Onko täällä muita

oikeesti ainoa?

jotka haluavat oikeasti taistella rakkauden puolesta? Pitkässä liitossa?

Siis todella taistella, vaikka mieli sanoisi muuta?

Kun on turhautunut, kyllästynyt, mikään ei toimi, eikä toinen kuule puhuttua eikä näe kirjoitettua tekstiä!

Tiedätte toistenne heikkoudet läpikotaisin, tiedätte ne vahvuudet, siis tiedätte, mikä toinen on ja miksi hän on.

Ja ennen kaikkea koette, että tiedätte, miksi tilanne on mikä on, eli teidän täytyy tuntea myös oma rooli, vastuu ja vuorovaikutus parisuhteessa. Mutta jostakin syystä koette yksinäisyyttä siinä, miksi lämä on niin hankalaa....

Mitä olette oikeasti tehneet että suhde toimii?


Ja kuitenkin on se halu saada suhde toimimaan. sii että kaipaa eniten juuri häntä, hänen kosketusta ja läsnäoloa. Paljon hyvääkin -erittäin paljon. Tiedän ja tunnen kaipuun , epävarmuuden ja sanomattomat tunteet puhumattomuuden sävystä ja asenteesta.

Auttaako avioliittoleirit tms?

24

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rebel heart

      En usko avioliittokouluihin. Suhde joko toimii tai ei. Mieli ei sano muuta mutta sydän voi joskus sanoa. Siihen ei avioliittoleirit eikä järkipuheet auta.

      • ap.

        Mutta joillakin auttaa -saa suhteeseen syvyyttä ja jotakin vuorovaikutusta kuitenkin.


      • ed.
        ap. kirjoitti:

        Mutta joillakin auttaa -saa suhteeseen syvyyttä ja jotakin vuorovaikutusta kuitenkin.

        No joo, minulla on oma näkemys ja kokemus. Jaksaako tästä vääntää kello 0:24 täällä palstalla - ei jaksa.

        Itse en usko ja koen, tunnen ja ajattelen nuo rakkausasiat syvemmin ja laajemmin kuin joku syvyys ja vuorovaikutus. Ne on minun vinkkelistä sielullisia asioita joiden rinnalla joku avioliittokoulu on pientä näpertelyä. Olen vähän mustavalkea nykyään. Elämä on opettanut paljon.

        Mutta hyvä jos jollain auttaa. Minua ei sellaiselle huuhaaleirille saisi kirveelläkään. :D


      • ap.
        ed. kirjoitti:

        No joo, minulla on oma näkemys ja kokemus. Jaksaako tästä vääntää kello 0:24 täällä palstalla - ei jaksa.

        Itse en usko ja koen, tunnen ja ajattelen nuo rakkausasiat syvemmin ja laajemmin kuin joku syvyys ja vuorovaikutus. Ne on minun vinkkelistä sielullisia asioita joiden rinnalla joku avioliittokoulu on pientä näpertelyä. Olen vähän mustavalkea nykyään. Elämä on opettanut paljon.

        Mutta hyvä jos jollain auttaa. Minua ei sellaiselle huuhaaleirille saisi kirveelläkään. :D

        Et varmaan, olist harkinnut sitten vastaustasi. Avioliitossa on kuitenkin pitkässä juoksussa, kaikki nuo syvälliset tunteiden eri tahot jokainen suurena kysymysmerkkinä, jokoidenka päällä lopulta seisoo rakkaus. Siis Rakkaus. Aikuinen kumppanuus ja tuleva elämä. Sitä oikeaa kumppanutta, siksi teinkin aloituksen. Molemilla on vastuu omista tunteista pitkässä parisuhteessa lopulta ja kunnioittamisesta, mutta se vaatii myös toisen osapuolen tunteiden ymmärtämistä.


      • ed.
        ap. kirjoitti:

        Et varmaan, olist harkinnut sitten vastaustasi. Avioliitossa on kuitenkin pitkässä juoksussa, kaikki nuo syvälliset tunteiden eri tahot jokainen suurena kysymysmerkkinä, jokoidenka päällä lopulta seisoo rakkaus. Siis Rakkaus. Aikuinen kumppanuus ja tuleva elämä. Sitä oikeaa kumppanutta, siksi teinkin aloituksen. Molemilla on vastuu omista tunteista pitkässä parisuhteessa lopulta ja kunnioittamisesta, mutta se vaatii myös toisen osapuolen tunteiden ymmärtämistä.

        Lähinnä vastasin tuohon avioliittokouluun mitä ajattelen siitä. Se on vain minun näkemys. Joku toinen vastaaja voisi uskoakin sellaiseen. Samapa tuo.

        Nyt ei tosiaan jaksa enempää, nukkumaan tarttis mennä. Öitä.


      • ap.
        ed. kirjoitti:

        Lähinnä vastasin tuohon avioliittokouluun mitä ajattelen siitä. Se on vain minun näkemys. Joku toinen vastaaja voisi uskoakin sellaiseen. Samapa tuo.

        Nyt ei tosiaan jaksa enempää, nukkumaan tarttis mennä. Öitä.

        Se on avioliittoleiri, ei koulu, kaksi eri asiaa.

        Onnea sulle elämääsi ja ihmissuhteisiisi! Tulee lähinnä tunne että olet tuulella käyvä!

        Ja se ON sinun näkemys, ei _vain_ sinun näkemys. Älä vähättele niitä. Ja seiso sanojesi takana, ota vastuu niistä.

        Tässä sulle sopiva biisi: http://www.youtube.com/watch?v=d19eBjpP2Aw


    • oikeesti ainoa?

      Ja siis puheet ei auta, hänen käytös on kaikkea muuta kuin sitä että haluaisi, mutta ennenkaikkea, meillä on täydellisyyttä hipovaa seksiä -mutta näitä avaimia kannan minä, sitä on vaikea selittää, mutta se vain on näin!

      ap.

    • Mitään menetettävää?

      Vastaan, kun jaksan. Ajatus sama, mutta nyt vaan vituttaa. Pallaillaan.

      • pohdinnan paikka

        Jos monta osa-aluetta ei natsas niin ei natsaa. Mutta uskon edelleen pitkään suhteeseen, mutta avioliitolla ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä. Ja kyllä olisin halunnut sen kestävän loppuiän.


      • ap.
        pohdinnan paikka kirjoitti:

        Jos monta osa-aluetta ei natsas niin ei natsaa. Mutta uskon edelleen pitkään suhteeseen, mutta avioliitolla ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä. Ja kyllä olisin halunnut sen kestävän loppuiän.

        Sillä on merkitys, avioliitolla siis, miksi sanot noin? Suhde kuin suhde, kuitenkin avioliitto sitoo ihmisiä enemmän kuin mikään muu. Ja se sitoo juuri silloin kun kaikki muu on kuollut, paitsi avioliitto -tuoden mukanaan kahleet(!) Siitä on käytännössä vaikea irrottautua toisin kuin muista suhteista.


        Ja siis minäkin ajattelen niin juuri tällä hetkellä, että olisi helpompaa olla toisenlaisessa liitossa/suhteessa.

        Mutta meillä on hyvät hetkemme ja menneisyytemme, vastuu ja kuitenkin mahdollisuus elää hyvä elämä yhdessä.

        Ihmissuhde kuitenkin.


      • pohdinnan paikka
        ap. kirjoitti:

        Sillä on merkitys, avioliitolla siis, miksi sanot noin? Suhde kuin suhde, kuitenkin avioliitto sitoo ihmisiä enemmän kuin mikään muu. Ja se sitoo juuri silloin kun kaikki muu on kuollut, paitsi avioliitto -tuoden mukanaan kahleet(!) Siitä on käytännössä vaikea irrottautua toisin kuin muista suhteista.


        Ja siis minäkin ajattelen niin juuri tällä hetkellä, että olisi helpompaa olla toisenlaisessa liitossa/suhteessa.

        Mutta meillä on hyvät hetkemme ja menneisyytemme, vastuu ja kuitenkin mahdollisuus elää hyvä elämä yhdessä.

        Ihmissuhde kuitenkin.

        AP ihmettelee, miksi sanon että avioliitolla ei olisi merkitystä. Sanon sen omista lähtökohdista ja kokemuksesta. Ensinnäkin avioliitto saattaa (valitettavasti)muuttaa ihmisen toimintaa niin että toisesta tulee itsestäänselvyys ja voidaan todellakin puhua omistamisesta sana varattu kuulostaa muutenkin kamalalta. Enkä nyt tarkoita sitä, että suhteen etten pitäisi koko ajan tehdä valtavasti työtä. Toimivan suhteen etten on toki nähtävä jonkinverran vaivaa ja välillä tulee rankkojakin aikoja. Mutta ei suhteen pidä koko ajan olla kuormittava ja vaatia järjettömästi vaivaa. Lisänä monesti muitakin ongelmia. Mutta kaikkien kokemukset omanlaisia ja onnittelut 30- ja 50-vuoden mittaisista suhteista se on hieno juttu, mutta ei se saa mielestäni perustua vain sille että on menty naimisiin.


    • EliinaMia

      Aloittajan kanssa samalla linjalla. Melkein 30 vuotta kestävä liitto. Molemmat on omassa ikäkriisissään rakastunut vieraaseen ja muitakin kriisejä on ollut. Silti molemmat ovat sitä mieltä että parempaa elämänkumppania ei olisi voinut saada ja nimen omaan sitä kumppania jonka kanssa eletään arkea, jota elämä enimmäkseen on. Kumpikaan ei ole pettänyt vaan liittoa on kunnioitettu.

      Jossakin oli vastattu pitkän parisuhteen kestoa kyseltäessä, että ollaan oltu siksi yhdessä niin pitkään kun ei ole haluttu erota yhtä aikaa. Niin se on meilläkin.

      • ap.

        Mitä on pettäminen teidän AVIOLIITOSSA?


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        Mitä on pettäminen teidän AVIOLIITOSSA?

        Väärä raamatunkohta?

        Tiskivuorot jäi tekemättä?

        Vieras nainen?

        Auto?


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        Väärä raamatunkohta?

        Tiskivuorot jäi tekemättä?

        Vieras nainen?

        Auto?

        Holtiton rahan käyttö?

        Puhumattomuus?

        Anoppi?
        Appi?


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        Holtiton rahan käyttö?

        Puhumattomuus?

        Anoppi?
        Appi?

        Tunteet?


        Toisen ymmärtämättömyys?

        Kuuluksitulemisen tarve molemmiin puolin?

        Vai yksinpuolin?


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        Tunteet?


        Toisen ymmärtämättömyys?

        Kuuluksitulemisen tarve molemmiin puolin?

        Vai yksinpuolin?

        Olin epäselvä aloituksessani. Siis että ei lasketa mukaan ihastumista toiseen henkilöön _siinä vaiheessa_, kun tekisi mieli tappaa toinen ja mennä vankilaan istumaan pelkästään siitä ilosta, että on saanut itselleen oikeutta tuntea? Mutta silti, tunteita on, kuten edellä mainitsin, Molemmin puolin, on kosketusta, on intohimoa......

        Nyt puhumme YLI15 vuotta kestäneistä suhteista!


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        Olin epäselvä aloituksessani. Siis että ei lasketa mukaan ihastumista toiseen henkilöön _siinä vaiheessa_, kun tekisi mieli tappaa toinen ja mennä vankilaan istumaan pelkästään siitä ilosta, että on saanut itselleen oikeutta tuntea? Mutta silti, tunteita on, kuten edellä mainitsin, Molemmin puolin, on kosketusta, on intohimoa......

        Nyt puhumme YLI15 vuotta kestäneistä suhteista!

        Vankila kuin vankila. Tosin, toinen leimaa vähemmän, joten mitä on kärsimys?


    • Taistelijaluonne

      En taistele liiton puolesta, se ei ole hajalla. Taistelen tunteita vastaan.

      • ap.

        Onnea sinä viisas!


    • ap.

      Hei, missä on luotsi??

    • puolesta

      olen samaa mieltä, oikean rakkauden puolesta kannattaa taistella. Pikku ihastumisia saattaa tulla pitkässä liitossakin, mutta niiden takia ei kannata rikkoa mitään. Jokainen tietysti tietää omat suhdeasiansa parhaiten. Ketään arvostelematta.

      • ap.

        Ihastuminen heiluttaa venettä, pikkupanot eivät niinkään.

        Mikä on elämän tarkoitus?

        Mutta olen samaa miletä , todellisen rakkauden ja kumppanuuden puolesta kannattaa taistella, muttei yksin.

        Se tarkoittaa silloin sitä että molemmat "haluavat yrittää" Siis todella halua katsoa mennyttä elämää, nykyistä tilannetta että tulevaisuutta yhdessä!


      • suhde vaatii hoitami
        ap. kirjoitti:

        Ihastuminen heiluttaa venettä, pikkupanot eivät niinkään.

        Mikä on elämän tarkoitus?

        Mutta olen samaa miletä , todellisen rakkauden ja kumppanuuden puolesta kannattaa taistella, muttei yksin.

        Se tarkoittaa silloin sitä että molemmat "haluavat yrittää" Siis todella halua katsoa mennyttä elämää, nykyistä tilannetta että tulevaisuutta yhdessä!

        En ole itse joutunut taistelemaan, mutta totta on, että pitkässä liitossa saa tehdäkin jotakin suhteen eteen, ei voi vain olla ja antaa ajan kulua. Tässä on oma kumppani onneksi ollut samaa mieltä, kumpikin on osallistunut suhteen hoitamiseen. Valitettavasti ystäväni liitto rakoilee pahasti. Ystävälläni on ollut haluja tilanteen kohentamiseen, mutta kumppani valitettavasti on sitä mieltä, ettei heillä ole mitään ongelmia. Vaikea on yksin yrittää, jos toinen ei edes kuuntele eikä keskustele.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe