

        hehee mikäs Sika-Kyöstin herätti päivällä trollaamaan?


    • ögen

      Oletko taas eronnut?

      • Moraalinvartija.

        Lyhyeksi jäi tuokin liitto.


      • Rosen ukko
        Moraalinvartija. kirjoitti:

        Lyhyeksi jäi tuokin liitto.

        Anzzy älä trollaa muijani nikillä.


      • hygis
        Rosen ukko kirjoitti:

        Anzzy älä trollaa muijani nikillä.

        Se on muuten Gentsu joka trollaa....nyt!
        Olen käynyt neljä varmaa keskustelua hänen kanssaan, minä eri nikkeä käyttäen.
        Onhan se kyseenalaista käytöstä mun taholta,
        mutta halusin tietää kuka trollaa mua!


      • olet rasittava
        hygis kirjoitti:

        Se on muuten Gentsu joka trollaa....nyt!
        Olen käynyt neljä varmaa keskustelua hänen kanssaan, minä eri nikkeä käyttäen.
        Onhan se kyseenalaista käytöstä mun taholta,
        mutta halusin tietää kuka trollaa mua!

        Ethän sinä kakara täällä muuta teekään kuin jauhat pas.kaa kymmenillä nikeillä itsesi kanssa kellon ympäri. Oletko käynyt edes ulkona tänä kesänä kertaakaan.?


      • Moraalinvartija. kirjoitti:

        Lyhyeksi jäi tuokin liitto.

        En ole eroamassa.
        Luopumisella tarkoitin, että toisen minulle niin rakkaan takia, luovun jostakin asiasta jota pidin itselleni niin tärkeänä ennen.
        Rakkaus on ja omistamisen tarve kulkee käsi kädessä. Itse en voi omistaa toista, eikä minua voida omistaa. Ja kun kaksi villikkoa ja taivaanrannankulkijaa kohtaa, se luo omat haasteet ihan arjessa.
        Sanottakoon, että mieheni muutti toviksi ulkomaille ja minä jään tänne. Minulla on täällä omat vastuuni, en voinut lähteä.


      • Bostikkihörhö
        olet rasittava kirjoitti:

        Ethän sinä kakara täällä muuta teekään kuin jauhat pas.kaa kymmenillä nikeillä itsesi kanssa kellon ympäri. Oletko käynyt edes ulkona tänä kesänä kertaakaan.?

        Gempsu.Kyöstix on suivaantunut miinustelun poistamisesta

        Tyyli vaan muuten samaa: trollaa toisten nikeillä ja syyttää
        jotakuta muuta omasta häriköinnistänsä ja antaa kaksi plussaa
        itsellensä
        http://www.youtube.com/watch?v=JCh_inzesUY


      • hygis
        Bostikkihörhö kirjoitti:

        Gempsu.Kyöstix on suivaantunut miinustelun poistamisesta

        Tyyli vaan muuten samaa: trollaa toisten nikeillä ja syyttää
        jotakuta muuta omasta häriköinnistänsä ja antaa kaksi plussaa
        itsellensä
        http://www.youtube.com/watch?v=JCh_inzesUY

        Älähän nyt Gentsu, itseppä aloitit tämän leikin.
        Olet huono häviäjä jos hihat palaa siitä et sunt saadaan kiinni, "housut kintuissa"!
        Otan kohteliaisuutena sen että sanot minua kakaraksi, mulla kun ikää on yli puol´ vuosisataa!

        Tuskin olen paljon p*sk** jauhanut, aina olen koittanut "lähes" totuudessa pysyä.
        Tosin en esiinny täällä omalla nimelläni,
        enkä ole ilmoittanut sosiaalitunnustanikaan tänne.
        Kaiketi ei kukaan muukaan niin tee?
        Ammattini olen ympäripyöreästi ilmaissut, jottei mua voida sen perusteella tunnistaa.
        Koirieni nimet täällä eivät ole oikeat, ne sieppasin aku ankasta.
        Muut asiat taas niiden elämästä; pitää paikkaansa.

        Keskustellut sun kanssa olen sun omilla aloituksilla,
        jos ymmärtäisit nyt jo ottaa vihjeestä "onkeesi"
        Eikä mulla tosiaan ole kymmeniä nikkejä.
        Tätä samaa asiaa me ruorittiin aikaisemminkin,
        etkä silloin "avautunut sen enempää..." jos muistat?
        Myönnän käyttäneeni toista nikkeä silloin,
        mutta mä en varsinaisesti trollannut silloinkaan, pysyin asiassa.
        Seison yhä sanojeni takana.

        Minun ulkona käynnit? Ei... tuossa tuvan nurkassa just poimin 5 litraa mustikoita kolmessa tunnissa ja viheltelin Hopoa, ettei mene liian kauas minusta.
        Kotimatkalla (nurkasta - nojatuoliin) sade yllätti meidät ja kastuttin
        likomäräksi, sekä rakki että minä. Et kuule uskokkaan mitä kaikkea pienessä mökissä voi tapahtua! =)))

        Tämä asia on minun kohdaltani nyt puitu.


      • Kdkfrikr
        hygis kirjoitti:

        Älähän nyt Gentsu, itseppä aloitit tämän leikin.
        Olet huono häviäjä jos hihat palaa siitä et sunt saadaan kiinni, "housut kintuissa"!
        Otan kohteliaisuutena sen että sanot minua kakaraksi, mulla kun ikää on yli puol´ vuosisataa!

        Tuskin olen paljon p*sk** jauhanut, aina olen koittanut "lähes" totuudessa pysyä.
        Tosin en esiinny täällä omalla nimelläni,
        enkä ole ilmoittanut sosiaalitunnustanikaan tänne.
        Kaiketi ei kukaan muukaan niin tee?
        Ammattini olen ympäripyöreästi ilmaissut, jottei mua voida sen perusteella tunnistaa.
        Koirieni nimet täällä eivät ole oikeat, ne sieppasin aku ankasta.
        Muut asiat taas niiden elämästä; pitää paikkaansa.

        Keskustellut sun kanssa olen sun omilla aloituksilla,
        jos ymmärtäisit nyt jo ottaa vihjeestä "onkeesi"
        Eikä mulla tosiaan ole kymmeniä nikkejä.
        Tätä samaa asiaa me ruorittiin aikaisemminkin,
        etkä silloin "avautunut sen enempää..." jos muistat?
        Myönnän käyttäneeni toista nikkeä silloin,
        mutta mä en varsinaisesti trollannut silloinkaan, pysyin asiassa.
        Seison yhä sanojeni takana.

        Minun ulkona käynnit? Ei... tuossa tuvan nurkassa just poimin 5 litraa mustikoita kolmessa tunnissa ja viheltelin Hopoa, ettei mene liian kauas minusta.
        Kotimatkalla (nurkasta - nojatuoliin) sade yllätti meidät ja kastuttin
        likomäräksi, sekä rakki että minä. Et kuule uskokkaan mitä kaikkea pienessä mökissä voi tapahtua! =)))

        Tämä asia on minun kohdaltani nyt puitu.

        Anssi se on.


      • Genitalis.Kyöstix
        Kdkfrikr kirjoitti:

        Anssi se on.

        Aivan, gempsu


      • pummilogian dos
        hygis kirjoitti:

        Älähän nyt Gentsu, itseppä aloitit tämän leikin.
        Olet huono häviäjä jos hihat palaa siitä et sunt saadaan kiinni, "housut kintuissa"!
        Otan kohteliaisuutena sen että sanot minua kakaraksi, mulla kun ikää on yli puol´ vuosisataa!

        Tuskin olen paljon p*sk** jauhanut, aina olen koittanut "lähes" totuudessa pysyä.
        Tosin en esiinny täällä omalla nimelläni,
        enkä ole ilmoittanut sosiaalitunnustanikaan tänne.
        Kaiketi ei kukaan muukaan niin tee?
        Ammattini olen ympäripyöreästi ilmaissut, jottei mua voida sen perusteella tunnistaa.
        Koirieni nimet täällä eivät ole oikeat, ne sieppasin aku ankasta.
        Muut asiat taas niiden elämästä; pitää paikkaansa.

        Keskustellut sun kanssa olen sun omilla aloituksilla,
        jos ymmärtäisit nyt jo ottaa vihjeestä "onkeesi"
        Eikä mulla tosiaan ole kymmeniä nikkejä.
        Tätä samaa asiaa me ruorittiin aikaisemminkin,
        etkä silloin "avautunut sen enempää..." jos muistat?
        Myönnän käyttäneeni toista nikkeä silloin,
        mutta mä en varsinaisesti trollannut silloinkaan, pysyin asiassa.
        Seison yhä sanojeni takana.

        Minun ulkona käynnit? Ei... tuossa tuvan nurkassa just poimin 5 litraa mustikoita kolmessa tunnissa ja viheltelin Hopoa, ettei mene liian kauas minusta.
        Kotimatkalla (nurkasta - nojatuoliin) sade yllätti meidät ja kastuttin
        likomäräksi, sekä rakki että minä. Et kuule uskokkaan mitä kaikkea pienessä mökissä voi tapahtua! =)))

        Tämä asia on minun kohdaltani nyt puitu.

        Hygis oli samassa vesiryöpyssä lähellä, kun Ukkosherra
        paukutteli salamat liki perskarvoihin noin 2-10km päässä

        Tällaas kaffet mul ja äijäs tarjoo plöröt


      • Alve Joodik
        pummilogian dos kirjoitti:

        Hygis oli samassa vesiryöpyssä lähellä, kun Ukkosherra
        paukutteli salamat liki perskarvoihin noin 2-10km päässä

        Tällaas kaffet mul ja äijäs tarjoo plöröt

        Anssi the Troll Master jälleen asialla.


      • eteret kirjoitti:

        En ole eroamassa.
        Luopumisella tarkoitin, että toisen minulle niin rakkaan takia, luovun jostakin asiasta jota pidin itselleni niin tärkeänä ennen.
        Rakkaus on ja omistamisen tarve kulkee käsi kädessä. Itse en voi omistaa toista, eikä minua voida omistaa. Ja kun kaksi villikkoa ja taivaanrannankulkijaa kohtaa, se luo omat haasteet ihan arjessa.
        Sanottakoon, että mieheni muutti toviksi ulkomaille ja minä jään tänne. Minulla on täällä omat vastuuni, en voinut lähteä.

        Tarkoitatko että rakkaus ja omistamisen tarve kulkee käsi kädessä? Minusta olet oivaltanut sen, että juuri niin ei asian laita ole. Mutta onnittelen vaikeista päätöksistä, minkä teit jonkin muun tärkeän asian puolesta.


    • Luopuminen tarkoittaa usein vaikeita päätöksiä. Se ei silti tarkoita, että se olisi huonompi kauppa.

      Ketjussa tunnutaan ymmärtävän se, että kyllä - parisuhde (tai moni muukin suhde) on kaupankäyntiä (miten sitä nyt kukakin käy). Sitähän se on siihen asti, kunnes joko saadaan tarpeeksi; otetaan kaikki irtilähtevä vaikka väkisin tai luovutaan omista oikeuksista.

      Rakkauden vuoksi luopuminen ei taas ole mitään tuonne päinkään. Se on irtipäästämistä - esimerkiksi: toisen ehdoilla, mutta hyväksyen, että toinen saa vastineeksi jotain parempaa kuin olemassaoleva. Ja loppupelissä itsekin saa jotain todella arvokasta tilalle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe